Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
DreamyEzra schreef:
05-12-2018 07:33
Vandaag ben ik uitgerekend. Bijna niemand in onze omgeving hebben we de precieze datum gezegd.
We waren er zo van overtuigd dat het vroeger zou komen.

Worden jullie niet ook gek van alle liefbedoelde berichtjes? Ik denk de hele tijd; je hoort het wel als er nieuws is..
Zullen de hormonen wel zijn. ;)

Respect voor iedereen die overtijd loopt. Moet er niet aan denken dat het nog twee weken kan duren.

Ik wens jullie na Sinterklaas een babyboom!
Ik heb expres mijn mindset op zéker 1,5 week overtijd gezet, 80% bevalt immers na de uitgerekende datum, daar hoor ik vast bij! ;-)
Dat van die uitgerekende datum vind ik slim, maar 31 december is toch een speciale datum dat ik 'm graag wilde delen met familie en vrienden! (Maar het wordt vást geen 31-12 :proud: )
Alle reacties Link kopieren
Wel een makkelijk te onthouden datum 31-12 ;-)

De kans dat je overtijd gaat is idd groot dus daar ben ik ook altijd van uit gegaan. De vk gaf gister ook nog aan dat ze liever niet inleiden, strippen, toucheren of dergelijke omdat een bevalling die helemaal natuurlijk start altijd het beste verloopt. De baby geeft het vanzelf wel aan. (Bij medische noodzaak of ver over tijd gaan is het natuurlijk een ander verhaal).

Ik krijg wel appjes maar vind het niet storend. Ze zijn ook gewoon nieuwschierig hoe het met mij gaat.
Alle reacties Link kopieren
@dreamy, wel gek he om vandaag uitgerekend te zijn! Voel je je verder goed? Heb je nog plannen voor vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Bij een volgende zwangerschap geef ik een andere uitgerekende datum door aan familie en vrienden. Inderdaad anderhalve week later of zo. Nu krijg ik al weken appjes goed het gaat. Lief bedoeld hoor, maar soms wel irritant. Gisteren had ik 4 nieuwe appjes tegelijkertijd, en elk gesprek begon met "En, is ze er al?". En ik wil niet meer horen dat ik maar lekker van mijn rust moet genieten, dat doe ik al 7 weken! Maar het is ook gewoon mijn eigen frustratie, doordat iedereen in mijn familie te vroeg bevalt. Ik dacht gewoon echt dat ik ook voor de uitgerekende datum zou bevallen, net als iedereen. Maar ik had het kunnen weten, mijn moeder had het familierecord met mijn geboorte (39+4), dus dan is het typisch dat ik daar weer overheen ga.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
http://www.haveyouhadthatbabyyet.com

Heel handige site als antwoord op de vele berichtjes! :lol:

En hallo allemaal, stiekem lees ik alweer eventjes mee maar ik vond het nog te vroeg om echt mee te gaan schrijven.. ben ruim 35 wkn, maar het voelt nog niet als de laatste loodjes.. nog te veel te doen! o_o
Alle reacties Link kopieren
Ik had op whatsapp mijn foto veranderd in een plaatje met de tekst: if you're this i'm still pregnant. Heb dit keer geen vragen gehad! Wel mijn lieve vriendinnetjes. Maar die bestookte ik zelf met mijn frustraties.
Die dagen ná de uitgerekende datum zijn echt zoveel zwaarder. Maar het is wel een geruststelling dat de uiterste geboortedatum steeds dichterbij komt dus het wachten ook niet lang meer zal zijn (al is het nog steeds niet leuk).


En 31-12 is een hele mooie datum. Ik kan het weten :-D
Enige nadeel: iedereen aan wie je je geboortedatum meldt vraagt of het niet vervelend is om dan jarig te zijn of zegt o dan is het vuurwerk voor jou.
Is het vervelend om op *random datum * jarig te zijn? Nee precies.
En nee vuurwerk begint pas ná mijn verjaardag.. dan ben ik al niet meer jarig hè.
Alle reacties Link kopieren
-Dudette- schreef:
05-12-2018 10:14
http://www.haveyouhadthatbabyyet.com

Heel handige site als antwoord op de vele berichtjes! :lol:
Geniaal.. meteen verstuurt!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
05-12-2018 07:38
Ik heb expres mijn mindset op zéker 1,5 week overtijd gezet, 80% bevalt immers na de uitgerekende datum, daar hoor ik vast bij! ;-)
Dat van die uitgerekende datum vind ik slim, maar 31 december is toch een speciale datum dat ik 'm graag wilde delen met familie en vrienden! (Maar het wordt vást geen 31-12 :proud: )
31-12 lijkt mij juist leuk!
5-12 had ik ook niet erg gevonden. Het zij zo. Ik ben al blij als het zover is!

40+4 :flag:
Ben wezen zwemmen om afleiding te hebben. Vond mijn man helemaal geen goed idee. Bijzonder om hem weer op een andere manier te leren kennen, zo zorgzaam haha.

Heel goed die website, dankje!
Ah, jij bent dus jarig op 31-12 Giraffe! ;-)

Vind de tip van de site geniaal! :proud:
Ik ga duimen voor jullie dames!

Hier vannacht paniek in de tent. Wakker met fikse krampen, helemaal beroerd van, inclusief paniek want: 'te vroeg, niet klaar voor (ben je dat ooit?), het doet PIJN!

Bleek uiteindelijk bruikgriep en heb de rest van de nacht in innige omhelzing met de wc pot doorgebracht. Hele zwangerschap niet misselijk maar vannacht....
Nu nog steeds krampen, dus hangend op de bank al de hele dag! :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend ClaireSophie! Beterschap!

31-12 lijkt mij ook best een mooie datum! Maar niet voor deze baby ;-)) En ik ben toch wel blij dat 5-12 het ook niet meer gaat worden. 7-12 lijkt mij wel mooi, dat zit precies tussen sinterklaas en de verjaardag van mijn vriend in. Als ze maar voor maandag komt, ik zie echt op tegen ingeleid worden...
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Oh ClaireSophie, dat is wel schrikken inderdaad. Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Beterschap! :rose:

Gioia, ik hoop het ook voor je! Hoe voel je je verder?
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
05-12-2018 17:00
Ah, jij bent dus jarig op 31-12 Giraffe! ;-)

Vind de tip van de site geniaal! :proud:
Ik ga duimen voor jullie dames!

Hier vannacht paniek in de tent. Wakker met fikse krampen, helemaal beroerd van, inclusief paniek want: 'te vroeg, niet klaar voor (ben je dat ooit?), het doet PIJN!

Bleek uiteindelijk bruikgriep en heb de rest van de nacht in innige omhelzing met de wc pot doorgebracht. Hele zwangerschap niet misselijk maar vannacht....
Nu nog steeds krampen, dus hangend op de bank al de hele dag! :pukey:
Haha ja klopt! Daarom wilde ik mijn zoon niet ook nog op 5 december.. dat is gelukkig gelukt!

Ooh ja zo'n buikgriep verhaal heb ik ook van een vriendin gehoord. 'Gelukkig' dat het buikgriep is en geen te vroege bevalling. Wel heel naar. Beterschap!! :hug:


Geen Sinterklaasbaby dus Gioia! 7-12 is ook wel een mooie datum. Ik duim voor je. En anders 8-12 vlak na de training ;)
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat naar van je buikgriep, beterschap!

Wij hebben vandaag de box in elkaar gezet, dus de kamer staat nu vol 🙈.

Gebeld door de gynaecoloog en het wordt inderdaad inleiden tussen week 38 en 39, vind het wel heel spannend moet ik zeggen. Dat is over 2 weken al.
Alle reacties Link kopieren
@rougelove: Ik voel me eigenlijk prima. Ik slaap de laatste dagen wel goed, de baby beweegt lekker veel en ik heb verder weinig te klagen. Wat last van m'n rug en minder energie, maar dat lijkt me heel normaal. Dus als het aan mij ligt dan zou ik dit nog best wat langer vol willen houden in plaats van ingeleid te worden, maar ik weet niet hoe de gynaecoloog hierover denkt.

@Giraffe: 7 of 8 december vind ik allebei echt perfect! Iedereen was gisteren al verbaasd om me nog te zien, ik hoop toch niet dat ik er zaterdag alweer bij ben. Maar dan is het écht de laatste keer lijkt me.

@Bruschetta: Inderdaad heel spannend! Vind je het ook wel fijn om te weten dat het dan al zover is, of niet?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra schreef:
05-12-2018 14:53
Ben wezen zwemmen om afleiding te hebben. Vond mijn man helemaal geen goed idee. Bijzonder om hem weer op een andere manier te leren kennen, zo zorgzaam haha.

Heel goed die website, dankje!
Herkenbaar! Ben gisteravond ook geweest maar van man hoefde dat niet.

Wat naar om nu buikgriep te krijgen!

Fijn dat je je nog wel goed voelt verder gioia en oke slaapt. Ik vind het slapen wel een ding, het gaat redelijk maar ik word zo vaak badend in het zweet wakker... bah!

Geen sinterklaas kindjes gister?
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
06-12-2018 06:01
Herkenbaar! Ben gisteravond ook geweest maar van man hoefde dat niet.

Wat naar om nu buikgriep te krijgen!

Fijn dat je je nog wel goed voelt verder gioia en oke slaapt. Ik vind het slapen wel een ding, het gaat redelijk maar ik word zo vaak badend in het zweet wakker... bah!

Geen sinterklaas kindjes gister?
Ik zweet ‘s nachts zo van dat vieze matje wat onder het hoeslaken zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ook, bah! En het is inmiddels ook al helemaal gescheurd zag ik bij het verschonen. Ik heb er nu maar wat extra handdoeken opgelegd, en we hadden al een dikke molton matrasbeschermer erop (helpt ook wel iets). Maar nog steeds zweten we echt meer door die vieze dingen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt de matrasbeschermer van IKEA aanraden! Wij hebben die erop liggen ipv zo'n zeil, merk je echt helemaal niks van.
Die matrasbeschermer van Ikea hebben wij ook idd, die zweet idd niet heel erg. Heb er geen last van in ieder geval.
Heb t wel echt warm elke nacht en slaap echt heel beroerd, vaak wakker en kan dan niet meer in slaap komen (voor uren..). Gelukkig gaat onze zoon ‘s middags nog naar bed, dus kan ik dan ook nog wat bijslapen.

Spannend Bruschetta dat je al weet dat het over een week of 2 gaat gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
06-12-2018 10:44
Ik kan echt de matrasbeschermer van IKEA aanraden! Wij hebben die erop liggen ipv zo'n zeil, merk je echt helemaal niks van.
Super! Bedankt voor de tip!
Ik zal er bij de volgende aan terug denken. Voor nu de laatste dag(en) heeft het niet zoveel zin meer.

Ik slaap wel iets beter dan eerst. Mijn buik is nu zo groot dat hij niet meer op een kussen hangt, maar zelf als kussen dient. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een matrasbeschermer vsn de Hema en daar 3 hoezen overheen. Zo'n zeil lijkt me echt niks, zweet nu sl zoveel...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook die van de ikea, ideaal!
Vervelend dat je zo slecht slaapt lenne, ik heb t ook wel warm (slapen nog steeds onder t zomerdekbed terwijl ik normaal in oktober al naar t dikkere dekbed wissel, gelukkig is manlief enorm warmbloedig haha), maar waar ik vooral last van heb is om de 2 uur te moeten plassen! Kan daarna gelukkig vaak wel snel weer slapen. En nu de laatste dagen krijg ik last van m'n ribbenkast als ik te lang op 1 zij lig, mja omdraaien is nogal een klus..
Spannend bruschetta, lijkt me zo gek om ongeveer te weten wanneer je kind geboren gaat worden. Houden ze wel rekening met kerst en oud&nieuw qua planning?
Schrikken Claire! Hopelijk knap je snel op, lekker rustig aan maar.

Hier gister de hele dag ongemakkelijk gevoeld, 's morgens nog even op bed gelegen en toen ging t wel weer maar vanaf een uur of 4 was t weer vervelend. Niet echt krampen, maar meer harde buiken denk ik. Tot nu toe gaat t vandaag aardig, dus hoop dat t zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
@Roos, wat vervelend zeg! Voel je je vandaag wel beter?
Alle reacties Link kopieren
@roos kan jij nog op beide zijden slapen dan? Ik vind rechts echt niet fijn liggen, begreep dat dat met je bloedsomloop voor de baby te maken heeft en daarom links aangeraden wordt.

Dochter is naar het kdv en ik was even op de bank gaan liggen, ben zo 45min in slaap gevallen! Dat is echt niks voor mij, maar het was wel lekker even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven