Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
suusberg schreef:
24-10-2018 08:44
Dat onzekere gevoel had ik ook bij de eerste... kan ik dit wel?! Zo’n hummeltje compleet afhankelijk van mij en mijn man. Hoe dan?! Maar je groeit erin. Alles verandert, je leven staat op zijn kop maar t gaat vanzelf. Laat t over je heen komen. En ja nu een tweede erbij... loop echt al n paar weken te roepen: ik wilde een tweede!!! Haha. Maar goed, we zien t wel, leven wordt straks nog drukker! Dat is zeker!
Ik heb juist de laatste 2 weken: “een tweede?! HOE DAN?! @(“ maar ik ben nogal een praktisch ingesteld persoon en denk dus vooral na over bijvoorbeeld dat boodschappen met peuter samen al best een onderneming kan zijn, dus hoe ga ik dat in hemelsnaam straks met een tweede erbij doen.. kleine dingetjes die allemaal opgelost zijn voor ze überhaupt aan de orde komen, gelukkig kan ik zelf alles gelijk weer relativeren :D

Hier zojuist gebeld door de planning van het ziekenhuis, datum en tijd voor gentle sectio staat nu definitief (mits meneer netjes blijft zitten), wat betekent dat komend weekend zeker weten het laatste weekend met zijn drietjes wordt. Zo’n raar idee!
Alle reacties Link kopieren
menmo schreef:
24-10-2018 10:08
Ik heb juist de laatste 2 weken: “een tweede?! HOE DAN?! @(“ maar ik ben nogal een praktisch ingesteld persoon en denk dus vooral na over bijvoorbeeld dat boodschappen met peuter samen al best een onderneming kan zijn, dus hoe ga ik dat in hemelsnaam straks met een tweede erbij doen.. kleine dingetjes die allemaal opgelost zijn voor ze überhaupt aan de orde komen, gelukkig kan ik zelf alles gelijk weer relativeren :D

Hier zojuist gebeld door de planning van het ziekenhuis, datum en tijd voor gentle sectio staat nu definitief (mits meneer netjes blijft zitten), wat betekent dat komend weekend zeker weten het laatste weekend met zijn drietjes wordt. Zo’n raar idee!
Dit heb ik ook gedacht die laatste maand haha. Het antwoord op de meeste situaties is: Draagzak en draagjas! Kan het iedereen aanraden :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Wat hoor ik ‘nette’ kilo’s voorbij komen. Ik ben bij allebei 16 á 17 kilo aangekomen helaas. Vooral in het laatste trimester ging het mis bij mij haha. Bij nr 1 hield ik 5 kilo over, wat er wel af was voor ik zwanger werd van nr 2. Nu, bijna 3 weken na de bevalling, heb ik ook nog 6,5 kilo over helaas. Hopelijk gaat daar met de borstvoeding nog wat vanaf, maar ik zal voor een aantal kilo’s vast hard moeten werken straks (en qua sporten ben ik net als Florence) :cry:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Spannend menmo, zo definitief een datum! Hopen dat ie inderdaad nog even braaf blijft zitten!
Hier denk ik vooral bij moeilijke buien van oudste: hoe gaan we dit ooit doen? Maar ach, inderdaad met een draagdoek komt het vast goed!
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
24-10-2018 07:44

Waar keken ze naar Nijntje? Na je natte ondergoed (ok onsmakelijk dit haha)? Of je echt vruchtwater verloor? Of ook of er stiekem al wat gaande was?
Ze keek of ze vruchtwater eruit zag lopen als ik druk zette (op mijn handpalm blazen). En vervolgens heeft ze met een lange wattenstaaf getoetst of het vocht vruchtwater was.
Ze heeft niet gekeken of er verder al wat gaande was.

@gewicht: bij mijn eerste kwam ik 18kg aan, bij mijn tweede 15kg en nu zit ik op 10kg. Dus ik ben heel tevreden! Heb ook heel gezond gegeten deze zwangerschap. Pas sinds twee weken heb ik er wat meer moeite mee..

@tweede kindje: als er weinig leeftijdsverschil tussen zit, kan ik een meerijdplankje met zitje ook erg aanraden. Dat was bij mijn tweede kindje echt mijn redding, want hij moest niks weten van de draagdoek.
Nu wordt het ook wel weer een uitdaging bij ons, want beide kinderen zitten niet meer in een wagen maar zijn ook nog niet 100% betrouwbaar met luisteren (jongste nog helemaal niet; oudste gaat redelijk). Dus normaal heb ik twee handjes vast, maar dat zal straks niet meer gaan.. Maar ik ben van het type ‘ach zien we dan wel’ en denk dat het uiteindelijk toch wel goed komt.

@koudwatervrees voor de eerste: ach dat is normaal joh!
Weet in elk geval dat je extreem veel gaat leren van je kraamverzorgster, zodat je het daarna zelf kan. En anders is er altijd nog je omgeving of het consultatiebureau als je er even niet uit komt. Komt goed dames!
Alle reacties Link kopieren
@ Nijntje: Ik hoop dat nr 3 dan wel in de doek wil! Heb je alsnog je handen vrij. Had je een knoopdoek of een draagzak?

Ik heb ook zo’n zitje met stuurtje voor peuter! Heb hem alleen nog niet op de wagen gezet haha.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide: een doek en een tula. De tula is wel zonder baby insert. Ik zit nog wel te twijfelen of ik nog een insert zal kopen of een rekbare doek. Die kan je van te voren knopen en dat is dan makkelijker met uit de auto halen en snel in de doek doen, dan als je nog helemaal moet knopen. Bijvoorbeeld als ik straks de kinderen naar het kdv moet brengen en jongste even mee zal moeten. Maar ik ga eerst aankijken of deze baby een doek überhaupt wel fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ego post: Hoihoi! Even een update.
Vanmorgen controle gehad bij de verloskundige, daar bleek m’n bloeddruk wel erg hoog te zijn, urine gecontroleerd, geen eiwitten maar voor de zekerheid toch even naar het zkh. Daar een half uur aan de ctg, en bloeddruk meter gelegen en nog een keer urine gecheckt. Zwangerschapsvergiftiging gelukkig uitgesloten maar vanwege hoge bloeddruk is de zorg toch overgenomen door het zkh en is een thuisbevalling helaas niet meer van toepassing. Ff een bittere pil maar t is niet anders. Hartfilmpje van de kleine was hartstikke mooi, ik heb heel veel harde buiken maar dat zegt niks...
vrijdag opnieuw naar t zkh om bloeddruk te controleren.
Baal echt als een stekker, 8 mnd alles volgens het boekje gedaan en een ‘droom’ zwangerschap gehad kwa lichamelijke klachten en in de laatste weken spat m’n droom van een thuisbevalling ff uit elkaar
Alle reacties Link kopieren
He kris wat shit, het is natuurlijk niet anders en gezondheid boven alles, maar toch is het niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Oh Kris, wat balen zeg!
Ik heb het zelf ook mee gemaakt. Ik ging bij mijn tweede voor een badbevalling en alles zat mee.. er was plek in het ziekenhuis (ze hadden daar 1 kamer met speciaal bevallingsbad) en toevallig had ook de juiste vk dienst op de betreffende avond (maar 1 van de 3 vk was geschoold in badbevalling).
Maar de vk was nog niet binnen of ze constateerde dat de hartslag van de baby te hoog was. Ik moest direct naar het zkh en badbevalling was van de baan. In het zkh hebben ze die hoge hartslag nooit meer terug gevonden, maar ja, terug overdragen naar je vk doen ze dan niet meer. Het blijft dan medisch..

Wat ik in elk geval kan zeggen is dat ik er achteraf minder van baal dan op dat moment. Je hebt een bepaald plaatje voor je en baalt dat het niet uit komt. Maar op het moment surpreme maakt het eigenlijk niet meer uit waar/hoe/met wie dat kleintje in jouw armen terecht is gekomen. Al snap ik dat het wat veel gevraagd is om daar nu al zo naar te kijken, dus flink balen mag ook zeker!
Alle reacties Link kopieren
Wat balen zeg Krisje! Heb je ook last van je hoge bloeddruk of dat niet heel erg? Kan me voorstellen dat het even een flinke tegenvaller is omdat je het anders in je hoofd had. Gelukkkig wel goeie controle er nu op, liever iets teveel zorg dan te weinig.

Hier ook controle gehad, weinig bijzonders. Bloeddruk prima, baby prima, weinig haast om eruit te komen lijkt het. Helaas :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Heb gelukkig zelf helemaal geen last van die hoge bloeddruk! Dus het is vooral even schakelen, en de zkh tas even nalopen want daar zat nu echt alleen het hoognodige in hahaha.

Fijn dat alles goed was zussel!! Ik vraag het volgens mij elke keer maar hoe lang moet/mag je nog?
Iets met vergeetachtigheid...

En de andere dames?

Hier sinds thuiskomst af en toe wat steken en de harde buiken blijven komen. Steken/krampen waren net echt even heel gemeen maar na het legen van m’n blaas is t weer bijna helemaal weg.. jammerjammerjammer
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad vervelend als je hele bevalplan zo de prullenbak in kan.. Maar, wat al eerder gezegd is: op het moment suprême ben je met elke manier blij, als je je kleintje maar in je armen krijgt! Als je mij bij de vorige zwangerschap had gezegd dat het zou eindigen in een spoedkeizersnede had ik echt in tranen gezeten, maar op het moment zelf wilde ik echt niets anders en was ik er zoooo blij mee! En ik ben nog altijd blij dat ik de arts-assistent er toen van heb kunnen weerhouden om een knip te zetten (ik was er allang achter dat het gewoon niet paste, wat zij zelf ook beaamde na de operatie: “een knip had inderdaad geen verschil gemaakt, dus goed dat we dat niet gedaan hebben”. En ik heb moeten lullen als brugman, grr..).

Hier vandaag controle, meneer is groot! Extra echo gehad ter voorbereiding op keizersnede, verwachting is ruim 9 pond.. Hij ligt iets ingedaald maar nog niet vast, en nog steeds drukt hij met zn billen op mn maag waardoor de enige oplossing tegen maagzuur is: bevallen..
Er werd in ieder geval aangegeven liever meer maat 56 dan maat 50 in de ziekenhuistas te stoppen, dus die loop ik morgen nog even na.
Ik vind het maar spannend worden! :O
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
24-10-2018 15:18
Ik heb beide: een doek en een tula. De tula is wel zonder baby insert. Ik zit nog wel te twijfelen of ik nog een insert zal kopen of een rekbare doek. Die kan je van te voren knopen en dat is dan makkelijker met uit de auto halen en snel in de doek doen, dan als je nog helemaal moet knopen. Bijvoorbeeld als ik straks de kinderen naar het kdv moet brengen en jongste even mee zal moeten. Maar ik ga eerst aankijken of deze baby een doek überhaupt wel fijn vindt.
Ja idd eerst kijken wat baby ervan vindt voordat je weer wat nieuws koopt. Ik heb een Tula free to grow, vind ‘m wel echt fijn. Zo’n baby insert is niet zo duur toch? Rekbare doek geen ervaring mee, maar mijn oudste droeg ik in een geweven katoenen doek. Lijkt me in de herfst / winter alleen minder praktisch, dus nu maar een Tula gekocht. (Man wat zijn die dingen duur he!)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Wauw 9 pond menmo! Das een groterd inderdaad! Ben benieuwd in hoeverre dat klopt. Hier verwachten ze 7 pond, das al een heel stuk groter dan de oudste (die was heel klein) dus nu droom ik zelfs over mega-baby’s. Ik wil toch graag dat ie even in maat 50 past haha, anders heb ik die kleren voor niks :-$

Fijn dat je geen last hebt van de bloeddruk Krisje! Stom he, al die steken en dat er dan vervolgens niks gebeurt. Ik heb ook savonds steeds mega veel harde buiken maar het lijkt weinig te betekenen. Baby ligt wel heel diep, dat scheelt een hoop voor het maagzuur.
Ik mag nog een week tot de uitgerekende datum maar die hoop ik niet te halen. Ben zo benieuwd ondertussen (en een goed excuus om niet meer te hoeven sporten, anders zou ik nog 1 les kunnen :facepalm: )
Inderdaad nog maar even goed de ziekenhuistas nalopen! Liever teveel meenemen dan te weinig hoor, ik stop elke dag nog wel iets erbij. Zolang het past vind ik dat het mag haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Kris, maar zoals gezegd: op het moment zelf maakt het je echt niet meer uit allemaal!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!! Heeft de volle maan ergens voor wat baby’s gezorgd??? :rolling:
Alle reacties Link kopieren
hier (gelukkig) nog niet, ben pas op 36 weken
Nee hoor chill in de buik nog!
En blijkt dat ik maar 2,5 kilo brn aangekomen... nou was t startcijfer wel al hoog, maar goed. Dit is wat zwangerschapssuiker met je doet.

Nog 1 week en 6 dagen!
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas niet!

Wauw netjes suusberg, al is de reden minder natuurlijk.

Ik zit nu op de +11 en vind het verschrikkelijk! Hoop dat er een groot deel meteen weer vanaf is.
Alle reacties Link kopieren
oh jee, ik moet denk ik na bevalling serieus gaan lijnen, zit al op +14. En nee geen diabetes, gewoon te veel gegeten en te weinig bewogen. Nu ben ik van nature mager, dus ik heb er alle vertrouwen in dat ik het snel weer kwijt ben maar dan nog, ik wil snel in mijn oude kleren passen want ik ben die zwangerschapskleding eigenlijk wel beu (heb ook niet echt veel gekocht, dus vaak hetzelfde aan)

Voordeel is natuurlijk dat veel er meteen af is, baby en vruchtwater ben je meteen kwijt, vastgehouden vocht gaat ook vrij snel. Dan dus alleen nog het aangeplakte vet...…

Hier nog twee dagen werken en dan verlof!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog geen baby! Zit wel nu rond de termijn waarop mijn zoontjes werden geboren, dus ik ben wel erg nieuwsgierig of dit kindje haar eigen plan gaat trekken of de traditie in ere houdt ;-D

Vandaag de zolder grondig opgeruimd, twee wassen gedaaid, twee netflix afleveringen gekeken en een middagslaapje gehouden. Nou weer een middaginvulling bedenken haha!
Wat hebben jullie gedaan?

@florence: laatste twee daagjes bikkelen! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
25-10-2018 14:16
Hier ook nog geen baby! Zit wel nu rond de termijn waarop mijn zoontjes werden geboren, dus ik ben wel erg nieuwsgierig of dit kindje haar eigen plan gaat trekken of de traditie in ere houdt ;-D

Vandaag de zolder grondig opgeruimd, twee wassen gedaaid, twee netflix afleveringen gekeken en een middagslaapje gehouden. Nou weer een middaginvulling bedenken haha!
Wat hebben jullie gedaan?

@florence: laatste twee daagjes bikkelen! Succes!
zoveel bikkelen is het eigenlijk niet, lig op mijn kantoor op een stretcher, al mijn afspraken komen gewoon naar mij toe, lig hier eigenlijk wel prinsheerlijk, thuis beweeg ik veel mee, hier hobbel ik gewoon van de stretcher naar mijn stoel en weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Hier op +9! Ook blij als ik m’n gewone kleren weer aan kan, ga flink shoppen als de kleine eruit is! Dat heb ik wel verdiend vind ik :cheer:

@florence lekker joh!! Bijna verlof!! Ben je er helemaal aan toe of gaat het nog goed?

@nijntje uitgeslapen met m’n vent en daarna lekker geluncht, toen hij ging werken ben ik bij de buurvrouw en 3mnd oude buurjongetje gaan knuffelen en nu Netflix op de bank! M’n serie loopt bijna af haha, dus mocht iemand nog tips hebben?
Alle reacties Link kopieren
Krisje90 schreef:
25-10-2018 15:15


@florence lekker joh!! Bijna verlof!! Ben je er helemaal aan toe of gaat het nog goed?

alleen last van mijn bekken, dus zolang ik op die stretcher blijf liggen gaat het prima. Moet zeggen dat ik me wel een beetje een idioot voel op mijn stretcher.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven