Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Hier natuurlijk niet meer zwanger maar ook horrornachten: peuter flink verkouden en elk uur aan het huilen / schoppen / gillen. En wanneer hij eindelijk slaapt, wil baby wel drinken (of schijt zijn broek vol :roll: ). Eindstand slapen we al een aantal nachten met z’n vieren in 1 bed.. feestje..

Strepsils mogen volgens mij niet als je zwanger bent.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar die verkoudheid menmo, bij mij is het net weg gelukkig. Heb er weinig aan gedaan behalve flink gebaald haha en zoveel ik kon geslapen (want vermoeidheid is ook herkenbaar Suusberg!).

Iehl dat diarree-bed, klinkt inderdaad ranzig. Hier ook een peuter met voor haar doen zeeeeer dunne poep (en een kort lontje dus weet even niet of het kiezen zijn of een virusje). Ik denk dat die een trauma aan zon bed zou overhouden want een gewone poepluier is al: ieeeeeeeh bah :lol:

Poeh heftige nachten malaguena! Dat is een beetje mijn schrikbeeld inderdaad: een peuter die nog veel vaker wakker wordt dan nu en dan nog een minibaby die natuurlijk meteen wil eten. Ben heel benieuwd. Stiekem hoop ik dat peuter zo moe is van alle indrukken straks dat wakker worden niet kan door comateus zijn haha.

Balen dat je nu al melk lekt Krisje! Ik heb 9 maanden bv gegeven en nooit gelekt (wel overproductie en bij voeden moest oudste wel meteen drinken anders lekte het zeg maar). Heb dus nooit zoogcompressen nodig gehad :-) , ben heel benieuwd hoe/of de bv deze keer gaat!
Alle reacties Link kopieren
Strepsils mogen inderdaad helaas niet!

Klinkt pittig al jullie gebroken nachten, ik doe "vrolijk" met jullie mee! Het maakt ook niet meer uit, als je even wel goed slaapt. Ik word net zo gebroken weer wakker.

Gaat verder alles goed met jou en de kleine malaguena, al goed aan het herstellen.

Oeh dat lekker klinkt voor mij niet bekend, lijkt me wel heel vervelend! Wel een keer een druppel hier maar meer niet.

Hier blijf ik onzeker en me zorgen maken over haar hoofdje vanavond verloskundige en dan ga ik toch over het inleiden beginnen, eigenlijk stond het bespreken daarvan over 1 of 2 weken gepland. Maar ik kan echt niet meer. Bekken gaan heel snel achteruit wat de kans op blijvende klachten steeds groter maakt. We voorweeen die nu al 5 weken duren en nu ook die stress erbij, misschien onterecht en onnodig.. maar het is er en gaat niet meer weg. Verder voel ik me prima, Geniet nog van haar schopjes, als ik de pijn weg denk ga ik het zwanger zijn oprecht missen! Had echt niet verwacht dat ik dat zou zeggen, maar ondanks alles vind ik het een hele bijzondere periode en vind ik de verbinding die ik nu voel met die kleine ook heel bijzonder, het altijd samen zijn!

Waren jullie snel uit het eerste pakje? Ik vind het zo moeilijk! Ik heb er ondertussen 4. Maar niets is "goed genoeg". Haha
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? Ik heb die wel gewoon genomen, nooit geweten...

Hier net terug van een leuk en ontspannen weekendje weg met zijn twee, heerlijk. Vanmiddag als afsluiter nog een leuke boswandeling gemaakt. (En nu moe!)

Dus nu onder een dekentje op de bank. :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Kan me goed voorstellen dat je je toch zorgen maakt lalameme, vooral gewoon al bespreken met de verloskundige. Hoe ver ben je nu precies? Als ze over, pak ‘m beet, 1 week oid gaan inleiden, ben je dan heel vroeg?

Qua melk: bij zwangerschap van eerste lekte ik wel af en toe al een druppel hier en daar voor de bevalling, vooral na het douchen. Deze zwangerschap heb ik dat een stuk minder, hoewel ik wel soms ‘s ochtends wakker wordt met kleine vochtvlekken in mn shirt (lekker praatje.. :P )

Eerste pakje: ik heb er 2 in de ziekenhuistas, een in maat 50 en een in 56. Ik vraag me namelijk af of meneer in 50 gaat passen, zijn zus paste dat net aan en volgens verlos is deze baby een slag groter dus ben benieuwd..

Lekker zo’n weekend weg en een mooie boswandeling Flipje! Het is er (hier in ieder geval) mooi weer voor!
Ik ben met peuter naar de speeltuin geweest en dat was voor ons beider snothoofden dusdanig vermoeiend dat we heerlijk samen een uurtje op “het grote bed” hebben geslapen. Duimen jullie mee dat peuter vanavond gewoon braaf op tijd gaat slapen? :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Aarrghhh ik moet zo naar zwangerschapsgym en ik heb zo'n last van winderigheid vandaag.... O_o :facepalm:

@melk: In juli/augustus stroomde het er al in straaltjes uit bij mij (22-26wk) maar toen het weer wat koeler werd hield dat godzijdank weer op. Nu dagelijks wel nog een klein vlekje in mijn bh maar geen compressen meer nodig gelukkig.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen druppel gezien. Bij mijn beide kinderen kwam de borstvoeding ook pas op dag 4 langzaam op gang. Bracht nog problemen met zich mee, want het betekende dst ze op dag 1 tm dag 3 geen eten binnen kregen en ze moesten daardoor allebei worden bijgevoed en uiteindelijk ook allebei via een sonde. Dit keer heb ik besloten direct vanaf dag 1 te gaan bijvoeden, om hopelijk die sonde te vermijden.
Maar later tijdens het geven van bv wel heeeeel veel last gehad van lekken. Dan voedde ik de ene borst en de ander liep net zo hard mee te werken! Ik vond dat best een gedoe soms en stopte in het begin gewoon hele hydrofielen in mijn bh :mrgreen:

@flipje: haha sterkte, of moet ik dat tegen je buren zeggen dan? ;-D
Nou je zal vast niet de enige zijn..
Knap dat je dat nog steeds doet!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er weer lekker veel geschreven :-D

Toevallig dat jullie het over strepsils hebben. Ik heb ze ook genomen dit weekend, en toevallig vanmiddag eens de bijsluiter bekeken :facepalm:
Hier dus ook keelpijn. Wat ook helpt is gewoon gorgelen met zout water.

Flipje, ja die winderigheid herken ik wel, haha. Ik hoop dat de rest van je klasje er niet teveel van mij heeft gekregen.😉

Nijntje, die vochtige/natte onderbroeken heb ik ook een tijdje gehad rond die termijn (en maar naar de kleur kijken en ruiken). Het ging na een week ofzo weer over in slijm. (Sorry voor de details). Maar jij hebt natuurlijk een andere ervaring hiermee.

Melk, ik heb tijdens mijn zwangerschappen nog helemaal geen melk gezien. Bij mijn oudste kwam de productie ook heel moeilijk op gang. Bij nr 2 kwam het meteen, hopelijk straks weer.

Hier nu 39 wk, en het is echt zwaar hoor. Ik vind deze laatste loodjes echt zwaarder dan bij de vorige twee. Zelfs de stad in gaan of supermarkt kost veel energie,
Ik ‘loop’ ook niet lekker meer, veel last van de banden. Ik ben ook een beetje door de to-do lijst heen...Misschien gewoon tijd om te netflixen ofzo, maar mijn gedachtes dwalen telkens zo af, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
lala, ik vroeg het al in het andere topic, maar schrijf gewoon hier verder: ik heb het even gemist, wordt je ingeleid? Of is het iets wat je graag wil? Volgens mij lig je een week voor op mij (ik ben nu 35 en een halve week)

Hier helemaal geen lekkende melk, maar dat is logisch want die gaat er ook niet komen, dus daar heb ik al geen last van.

nog deze week werken en dan met verlof! ben er echt wel aan toe, heb geen zin meer met die stomme bekkeninstabiliteit.

Flip: ik heb helemaal geen zwangerschapsgym gedaan en ook geen andere cursus, volgens mij ben ik nu al ontaard.

Om even op dat ontaarde door te gaan, het maakt mij dus echt helemaal niet uit welk pakje het eerste pakje wordt, ik vind ze allemaal leuk, zolang het maar een beetje bij elkaar past kan ik me er echt gewoon niet druk om maken…...
Alle reacties Link kopieren
Van de bevalling redelijk snel hersteld lalameme, maar inmiddels zijn we alle 4 ziek hier :'-(

Wat betreft die pakjes: Mijn baby was bij geboorte 49 cm en past z’n geboortepakje nog. Het allerkleinste pakje + rompertje zijn nu wel net te klein.

Ik lees heel wat zware laatste loodjes, sterkte allemaal.. ben heel benieuwd wie de volgende is die ‘verlost’ wordt!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Alle kindjes nog binnen dames? ;-D
Hier rustig avondje gehad. Vandaag weer een kindvrije dag en ga maar weer even naar de winkels, lakentjes strijken en verder beetje netflixen denk ik. Vanmiddag nog naar de vk maar vind dat altijd weinig voorstellen. Wat zijn jullie plannen?

@dajka: hier zijn de vochtige onderbroeken ook plots weer gestopt. Dat is wel geruststellend,

@lala: wat zei de vk?

@Malaguena: alle vier ziek? Poeh zeg dat is pittig! Geef je ook borstvoeding? Dat vond ik echt hel tijdens het ziek zijn!
Heb je iemand die een beetje kan ondersteunen nu?

@florence: het is maar net wat je fijn vindt aan voorbereiding. Kijk sporten is natuurlijk wel echt goed voor je lijf. Maar qua echte cursus kan ik zeggen dat ik er bij mijn eerste echt niks aan heb gehad hoor! De een zweert er bij en de ander vindt het nutteloos.


Fijne dag dames! Moge degenen die het zwaar hebben maar snel verlost worden :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik geef bv, maar ik vind het juist wel fijn! Weet ik in ieder geval dat hij anti-stoffen binnen krijgt. Mijn moeder heeft een thuiswerkdag dus die kan straks mogelijk even helpen. Verder durf ik niemand te vragen om deze ziektekiemen in te komen ademen! :hihi:

Geniet van je kindvrije dag! Heerlijk is dat he.. ik heb 3,5e kindvrije dag gehad, nadeel van vroeg bevallen :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
23-10-2018 09:01


@florence: het is maar net wat je fijn vindt aan voorbereiding. Kijk sporten is natuurlijk wel echt goed voor je lijf. Maar qua echte cursus kan ik zeggen dat ik er bij mijn eerste echt niks aan heb gehad hoor! De een zweert er bij en de ander vindt het nutteloos.
Nee dat zie je echt verkeerd, sporten is echt heel slecht voor mij. Eerst kijk ik er twee dagen met absolute wanhoop tegenop, dan moet mijn brein de laatste 3 uur van te voren overuren draaien om een reden te vinden toch niet te gaan. Als ik er eenmaal ben vind ik het vreselijk, niet alleen omdat ik moet aanhoren hoeveel voldoening ik eruit zo moeten halen maar ook waarom het zo lekker is. Mijn Sociale vaardigheden worden dan tot op de bodem getest want ik probeer dan beleefd te zijn en niemand uit het raam te duwen die dat zegt. Als ik dat sporten dan overlerfd heb dan voel ik me moe, plakkerig en op geen enkele manier voldaan. Met andere woorden, sporten is echt heel slecht voor mij....

Maar serieus dus ik beweeg wel heel veel vind vind sporten echt shit
Alle reacties Link kopieren
Hier alles rustig, had gisteren zo’n poetsdrang dat ik vandaag écht niks meer te doen heb! Wat een luxeprobleem he...

Eerste pakje heb ik papa uit laten zoeken. Leek me wel een leuke manier om m erbij te betrekken. Denk dat een deel wat te groot is maar dat maakt me niet zoveel uit, we kleedden hem vanzelf wel weer om naar iets wat goed past.

Vochtige onderbroeken heb ik heeeel veel last van gehad! Ik dacht echt dat ik in m’n broek stond te piesen als ik nieste! En elke keer ruiken op de wc maar t was echt geur en kleurloos.. gewoon vaginaal vocht. (Hmmm lekker onderwerpje weer!) inlegkruisjes waren niet aan te slepen! Nu sinds twee weken ofzo is t weer weg en nu begint de witte afscheiding...
ik heb t idee dat ik na deze zwangerschap ál m’n ondergoed weg gooi en nieuwe haal. M’n bh’s passen allemaal niet meer en in elke onderbroek zit wel een vlek :confused:
Alle reacties Link kopieren
Morgen volle maan dames! Wie weet hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Haha ik had het ookal opgezocht van die volle maan :facepalm: , hopelijk helpt het :)

Wb eerste pakje: vond ik ook lastig. Volgens mij vond ik het vorige zwangerschap helemaal niet boeiend maar achteraf wel (foto’s, pakje bewaard, etc). Dus nu langer mee bezig geweest en uiteindelijk liggen er 3 pakjes klaar.. beetje in verschillende maten ook. Als de baby er is maakt het me dan vast weinig uit (dat is dan weer achteraf pas haha) dus dan pakt vriend/verpleging er maar gewoon 1 die passend is!

Qua cursussen: ik haat sporten ook en toch heb ik het gedaan en vond ik jet best prima. Beetje in de buitenlucht bewegen en ondertussen kletsen beviel me best. Daarbij voelde ik me dan iets minder schuldig over alle chocoladepepernoten die ik heb weggewerkt :-$

Hier nog weinig aan de hand, dus afwachten maar...
Alle reacties Link kopieren
Florence! Oh sorry die had ik even gemist! Ik hoop natuurlijk dat ze eerder komt maar anders word ik inderdaad ingeleid, dat stelde de vk vorige week zelf voor. Inderdaad een weekje verschil. 14e uitgerekend, vandaag 36,6 weken. Nog een paar dagen en dan heerlijk genieten van je verlof, die heb jij ook echt verdient!

Haha flipje, viel het mee de gym? lekker zeg even weggeweest samen! wij hebben dat vorig weekend gedaan en heb er ook echt van genoten!

Cursus, ik heb iets als samenbevallen gedaan. Was totaal niet zweverig. We waren met een aantal stellen en het was eigenlijk steeds onwijs gezellig. mis die avonden eigenlijk wel. Sporten gaat hier helaas echt niet meer, vind mn brood smeren al sport genoeg! Haha.

Eerste pakje, dus niet alleen ik heb het er moeilijk mee! er liggen er ondertussen 5 klaar en 1 ligt er klaar om besteld te worden in de shopping bag. keuzes...

Hier heb ik over een kleine 2 weken, met 38 weken en 5 dagen de afspraak met de gynaecoloog. verloskundige verwacht dat als het dan nog nodig is, ik diezelfde week ingeleid zou kunnen worden. in de tussentijd krijgen we een nachtje slaapmedicatie, hoe dit word ingevuld dat hoor ik vandaag.
Alle reacties Link kopieren
@florence: :rofl:
Oke voor jouw stresslevels lijkt het me inderdaad beter dat jij niet sport haha!

@lala: fijn om straks even een nachtje goed te slapen!
Wel een teleurstelling dat ze niet eerder gaan inleiden denk ik?

@eerste pakje: ik was er vrij eenvoudig uit. Heb ook niet reuze veel nog qua kleertjes. Koop wel bij als de kleine er is en ik weet welke maat ik moet pakken. Natuurlijk wel genoeg thuis om de eerste dagen door te kunnen komen.
Tip: als je meerdere setjes mee neemt naar het ziekenhuis, stop dan wat bij elkaar hoort samen in een ziplock zakje oid. En zet er op of het je eerste pakje of reserve pakje is.
Anders heb je kans dat ze tijdens je zwaarste weeen wat uit je tas vissen (nou ja, je vent) en heeft je kind straks anders alsnog een shirtje aan dat niet bij het broekje past.
Hier staat de vluchttas klaar incl pakje en reserve pakje.

@hier: vandaag naar de vk geweest en nog even benoemd van de natte onderbroeken. Mocht meteen met de benen wijd, maar vals alarm. Over een week nieuwe afspraak. Ben reuze benieuwd of ik dat ga halen!
Alle reacties Link kopieren
Begint het al ergens te rommelen?

Ik heb sinds vanmorgen veel harde buiken waarvan er af en toe eentje soort van pijnlijk is... verder heeeeel lichte menstruatie achtige krampjes maar amper noemenswaardig. T word allemaal ook niet meer of minder. Heb wel echt zin om te snaaien/vreten. Terwijl ik eigenlijk heel de zwangerschap al verminderde en weinig eetlust heb en niks me echt smaakt! Dus lig nu maar op de bank een pak bokkepootjes weg te hakken tot m’n maagzuur t niet meer trekt en ik over moet stappen op rennies hahaha.

Hoe is het verder met iedereen? Nog veel last van vermoeidheid door gebroken nachten of andere kindjes? Of iedereen weer een béétje bijgekomen van het weekend?

Liefs
Hi Krisje,

Gisteravond had ik zo’n raar gevoel, buikpijn, harde buiken en huilen. Gelijk maar even de matrasbeschermer op mijn bed gelegd... dacht echt daar gaan we!!! Voelde n beetje als 4 jaar terug... maar nee, aardig geslapen en niks aan de hand. Ik wil t ook niet. Weeën. Punt uit. Ik wil gewoon chill een gentle sectio over 2 weken en 1 dag. Zoals gepland. Punt.

........ :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Suusberg: hoop dat je het ook zo krijgt.

Lala: rot zeg, dat wachten op het inleiden. Ik mag ook eerder ingeleid als ik wil ivm bekkeninstabiliteit, maar wil het zo lang mogelijk uitstellen want ik wil liever niet ingeleid als het niet hoeft. Is een persoonlijke keuze trouwens, ik vind niets mis met inleiden inzichzelf.

hier nog drie dagen en dan verlof, nog steeds geen harde buik gehad, weet nog steeds niet hoe het voelt. Verder ook eigenlijk geen einde-van-de-rit kwaaltjes. Maar ik moet dus ook nog 4 weken. Begin wel een beetje zenuwachtig te worden. Opeens dacht ik 'was dat hele ouderschap eigenlijk wel een goed idee???' (ik ben gewenst en gepland zwanger). Nou ben ik normaal geen onzeker persoon, dus kan er wel om lachen, maar vond het wel even confronterend dat je leven bijna echt heel fundamenteel gaat veranderen.
Alle reacties Link kopieren
@suusberg snap dat je wil waar je vanuit gaat!

@lala hoe is het afgelopen met de slaapmedicatie?

@florence herkenbaar! Ik had vorige week ineens een paniekmoment waarin ik me afvroeg of ik dit eigenlijk wel wilde? (Wij zijn gewenst maar ‘ongepland’ zwanger) maar voor mij is het deels ook de angst voor het onbekende. Ik kom erachter deze zwangerschap dat ik best een hele erge controlefreak ben, terwijl ik mezelf altijd iemand vond die met alle winden mee zeilt. Komt toch even een andere kant in me naar boven hahaha
Alle reacties Link kopieren
O ik kan me voorstellen dat je klaar voor actie was Suusberg! Gelukkig niks aan de hand, duimen dat het rustig blijft tot de sectio.

Bij jou dus ook niks doorgezet krisje? Wel genoten van de bokkenpootjes hoop ik ;-) ? Ik heb weinig eetlust meer (en wat ik eet probeer ik gezond met ongezond maar af te wisselen), weegschaal gaat zelfs weer omlaag. Scheelt straks weer iets, toch fijn. Zijn jullie veel aangekomen? Hier 11 kilo, beetje hetzelfde als vorige zwangerschap.

Waar keken ze naar Nijntje? Na je natte ondergoed (ok onsmakelijk dit haha)? Of je echt vruchtwater verloor? Of ook of er stiekem al wat gaande was?
Dat onzekere gevoel had ik ook bij de eerste... kan ik dit wel?! Zo’n hummeltje compleet afhankelijk van mij en mijn man. Hoe dan?! Maar je groeit erin. Alles verandert, je leven staat op zijn kop maar t gaat vanzelf. Laat t over je heen komen. En ja nu een tweede erbij... loop echt al n paar weken te roepen: ik wilde een tweede!!! Haha. Maar goed, we zien t wel, leven wordt straks nog drukker! Dat is zeker!
Alle reacties Link kopieren
Dat onzekere gevoel bij de eerste is voor mij ook heel herkenbaar! Je hebt gewoon geen idee wat je te wachten staat. Toen zoon er eenmaal was droomde ik al snel over een tweede :heart: , tweede zwangerschap ook heel anders ervaren.

Suusberg, hopen dat het nu rustig blijft!

Zussel, kilo’s: nr 1: 12 kilo, nr 2: 10 kilo, nu: 15 kilo :wtf: Het schijnt nu ook wel een iets groter kindje te zijn, maar dat verklaard niet alles ben ik bang. :-D Ik heb echt een enorme trek in zoet...

Hier nog alles rustig. Gisteren naar de gyn geweest om een inleiding te bespreken. Ik ben nu 39w4, maar bij bij oudsten ging ik overtijd en werd ik ingeleid, dus nu ben ik daar ook bang voor (ik hoop nog steeds spontaan hoor). Ik wil graag in bad bevallen en dan kan sinds kort in het zkh, ook bij inleiden! Als er verder geen complicaties zijn. Dat vond ik heel fijn om te horen. Bij de oudsten wilde ik dat ook, maar dat kon toen nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven