Zwanger: Ik wil het kind wel, maar de vader niet

21-09-2018 05:10 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve allemaal,

Ik woon in New York en had sinds Februari van dit jaar een relatie. Deze was totaal niet gezond (emotional abusive) en daarom heb ik 2 weken geleden besloten er een punt achter te zetten. Hij had daar totaal geen problemen mee en ook ik voelde me bevrijd; nu hoefde ik nooit meer iets met hem te maken te hebben, zelfs niet meer met hem te praten!

Dat gevoel veranderde afgelopen Maandag toen ik erachter kwam dat ik inmiddels 5 weken zwanger van hem ben. Ik heb het hem uiteraard direct verteld en hij wil het kindje samen opvoeden. Ik wil graag bij mijn familie zijn in Nederland en het kindje daar geboren laten worden en hij is zelfs bereid om mee te gaan (en gooit dit uiteraard continu voor mijn voeten en verwacht dat ik alles mbt deze verhuizing voor hem regel). Daar komt ook nog eens bij dat hij 10 jaar geleden te horen heeft gekregen dat hij vanwege ziekte nooit kinderen zou kunnen krijgen. Dat ik nu zwanger van hem ben is dus een groot wonder.

In de eerste instantie was ik erg blij met mijn zwangerschap. Maar hoe meer gesprekken ik met de vader heb en hoe meer ik eraan denk dat we dit samen gaan doen en dat ik voor de rest van mijn leven met hem te maken zal hebben, hoe benauwder dit alles mij maakt.

Ik ben een free spirit, ik wil reizen, avontuur en kwam naar de VS voor mijn muziek en schrijven. Ik wil nog zó ontzettend veel van de wereld zien en nog zó ontzettend veel doen. Als ik dit kindje alleen op zou voeden dan kan ik daarnaast al mijn dromen nog waarmaken. Maar nu ik dit samen met hem ga doen zal ik die dromen los moeten laten. Hij zei gisteren zelfs dat het hem niet uit zou maken als ik het weg zou laten halen!

Ik ben inmiddels niet meer zo zeker van mijn zaak en begin helaas steeds meer open te staan voor een abortus. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wil dit kindje heel erg graag, maar NIET met hem.

Ik weet zelfs niet of ik dit op het forum post om advies in te winnen of omdat ik simpelweg mijn hart wil luchten. Maar ik sta zeker open voor jullie meningen (wel lief zijn graag, de hormonen gieren door mijn lijf dus ik ben erg emotioneel haha o_o )

Nanou
Geen advies, want ik vind het een lastige situatie. Wel een dikke knuffel voor je dat je hiermee rondloopt. Heftige keuze moet je maken. Je kan me altijd een pb sturen als je je hart zou willen luchten.
Ik ben niet zo pro abortus. Ook niet heel erg tegen hoor. Maar weet je als jullie net verkering hebben en hij is al zo naar dan word dat vaak echt niet beter. Ik vind dat een kind een vader en een moeder verdienen die graag het knd willen. In jouw geval gaat je leven denk ik niet brengen wat jij zoekt met baby van deze man. Denk je dat je je baby dat kwalijk gaat nemen? Bewust of onbewust. Denk goed na want het is een levens lange beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Emotional abusive klinkt heel niet gezond. Je zegt dat je een free spirit bent, klinkt heel mooi maar fliederen fladderen met een kind is heel iets anders dan dat je nu je dromen waarmaakt.

Voor wat betreft de man, emotional abusive moet je niet willen.. voor jezelf niet, maar zéker voor je kind niet.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog tijd genoeg hebt dan zou ik voor m'n dromen in New York gaan én die man gauw vergeten..

Succes met deze lastige beslissing. :hug:
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Dit kind is ook van hem dus als het geboren wordt is hij de vader. Dan ben jij je hele leven verbonden met deze man. Hij is nu al geen lot uit de loterij. Aan jou de keuze.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Die man zal voor altijd aan je verbonden blijven en het free spirit gebeuren met reizen en avontuur zul je grotendeels aan de kant moeten zetten voor je kind.
Enn schreef:
21-09-2018 08:04
Dit kind is ook van hem dus als het geboren wordt is hij de vader. Dan ben jij je hele leven verbonden met deze man. Hij is nu al geen lot uit de loterij. Aan jou de keuze.

Dit dus.

En lekker gaan reizen met je kindje in draagdoek kan niet zomaar. Want vader is er ook nog. Je zult hem altijd moeten betrekken bij je reisplannen.

Sterkte met je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Je nu voor de komende 20 jaar verbinden aan een man die emotional abusive is, lijkt je dat een goed plan? Samen een kind hebben en opvoeden maakt je nog kwetsbaarder dan een relatie hebben, want iemand kan je dan raken op je absolute achilleshiel: je kind.

Als deze man in een relatie van een paar maanden al emotioneel mishandelend is geweest, hoe zie je dan voor je dat hij zich zal opstellen als je de moeder van zijn kind bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het hem nooit verteld. Mag je nu wel het land uit met je kind?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou het hem al nooit verteld hebben. Zo’n figuur moet je zover mogelijk van je vandaan houden.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt niet als een fijne man. Daarnaast wil hij heel graag een kind en is dit blijkbaar zijn enige kans. Realiseer je dat de kans groot is, dat je het kind gaat kwijt raken als je terug naar NL gaat. Er was laatst nog zo'n geval in het nieuws, waarbij de Amerikaanse rechter gewoon de kinderen aan de (Nederlandse, maar in Amerika wonende) vader toewees, terwijl de Nederlandse rechter ze al aan de moeder had toegewezen. De kans bestaat dat je uiteindelijk niet de moeder van dit kind wordt (in praktische zin), maar een (gratis) draagmoeder voor deze man.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier geen ervaring mee hoor, zowel met mishandelende kerels als ongewenste zwangerschappen niet, maar ik zou kiezen voor: abortus, en mocht ik dat niet willen dan zou ik zeggen dat ik een miskraam heb gehad en daarna met de stille trom verdwijnen naar Nederland.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-09-2018 08:28
Ik heb hier geen ervaring mee hoor, zowel met mishandelende kerels als ongewenste zwangerschappen niet, maar ik zou kiezen voor: abortus, en mocht ik dat niet willen dan zou ik zeggen dat ik een miskraam heb gehad en daarna met de stille trom verdwijnen naar Nederland.
Ik denk eerst op vakantie naar NL, want daar is een abortus denk ik makkelijker, en dan zeggen dat je een miskraam hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-09-2018 08:23
Ik had het hem nooit verteld. Mag je nu wel het land uit met je kind?
Best een zinnige vraag.
Volgens mij is juridisch er pas sprake van een kind als het levensvatbaar geboren zou kunnen worden, dus rond de 26 weken zwangerschap en verder. Maar dat valt na te vragen.

Besluiten een vader niet te vertellen over je zwangerschap heeft ook rechtstreeks grote gevolgen voor je kind. Die heeft dan dus een vader die niet weet dat hij bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Met vijf weken is het nog niets, en de natuur aborteert aan de lopende band als iets niet goed zit met het kind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De kans dat je nog een keer zwanger raaktis nihil begrijp ik, dan zou ik er voor gaan.

Als je het alleen wil doen, want deze man is niet goed voor je, ga naar Nederland en vertel hem dat je een miskraam hebt gehad. Niet heel netjes, maar dat is hij ook niet.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
21-09-2018 08:31
Best een zinnige vraag.


Besluiten een vader niet te vertellen over je zwangerschap heeft ook rechtstreeks grote gevolgen voor je kind. Die heeft dan dus een vader die niet weet dat hij bestaat.
In zijn jeugd kan een kind een dergelijke vader missen als kiespijn. Mocht hij met achttien zijn pa willen leren kennen (die zijn moeder mishandelde) dan kan dat alsnog.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lastige situatie.
Maar met deze man een kind krijgen is een heel slecht plan en dat besef je zelf ook begrijp ik uit je OP.
Dat zou ik dus niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Nanou123 schreef:
21-09-2018 05:10
Ik ben een free spirit, ik wil reizen, avontuur en kwam naar de VS voor mijn muziek en schrijven. Ik wil nog zó ontzettend veel van de wereld zien en nog zó ontzettend veel doen. Als ik dit kindje alleen op zou voeden dan kan ik daarnaast al mijn dromen nog waarmaken.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het hebben van een kind zie je nogal rooskleurig in. Met een klein kindje reizen (als vader al toestemming geeft), is echt geen walk-in-the-park. Je sleept al een hele zooi aan luiers, doekjes en watnogmeer mee. Daarnaast moet een kind altijd op onmogelijke tijden eten en slapen. Als je er net eentje hebt die alleen in een bed slaapt, kun je niet even makkelijk ergens heen, uit eten of wat dan ook. En altijd alles in je eentje doen is gewoon rete-vermoeiend. En dan ga je er nog vanuit dat je kindje een blije, gezonde baby is. Als je dan een huilbaby hebt, een nachtbraker, een reflux-kindje of erger, maak je borst dan maar nat.

Jezelf een free spirit noemen die wil reizen en avontuur wil beleven is voor mij een indicatie dat je nog andere dingen in het leven wilt dan een kind opvoeden. Helemaal niet erg en ik zou dat ook allemaal gaan doen, maar dan zonder kind. Geniet van alle avonturen en als de tijd er rijp voor is, vindt je vast wel een leuke vent waar je graag kinderen mee wilt.
LoveDobby schreef:
21-09-2018 08:36
De kans dat je nog een keer zwanger raaktis nihil begrijp ik, dan zou ik er voor gaan.

Als je het alleen wil doen, want deze man is niet goed voor je, ga naar Nederland en vertel hem dat je een miskraam hebt gehad. Niet heel netjes, maar dat is hij ook niet.
Nee de kans dat hij vader zou worden was klein.
LoveDobby schreef:
21-09-2018 08:36
De kans dat je nog een keer zwanger raaktis nihil begrijp ik, dan zou ik er voor gaan.
Nee, dat ging over hem.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
21-09-2018 08:52
Nee, dat ging over hem.
Zie het nu, verkeerd gelezen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
TO, denk goed na wat je wilt. Wil je dit kind houden en wil je het in Nederland opvoeden? Regel dan zo snel mogelijk dat je weer hier woont en zorg dat je bewijs hebt dat je ex ook deze kant op wil komen. Maar laat hem dat lekker zelf regelen en ga ook niet garant voor hem staan of weer een relatie met hem aan oid.

Hou er wel rekening mee dat je met een kind mogelijk geen "free spirit" dingen meer kunt doen tot hij/zij een beetje zelfstandig is....
Sterkte met je beslissingen.
anoniem_348263 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 09:01
Reden: mosterd met bitterballen verwijderd
33.47% gewijzigd
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Realiseer je dat als je ervoor kiest om een kind te krijgen uit deze zwangerschap dat je hem niet uit de weg kunt want hij is de vader en zo te lezen gaat hij zijn rechten echt wel opeisen. Daarnaast moet je ook doen wat het beste voor je kind is. Vliederen en fladderen met een kind is gewoon niet realistisch. Besef dat heel goed, jij moet je leven gaan aanpassen en je komt niet over alsof je daar klaar voor bent.
Sterkte met je keuze.
Ik ben een free spirit, ik wil reizen, avontuur en kwam naar de VS voor mijn muziek en schrijven. Ik wil nog zó ontzettend veel van de wereld zien en nog zó ontzettend veel doen. Als ik dit kindje alleen op zou voeden dan kan ik daarnaast al mijn dromen nog waarmaken
Uit de openingspost.
Je komt erg zweverig over, hoe denk jij met een schoolgaand kind te kunnen gaan reizen en al je dromen waar te maken?
Waarvan ga je dat betalen? En hoe ga je het met opvoeden en scholen doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven