Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Ooh spannend Principessa!! Heel veel succes vandaag een ik hoop dat je snel jullie dochter in je armen hebt!

Ff klagen hoor, maar hier een beetje een domper. Net op de dag dat de kraamzorg voor het laatst was (tranen met tuiten..) begon bij mij een borstontsteking inclusief 40 graden koorts en niet meer aan kunnen leggen aan die borst vanwege de pijn. Oh man wat voelde ik me ongelukkig zeg! Gelukkig is de koorts nu wel weg en heb ik antibiotica voor de ontsteking. Gaat nu alweer stukken beter en het drinken uit de ontstoken borst gaat ook weer goed. Het is nog niet voorbij, maar we komen er wel weer boven op nu. Met de kleine meid gaat gelukkig wel alles goed!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe het gaat! Succes! Hoop dat er snel een baby is.
Ik mag nog een weekje wachten en dan word ik ingeleid.
Beterschap Lulu!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Oh Lulu dat lijkt me echt vreselijk pijnlijk. Gelukkig dat het beter gaat en alles goed gaat met jullie meisje :heart: .

Spannend Groenisgras! Nog even door bikkelen dus :) .

Onze dame wil er echt niet uit :| ! Gisteren ingeleid met een hormoonveter. Veroorzaakte alleen wat valse weeën. Dus we hebben nu toch maar gekozen voor een KS voor morgen.. erg jammer had eigenlijk liever vaginaal willen bevallen. Maar het begint me te zwaar te worden. Gelukkig is alles goed met de baby. Ik denk alleen dat ze maat 50 niet meer past :P !
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
21-05-2019 09:00
Goedemorgen!

Oh Lulu dat lijkt me echt vreselijk pijnlijk. Gelukkig dat het beter gaat en alles goed gaat met jullie meisje :heart: .

Spannend Groenisgras! Nog even door bikkelen dus :) .

Onze dame wil er echt niet uit :| ! Gisteren ingeleid met een hormoonveter. Veroorzaakte alleen wat valse weeën. Dus we hebben nu toch maar gekozen voor een KS voor morgen.. erg jammer had eigenlijk liever vaginaal willen bevallen. Maar het begint me te zwaar te worden. Gelukkig is alles goed met de baby. Ik denk alleen dat ze maat 50 niet meer past :P !
Ze kunnen de veter gewoon nogmaals proberen he, je hoeft niet akkoord te gaan met een keizersnede als daar geen reden voor is.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Principessa! Kan me voorstellen dat je nu even moet wennen aan het idee dat het echt geen vaginale bevalling word. Heb je er vrede mee dat het echt een KS wordt? Je kan idd zoals threebee zegt, vragen om nog een poging met de hormoonveter?
In ieder geval heb je deze week je baby! Dat is wel weer een hele fijne gedachte.

Maat 50 pastte hier ook niet meer.. maar 1 pakje dat nog enigszins goed zit, verder alles al in 56 en soms zelfs 62 afhankelijk van het model. En toch hè, ondanks dat het een grote baby is. Blijft alles zo mini!

Borstontsteking is echt heel erg klote. Nu gelukkig inmiddels minder pijnlijk.
Kleine lijkt vandaag ook een regeldag te hebben. Wil om de 2 uur ongeveer drinken ipv de 4 tot 5 uur die ze er eerder tussen liet.
Vandaag dus een lekker rustig chill dagje met vaak baby aan de tiet
Alle reacties Link kopieren
Lulu, Nicci, Macadamia gefeliciteerd met jullie kindjes! Hopelijk vergeet ik niemand, m'n geheugen.. :facepalm: . Wat heerlijk dat jullie kleintjes er zijn!

Principessa wat een geduld moet jij hebben zeg! Pff.. balen dat het een ks wordt.
Onze dochter is inmiddels alweer 2 weken o_o . Vandaag was eigenlijk de uitgerekende datum. Ik kijk prima terug op de keizersnede, dus hopelijk gaat het jou ook meevallen.

Lulu, balen van je borstontsteking zeg! Dat schijnt inderdaad erg pijnlijk te zijn. Doe rustig aan!

Hier zit dochter nog in maatje 44 haha. Maar ze doet het super hoor. Morgen even wegen bij het CB, ben benieuwd. Ze wil wel heeeel vaak aan de borst. Maar goed, ze heeft ook nog wat in te halen natuurlijk. Verder is ze heel tevreden, dus genieten!

Fiona, groenisgras en alle andere wachtenden; succes met de laatste loodjes en een voorspoedige bevalling gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag Principessa! Jammer dat het nu toch een keizersnede wordt. In elk geval heb je straks eindelijk je meisje in je handen!

Lulu, wat naar van die borstontsteking. Doe rustig aan en hopelijk knap je snel op.

Maud, wat gaat de tijd snel! Fijn om te horen dat ze het zo goed doet, heb je nog veel last van de keizersnede?

Hier inmiddels de 37 weken gepasseerd. Het meeste is nu klaar, het bed staat al hoog. Van mij mag ze wel komen maar ik vrees dat het nog wel een tijdje zal duren.
Alle reacties Link kopieren
Omg nog geen baby principessa??? Wat een geduld moet jij hebben zeg!
En Lulu, ik heb echt medelijden met je. Lijkt me heel heftig zon borstonsteking. Ik had de eerste dagen tepelkloven en voed nu gedeeltelijk met een tepelhoedje. Die tepelkloven vond ik al heftig, laat staan zo'n borstonsteking. Hopelijk gaat het nu de goeie kant op.

Hier gaat alles heel goed. In de kraamweek had ons mannetje maar 1 keer gepoept, waarschijnlijk daardoor veel krampjes. Door het huilen veel afgevallen. Ben aan het einde van de kraamweek begonnen met een kopje venkelthee. Hij poept nu meerdere keren op een dag en de krampjes lijken ook afgenomen.

Ik ben benieuwd wanneer de volgende baby zich aandient.....
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa meisjes!

Eindelijk is ze gisteren geboren! Om 11.15 en weegt 3650 gram. De maat 50 past echt net! Toch de KS.. helaas niet zo’n lekkere ervaring. Ze moesten 3 keer prikken voor de ruggenprik :facepalm: Ik had ik het idee dat ie nog niet helemaal werkte toen ze bezig waren.. dus heb ff auw geschreeuwd. Na 1 minuut ging het wel...

Ben echt zo blij dat ze er is en ze is zo mooi :flirting: ! Nu kan ik alleen weinig met die hechtingen en das dan wel weer frustrerend want ik wil lekker knuffelen. Verder is ze echt een slaapkop en krijg haar dus amper wakker( vandaar dat ze bleef zitten) :P .

Ik wilde geen tweede inleiding omdat de eerste dag niks had gedaan. Was er iets veranderd misschien wel.

Ah Lulu dus nog steeds last van! Hopelijk snel wat beter :redrose: ! Ik kan ook niet wachten tot ik lekker thuis ben en heel de dag met mijn meisje kan knuffelen en voeden :heart: !

Hihi Maud maat 44 das andere koek. Maar fijn dat het goed gaat met je meisje :)! Hoe lang duurde het bij jou voor dat je melk ging maken? Nu is het hier allemaal wat lastig enzo ook met die hechtingen en doordat ze niet wakker wil worden.. en idd wanneer had je minder last van die hechtingen?

Fiona ik hoop dat ze snel komt! :heart:

Nici wat slim dat die thee werkt! Dat ga ik onthouden!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd principessa! Valt dan uiteindelijk nog mee qua grootte of niet?

Hopelijk herstel je snel. Hoe lang moet je blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ah gefeliciteerd!! Hopelijk mogen jullie snel naar huis en kun je lekker onbezorgd baby knuffelen :flirting:
Je KS klinkt best heftig!! Lijkt me niet heel prettig (heel erg niet!!) Om de operatie nog te voelen! Gelukkig deed de verdoving uiteindelijk wel zijn werk. Succes met je herstel de komende tijd en geniet van jullie mooie meid :)
Alle reacties Link kopieren
Principessa; Ik maakte eigenlijk meteen melk aan. Omdat onze dochter zo licht is, moesten we bijvoeden. Dus ik deed de eerste dagen eerst haar aanleggen en daarna nog kolven en met een spuitje geven. De eerste keer kolven kwam er meteen al melk, maar ik heb eerder borstvoeding gegeven en dat scheelt blijkbaar wel. De vorige keer duurde het een dag of 2 meen ik, voordat er echt iets kwam. Is jouw productie inmiddels op gang?

Qua hechtingen; ik voelde me in de kraamweek elke dag een stuk beter. Toen ze 8 dagen oud was, voor het eerst een klein wandelingetje kunnen maken. 3 dagen ervoor dacht ik nog dat ik voorlopig m'n bed niet uit zou komen, maar dat viel dus reuze mee. Nu 2,5 week later voel ik de wond nog wel, maar niet echt pijn. Ik durf alleen nog geen spijkerbroeken aan en ben natuurlijk nog wel heel voorzichtig met wat ik doe. Heb wel een dof gevoel rondom de wond, dat had ik de vorige keer ook en heeft toen lang geduurd (maand of 3 denk ik). Hoe gaat het nu met de pijn?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!

Ja Groenisgras, ik vind dat eigenlijk gewoon een netjes gewicht :-D !

Oja dat is wel fijn Maud dat je dat meteen melk had omdat ze zo licht was.
Inmiddels heb ik melk sinds gister na 3 dagen. Ik had echter zoveel dat ze het er niet uit kreeg.
Ik heb in het ziekenhuis gekolfd en nu gaat het goed! Ik ben sinds vandaag ook thuis :flirting: . Dat scheelt nogal zeg. Gewoon relaxed op de bank met mijn lief meisje :heart:

De eerste dag en de dag erna waren wel pijnlijk ja. Brandend gevoel in de wond bij beweging. Ik heb een sluitlaken en dat scheelt nogal als ik iets wil gaan doen. Elke dag wordt het inderdaad steeds beter. Ik heb alleen veel vocht in mijn voeten.. maar dat schijnt normaal te zijn..?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Principessa! Wat fijn dat jullie eindelijk weer thuis zijn. Gaat het allemaal goed? Jullie krijgen geen kraamzorg waarschijnlijk daar?

Groenisgras, hoe gaat het met jou, ben je inmiddels bevallen? Ik hoop dat alles goed gaat met jou en de kleine.

Ben ik nu de enige die nog niet bevallen is? Hier inmiddels 38 weken. Ik heb een hele fijne afspraak bij een VK gehad die ik nog niet eerder gezien had. Eindelijk iemand die echt naar me luisterde en waar ik een klik mee had. Er is een afspraak gemaakt om te strippen over twee weken en dan word ik met 41 weken ingeleid als ze dan nog niet is geboren. Het geeft wel rust dat er nu een plan is.
Alle reacties Link kopieren
Nou hier heeft ze de verwachtingen waargemaakt. 9 pond 55 cm, geeindigd in een keizersnede. Nu herstellen.
Succes met de laatste loodjes fiona😊
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Groenisgras! :cheer2:
Is alles verder wel goed gegaan en zijn jullie inmiddels thuis?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel heftig allemaal, inleiding, bevalling die niet lukt en uiteindelijk een keizersnede die nu best zeer doet, maar goed is pas 2 dagen geleden. Gelukkig is met de baby alles goed
Vandaag lekker weer in eigen huis. Hopen dat het snel beter gaat!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie weer thuis zijn! Hopelijk herstel je snel, het klinkt als een heftige bevalling. Wees lief voor jezelf en doe rustig aan :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!
Ik ‘up’ dit even aangezien volgensmij alle baby’s al zijn geboren van mama’s die nog meeschreven!

Nog dames bezig aan hun laatste loodjes?
Hier de laatste daagjes werken en na donderdag verlof!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bippy!! :hello:
Hier nog geen baby hoor, vandaag 39 weken. Maar dochter was ook 9 dagen te laat dus het zal nog wel even duren..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen echte mee schrijver maar 40+3 en nog steeds wachtend...Ben het SPUUG zat haha.
Alle reacties Link kopieren
Oh Threebee, dat kan ik me zo goed voorstellen! Ik ben het al weken zat..
Alle reacties Link kopieren
Ohhh threebee dat snap ik!! Die dagen na de 40 weken zijn ook echt driedubbel zo zwaar...


Ohhhh alles goed Fiona?!
Klaar ervoor?! Spannend zeg..
Lees het berichtje met naam wel op de fb pagina van 2016 😜😜
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Groenisgras !! Oh wat vervelend. Je bevalling lijkt wel op die van mij. Ik vond de eerste week na de keizersnede vreselijk; veel pijn en weinig slaap. Inmiddels voel ik me een stuk beter. Komt dus goed. Sterkte :hug:

Fiona, Threebee en bippy succes het duurt nog maar heel even :) :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jij je een stuk beter voelt principessa, ik inmiddels ook. Lekker een heel tevreden baby hier, gaat het bij jouw dochter ook goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven