Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Mag ik nog met jullie meeschrijven? Het lijkt me gezellig ervaringen uit te wisselen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten.

Mijn man (35 jaar) en ik (30 jaar) hebben een zoon van 14 maanden (sep 2017). We willen in het nieuwe jaar proberen zwanger te raken van een tweede kindje.
Het lijkt me fijn om in het nieuwe jaar te beginnen vanwege de feestdagen en het feit dat onze zoon dan minimaal 2 jaar is voordat de baby komt.

Gisteren ben ik begonnen met foliumzuur en we zitten nog even te denken wanneer ik mijn spiraaltje wil laten verwijderen. Fijn om te lezen dat het verwijderen bij de andere dames meeviel. Hoe zijn jullie ervaringen met het op gang komen van je cyclus na een spiraaltje?

Over vakantie; geen ervaringen met verre reizen. Wij zijn niet zo'n avonturiers ;-).

Over opletten met eten en alcohol. Toen we aan het proberen waren zwanger te worden van ons eerste kindje heb ik me er wel aan gehouden. Uiteindelijk duurde het driekwart jaar voordat ik zwanger was :-(. Ik wil nu proberen er relaxter in te staan en het meer op zijn beloop te laten. Het scheelt natuurlijk dat we nu al een dreumes in huis hebben :-). Ik vind het wel spannend hoe het straks zal zijn met twee kids.
mamabird schreef:
16-11-2018 20:04
Wow spannend Elin! Ik hoop voor jou dat je vlug zwanger mag worden en kan genieten van een mooie zwangerschap!

Haha, nou we hebben ook wel even getwijfeld of we een verre reis aandurfden. Maar dit is wat we graag doen, dus nu ook met baby. Eigenlijk viel het ons mee! Er zaten ook wat dreumesen en peuters in het vliegtuig, geloof mij die ouders hadden het zwaar! :winkie:

Wie is er nu al echt begonnen? Wij gebruiken nu nog condoom. Ik denk dat wij er echt vanaf januari voor gaan!
Dankjewel! Ik hoop het ook;) hoewel ik het ook doodeng vind haha.

Wij zijn nu eigenlijk toch wel echt begonnen, heb deze maand zoals het nu lijkt mij eisprong gevonden en hebben daar goed gebruik van gemaakt;) Ik kan me niet voorstellen dat het zo snel al zou lukken maar je weet het natuurlijk nooit!
Wilde ook niet te lang wachten want ben toch al 36, en door de langere cyclussen heb je uiteindelijk toch minder kansen... Wel bizar hoe snel je lijf je al voor de gek gaat houden qua kwaaltjes etc, heb mezelf heel hard van te voren gezegd er niet teveel mee bezig te zijn maar toch doe je dat dan.

Zoals het nu lijkt is 26 nov. ongeveer mijn NOD

Zou iemand mij in de tabel willen zetten? Heb het geprobeerd maar snap er de ballen niet van;)

Leeftijd 36, start november, bijzonderheden: miskraam 6 wk, voorjaar '18
Haha nou hij gaat lekker, was blijkbaar nog ingelogd met de openbare gegevens.

Welkom Nicole,
Ik denk dat wat je schrijft over wat relaxter omgaan met eten en alcohol, ook het beste bij mij past. Wie weet duurt het nog een jaar en wil me er niet steeds druk om maken en ook een beetje genieten. Zodra ik een positieve test heb ga ik hier uiteraard wel om denken.

Wat leuk dat er al zoveel meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je in de tabel gezet Elin! En de komma's weggehaald ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wat leuk dit! Ook ik (32) schrijf graag mee. Mijn vriendin en ik willen ook in januari gaan beginnen. Een goede vriend van ons is de donor. Heel spannend allemaal! Foliumzuur is besteld. Ovulatietesten gebruik ik al een paar maanden om m'n cyclus in kaart te brengen. Tot nu toe redelijk regelmatig, rond de 26 dagen. Ben benieuwd! :-D
Alle reacties Link kopieren
ik las hier iets over Davitamon Mama waar ook extra foliumzuur bij zit, deze is nu 1+1 gratis bij de Kruidvat :)
Alle reacties Link kopieren
Oh jongens, ik heb net een test gedaan en ik ben gewoon zwanger! Ik vind het nog heel onwerkelijk, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit een proefrondje was en dat we in januari echt zouden starten.
Ik moet er nog even aan wennen, maar dit was natuurlijk wel het doel, dus nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en dat stevige vermoeidheid het enige kwaaltje blijft!
Calum1988 schreef:
20-11-2018 21:00
Oh jongens, ik heb net een test gedaan en ik ben gewoon zwanger! Ik vind het nog heel onwerkelijk, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit een proefrondje was en dat we in januari echt zouden starten.
Ik moet er nog even aan wennen, maar dit was natuurlijk wel het doel, dus nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en dat stevige vermoeidheid het enige kwaaltje blijft!
Aaah dat meen je! Wat super zeg, gefeliciteerd!! :cheer: :cheer2: Hoop dat alles goed mag gaan!
Alle reacties Link kopieren
Wauw callum gefeliciteerd!! :cheer2: Wat een geweldig nieuws en wat een goed begin zo! Dat alles maar goed mag gaan. Kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk is.

Elin nog een kleine week en wie weet kan jij ook gaan testen. Hoe gaat het op het wachtbankje?

Welkom Winky!

Ik merk dat ik stiekem ook niet kan wachten om te beginnen... maargoed nog een of 2 geduld :A:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Wat leuk dat hier al een topic voor is! Heb alles al gelezen. Ik zie dat er al best veel mensen zijn. Zou ik toch nog mee kunnen schrijven?

Ik ben 29 jaar en mijn man en ik willen midden/eind januari gaan voor ons eerste kindje. We wilden al eerder beginnen maar we hadden al een vakantie gepland naar Zuid-Amerika (zika land). We zijn net terug en moeten nu 2 maanden wachten voordat we kunnen gaan proberen (op advies van de GGD). Ook niet erg om in december wel te kunnen drinken, heb al een paar feestjes gepland staan. :mrgreen:

Ik ben in april al gestopt met de pil, heb hem 10 jaar geslikt en was de bijwerkingen gewoon beu. Ik had meteen een regelmatige cyclus van zo’n 29 dagen.

Ik ga van de week vast foliumzuur kopen, dan begin ik daar vast mee. Zijn er nog meer dingen die ik nu al kan doen/moet weten?
Alle reacties Link kopieren
Calum1988 schreef:
20-11-2018 21:00
Oh jongens, ik heb net een test gedaan en ik ben gewoon zwanger! Ik vind het nog heel onwerkelijk, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit een proefrondje was en dat we in januari echt zouden starten.
Ik moet er nog even aan wennen, maar dit was natuurlijk wel het doel, dus nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en dat stevige vermoeidheid het enige kwaaltje blijft!
Woow gefeliciteerd! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wow Calum, wat een supermooi nieuws! Gefeliciteerd! Heb je een beetje kunnen slapen van het nieuws?

En voor de nieuwe dames: welkom!

Wat betreft overige voorbereidingen: ik zat gister even te kijken naar de zorgverzekering voor 2019. Met een kinderwens in je achterhoofd kun je voor een extra verzekering kiezen die de eigen bijdrage voor kraamzorg vergoedt, maar ik denk niet dat dat opweegt tegen de premie. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
@Calum1988 wat snel zeg ! Gefeliciteerd! Ik hoop dat het bij de andere dames ook snel lukt :)

@Charlie567
Volgens mij is de premie idd zo hoog dat het niet opweegt tegen de kosten. Heb er zelf wel even naar gekeken maar ik ga het niet doen.. Stel je voor dat het niet zo snel lukt en pas in 2020 dan heb ik ook een jaar lang voor niks betaald.

Ik heb besloten de nuvaring nu al eruit te halen ipv over 2 weken, zodat ik niet op het wachtbankje de feestdagen in hoef en mocht ik niet zwanger zijn wel een glaasje champie kan drinken :)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Calum, wat tof! Hopen dat het goed blijft gaan!

Goede tip Charlie, ik moet sowieso me nog verdiepen in de zorgverzekering van volgend jaar, los van het hele zwangerschapsgebeuren.

Blondelady, ik ben vandaag naast Davitamon Mama (foliumzuur) ook met Omega 3 capsules begonnen aangezien ik geen vis eet.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nicole, Winky en blondelady88!

Wat spannend Winky, een donor. Komt daar veel bij kijken? Krijgt de donor ook een rol bij de opvoeding e.d. (als ik dat mag vragen hoor)?

Gefeliciteerd Calum! Wat fijn, zo snel. Was het bij je eerste kindje ook in een keer raak?

Hier verwacht ik volgende week mijn ongesteldheid, daarna beginnen. Wel lastig met alle etentjes en feestjes in december, maar een wijntje af en toe moet kunnen voordat ik positief getest heb.
Alle reacties Link kopieren
Vorige keer had ik fbto als zorgverzekering en toen ik zwanger was het extra pakket aangezet. Moet me er ook nog in gaan verdiepen voor aankomend jaar.

Spannend diamantje je gaat dus ook de 1e ronde in?

Pistache hoe is het inmiddels net jou?

Doen jullie naast foliumzuur slikken nog iets? Ik moet eerlijk zeggen dat m’n eetpatroon niet zo goed is. Wel gewoon 3 goede maaltijden en fruit, naar snaai veel te veel (vooral in de avond) wil dat ook proberen te minderen en ook wat meer te gaan bewegen.
Ook hou ik erg van een wijntje, wil dat vanaf januari ook gaan minderen en tijdens de wachtbankjes helemaal proberen niet te drinken.
Alle reacties Link kopieren
@Budgy86

Ja eerste ronde, ik ga vanmiddag alleen de Davitamon compleet mama halen, daar zit alles in ook foliumzuur.
budgy86 Haha nou ik vind het wel heel spannend, had van de week zo iets bizars. dacht laat ik voor de grap eens testen, niks te zien. Daarna gaan douchen en denk gooi hem weg, Is ie positief, duidelijke streep ook. Ik geloofde er helemaal niks van, mijn zusje gelijk foto geappt, ik denk dit kan helemaal nog niet. Heb de volgende ochtend nog een gedaan en die was hartstikke negatief. Volgens mij hele dikke pech gehad met een kapotte test of zo, afleestijd was uiteraard ook veel te laat. Ik ga dus nooit weer testen voor NOD;) Kan ook niet echt zeggen dat ik iets merk of voel, alles wat ik voel kan net zo goed bij een naderende menstruatie passen.

Welkom blondelady88!

Ik doe ook gewoon tussendoor een wijntje zoals met de feestdagen, wie weet hoe lang dit gaat duren. probeer verder wel gezond te eten. En neem nu foliumzuur. Uiteraard geen alcohol meer na positieve test

Goh wat is het toch een fijne uitvinding zo'n forum, je wilt het er zo graag over hebben, alleen voor je omgeving is dat toch allemaal wat te vroeg. En wil ook zo graag met een leuke verrassing komen:)
Is het goed als ik aansluit bij jullie?

Ik ben 28 jaar en heb een zoon van jan’18. Als hij 1 wordt willen we waarschijnlijk voor een 2e kindje gaan. We gebruiken nu enkel condooms en ondanks dat ik nog bv geef ben ik al paar maanden heel regelmatig ongesteld. We zijn al best slordig met de condooms dus wie weet beginnen we iets eerder er al mee..

Heb een hele fijne zwangerschap, zware bevalling en een enorm fijne kraamtijd gehad. Wat dat betreft ben ik ook echt klaar om dit opnieuw te ervaren (maar dan een fijne bevalling ;-) )

(Mamabird, ik ken jou vermoed ik zomaar :heart: )
Calum1988 schreef:
20-11-2018 21:00
Oh jongens, ik heb net een test gedaan en ik ben gewoon zwanger! Ik vind het nog heel onwerkelijk, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit een proefrondje was en dat we in januari echt zouden starten.
Ik moet er nog even aan wennen, maar dit was natuurlijk wel het doel, dus nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en dat stevige vermoeidheid het enige kwaaltje blijft!
Wauw, gefeliciteerd! Heel tof!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Zou ik mee kunnen schrijven?

We zijn in juli dit jaar begonnen, maar tot nu toe geen succes. Ik dacht (vond) dat ik best nuchter in dit proces stond, van "we zien wel, geen haast."
De vriendinnen die ik heb met kinderen waren snel zwanger (een aantal zelfs de eerste keer raak). Misschien ging ik er daardoor stiekem vanuit dat het snel zou gaan. Maar dat gaat het dus niet.
Vind het best heftig: elke maand de vraag of er wel of niet een mens in mijn buik groeit.
En stom dat je er niet met iedereen over kunt praten, toch een gevoelig onderwerp. Ik wil ook geen zeikerd zijn of me aanstellen. Het komt vast wel goed.
Dit lucht al iets op :)

Ik ben 29, mijn vriend 31. Nog geen kinderen, maar zo gewenst.
Mijn cyclus is onregelmatig, dat maakt klus timen lastig. Deze maand heb ik een stuk of 10 ovulatietesten gedaan maar geen een was positief. NOD hoop ik op 30 november.
Alle reacties Link kopieren
@Charlie Goed punt van de zorgverzekering, dat moet ik ook nog regelen. Ik wilde wel wisselen naar een met meer vergoeding. Zeker als je in het ziekenhuis / geboortecentrum wilt bevallen is het een betere deal geloof ik.
Maar inderdaad zoals Diamantje zegt eerst maar zwanger worden...
Alle reacties Link kopieren
@ iedereen: bedankt! Ik geloof er nog niet zo in, dus ben er nog wel vrij nuchter onder. Bovendien is dochter grieperig dus daar gaat veel energie in zitten en net als bij m’n vorige zwangerschap ben ik vooral heel moe, dus slapen gaat prima!

@ herfstblaadje: bij mijn dochter was het de 4e ronde raak, ik was er daarom ook een beetje van uit gegaan dat het nu ook even zou duren, zeker omdat m’n cyclus wat onregelmatiger was.

Welkom coon, shadowfaxx en blondelady!

@ coon: ik herken dat heel erg van de eerste keer zwanger worden, elke keer die zenuwen en verdriet als het niet gelukt is. De maanden lijken dan zo lang te duren!

@zorgverzekering: ik twijfel, vorige keer wel een uitgebreid pakket maar toen ben ik uiteindelijk ingeleid en met een keizersnede bevallen, dus op zich zou een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling niet heel moeilijk moeten zijn (dit keer alleen liever zonder de keizersnede!)
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf Calum, gefeliciteerd! :cheer2:

Ik ben even niet op dit topic geweest maar zie dat ik wel alvast in de tabel ben gezet. Dank je wel!

De groep wordt ook steeds groter, wat gezellig en welkom allemaal!

Heb ook nog even gekeken wat de zorgverzekering betreft en voor mijn gevoel haal je het er bijna niet uit als je thuis bevallen geen probleem zou vinden zonder medische indicatie voor het ziekenhuis. En dan moet je ook nog zwanger worden en bevallen in 2019.. Ik ga dat dus niet doen. Heb nu het hoogste eigen risico en dat ga ik wel omlaag brengen.

Mijn cyclus was de laatste keer rond de 31 dagen en zit nu op dag 24 van mijn cyclus. Heb besloten dat ik op 1 december eventueel een eerste test ga doen als het mij lukt om tot zover het geduld te bewaren :A:
Op zaterdag is het ook wel leuk als mijn vriend er dan ook bij is.
Alle reacties Link kopieren
@calum gefeliciteerd!

@budgy, ik hou het even kort. Geen menstruatie hier en dus heb ik besloten dat we voorlopig nog geen stap gaan nemen. Weet nog niet wat we eraan kunnen/gaan doen, ik wil het voordat het een jaar aantikt opgelost hebben. Lief dat je nog aan me denkt! <3

Voor hou ik me even op de achtergrond.
Diervriendelijk vlees bestaat niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven