Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie afspraken met je partner over bereikbaarheid? En vanaf wanneer ongeveer?

Context: wij hadden gisteravond fikse ruzie omdat hij iets drinken was met werk en niet bereikbaar was toen ik wilde weten hoe laat hij thuis zou zijn. Hij nam uiteindelijk alsnog snel op, maar toen was ik al héél boos (hormonen :-$)

Wat is redelijk qua bereikbaarheid met 36 wkn zwanger? Het is onze tweede en de eerste is bijna 1,5..
Alle reacties Link kopieren
Mijn man probeert altijd bereikbaar te zijn, het kan wel eens voorkomen dat hij het niet ziet/hoort maar belt binnen 15min dan terug. Mocht er echt iets zijn weet ik vaak met wie of waar hij is en zou ik daar ook naartoe kunnen bellen.

Wellicht goed om daar samen afspraken over te maken? Ik zou me er ook niet fijn bij voelen met 36 weken en ik zou mn man niet kunnen bereiken. Dat moet hij ook snappen toch?

Ik had trouwens helemaal niet door dat jij ook al zover was, leuk!

@hier, ik ben echt snipverkouden incl hoofdpijn en opgezette klieren in keel... hopelijk gaat dat snel over!
Alle reacties Link kopieren
En gioia? Iets gebeurd vannacht?
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Gioia, fijn dat er iig iets gebeurd daarbinnen!

Ik vertrouw wel op de matrasbeschermer, omdat hij bij ons zelfs door zowel de vk als degene die de zwangerschapscursus geeft werd aangeraden.

Vind het idd heel spannend om binnenkort een datum te horen, kerst en oud en nieuw zal t niet worden, denk ergens in de week voor kerst..

Ben ik de enige die nog thuis aan het werk is? 🙈. Probeer zoveel mogelijk af te ronden voor de baby er is. Tussendoor doe ik ook wel andere dingen (gisteren bv kapper geweest en de hal geverfd, s'avonds gegeten met m'n zusje). Maar werk alsnog wel elke dag tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
07-12-2018 07:47
Wat spannend Gioia, fijn dat er iig iets gebeurd daarbinnen!

Ik vertrouw wel op de matrasbeschermer, omdat hij bij ons zelfs door zowel de vk als degene die de zwangerschapscursus geeft werd aangeraden.

Vind het idd heel spannend om binnenkort een datum te horen, kerst en oud en nieuw zal t niet worden, denk ergens in de week voor kerst..

Ben ik de enige die nog thuis aan het werk is? 🙈. Probeer zoveel mogelijk af te ronden voor de baby er is. Tussendoor doe ik ook wel andere dingen (gisteren bv kapper geweest en de hal geverfd, s'avonds gegeten met m'n zusje). Maar werk alsnog wel elke dag tot nu toe.
Ik kan niet thuis werken, dus doe dat nu (gelukkig) ook niet. Knap dat jij dat nog wel doet!
En Gioia? Hopelijk heeft het wat in gang gezet!

Hier werk ik niet thuis. Doe ik normaal ook niet en nu dus ook niet. Wil ook niet echt met een dreumes van bijna 2 erbij.

Maar wat zijn jullie allemaal nog actief! Ik doe echt bijna niks meer, behalve dus zorgen voor onze zoon, boodschappen doen, koken en een keer een was draaien. Mijn lijf trekt het echt niet als ij meer ga doen, als ik boodschappen heb gedaan doet Mn bekken al zo’n pijn dat ik amper kan lopen :| en met de zorg voor zoon samen is dat al genoeg belasting hier. Vandaar ook dat ik niet kan wachten tot de baby hier zich meldt, eindelijk mijn lijf terug en dan ga ik er vanuit snel weer een stuk mobieler te zijn. Zelfs mocht het een ks worden, denk ik dat ik na een week alweer een stuk beter ben dan nu :O

Hier 39 weken vandaag :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Het rommelde wel de hele nacht (en nog steeds) bij mij, maar het zet nog niet echt door. Maar er gebeurt wel weer iets, ik hoop dat het later vandaag doorzet!

Thuis werken heb ik de eerste weken van mijn verlof nog wel gedaan, ik had nog wat dingen die ik af wilde ronden. Maar zodra dat klaar was heb ik mijn werktelefoon uitgezet, lekker in de babymodus!

Vervelend van je bekken Lenne! Ik weet hoe vervelend het is, ik heb er 2 keer ook een tijd last van gehad tijdens de zwangerschap, maar beide keren is het weer hersteld gelukkig! Nu nergens last meer van, wonderlijk hoe dat werkt en voor iedereen weer ansders is. Maar nog even en jij bent er ook vanaf!

Beterschap Envelop!

Over bereikbaarheid: ik heb met mijn vriend vanaf de 36 weken afgesproken dat hij minstens 1 keer per uur zijn telefoon checkt, ook tijdens vergaderingen en zo. Daar houdt hij zich niet helemaal aan, maar hij kijkt wel regelmatig. En hij heeft zijn geluid zo ingesteld dat als ik bel hij altijd de ringtone hoort, ook als hij zijn geluid op stil heeft. Dus dat is wel handig, kan ik hem altijd snel bereiken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Qua bereikbaarheid hebben we afgesproken dat ik in principe alleen bel als de weeen zijn begonnen (of in een noodgeval oid) en verder alles per Whatsapp doe, tijdens zijn werktijden. Dan weet hij dat als ik bel hij ook écht moet opnemen. De afspraak is ook dat hij dus opneemt als ik bel.
Alle reacties Link kopieren
Spannend gioia ik duim voor je dat t doorzet!
Hier niet echt specifieke afspraken over bereikbaarheid, eigenlijk een beetje hetzelfde als bij yellow. Hij zorgt wel dat ie altijd zn geluid aan heeft staan.
Ik kan (gelukkig) niet thuis werken dus toen ik met verlof ging ook echt alles afgesloten. Manlief probeert wel al zn lopende dingen van t moment af te ronden zodat hij straks rustig 3 weken thuis kan zijn.
Vervelend van je bekken lenne! Hopelijk is t straks als de baby er is snel weer beter. Ik doe ook niet zo veel meer hoor, af en toe wat in huis wat nog lukt maar vindt t ook wel lekker om echt rustig aan te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft zijn eigen bedrijf. Hij moet daar zoveel mogelijk zijn, maar heeft de boel daar nu wel zo lopen dat als het moet hij weg zou kunnen.

Ik stoor hem niet. Ook niet echt appen. Dat is in principe een afspraak die wij hebben. Niet tijdens werk. Behalve als de VK is geweest, dan praten we bij. Als ik zou bellen neemt hij op en is dan tien minuten later bij mij thuis.
Eergisteren heb ik lekker hormonaal eruit gegooid dat ik hier de hele dag zit, overtijd, zonder dat hij zich afvraagt hoe het gaat. :whip:
Ik ben er niet trots op.. maar gisteren belde die om te horen hoe het met mij gaat.. Hehe..
Alle reacties Link kopieren
We hebben nu maar eens duidelijk besproken dat ik het erg spannend vind dat hij eerst een uur onderweg is naar huis en dat de kliniek ook 40min rijden is. Plus dreumes die ergens gedropt moet worden als het begint..

Hij begrijpt nu wat beter waar de uitbarsting van gister vandaan komt.

Mijn vorige bevalling begon met gebroken vliezen om 5:00.. daarna gebeurde er ruim 24u helemaal niks. Maar hoe het nu gaat lopen zal toch weer een verrassing zijn!

Wat vervelend dat je zo verkouden bent Envelop, daar zit je ook niet op te wachten nu!
Hallo dames,

Ik wil mij graag bij jullie aansluiten. Ik lees al best lang mee, en herken veel van de gesprekken.

Gioa, ik duim al een paar dagen mee! Met mijn 1e ben ik gestript en het werkte. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat er voor maandag iets gaat doorzetten bij jou!

Zelf ben ik 37/3 weken zwanger van de 2e en uitgerekend op 1e kerstdag. Nog 2 familieleden zijn die dag jarig, maar ik hoop dat de baby ervoor óf erna pas komt.

Het wordt nu zwaar, aan de ene kant heb ik nesteldrang en last van opruimwoede, maar aan de andere kant kan ik het niet zo goed meer aan. Dit resulteert in harde buiken en voorweeën, vermoeidheid en slechter slapen. Ik moet mijzelf echt dwingen niet te veel te doen op een dag.
Wij hebben niet echt specifiek iets afgesproken over bereikbaarheid. Mijn vriend is over het algemeen prima bereikbaar dus dat zal wel goedkomen. Scheelt wel dat mijn vriend sowieso niet drinkt, dus hij is er wel altijd klaar voor mocht het nodig zijn.

Hier schieten de striemen in mijn buik de laatste week :cry: vorige zwangerschap geheel zonder striae doorgekomen en ondanks dat ik nu niet per se een dikker buik heb, komen de striemen dus nu ineens nog opzetten.. misschien is twee keer zover oprekken in 2 jaar tijd toch iets teveel van het goede dan :purple:
Alle reacties Link kopieren
Hier net zo.. laatste twee weken ineens striemen. Nu heb ik ook wel een hele grote buik.
Ik smeer meteen trouw bio-oil!
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik ook geopereerd aan mijn eierstokken en rond die littekens heb ik er vooral last van. De huid is daar al kwetsbaar natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Giraffjes!
Hoe was je ervaring met strippen? Ik ben morgen aan de beurt. Ik hoorde dat je er krampen van kunt krijgen. Is dat duidelijk te onderscheiden van oefenweeen?
Alle reacties Link kopieren
Balen dat je dan op het laatst ineens nog straie krijgt! *afkloppen* maar ik heb nog nergens last van.

Welkom girafjes!

Werken doe ik niet ecby meer, ik ben gestopt met mijn baan en ga na mn verlof verder met mijn eigen bedrijf. Daar doe ik nu wel wat kleine dingen voor maar dat mag geen naam hebben.

Wij zijn vanmorgen met dochter nog even de stad in geweest voor 2 winkels en een korte lunch. Daarna was ik zo moe dat ik bijna de hele middag op de bank of op bed heb gehangen. Heb echt het gevoel dat ik de griep weer krijg en man heeft er ook al wat last van. Dat komt nu niet uit!
Iemand vertelde onlangs dat je lichaam de bevalling tegenhoudt als je de griep hebt. Zou het niet erg vinden als dat klopt... morgen ben ik uitgerekend.
@Rougelove,

Bij mij begonnen de weeen ongeveer 6 uur na het strippen. Eerst als lichte kramp en dat werd steeds erger. 4 uur later lag meneer op mijn borst.

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik geen oefenweeen, dus ik had niks om mee te vergelijken. Maar nu ik wel oefenweeen krijg, denk ik echte weeen wel te kunnen onderscheiden als het eenmaal zover is.

Sterkte morgen! Ik hoop echt voor jou dat er wat doorzet!
Alle reacties Link kopieren
Gek he, ik heb bij de tweede nu dus ook opeens veel meer oefenweeen en andere activiteit. Bij dochter was het potdicht en rustig tot mn vliezen braken..

Dit keer veel meer harde buiken en snachts pijnlijke krampen.. half in slaap kan ik het niet altijd plaatsen, maar fijn voelt t niet!
Alle reacties Link kopieren
Giraffjes schreef:
07-12-2018 20:51
@Rougelove,

Bij mij begonnen de weeen ongeveer 6 uur na het strippen. Eerst als lichte kramp en dat werd steeds erger. 4 uur later lag meneer op mijn borst.

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik geen oefenweeen, dus ik had niks om mee te vergelijken. Maar nu ik wel oefenweeen krijg, denk ik echte weeen wel te kunnen onderscheiden als het eenmaal zover is.

Sterkte morgen! Ik hoop echt voor jou dat er wat doorzet!
Dankjewel. Dat geeft wat hoop. Ik ben er vandaag even helemaal klaar mee. Komt omdat ik een slechte dag heb, waarop ik weinig kan. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
07-12-2018 07:47

Ben ik de enige die nog thuis aan het werk is? 🙈. Probeer zoveel mogelijk af te ronden voor de baby er is. Tussendoor doe ik ook wel andere dingen (gisteren bv kapper geweest en de hal geverfd, s'avonds gegeten met m'n zusje). Maar werk alsnog wel elke dag tot nu toe.
Zeg lieve bruchetta, heb jij niet gewoon verlof!? Dat betekent wel iets meer dan dat je tijdelijk geen woon- werkverkeer hebt he! Voelt het voor jou wel ok om nog te werken?

Hier kreeg ik min of meer een werkverbod. :biggrin: Heb mn laptop wel thuis en kreeg van mm manager 1 "escape" ofwel; mocht 1x mailen/appen over iets werkgerelateerds als bleek dat ik dat toch niet helemaal had afgerond voor mn verlof en verder niks.
Alle reacties Link kopieren
Haha wat een lieve werkgever yellow, zo hoort het!

Volgens mij lek ik sinds vanavond druppels helder vruchtwater. Het ruikt in elk geval zoetug en blijft, heel minimaal, druppelen. Als er vannacht niks gebeurd komt de vk morgen ochtend langs om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
07-12-2018 23:02
Haha wat een lieve werkgever yellow, zo hoort het!

Volgens mij lek ik sinds vanavond druppels helder vruchtwater. Het ruikt in elk geval zoetug en blijft, heel minimaal, druppelen. Als er vannacht niks gebeurd komt de vk morgen ochtend langs om te kijken.
Ooh wat spannend!! Veel succes :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Oooh Envelop, ik ben benieuwd! Als het idd vruchtwater is, kan er nu heel snel iets gaan gebeuren :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Succes envelop!

En verder een egopost want onze prachtige dochter is gisteravond om 10 uur geboren! Het is super goed gegaan, al 's ochtends vroeg rommelde het, om een uur of 10 werden het lichte weeën en om 14 uur toch maar de verloskundige gebeld. Ik had veel maar korte weeën en in het begin schoot het niet echt op. Ik vond het toen al echt tegenvallen omdat ze flink pijn deden maar geen effect leken te hebben en de vk bereidde ons voor op een lange bevalling. Om 19.30 uur toch 5 cm ontsluiting en afgesproken dat de verloskundige om 22 uur weer terug zou komen maar om 20.45 kreeg ik al persweeen en snel de vk gebeld. Zij was er gelukkig super snel en ik had al volledige ontsluiting dus nadat zij snel kraamzorg had gebeld en alles klaar had gezet mocht ik na een half uur persweeen eindelijk persen (een tip: zet voor de zekerheid emmers en kruikjes en andere dingen klaar voor een thuisbevalling, want om de vk dat allemaal te vertellen terwijl je persweeen aan het wegpuffen bent is niet fijn). Toen was onze mooie dochter er zo uit, helemaal gezond gelukkig! Met mij is ook alles goed, vrijwel ongeschonden uit de strijd gekomen en mijn vriend heeft me echt geweldig door de heftige weeen heen gecoacht, ben zo trots op ons drietjes :heart:
Achteraf ook heerlijk om lekker thuis bevallen te zijn, onze dochter heeft meteen na de bevalling al 2 (!) uur aan de borst gelegen en ook zo fijn dat de kraamzorg haar nog net geboren heeft zien worden en alle tijd voor ons nam.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven