Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Hè bah lalameme, toch nog weer stress zo op het eind! Wat vervelend! Ik ga duimen voor een lief gezond kindje met toevallig een wat kleiner koppie.

@flipje: lekker, bijna verlof! Nog plannen of dingen die je moet doen in je verlof of alleen maar uitrusten?
Ik heb sinds gister verlof en ben vandaag naar de kapper geweest, naar de babydump en nog wat andere winkels om wat laatste spul te halen. Zometeen even een dutje denk ik en dan misschien een start maken met mn vluchttas (en de logeertas voor de kinderen). Heerlijk dat ik nu zoveel vrije tijd heb! Het spookt wel door mijn hoofd ‘voor hoe lang..?’
Alle reacties Link kopieren
@flipje, welkom. Ik ben een stille meelezer van je andere topic. Fijn dat het nu eindelijk (bijna) zover is!

@nijntje, bij welke termijn zijn je andere kinderen geboren?
Alle reacties Link kopieren
37w2d en 37w5d
Ik zit nu op 36w1d dus ik zou nog wel een weekje moeten hebben ;-D
Alle reacties Link kopieren
@flipje oooh lekker morgen laatste dagje!

Hier net terug van de verloskundige. Gisteren niks meer gehad qua krampen, alleen een hoop druk op de onderkant en hele zware benen en heupen.. kleine ligt nu helemaal ingedaald en vast dus komt daarvan! Waarschijnlijk zijn daar de weeen van dinsdag nacht ook verantwoordelijk voor geweest.. toch geen echte echte weeen denk ik dan.
Vandaag weer lekker nergens last van dus maar weer een beetje opruimen/poetsen.

Hoe ver is iedereen hier ongeveer? Ik zit op 37+3 vandaag!
Uitgerekend op 5 november
Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ja flipje! Einde in zicht! Wat fijn.

Hier 14 november uitgerekend, vandaag 36+1

Ja dat herken ik inderdaad wel, ik vertrouw mn buik niet meer. wil haar gewoon op mijn buik nu, zodat ik zelf kan zien hoe het gaat. ik heb al meerdere guos gehad om haar groei en dit kleine hoofdje. Dit is de "slechtse" meting en nu word er niets gedaan. Baal echt van het was afgerond voor ons.. de laatste meting was ze nog maar een week achter en die maand van nu zit me gewoon niet lekker. Achja, hopen dat ze zich snel aandient. Maar de spanning zit er weer goed in, denk dat niemand die nu ook meer kan wegnemen. Bedankt voor jullie lieve woorden!

Wat fijn krisje dat de kleine ingedaald is! Dan zijn het waarschijnlijk indaling en voor weeën geweest! Hier ook, kunnen goed zeer doen hoor! hop3n dat het echte werk snel begint!
Vanochtend had ik weer controle en wekelijkse groeiecho. Alles goed totdat mijn bloeddruk gemeten werd...130/100 dus mocht een uur aan t bloeddruk app zitten om een curve te maken plus eiwit check in urine. Uitrindelijk was bloeddruk wel hoger maar niet alarmerend en nu blijkt dat eiwit ook precies tussen de waardes ligt. Dus voor nu weer een weekje goedgekeurd... pff. Had best last van wat stress in een keer. Maar goed extra rustig aan doen nu ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik meld me weer even na lange tijd.. had wat problemen met de Viva app. Maar ik heb wel steeds meegelezen!

Welkom Flipje, ik volg je al een hele tijd. Ik vind het zo leuk en bijzonder voor jullie!

Schrikken Lalame.. soms heb ik het idee dat medische professionals niet helemaal doorhebben wat zulk nieuws doet met aanstaande ouders. Ze hadden bij onze eerste iets gezien op de 20 weken echo. En waarschijnlijk was het niets (bleek ook zo te zijn) etc, bla bla. Maar die stress was vreselijk. Ik hoop dat het een beetje lukt om het los te laten. Maar dat zou je ook niet aan mij hoeven vragen hoor :evil:

Bij mijn eerste was een keizersnede gepland maar mijn vliezen braken spontaan. Nu weer een geplande keizersnede, ben benieuwd of we deze keer wel de afspraak halen.

Zijn er nog meer ouders van jonge kinderen die geen middagdut meer doen (ondanks dat t kind wel moe is)?
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste (3) doet ook geen middagdut meer, maar is ook niet echt moe. Hij is al meer dan een jaar van zijn dutje af (helaas :rolling: )
Lastig als ze het wel nodig hebben! Hoe oud is jouw kindje dan?

Waar hebben jullie trouwens het meeste last van momenteel? Even ruimte tot klagen bieden en zelf ook een duit in het zakje doen: ik word vandaag gek van het maagzuur!
En ‘s nachts van de krampen. Geen baarmoederkrampen, maar buikspier kramp, zoals je ook kramp kan hebben in je kuit. Als iemand een geniaal idee heeft hoe je die buikspier kan laten ontspannenop zo’n moment dan hoor ik dat erg graag ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ja! Team maagzuur hier! Ik hoop zo dat dat minder wordt als kleine man een beetje indaalt maar vrees het ergste..
En weet ‘s avonds niet meer hoe ik moet zitten of liggen van de harde buiken en rusteloze benen dat ik maar steeds vroeger naar bed ga omdat ik me daar kan inbouwen in tig kussens en het dan nog enigszins uit te houden is..

@Flipje: welkom! Ik heb af en toe meegelezen in je andere topic en ben zo blij voor je dat je hier nu kunt meeschrijven!

@Krisje: wij zijn precies even ver, ook 5/11 uitgerekend hier :-)

Slapende peuter: madam heeft hier de afgelopen 2/3 weken besloten dat ze overdag niet meer hoeft te slapen (zo ongeveer op het moment dat mijn verlof begon..). Op zich leuk, want je merkt aan alles dat het echt een lekker eigenwijs groot kind wordt, maar ja.. mijn rustmoment overdag is daarmee ook verdwenen! “Gelukkig” heeft ze nog vaste opa&oma dagen en gaat ze nog gewoon naar het kinderdagverblijf dus heb ik daardoor nog af en toe een moment voor mezelf..

Hier vannacht een onrustige nacht gehad met rare dromen. Kleine man diende zich al aan en elke keer als ik wakker werd was ik ervan overtuigd dat mijn vliezen waren gebroken, heel raar! Uiteraard niets aan de hand maar je wordt er toch wat onrustiger van overdag. Huis is wonderbaarlijk aan kant gemaakt vandaag en laatste dingen voor ziekenhuistas zijn ingepakt haha! Ook vandaag cadeau voor peuter gekocht voor als haar broertje geboren is.
Bed staat hoog en matrasbeschermer ligt er voor de zekerheid in, je weet maar nooit..
Alle reacties Link kopieren
@nijntje: Oeeh buikspierkramp? Lijkt me heeeeeeel vervelend! Maar nog nooit gehad dus geen tips? Ja denk goed blijven drinken en misschien magnesium slikken? Net als bij gewone spierkrampen?
Maagzuur is hier heel herkenbaar, vooral savonds en snachts. Heb echt weken met een doos rennies rond gelopen en kon echt in paniek raken als ik ze niet bij had. Moet wel zeggen dat het nu sinds een week heel erg meevalt omdat die kleine is ingedaald dus niet meer op m’n maag ligt! Verder ben ik gestopt met het eten van bijna alles wat ik lekker vind hahaha! Gekruid, zuur of vet eten moet ik gewoon even niet doen. (Zelfs m’n geliefde worstenbroodjes moet ik laten liggen). En daarbij drink ik ongeveer 1,5 liter melk per dag (zowat m’n enige craving) en dat kan volgens mij ook helpen.

Ik heb momenteel denk ik het meeste last van zware benen en zweethanden en voeten. Normaal gesproken heb ik echt altijd koude handen en voeten maar deze zwangerschap gloeit alles! Ik kan echt nog geen 5 min met mn vriend knuffelen want dat houd hij gewoon niet vol! Je bent echt 80 graden zegt ie dan hahaha.
Oh en ik heb al een aantal weken een niet te stillen dorst! Moet zeggen dat ik daar de afgelopen dagen gelukkig wat minder last van heb maar ik kon echt 4-6 liter drinken op een dag en nóg dorst hebben..
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is ruim twee jaar. Eigenlijk heeft ze het nodig maar ze vertikt het te gaan slapen.

Ik heb het meeste last van mijn bekken. Maar ook maagzuur inderdaad. En een stijve rug. Goed kunnen slapen heb ik een tijd geleden al opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Nu wil ik ook graag meeklagen maar ik heb dat allemaal niet, geen kramp, geen rusteloze benen, niet moe, geen maagzuur, geen dorst, geen harde buiken, niet te warm, geen zware benen, ook geen hoofdpijn en niet gedroomd.
Flinke bekkeninstabiliteit zou het dan nog enigszins klaagwaardig kunnen maken...
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
18-10-2018 12:53
37w2d en 37w5d
Ik zit nu op 36w1d dus ik zou nog wel een weekje moeten hebben ;-D
Jeetje wat snel! Ik snap dat je daar nu dan ook vanuit gaat. Met gebroken vliezen?

Klaag: ik ben zo enorm moe, en ik voel heeeel veel druk naar beneden. De baby is allang ingedaald, dus wat er nu precies nog verder kan zakken snap ik ook niet. Als ik loop moet ik af en toe stoppen vanwege ‘steken’ daaronder.
Alle reacties Link kopieren
Fijn even klagen: maagzuur is heel herkenbaar! Echt met momenten ineens heel erg, dan word ik er misselijk van! Ik vergeet alleen steeds rennies bij me neer te leggen of mee te nemen dus ik wacht maar tot het over is.

Verder vooral kleinere klachten als: steken, niet kunnen zitten of liggen, slecht slapen, sochtends ineens weer misselijk, etc. Hielp ook niet dat ik afgelopen week verkouden was en dus snachts ook nog wakker werd van niet kunnen ademen, groen snot, pijn in mijn keel, enz. Vandaag alleen maar geslapen (hoe heerlijk dat dat nog even kan terwijl oudste op kdv was) dus hopelijk wordt het nu weer wat beter.

Inmiddels is volgens mij alles zo goed als klaar dus ik vind dat de baby er ook wel klaar voor mag zijn :D , nu 38 weken!
Alle reacties Link kopieren
Dajka schreef:
18-10-2018 17:38
Jeetje wat snel! Ik snap dat je daar nu dan ook vanuit gaat. Met gebroken vliezen?

Klaag: ik ben zo enorm moe, en ik voel heeeel veel druk naar beneden. De baby is allang ingedaald, dus wat er nu precies nog verder kan zakken snap ik ook niet. Als ik loop moet ik af en toe stoppen vanwege ‘steken’ daaronder.
Haha ik zit juist op die steken te wachten, als teken dat de kleine indaalt! Ik voel ze maar heel af en toe en denk dan ook echt ‘Yes!’ :mrgreen:

En inderdaad, bij beide kinderen vroeg. Allebei gebroken vliezen als eerste startpunt. Bij de een een klein scheurtje in de vliezen waardoor het er maar mondjesmaat uit kwam. En bij de anderr dus het eerder omschreven waterballet.
Sinds ik van jullie plofjes weet, vraag ik me steeds af of ik dit keer ook een plof ga voelen haha.


@florence: nou bekkeninstabiliteit vind ik zeker het klagen waard hoor!
Sowieso alles wel, want het is toch ook gewoon zwaar zo’n laatste stuk van de zwangerschap? Alleen al je lijf kwijt zijn!
Ik vind het lastig om te klagen bij mijn omgeving, want ik vind dat ik makkelijk overal doorheen fiets. Zeker als je kijkt wat ik nog allemaal doe en niet zou moeten doen (veeeeeel tillen). Maar soms is het gewoon lekker om het er uit te kunnen gooien, dat je het zat bent en dat het hoogste tijd is dat je lijf weer een beetje normaal gaat worden. Op de lekkende borsten straks na dan :-|
Alle reacties Link kopieren
Pff ik ben kapot! Peuter is hier sinds 03:00u in de weer geweest en vertikte het nog te slapen.. bleef wel in haar kamer maar roepen om iedere scheet. Gelukkig gaat ze straks naar het kdv en kan ik vanmiddag even bij komen!
Eerst nog wat ochtendafspraken door zien te komen..
:| :| :zzz:
menmo wijzigde dit bericht op 19-10-2018 07:04
Reden: .
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met vandaag Menmo :there:
Alle reacties Link kopieren
Pfff sterkte menmo! Dat kun je er nu echt niet bij hebben. Hopelijk kun je vanmiddag even goed bijtanken.

Hier ook een bagger nacht. Ik ben naast zoon in slaap gevallen, veel te vroeg. Daarna om 1:00 wakker met het gevoel dat er een hele nacht opzat. Daarna echt uren wakker geweest, totdat ik eindelijk in slaap viel, en ja hoor, toen stond dochter weer naast mn bed :-? Zucht...
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het dames? Allemaal wat bij kunnen komen van de kinders en korte nachtjes?

Hier alles rustig helaas. Had echt gehoopt dat dinsdagnacht een voorbode was maar niks aan t handje hier :-(
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles rustig.. Mag van mij nu wel weer even duren tot na het weekend, makkelijker met opvang overdag enzo voor oudste :lol:
Zowaar ook weer een nacht goed geslapen, dat scheelt toch echt een hoop!
Alle reacties Link kopieren
Zo, het weekend allemaal goed doorgekomen? Of stiekem toch al baby’s geboren? Hier veel niet lekker met af en toe krampen maar onduidelijk wat het nu is (bij vorige had ik nooit voorweeen dus geen idee hoe dat voelt.. dus of dat het is of dat ik gewoon iets gegeten had wat niet goed viel, geen idee). Ik hou niet zo van dit onvoorspelbare :facepalm: , maargoed, nog even volhouden!
HI zussel,

Hier ben ik zooooooo moe. Pff, moet nog wat dingen doen, maar lukt me voor geen meter. Nu 37+1 en ben op. Nog ff volhouden en verder beetje buikpijn, geen krampen nog.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog zo’n vermoeide.. Peuter is sinds vrijdag enorm verkouden en aan het hoesten, dus sinds gisteren heb ik hetzelfde.. Hebben jullie tips wat nou helpt tegen keelpijn maar waar je niet direct maagzuur van krijgt waar je u tegen zegt (zoals zoute drop..)?
Hopelijk is het in ieder geval weg voor de kleine man zich aan dient..

Vandaag 38 weken en af en toe wat krampen en het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Ben heeeel benieuwd of meneer zich aan de planning houdt of dat hij besluit eerder te komen.
Alle reacties Link kopieren
Thee met honing menmo? Beterschap!

Hier een vermoeiend weekend achter de rug met twee kinderen aan de diarree. Peuter lag midden in de nacht in een bed vol poep, ik zal jullie de verdere details besparen :sick: En aangezien hij er van geschrokken was en ook nog buikpijn had, zette hij het op een gillen, waarna dreumes broertje ook wakker was en het feest compleet was haha. Dus dat waren korte nachtjes naast de 4x per nacht die ik dan toch al er uit moet om te plassen.
Desalniettemin voel ik me nu best oke. De kinderen zijn nu naar de opvang en ik kan het huis weer even opruimen, de laatste spulletjes wassen (nog 1 wasje) en straks even voor de leuk gaan shoppen.
Ben wel benieuwd wat ik nu vanaf morgen met mijn kindvrije dagen (3x per week) ga doen. Dan staat er niks meer op het to do lijstje.. Ben dit niet gewend :mrgreen:

De buik is nog rustig. Madame speelt lekker aan het getrappel te voelen, zit nog hoog en moet met 36;5 ook nog minstens een paar daagjes wachten vind ik.
Ik heb wel af en toe last van natte onderbroeken en word daar wat onzeker van aangezien dat bij mijn eerste het signaal van een hoge vliesscheur bleek (wat ik dus niet goed door had). Dus ik ben soms wat hyper alert, maar geloof dat het nu toch geen naderende bevalling is. Dat zijn toch de minder fijne symptomen van het hoogzwanger zijn he ;-D
Alle reacties Link kopieren
Oeeh Nijntje dat klinkt echt horror zo’n diaree bed! Ik zou ook gillen als ik zo wakker werd!

Menmo misschien helpen strepstills? Weet niet of je die mag gebruiken in de zwangerschap? Anders misschien stomen en een uitje langs je bed!

Hier een heel drukke zaterdag gehad, iedereen bedacht zich ineens dat ze op visite wilde komen! Heel gezellig maar wel vermoeiend. Gisteren zoveel tv gekeken en niks gedaan dat ik er nu nog hoofdpijn van heb.
Vannacht wakker geworden in een nat melk bed, heerlijk... dus ik dacht slim te zijn en een sportbh aan te trekken met zoogcompressen, 2 uur later werd ik helemaal in paniek wakker omdat ik helemaal werd afgekneld door de sportbh hahaha, logisch dat die niet meer past tuurlijk maar daar had ik even niet over nagedacht!

Vandaag net als menmo 38 weken. Zou die dan deze week komen?

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven