Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend principessa! Ik heb geen ervaring met gal bulten, dus helaas geen tips maar het klinkt echt heel naar! Jeuk kan echt nog erger zijn dan pijn is mijn ervaring. Is er geen middeltje of zalfje tegen te krijgen? Gewoon het zkh bellen als je het echt niet meer trekt hoor!

Die klote nachten helpen ook echt niet. Bij mijn eerste heb ik daar ook veel last van gehad. Ik prijs mezelf echt enorm gelukkig dat ik nu op 1 of 2 plaspauzes na nog echt goed en diep kan slapen. Zelfs de rusteloze benen zijn bijna volledig weg. Daar heb ik wel maanden last van gehad tijdens deze zwangerschap.
Hou vol hoor! En probeer overdag een beetje bij te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik maak me wat zorgen dat het zwangerschapscholetase is: slecht functionerende lever, teveel galzouten in bloed zorgt voor jeuk. Dit kan schadelijk zijn voor de baby.
De vorige keer dat ik het had, zei de gyn dat ik het een week moest aankijken of anders naar het ziekenhuis. Het is toen vanzelf weggegaan. Nu zijn het maar 2 dagen dus is wel te doen. Alhoewel ik er net nog meer heb ontdekt :( .. zo maar eens douchen en hopen dat het stagneert. Ik smeer er aloe-Vera gel op dat verkoelt een beetje.
Dat slapen komt goed. Straks weer lekker bankhangen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen Principessa. Met zwangerschapscholetase moet je geen risico nemen, beter een keertje teveel gebeld dan te weinig toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vraag mijn vriend even om te bellen. De gyn is er weer vanaf 16.00 uur. Het douchen was fijn: minder jeuk nu :). Ik hoop gewoon nu dat ze vandaag komt haha.. alle problemen opgelost :P
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, wat is er weer veel geschreven!

Principessa, hoe is het met de galbulten/gesprek met de gynaecoloog?
Veel grote babies dus! Groen is gras, Fiona en Lulu en ik.
Net als bij jullie wordt onze baby ook als relatief groot voorspeld. Rond de 4kg met 40 weken. We zijn nog even bij de gynaecoloog geweest om te bespreken om in te leiden met 38 weken of af te wachten, maar uiteindelijk besloten dus om dat niet te doen omdat het uit onderzoek blijkt dat het uiteindelijk niet zo veel blijkt uit maakt voor moeder en kind. Nu komt inderdaad de volgende keus; doorlopen tot 41 of 42 weken en zoals eerder geschreven; als het er met 41 weken nog niet is wil ik alsnog graag ingeleid worden. Dit heeft overigens niks met groot kind te maken. Ik was zelf trouwens ook 3800 gram bij 38 weken en ben uiteindelijk 1.83 cm geworden. Vriend is ook lang.

Ik ben zelf dokter, en kan de onderzoeken die hier over gaan ook zelf vinden en interpreteren. Probeer dat niet te veel te doen, en laat me ook wel leiden door de verloskundige en de gynaecoloog, maar het voelt wel goed om mee te kunnen denken en te beslissen.

Ben nu trouwens al wel sinds gisteravond weer beetje aan het rommelen; veel pijnlijke harde buiken, maar zakt ook wel weer weg. Heb dit nu 2x eerder gehad, dus reken helemaal nergens meer op! Ik ga er maar vanuit dat ze met 41 weken ingeleid wordt en alles wat daarvoor komt is mooi meegenomen.
Morgen dus uitgerekende datum. Mijn vriend en ik zijn allebei een beetje cijfernerds en houden van duidelijke afspraken. We grappen dus wel eens naar elkaar dat als de baby op ons lijkt dat ze dan morgen ook gewoon op de afspraak komt. Vinden we zelf heel grappig.

Ik merk ook dat ik steeds meer ga cocoonen. Waar ik vorige week nog met jan en alleman wilde koffiedrinken wil ik nu gewoon beetje in huis rommelen, netflixen, beetje koken en dan is het wel weer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn Macadamia, dat je daarover een gesprek hebt gehad met de gynaecoloog. Ik had net een gesprek met de VK en het viel me een beetje tegen. Ik heb met haar ook niet zo'n klik als met de anderen. Het kwam er eigenlijk op neer dat het gewicht van de baby volgens haar geen invloed heeft op de bevalling. Ik heb er gelukkig zelf ook iets over te zeggen en ik denk dat ik uiterlijk met 41 weken ingeleid wil worden. Ik zal het binnenkort nog eens met een van de andere VK's bespreken.

Ik had ook verwacht dat we de bevalling zouden doorspreken en evt. over pijnstilling e.d. zouden praten, dat was bij mijn vorige VK wel zo. Maar ze gaf alleen een papiertje waarop staat wanneer ik ze moet bellen, dat was het.

Macadamia, hopelijk zet het rommelen binnenkort door. Ik vond het maar raar, je leeft zo lang naar een datum toe en dan gebeurt er niets.

Principessa, heeft je vriend nog gebeld over de jeuk?
Alle reacties Link kopieren
Jammer Fiona, dat het geen fijn gesprek was. De conclusie is wel denk ik hetzelfde als bij ons, namelijk uiterlijk wachten tot 41 weken.
Het is wel netjes uitgezocht met onderzoek dat het voor een grote(re) baby niet uitmaakt of je gaat inleiden bij 38 weken (ipv afwachten tot het vanzelf komt). In een ander onderzoek hebben ze gekeken (bij alle babies, niet alleen grote babies) of het uitmaakt of je inleid bij 41 of 42 weken. Bij 41 weken is niet onverstandig, zeker niet slechter dan wachten tot 42 weken en misschien zelfs iets beter.

Heb je nog iets van een avond/cursus/folders ofzo gekregen over bevalling en pijnstilling? We zijn met z'n 2en nog naar zo'n informatieavond gegaan, dat was eigenlijk niks nieuws, maar juist daarom wel fijn om nog een keer alles te horen, dan weet je dat je eigenlijk zoveel mogelijk weet. Daar bespraken ze ook kort de pijnstillingsopties. En bij het gesprek over 'de bevalling' namen ze nog een keer door wanneer te bellen en kregen we nog folders mee over de bevalling en pijnstilling.
Alle reacties Link kopieren
Hey meisjes!

Kennelijk lijkt mijn jeuk meer op Pupp ofzoiets omdat ik galbulten heb. Kan ook een allergische reactie op eten zijn. Ik krijg trouwens ook jeuk van synthetische bekleding normaal..

Enige van de symptomen die met cholestase overeenkomt is mijn donkere urine. De andere 4 symptomen niet. En de baby beweegt normaal.

Daarom is het goed als ik wacht tot zaterdag. Maar het jeukt wel pfff :| ..
Alle reacties Link kopieren
He wat vervelend die jeuk principessa. Ik zou me ook zorgen maken om zwangerschapscholeostase. Maar ik denk dat je vertrouwen moet hebben in de artsen. Wel heel naar.

De meisjes zijn gelukkig weer beter. Vandaag weer naar school en de opvang geweest. Is wel heel vermoeiend voor ze.

Ik ben/was vandaag 40 weken en net op het toilet een slijmprop tegen gekomen. Ik ben benieuwd of dat iets zegt over een aankomende bevalling. Bij jou gebeurde er niets Lulu? Hoeveel weken ben je?

Wat betreft de grote baby's; volgens mij maakt het gewicht van het kindje niets uit voor de zwaarte van de bevalling. Een klein hoofdje is denk ik wel fijn :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat de grootte van het hoofdje en de ligging een grotere invloed hebben op de bevalling. Maar omdat mijn vorige bevalling erg zwaar was en het een groot kind was, is dat in mijn hoofd toch met elkaar verbonden.

Nici, bij mijn vorige zwangerschap verloor ik de slijmprop ook rond 40 weken, maar toen gebeurde er niets. Nu verlies ik al weken kleine beetjes, maar volgens mij groeit het gewoon weer aan. Ik hoop dat het bij jou nu wel doorzet!

Principessa, vervelend van die jeuk! Hopelijk gaat het snel voorbij. Ik heb jeuk en bultjes onder mijn oksels, dat had ik de vorige zwangerschap ook. Jeuk is echt vervelend :-(

Macadamia, bedankt voor je reactie! Als het aan deze VK zou liggen, zouden ze helemaal niet inleiden. Maar ik denk dat ik toch ga aangeven dat ik niet langer dan tot 41 weken wil doorlopen. Ik heb alleen een folder gekregen over de TENS pijnstilling, maar ik zou weer voor een ruggenprik willen gaan als het nodig is. Volgens mij zijn er geen informatieavonden verder.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Nou dit was toch wel de slechtste nacht ever. Mijn brandend maagzuur is nu op een toppunt en die jeuk!!! Ik heb er wel 4 keer verkoelende gel opgesmeerd. Je zou dit maar heel je zwangerschap hebben O_O ! Gelukkig morgen ziekenhuis en ik weet zeker dat ze in elk geval iets gaan doen :cheer2: . Dat is dan weer een geruststelling.

Gister niet meer gereageerd op jullie berichtjes door al die jeuk.

Wat een verschil in VK en een gyn als ik dat zo lees. Gewoon alleen de communicatie ! Fiona waarom heb jij geen gyn eigenlijk? Of is een grote baby geen medische indicatie?

Ik vind het overigens wel knap Macadamia dat je geen last hebt van beroepsdeformatie! Ik heb daar altijd wel last van (totaal ander beroep hoor :-D ). Maar goed zeker met gezondheidszorg heeft elke dokter zijn specialiteit.

Spannend Nici hopelijk actie!

En hoe is het met jou Lulu?
Alle reacties Link kopieren
He wat jammer dat het gesprek met je VK zo tegenviel Fiona! Is er verder ook niet besproken wat voor wensen je hebt omtrent bevalling? Eventuele houdingen om te persen, staan/liggen/zitten, of je zelf je kindje wil aanpakken etc? Dat doen ze bij ons vrij uitgebreid. Nu had ik bij dat gesprek ook een andere VK dan ik normaliter heb, dus vond het ergens wel iets ongemakkelijk. Maar het was wel een prima gesprek verder.

Oh ik vind het spannend voor je Principessa! Morgen ziekenhuis en dan sowieso strippen of inleiden toch? Als ze enkel gaan strippen, mag je dan daarna naar huis of moet je blijven? Ik heb echt met je te doen met die jeuk en rotnachten :hug: Hopelijk is het nog maar van korte duur!

Vanmiddag komt de vk weer thuis langs om een 2e strip poging te doen De vorige keer heeft enkel wat gerommel opgeleverd en de slijmprop losgemaakt. Ik dacht dat hij er in 1 keer uit gegaan was, omdat het best een ding was. Maar de afgelopen dagen heb ik het idee dat er steeds weer nieuwe stukjes komen. Dus of hij was er niet in 1 keer uit gegaan of mijn lichaam maakt hem weer opnieuw aan. Eitherway, het geeft in ieder geval aan dat mijn lichaam ergens mee bezig is wat voorbereid op een bevalling.
Oh en die steken richting mijn schaambot/baarmoedermond.. ik word er gek van! Hebben jullie dit ook veel? Soms heb ik het idee dat het langzaam overgaat in weeën, maar het moment dat ik dat denk dan stopt het weer :cry:
Morgen ben ik precies 40 weken, dus laat haar maar komen!

De wens is heel groot om gewoon thuis te kunnen bevallen, dus ik hoop echt dat het geen inleiding gaat worden. Maar of ik het er voor over heb om richting de 42 weken te gaan, daar ben ik nog niet helemaal over uit.. zeker met het formaat van de baby
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben morgen 37 weken!

Hier ook 2 ''grote'' kinderen van 3800 gram (39+6) en 4000 gram (40+4, gewogen na het poepen ;)

Ik ben bij de eerste ingeleid en vond dat echt drama dus dat wil ik indien mogelijk voorkomen. De tweede ging veel makkelijker. Ook nu verwacht de verloskundige een kindje van 4 kilo maar er is niet gesproken over inleiden voor de 42 weken. Ik wacht sowieso tot de 41 weken en dan kijken we verder.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk levert het strippen nu wel wat op Lulu! Het klinkt in elk geval alsof er al genoeg gaande is in je lichaam. Hopelijk is dit net het zetje wat de baby nodig heeft.

Wat jij beschrijft had ik verwacht van het gesprek, dat gesprek heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap (bij een andere VK) ook gehad. Maar nu dus niets van dat alles, alleen wanneer ik moet bellen bij weeën of vruchtwaterverlies.

Maar goed, op het moment zelf weet ik wel wat ik wil en ik heb verder geen speciale wensen, dus ik laat het maar los. Het gaat toch altijd anders dan je denkt.

Principessa, hopelijk wordt de kleine snel geboren en ben je snel af van alle ongemakken. Weet je al wat ze morgen gaan doen?
Een grote baby is inderdaad geen medische indicatie. Jammer, want omdat ik toch in het ziekenhuis wil bevallen had ik dat liever gehad.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Threebee! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Welkom threebee!
Alle reacties Link kopieren
Nou, het lijkt er op dat het strippen van vandaag wel iets heeft losgemaakt. In ieder geval een hoop voorweeën :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Spannend Lulu! Hopelijk zet het door!
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno!

Welkom Threebee!

Thnx Lulu :) ! Ik ben er helemaal klaar voor. Ik hoop echt dat het strippen bij jou nu heeft geholpen :hug:

Gisteren had ik energie voor 10. Heb hier ff 3 wassen weggewerkt, we zijn de berg nog afgeweest voor boodschappen, gekookt, opgeruimd en mijn vluchtkoffer nog een keer gecheckt :P ! Hoezo nesteldrang haha.

Al die grote baby’s hihi. Ik vermoed dat ons meisje nu rond de 3800 gram is. Dat is heel gemiddeld. We zullen het zien. Zo even ontbijten, douchen en hup naar het ziekenhuis!

Ja dat begrijp ik Fiona. Hopelijk valt het straks reuze mee voor je en komt de baby gewoon op tijd. :redrose:
Ze gaan me een paar keer aan de CTG leggen vandaag. Dan strippen of inleiden en als het echt echt niet werkt allemaal miss een ks.. go with flow denk ik maar!
Alle reacties Link kopieren
Ohh die baby's van jullie laten goed op zich wachten. Spannend hoor!

Hier gaat het goed. We zijn sinds donderdag lekker thuis. Onze kleine meid doet het goed. Drinkt al zelf uit de borst. Ze heeft alleen wat moeite met op temperatuur blijven, gezien haar gewicht. Ze begint nu wel aan te komen, dus hopelijk wordt dat dan ook beter.

Hou vol meiden! Nog even en jullie kunnen ook lekker knuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag principessa!

Ik ben vannacht - Op de uitgerekende datum nota bene! - bevallen van een prachtige dochter. 4140 gram dus een lekkere bollie. Met ons beide gaat alles goed, ze ligt nu heerlijk naast me te slapen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, gefeliciteerd Lulu! :cheer2: Wat fijn dat het strippen heeft geholpen. Het is nog best snel gegaan, of niet? Is alles goed gegaan?

Maud, wat fijn dat bij jullie alles goed gaat en jullie weer thuis zijn!

Principessa, veel succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Lulu62 schreef:
11-05-2019 08:12
Succes vandaag principessa!

Ik ben vannacht - Op de uitgerekende datum nota bene! - bevallen van een prachtige dochter. 4140 gram dus een lekkere bollie. Met ons beide gaat alles goed, ze ligt nu heerlijk naast me te slapen :flirting:
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lulu! Alles goed met jullie beide? En viel het mee, bevallen van een grote baby?
Alle reacties Link kopieren
Ah gefeliciteerd Lulu :heart: !!

Ah genieten Maud!! :cheer:

Ik ben nu in het ziekenhuis en heb de eerste ronde controle gehad. Madam zit nog erg lekker geloof ik :P . Ze ligt wel in positie maar geen veranderde ontsluiting ofzo..straks weer controle..
Ik denk dan toch echt aan inleiden ofzo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven