Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen vroege vogels!

Ik lig overigens ook al een uur wakker want ik heb honger. Zo maar eens wat ontbijten :-D

Slapen is wisselend. Ik heb sinds deze week een vast plasritme, 1.00 uur, 3.00 uur, 5.00 uur en 7.00 uur. Voorbereiding voor de voeding straks misschien?!

Qua aankomen is het in het begin heel hard gegaan. Ik vermoed nu 14-15 kilo. 2 weken geleden was het nog 13,5. Straks eens kijken. Heb de afgelopen 2 weken beetje veel gesnaaid haha!

Leuk Nici nu een jongen! Is natuurlijk wel even wennen hihi.

Ik vind het ook wel fijn om te weten hoe het is met die baarmoedermond. Het is mijn eerste en ik heb weinig idee van wat ik allemaal moet voelen daar beneden! Mijn vriend vindt het overigens helemaal niks dat mijn baarmoeder gecontroleerd wordt. Misschien toch beter als hij buiten op de gang wacht straks bij de bevalling haha :-P

Ja BV in openbaar het idee vind ik helemaal niks. Ik ga straks wel veel naar het strand (30 min hier vandaan, kan je ook zien liggen, ik woon op 550 m hoogte) daar is iedereen toch halfnaakt misschien valt het dan wel mee..

Oja geboortekaartjes! Ik heb mijn proefdruk voor NL maandag gekregen. Supermooi kaartje! Hier versturen ze die niet dus dat scheelt weer geld. De beschuit met muisjes zijn alvast onderweg vanuit NL!

Balen dat het zo slecht weer is in NL. Jullie hebben toch paar mooie dagen gehad al en toen was het hier takkeweer. Vandaag hier zonnig. Als ik nu naar buiten kijk zie blauwe hemel met prachtige bergen! Vandaag ga ik niet teveel doen. Kan ook niet want dat schaambeen, opstaan is geen pretje.

Ik moet nog wat citroenen uitpersen want ik heb deze week limoncello gemaakt. Ik ga mijn kraamvisite straks dronken voeren haha!

Overigens qua shoppen ik heb echt een hele leuke zwangerschaps maxi jurk gezien.. ik ga die denk ik toch bestellen :-). Het is er een die je makkelijk gewoon kunt dragen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad nog net geen 15 kilo..komt vast wel goed :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige explosie van berichten!
Zo te zien zijn er wel meer nachtbrakers :D… De meeste nachten gaan wel aardig, ik word best vaak wakker en heb een soort mini-ritueel om weer snel in slaap te vallen. Ik ga sowieso uit bed om te plassen (want anders ga ik denken of ik nou wel of niet moet plassen). Meestal ga ik daarna op mn andere zij liggen (uiteraard heel gedoe, want ik lig in een soort stellage van kussens; eentje tussen mn benen en een klein kussen onder mijn buik) en daarna doe ik de oordopjes van mn telefoon in en ga ik luisteren naar een saai praatprogramma ofzo en dan ben ik met 10-15 minuten weer weg. En dat een paar keer per nacht. Dan rond 6 uur weer wakker als mn vriend wakker wordt, maar dan draai ik me nog een keer om en slaap dan tot uur of 8.
Het hele opstaan gaat ook zooooo langzaam tegenwoordig. Ik sleep me rond half 9 uit bed, rustig ontbijten, dan weer even bijkomen. Dan beetje zwangerschapsyoga/stretchen/ademhaling oefenen, dan weer even bijkomen. Als ik voor 10 uur heb gedoucht is het bijzonder snel (kan wel hoor… als het moet). Dan weer even bijkomen....
Anyway, de dag is al half voorbij als ik eenmaal in de kleren ben. Scheelt ook wel weer, want al m’n klusjes zijn op en ik weet niet zo goed meer wat te doen. Heb maar een breiwerkje opgepakt.

Ik ben nu 15-16 kg aangekomen, is geloof ik ietsje meer dan normaal. Ik geloof niet dat ik heel veel gekke dingen doen. Tuurlijk er zijn paaseitjes en koekjes geweest die ik niet had hoeven eten, maar doorgaans eet ik best normaal en nu juist meestal kleinere porties dan eerder omdat ik zo snel vol zit. Als ik naar mijn gezicht en armen enzo kijk dan zijn die ook maar een beetje dikker geworden, houd ook geen vocht vast in mijn enkels. De verloskundige vond het ook niet echt een punt dus ik vertrouw er maar op dat het er allemaal wel weer af gaat. Heb sinds 1 week wel striae…. Vind ik stiekem toch wel jammer, het ging zo lang goed zonder maar nu is het kennelijk toch teveel voor mijn huid. Maar goed, het is voor de goede zaak.
Ik heb vandaag afgesproken met een vriendin die ik lang niet gezien heb, maar we hadden niet helemaal op gerekend dat het koningsdag was. Even kijken wat we gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Pfff nu lig ik wakker.. na mijn plaspauze om 3 uur kom ik niet meer in slaap.

Vrijdag heb ik weer eens een jurkje aan gehad want het was hier heerlijk weer.
Nou ik ben meteen lek geprikt merk ik...ik kan niet zo goed tegen tijgermuggen en ik denk dat ik daar 2 bulten van heb :| .. het jeukt verschrikkelijk en de bulten zijn groot. Nu maar wat tijgerbalsem (ironisch) er op gesmeerd. Helpt wel iets maar jeukt nog wel... Ik heb trouwens ook een voedingskussen en een knuffel in bed als stellage :)

Volgende week komen ze opmeten voor horren, want wij worden allebei lek geprikt en ik moet er niet aandenken dat dat ook gebeurd met ons meisje.

Ik heb gister met mijn vriend nog 2 planken van Ikea opgehangen in onze bijkeuken ( ik gedelegeerd natuurlijk)! Vandaag moet er nog een kastje in elkaar en dan zijn de grote klussen echt op! Heerlijk gevoel is dat.

Het liefst wil ik met mijn stoomreiniger nog de badkamers te lijf, maar ik besef dat dat gewoon teveel is voor me dus ik houd me in. De schoonmaakster is wel geweest gister, maar die hoekjes die slaat ze over of zo.. haha

Wat betreft dat aankomen, mijn vriend (ik ook) vindt het allemaal wel meevallen. Hij vindt mijn buik niet extreem groot en ook is er maar een klein beetje extra vet bij mijn billen bijgekomen. Ik ben wel bijna 3 cupmaten gegroeid dus daar zit het meeste gewicht. Je kunt overigens aan mijn achterkant niet zien dat ik zwanger ben. Ik heb nog steeds taille. De striae is er nog niet. Ik zag wel wat meer kleine adertjes op mijn buik maar geen striae. Ik hoorde dat dat zelfs nog kan verschijnen na je bevalling. Mijn zus had het niet en ik ben best wel oud (37) dus hopelijk blijft t weg. Als het zo is dan is het zo.

Oh en ik heb die jurk toch besteld. Ben benieuwd ;-D

Wauw inmiddels is het bijna 4 uur! Toch nog maar eens proberen te slapen!
Ciao!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja die nachten wakker liggen kunnen echt vervelend zijn! Ik heb daar nu niet zoveel last van gelukkig, maar tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik snachts nog heel wat series gekeken omdat ik klaarwakker was. Nu alleen 2 of 3 plaspauzes. Hopen dat dat zo blijft!

Striemen heb ik gelukkig ook nog niet! Ik smeer dagelijks trouw 1 of 2x met bio oil. Geen idee of dat de reden is, maar ik ga er maar mee door. Baat het niet, schaadt het niet!

Haha, jouw dag omschrijving klinkt bekend Macadamia! Na alles ff bijkomen :lol:
Ik moet alleen 's ochtends kind 1 naar school brengen, dus moet wel echt uiterlijk om half 8 uit bed zijn en dingen regelen. Maar vaak gooi ik ff snel wat kleding aan, en douche ik pas als ze op school zit :)

Nog steeds geen baby. Ik ben er zo klaar mee!!
Alle reacties Link kopieren
Ha Dames!
Hier ook een beroerde nacht. Ik denk dat het een valse start was. (Ben daarom ook wel benieuwd naar mijn baarmoedermond, hoewel het natuurlijk niet echt uitmaakt, want we moeten toch blijven wachten...)

Gisteren aan het eind van de middag 2 of 3 keer een pijnlijke harde buik die inderdaad wel langer aanhield en ook een soort opbouw en afbouw houd (zoals ze een wee beschrijven zeg maar…) dus ik mijn afspraak met vriendin afgezegd. Zette in de middag niet door, maar toen ik om half 10 naar bed ging heb ik af en aan pijnlijke krampen gehad. Zo nu en dan duurde het wel echt een minuut, maar heel vaak ook niet. Ik hoopte zo dat het door zou zetten, kon ook niet in slaap vallen (podcasts geluisterd, boek gelezen, ademhalingsoefeningen, warme pittenzak erop, toch maar even netflixen, daarna toch maar weer niet, zucht… ) tot een uur of 2. Maargoed, vanochtend rond 6 uur wakker geworden zonder krampen, dus toch vals alarm….

Hoop natuurlijk wel dat deze krampen al een beetje voorwerk hebben gedaan en het begin van de bevalling wel een beetje aankondingen.

Kan vandaag mijn draai ook niet helemaal vinden, te rusteloos om rustig boek te lezen of serie te kijken. Kan ook van het slaapgebrek komen. Ik volg de adviezen maar op om gewoon je dagelijkse bezigheden te blijven doen, want het kan zomaar nog weken duren en dan sta je helemaal on hold.

Ik typ nu trouwens m’n bericht in word om te voorkomen dat hij kwijt raakt.
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend Macadamia! Hopelijk heeft het in ieder geval voor wat ontsluiting gezorgd!

Ik ben sinds zaterdag dus echt snipverkouden :cry: kop vol snot, keelpijn, hoesten, niezen de hele reutemeteut. Zo kan ik toch niet bevallen! Bah bah bah wat baal ik hiervan zeg
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno!

Oh inderdaad spannend Macadamia!
Klinkt als veel voor weeën. Hopelijk zet het snel door en heb je je kleintje snel in je armen!

Vervelend Lulu zeker als je er gewoon klaar mee bent. Probeert toch wat te doen zodat je kan ontspannen. Zoals ik begrijp komt de baby wanneer je ontspannen bent (geen idee of het klopt, ik lees het). Misschien een beetje stomen en daarna iets doen waar je blij van wordt? Een theetje met een vriendin voor wat afleiding?

Gisteren was mijn schoonmoeder jarig, die hoopte zo natuurlijk dat haar kleindochter met haar naam als cadeau zou arriveren haha! Helaas niks aan de hand. Ik heb wel veeeel harde buiken en menstruatie achtige klachten, maar niks wat jij beschreef Macadamia. Ook dat schaambeen is zo oncomfortabel. Bovendien veel last van mijn darmen gehad. Moet sinds een week elke dag naar de wc, terwijl dat eerst een keer in de drie dagen was.

Eerlijk gezegd mag ze wel komen hoor, ik probeer er niet te veel aan toe te geven dat ik er klaar mee ben. Dan duurt het nog zo lang. Ik rommel wat in huis voor afleiding. Gister hebben we de stellingkast in elkaar gezet. Ik heb gedelegeerd natuurlijk. Vandaag ga ik die wat in ruimen. Daarna maar wat relaxen. Dat is heel veel Say Yes To Dress kijken. Nu ontbijten! :P
Alle reacties Link kopieren
Vannacht is het helaas rustig gebleven, nu is het weer alsof er nooit wat is gebeurd. Dus ik ga maar gewoon weer verder met mezelf een beetje bezig houden. Straks even lunchen met een vriendin en heb nog een breiwerk gevonden.... Ook maar eens aan beginnen, dan zien we wel hoe ver het komt...
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Mag ik me bij jullie aansluiten? :cheer2:

Ook hier de laatste loodjes. Inmiddels 40+3 en lichamelijk wordt het zwaar. Gisteren bij de verloskundige konden ze me nog niet inleiden (dmv strippen), gezien er nog geen ontsluiting was. Balen dit. Vrijdag mag ik terug, hopelijk kunnen ze dan iets doen.

Ik kan in ieder geval niet wachten :flirting:
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
Welkom smiii! Jeetje, al de 40 weken voorbij! Dat lijkt me helemaal een domper! Haha. Leef je 9 maanden toe naar een bepaalde datum, en gebeurt er niks! Is dit je eerste?

Hier lekker rustig aan gedaan de laatste dagen. Verkoudheid gaat wel iets beter maar is nog niet weg. Buik is ook nog rustig, dus we blijven afwachten. Vandaag maar weer een leuk stofje gekocht om iets leuks te naaien voor de kleine. Een lekkere omslagdoek/deken voor in de wandelwagen is altijd fijn, dacht ik zo!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Smiii,

Wauw 40 weken! Dan snap ik dat je baalt. Hopelijk actie deze week voor je :heart: ! Kun je jezelf nog een beetje bezig houden?

Fijn Lulu dat je je beter voelt. Leuk iets maken voor de baby. Mijn naaimachine staat nog in NL. Dus dat wordt hem nog niet voor mij.

Ik had gister flink wat steken in mijn buik rechtsonder. Dat is denk ik bandenpijn?
Afijn ik heb wat netflix gekeken. Ik ben al moe na douchen..veel harde buiken ook..
Ik kan ook niet wachten :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bandenpijn heb ik ook nog wel regelmatig. Gaat vaak vanzelf weer weg als je even rustig blijft zitten. Bewegen maakt het bij mij alleen maar erger. Een kruik schijnt ook te helpen!

Morgen weer op controle bij de VK. Ik zit te denken om te vragen of ze me al wil strippen. Geen idee eigenlijk of ze dat al doen voordat je de 40 weken hebt bereikt. En ook geen idee of het al kan, want je moet al 1cm ontsluiting hebben dacht ik. Maar wie weet!

Macadamia, is er bij jou inmiddels wat doorgezet?
Alle reacties Link kopieren
Nog geen baby's geboren zo te lezen. Jammer! Ik verwacht dat het hier nog wel even duurt. De datum voor de keizersnede weten we inmiddels, dus de uiterste datum hebben we in ieder geval. Van mij mag ze nu ook gewoon blijven zitten tot dan hoor ;). Anders wordt het een spoedkeizersnede, dus dan liever in alle rust en zonder weeën.

Welkom Smiii! Al over tijd, kan me voorstellen dat je het nu wel echt beu bent. Ik zou denk ik ook niet zo goed meer de deur uit durven met die termijn. Of heb je daar geen last van?

Hopelijk is je verkoudheid helemaal weg als de bevalling begint Lulu. Lijkt me niet handig met puffen enzo.

Ondanks dat ik eigenlijk wel klaar ben in huis, heb ik nog steeds een rusteloos gevoel. Elke keer bedenk ik wel weer iets wat toch nog moet gebeuren en dan eigenlijk ook meteen. Terwijl het helemaal niks urgents is. Ik hoop snel wat meer rust te kunnen vinden.

Hebben jullie al bedacht hoe jullie het gaan doen met kraamvisites/borrel straks? De vorige keer hebben we echt veel bezoek gehad en waren we het na een aantal weken echt beu. Deze keer zijn we al wat selectiever met het versturen van kaartjes en verder wil ik wat meer bezoek combineren, zodat we ook avonden overhouden voor onszelf. Vind het best lastig hoor. Ik waardeer de belangstelling zeker, maar heb ook behoefte aan tijd met het gezin.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Fijn dat iedereen zo lief reageert. Sinds gisteravond veel harde buiken en krampen. Vrijdag mag ik me opnieuw melden bij de VK.

@Lulu62 Het is inderdaad mijn eerste ze zeggen dat het normaal is dat de kleine pas tussen de 41 en 42 weken komt. Wat vervelend dat je verkouden bent. Lukt het met iets te maken voor de kleine? Knap hoor dat je dat kan! Succes morgen bij de verloskundige

@Principessa3 Spannend misschien is dit het begin !

@Maud85 ik probeer in beweging te blijven al is het maar een straatje om. Thuis komen me langzaam de muren op me af.

Qua kraambezoek willen we proberen niet te veel in één week te plannen en evt. In groepen.

Waar ik me aan erg zijn de mensen die ons iedere dag een bericht sturen om te vragen of ze er al is. Ik waardeer het enorm, maar alsof we zelf niet in spanning zitten te wachten. Hebben jullie dat niet? :rolling:

Ik ga weer verder met mijn serie verslaving :hello:
*** Geniet tot het uiterste ***
Alle reacties Link kopieren
Hey meisjes!

Lulu, toevallig ga ik morgen ook weer op controle. De gyn wil dan de vervolgstappen bespreken. Misschien afspraak maken voor in ziekenhuis waar ze dan strippen. Hij controleert de boel dan weer.
Ik hoop voor je dat je morgen al wat ontsluiting hebt en ze je dan kunnen helpen :redrose:

Maud het lijkt me een gek idee dat je nu weet welke datum dat ze komt. Inderdaad hopen dat ze blijft zitten kun je nu nog wat relaxen :)

Goede vraag over de kraamvisite. Helaas is het hier in Italië de zoete inval..we wonen midden in het dorp dus ja iedereen loopt binnen vrees ik. Hier verstuur je geen kaartjes, maar versier je dus de deur. Ik heb hier dus weinig zin in. Mijn vriend ook niet. We moeten denk ik even een code afspreken dat hij ze weg jaagt :P . Ik heb al geopperd de versiering een week later op te hangen, maar dat gaat hem ook niet worden. Hier wonen maar 1000 man dus dat is natuurlijk meteen groot nieuws..

Smiii ik begin me ook al te irriteren aan die vragen op WhatsApp . Mijn vriend ook, hier in het dorp vragen ze het ook heel de tijd. Ook krijgt hij van die fijne bevallingsverhalen te horen, terwijl al heel veel stress over de bevalling heeft :facepalm:

Voor de rest is het rustig. Ze trappelt lekker, regelmatig de hik en af en toe heb ik een harde buik. Inderdaad ook maar veel series kijken. Vandaag heb ik een wat emo dagje. Als ik denk dat ze er straks is en we een gezinnetje zijn, loop ik wat over van liefde :heart: . Is wel heel klef voor mijn doen, zullen wel de hormonen zijn :$
Alle reacties Link kopieren
Ha Dames,
Hi Smiiii, leuk dat je er bij bent! Ik denk dat jij misschien wel het verst van ons allemaal bent. Is het je eerste kind?
Spannend Maud, dat je weet wanneer kind komt, dan kan je je ook ergens op richten.

Hier is het allemaal rustig gebleven. Heb we een dag of 2 gedacht dat het nu vast snel zou komen maar dat maakt me alleen maar onrustig. Nu dus maar besloten dat het toch nog wel 2 weken kan duren. En een lijstje gemaakt met allerlei dingen die ik kan doen in de tussentijd om de verveling te voorkomen.
Vandaag echt een bankdag gehad, vroeg op omdat de schoonmaakster om 9:00 kwam. Het is een lieve vrouw, maar wel vermoeiend. Nu ik niet werk als zij er is wil ze de hele tijd met me praten en foto’s laten zien van haar kleinkind enzo. Daar heb ik eigenlijk weinig zin in en is het ook gewoon een beetje akward om op de bank te zitten terwijl zij aan het schoonmaken is. Dus probeer er dan wel altijd even uit te gaan.

Maargoed, het wil vandaag niet echt vooruit. Even boodschap gedaan en daarna weer bek af op de bank aangespoeld (zo voel ik me in ieder geval). Ook nog naar de verloskundige geweest (2x 15 minuten fietsen), daarna ook weer 2,5 uur bijkomen op de bank. Ook wel lekker om aan toe te geven. Beetje netflixen (de shows van Ali Wong, amerikaanse comediene, en de series Working Mom en The Let Down gaan allemaal over zwangerschap en moederschap, hilarisch en beetje beangstigend ;)). Iemand anders nog netflix tips?

Qua bezoek hebben we er nog niet echt ideeen over. Of het idee is dat we dan doen waar we ons goed bij voelen. Veel vrienden wonen wat verder weg en inplannen van bezoekjes heen en weer gaat gewoonlijk sowieso vaak weken/maanden overheen, dus als dat nu ook zo is lijkt me dat prima. Gelukkig ook weinig mensen dien nodeloos vragen of het kind er al is. Mij lijkt dat ook zo overbodig… als het er is hoor je het wel. En als het er al is en je weet het nog niet dan willen we dat graag even zo houden.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn veel geschreven! Ik ga morgen reageren als ik de laptop open heb. Nu mobiel in bed gaat dat niet zo lekker.

Ik heb serieus nu al stress van het idee dat er weer zoveel kraamvisite komt.. heb dat de vorige keer echt wel als zwaar ervaren! Onze insteek nu is dan ook om het zoveel mogelijk af te houden tot dat wij er aan toe zijn. En dan zoveel mogelijk combineren. De eerste twee weken sowieso het liefst alleen onze ouders op bezoek en eerst even tijd hebben om aan het nieuwe gezin te wennen. De kaartjes gaan we daarom ook pas na een week of 2 versturen.
En aan de andere kant, mocht alles enorm goed gaan en we wel al snel behoefte hebben aan bezoek, zien we dat dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes,

Jammer Macadamia dat het rustig is gebleven. Oh ik herken het wel van de schoonmaakster. De licht dementerende oud oom van mijn vriend staat hier om de haverklap aan de deur. Soms laat hij zichzelf gewoon binnen @( Hier laten mensen de sleutel nog wel eens op de deur. Mijn vriend is dat nu aan het afleren.. haha. Meestal komt komt hij slap ouwehoeren. Ja ik lig dan relaxed op de bank en versta ook geen zak van...heb daar toch geen zin in.

Inderdaad Lulu dan moet ik weer denken aan al die mensen die straks komen.. pfff echt geen zin in... Slim om goed je grenzen aan te geven!
Hoe was het op controle?

Qua Netflix heb ik Sabrina, outlander, once upon a time, plastic surgery mistakes, alle crime documentaires, Maria Kondo en heel veel Romcoms gezien. Ben nu bezig met Reign. Ook wel wat andere series geprobeerd maar bij sommige haak ik af.

Vandaag weer op controle geweest. Er is eigenlijk weinig veranderd sinds 2 weken. Beetje verweekte baarmoedermond, hetzelfde dus. Ze weegt nu wel 3,5 kilo. Ik moet aan de klysma.. de gyn zag op de echo dat ik slecht naar de wc kan. Sorry beetje onsmakelijk..maar dat kan dus de bevalling blokkeren. Dus vanavond maar aan de slag ermee :P
Als ze dan nog niet komt voor 11 mei moeten we dan naar het ziekenhuis.
Ik ga de komende tijd maar proberen wat meer te bewegen hopelijk helpt dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Doen wat goed voelt qua kraamvisite is zeker goed. Dat wil ik ook echt gaan proberen, en niet te sociaal wenselijk zijn. Zou jammer zijn als het ten koste gaat van de kraamtijd.

Ik krijg nog niet echt appjes of ze er al is. Wel mensen die vissen naar de datum, terwijl we die stil willen houden. Heel irritant.

Ik snap je frustratie over de schoonmaakster ook Macadamia. Ik probeer het huis te ontvluchten als ze er is, want ik voel me heel lui als ik op de bank zit, terwijl zij poetst.

Merk toch wel dat ik teveel doe op een dag. 's Avonds ben ik echt gesloopt. Doseren is wel een goed idee denk ik zo. Morgen ga ik echt een keer een rustdag houden :yes: .
Alle reacties Link kopieren
Principessa, het lijkt me lastig om in zo’n dorp een beetje je eigen ding te doen. Maar misschien is het wel goed voor de bonding met het dorp? Zijn jullie van plan er lang te blijven wonen? Dan is je kind straks hopelijk echt onderdeel van het dorp ipv import ofzo. Is misschien ook niet verkeerd. Of zijn jullie tijdelijk in het dorp? Ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van, maar krijg allerlei ‘ik vertrek’ associaties :D.

Zien jullie op tegen de bevalling? Hebben jullie er nog op de een of andere manier op voorbereid?
Bevalcursus/hypnobirthing/zwangerschapsyoga/gym/pufclub? Al ideeen over pijnstilling/badbevalling/thuis of ziekenhuis?

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en nog een avond over bevallen (maar dat was een beetje dubbel) en een avond over borstvoeding. Dat borstvoeding zo ingewikkeld kon zijn dat had ik me nog niet echt gerealiseerd, dus dat was wel echt nuttig. Bij vlagen zie ik wel enorm op tegen de bevalling, maar het moet toch gebeuren en hoe relaxter ik er mee omga, hoe makkelijker het waarschijnlijk zal gaan, dus ik probeer het maar los te laten en dan te laten gebeuren. Ben wel van plan om in het ziekenhuis te bevallen (in ieder geval poliklinisch) en als ik het qua pijn niet trek dan heb ik ook geen grote problemen met een ruggeprik.
Alle reacties Link kopieren
Hi Maud,

Wel slim om de datum geheim te houden. Biedt perspectief voor een volgende.
Dat je nog zoveel kan! Rust is wel echt belangrijk en fijn denk ik achteraf na de bevalling. Ik word meteen afgestraft na een activiteit en moet dan meestal even gaan liggen.

Haha Macadamia zou je denken he. Mijn vriend is hier geboren en getogen. Iedereen kent hem en hij is ook heel sociaal en behulpzaam.
Ik heb hem ontmoet 3 jaar geleden toen ik hier op vakantie was. Hij was een van de weinigen die Engels sprak. Pas een jaar later is het iets geworden, toen ik hier terugkwam :heart: . Mijn vriendinnen vonden het wel een gevalletje Grenzeloos Verliefd haha.

Voor mij is al die visite wel goed, wat dan kan ik mijn Italiaans oefenen en beter integreren. Alleen mensen zijn hier gewoon heel nieuwsgierig. Waarschijnlijk komt merendeel alleen langs om het huis eens te zien..

Overigens is het hier echt prachtig en een mooie uitvalshoek voor strand, Amalfi en Napels. Dus we denken inderdaad wel aan iets voor te verhuren. Ik heb sowieso dit jaar al 6 groepjes bezoekers, familie en vrienden :P. Dus toch wat Ik vertrek. Het dorp is net zo groot als Ollolai als jullie dat wel eens hebben gezien op tv.

De bevalling heb ik geen stress voor. Ik heb een Italiaanse/ Nederlandse vriendin wat bevallingswoorden laten vertalen. Hier heeft de gynaecoloog toch de lead dus ik ben al blij dat ik het straks begrijp. Ook altijd ziekenhuis hier en heel klinisch dus. Ruggenprik doe ik zeker mocht het nodig zijn :-D.
Heb wel heel veel gelezen over alles maar geen cursussen gevolgd. Ik kon ook geen kant op door al die kwaaltjes...
Alle reacties Link kopieren
Alles nog rustig bij jullie?

Ik had vrijdag op zaterdag nacht weer 4 uur wakker gelegen met hele pijnlijke harde buiken. Maar toch weer niet doorgezet. Wel typisch dat dat nu 2x op vrijdagavond/nacht begon, misschien toch meer ontspannen als m'n vriend in de buurt is?

Heb ook het gevoel dat mijn buik langzaam ontploft, het gaat echt zo hard, wordt steeds onhandiger en dikker.
Om er een beetje mee te dealen blijf ik maar mijn stip op 41 weken zetten (nu 39+2), anders blijf ik er een beetje in hangen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat frustrerend Macadamia! Ik heb eerder de theorie gehoord dat babies komen op het moment dat het beste uit komt. Dus idd op een moment dat de babydaddy in de buurt is als die er normaal niet vaak is. Wie weet geldt dat wel voor jou! Nog een weekje dus ;)

Vandaag is de VK langs geweest om te strippen. Tijdens de controle afgelopen donderdag was er geen tijd voor, dus had een afspraak staan voor a.s. maandag om te strippen, maar ze belde vanmorgen of ik het vandaag ook al wilde. Nou, graag! Mijn baarmoedermond al bijna helemaal verweekt en heb al 1cm ontsluiting, dat is iig een teken dat mijn lichaam er ook al klaar voor was. Al gaf de vk wel aan niet te veel hoop te hebben, aangezien voor de 41 weken strippen wel erg vroeg is. Vandaag 39+1.
Inmiddels rommelt het wel iets, maar nog niet iets substantieels

Slim dat je wat jargon hebt laten vertalen principessa! Lijkt me lastig hoor, bevallen in een land waar je de taal nog niet helemaal machtig bent.
De regio waar je woont klinkt wel echt fantastisch trouwens!

Hier trouwens geen bevalcursus oid gedaan. Ik sta er nu ook wel heel relaxt in eigenlijk. Het komt zoals het komt en ik probeer zo ontspannen mogelijk te blijven. En als ik net zoals de vorige keer weer direct word overvallen door een weeën storm, dan heb ik er geen probleem mee om naar net zkh te gaan voor een ruggenprik. De wens is erg groot om thuis te bevallen en dus zonder pijnbestrijding. Maar als het er niet in, dan maar zkh.
Wat ik alleen echt wel een nadeel aan het zkh vond, was dat ik op een gegeven moment gewoon naar huis wilde maar dat nog niet mocht omdat we nog moesten wachten op een formulier en een folder oid. We hebben daar echt 1,5 uur op moeten wachten en dat voelde zo nutteloos en verkeerd op dat moment.
Ik moest toen een nachtje ter observatie blijven omdat ik koorts had, maar was al lang weer goedgekeurd door de arts.

Hoe is het bij jou Smii?
Alle reacties Link kopieren
Hier is nog alles rustig, nu 38 weken.
Zit er wel een beetje op te wachten gezien de kans op vroeggeboorte groot was.
Hier ook het gevoel of ik bijna ontplof haha.
Spannend dat strippen, ga je er toch meer op zitten wachten of niet?
Is het je eerste macademia?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven