Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Ja nou, sinds gister is ze wat onrustig. Ik vermoed dat ze buikkrampjes heeft. Nadat ze heeft gepoept is ze een stuk rustiger. Jullie nog tips?
En haar gezichtje zit sinds gister ook onder de baby acne. Het ziet er nogal zielig :| uit. Hoe lang duurt het voordat dat weg is?

Zelf zit ik weer onder de galbulten.. ik dacht eerst muggenbulten, maar in een nacht 11 galbulten alleen al op mijn bovenbeen.. misschien een gevolg van die medicijnen die ik moest nemen..het jeukt in elk geval weer lekker :'(
Alle reacties Link kopieren
Bippy, ik zal het zeker laten weten als het zo ver is!

Threebee, hoe gaat het nu met jou? Nog geen baby?

Principessa, wat vervelend van die galbulten. De baby acne hoort erbij inderdaad, volgens mij duurde het wel een paar weken voordat het weg was bij onze dochter, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik heb vandaag weer controle gehad en alles was goed. Ze zit al helemaal diep in het bekken ingedaald. Ik had gisteren urenlang voorweeën en harde buiken die exact om de vijf minuten kwamen. Helaas zet het niet door. Volgende week woensdag word ik gestript en vrijdag heb ik een afspraak in het ziekenhuis om het inleiden te bespreken. Wel fijn dat het einde in zicht komt en ik niet tot de 42 weken hoef te wachten.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
06-06-2019 18:01
Bippy, ik zal het zeker laten weten als het zo ver is!

Threebee, hoe gaat het nu met jou? Nog geen baby?

Principessa, wat vervelend van die galbulten. De baby acne hoort erbij inderdaad, volgens mij duurde het wel een paar weken voordat het weg was bij onze dochter, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik heb vandaag weer controle gehad en alles was goed. Ze zit al helemaal diep in het bekken ingedaald. Ik had gisteren urenlang voorweeën en harde buiken die exact om de vijf minuten kwamen. Helaas zet het niet door. Volgende week woensdag word ik gestript en vrijdag heb ik een afspraak in het ziekenhuis om het inleiden te bespreken. Wel fijn dat het einde in zicht komt en ik niet tot de 42 weken hoef te wachten.
Nee, nog geen baby. Wel veel voorweeen net als jij. Morgen wordt ik gestript en dan een afspraak in het ziekenhuis inplannen. Ik heb altijd gezegd dat ik geen inleiding meer weer maar mn lijf doet zeer en ik kan bijna niet voor de kinderen zorgen. Een inleiding zou dan pas dinsdag of later zijn, na de Pinksteren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het strippen threebee?

Ik lig al de hele nacht wakker van de harde buiken. Ik weet niet zo goed of het vals alarm is of niet, maar het duurt al sinds 21.00 en het wordt niet minder. Nog geen minuut geslapen..
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
09-06-2019 04:57
Hoe ging het strippen threebee?

Ik lig al de hele nacht wakker van de harde buiken. Ik weet niet zo goed of het vals alarm is of niet, maar het duurt al sinds 21.00 en het wordt niet minder. Nog geen minuut geslapen..
Al een baby bij jou? Net voor de tweede keer gestript, morgen een afspraak in het ziekenhuis en dan vrijdag inleiden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog geen baby helaas, vandaag ben ik uitgerekend. Ik dacht zaterdagnacht echt dat het begonnen was, ik heb 27 uur lang regelmatige voorweeën gehad. Maar helaas, volgens de VK waren het indalingsweeën (terwijl bij de controle gezegd was dat ze allang was ingedaald). Morgen strippen en vrijdag afspraak over inleiden.

Hoe ver ben je nu threebee, al ruim 41 weken toch? Ik hoop echt dat het nog vanzelf op gang komt bij je. Is het je eerste?
Alle reacties Link kopieren
Oh stom, ik lees nu dat het je derde is. Waren de andere twee ook zo laat? Je hoopt toch bij latere zwangerschappen dat het eerder begint..
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
11-06-2019 15:49
Hier ook nog geen baby helaas, vandaag ben ik uitgerekend. Ik dacht zaterdagnacht echt dat het begonnen was, ik heb 27 uur lang regelmatige voorweeën gehad. Maar helaas, volgens de VK waren het indalingsweeën (terwijl bij de controle gezegd was dat ze allang was ingedaald). Morgen strippen en vrijdag afspraak over inleiden.

Hoe ver ben je nu threebee, al ruim 41 weken toch? Ik hoop echt dat het nog vanzelf op gang komt bij je. Is het je eerste?
Ik ben 41+3. Bij de eerste had ik een hoge bloeddruk, die is met 39+6 ingeleid en de tweede kwam netjes 40+4. Heb er weinig vertrouwen meer in. Hier ook een paar keer een valse start terwijl ik nu toch echt zou moeten weten hoe het voelt haha.
Alle reacties Link kopieren
trouwens, 50% van de baby's komt na week 40 en dan met name 40 -41 dus er is nog hoop voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ja lastig is dat hè? Ik zou ook wel moeten weten hoe het voelt maar ik twijfelde toch echt door die voorweeën. Maar vorige keer ben ik ingeleid en kwam ik vrijwel direct in een weeënstorm. Dus het 'natuurlijke begin' heb ik nooit meegemaakt.

Heeft het strippen weer geen invloed gehad? Had je wel al wat ontsluiting, of zit het nog helemaal dicht? Ik duim voor ons!

Bippy, hoe bevalt je verlof?
Alle reacties Link kopieren
Pfff balen zeg dames zo lang overtijd lopen!

Fiona wat ben jij prachtig zwanger zeg!! 🥰

Hier bevalt t verlof goed, had het écht nodig ben dood op en moet nog zooooveel doen!

Vandaag wel een kleine tegenvaller, metingen van de baby buigen af van de curve, zoon had dit ook vanaf 30 weken en is uiteindelijk dysmatuur geboren terwijl ze meende dat hij erg gemiddeld qua gewicht zou zijn...
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
11-06-2019 19:25
Ja lastig is dat hè? Ik zou ook wel moeten weten hoe het voelt maar ik twijfelde toch echt door die voorweeën. Maar vorige keer ben ik ingeleid en kwam ik vrijwel direct in een weeënstorm. Dus het 'natuurlijke begin' heb ik nooit meegemaakt.

Heeft het strippen weer geen invloed gehad? Had je wel al wat ontsluiting, of zit het nog helemaal dicht? Ik duim voor ons!

Bippy, hoe bevalt je verlof?
Ik had vrijdag 2 centimeter en dat is na strippen nog steeds 2-3 centimeter. Ze kunnen dus meteen starten met de inleiding maar ik zie er enorm tegenop. Mijn inleiding duurde 18 uur na starten infuus en de ontsluiting vorderde niet terwijl de weeen behoorlijk zeer deden.

Bij de tweede werd ik nachts wakker van een wee, ook wel meteen duidelijk en heftig maar als je thuis in je eigen bed ligt zonder draden is het toch anders. Was in 6,5 uur gepiept.

De angst voor inleiden zit er dus goed in helaas maar ik heb natuurlijk geen keuze.
Alle reacties Link kopieren
Bippy- schreef:
11-06-2019 21:45
Pfff balen zeg dames zo lang overtijd lopen!

Fiona wat ben jij prachtig zwanger zeg!! 🥰

Hier bevalt t verlof goed, had het écht nodig ben dood op en moet nog zooooveel doen!

Vandaag wel een kleine tegenvaller, metingen van de baby buigen af van de curve, zoon had dit ook vanaf 30 weken en is uiteindelijk dysmatuur geboren terwijl ze meende dat hij erg gemiddeld qua gewicht zou zijn...
Spannend, zijn jullie klein van stuk of was er meer aan de hand bij jullie zoon. Man en zwanger waren ook 5 pond maar een kleine moeder en verder weinig aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Net een hartfilmpje gehad wat er goed uit zag en de echo liet genoeg vruchtwater zien. Nog een keer gestript en had nu 4 centimeter ontsluiting. Morgen vliezen breken en als dat niet helpt staat de inleiding gepland vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Bippy! Wat vervelend dat de groei begint af te buigen, ik kan me dat helemaal niet meer herinneren van je eerste zwangerschap. Moest je zoon toen ook in de couveuse? Is het een reden om in te grijpen, kunnen ze er iets aan doen? En krijg je nu extra echo's? Gelukkig is het met je zoon ook goed gekomen.

Threebee, met zo'n ervaring kan ik me voorstellen dat je erg opziet tegen het inleiden. Hopelijk komt het vandaag nog op gang en dan in elk geval met het breken van de vliezen. Ik snap dat je baalt, helemaal omdat het vorige keer zo soepel ging.

Ben je vorige keer direct ingeleid met weeënopwekkers? Ik kreeg toen eerst een ballon, waardoor mijn vliezen spontaan braken. Ik kwam alsnog in een weeënstorm terecht, maar dat was 'natuurlijk' want ik kreeg toen (nog) geen weeënopwekkers. Dit keer gaan ze volgens mij inleiden met prostaglandinen, maar dat zal ik vrijdag horen.

Ik ben vanochtend gestript maar ik heb niet het idee dat het iets heeft gedaan (het is nu al 7 uur later). Ik ben wel het laatste restje van de slijmprop verloren maar dat zegt niet zoveel. Ik ga vragen of ze vrijdag in het ziekenhuis nog een keer willen strippen maar ik heb eigenlijk geen idee of ze dat doen.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
12-06-2019 16:02
Dank je Bippy! Wat vervelend dat de groei begint af te buigen, ik kan me dat helemaal niet meer herinneren van je eerste zwangerschap. Moest je zoon toen ook in de couveuse? Is het een reden om in te grijpen, kunnen ze er iets aan doen? En krijg je nu extra echo's? Gelukkig is het met je zoon ook goed gekomen.

Threebee, met zo'n ervaring kan ik me voorstellen dat je erg opziet tegen het inleiden. Hopelijk komt het vandaag nog op gang en dan in elk geval met het breken van de vliezen. Ik snap dat je baalt, helemaal omdat het vorige keer zo soepel ging.

Ben je vorige keer direct ingeleid met weeënopwekkers? Ik kreeg toen eerst een ballon, waardoor mijn vliezen spontaan braken. Ik kwam alsnog in een weeënstorm terecht, maar dat was 'natuurlijk' want ik kreeg toen (nog) geen weeënopwekkers. Dit keer gaan ze volgens mij inleiden met prostaglandinen, maar dat zal ik vrijdag horen.

Ik ben vanochtend gestript maar ik heb niet het idee dat het iets heeft gedaan (het is nu al 7 uur later). Ik ben wel het laatste restje van de slijmprop verloren maar dat zegt niet zoveel. Ik ga vragen of ze vrijdag in het ziekenhuis nog een keer willen strippen maar ik heb eigenlijk geen idee of ze dat doen.
Ik had de mazzel dat ik al 2 centimeter had. De vliezen zijn doorgeprikt toen en binnen een half uur is er toen ook met oxytocine gestart rond 7 uur in de ochtend.

Strippen kunnen ze inderdaad vaker doen zonder risico. De bedoeling is daarvan ook dat er prostaglandinen vrijkomen. Ik moet zeggen dat er wel enorme verschillen zitten in de ''grondigheid' van aanpak. Vanmorgen nam de klinisch verloskundige mn hele slijmprop mee en verloor ik voor het eerst bloed wat ik niet snel heb.

In mijn geval zijn het ook de laatste opties voor een inleiding dus die pak ik graag aan. Ik breek liever alleen de vliezen dan dat ik ook aan het infuus moet.
Alle reacties Link kopieren
Threebee, succes vandaag! Ik hoop dat het breken van de vliezen helpt en je snel je baby vast hebt.

Ik heb gisteren en vannacht veel voorweeën en krampen gehad en de slijmprop verloren, maar verder heeft er helaas niets doorgezet. Vandaag is onze dochter uit logeren, mijn man is vrij en we hoeven even helemaal niets. Tijd om te relaxen, nu het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
De vliezen zijn gister spontaan gebroken rond 11:00, de verloskundige stond naast me om ze te breken en om 17:00 is onze dochter geboren. 3725 gram en helemaal gezond en ik heb ook geen kleerscheuren dus helemaal blij.
Alle reacties Link kopieren
Threebee, gefeliciteerd met jullie dochter! :cheer2: Wat fijn dat het op de valreep toch nog spontaan is gelukt en dat het goed gaat met jullie allebei. Wat vinden de andere kinderen van hun zusje?

Ik had gisteren een intake in het ziekenhuis over het inleiden van de bevalling. Ze vond (net als mijn eigen VK's) mijn buik niet groot, maar heeft met de echo gemeten en de baby wordt nu al op 4300 gram geschat. Ze ligt nu ook als sterrenkijker (net als mijn oudste), dus dat was wel even slikken.

Ze hadden eerst geen plek om me in te leiden voor de 42 weken, maar ik werd gisteravond gebeld dat er een plekje is vrijgekomen op woensdag. Als er geen spoedgeval tussendoor komt mogen we ons om 7.00 uur melden. Ik had ook al 3 cm ontsluiting, dus waarschijnlijk gaan ze direct de vliezen breken.

Ik heb vannacht weer de hele nacht wakker gelegen van de voorweeën. Van mij mag ze nu wel komen.

Bippy, hoe gaat het met jou? Doe rustig aan, je hebt nog tijd zat voor alle klusjes. Vergeet niet om ook even aan jezelf te denken.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
15-06-2019 08:47
Threebee, gefeliciteerd met jullie dochter! :cheer2: Wat fijn dat het op de valreep toch nog spontaan is gelukt en dat het goed gaat met jullie allebei. Wat vinden de andere kinderen van hun zusje?

Ik had gisteren een intake in het ziekenhuis over het inleiden van de bevalling. Ze vond (net als mijn eigen VK's) mijn buik niet groot, maar heeft met de echo gemeten en de baby wordt nu al op 4300 gram geschat. Ze ligt nu ook als sterrenkijker (net als mijn oudste), dus dat was wel even slikken.

Ze hadden eerst geen plek om me in te leiden voor de 42 weken, maar ik werd gisteravond gebeld dat er een plekje is vrijgekomen op woensdag. Als er geen spoedgeval tussendoor komt mogen we ons om 7.00 uur melden. Ik had ook al 3 cm ontsluiting, dus waarschijnlijk gaan ze direct de vliezen breken.

Ik heb vannacht weer de hele nacht wakker gelegen van de voorweeën. Van mij mag ze nu wel komen.

Bippy, hoe gaat het met jou? Doe rustig aan, je hebt nog tijd zat voor alle klusjes. Vergeet niet om ook even aan jezelf te denken.
ah dat is spannend maar het formaat nu goed inschatten is lastig, onze dochter werd ook wel groter verwacht. Volgens mij kunnen ze ook nog niet inschatten of de baby als sterrenkijker geboren wordt omdat ze altijd moeten draaien tijdens de uitdrijving als ik het goed begrepen heb. Onze dochter zakte niet zo snel dus ik zei toen ook in het ziekenhuis van misschien een sterrenkijker.

De jongens vinden het prachtig maar zijn wel lekker druk. Even lastig te combineren met een baby die lekker op schoot wil hangen. Scheelt enorm dat het fysiek goed met me gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad lastig in te schatten, maar ik heb al eerder drie groeiecho's gehad waar dezelfde schatting uitkwam. Mijn oudste was ook onverwacht ruim 8 pond.

Superfijn dat je je fysiek zo goed voelt!
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
15-06-2019 11:15
Het is inderdaad lastig in te schatten, maar ik heb al eerder drie groeiecho's gehad waar dezelfde schatting uitkwam. Mijn oudste was ook onverwacht ruim 8 pond.

Superfijn dat je je fysiek zo goed voelt!
Hier 3795, 4000 en 3725. Heb je suikertesten gehad?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat vroeg de klinisch verloskundige gisteren ook. Mijn eigen VK's hebben het daar nooit over gehad. Maar ze geloofden de groeiecho's ook niet zo, omdat mijn buik niet zo groot is. Maar goed, mijn buik is net zo groot als toen bij mijn dochter en die was dus 4050.

Ik heb inmiddels 4 echo's gehad en bij alle vier zit het buikje rond/boven de p90. Ik geloof er dus niet meer zo in dat het een klein kindje wordt :roll:

Oh en ik weet dat ze vast geen sterrenkijker zal blijven en gewoon nog kan draaien hoor. De combi van alles deed me gewoon erg aan mijn vorige bevalling denken en daar heb ik geen goede herinneringen aan.

Ik heb de hele dag al weeën, maar ze worden maar niet regelmatig. Ze doen wel echt pijn nu, maar blijven om de 10 minuten ongeveer komen. Ik verlies ook veel slijm met bloed, het is flink aan het rommelen. Ik hoop heel erg dat het inleiden niet nodig zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
15-06-2019 13:35
Nee, dat vroeg de klinisch verloskundige gisteren ook. Mijn eigen VK's hebben het daar nooit over gehad. Maar ze geloofden de groeiecho's ook niet zo, omdat mijn buik niet zo groot is. Maar goed, mijn buik is net zo groot als toen bij mijn dochter en die was dus 4050.

Ik heb inmiddels 4 echo's gehad en bij alle vier zit het buikje rond/boven de p90. Ik geloof er dus niet meer zo in dat het een klein kindje wordt :roll:

Oh en ik weet dat ze vast geen sterrenkijker zal blijven en gewoon nog kan draaien hoor. De combi van alles deed me gewoon erg aan mijn vorige bevalling denken en daar heb ik geen goede herinneringen aan.

Ik heb de hele dag al weeën, maar ze worden maar niet regelmatig. Ze doen wel echt pijn nu, maar blijven om de 10 minuten ongeveer komen. Ik verlies ook veel slijm met bloed, het is flink aan het rommelen. Ik hoop heel erg dat het inleiden niet nodig zal zijn.
Zou goed kunnen!
Alle reacties Link kopieren
En Fiona.... al iets doorgezet of nog altijd zonder baby?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven