Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Thanks ladies!
Alles is goed met ons beide. Heel goed eigenlijk. Mijn melk komt al langzaam binnen en ze drinkt ook al echt slokjes. Ondanks dat ze nog geen 12 uur oud is, gaat dat echt super dus!
De VK heeft net wel het tongriempje gekliefd om het zuigen iets makkelijker te maken. Mijn eerste dochter had ook een te strak tongriempje (waar we pas na 3 weken achter kwamen) en daardoor heb ik toen 6 weken kloven gehad. Ik was daar nu dus heel alert op om hetzelfde probleem te voorkomen.

De bevalling heeft in totaal zo'n 7 uur geduurd vanaf dat we door hadden dat ik weeën had tot een met de geboorte. Het is dus allemaal redelijk snel gegaan! Op het moment dat ik het allemaal niet meer trok en naar het zkh wilde voor een ruggenprik, bleek ik binnen een uur van 4 naar 8cm te zijn gegaanen was het dus al te laat om nog te gaan. De laatste 2 cm zijn met 3 weeën ook er bij gekomen en toen kon ik al persen. In totaal denk ik een half uurtje geperst, misschien minder en er helemaal zonder kleerscheuren van af gekomen. Ben nu vooral beurs en moe maar mega blij dat ik het allemaal thuis gered heb (samen met mijn vriend uiteraard. Hij mocht niet langer dan 10 seconden uit mijn buurt blijven anders trok ik het niet.)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jou Principessa?
Alle reacties Link kopieren
Hey meisjes!

Sinds zaterdag in ziekenhuis en een en al controle gehad. Het gaat goed met de baby, maar ze zit nog erg lekker :P .

Weinig actie dus. Ze hebben vanmorgen gestript. Wel wat ongemakkelijk gevoel nu beneden. Ik hoop echt dat het helpt! Vandaag is mijn uitgerekende datum.

Zo’n bevalling als die van jou Lulu klinkt goed! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Spannend principessa! Had gehoopt voor je dat je inmiddels ook je meisje kon knuffelen! Een betere bevalling had ik me echt niet kunnen wensen! Gister nog even met de VK doorgesproken en zij was ook helemaal tevreden met hoe het gegaan is. Blijkbaar had ik ook een enorme placenta, dus het is niet gek dat de kleine meid zo hard gegroeid is!
In mijn beleving had ik trouwens een half uur geperst, maar bleek maar 15 minuten geweest te zijn. 3 goede persweeën en hoppa, kind!
Ik heb haar trouwens zelf aangepakt, dat was zo'n bijzonder moment! Kan het iedereen aanraden.

Verder nog geen beval acties? Macadamia, jij bent nu ook de 40 weken voorbij toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed is gegaan Lulu, en dat je er zo positief op terugkijkt!

Principessa, bij jou ook spannend dus! Ik hoop dat het strippen effect heeft en je je kleine meisje snel vast mag houden.

Ik had vanochtend de laatste groeiecho, weinig verandering en nog steeds geschat op ruim 8 pond. Ik gaf aan dat ik met 41 weken ingeleid wil worden, maar de echoscopiste probeerde me daar erg vanaf te praten. Ze wilde dat ik homeopathie of acupunctuur zou proberen. Ik ben daar helemaal niet van, dus zit nu met een beetje een rotgevoel thuis. Hier zal het nog wel even duren, morgen ben ik 36 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hè wat vervelend weer Fiona. Jij treft het niet met je VK en echoscopiste hé? Kan me sowieso niet voorstellen dat de echoscopiste iets te zeggen heeft over of jij wel of niet ingeleid kan/mag worden, toch?
Alle reacties Link kopieren
Lulu gefeliciteerd!!!! Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat!
Ook goed om te horen dat de kleine van jou het goed doet Maud.

Ik heb gisteren een fantastisch moederdagcadeau gekregen: onze zoon is geboren!!!
Voor mijn doen een reus: 53 cm en bijna 3700 gram. Maat toch is het weer ienimieni allemaal.
Het gaat met ons beide erg goed!
Ik kan beamen Lulu dat het zelf aanpakken van je kind heel bijzonder is :flirting:

Wachtende dames: zet em op die laatste dagen/weken!
Alle reacties Link kopieren
Ah Nici gefeliciteerd! :cheer2: lekker genieten!

He Fiona wat vervelend, laat ze maar lullen en goed naar je gevoel luisteren!

Ja Lulu ik teken graag voor zo’n bevalling. Hier zijn ze nogal klinisch dus zelf aanpakken geen idee of ze dat doen. Klinkt wel heel mooi :heart:

Vandaag rommelt de buik wel enzo. Zometeen aan ctg. Ben benieuwd of er al wat actie is ;-). Ook wat mini stukjes slijmprop verloren.
Alle reacties Link kopieren
Ah gefeliciteerd Nici! Fijn dat alles goed is gegaan. Wat is het idd allemaal Mini hè. Verbaas me daar ook steeds weer over. Geniet er van en succes met je herstel!

Oeh, je houdt het spannend Principessa! Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Even een inbreker hier in het topic. Ik lees soms stiekem mee.
Betreft zelf aanpakken baby. Leek mij ook heel mooi om te doen bij mijn dochtertje maar op het moment suprême had ik er de kracht niet meer voor en veel pijn. Mocht dat bij 1 van de dames die nog moet bevallen nou net ook zo zijn. Mijn man heeft ons dochtertje toen aangepakt en op mijn buik gelegd. Hele mooie herinnering aan :heart: en VK heeft het goed opgelost omdat ik het zo graag wou. Gelukt is het niet maar een mooie herinnering is het wel.

En gefeliciteerd voor diegene die bevallen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op moederdag bevallen! Met 40+2, 4000 gram en ze is prachtig...en de liefste en de mooiste.
het is een heerlijk kind, maar er zitten een paar regenbuien rond m'n roze wolk. Het was een pittige bevalling en niet zonder complicaties. Nu ook nog best wat gedoe met voedingen en mijn complicaties
Ik ga dus even m'n focus daarnaar leggen en kom zeker nog wel terug. Ik vond het tot nu toe heel fijn met jullie te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ah Macadamia gefeliciteerd!! :heart:
Sterkte met een beetje bijkomen van de complicaties en probeer te genieten.

Welkom Kaartje!

Hier nog steeds geen actie. Beetje flauw want de dokter had op dezelfde dag ook een andere vrouw gestript en die is die nacht bevallen..

Ik heb al weinig geduld en nu moet ik nog meer wachten :P. Heb wel van die vage menstruatieachtige krampen maar het zet niet door. Gisteren was ze wel echt heeeeel actief. En s’avonds wat krampen..tja maar wachten dus
Alle reacties Link kopieren
macadamia schreef:
14-05-2019 22:56
Ik ben ook op moederdag bevallen! Met 40+2, 4000 gram en ze is prachtig...en de liefste en de mooiste.
het is een heerlijk kind, maar er zitten een paar regenbuien rond m'n roze wolk. Het was een pittige bevalling en niet zonder complicaties. Nu ook nog best wat gedoe met voedingen en mijn complicaties
Ik ga dus even m'n focus daarnaar leggen en kom zeker nog wel terug. Ik vond het tot nu toe heel fijn met jullie te schrijven.
Van harte gefeliciteerd! Neem lekker de tijd voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je mooie dochter Macadamia! Heel veel sterkte met je herstel en ik hoop dat je de pittige bevalling een plekje kunt geven. Wellicht helpt het om er over te praten of je verhaal op te schrijven?
Neem in ieder geval lekker de tijd voor elkaar en je eigen herstel! Dat is nu het belangrijkste
Alle reacties Link kopieren
Nou even een update; ze zit er nog in :P

Ben er nu wel echt klaar mee..haha
Ik had vanmorgen wel weer een deel van mijn slijmprop. Donkerrood van kleur. Weer gestript daarna en zojuist weer slijm. Nu maar hopen dat er zsm iets gaat gebeuren. Of ze wacht op de volle maan zaterdag :O

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje Principessa! Ik dacht dat je al vrij snel ingeleid zou worden afgelopen weekend. Hier zit ze ook nog, maandag weer voor controle gyn (40+1 dan) en dan verder bespreken hoe en wat qua strippen/inleiding. Hoop dat ze voor die tijd nog besluit zelf te komen.

Lig je al die tijd al in het ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
Hey Groenisgras!

Ja al bijna een week. Ben nu 40+4 weken. Heb het dan ook helemaal gehad met het ziekenhuis..
Kennelijk ben ik zo gezond en de baby ook dat ze het liever afwachten.
Gisteren zijn er hier 3 babies geboren met keizersnede. Dat was allemaal medisch. Nou als ik zie hoe de meeste er aan toe zijn na een keizersnede.. nee bedankt..maar wel een beetje jaloers als ik al die lieve babies zie :$

Mijn vriend is er ook helemaal klaar mee :P. Hij wil dolgraag met ons naar huis. Dus we gaan vragen of ze vandaag kunnen opwekken of zo want er zit gewoon geen beweging in, ook geen voorweeen. Ook tikt de kleine inmiddels 4 kilo aan!

Ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik :heart:
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
17-05-2019 05:08
Hey Groenisgras!

Ja al bijna een week. Ben nu 40+4 weken. Heb het dan ook helemaal gehad met het ziekenhuis..
Kennelijk ben ik zo gezond en de baby ook dat ze het liever afwachten.
Gisteren zijn er hier 3 babies geboren met keizersnede. Dat was allemaal medisch. Nou als ik zie hoe de meeste er aan toe zijn na een keizersnede.. nee bedankt..maar wel een beetje jaloers als ik al die lieve babies zie :$

Mijn vriend is er ook helemaal klaar mee :P. Hij wil dolgraag met ons naar huis. Dus we gaan vragen of ze vandaag kunnen opwekken of zo want er zit gewoon geen beweging in, ook geen voorweeen. Ook tikt de kleine inmiddels 4 kilo aan!

Ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik :heart:
Hoi principessa


IK ken je gevoel heel erg goed ik heb vanaf week 35 in het ziekenhuis gelegen en vanaf week 39 4 keer gestript geweest zonder resultaat.

Maar ik wil je plezier niet vergallen maar hou er rekening mee dat ze vandaag nog niks gaan doen want als er nog geen voortekenen zijn en alles nog potdicht zit.

Moet je eerst nog een ballontje en kan je daarna pas ingeleid worden en dat doen ze zonder medische reden niet in het weekend. Dus dan zou je pas zondag op het vroegst een ballon krijgen zodat je maandag kan bevallen.

Suc6 met wachten
Alle reacties Link kopieren
Nici en Macadamia, gefeliciteerd! Wat een mooi moederdagcadeau. Hoe gaat het nu met jullie?

Principessa, jammer dat het strippen niet geholpen heeft. Is het daar altijd zo dat je in het ziekenhuis moet blijven? Mag je niet thuis afwachten als ze toch verder niets doen?
Alle reacties Link kopieren
Hey Browniechocolate,

Klopt ook hier in Italië doen ze dat niet zomaar.

Vanmorgen controle gehad. Het gaat gewoon erg goed met de baby en ik qua gezondheid en wachten daarom liever maandag af. Ze heeft haar hoofdje nog niet ingedaald, dus ze lijkt vooralsnog geen zin te hebben :P

Dus dan hoop ik dat het toch nog het weekend gebeurt, anders maandag actie dan ben ik 41 weken.

Klopt Fiona we mogen ook naar huis. Maar ik vind het wel fijn dat ik elke dag word gecontroleerd of alles goed is. Bovendien ook fijn dat ik niet met weeën in de auto de berg af moet met allemaal haarspeldbochten :cheer: . Het ziekenhuis is 30 min rijden. Daarnaast is mijn vriend nogal gestresst nu. Die vindt het ook fijner dat ik hier nog blijf :) . Hij slaapt hier dan ook.
principessa3 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 19:43
Reden: Tikfout
2.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En groenisgras? Zit ze ook nog zo lekker als bij mij :P .

Morgen gaan we hier kijken wat te doen, inleiden of misschien keizersnede, als ze er nog niet is.
Alle reacties Link kopieren
Spannend meiden, er moet toch wel weer een baby aankomen deze week! Ik hoop dat jullie niet meer zo lang hoeven te wachten.

Principessa, waarom zouden ze kiezen voor een keizersnede i.p.v. inleiden? Ik snap inderdaad dat je liever in het ziekenhuis bent dan bovenop een berg als de bevalling begint :D
Alle reacties Link kopieren
Vandaag uitgerekende datum maar nog geen baby hoor. Morgen naar de gyn en dan gaan ze kijken of ze kan strippen en inleiding bespreken.
We gaan het zien.
Succes met afwachten Principessa!
Alle reacties Link kopieren
Ja Fiona hier doen ze dat sneller dan inleiden. Vaag toch? We horen het morgen wel even. Ik wil alle mogelijkheden weten. Er komt sowieso een baby deze week :cheer:

Jij succes morgen Groenisgras met het gesprek!
Alle reacties Link kopieren
Nou meisjes ik mocht zelf kiezen. Heb gekozen voor inleiden. KS vind ik echt laatste redmiddel.

Om 10.00 uur is er een hormoonveter ingebracht. Tot nu toe alleen nog harde buiken. Hopelijk zet het door. Het ergste vind ik wel dat ik niet mag eten. Ik verrek van de honger namelijk :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven