Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Is alleen zo'n matrasbeschermer dan genoeg denken jullie? Ik heb het idee dat die niet super veel kunnen hebben en dat vruchtwater er alsnog doorheen komt. Ik durf het niet aan om die zeiltjes weg te halen.

Ik slaap trouwens al sinds ik de baby voel op mijn rechterkant. Links is beter, maar de baby weigert dan stil te liggen en schopt me net zo lang tot ik omdraai. Ik word vaak wakker op mijn rug, wat dan weer niet zo goed schijnt te zijn maar ik kan er niks aan doen, zo lig ik gewoon nog het lekkerste.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
06-12-2018 11:42
Is alleen zo'n matrasbeschermer dan genoeg denken jullie? Ik heb het idee dat die niet super veel kunnen hebben en dat vruchtwater er alsnog doorheen komt. Ik durf het niet aan om die zeiltjes weg te halen.

Ik slaap trouwens al sinds ik de baby voel op mijn rechterkant. Links is beter, maar de baby weigert dan stil te liggen en schopt me net zo lang tot ik omdraai. Ik word vaak wakker op mijn rug, wat dan weer niet zo goed schijnt te zijn maar ik kan er niks aan doen, zo lig ik gewoon nog het lekkerste.
Mijn bekkentherapeut zei dat er geen foute houding is. Wanneer dat wel zo is, krijgen je hersenen wel een seintje en ga je draaien. Op je rug is niet zo goed voor je doorbloeding, omdat het gewicht van de baby aders afknijpt.. maar als dat het geval is, krijg je tintelingen in je tenen. Dan ga je uit jezelf wel anders liggen.
Ik lig momenteel ook veel op mijn rechterzijde. Joh.. als je maar slaapt! De baby is wel af en heeft het hartstikke goed daarbinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al blij dat ik kan slapen zonder op mijn buik te liggen.

Ooooh dat kan straks weer! :cheer:
rougelove schreef:
06-12-2018 11:48
Ik ben al blij dat ik kan slapen zonder op mijn buik te liggen.

Ooooh dat kan straks weer! :cheer:
Haha. Daar verheugde ik me bij de eerste op. Bleek met stuwing en borstvoeding toch nog paar maanden te duren voor het ging.
Alle reacties Link kopieren
rougelove schreef:
06-12-2018 11:47
Mijn bekkentherapeut zei dat er geen foute houding is. Wanneer dat wel zo is, krijgen je hersenen wel een seintje en ga je draaien. Op je rug is niet zo goed voor je doorbloeding, omdat het gewicht van de baby aders afknijpt.. maar als dat het geval is, krijg je tintelingen in je tenen. Dan ga je uit jezelf wel anders liggen.
Ik lig momenteel ook veel op mijn rechterzijde. Joh.. als je maar slaapt! De baby is wel af en heeft het hartstikke goed daarbinnen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot 32 weken heel veel op m'n rug sliep, ook omdat ik zoiets had van "ik merk het heus wel als het niet goed is". Toen bleek de baby ineens niet goed meer te groeien en toen voelde ik me daar super schuldig om (onterecht, dat weet ik, maar ik voelde me toen schuldig om alles wat ik misschien niet optimaal had gedaan voor de baby), dus sindsdien begin ik in ieder geval altijd op mijn zij. Ik geloof eigenlijk nog steeds dat je het wel merkt als het niet goed is, maar dat schuldgevoel was zo vervelend dat ik maar gewoon netjes op mijn zij slaap nu. Ik las ook in een artikel dat het met name slecht is om op je rug in slaap te vallen, en dat het veel minder kwaad kan als je je in je slaap op je rug draait.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Sowieso is dat rugslapen alleen "slecht" (onprettig) voor jezelf, en niet gevaarlijk voor de baby! De baby ligt op jouw aderen te drukken, niet andersom.

Dus echt, geen zorgen! :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook dat je het vanzelf merkt als het niet goed is, als je maar slaapt!
Alle reacties Link kopieren
@gioia, ik kan het mij wel voorstellen hoor. Dat je dan naar je eigen gedrag gaat kijken. Maar het is voornamelijk voor jezelf. Ik ga wanneer ik op bed ga altijd op links liggen.. maar op een gegeven moment draai ik toch om.
Links houd ik niet vol en op rechts maak ik meer aaneengesloten uren. Daar heeft de baby meer aan dacht ik op een gegeven moment en nu heb ik er meer vrede mee.

Maar goed, wat staat er vandaag op de planning?
Bij mij.. ik zou de babykamer wel schoon willen maken en beneden schoonmaken. Maar mijn serie roept mij ook.. :jump:
Alle reacties Link kopieren
Envelop ja gelukkig wel anders sliep ik niet meer denk ik. Ik begin altijd op links maar moet op een gegeven moment wel omdraaien omdat t echt pijnlijk wordt. Normaal ben ik een echte rugslaper maar dat is helemaal oncomfortabel op t moment, dan voel je inderdaad t gewicht van de baby overal op drukken.
Gioia t is deze molton: https://m2.ikea.com/nl/nl/p/gokart-matr ... -80281218/
Zelf niet uitgeprobeerd met water, maar heb deze tip heel veel voorbij zien komen vandaar dat ik t wel aan durf. En zo groot is de kans natuurlijk niet dat je ineens een golf vruchtwater verliest.
Ik wil eigenlijk de keuken nog even poetsen maar net eerst nog even een uurtje geslapen, zo eerst maar even lunchen en dan zien of t lukt..
Alle reacties Link kopieren
Toch zag ik wel een artikel waarin staat dat rug slapen slecht is voor de baby, zie deze link https://www.zozwanger.nl/rug-slapen-tij ... dgeboorte/
Ik heb het onderzoek zelf niet gezien en ik weet niet in hoeverre het echt een goed uitgevoerd onderzoek is (misschien slapen vrouwen met gezondheidsklachten bijv vaker op hun rug), maar toch! Ik blijf die laatste dagen lekker op m'n zij slapen, ik ben het nu gewend.

Ik heb zelf een molton van de leen bakker, geen idee of die van Ikea beter is. Ons matras is net nieuw dus ik hou die zeiltjes er nog wel een paar dagen op.

Ik heb vanmorgen gedweild en de was opgeruimd, verder lekker niks gedaan. Zo naar de gynaecoloog en daarna even boodschappen doen. Ik wilde eigenlijk nog een beetje wandelen maar het is van dat mistroostige weer, heb er niet echt zin in!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
06-12-2018 13:08
Envelop ja gelukkig wel anders sliep ik niet meer denk ik. Ik begin altijd op links maar moet op een gegeven moment wel omdraaien omdat t echt pijnlijk wordt. Normaal ben ik een echte rugslaper maar dat is helemaal oncomfortabel op t moment, dan voel je inderdaad t gewicht van de baby overal op drukken.
Gioia t is deze molton: https://m2.ikea.com/nl/nl/p/gokart-matr ... -80281218/
Zelf niet uitgeprobeerd met water, maar heb deze tip heel veel voorbij zien komen vandaar dat ik t wel aan durf. En zo groot is de kans natuurlijk niet dat je ineens een golf vruchtwater verliest.
Ik wil eigenlijk de keuken nog even poetsen maar net eerst nog even een uurtje geslapen, zo eerst maar even lunchen en dan zien of t lukt..
Net de douche gedaan.. bij mij is het helaas vaak alles of niets..
resultaat is vaak achteraf harde buiken en rugpijn. Maar als ik eenmaal lekker op dreef ben is het nog even dit doen en nog even dat.. voor je het weet is alles alsnog gedaan, Hehe..
Even een vraag. Werd er bij jullie, degenen die aan de uitgerekende datum voorbij zijn (gegaan), door middel van een echo gemeten of er nog genoeg vruchtwater is? Wanneer werd dat gedaan?
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra schreef:
06-12-2018 14:00
Even een vraag. Werd er bij jullie, degenen die aan de uitgerekende datum voorbij zijn (gegaan), door middel van een echo gemeten of er nog genoeg vruchtwater is? Wanneer werd dat gedaan?
Bij mij niet. Volgens mij voelt ze dat met haar handen. Maar ik heb ook echt een van de oude stempel. Mijn laatste echo was de liggingsecho.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij de vorige keer wel maar toen kreeg ik wekelijks een echo bij de gyn omdat ik medisch was. Onze vk nu doet dat in wk 42 volgens mij pas.

Ik heb een wasje gedaan, serie gekeken, uur in slaap gevallen, appelflappen gemaakt (paar extra voor de vriezer), naar de stad geweest voor een kraamcadeau en wat boodschappen, ga straks wat ophalen via een weggeefhoek, op kraamvisite en vanavond komen vrienden eten (pizza in de oven schuiven) en spelletjes spelen.

Best een drukke dag uiteindelijk. Naar de stad wel met de auto ook al is het fietsend sneller :facepalm: maar sinds het hoofdje nog verder gedaald is vind ik fietsen echt geen optie meer.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij niet DreamyEzra, en ook de gynaecoloog voelde vandaag alleen maar met haar handen (41+3 vandaag). Ik heb ook geen liggingsecho gehad. Maar het hangt ook van je lichaam af misschien, de gynaecoloog zei dat ze bij mij goed kon voelen omdat ik een slanke buik heb (zelf denk ik daar met +15 kilo anders over, maar ok), anders had ze vandaag wel een echo gedaan voor de ligging en vruchtwater. En het hangt er misschien ook vanaf of ze echt heel veel vruchtwater voelt of niet? Als ze twijfelt dan zal ze vast wel een echo doen.

Ik was net in het ziekenhuis en ik had ineens 2 cm ontsluiting :cheer2: Ik had het echt niet verwacht want de laaste paar dagen was het juist zo rustig! Dus ze kon goed strippen en hoopte voor me dat het door zou zetten. Verder was alles goed, ctg en bloeddruk en zo waren prima. De inleiding staat maandagochtend gepland maar ik heb weer hoop dat het niet nodig gaat zijn!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Spannend gioia! Ik hoop dat jij maandag al lang en breed aan het knuffelen bent! Die 2 cm plotseling klinkt goed! Hopen dat het strippen net het laatste zetje geeft! Ik wens je gewoon alvast succes! Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
06-12-2018 17:17
Bij mij niet DreamyEzra, en ook de gynaecoloog voelde vandaag alleen maar met haar handen (41+3 vandaag). Ik heb ook geen liggingsecho gehad. Maar het hangt ook van je lichaam af misschien, de gynaecoloog zei dat ze bij mij goed kon voelen omdat ik een slanke buik heb (zelf denk ik daar met +15 kilo anders over, maar ok), anders had ze vandaag wel een echo gedaan voor de ligging en vruchtwater. En het hangt er misschien ook vanaf of ze echt heel veel vruchtwater voelt of niet? Als ze twijfelt dan zal ze vast wel een echo doen.

Ik was net in het ziekenhuis en ik had ineens 2 cm ontsluiting :cheer2: Ik had het echt niet verwacht want de laaste paar dagen was het juist zo rustig! Dus ze kon goed strippen en hoopte voor me dat het door zou zetten. Verder was alles goed, ctg en bloeddruk en zo waren prima. De inleiding staat maandagochtend gepland maar ik heb weer hoop dat het niet nodig gaat zijn!
Oh Gioia, wat goed nieuws! Ik ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Oooh spannend Gioia!! Hopelijk dan toch 7-12!!
Schelen onze kleintjes precies een week.

Ik vond die nacht na het strippen wel vreselijk. Ik had echt zoiets van nu gaat het dus gebeuren. Was zo teleurgesteld dat er de volgende ochtend niks was... ook al wist ik dat het kon. De verloskundige was er zelf ook zo van overtuigd geweest dat het zou gaan gebeuren.
Dank voor jullie reacties! Bij mij werd het vanmiddag wel gecontroleerd. Alles prima.

Succes Gioia, hopelijk zet het door!
Alle reacties Link kopieren
:cheer:

We leven allemaal mee!

Krijg je misschien toch je 8 december
Alle reacties Link kopieren
Ahhh wat lief van jullie! Ik voel nog niks maar ik hoop dat het vannacht komt! Of morgen, ook prima! Ik ben in ieder geval al zo blij dat er iets op gang is gekomen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Het rommelt bij mij een beetje.. maar na een vals alarm in week 39 durf ik nergens meer echt vanuit te gaan.

Ik word zelf zaterdag gestript. Zou wel fijn zijn als het echt zou beginnen..
Oh Goia en Rougelove, spannend!!
Ik ga duimen!

Ik moet nog steeds een beetje wennen aan 'verlof', het mogen uitslapen en dutjes doen. Toch een soort schuldgevoel naar de werkende mensen om mij heen :roll:

Anyways. Vandaag weer lekker nesteldrang aanvalletje (alhoewel ik sowieso wel tikkie smetvrees ben dus écht nesteldrang zal het niet zijn, haha). Heb de kelder uitgemest, de keuken is weer schoon en opgeruimd. Alle flesjes en speentjes uitgekookt, babystrijk gedaan, bam!

@Bruschetta, vind je het geen gek idee, dat jullie kindje er bijna is? o_o
Onze kindjes natuurlijk ook, maar jij krijgt straks echt een datum! Zo gek! Hoop dat je je tot die tijd goed blijft voelen!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
06-12-2018 21:59
Oh Goia en Rougelove, spannend!!
Ik ga duimen!

Ik moet nog steeds een beetje wennen aan 'verlof', het mogen uitslapen en dutjes doen. Toch een soort schuldgevoel naar de werkende mensen om mij heen :roll:

Anyways. Vandaag weer lekker nesteldrang aanvalletje (alhoewel ik sowieso wel tikkie smetvrees ben dus écht nesteldrang zal het niet zijn, haha). Heb de kelder uitgemest, de keuken is weer schoon en opgeruimd. Alle flesjes en speentjes uitgekookt, babystrijk gedaan, bam!

@Bruschetta, vind je het geen gek idee, dat jullie kindje er bijna is? o_o
Onze kindjes natuurlijk ook, maar jij krijgt straks echt een datum! Zo gek! Hoop dat je je tot die tijd goed blijft voelen!
Oooh heel herkenbaar!
De rest van de wereld werkt en jij hoeft niets. Ik ging alles wassen en strijken. Opruimen. Om maar ook iets te doen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Rougelove, ik duim voor je dat het bij jou begint!

Haha herkenbaar ClaireSophie! Al was ik de eerste paar dagen van mijn verlof zo moe dat ik alleen maar op de bank gelegen heb. Maar daarna vond ik het ook gek om thuis te zijn terwijl iedereen moest werken. Ik heb ook ik weet niet hoeveel babywasjes gedaan, alvast de enveloppen geschreven, het hele huis opgeruimd en schoongemaakt. Maar inmiddels ben ik wel gewend aan het thuis zitten en heb ik bijvoorbeeld de hele maandag gepuzzeld. Ook wel lekker hoor :proud:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven