Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@charlie: Ja dat is een goeie! Ik ben nu ook niet aanvullend verzekerd dus wie weet dat dat handig is, ik ga er eens naar kijken.

@winky: Omega 3, ik wist niet dat dat ook goed is voor een (toekomstige) zwangerschap. Dank voor de tip. Ik ga me er eerst wel even over inlezen want je hoort de laatste jaren wel weer dat dat visolie slikken misschien toch onzin is of dat die van Hema/Kruidvat etc. rommel zijn. Maar het is het onderzoeken waard!

@Herfstblaadje: Dank! Zo ga ik het denk ik ook doen, gewoon een drankje doen als ik net getest heb en het nog negatief is. Je weet nooit hoe het loopt en wie weet ben je wel een tijdje bezig.

@Elin: Dank je! Ja ik vind het ook heel fijn om het er al uitgebreid over te kunnen hebben zonder dat iemand in je omgeving er wat van afweet. We maken allemaal hetzelfde mee straks dus een fijn idee dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

@Calum: Echt leuk, ik hoop dat alles goed gaat! Je kinderen hebben dan een mooi leeftijdsverschil, een kleine 2 jaar. Dat hebben mijn broer en ik ook, en wij hebben vroeger altijd heel leuk gespeeld samen.

Welkom shadowfaxx en Coon!

Vandaag m’n eerste tabletje foliumzuur gehad. Pff, wil eigenlijk al graag starten met proberen maar we moeten helaas wachten.. Wel een mooie vakantie gehad gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
blondelady88 schreef:
21-11-2018 21:02
Vandaag m’n eerste tabletje foliumzuur gehad. Pff, wil eigenlijk al graag starten met proberen maar we moeten helaas wachten.. Wel een mooie vakantie gehad gelukkig.
Oooh ik snap dat wel ik heb dat ook! Kan niet wachten om te starten en was het liefst nu al 3 maanden zwanger haha!
Ergens komt mn eigen onzekerheid ook weer naar boven, wat als ik geen normale cyclus terugkrijg en wat als het allemaal niet lukt.
Echt stom!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier ook een late meeschrijfster (als ik er nog bij mag). Wij willen ook deze winter proberen om een kindje te krijgen. Ons dochtertje is nu net een jaar.

Tot een maand of twee geleden moest ik er absoluut nog niet aan denken. Ik heb een traumatische bevalling achter de rug en ben daarna maanden somber geweest. Ik zie dus erg op tegen de bevalling en de eerste periode erna, maar ik geniet nu ook heel erg van mijn dochtertje dus weet dat het uiteindelijk beter zal worden.

Afgelopen maand hebben we voor het eerst onveilige seks gehad (niet op mijn vruchtbare dagen) en nu merk - tot mijn verrassing- dat ik hoop dat ik zwanger ben. Mijn man zou het ook helemaal zien zitten. Dus ook als het deze maand niet raak is weten we nu in ieder geval dat we het willen. Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden dus ik ben benieuwd...

Het is qua planning trouwens niet ideaal bij ons, we hebben een nieuwbouwhuis gekocht dat de tweede helft van 2019 klaar is. Ruim een halfjaar wachten vind ik erg lang dus ik denk dat we het maar gewoon proberen en wel zien wat er gebeurt. Het komt toch nooit echt uit.
Alle reacties Link kopieren
Hee wat leuk om jou hier weer tegen te komen sneeuwwitje! Wat fijn dat je je weer wat beter voelt. En je weet het nooit he, die tweede keer kan ook heel anders verlopen. Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Herfstblaadje! Leuk idd om jou hier ook weer te zien. En ik wens jou hetzelfde, jij hebt het ook niet makkelijk gehad in het begin, hopelijk gaat het bij ons allebei soepeler bij de tweede (als het überhaupt lukt natuurlijk, dat moet eerst nog even :cheer2: )
Alle reacties Link kopieren
Wat een super leuk nieuws Calum! Gefeliciteerd met je positieve test!

Welkom nieuwe dames 😊. We krijgen een leuke groep zo!

Ik herken je gevoelens helemaal Coon. Van ons eerste kindje was ik na driekwart jaar zwanger en elke maand voelde als een te veel. In de omgeving alleen maar mensen bij wie het snel raak was en bij ons dus niet. Heel frustrerend en verdrietig. Hopelijk hebben jullie snel een positieve test in handen!

Pistache, hopelijk komt je cyclus snel op gang en kunnen jullie er ook voor gaan straks!

Spannend sneeuwwitje, ik duim voor je! Ik snap dat jullie er gewoon nu voor willen gaan. Er is toch nooit een perfect moment om zwanger te worden en wie weet hoe snel het gaat lukken. Het moet ons allemaal maar gegund zijn om een (nog) kindje te mogen krijgen. Soms ben ik wel bang dat het straks weer tegen gaat vallen met proberen. Dat het langer gaat duren en ik er teveel mee bezig ga zijn.

Over verzekering, bij CZ kon ik de vorige keer gratis tussentijds overstappen naar het pakket “gezinnen” waar alle kosten in gedekt werden. Het was heel snel geregeld en makkelijk dat het overgezet kon worden zodra het nodig was.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nog meer meeschrijvers!

@Herfstblaadje:
Komt daar veel bij kijken? Krijgt de donor ook een rol bij de opvoeding e.d. (als ik dat mag vragen hoor)?
Ja dat mag je vragen hoor ;) Komt inderdaad veel bij kijken. Donor vinden. Op één lijn komen met onze verwachtingen. Juridisch regelen. En dan het 'biologische' gedeelte nog, wat een logistieke uitdaging gaat zijn aangezien onze donor niet bij ons in de stad woont. Dus we gaan zien hoe dat gaat uitpakken in de praktijk :biggrin: En hij krijgt een (beperkte) rol.

Die foliumzuur tabletjes slikken is het probleem niet, maar van die omega capsules ben ik de halve dag boertjes aan het laten die naar vis smaken :pukey: En als er één ding is wat ik smerig vind, dan is het vis wel... Veel water drinken maakt het er niet minder op, evenals meteen wat eten na die capsules. Iemand nog andere ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Winky22 schreef:
22-11-2018 23:08
Leuk, nog meer meeschrijvers!

@Herfstblaadje:
Ja dat mag je vragen hoor ;) Komt inderdaad veel bij kijken. Donor vinden. Op één lijn komen met onze verwachtingen. Juridisch regelen. En dan het 'biologische' gedeelte nog, wat een logistieke uitdaging gaat zijn aangezien onze donor niet bij ons in de stad woont. Dus we gaan zien hoe dat gaat uitpakken in de praktijk :biggrin: En hij krijgt een (beperkte) rol.

Die foliumzuur tabletjes slikken is het probleem niet, maar van die omega capsules ben ik de halve dag boertjes aan het laten die naar vis smaken :pukey: En als er één ding is wat ik smerig vind, dan is het vis wel... Veel water drinken maakt het er niet minder op, evenals meteen wat eten na die capsules. Iemand nog andere ideeën?
Ik heb het even een rondje gegoogled en besloten om maar gewoon 1x per week vette vis te gaan eten. Dat zou genoeg moeten zijn. Heb echt veel dingen gelezen over dat het toch niet zo gezond zou zijn, en zeker de betaalbare merken.

https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/g ... dacht-.amp

Is even de eerste link die ik tegen kwam maar er is veel meer over geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Pff jongens ik weet even niet wanneer mijn man en ik nou van start moeten gaan. We zijn net terug van 2 weken vakantie in een zika land. De GGD, het RIVM en andere Nederlandse websites adviseren om 2 maanden te wachten met proberen zwanger te worden.

Het lastige is alleen dat er niet veel bekend is over het zika virus. Het is wel zeker dat besmetting met het zika virus schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind (o.a. risico op microcefalie), maar niet hoe vaak dit voorkomt.

Op Amerikaanse en Australische websites staat alleen dat als je man symptomen heeft gehad (dit hebben maar 1 op de 5 mensen die het virus hebben opgelopen) je minimaal 6 maanden moet wachten. Mijn man had de symptomen, maar het zijn griep achtige symptomen dus geen idee of het ook echt het zika virus was.

In Nederland waren er ik geloof vorig jaar of het jaar daarvoor 15 zwangere vrouwen met het zika virus, hiervan had 1 baby microcefalie. In Amerika las ik iets over 200 zwangere vrouwen met het zika virus waar ook maar 1 baby microcefalie had.

Ik twijfel heel erg. Ergens denken we ‘better safe than sorry’ en maar gewoon 6 maanden wachten. Maar aan de andere kant denk ik zó groot is de kans ook weer niet en ik kan gewoon van de Nederlandse instanties uitgaan.

Mijn man heeft zoiets van we hebben geen haast, dus we zien volgend jaar wel. Ik vind dit lastig want ik ben een echte planner. Ik denk vooral, wat als het nou een hele tijd duurt, dan is het zonde van die maanden.

Ik kan het wel aan m’n dokter gaan vragen maar ik neem aan dat hij de richtlijnen van de GGD etc. aanhoudt.

Sorry, heel verhaal, maar het moest me even van het hart.
Alle reacties Link kopieren
Nicole, dankjewel! Daar ben ik ook wel bang voor... Dat het dan toch weer best lang gaat duren en het weer een stressvolle tijd wordt. Hopelijk blijft het zelfvertrouwen dat het de eerste keer is gelukt hangen.

Blondelady, wat een dilemma zeg. Het lijkt me heel moeilijk om daar een knoop over door te hakken. Aan de ene kant: de kans is natuurlijk heel klein dat je het zika virus hebt opgelopen, maar aan de andere kant is 2 maanden wachten uiteindelijk natuurlijk ook geen ramp. 6 maanden zou ik wél heel lang vinden als ik jou was. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk beslist!

Ik ben gisteren toch ongesteld geworden en vond het best jammer. Vanaf aankomende maand maar voor het eerst echt weer proberen, ik vind het best spannend!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel sneeuwwitje :) Jammer dat het niet gelukt is deze maand, maar inderdaad nu echt proberen. Weet je in ieder geval zeker dat je het echt wil!

Lastig blondelady, ik zou gewoon maar 2 maanden wachten. Vind de info op internet ook maar vaag 'het virus is tot 2 maanden na besmetting in sperma te vinden maar kan mogelijk langer overleven'. Mogelijk? Als in, dat is verder niet wetenschappelijk bewezen? Dan weet je ten eerste niet of je vriend wel besmet is, ten tweede of het dan na 2 maanden nog in het sperma zit en ten derde of het dan ook echt overgedragen gaat worden tijdens de zwangerschap. Dat zijn wel veel maren (= een heeeel kleine kans). Ik zou de gok nemen.
Alle reacties Link kopieren
Calum en Nicole, wat fijn dat jullie het herkennen.
Ik denk dat ik ga gillen als een test positief is haha, hysterisch blij.

Dat klinkt ideaal met CZ, dat je kunt switchen naar het gezinpakket als het relevant wordt.

Sneeuwwitje volgens mij is "het komt nooit uit" wijsheid. Dus dan liever z.s.m. Na een verhuizing ben je toch bijna een jaar bezig met klussen (echt klussen) en regelen, dus het wordt hoe dan ook een rommelig jaar. En oplevering van het huis kan uitlopen.

Winky22 schreef:
22-11-2018 23:08
Die foliumzuur tabletjes slikken is het probleem niet, maar van die omega capsules ben ik de halve dag boertjes aan het laten die naar vis smaken :pukey: En als er één ding is wat ik smerig vind, dan is het vis wel... Veel water drinken maakt het er niet minder op, evenals meteen wat eten na die capsules. Iemand nog andere ideeën?
Ik slik zelf al een tijd capsules met algenolie van Testa. Voor mij is het een aanvulling op mijn algemene voeding, omdat ik vaak vegan (soms vega) eet. Zelf proef ik die capsules niet. Zou kunnen dat ze een mildere smaak hebben dan die met visolie.
Omega3 zit ook in eieren en sommige margarines, en in vis inderdaad, dus als je dat allemaal gewoon eet hoef je denk ik niet bij te slikken. Als ik zwanger zou worden ga ik waarschijnlijk weer eieren en yoghurt eten.
Alle reacties Link kopieren
Winky, misschien een ander merk proberen met omega erin? Ik heb toen Davitamon geslikt en er geen problemen mee gehad.

Blondelady, geen probleem om het hier even van je af te schrijven. Lastige keuze inderdaad. Er is waarschijnlijk nog te weinig bekend om een uniform advies te geven. Jullie moeten vooral doen waar jullie je goed bij voelen. Een eventueel bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad zou ik zeggen. Als is het maar om er met iemand over te praten.

Sneeuwwitje, jammer dat je ongesteld bent geworden. Nu vol goede moed de volgende ronde in. Duurde het lang voordat je zwanger was van je dochter? Helaas kun je vooraf niet voorspellen hoe snel het zal gaan. Ik ken een stel dat in ronde 2 zwanger werd van hun eerste kindje en die nu al drie jaar aan proberen zijn voor een tweede ☹. Maar ook een stel dat een ziekenhuis traject nodig had om hun dochter te krijgen en een paar maanden na de geboorte van hun dochter spontaan zwanger werd van hun tweede kindje. Geen pijl op te trekken dus.

Ik wil proberen het minimaal een half jaar op zijn beloop te laten en me er niet druk over te maken. Ik ervaar de druk nu minder hoog dan de vorige keer omdat we al een kindje hebben. Hopelijk blijft dat zo als we echt gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
@Sneeuwwitje, herfstblaadje en Nicole: Heel erg bedankt voor jullie reacties. Jullie stellen me wat gerust. 2 maanden wilden we sowieso al wachten. Wat je zegt Herfstblaadje, de kans is klein. Het virus kán 6 maanden overleven in sperma, maar dat is lang niet altijd het geval. Plus er zijn weinig cijfers over bekend. We gaan nu gewoon van 2 maanden uit, als het zover is (midden/eind januari) dan kijken we even hoe we er in staan. Sowieso weten we natuurlijk niet hoe lang we erover doen om in verwachting te raken. Mocht het zover zijn, dan geven we het dan wel aan bij de huisarts etc.

@Sneeuwwitje: Jammer dat je ongesteld bent geworden, maar het was ook ng geen échte poging. Komende maand er lekker voor gaan!

@Coon: Dank voor de tip van de algenolie, daar ga ik ook eens naar kijken. Had in mijn onderzoekje naar visoliepillen al gelezen dat dit mogelijk een alternatief is omdat de vissen waar de visolie van gemaakt is vaak algen eten.

@Nicole: Dat heb ik ook een beetje in m’n hoofd, een half jaar gewoon te proberen maar niet elke maand enorm te hopen. Een beetje van ‘wie zien wel’. Aan de andere kant vraag ik me af of dat lukt, haha. Ik kan me voorstellen dat je dat bij je eerste kindje meer hebt ja, omdat je ook niet weet of het überhaupt gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat heb ik veel gemist en wat een grote groep! Welkom allemaal, superleuk! Ik merk wel dat ik een beetje het overzicht kwijt raak, haha!

Allereerst GEFELICITEERD @Calum1988!! :flirting: Ik wens je een fantastische zwangerschap! Blijf je hier nog wel gezellig meekletsen?!

@shadowfaxx dat weet ik wel zeker! :high5:

Jeetje @Coon, jullie geduld wordt wel op de proef gesteld he. Ik hoop dat jullie decembercadeautje dit jaar een positieve test is! :heart:

@blondelady88 Ik zou inderdaad die 2 maanden wachten en daarna ervoor gaan. Als je er echt heel bang voor bent kan je ook een test laten doen om te controleren of het virus in je lijf zit. Een vriendin van mij is zwanger geraakt terwijl ze in Zika-gebied was. Toen zij een positieve test had, werd ze meteen doorverwezen naar het ziekenhuis om dus zo'n test te doen. Ze draagt geen Zika-virus bij zich, dus ze kan gewoon genieten van haar zwangerschap zonder teveel zorgen!

Ik ga iets vaker op het forum kijken, want anders houd ik het niet bij hoor :whut: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
@ Nicole: het duurde de eerste keer 7 maanden. Toen ben ik direct in de weer gegaan met ovulatietesten en ik ben wel van plan om dat deze keer ook te doen. Aangezien we destijds elke keer wel op het goede moment seks hebben gehad en er toch 7 maanden overheen zijn gegaan durf ik het niet zo goed aan om het los te laten. Dan denk ik dat we er zo maar minstens een jaar over gaan doen en dat wil ik liever niet. Ik bewonder die houding die jij hebt wel hoor, dat je eerst het gewoon eens gaat zien. Maar ik ben te ongeduldig vrees ik, haha (hoe snel kan het gaan he, van geen kinderwens naar: ik wil NU zwanger zijn :roll: )

@ Blondelady: fijn dat onze reacties je wat geruststellen. Ik ben benieuwd hoe je er over een paar maanden over denkt!
Alle reacties Link kopieren
@mamabird, ik blijf zeker meekletsen, hopelijk over een paar maanden met veel meer zwangeren in deze groep!

@elin, jouw datum schiet ook al lekker op, ik duim vast mee!

Gister nog een keer getest en de streep was alweer een stuk duidelijker, dus dat is een goed teken! Enige kwaaltje is vooralsnog vermoeidheid, mijn bedtijd schuift steeds verder naar voren.

Blijft toch iets raars, dat zwanger worden. Je hebt er maar zo beperkt invloed op en het is soms zo oneerlijk. Een collega is al bijna 4 jaar bezig voor een tweede, al een aantal miskramen gehad. Ik gun het haar zo! Ik heb het haar gelijk maar verteld, ze reageerde gelukkig heel goed. Verder wachten we nog even, maar zeker met de familie wachten we deze keer geen 12 weken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet meer bijhouden :)

Duim voor je elin!

Leuk dat je mee blijft schrijven callum! Fijn dat het goed gaat op de vermoeidheid na.

Sneeuwwitje jammer dat het niet meteen raak was, op naar de volgende ronde!

Blonde lady, ik zou ook voor 2 maanden wachten gaan. Bij m’n 1e zwangerschap speciaal een land uitgezocht waar geen zika was bij het boeken (was in oktober) maar kwam er thuis achter dat er toch een geval van zika was geweest. Toen was ik al zwanger. Gelukkig goed afgelopen, maar wel even in de stress gezeten.
Nu gaan we in 2019 op wintersport en naar Scandinavië dus verwacht geen zikavirus daar :)

Visolie, ik eet ook te weinig vis, ik ga de Davitamon compleet met visolie slikken en had er de vorige keer geen last van verder

Die onzekerheid of het wel gaat lukken is herkenbaar. Had ik de vorige keer heel erg en heb het nu gewoon weer. Ik hoop maar dat ik er gewoon relaxed onder kan blijven als het wat langer gaat duren.
Hier ook de wens vanaf januari zwanger te worden van de tweede. Ben getuigen op bruiloft in juli dus wil dan liever nog niet hoog zwanger zijn.

Alle zwangerschaps medische kosten worden volledig vergoed en gaan dus niet van je eigen risico af dus daarom hoef je het niet omlaag bij te stellen.

Zit nu ook te kijken voor aanvullende verzekering. Bij eerste kind werd hierdoor de combinatietest, zwangerschapscursus, eigen bijdrage kraamzorg en consult lactatiekundige vergoed waardoor het wel gunstig was maar toen was ik eind december net zwanger dus kon ik het er heel mooi op uitzoeken.
blondelady88 schreef:
23-11-2018 00:50
Pff jongens ik weet even niet wanneer mijn man en ik nou van start moeten gaan. We zijn net terug van 2 weken vakantie in een zika land. De GGD, het RIVM en andere Nederlandse websites adviseren om 2 maanden te wachten met proberen zwanger te worden.
Wat ik zo snel kan vinden is dat Transmissie vanuit sperma is aangetoond tot 41 dagen na de eerste ziektedag. Maar omdat de probleem m'n voorkomen bij zika besmettingen in eerste trimester en onderzoeken nog niet heel lang lopen zal de VS daarom die 6 maanden aanhouden. Evt nog kijken of test op zika bij je partner optie is?
Jeetje blondlady wat een keuze. Is die zika test die iemand oppert geen goed idee? :-) dan zou je na2 maanden ervoor kunnen gaan!

Qua verzekering loonde het bij mij wel lm aanvullend verzekerd te zijn. Ik zit nu bij menzis. Kraamzorg (eigen bijdrage) werd volledig vergoed + extra kraamzorg uren ook. Lactatiekundige volledig vergoed + 200€ mogen uitgeven aan borstkolf :lol: . Ik wilde poliklinisch bevallen maar ivm serotiniteit ingeleid. Dus klinisch geworden. Ondanks dat wel de kosten eruit gehaald (poliklinisch zit je natuurlijk met eigen bijdrage).



Maar even ontopic.. vaak gebruiken we condoom alleen op het eind. Gisteren was het te laat :$ .. en zit vandaag-morgen-overmorgen volgens Maya in mijn vruchtbare dagen. Oeps, wilde eigenlijk wachten tot zoon 1 is. Best wel even heel spannend. Bij zoon was ik direct na 1e x onveilig zwanger..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje spannend shadowfaxx! Wanneer wordt je zoontje 1?

Ik ga deze maand even afwachten en dan kijken of ik me aanvullend ga verzekeren. Denk het eigenlijk wel, is toch wel veel geld voor een onvergoede ziekenhuis bevalling en kraamhulp enzo.

Vandaag ongesteld geworden, paar dagen eerder dan verwacht. Wel irritant dat mijn cyclus steeds zo afwijkt de laatste maanden, van 27 tot 31 dagen. Misschien toch maar met ovulatietesten beginnen deze maand.
Helaas pindakaas, ik ben een dag eerder al van het wachtbankje gevallen, vanmorgen hartstikke ongesteld geworden!
Vriendlief was er nog wat sneuer van dan ik geloof ik...Die onzekerheid de dagen van te voren vind ik echt killing, nu weet ik hoe het er voor staat en kan ik weer 2 a 3 weken ontspannen ;-) Op naar de volgende ronde. Door onregelmatige cyclus weet ik nog niet wanneer mijn volgende NOD is, zou iemand deze er uit willen halen?

Hoe gaat het met jullie dames? Wie is de eerst volgende voor NOD?

Het was nu wel mijn kortste cyclus tot nu toe, 30 dagen, dat zie ik dan maar weer als positief! Gelukkig blijft het het laatste half jaar onder de 45 dagen, geen uitschieters meer van 60 a 70 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend shadowfaxx! Heb je al een early test in huis? :hihi:

Jammer Elin! Op dat wachtbankje zitten is vreselijk. Wat lief dat je vriend zo meeleeft :heart:
Alle reacties Link kopieren
Spannend Shadowfox! Misschien iets vroeger dan gepland maar zou toch heerlijk zijn.

Wat balen Elin, en ook voor je vriend, wel fijn dat hij zo meeleeft.

Ik probeer mijn vriend op de hoogte te houden van mijn cyclus en alle symptomen maar hij weet niet zo goed wat hij er mee moet haha. Hij snapt wel goed dat het mij zo bezig houdt.
Mijn cyclus was de afgelopen maanden 39 dagen, 36 dagen en 33 dagen. Ben benieuwd wat het deze maand wordt. Hoop dat hij uitblijft natuurlijk. NOD zou 29/30 nov of 1/2/3 dec kunnen zijn. Voelt als een bingo.
Had het vandaag even moeilijk want zag op FB weer een zwangerschapsaankondiging voorbij komen. Waarom lijkt mijn hele kennissenkring zo vruchtbaar? Onzin natuurlijk, maar confronterend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven