Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Ik wil wel aftrappen. 27 jaar, getrouwd, en een zoontje van 14 maand. Stoppen zaterdag met de pil en gaan dan eerst normale cyclussen afwachten, daarna voor een tweede kindje!
Xx
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik heb het topic aangemaakt, leek me handig met een algemene inlog, maar toen ik hem wilde aftrappen kom ik hem niet meer vinden, dus fijn dat jij een begin hebt gemaakt Pistache!

Ik ben 32 jaar, getrouwd en heb een dochtertje van 16 maanden. Ik heb nu een spiraaltje. Plan is om die in december te verwijderen en dan in januari te starten.
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Wat leuk! Wij zijn ook van plan om in januari écht te beginnen. De aankomende periode eerst lekker van die rot hormonen af. Was nooit echt blij om weer aan de pil te gaan en wilde er sws al vanaf. En de laatste twee maanden ben ik ook opeens mijn menstruatie kwijt, dus hopelijk komt deze snel wel weer op gang.
Leuk dat je ook al een kindje hebt, ze schelen ook niet te veel :) mooi he zo een wondertje! Ben enorm benieuwd hoe een tweede zwangerschap zal gaan en hoe "zwaar" twee kindjes zal zijn.
Voor nu geniet ik al een beetje van de voorpret ;)
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Zo, eindelijk even de tijd om rustig te reageren. De tijd vliegt voorbij en met een rondlopende dreumes toch een stuk minder tijd om even achter de pc te gaan zitten.

De pil was ik nooit zo tevreden over, werd er erg somber van. Dus na de zwangerschap een mirena laten plaatsen, want zin om voor een langere tijd condooms te gebruiken had ik ook niet. Spiraaltje valt me mee, de laaste maanden opeens wel wat onregelmatig ongesteld. ik zit het nu een beetje uit tot november/december en dan laat ik hem verwijderen. Dan ook nog even de tijd voor m'n cyclus om te herstellen.

Onze kindjes schelen idd niet veel! Ik vind dit een enorm leuke periode! Alles wat ze leren, zien en doen. Wel ook een vermoeide periode, het opvoeden is begonnen :)

Ik ben ook erg beniewd hoe het zal zijn om zwanger te zijn terwijl er al een dreumes rondloopt, lijkt me een stuk vermoeiender. Mijn vorige zwangerschap viel erg mee, dus hopelijk is de volgende ook niet al te zwaar.
De eerste 6 maanden met baby vond ik wel heel erg zwaar, moest echt even de weg vinden in m'n nieuwe leven. Hopelijk gaat dat deze keer wat gemakkelijker.

Inderdaad nu lekker genieten van de voorpret :)

Ik zal eens kijken of het me lukt om een tabel te maken. Nu nog erg rustig hier, maar ik hoop dat er nog anderen aansluiten en dan maakt dat het lekker overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me ook aansluiten :). Ik heb een zoontje van nu 11 maanden. Na de feestdagen willen we starten voor een 2e. Ik ben 32 (word in januari 33) m’n man is 38. Vanwege zijn leeftijd willen we niet te lang meer wachten. Ik vind het wederom superspannend en ben benieuwd of het weer gaat lukken. En hoe een zwangerschap te combineren is met een dreumes :) (dat wordt vast veel vroeg naar bed gaan).
We gebruiken nu condooms maar ben nu 4x ongesteld geweest, maar zat steeds een week of 7 tussen dus als dat zo blijft hebben we wat minder kansen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee!

Allemaal meiden die al een kindje hebben, wat leuk! Ik ben 27 jaar en wij hebben een dochter van 6 maanden (april '18). Het is misschien een beetje snel, maar het lijkt ons super om nog een kindje te mogen krijgen, zodat ze samen kunnen opgroeien. Ik geef nog borstvoeding en ben nog niet ongesteld geweest. Misschien duurt het even voordat ik zwanger ben, maar dat geeft niet. Op dit moment gebruiken we nog condoom en binnenkort laten we het gewoon op zijn beloop. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ha wat leuk!
Ik dacht dat dit forum een beetje stil lag. Maar er zijn meerdere :D wat gezellig,

@maisie, wil je mijn zoontjes geboortemaand aanpassen naar augustus '17? Hij is officieel zaterdag pas écht 14 maanden geworden ;) En de startdatum wordt wss februari, omdat mijn (evil) schoonzusje is uitgerekend in oktober en mij duidelijk heeft gemaakt dat ik dat niet mocht..

Super nice lijst! Dankjewel voor het maken!

Wij zijn zaterdag gestopt met de pil! Eindelijk van die rot hormonen af. Ik ben enorm benieuwd naar de aankomende periode, ik ben de laatste 3 stopweken niet meer ongesteld geweest :(
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Welkom Budgy en Mamabird! Budgy kan het kloppen dat ik al eerder met jou in een topic heb geschreven? Je naam komt me bekend voor...

Het was inderdaad een beetje stilgevallen, was/is misschien ook nog wat vroeg voor dit topic. Gelukkig lijk ik niet de enige te zijn die het leuk vind om er alvast wat over te babbelen, er zullen er vanzelf meer volgen. En zo niet, dan hebben we nu een leuk klein groepje.

Ik zal de tabel aanpassen. Ik zal ook even kijken of ik het wachtwoord weet te herinneren, dan kan iedereen in de tabel.

@ Pistache: Waarom zou jij ook niet in oktober uitgerekend mogen zijn? Heeft je schoonzus de hele maand gereserveerd? Ik zou juist proberen de zelfde UD te hebben :puh:

@ Budgy: Ja, toch wel spannend zo'n tweede zwangerschap. Ben ook heel benieuwd hoe het zal zijn. Ook de eerste periode met 2 kindjes lijkt me erg zwaar! Ik kan me voorstellen dat je rekening houdt met de leeftijd van je man, ook bij ons speelt dat een beetje mee (man is 36).
Is je cyclus altijd lang/onregelmatig geweest?

@ Mamabird: Als het voor jullie goed voelt om wat sneller voor een tweede kindje te gaan, moet je het lekker doen. Toch? Iedereen heeft zo z'n mening en ik denk dat zowel langer wachten als sneller na elkaar zo z'n voor-en nadelen heeft.
Het klinkt alsof jullie er ontspannen instaan, is ook fijn!

Vroeg me af. Zijn er nog dingen die jullie willen doen of bereiken voordat je weer zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
Pistache91 schreef:
08-10-2018 13:43
Ha wat leuk!
Ik dacht dat dit forum een beetje stil lag. Maar er zijn meerdere :D wat gezellig,

@maisie, wil je mijn zoontjes geboortemaand aanpassen naar augustus '17? Hij is officieel zaterdag pas écht 14 maanden geworden ;) En de startdatum wordt wss februari, omdat mijn (evil) schoonzusje is uitgerekend in oktober en mij duidelijk heeft gemaakt dat ik dat niet mocht..

Super nice lijst! Dankjewel voor het maken!

Wij zijn zaterdag gestopt met de pil! Eindelijk van die rot hormonen af. Ik ben enorm benieuwd naar de aankomende periode, ik ben de laatste 3 stopweken niet meer ongesteld geweest :(
Huh, is ze oktober 2018 uitgerekend en jij zou dan niet in oktober 2019 mogen ofzo of begrijp ik iets niet?
Alle reacties Link kopieren
Mamabird wat leuk dat je het zo snel alweer aandurft! Ik was er ook steeds dubbel in, vooral omdat ik de newborn periode best heftig vond en die het liefst maar gehad wil hebben (wij willen het sowieso bij 2 kinderen houden). Nu heb ik zoiets misschien is het toch handig als het nog even duurt zodat zoon wat zelfstandiger is, misschien wel zo makkelijk. Maar we gaan het zien.

Maisie ik schrijf ook mee op het babyvragentopic, misschien ken je me daar van :).
Mijn cyclus was voor m’n zwangerschap inderdaad ook altijd 30-35 dagen, maar dat is nu dus veranderd naar 40-45 dagen. Was bij 1e daarom bang dat het lang zou duren, maar het was de 1e ronde al raak. Ga er deze keer wel vanuit dat het nog wel een tijd kan duren, maar nu weet ik dat het kan en heb ik genoeg afleiding van zoon denk ik :)

Qua dingen doen hoop ik dat ik een onbepaalde tijd contract krijg volgend jaar. Maar dat zou pas in juli zijn dus als ik dan nog niet zwanger ben is dat een voordeel. Tijdens m’n vorige zwangerschap is m’n contract helaas niet verlengd, ben daar dus best huiverig voor. Al ben ik achteraf heel blij dat ik nu een superleuke parttime baan heb vlakbij huis, maar hier zou ik voorlopig echt nog graag willen blijven.

Pistache wat bizar van je schoonzus joh. Het zou inderdaad grappig zijn als je wel volgende jaar in oktober uitgerekend zou zijn :devil:

Wij willen maart overigens wel overslaan. We hebben al 2 neefjes die vlak na kerst jarig zijn en we hopen dat dan een beetje te vermijden in hoeverre het echt te plannen is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hahah @Maisie :rofl: epische emoticon. Waar staan POAS voor?!

Ja mijn (evil) schoonzus en ik gaan lang terug. Kort samengevat hebben zij er 3 jaar overgedaan om zwanger te worden (ud deze maand) en met hormonen prikken. Ze was enorm beledigd dat ik zwanger was voor haar en dat we hun niet hadden verteld dat we kinderen wilde. Daarnaast zijn wij onze eerste zwangerschap verloren op 23 okt.. en je raadt het al, haar ud is 23 oktober. Dat neemt ze ons ook kwalijk. Ik mag haar eigenlijk gewoon niet zo. Maar haar man, is mijn man zijn broer en die band is al niet zo goed. Dus ik hou me kalm.

Dus wij gaan wss vanaf februari. Ook al wil mijn vriend gewoon starten in januari omdat het hem echt helemaal niks uit maakt.

Wij zijn nog nergens mee begonnen. Ik hoop eerst weer een normale menstruatie terug te krijgen, geen haast hier gelukkig. Vind 2020 een prachtig jaar voor een kindje. :heart: :cheer2:

@mamabird
Super gaaf zo snel weer voor een tweede! Ik durfde dat echt niet toen, ook ik vond de eerste maanden als mama enorm pittig.

@budgy
Ik wilde ook misschien maart overslaan, maar vriendlief is hier veel standvastiger in. Hij wilt gewoon van start in januari en accepteert elk moment! Ik ben iets kieskeuriger merk ik. Hij is duidelijke de ontspannen kant van onze relatie :facepalm:
spannend dat je voor een vast contract gaat! Ik begrijp het helemaal. Wij zijn met de eerste begonnen in de maand nadat ik mijn contract voor onbepaalde tijd kreeg, voelde me er niet schuldig over.
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Haha, in maart overslaan snap ik wel hoor. Nu zou ik dat ook wel willen, maar ik weet niet hoe ik er op dat moment in sta. Vriend maakt het allemaal niks uit. Hij wil nu wel van start. Vorige week een keer zonder condoom (gewoon vergeten :facepalm: ) maar omdat ik nog niet ongesteld ben geweest maak ik me niet zo'n zorgen. En als het wel raak is, is het misschien eerder dan verwacht maar nog steeds hartstikke leuk!

Ik heb een makkelijke zwangerschap en bevalling gehad en nu ook een superrelaxte baby. Ik denk dat wij er daarom ook zo ontspannen instaan. Maar zal je straks zien met nummer 2... zware zwangerschap en daarna een klein draakje :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Oja, wat is POAS? :huh:
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou ook graag meeschrijven!

Ik ben 29 en heb een zoontje van 16 maanden (mei '17). Sinds kort is het bij mij en m'n man weer helemaal aan het kriebelen, al zie ik ook wel beren op de weg (zwangerschap en kraamtijd met peuter erbij, slapeloze nachten (hebben we nu nog steeds vaak), sowieso die babytijd) maar we krijgen er ook steeds meer zin in.
Omdat we in april nog een (vlieg) vakantie op de planning hebben staan, we niet een te klein leeftijdsverschil willen tussen kind 1 en 2 en omdat zoontje en alle neefjes jarig zijn in het voorjaar wilden we graag in december/januari beginnen met proberen. Een herfstbaby lijkt ons ook wel heel leuk :) Als het allemaal mag lukken natuurlijk. Vind het net als bij de eerste toch weer best spannend!

Superleuk dat iedereen hier ook al een kindje heeft!
Alle reacties Link kopieren
@herfstblaadje
super gezellig! Welkom!
En weer iemand met al een kindje :cheer: wat een super leuke groep wordt dit zo!

Ik vind het ook spannend zo een tweede. Vooral de slapeloze nachten en bv vond ik in het begin enorm zwaar. Ik hoop op een wat soepel verloop hier bij een tweede.
Ook hoor ik vaak vrouwen zeggen dat ze na de bevalling van de tweede de eerste niet meer zien staan, ik heb nu een soort angst daarvoor dat dat ook gebeurt. @(
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
@herfstblaadje welkom!

@Pistache91 Ik zou het vreselijk vinden als ik dat gevoel ga krijgen. Ik hoop het niet!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook heel spannend vind, is of het deze keer wel allemaal soepel gaat. Bij de eerste een zware bevalling gehad, borstvoeding mislukt, heel somber gevoeld de eerste weken en voelde geen connectie met baby. Omdat wij het misschien bij 2 kindjes houden voelt dit als de laatste kans om wel een mooie kraamtijd te beleven en echt op een roze wolk te zitten. Maarja, op die manier leg ik er voor mezelf wel een grote druk op... Wat als het weer zoals de eerste keer is?
Herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ahh Budgy, daar ken ik je dus van. Ik heb daar een tijd meegelezen. Nu lees ik mee in het dreumes en peutertopic (alvast als voorbereiding 😊 )
Wat vervelend dat je contract de vorige keer niet is verlengd, ook al heb je nu een super leuke baan. Geeft toch een hoop onrust, kan me voorstellen dat je dat liever niet hebt dit keer. Werd je contract niet verlengd door de zwangerschap? Mag natuurlijk niet, maar hoor daar toch wel veel verhalen over.

Wel grappig dat ik niet de enige ben die wellicht maart wil overslaan. Lijkt mij helemaal niks een verjaardag tijdens de feestdagen, maar ik weet niet of dat het me straks in maart nog iets uit maakt. We gaan het zien.

@ Pistache: je schoonzus klinkt als een bijzonder mens… Maar als jullie die ene maand niet zo veel uit maakt en je op die manier de vrede bewaard, dan waarom niet.

Oh POAS betekend Pee On A Stick. Vind ik leuker klinken dan NOD, maar dat wil ik er ook wel van maken hoor.

@ Mamabird: heerlijk toch dat jullie zo’n fijne/makkelijke zwangerschap/baby/kraamtijd hebben gehad. Dat zal inderdaad wel helpen er weer eerder voor te willen gaan.

@ Herstblaadje: Welkom!! Ik herken het hoor, het spannend vinden omdat het de vorige keer zo zwaar was. Ik heb dan een makkelijke zwangerschap en bevalling gehad, maar mijn dochter had een wat moeizame start. De kraamperiode hebben we dus in het ziekenhuis doorgebracht, borstvoeding niet gelukt, niet direct hoteldebotel verliefd op m’n dochter. Niet de roze wolk die ik me had voorgesteld…
Ook de eerste 10 maanden vond ik enorm pittig. Moest enorm wennen aan het moederschap, de verantwoordelijkheid en het missen van mijn vrijheid. Ben ook erg somber geweest in die periode.
Ik hoop het de volgende keer wel mee te mogen maken, die roze wolk. Ik probeer niet te veel druk op mezelf te leggen, want wie weet hoe het de volgende keer gaat. Ik heb me voorgenomen vooral niet te veel verwachtingen te hebben en eerder om hulp te vragen als dat weer nodig blijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
@maisie, ik vind het prima hoor POAS ;) ik kende het alleen nog niet.

Ook ik heb niet de op het eerste gezicht verliefdheid gevoeld. De eerste 4/5 maanden waren een grote chaos. Ons zoontje had/heeft een erge vorm van verborgen reflux. Dat uitte zich in ontroostbaar huilen (gerust krijsen) nooit slapen, en enorme spierspanningen zoals overstrekken. Ik kon hem nooit plat leggen en liep dag en nacht met een krijsend kind op mijn arm. Zijn slokdarm was flink ontstoken. We kregen met 8 á 9 weken een fantastische kinderarts en medicatie voor zijn ontstoken slokdarm icm refluxmedicatie. Dit duurde een aantal weken voordat het ging werken. Ik heb enorm veel gehuild in de eerste weken, ben ook veel in paniek geweest. Mijn ventje kon meerdere malen "stikken" in opkomende melk. Ik hoop daarom zelf ook stiekem voor een totaal andere ervaring, en ga er hoopvol in.
Vanaf een maand of 5/6 hadden wij een totaal ander mannetje. Mijn grote roze wolk begon toen pas echt. En ik laat hem niet meer los. Ondanks de ongemakken die de maanden daarna nog steeds bij de gecompliceerde reflux hoorde, werd alles met de dag makkelijk voor ons en ook voor ons ventje die leerde omgaan met de ongemakken.
Nu 14 maanden zijn we na wat mislukte eerdere pogingen eindelijk écht gestopt met de medicatie! Nu 3 weken en het gaat fantastisch :flirting:
Ik ben zo trots op ons ventje. En toch heeft het een mark achtergelaten op zijn karakter en lichaam. Maar hij is echt de liefde van mijn leven! :heart:

Zijn jullie je al aan het voorbereiden? Mijn vriend was gisteren helemaal in zijn sas over een tweede, echt wel leuk om te zien. Merk aan hem dat hij er helemaal klaar voor is en staat te springen om in januari te beginnen :facepalm:
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Welkom herfstblaadje en wat een leuke groep wordt het zo!

Klinkt allemaal heftig die 1e tijd bij jullie! Wel super om te horen dat het nu “gewoon” goed gaat.

Ik herken het deel wel van een laatste kans om er meer van te genieten. Wij willen het dus ook bij 2 houden en hier deed zoon het allemaal al goed vanaf het begin, alleen was ikzelf zo onzeker over alles dat ik me vooral zorgen aan het maken was ipv te genieten. Borstvoeding ging hier (achteraf gezien) juist goed, maar ik was alleen maar aan het twijfelen of het wel goed ging. Juist toen ik me er goed over ging voelen begon mijn zoon de borst te weigeren. Is ook niet meer goedgekomen. Heb nog met pijn en moeite gekolfd, maar wat ik ook probeerde de productie liep teug tot niks. Kan er nu nog steeds van balen en wilde dat ik wat meer had genoten aan het begin. Dus ik hoop inderdaad op een 2e kans (maar realiseer me dat het misschien deze keer heel anders kan lopen nav jullie verhalen...oeps)

Ook is zoon helemaal geen knuffelkont en houdt helemaal niet van op schoot zitten. Flesje drinken wilde hij ook al na een paar maanden ook zelf liggend drinken ipv bij je te liggen. Dus ik hoop dat de volgende juist wel rustig bij je kan liggen en van knuffelen houdt!

Hier ben ik er vooral weer veel mee bezig dan man. Man is er heel relaxed over. Ben blij hier een uitlaatklep te hebben.

@maisie, qua contract ik had een hele goede beoordeling, contract was een kwestie van akkoord van hogeraf. Toen m’n leidinggevende destijds erachter kwam dag ik zwanger was (ze raadde wat en ik kon niet liegen) bleek er ineens toch geen ruimte meer te zijn voor mij. Ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar vond het erg vreemd. Vooral omdat mijn functie gewoon bleef bestaan....
Alle reacties Link kopieren
Haha budgy, heel herkenbaar. Mijn zoontje houdt ook helemaal niet zo van knuffelen, is sowieso niet zo lichamelijk heb ik het idee, en vind dat vaak wel jammer. Zeker als ik dan van die verhalen hoor van moeders waarbij hun dreumesen nog heerlijk op schoot een flesje drinken of zelf naar ze toe komen om te kroelen... Volgende baby herkansing ;)

Wel echt rot van je contract. Je hoort het helaas maar al te vaak.

Heftig wat je hebt meegemaakt met je zoontje pistache! Lijkt me zo heftig, een huilbaby. Gelukkig is het goed gekomen en kwamen jullie erachter waardoor het kwam. Ga je nu ook angstiger de 2e zwangerschap in, of sta je er wel relaxt in?

Klinkt wel een beetje als mijn kraamtijd Maisie, afgezien van het ziekenhuis dan. Geen verwachtingen hebben en tijdig om hulp vragen is dan wel een goeie, hopelijk haalt dat ook wat van de teleurstelling weg mocht het weer heel zwaar worden.

Mijn man is er ook minder mee bezig dan ik denk ik. Dacht afgelopen maand wel dat ik zwanger was (4 dagen te laat ongesteld en 1x onveilige seks gehad) en toen hoopten we eerst heel erg dat het niet waar was. Test gedaan, negatief, en toen zei man dat hij toch wel erg teleurgesteld was. Was op zich wel een goede test om te kijken of we er al aan toe waren :)
Alle reacties Link kopieren
Wow heftige tijd pistache! Dikke respect voor jullie! :hug:

Helaas moest er laatst iemand op mijn werk vertrekken, die zwanger was. Alle anderen met tijdelijk contract mochten wel blijven. Ik heb een vast contact dus ik hoefde me niet druk te maken, maar het is toch verschrikkelijk? Zwangerschapsdiscriminatie hoor je helaas nog best vaak... :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Oef ja, mijn baas zijn reactie op mijn eerste zwangerschap was redelijk slecht. Oneerbiedig vanwege mijn leeftijd toen (25) en als ik terug kijk ben ik toen ook slecht beoordeeld door mijn zwangerschap, wat echt niet mag.
Nu sta ik wel steviger in mijn schoenen en realiseer ik me des te meer dat ik mijn leven bepaal en werken daar maar een klein deel van uit maakt. Daarnaast studeer ik juridisch en zorgt dat voor heel wat extra zelfvertrouwen :puh:

Wij gaan nog extra leuke dingen doen einde van dit jaar. Samen weekje weg, bandje avond en sauna dag staan op de planning. Juist omdat dit niet zwanger én met 1 kindje wat makkelijker te regelen is. Ik vind het ook heerlijk om extra tijd in onze relatie te stoppen. Het is echt de fundering van alles :flirting:
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Oh besef nu wel dat ik een topbaas heb. Toen ik vertelde dat ik zwanger was zei hij 'superleuk' en een week later kreeg ik een vast contract :-D

Slim pistache! Wij zijn toevallig net samen een weekendje naar Parijs geweest, maar ben wel echt van plan om de komende tijd te genieten van de relatieve rust en ruimte die we nu nog hebben. Vandaar ook de vliegvakantie die we in april gepland hebben, is denk ik voorlopig de laatste verre vakantie die we gaan doen. Met 2 kindjes is zoiets toch lastiger, zeker als je ook nog wat wilt zien/doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven