Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Budgy een streep is een streep he! Zeker als je gewoon binnen de tijd afleest. Een zachte gefeliciteerd alvast !

Winky uit jouw test kan ik niks opmaken . Zoiets heb ik nog nooit gezien. Had je wel eerst een normale lichte streep?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee diamantje, na een paar minuten hebben we hem bekeken en toen zag de test er zo uit. Nu, bijna 2 uur later, is de waas compleet weggetrokken en staat alleen de controlestreep er nog. Morgenochtend weer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Aah balen van die test Winky! Geen idee wat ermee gebeurd is. Zal duimen dat het morgen lukt en er een streep te zien is!

En dank diamantje! Ik besef het eigenlijk helemaal niet en ben benieuwd of ik mezelf in kan houden om te wachten tot woensdag met testen :) als ik dan een duidelijke streep zie geloof ik het pas denk ik, maar ben nu wel weer hoopvol!
Alle reacties Link kopieren
Budgy, ik gebruik ook altijd die Kruidvat test en had de eerste keer ook zo’n streepje, zelfs nog wat lichter, dus ik geloof er in! Gefeliciteerd!

Winky, vreemd inderdaad, hopelijk morgen wel duidelijkheid!
Ja Budgy!!! Ik zie ze ook duidelijke! Zo was mijn eerste test ook ongeveer! Ik zeg alvast gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Ja echt wel, gefeliciteerd Budgy! Ik had dezelfde test en die van mij was in het begin nog lichter. Is helemaal goed gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd budgy! Wat leuk en spannend!
Alle reacties Link kopieren
Aah Dankjulliewel! Begin erin te geloven, maar hou nog een slag om de arm en wacht nog even af tot woensdag. Heb vannacht wel heel onrustig geslapen en kan dan ineens allemaal beren op de weg zien :)

Ik duim voor jou Winky!!
Alle reacties Link kopieren
De test van vandaag was wel duidelijk, witter kan niet :flag:

Zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden, maar inmiddels al 5 dagen bruin/rood verlies. We wachten het maar af. Blij dat het weekend bijna voorbij is, met werk ben je er wat minder mee bezig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Jammer winky, wel gek ook van je bloedverlies. Misschien heb je een vroege miskraam gehad? Dat gebeurt immers bij 1 op de 4 zwangerschappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat die combinatie van meerdere dagen bruin/rood verlies en buikkrampen dan misschien van een hele vroege miskraam waren. Want bij m'n 'normale' menstruatie heb ik enkel dag 2 veel buikkrampen. Inmiddels volle bak ongesteld, dus op naar ronde 2!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Winky, was geen overbodige luxe voor je geweest als het meteen raak was, maar hey het is pas ronde 1, op naar ronde 2 en een positieve test!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Winky, juist in jouw situatie was het idd heel fijn geweest als het meteen was gelukt! Op naar ronde 2 nu idd!
Alle reacties Link kopieren
Aah jammer Winky! Op naar de volgende ronde! Ga weer voor je duimen!

Hier in spanning aan het afwachten of ik niet toch ongesteld ga worden (had gelezen dat na een vroege positieve test er alsnog 60%kans is dat het misgaat) de tijd gaat helaas zo langzaam. Verwacht uiterlijk morgen ongesteld te worden en anders ga ik woensdag na het werk een digitale cb test halen. Weet alleen niet of ik dan meteen savonds kan testen of nog moet wachten tot de ochtend.

Hoe is het bij de rest? Nog wachtbankjes of echo’s binnenkort?
Alle reacties Link kopieren
Budgy wanneer is nou precies je NOD? Dag voor NOD had ik een licht positieve test, op de dag zelf een hele duidelijke en 2 dagen na NOD heb ik met de CB Digital getest (durfde niet eerder). Ik deed alle testen trouwens niet eens met ochtendurine maar gewoon ergens in de middag, maakte dus geen verschil bij mij.

Ik heb a.s. donderdag de termijnecho, volgens de eerste echo ben ik dan precies 12 weken :yes: ik luister om de paar dagen even met de Angelsounds, dat geeft mij een goed gevoel om even naar het hartje te luisteren. Volgens mij beweegt de baby veel want soms gaat ie ineens weg tijdens het luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even niks van me laten horen, vorige week de hele week met griep op bed gelegen.

@diamantje: Dank voor het meedenken. Ik ga denk ik maar gewoon de eerste echo afwachten donderdag en dan gewoon eerlijk zijn tegen m’n vriendinnen.

@sneeuwwitje: Ik kende het wel ja, dat dat een generatie overslaat. Maar hoe groot die kans is normaal gesproken.. ik zou het niet weten.
Jij ook bedankt voor je advies over de jurkjes en het feestje. Ik ga deze week even shoppen voor wat ruimvallende kleding.
En wat top om te lezen dat de echo goed was! Heb je de termijnecho deze week?

@Winky: Jammer! Wel echt gek van die eerste test. Op naar ronde 2!

@budgy: Yes!! Gefeliciteerd! Ik vind het een zeer duidelijk streepje, met de wetenschap dat je nod pas woensdag is. Snap wel dat je het nog wat spannend vind, aangezien het nu dan nog heel pril is. Ik duim voor je voor een knaltest woensdag!

Hier gaat het nu wel prima. Ik ben nu als het goed is 8 weken zwanger. Komende donderdag heb ik eindelijk de eerste echo. Ik hoop dus dat de week een beetje snel gaat.

Verder voornamelijk last van misselijkheid, vermoeidheid en (bijna) onstilbare honger. Ik merk wel dat als ik vaak eet dat het helpt tegen de misselijkheid, gelukkig. Ik heb ook dat dingen die ik normaal regelmatig at (zoals havermout, zalm, broccoli) me nu echt tegenstaan. Ik heb m’n eetpatroon dus maar gewoon veranderd. Veel crackers en fruit.
Alle reacties Link kopieren
@diamantje oeh dat klinkt wel aantrekkelijk, eens in de paar dagen even het hartje checken! Zeker totdat je ze voelt bewegen voelt het toch altijd onzeker he?

@blondelady: vervelend dat je griep had. En wat grappig de voeding die je tegenstaat: ik ontbeet ALTIJD met havermout en moet er nu echt niet aan denken. Spannend donderdag de eerste echo, hopelijk is alles goed! Wij hebben de termijnecho volgende week dinsdag dus moeten nog even geduld hebben. Dan ben ik als het goed is precies 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Sneeuwwitje dat beide baby’s er nog zitten! Als jullie dadelijk helemaal gewend zijn aan het idee komt het vast goed!

Voorzichtig gefeliciteerd Budgy. De streep is goed zichtbaar. Ik snap dat het nog even spannend is. Hopelijk kun je deze week knal positief testen!

Balen Winky dat het de eerste ronde niet is gelukt ☹. Hopelijk in ronde 2 meer geluk.

Ook jammer van jou Saartje. Vol goede moed de volgende maand in.

Succes voor de dames die deze week een echo hebben. Ik duim voor jullie en hopelijk allemaal goed nieuws straks!

Hier alles nog rustig. Vandaag is het precies 4 weken geleden dat mijn spiraal is verwijderd. De dagen na het verwijderen heb ik een beetje bloed verloren maar verder geen menstruatie gehad. Ik vermoed dat ik het laatste weekeinde van januari mijn vruchtbare dagen heb gehad (gezien mijn symptomen toen) maar zeker weten doe ik het niet. Nu zit ik te denken om deze week ergens te gaan testen maar ik weet niet goed wanneer. Het zou ook nog kunnen dat mijn menstruatie gewoon nog niet op gang is of iets langer duurt vanwege het stoppen met de spiraal. Ik heb wel wat klachten (drukkend gevoel in mijn onderbuik en zeurend gevoel in mijn liezen) en dat kan net zo goed komen van een naderende menstruatie. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Lastig Nicole! Ik heb zelf geen ervaring met spiraaltje en weet dus niet wat 'nornaal' is. Weet wel dat na stoppen van de pil het bij mij maanden heeft geduurd voordat m'n cyclus weer een beetje normaal was. Nu is dat geen spiraal maar wel hormonen. Zou denk ik zelf nog even wachten.

Vervelend he blondelady, die misselijkheid. Ik ben er geloof ik bijna vanaf. Ik heb zelf niet veel cravings gehad maar wel veel dingen die me tegenstonden. Zo ben ik altijd gek geweest op kaas, maar eet het nu al twee maanden niet meer.

Net goede termijnecho gehad. Ben weer een paar dagen vooruit gezet (blijkbaar een extreeeem vroege eisprong gehad) en ben nu bijna 12 weken. Baby was lekker aan het bewegen en alle vingertjes en teentjes goed te zien :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie een goede termijn echo hebben gehad Herfstblaadje! Super om je kindje al te zien spartelen.

Ik denk dat ik het de komende dagen nog maar even afwacht. Toen ik de vorige keer stopte met de pil was mijn eerste cyclus 30 dagen dus de menstruatie kan nog komen. Het lijkt me ook wel heel sterk dat het meteen raak zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Spannend blondelady! Duim met je mee voor een goede echo donderdag en zou het inderdaad eerlijk aan vriendinnen vertellen.

Herfstblaadje, wat fijn dat de echo goed was! :cheer2: En 12 weken al, wat gaat het hard zeg!

Spannend Nicole, met deze groep kan het zomaar meteen raak zijn ;) knap als je het nog even afwacht, ik zou er denk ik gewoon een testje tegenaan gooien.

Diamantje, wat fijn dat je het hartje kan luisteren! Ook voor jou een spannende dag donderdag :) ga voor je duimen!

Mijn NOD is vandaag of morgen (had eerst een lange onregelmatige cyclus en de afgelopen 3 maanden zijn ze juist korter en redelijk regelmatig geworden, dus weet het niet helemaal precies). Vandaag in ieder geval niet ongesteld geworden, nu morgen en vannacht nog doorkomen. Heb juist vandaag wel wat krampen en een zwaar gevoel in m’n buik. Elk toiletbezoek is ineens weer spannend geworden :P
Alle reacties Link kopieren
@diamantje: Jij ook dus donderdag de echo, hopelijk horen we beiden goed nieuws! Spannend!
Wat is de Angelsounds? Heb ik echt nog nooit van gehoord, maar het klinkt heel leuk.

@sneeuwwitje: Grappig dat jij dat ook hebt, ik ontbeet dus ook altijd met havermout. Ik heb er nu maar volkoren boterhammen van gemaakt, die gaan er nu veel beter in.
Dinsdag dus, dat is ook al over een week! Ik kijk al lang uit naar de echo komende donderdag maar de weken zijn eigenlijk heel snel gegaan.

@Nicole: Ik heb ook geen ervaring met de spiraal, ik denk dat er ook weinig over te zeggen is. De een wordt door de spiraal heen zwanger en de ander moet nog een tijd ‘ontpillen’ van de spiraal (nou ja je snapt wat ik bedoel). Met de pil kwam mijn menstruatie bijvoorbeeld al meteen weer op gang, maar je hoort ook mensen die daar maanden op wachten.
Ik zou denk ik midden/eind deze week gewoon gaan testen, zonder al te veel te hopen. Gewoon om te weten waar je aan toe bent.

@Herfstblaadje: Wat een goed nieuws, een goede echo!
Ja die misselijkheid is wel vervelend, maar ik weet dat er vrouwen zijn die het veel erger hebben. Ik heb het vooral met een lege maag, en dat is wel goed op te lossen. Fijn dat het bij jou bijna over is!

@budgy: Lief, dank je! Voor jou super spannend, anders test je toch gewoon vandaag? Als hij zaterdag al positief was, zal je vandaag wel meer duidelijkheid moeten hebben.
Herkenbaar trouwens dat toiletbezoeken nu spannend zijn, ik had dat ook rond mijn nod. Telkens meteen kijken of je bloed ziet.

Ik heb het idee dat iedereen hier de termijnecho echt op 12 weken heeft. Die van mij staat vrijdag over 2 weken al gepland, ik ben dan als het goed is 10,5 week. Zou dat wat uitmaken? We zijn van plan om, als die echo goed is, het te vertellen aan familie en vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Blondelady de angelsounds is een klein versterkertje met oordopjes je kan er de geluiden in je buik mee horen en ook het hartslagje van de baby!
En als je een goede termijnecho hebt met 10,5 week dan is de kans dat het niet goed zit volgens mij net zo groot als met 12 weken dacht ik. Volgens mij is de kans dan nog maar 0,6% volgens de NVOG dus 99,4% dat het goed gaat!

Daarom maak ik me geen zorgen meer over de aankomende echo, heb me al onzeker genoeg gevoeld de laatste maanden en ik ben er wel klaar mee, wil gewoon genieten! Heb nu echt veel vertrouwen in mijn gezonde lichaam en het kindje en vind het voor mezelf zo fijn om niet meer onzeker te zijn (sowieso wel een issue in mijn leven geweest hoor, met alles). Ondanks dat blijft het natuurlijk wel spannend en mega leuk om de kleine weer te zien met de echo.

Moraal: doe waar jij je goed bij voelt, wil je het vertellen vertel het dan ook lekker! Die 12 weken is voor mij geen 'magische grens'.
Alle reacties Link kopieren
He dames even een egopost. Ben nog niet ongesteld geworden, dus dacht net even bevestiging te zoeken met m’n 1e urine. Maar cb was duidelijk met niet zwanger en op de kV test is geen streep meer te zien :(

Ben me nu toch een partij teleurgesteld kwam even hard aan en had het stiekem helemaal niet zien aankomen. Man is er heel nuchter onder en ik moet verder slapen, maar dat lukt me even niet.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Budgy 😢. Dat is zeker schrikken om midden in de nacht ineens negatief te testen. Dikke knuffel voor jou :hug:
Heb je uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen? Verwacht je alsnog ongesteld te worden? Vandaag of morgen was je nod toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven