Meeroken

21-09-2018 22:37 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaaal,

Momenteel ben ik 8 weken zwanger. We hebben een bbq vanavond en er zitten om me heen meerdere mensen te roken. Krijg er gewoon hoofdpijn van.
Mijn vraag is: kan dit kwaad voor de baby? Het komt niet structureel voor, eigenlijk bijna nooit. alleen nu is het vervelend en maak ik me zorgen over de baby.
Alle reacties Link kopieren
Binnen? Getver.

Goed is het natuurlijk niet maar ik denk niet dat die paar uurtjes direct de ontwikkeling van jouw kindje zullen gaan beïnvloeden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-09-2018 22:41
Binnen? Getver.

Goed is het natuurlijk niet maar ik denk niet dat die paar uurtjes direct de ontwikkeling van jouw kindje zullen gaan beïnvloeden.
Nee buiten onder een overkapping maar is dicht gemaakt met zeil. Dus blijft lekker hangen. Ben er niet blij mee.
anoniem_373106 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 22:42
3.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je net zoveel zorgen kunt maken om de bbq rook.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-09-2018 22:41
Binnen? Getver.

Goed is het natuurlijk niet maar ik denk niet dat die paar uurtjes direct de ontwikkeling van jouw kindje zullen gaan beïnvloeden.
Wij barbecueën meestal buiten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zw ... becue.html

Je hebt je niet druk gemaakt over parasieten, bacterieen en zo ?
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zw ... becue.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
21-09-2018 22:42
Nee buiten onder een overkapping maar is dicht gemaakt met zeil. Dus blijft lekker hangen. Ben er niet blij mee.
Knap met dit weer, je kunt beter aan een paal gaan hangen want de kans op wegwaaien is denk ik nu groter dan schade van de rook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-09-2018 22:43
Wij barbecueën meestal buiten.
Joh... maar dan kun je niet binnen eten omdat het waait en regent? Ok.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-09-2018 22:44
Knap met dit weer, je kunt beter aan een paal gaan hangen want de kans op wegwaaien is denk ik nu groter dan schade van de rook.
Tja tis toch echt mistig van de rook onder de overkapping. Zoals ik zei is deze dicht gemaakt met zeilen..
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
21-09-2018 22:43
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zw ... becue.html

Je hebt je niet druk gemaakt over parasieten, bacterieen en zo ?
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zw ... becue.html
Nee want volgens voedingscentrum etc mag bbq gewoon. Als het vlees maar goed gaar is.
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
21-09-2018 22:45
Tja tis toch echt mistig van de rook onder de overkapping. Zoals ik zei is deze dicht gemaakt met zeilen..
Lekker binnen gaan zitten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-09-2018 22:45
Joh... maar dan kun je niet binnen eten omdat het waait en regent? Ok.
Tuurlijk. Maar allemaal binnen roken? Dat hoor je toch niet vaak meer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-09-2018 22:46
Lekker binnen gaan zitten.
Dat ben ik nu ook gaan doen. Maar vraag me af of 3-4 uur in de rook zitten kwaad kan voor mn kindje.. gezien ik 8 weken zwanger ben. En bang ben dat dit gevaarlijk is etc..
anoniem_373106 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 22:48
8.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-09-2018 22:47
Tuurlijk. Maar allemaal binnen roken? Dat hoor je toch niet vaak meer.
Vandaar ook die vraag want ik waai hier momenteel weg als ik naar buiten loop.
enn wijzigde dit bericht op 21-09-2018 22:50
1.36% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
21-09-2018 22:48
Dat ben ik nu ook gaan doen. Maar vraag me af of 3-4 uur in de rook zitten kwaad kan voor mn kindje.. gezien ik 8 weken zwanger ben. En bang ben dat dit gevaarlijk is etc..
Denk het dus niet maar beter dat je er niet in zit toch? Veel plezier nog!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je bent met nog maar 8 weken zwanger al voor veel dingen bang (geweest); mbt je andere topics.

Ik zou er even over praten met je verloskundige.

En of het nou schadelijk was of niet om in de rook te zitten, daar kan je nu natuurlijk niets meer aan doen. Volgende keer vragen of ze niet willen roken of zelf meteen ergens anders gaan zitten.
Wat een aanstellerij zeg!
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
21-09-2018 22:55
Wat een aanstellerij zeg!
Pardon? Ik ga serieus met mn kindje om en als het mistig is van de rook is het logisch dat ik me afvraag of dit kwaad kan. Als je niks zinnigs hebt toe te voegen dan kan je beter je mond houden.
Alle reacties Link kopieren
gezellige BBQ, iedereen zit op de smartphone?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
21-09-2018 22:55
Je bent met nog maar 8 weken zwanger al voor veel dingen bang (geweest); mbt je andere topics.

Ik zou er even over praten met je verloskundige.

En of het nou schadelijk was of niet om in de rook te zitten, daar kan je nu natuurlijk niets meer aan doen. Volgende keer vragen of ze niet willen roken of zelf meteen ergens anders gaan zitten.
Mijn verloskundige snapt mijn gevoel goed en vind mn angsten reeel. En vind het niet meer dan normaal dat je rook wsl niet echt bevorderend vindt....
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
21-09-2018 22:57
gezellige BBQ, iedereen zit op de smartphone?
Hou gewoon je mond als je niks zinnigs te melden hebt of lees gewoon goed. Zoals ik zei, ben ik binnen gaan zitten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het kan volgens mij echt niet zoveel kwaad ;)
Where words fail, music speaks
Alle reacties Link kopieren
Die pop poli die ik aan heb geraden in een ander topic was serieus bedoeld.

Al voor de conceptie opende je allerlei topics en nu weer. Je gebruikt verschillende namen maar het is heel herkenbaar dat jij het steeds bent.

Je hangt blijkbaar van stress en angsten aan elkaar.

Het is echt niet gezond hoe jij hier in staat.

Als je al je angsten projecteert op je kind als het straks geboren is dan is dat zeker schadelijk voor het kind.
Semmybrouwer schreef:
21-09-2018 22:56
Pardon? Ik ga serieus met mn kindje om en als het mistig is van de rook is het logisch dat ik me afvraag of dit kwaad kan. Als je niks zinnigs hebt toe te voegen dan kan je beter je mond houden.
Geen enkele persoon moet ergens gaan zitten waar het mistig is van de rook.

En als je er zo serieus mee omgaat moet je meteen binnen gaan zitten en niet pas na een paar uur en dan hier een topic openen over je angsten.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-09-2018 23:02
Die pop poli die ik aan heb geraden in een ander topic was serieus bedoeld.

Al voor de conceptie opende je allerlei topics en nu weer. Je gebruikt verschillende namen maar het is heel herkenbaar dat jij het steeds bent.

Je hangt blijkbaar van stress en angsten aan elkaar.

Het is echt niet gezond hoe jij hier in staat.

Als je al je angsten projecteert op je kind als het straks geboren is dan is dat zeker schadelijk voor het kind.
Ik vind het erg bijzonder dat jij continue op mij, en andere mensen oordeeld hoe wij zouden zijn terwijl je ons volgens mij niet eens kent.
Ik heb alles met mijn VK besproken en ze ziet geen reden om zich zorgen te maken. Ze vindt het juist goed dat ik serieus met het kindje om ga en goed afwegingen maak.
Daarbij voegt jouw antwoord eigenlijk nooit wat toe op een vraag die ik stel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven