Wanneer testen met een korte cyclus?

18-09-2018 16:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij zitten momenteel in ronde 2. Ik ben 27 jaar en sinds december gestopt met de pil. Ik heb een regelmatige cyclus van 24 à 26 dagen. De voorbije maand heb ik mijn temperatuur genomen, en ik kan op basis daarvan zien dat ik een eisprong gehad heb rond 8/09 (niet later dan 8/09). Nu vroeg ik mij het volgende af: stel nu dat ik zwanger zou zijn, dan test ik normaalgezien op de NOD (die is trouwens 22/09). Ik zou dan nog maar een 3-tal weken zwanger zijn (gerekend vanaf de eerste dag van mijn vorige menstruatie). Terwijl je, met een cyclus van 28 dagen dan al een 4-tal weken ver zou zijn. Daarom vroeg ik me af of ik op mijn NOD al een even accurate test zal hebben als iemand met een cyclus van 28 dagen? Of wacht ik beter langer?
Bovendien moet ik komend weekend het hele weekend werken, dus zou ik misschien overwegen om bv vrijdag al te testen, maar waarschijnlijk (door mijn korte cyclus) dan al zeker geen accurate test?
Ik voel me niet heel speciaal nu, heb wel al enkele dagen lage rugpijn en steken in mijn onderbuik/liezen. Ik ben ook wel wat vermoeid, maar niet extreem. Ook bij de symptomen denk ik dan dat ik waarschijnlijk maar weinig kan voelen, gezien ik (in het beste geval) op mijn NOD maar een 3-tal weken ver kan zijn...
Bedankt voor jullie antwoorden en meningen!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt vanaf 9 a 10 dpo positief testen alleen is er dan nog wel een kans aanwezig dat het of vals negatief is of positief maar alsnog niet blijft zitten...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat telt zijn de twee weken tussen eisprong en menstruatie. Die zijn bij bijna iedereen gelijk en dus 2 weken.

Als je positief test op de dag van je menstruatie ben je dus 4 weken zwanger. Die week of twee weken voor je eisprong betekenen niets voor een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Je test 2 weken na je vermoedelijke ovulatie.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! :-)
Alle reacties Link kopieren
En na je NOD testen is ook niet erg. Bij al mijn zwangerschappen heb ik ruim na NOD getest. Kans is dan ook groter dat het blijft zitten. Als je NOD de 22e is, zou ik niet voor maandag testen.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
18-09-2018 16:58
En na je NOD testen is ook niet erg. Bij al mijn zwangerschappen heb ik ruim na NOD getest. Kans is dan ook groter dat het blijft zitten. Als je NOD de 22e is, zou ik niet voor maandag testen.
Dat is inderdaad het verstandigste, maar geduldig zijn is mijn sterkste kant niet... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik had zelf een korte lf. Ik heb uiteindelijk getest 2 weken na mijn eisprong, ik had toen echt meteen een knal test. Ik was toen voor mijn doen eigenlijk al 5 dagen overtijd. innesteling blijkt ook veel eerder te zijn geweest.

Het hangt een beetje af van je cyclus en hoe snel je hcg stijgt. Ik zou gewoon lekker die 2 weken aanhouden!

Ik hoop voor je dat het jullie snel gegunt is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven