Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Hoi zussel,

Hier vandaag 34 weken, vorige week laatste werkweek gehad en nu idd me druk gaan maken over de laatste dingen die nog geregeld moeten worden. Het is mijn tweede ook, compleet andere (super zware) zwangerschap tot nu toe, maar toch voel ik me nu wel chill. Bij eerste zwangerschap stond alles al klaar nu, zelfs geboortekaartje al uitgezocht,maarnu..... eh nog niet. Babykamer nog niet klaar, naam wel, kaartje nog niet,etc. En jij alles al klaar?
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk. Weet niet helemaal of mijn ‘laatste loodjes’ tellen.
Ik ben bijna 34wk zwanger van nummer 3. Ik ga met 36wk met verlof en ben voorgaande keren met 37 wk bevallen, dus het voelt wel alsof het nog maar een paar weken is.. hoeft niet natuurlijk, ik kan even goed dit keer wél de 41wk aan tikken.

Qua energie is het matig momenteel, maar het is erger geweest. Ik vond de hete zomer erg zwaar ivm niet lekker kunnen slapen. De kou is nu dus meer dan welkom, terwijl ik normaal echt een koukleum ben.
Verder vragen dreumes en peuter nog flink veel energie en til werk en wordt dat wel steeds lastiger natuurlijk. Hoe oud is jouw eerste zussel?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag meeschrijven! 35 weken zwanger van de tweede en ik vind het best zwaar.. Wat vooral te maken heeft met mijn pittige peuter.
Ik werk overigens niet meer.
Ik heb al meer van jou gelezen Nijntje. En dan vraag ik me steeds af: hoe doe je dat in godsnaam :proud: . Moet er niet aan denken ook nog een driejarige te hebben..
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Ben niet altijd goed in regelmatig schrijven/reageren maar doe mijn best ;-)
35 Weken zwanger, gelukkig al met verlof en nu nog even een weekje op vakantie in eigen land voor de laatste keer met zn 3 (hebben een peuter van 3).

En deze zwangerschap valt me toch zwaar! Eerst die hete zomer, vermoeidheid die niet weggaat en nu een peuter die aan lijkt te voelen dat ze straks de aandacht moet delen waardoor we de heeeeele dag “papa” “mama” of gewoon gejengel/gezeur/gebrul horen, gek word ik er van! Daarnaast een hele actieve baby die bij elke kleine beweging van mij ‘s nachts denkt dat het feest is en het tijd is om druk te bewegen etc.. Ik tel echt mijn zegening dat het ons gegeven is een 2e te mogen krijgen, genoeg vriendinnen waarbij dat niet het geval is, maar man man man wat moet ik af en toe even mn frustraties kwijt..

Qua “af”: babykamer is hier sinds een week of 2 zo goed als af, wasjes van kleertjes moeten nog draaien en kleine dingen moeten nog (gordijnen, plafondlamp, wat aankleding op de muren etc) maar kamer is bruikbaar en box staat snel genoeg. Door medische indicatie liggen baby en ik toch een aantal dagen in het ziekenhuis na geboorte dus mocht baby zich vroeg aandienen heeft man nog even de tijd voor de laatste klusjes ;-)
Naam al wel klaar en proefdruk van geboortekaartje is onderweg!
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk schreef:
30-09-2018 21:36
Ik wil graag meeschrijven! 35 weken zwanger van de tweede en ik vind het best zwaar.. Wat vooral te maken heeft met mijn pittige peuter.
Ik werk overigens niet meer.
Ik heb al meer van jou gelezen Nijntje. En dan vraag ik me steeds af: hoe doe je dat in godsnaam :proud: . Moet er niet aan denken ook nog een driejarige te hebben..
Haha nou in elk geval met een fijne vriend, een poetshulp, kinderopvang en de AH bezorgservice ;-D
En gelukkig waren die kinderen ook niet van de ene op de andere dag één (bijna twee) en drie jaar, dus ben ik daar in mee gegroeid.
Maar zal niet ontkennen dat het geregeld best pittig is hoor! Het hangt ook van mijn bui af of ik denk ‘ah joh, die derde maakt dan ook niks meer uit’ of ‘mijn hemel, zometeen ook nog een baby er bij!’ :mrgreen:
Maar over het algemeen neig ik te denken dat je bij twee kinderen al aardig gewend bent je me-time grotendeels in te leveren. En van alles wat het ouderschap inhoudt vond ik dat in het begin het pittigst. Lijkt me alleen dus wel zwaar dat je zometeen ook in de avonden weer even terug gaat naar voortdurende aanwezigheid van een kleintje.
Hebben jullie dat ook, dat je (naast alles waar je zo naar uit kijkt natuurlijk!) toch wel weer even op kijkt tegen dat stapje terug in zelfstandigheid van je kind(eren) en hun afhankelijkheid?

En die van jou is 2 jaar, gok ik dan? In welke zin is hij/zij pittig? En werk je niet meer vanwege verlof, of in het geheel niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij om te lezen dat jullie het ook zwaar hebben, haha.
Die wisselvalligheid herken ik zeer..soms heb ik er helemaal zin in, op andere momenten vraag ik me af waar we in hemelsnaam aan begonnen zijn. Ben ook benieuwd of ik de overgang van nul naar 1 kind of van 1 naar 2 groter ga vinden.

Herken dat van die zelfstandigheid Nijntje. Ik ben nu ook weer zo gewend aan de zelfstandigheid van mijn dochter (2 inderdaad).

Leuk dat bij jullie al alles zo goed als klaar is! Lijkt me een fijn gevoel! Hier dus niet, haha.

Gestopt met werken door combinatie verlof en einde contract.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik schrijf graag met jullie mee! Hier ook 35 weken zwanger momenteel, van ons eerste kindje, en eigenlijk voel ik me nog best heel goed. Voor mijn gevoel stukken beter dan een groot deel van de zwangerschap, maar misschien komt dat ook wel doordat ik intussen een minder hoge verwachting heb van wat ik nog kan. Respect voor iedereen voor wie het het tweede/derde kindje is, heb tijdens deze zwangerschap zo vaak gedacht dat dat me echt zooo pittig (/onmogelijk?!!) lijkt!

Ik werk deze week voor het laatst en moet zeggen dat ik wel uitzie naar m'n verlof. Had eerst bedacht dan te gaan wassen etc., maar dat voelde toch wel erg last minute, maar heb in de avonduren weinig energie om dat ook nog te doen. Zie er dus wel naar uit op me helemaal op de komst van ons meisje te kunnen richten! Kamertje, naam en geboortekaartje zijn gelukkig wel klaar

Zijn jullie van plan om thuis te gaan bevallen of in het ziekenhuis?

@ Menmo: heerlijk nog even weg. Fijne vakantie!

@ Nijntje, dat lijken me zeker laatste loodjes, al helemaal als het weer 37w wordt!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, al wat reacties! Allemaal erg herkenbaar; van zwaardere zwangerschap, tot pittige peuter tot dingen die nu nog moeten gebeuren en bij de vorige allang af waren :lol: .
Kamertje gaat langzaam de goede kant op, spullen lijken grotendeels in huis dus op dagen dat oudste onder de pannen is kan ik even losgaan op babywasjes (en bijslapen). Vond de vorige keer mijn verlof best saai en nu denk ik vooral: ik hoop niet dat de baby heel vroeg komt want dan heb ik minder dagen om te relaxen nog even haha. Zo rond de 39 weken lijkt me wel een goede planning, hopelijk is de baby het daarmee eens.

Ik zie niet zo op tegen weer terug in zelfstandigheid en continu een kleintje om me heen, heb daar alleen maar zin in. Wel denk ik vooral: hoe zou deze anders zijn dan oudste? Van de oudste ken ik inmiddels de gebruiksaanwijzing wel maar hoe gaat deze baby zijn? Rustig, druk, veel of weinig huilen, goed of slecht slapen, etc. Maargoed, daar heb ik (nu nog) geen invloed op dus we wachten het maar af...

Fijn dat het minder warm is he? Zoals gisteren vond ik echt prima en alle dagen in de zomer tot 25 graden waren ook goed te doen maar die hitte snachts was echt niet leuk. Niet dat slapen er nu veel beter op wordt qua omdraaien als een walvis :P

Iemand plaatjes van een eerste pakje? Ik ben er nog niet zo over uit en mijn hormonen vinden dat het wel een extra lief, schattig pakje moet zijn :mrgreen: .
Ooooh ik wil ook meeschrijven voor laatste loodjes, alleen ben ik nog niet echt aangekomen bij de laatste loodjes :$ nu bijna 30 weken en kan de tijd wel vooruit kijken haha

Hier zwanger van de tweede, onze eerste is nu anderhalf. Vind deze zwangerschap (misschien ook daardoor?) wel zwaarder dan bij de eerste. Nog 6 weken werken en dan heb ik verlof, dus beginnen echt de laatste loodjes ook voor mij.

Ga jullie dus wel alvast een beetje volgen, hopelijk gaan de laatste weken zo voor mij ook snel voorbij :high5:
Alle reacties Link kopieren
@Lenne: als het voelt als laatste loodjes mag je prima meeschrijven hoor! Ik vond het met 30 weken ookal aanvoelen als laatste loodjes haha. Vind het nu wel relaxter nu ik verlof heb trouwens, daar heb ik echt naar afgeteld dus snap dat je de weken wel vooruit kan kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook wel weer uit naar zo’n klein hummeltje wat helemaal afhankelijk is en waar je fijn mee kan cocoonen in plaats van steeds achter een peuter aan te moeten rennen ;-D
Weekje vakantie is inderdaad nog lekker, maar stiekem had ik het ook niet erg gevonden om nu thuis alle wasjes etc te doen, en verder niets meer te moeten/hoeven.. verwend hè :O
Qua eerste pakje: aantal opties, maar nog niets “gekozen”. Er moeten sowieso meerdere setjes mee naar het ziekenhuis voor de eerste paar dagen dus afhankelijk van lengte/gewicht denk ik dat we ter plekke bepalen wat hij aan krijgt als eerste.

Weten jullie welk geslacht baby is? Hier nu een meid van 3 en een jongen op komst. Grote zus is er helemaal klaar voor en is al druk met haar poppen aan het oefenen voor als haar broertje er is :heart: :flirting:
Gezelligheid!

Ik krijg een geplande kz op 7 nov dis kan echt letterlijk aftellen, hoop ook dat ze rustig blijft zitten waar ze zit tot die datum hihi! Mijn eerste word begin nov 4 jaar dus ik heb een schoolganger en baby. Prima combi denk ik!

Geboortekaartjes hoeveel keus kun je hebben....pfff
Alle reacties Link kopieren
@menmo: we weten het geslacht (maar weet niet hoe herkenbaar ik dan ben dus schrijf het hier even niet). Wel net als bij jou: dit wordt het andere geslacht dan de eerste :) . Ook juist daarom ben ik heel benieuwd hoe het anders gaat zijn (al kunnen 2x hetzelfde geslacht net zo goed als dag en nacht verschillen natuurlijk).

Geboortekaartje hebben we toevallig dit weekend verder afgemaakt en een proefdruk besteld. Moet wel zeggen dat ik daar niet mega veel waarde aan hecht en ‘gewoon’ een lief en leuk kaartje wilde met niet te zoetsappige gedichtjes. Krijgen er nu 2 binnen, ik ben vooral heel benieuwd hoe ik het vind om de naam erop te zien. Naam is hier wel een twijfelding namelijk, beetje ‘zo goed als zeker’. Hopelijk maakt het kaartje het nog echter en zekerder ;-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Suusberg dat je de datum al weet trouwens! Lijkt me heel gek maar ook wel een soort van rustig.. als hij/zij netjes blijft zitten tot dan tenminste. Hoever ben je dan? En wat is de reden voor een geplande ks?
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ook ik schrijf graag mee. Ook al zal dit hooguit voor een paar dagen zijn, vandaag ben ik namelijk 41 weken en 3 dagen zwanger. Het toppunt van de laatste loodjes ;) haha

Gelukkig voel ik me nog steeds erg goed, enkel lichamelijk begin ik het wel wat zwaar te krijgen. Ik kan niet zo lang meer achter elkaar staan of lopen. Ook heb ik nogal last van mijn rug de laatste paar dagen.

Op dit moment lig ik even lekker in een warm bad bij mijn zus thuis. (Helaas hebben wij zelf geen bad) Heerlijk om even al mijn spieren te kunnen ontspannen. De kleine man in mijn buik is de hele zwangerschap al super bewegelijk en lijkt het in bad ook fijn te vinden :)

Sinds ik de 41 weken gepasseerd ben word ik (en de baby) extra goed in de gaten gehouden. En word ik om de dag in het ziekenhuis verwacht voor een CTG en een echo om te kijken of er nog genoeg vruchtwater is en de placenta nog goed werkt. Dit is steeds wel een fijne geruststelling.

Ik heb besloten zolang ik me goed voel te wachten tot de baby uit zichzelf komt. Echter bij 42 weken word ik sowieso ingeleid, dus mocht hij 1 a 2 dagen voor de 42 weken nog niet geboren zijn denk ik dat ik me toch maar ga laten strippen om een inleiding eventueel te kunnen voorkomen.

Ik ben zoooo ontzettend benieuwd hoe lang de kleine nog op zich gaat laten wachten!
@Kikker
spannend zeg!
Bij mij startte de bevalling vorige keer spontaan bij 41+4 dagen dus hoefde net niet ingeleid te worden, succes!

@zussel
Ik ben nu 34+1, kz is na de vorige bevalling, bijna, noodzakelijk geworden. Maar ik wilde ook een geplande kz, ik ga t niet nog een keer zelf proberen. De vorige bevalling was zo heftig, zwaar en uiteindelijk moest ik met superspoed alsnog de OK binnen gereden worden. Dus ja, gynaecoloog zei ook direct: je hoeft mij niet te overtuigen dus vandaar.
Alle reacties Link kopieren
@Kikker: wauw, je hebt gewoon binnen een week je baby in je armen! Wat een prachtig vooruitzicht! Je klinkt nog erg ontspannen. Hopelijk ook lekker ontspannen je bevalling in. Is het je eerste?

@menmo: dat cocoonen is wel weer heerlijk, maar vergeet niet dat je intussen alsnog achter die peuter aan moet rennen ;-D
Gaat je peuter nog naar opvang oid zodat je ook echte cocoondagen hebt?

@zussel: dat verschil tussen twee kinderen vind ik echt een van de leukste dingen om te aanschouwen! Mijn twee jongens verschillen echt dag en nacht! Qua uiterlijk kun je wel zien dat ze broertjes zijn, maar hebben ze ook flinke verschillen (vooral qua lichaamsbouw). Maar qua innerlijk helemáál. Echt al van baby af aan is de ene heel huilerig, snel van zijn stuk, onzeker, heel talig en een enorme denker. En de ander is enorm enthousiast en vrolijk, echt een doener en taal kan hem gestolen worden. Zo leuk om te zien!
Qua eerste pakje heb ik nog niks. Ik ga met mijn verlof pas shoppen, tenzij ik eerder iets tegen kom toevallig.

@voorbereidingen: wij moeten nog verbouwen en dat lukt niet voor de bevalling. Dus de baby krijgt geen kinderkamer. Scheelt ook weer voorbereiden ;-D
Het bedje staat nu klaar op onze slaapkamer en binnenkort schuiven we de commode ook die kant op en dat was het wel.
Geboortekaartjes heb ik me nog niet over gebogen. Arm kind, als derde wordt ze nu al verwaarloosd ;-D

@geslacht: wij krijgen een meisje na twee jongens :love:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik schrijf graag mee.
Hier 36 wk zwanger van de derde. Oudsten zijn al 5 en 7, dus af en toe vraag ik me soms af hoe het ook alweer was, haha. Wat ik me vooral herinner is dat ik die kleintjes zwaar vond. Desalniettemin kijken we ontzettend uit naar de baby... :bonk:

Moet ook alles nog wassen, strijken ect. Beide keren na 40 wk bevallen, dus ik gok erop dat ik nog wel de tijd heb ;-)
Alle reacties Link kopieren
@suusberg, begrijpelijk dat je dan een geplande ks krijgt! Lijkt me ook vele malen fijner dan een spoed ks. Doen ze een gentle sectio in je ziekenhuis?

Leuk Nijntje, een meid na 2 jongens! Precies wat jij beschrijft die verschillen, daar ben ik benieuwd naar. En naast dat me dat spannend lijkt, lijkt het me vooral ook heel leuk. Ik kan me nu maar 1 kind voorstellen en dat is degene die er al is :lol:

Welkom Dajka! Leuk om nu nog een kleintje te krijgen met de leeftijden van je oudste 2. Ik denk nu dat ik dat ook graag wil (maar hier thuis wordt er nog even anders over gedacht) maar dat zien we tegen die tijd wel.

Nou Kikker, jij gaat zeker de eerste zijn :-D , serieuze laatste loodjes voor jou! Hopelijk dient hij/zij zich zelf aan ergens in de komende uren/dagen. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@suusberg je beschrijft precies het verloop van mijn eerste bevalling en de reden dat ik nu met medische indicatie ga bevallen. Ook met geplande kz, datum horen we hopelijk volgende week.. Ons ziekenhuis doet een gentle sectio dus ben benieuwd naar de verschillen met de spoed variant van vorige keer! Al ging dat uiteindelijk op de ok best rustig en deed iedereen zoveel mogelijk zijn best het op een gentle te laten lijken. Kleine lag in ieder geval na de check door kinderarts vrij snel op mijn borst terwijl mijn buik nog gesloten werd, daar was ik wel heel blij mee!

Spannend kikker! Ben benieuwd wanneer de kleine zich aan dient!
@menmo
Ik krijg ook een gentle sectio dit keer, hopelijk is dat wat chiller dan de vorige keer. Is wel rustig idee, tel rustig af naar de datum en hoop dat alles gewoon goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
@ kikker, oh dat zijn wel echt de laatste loodjes! Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten. Dat niet lang kunnen staan heb ik al heel lang. Ik ben zelf met nr 1 ingeleid met 42 wk, ging prima (met ruggeprik ;-) ). Nu gaan ze inleiden met 41 wk, dus beleid is veranderd.

@zussel. Ik kan je straks vertellen hoe het bevalt, haha. Wat igg heel
leuk is is dat de kinderen het zo bewust meekrijgen. :heart:

Ohhh de naam. We hebben het al
wel, maar af en toe toch lichte twijfels. Ik vind echt meerdere namen gewoon heel leuk. Lastig hoor, want volgens mij zou ik gewoon bij elke naam gaan twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook even meelezen/schrijven. Vandaag 38 weken zwanger van tweede jongen (oudste bijna 2,5) en ben echt heeeeel erg klaar met zwanger zijn. Deze zwangerschap was redelijk hetzelfde als bij de eerste maar nu de laatste weken blijft het maar rommelen met harde buiken / steken / druk / pijnlijke oefenweeën. Dat had ik bij de eerste helemaal niet. Hij is ook nog niet ingedaald dus gaat nog lekker los daarbinnen.

Zijn jullie baby’s al ingedaald? En hebben jullie ook veel meer last zo op het laatst?

Verder heel herkenbaar allemaal. De vorige keer stond alles in de eerste verlofweek al helemaal klaar. Nu denk ik steeds ‘oh sh*t’ dat moest ik ook nog regelen haha. Scheelt wel dat ik bijna alles kan hergebruiken :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
@malaguena
Welkom en ook heel herkenbaar, zeker al die dingetjes die nog geregeld moeten worden haha. Zit nu stuk minder romantisch op een wolkje, dan bij de eerste hihi! Hier ligt mevrouw wel al gedraaid, maar verder nog volop aan t rellen hierbinnen. Zie soms voet of kont uitsteken haha, miin eerste was altijd heel chill in de buik dus houd me hart vast voor straks haha. Maar 38 weken is al bijna op t eind, wie weet wanneer t start!!! Voor nu nog ff volhouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven