Ovulatie later of een maandje niet?

14-09-2018 12:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik lees zelf al een tijdje mee met andere topics en heb besloten om zelf een topic te maken met het volgende:

Mijn vriend (26j) en ik (24j) willen graag een kindje. Ik ben in juni gestopt met de pil en zit nu inmiddels in ronde 4. Ik ben tamelijk onzeker over mijn ovulatie en heb schrik dat ik niet zwanger kan worden (ben niet de zwaarste, maar ook zeker niet de lichtste). Ik let wel op mijn eten en fiets bijna alle dagen naar mijn werk, maar goed, dit is off topic. Ik heb een app (Flo) die alles een beetje bijhoudt, maar om zeker te zijn dat de app ook juist is ben ik vorige maand begonnen met ovulatietesten. Die gaf inderdaad op de dag dat ik zou moeten ovuleren een smileytje aan. Nu zou ik gisteren ook mijn ovulatie moeten gehad hebben maar de test gaf dit niet aan, alsook vandaag niet. Kan het zijn dat ik deze maand niet ovuleer? Is mijn lichaam nog aan het 'ontpillen' zeg maar? Of valt deze gewoon misschien wat later deze maand?

Ik weet het, ben nog maar in ronde 4.. maar vorig jaar ben ik rond juli onverwacht zwanger geworden maar heb toen een mk gehad.. vandaar mijn eeuwige onzekerheid :(

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam heeft helaas geen klokje, de ovulatie hoeft niet altijd op dezelfde dag plaats te vinden maar het kan ook zomaar een paar dagen eerder of later gebeuren. Bij mij was het elke maand anders. probeer het nog een beetje los te laten is het enige advies wat ik je kan geven. als het wat langer duurd word het door zo snel met testen te beginnen een hele lange slopende weg voor je!

Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn, en mag blijven deze keer! Snap dat een miskraam onzekerheden met zich mee brengt :hug:
Alle reacties Link kopieren
niet voor iedereen zijn ovulatietesten geschikt. Misschien moet je ze niet meer gebruiken. Het belangrijkste is regelmatig seks hebben. Dus...
heb het thuis gewoon gezellig, neuk de sterren van de hemel!!
enne... https://drogespieren.nl/overig/hoeveel- ... e-met-seks
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-09-2018 13:56
niet voor iedereen zijn ovulatietesten geschikt. Misschien moet je ze niet meer gebruiken. Het belangrijkste is regelmatig seks hebben. Dus...
heb het thuis gewoon gezellig, neuk de sterren van de hemel!!
enne... https://drogespieren.nl/overig/hoeveel- ... e-met-seks
Haha super! Dankje voor je berichtje😁
Alle reacties Link kopieren
Lalameme schreef:
14-09-2018 13:39
Je lichaam heeft helaas geen klokje, de ovulatie hoeft niet altijd op dezelfde dag plaats te vinden maar het kan ook zomaar een paar dagen eerder of later gebeuren. Bij mij was het elke maand anders. probeer het nog een beetje los te laten is het enige advies wat ik je kan geven. als het wat langer duurd word het door zo snel met testen te beginnen een hele lange slopende weg voor je!

Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn, en mag blijven deze keer! Snap dat een miskraam onzekerheden met zich mee brengt :hug:

Ja je hebt gelijk, ik moet mijn gedachten wat verzetten. Ga eens aan de grote kuis beginnen, anders maak ik mezelf zot :lol:
Dankjewel voor je berichtje, is lief dat je meehoopt :hug:
Alle reacties Link kopieren
Als je een smile hebt betekent t dat je je lh piek hebt. 24/36 uur later is dan je eisprong. Dus die was toen al later dan de app aangaf. Dat geeft niks, je bent 4 maanden vd pil af. Het kan best eens een paar dagen schelen.

Heel veel succes en hoop voor jullie dat t snel raak is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven