Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Maisie :)!
bumbly wijzigde dit bericht op 13-03-2019 20:53
95.13% gewijzigd
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ook welkom Calum! Leuke groep krijgen we zo. Spannend dat je al bezig bent ook.

Balen van je menstruatie hoor Pistache. Ik zou even langs de dokter gaan. En vervelend dat je vriend niet naar je twijfels wil luisteren. Misschien moet je voorstellen dat jullie eerst wachten op jouw menstruatie, en dan verder praten.

En ik herken je liefde, ben de laatste tijd ook zo verliefd op mijn zoontje :flirting: Ok, hij slaapt zowel overdag als 's nachts slecht, vermaakt zich absoluut niet zelf (= vermoeiende dagen) en heeft zo nu en dan een flinke driftbui, maar o o o wat vind ik hem om op te vreten, vooral nu hij steeds weer een nieuw woordje leert, of wanneer je duidelijk ziet dat hij ons gedrag kopieert. Hij 'helpt' nu elke dag met de vaatwasser uitruimen, gooit zijn eigen luier weg en draagt de boodschappen naar de keuken, zo schattig. Had dit gevoel trouwens totaal niet toen hij een baby was, hield wel van hem, maar dat verliefde gevoel is pas gekomen na een jaar ofzo. Ach misschien ben ik gewoon niet zo'n baby moeder (hoewel ik wel heeeeel veel zin heb in zo'n ukkie hoor).

Fijn dat je je weer wat zekerder voelt maisie! Ik heb van het weekend foliumzuur gekocht en ben ermee begonnen. Voelt nu weer zo echt, steeds als ik het potje in het keukenkastje zie staan word ik vrolijk.

Klinkt heftig allemaal Bumbly, goed dat je het uitgesteld hebt. En dan kan je inderdaad een mooie reis maken voordat de baby er is. Wij hebben ook onze vakantie al geboekt voor april, ik hoop eigenlijk dat ik dan zwanger ben en de eerste maanden al gehad heb en ik me niet meer zo misselijk/moe voel. Maarja, helemaal plannen kan je het nooit en anders kan je nooit meer op reis.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook aan ! Ga begin december stoppen met de ring en wij gaan voor ons eerste kindje. Wij zijn dan een jaar samen, ik ben 30!

edit: misschien een stomme vraag maar waar staat POAS voor?
diamantje123 wijzigde dit bericht op 07-11-2018 11:33
18.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, is er nog plek voor nog iemand om mee te schrijven?
Ik ben bijna 30 en vriend is 33 en gaan voor ons eerste kindje.

Maandag is de huisarts gebeld voor een afspraak en vanmorgen is mijn spiraaltje er uit gehaald. Het lijkt mij echt geweldig om een kleintje te krijgen maar ook nog best spannend allemaal.

Mijn cyclus is van nature redelijk onregelmatig dus we zien wel hoe snel het gaat gebeuren.
Rekening houden met feestmaand december gaan we niet doen, evenals met verjaardagen van familie. Omdat wij best veel broers en zussen hebben blijft er anders bijna geen maand meer over om er voor te gaan. En wat als de baby een paar weken eerder of 2 weken later komt dan verwacht?

Het lijkt mij fijn om samen in een groepje ervaringen te delen. En gravitamon heb ik ook al gekocht deze week. Toen voelde het ook al "echt" aan. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Nog even genieten van een mooie reis inderdaad Herfstblaadje! Welke bestemming hebben jullie op de planning?

Saartje ik heb vandaag ook de davitomon mama-vitamines gekocht. Moest toch paracetamol en normale vitamines hebben en toen zag ik hem in het schap staan. Heel gek, maar ik werd er heel blij van.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
@Bumbly: dat klinkt als een hele drukke periode! Kan me voorstellen dat je daarom de start even hebt uitgesteld. En die ene maand extra wachten om nog een mooie reis te kunnen maken zou ik ook niet vervelend vinden. Weten jullie al waar de reis naar toe gaat?
Ik hoop deze zomer naar een lekker warm land te kunnen. Zon, zee, strand en een (hopelijk alcoholvrije) cocktail. Heerlijk!

@ Herstblaadje: ik herken je omschrijving van je dreumes helemaal! :-D Flinke driftbuien en enorm hangerig, maar ook zo leuk en grappig om te zien hoe ze zich ontwikkelen. Zo hielp die van mij bij het leeghalen van de wasmachine. Trots dat ze was toen ze het helemaal zelf voor elkaar kreeg! :flirting:
Waar gaat jouw vakantie naar toe?

@ Diamantje: Welkom! Leuk dat jullie er ook voor gaan! POAS staat voor Pee On A Stick. Dus de dag dat je een zwangerschapstest wilt gaat doen. Ik heb niet het geduld om te wachten met testen tot de dag waarop ik ongesteld zou moeten worden, dus vond dit leuker voor in de tabel.

@ Saartje: tuurlijk is er nog een plekje vrij, welkom!
Viel het verwijderen van het spiraaltje mee? Wil die van mij binnenkort laten verwijderen en ben benieuwd hoe heftig dat is.
Hopelijk gaat het snel lukken om zwanger te worden ondanks te onregelmatige cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een paar jaar geleden echt meevallen Maisie. Even een steek en dan is het al klaar. Zetten vond ik veel erger!

Wij hebben nu Canada in ons hoofd. Maar dat kan ook nog ergens in Zuid-Amerika worden. Moeten nog even op zoek. Hopelijk nog een mooie trip met veel te zien.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik zou ook nog heel graag willen meeschrijven. Aan de ene kant popel ik om erover te praten, maar wil het niet met bekenden delen om er geen druk op te leggen. Dus met jullie over 'het zwanger worden en alles wat erbij komt kijken' praten lijkt me heel fijn!

Wat over mezelf: 33 jaar, wens voor 1e kindje, spiraaltje is er kort geleden uitgehaald en ik wacht nog op mijn eerste menstruatie. Ik ben benieuwd hoe mijn cyclus eruit zal zien, want dat ik zonder pil of spiraal ongesteld werd is meer dan 15 jaar geleden... Toen had ik een behoorlijk regelmatige en gemiddelde cyclus, maar of zoiets hetzelfde blijft... ik wacht maar af!

@Maisie: spiraaltje eruit halen viel bij mij ontzettend mee, vond het spannend maar was er zo uit. 1 sec een naar gevoel maar daarna ok. Die middag protesteerde mn buik wel behoorlijk, moest waarschijnlijk wennen aan de nieuwe situatie ;-) Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
@maisie: Het verwijderen van het spiraal viel bij mij ontzettend mee. Bij het plaatsen ging ik er in mijn eentje naartoe omdat het vast wel mee zou vallen en daar ben ik heel erg op terug gekomen helaas. Mijn baarmoeder staat een beetje scheef en daardoor is het pijnlijker dan normaal.
Nu dus wel zenuwachtig en mijn vriend meegenomen maar het verwijderen viel ontzettend mee vergeleken met het plaatsen. Wel even een steek maar daarna was het al gebeurd. Ik geloofde niet dat die er al uit was voordat ik hem zag ;-)
Gisteren nog wel wat buikpijn maar dat is nu alweer over.

Nog even een vraagje; Hoe streng zijn jullie met geen alcohol, rauw vlees vis enz. Stoppen jullie daar al direct mee of pas als je zwanger bent? Alcohol drink ik zowiezo bijna niet en gisteren voor het idee mijn laatste wijntje op toen we samen een dagje weg waren en dat ga ik ook niet echt missen verder.

Ik moet ook nog kijken wat ik allemaal voor de rest niet mag want ben nog echt een leek op dat gebied.
Alle reacties Link kopieren
Welkom diamantje, saartje en charlie567! Wordt echt een grote groep zo!

Maisie & Bumbly, de reis gaat naar Andalusie, we gaan 3 weken op 3 verschillende locaties. Heb er echt zin in, alleen hoop ik dat zoontje het allemaal trekt, vorige vakantie was niet zo'n succes en dat was 2 weken op 1 plek. Nou zaten we daar in een tent en was het weer niet zo best, dus hopelijk lag het daar aan.
Canada lijkt me ook echt geweldig bumbly, staat heel hoog op onze wish list. Ga je dan rondtrekken in een van ofzo?

Saartje, ik ben daar niet zo streng in, stop pas met alcohol en andere dingen zodra ik een positieve test in handen heb. Je weet nooit hoe lang het gaat duren, en geloof dat het in zo'n vroeg stadium ook niet echt kwaad kan.
Alle reacties Link kopieren
@saartje: ik hou er wel vast rekening mee qua eten & drinken, maar bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook wel eens per ongeluk iets in mijn mond gestopt en daarna gedacht: oeps, dit mag ik helemaal niet! Rauw vlees kan een bacterie bevatten, maar dat hoeft niet per se, dus voor de zekerheid maar beter niet eten.
Ik hield me er tijdens het proberen meestal netjes aan en als ik dan ongesteld was geworden mocht ik van mezelf wel carpaccio of filet americain, want dan kon het toch weer even geen kwaad.

Ik ben benieuwd, we hebben goed ons best gedaan afgelopen dagen, maar ik weet door wisselende cyclus niet heel goed wanneer nou de beste dagen zijn, dus we gaan het zien! Ik ga denk ik 25 november testen, dan zou mijn cyclus toch rond moeten zijn lijkt me. En anders een maandje pauze, dan start ik met jullie mee in januari (daar ga ik stiekem wel van uit).

Leuk, nog wat meeschrijvers! Ik merk dat ik er bij de eerste veel meer mee bezig was en dat het nu nog wel meevalt. Twee jaar geleden zat ik mezelf echt twee weken op te vreten, nu het al een keer gelukt is heb ik er wat meer vertrouwen in denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@Herfstblaadje: thanx!

@Saartje: ik houd er enigzins rekening mee, maar eet al heel weinig vlees en met alcohol vind ik het prima om het gewoon heel matig te doen. Voor hetzelfde duurt het zo nog een jaar voordat het is gelukt, en tot die tijd wil ik af en toe nog wel van een drankje genieten. Maar met zoiets als nadenken over vakantiebestemming voor over een half jaar houden we er natuurlijk wel rekening mee (zika etc), maar de skivakantie is gewoon geboekt, dat zien we dan wel!

@Calum: ik hoop dat ik er ook zo relaxed in kan blijven als jij nu!
Alle reacties Link kopieren
Welkom @saartje @diamant en @charly!

@herfstblaadje, jouw voorstel besproken op een rustig moment en daar stond hij wel voor open. Haalt bij mij enorm veel druk van de ketel! We gaan eerst hier kijken wanneer er een cyclus is en als hij wat op orde is kijken we verder.
Ik heb hem gezegd dat ik het nu gewoon heel fijn vind zo, maar dat ik het per week wil bekijken ;)
Voor nu eerst focussen op mijn menstruatie terug krijgen.
De HA bood een kuurtje aan om het op te starten (schijnt normaal te zijn?) iemand hier ervaring mee?

Wij willen ook nog met z’n drietjes op vakantie volgend jaar, maar hebben nog geen idee waarheen. Zl was erg pittig in het vliegtuig met 12 maanden, dus lang vliegen zie ik denk ik niet zitten. We willen graag in juni gaan waarschijnlijk. Iemand daar leuke ideeen? We houden enorm van rust, mooie natuur en idyllische plaatsjes, beetje luxe vind ik ook lekker! :hello:

Met alcohol ben ik enorm ontspannen. Ik hou wel van een stevige borrel op z’n tijd en blijf ook gewoon mee doorgaan tot ik zwanger ben. Ik zou nooit ook maar een slok drinken tijdens m’n zwangerschap.
Eten is voor mij makkelijk! Ik en mijn gezinnetje zijn vegetariërs die vaak veganistisch eten, dus hoef me nooit in te houden! :applause:
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ga pas stoppen met rauw vlees en alcohol en alles wat niet goed is zodra ik weet dat ik zwanger ben! Ben overigens wel al ruim een maand gestopt met roken gelukkig!

Charlie567:
Ik heb ook geen idee hoe mijn menstruatie zal zijn na 15 jaar anticonceptie. Leuk idd om hier te schrijven aangezien niemand het nog weet in mijn omgeving behalve mijn vriend en mn moeder.
Alle reacties Link kopieren
@Saartje, ik stop denk ik ook pas met alles als ik echt zwanger ben. Kan me wel voorstellen dat ik wat rustiger aan doe, een wijntje ipv de hele avond aan de wijn.

@Herfstblaadje, Andalusië moet ook heel mooi zijn! Zoon is natuurlijk ook weer een jaartje ouder, hopelijk vermaakt hij zich beter dan vorig jaar!

Ik hoop een rv, maar dat ligt nog een beetje aan de afstanden. Als we echt flinke afstanden gaan maken, is een normale auto mss handiger. Dat zal mss ook een beetje van een zwangerschap afhangen. Wie weet hoe fit je dan nog bent. Normaal leggen we wel flinke afstanden af, zowel op de weg als te voet. Dus dat kan dit jaar zomaar heel anders gaan moeten!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
@ bumbly: gaaf, lekker touren door Canada! Wij hebben inderdaad ook eerst wat reizen gemaakt voor we met de kinderwens aan de slag gingen, dit jaar waren we blij met Centerparcs en een weekje Spanje in een hotel met zwembad.

@ pistache: fijn dat je een gesprek hebt gehad, geeft hopelijk een beetje rust. Nu hopen dat het kuurtje helpt en dan maar weer verder kijken! Zelf nog nooit gehad, maar een vriendin wel en daar hielp het goed bij.

Tot op heden hebben we hier gelukkig minimaal last van sprongetjes, vaak wel periodes dat ze wat aanhankelijker en huileriger is, maar onze dochter houdt net als wij van slapen en eten, dus dat gaat eigenlijk altijd wel goed (tandjes krijgen uitgezonderd). We zitten nu even in een topfase, waarin ze veel lacht en zelf ook echt grapjes probeert te maken en daar dan zelf echt het meest lol om heeft. Over 1,5 week wel weer vaccineren en wegen & meten, ben wel weer benieuwd hoe ze gegroeid is.
Alle reacties Link kopieren
.
peperomioides wijzigde dit bericht op 23-04-2020 08:44
Reden: Reacties verwijderd ivm herkenbaarheid
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Calum Dat is echt de nachtmerrie van mn vriend :biggrin: :facepalm: . We zijn de laatste jaren ook veel kleintjes tegengekomen op onze reizen. We hopen dat toch wel te kunnen blijven doen. Al zal het wat aangepast zijn.

Ik heb eigenlijk nog nooit nagedacht over hebt overslaan van bepaalde maanden. Denk ook niet dat we ergens rekening mee gaan houden. Mocht het in een keer raak zijn, dan zitten we in de voor ons drukke novembermaand. Tja, het is niet anders.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is de groep ineens gegroeid, gezellig!

Ik drink geen alcohol ivm borstvoeding en rood vlees kan ik wel missen.

Ik heb van de week 2 dagen een beetje gebloed. Misschien begint mijn menstruatie toch terug te komen?

Over het reizen. Wij zijn dol op reizen en zijn met onze 4 maanden oude baby ook gewoon een verre reis gaan maken. En dat was fantastisch! Natuurlijk zagen onze dagen er anders uit dan dat we zonder baby op reis gingen, maar ik zou het zo weer doen! :sun:
Hoi Meiden,

Mag ik met jullie meeschrijven?
Eerst even voorstellen:) Ik ben Elin, 36 jaar, partner is 39. Ivm pcos is er altijd tegen mij gezegd dat natuurlijk zwanger raken een zeer kleine kans had, zusjes (en broer) hebben wel kids maar met met medische hulp.

Nu bleek ik begin dit jaar toch onverwacht zwanger te zijn!! Helaas eindigde dit in een miskraam, dit heeft ons wel doen beseffen dat we het wel heel graag willen. We hebben beide nog geen kinderen.
Kort geleden onderzoek gehad bij de gynaecoloog, en de pcos was dusdanig verbeterd dat hij verwacht dat het zo wel moet gaan lukken:) Ik was wel even heel erg verbaasd! Mocht het met een half jaar/jaar nog niet gelukt zijn alsnog aan de bel trekken.
We laten het nu dus eerst wat op zijn beloop, ben wel net begonnen met ovulatie testen omdat mijn cyclus wat langer en onregelmatig is, tussen de 32 en 45 dagen.
Zoals het nu lijkt heb ik mijn eerste eisprong gevonden, ik ben benieuwd!!

Ik zal nu even goed bijlezen:)
Alle reacties Link kopieren
Fijn mamabird, hopelijk snel weer een regelmatige menstruatie. En wauw, met een baby van 4 maanden ver reizen, dat had ik echt niet gedurfd. Hij sliep ook alleen in zijn eigen bedje, niet eens in de auto ofzo. Hoewel ik me nu afvraag waar ik me toen druk over maakte, want met een dreumes zou dat pas echt niet te doen zijn.

Is er al een update pistache, of wacht je nog steeds af?

Welkom Elin! Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad, maar wel fijn dat je pcos zoveel minder is. Hopelijk mag het snel lukken!

Hier weer wat mindere nachten met de dreumes, we zijn nu bezig met slaaptraining maar wil nog niet echt vlotten. Dan vraag ik me wel af of we er goed aan doen om aan een volgende te beginnen. Aan de andere kant ben ik nu toch al moe, gewoon doorpakken :P
Pistache91 schreef:
08-11-2018 13:30
Welkom @saartje @diamant en @charly!

@herfstblaadje, jouw voorstel besproken op een rustig moment en daar stond hij wel voor open. Haalt bij mij enorm veel druk van de ketel! We gaan eerst hier kijken wanneer er een cyclus is en als hij wat op orde is kijken we verder.
Ik heb hem gezegd dat ik het nu gewoon heel fijn vind zo, maar dat ik het per week wil bekijken ;)
Voor nu eerst focussen op mijn menstruatie terug krijgen.
De HA bood een kuurtje aan om het op te starten (schijnt normaal te zijn?) iemand hier ervaring mee?

Wij willen ook nog met z’n drietjes op vakantie volgend jaar, maar hebben nog geen idee waarheen. Zl was erg pittig in het vliegtuig met 12 maanden, dus lang vliegen zie ik denk ik niet zitten. We willen graag in juni gaan waarschijnlijk. Iemand daar leuke ideeen? We houden enorm van rust, mooie natuur en idyllische plaatsjes, beetje luxe vind ik ook lekker! :hello:

Met alcohol ben ik enorm ontspannen. Ik hou wel van een stevige borrel op z’n tijd en blijf ook gewoon mee doorgaan tot ik zwanger ben. Ik zou nooit ook maar een slok drinken tijdens m’n zwangerschap.
Eten is voor mij makkelijk! Ik en mijn gezinnetje zijn vegetariërs die vaak veganistisch eten, dus hoef me nooit in te houden! :applause:
Ik heb 2 keer zo'n kuurtje gehad, ik kreeg toen Primolut om een menstruatie op te wekken. Hier heb ik eigenlijk geen last of bijwerkingen van gehad. Ik had naar mijn idee alleen wat meer krampen/buikpijn aan het begin van het vloeien
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elin, spannend! Zeker als je altijd gedacht hebt dat het niet kon en dat nu zomaar toch wel zou moeten kunnen!

Over het reizen, is vast te doen, ligt een beetje aan je instelling denk ik. Ik moest echt wel wennen aan het moederschap en merk dat het bij ons het gezelligst is als we een beetje meegaan in het ritme van dochterlief. Bovendien houden wij wel van dat burgerlijke, dus komend voorjaar weer lekker naar Centerparcs!

Ik merk hier nog weinig, dus ik ben benieuwd. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik eigenlijk ook weinig gemerkt, geen kwaaltjes gehad de eerste maanden, dus geen idee. Mijn gevoel zegt dat ik gewoon ongesteld ga worden, ik wacht maar rustig af.
Alle reacties Link kopieren
Wow spannend Elin! Ik hoop voor jou dat je vlug zwanger mag worden en kan genieten van een mooie zwangerschap!

Haha, nou we hebben ook wel even getwijfeld of we een verre reis aandurfden. Maar dit is wat we graag doen, dus nu ook met baby. Eigenlijk viel het ons mee! Er zaten ook wat dreumesen en peuters in het vliegtuig, geloof mij die ouders hadden het zwaar! :winkie:

Wie is er nu al echt begonnen? Wij gebruiken nu nog condoom. Ik denk dat wij er echt vanaf januari voor gaan!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!! Veel geschreven hier leuk.

Hier druk geweest met verbouwing deel 1 (volgend jaar deel 2), 1e verjaardag van zoontje en m’n opa is (ondanks de leeftijd) onverwachts overleden. Dus even geen puf om te reageren.

Ben het nu ook allemaal kwijt, maar qua reizen zien we niet zitten. Dat komt later vast wel weer (en zo niet hebben we al heel wat mooie reizen gemaakt). Wij zijn op wintersport geweest en verder alleen in Nederland. Weekendje Scandinavië 1,5u vliegen met 10mnd was al zwaar genoeg.

Voor degene die Canada overwoog als reis kan ik in ieder geval aanraden, westen is geweldig mooi als je van natuur houdt dan. Als je meer van cultuur houdt dan is het misschien wat saai. Ik had nog nog nooit gekampeerd, maar daar heb ik de camper als geweldig ervaren. Zo gaaf en voelde me zo vrij denk er nog vaak aan terug.

Wij gebruiken ook nog condooms tot januari. Ga in december beginnen met de mama vitaminen van Davitamon. Stiekem zou ik het toch in dec willen proberen, het begint nu wel echt te kriebelen en omdat m’n cyclus echt lang is (rond de 45 dagen)voelt het alsof ik niet zoveel kansen heb. Maargoed we hadden bedacht de feestdagen gewoon te kunnen drinken (geen smoesjes hoeven te bedenken enzo) . Dus dan toch nog maar 1 maandje geduld :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven