Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nieuw deel :cheer2:
Zizo wil je mij bij het verlengde wachtbankje zetten.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! :cheer2:
Ik hoop dat we dit topic vol mogen schrijven met positieve testen!

Yara, ik heb je verplaatst naar de zwangeren.
G-power, jij staat nog in de tabel, maar wil je ook naar de verlengde wachtbank? Of nog een paar dagen wachten? (ik vond het zelf heel eng om door te schuiven, vandaar dat ik het je vraag).

Wil iedereen zijn gegevens in de tabel checken? Kloppen jullie leeftijden nog? Ik heb het idee dat sommigen nooit ouder worden. :biggrin: En van MwStippel, Sense, Alaynee, Mamamaria, Zot en innerpeace mis ik wanneer de kinderwens is gestart en wanneer ze begonnen zijn met de mmm.
Ik pas wijzigingen graag aan. Als het lukt, graag wijzigingen vetgedrukt vermelden, dan kan ik ze sneller terugvinden.

Ook zit ik nog te denken of er een manier is om handiger neer te zetten hoe elke poging is gegaan. Nu staat dat bij de een onder "oorzaak" en bij de ander onder "status". Ik zal erover nadenken, maar misschien heeft iemand anders hier ideeën over of wil iemand anders dit aanpassen.
Zizo, mbt je AMH laten testen en niet behandelen in Nederland is niet helemaal waar. Het ligt eraan hoe laag je AMH is.
Ik had in februari 2016 geen medische indicatie; niet lang genoeg bezig en AMH laag, maar niet zo laag dat het verontrustend was. In september 2016 medische indicatie, AMH was dusdanig gezakt dat er meteen behandeld kon, mocht en ‘moest’ worden.
Ik weet niet hoe laag Zot haar AMH was (typ mobiel en is lastig terug te zoeken nu) en wat haar leeftijd toen was (Want ook dat speelt mee) maar mijn AMH was in februari 2016 0,91 bij 29 jaar en in september 2016 0,15 bij 30 jaar.
MCK heeft toen meteen ivf gestart bij mij.
G-power ik vroeg me ook af hoe het met je gaat qua klachten. Ik hoop niet dat het overstimulatie is/wordt.

Duufje volgens mij zijn jullie een heel hecht gezin met je ouders en broer en zus. Er spreekt heel veel liefde uit wat je over ze schrijft. Ze gunnen het je zo. En jij gunt het hen ook maar natuurlijk ook jezelf. Het had ook anders moeten zijn, met jullie lieve B.

:hug: Ik hoop dat de intake in DD en de infoavond je weer een richting opsturen waar je voor nu achter kunt staat.
Alle reacties Link kopieren
TVP - dat dit maar een heel vruchtbaar topic mag worden/zijn.

Zizo: heel erg lief - ik had het idd in het vervolgtopic gezet.

Ben blij dat we iig weer een aantal positieve testers hebben... Dat de trend vooral voortgezet mag worden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Zizo, wens sinds 2013, mmm sinds 2014. En inmiddels 3 vroege miskramen erop zitten (2015, 2x2018).
Leeftijden: 35/40

Fruity, hier <0,15 toen ik 30 was en <0,05 toen ik 31 was. Zowel umcu als rdgg wilden niks meer. De pogingen in DD gaven weinig eicellen (3 de eerste, 1 embryo en 5 de 2e, 1 embryo). Zowel kwaliteit als kwantiteit was slecht.
AMH staat natuurlijk ook niet op zichzelf. Het werd hier in samenhang bekeken met FSH en een AFC echo. Met name die laatste was ook erg laag.
Jokke, over naar het buitenland gaan: in DD zitten Nederlands sprekende artsen, dat was heel makkelijk. Alleen bijv de anesthesist of bloedafname ging in het Duits. In Spanje praten we Engels, zij hebben een inernational department. Er is altijd iemand van hen bij die vertaald wat de artsen zeggen. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat dat ook regelmatig communicatieproblemen oplevert. Geen ernstige dingen, wel wat frustratie.

Op naar een nieuw vruchtbaar topic! Afgelopen zomer waren er veel miskramen en ik hoop zo dat de komende maanden het zwangeren lijstje weer eens volstroomt en blijft.
Alle reacties Link kopieren
TVP!

Happy new topic!! Ik hoop zó erg op veel zwangeren binnenkort. Het wordt wel weer tijd. Ik denk vaal aan Duufje, Zot, MwStippel, Windmolen en Lagbeek. Het duurt al zo lang :( en zoveel pech.
De rest overigens ook hoor, met sommigen schrijf ik minder lang.

Het grijpt me nog steeds aan hoeveel verdriet er soms is rondom dit traject. Ik kan het soms ook nog voelen. Maar uiteindelijk heb ik een gezond mannetje natuurlijk en dat gun ik jullie allemaal ook zo.

Ik zal proberen binnenkort weer goed te reageren!
Liefs voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Deel 7 alweer. Ik schreef volgens mij nog niet mee in het eerste deel, maar ben wel toen begonnen met de eerste ICSI poging. Tijd vliegt...
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic iedereen !!!
Hopen dat er wat minder verdriet gaat zijn.

Het begint al goed:
Yara en g-power Gefeliciteerd. En sterkte op het wachtbankje. Hoop heel erg dat alles goed zal gaan

Mevr. Stippel Pupo. Wat een prachtig resultaat tot nog toe. Hoop dat het een voorbode is voor nog meer positief nieuws.

Duuf: een knuffel! Wat ontzettend mooi en ontroerend om te lezen hoe sterk jullie relatie is. Dat het nu allemaal te veel is door wat je hebt meegemaakt en de onzekerheid over hoe het nu verder gaat denk ik te snappen. Al weet ik absoluut niet echt hoe het is. Ik herken wel de onrust. Ik kan er super slecht tegen als ik niet alle informatie heb en niks anders kan doen dan wachten. Sterkte met wachten en hoop dat de gesprekken je kunnen helpen met besluiten nemen.

Zizo, hoe gaat het met je? Lief dat je de tabel update. Ik zal mijzelf er binnenkort weer bij zetten.

Biekkie je gaf aan even afstand te nemen. Maar mocht je meelezen: :hug:

Baggel :cheer2: Gefeliciteerd met je dochter! Hele fijne dag vandaag.

Voor iedereen een dikke :hug:
Alle reacties Link kopieren
TVP
Alle reacties Link kopieren
tvp

Ik blijf mee lezen en hopelijk kan ik binnenkort ook weer met jullie komen juichen.

@zizo n.a.v. je laatste berichtje in het vorige topic... ik ben nu dan uiteindelijk toch succesvol zwanger dus ik prijs me zéér gelukkig.
Ik ben ook niet de enige die in deel 1 al mee schreef, en helaas hebben we onderweg ook van een aantal meiden afscheid moeten nemen zonder succesverhaal..
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Zot, klopt hoor dat AMH alleen niks zegt. En ik weet uiteraard (gelukkig) ook niet waarom ene ziekenhuis wel wilt behandelen en andere niet.
Mijn FSH van toen weet ik helaas echt niet meer, ik schrok zo van uitslag AMH, dat ik dat niet meer heb meegekregen.

Nu ik er zo over nadenk ga ik het steeds gekker vinden al die verschillende uitgangspunten bij de verschillende ziekenhuizen. Aan de andere kant ook wel fijn dat er niet een landelijk ‘algemene werkwijze’ is.
Blijft lastig
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal die graag willen weten hoe het met mij gaat.. ik kruip heel even onder mijn dekentje vandaan. Vandaag kon ik eindelijk terecht bij de arts. En zoals het vermoeden al was, ik heb overstimulatie. Mijn baarmoeder drijft in het vocht en ook in mijn bovenbuik zit veel vocht. Gelijk bloed geprikt. Gelukkig bleven alle waarden wel binnen de perken en was ziekenhuis opname niet nodig. Pfieuw! Nu complete bedrust en veel drinken. Over 2 dagen weer terug voor controle. Hopelijk voel ik mij dan ook weer iets beter. Uit het bloedonderzoek kwam ook dat mijn lichaam hcg aanmaakt. Vandaar waarschijnlijk ook de verlate ohss. Positieve is dus dat ik zwanger ben. Verplaats mij nog maar even niet naar de tabel er onder, vind het nog erg spannend en het besef van zwanger zijn is op dit moment ook niet zo heel groot.

Reageer later even uitebreider.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Mag ik weer mee gaan schrijven met jullie? Heb een tijd geleden meegeschreven, maar nu een aantal maanden bewust pauze gehouden. Kon het niet laten om wel mee te blijven lezen..

Ondertussen is het bijna eind oktober en hebben wij (eindelijk) onze afspraaj in Gent. Kleine voorgeschiedenis: wens sinds 2015, slechte zaadkwaliteit wv behandeling man, onregelmatige cyclus maar geen behandeling, gezien ernstige zieke schoonmoeder gestart met ICSI eind 2017. ICSI-1: 2 eitjes, 1 bevrucht, 4cellige embryo op dag 3. Niet zwanger. ICSI-2: 4 eitjes, 1 bevrucht, 4cellige embryo op dag 3. Niet zwanger. Bij de evaluatie heeft de arts toegegeven dat deze tp's eigenlijk geen nut hebben gehad. Was voor mij de druppel om daar in ieder geval weg te gaan.

Nu is mn man 20kg afgevallen, ik 8kg. En is onze hoop gevestigd op Gent. Dat is hoe dan ook een eindstation en dat is erg spannend.

Ohja. En wat het soms nog superstommer maakt, is dat ik in de zorg werk, op de verloskamers. :facepalm:

Ik kom dus graag weer meeschrijven nu ons avontuur weer verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Hoop heel erg dat Flipjes woorden uitkomen en deel 7 een gelukstopic wordt.
Ik zit toch wel weer met de gedachten verder te gaan. Vraag nog even waar.
Weer België ondanks kosten en afstand (en vrije dagen), want daar kennen ze ons en aanpak was fijn. Of iets dichterbij.
Iemand ervaringen met Leiderdorp?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees toch graag nog mee in een nieuw topic!

Zizo, zou jij de tabel voor me aan kunnen passen leeftijd is 28 en 32. ICSI 1, 11 bevruchtingen, 9 terugplaatsingen waarvan 3x positief getest en miskramen werden en nu nog 1 over. Vanaf half Oktober ICSI2 starten in Gent.

Als ik dit terug lees krijg ik weer een brok in mijn keel! Maar ik ben op dit moment weer positief aangezien ik ineens sinds de laatste miskraam een cyclus van mezelf heb.

Laatste terugplaatsing is in natuurlijke cyclus geweest (cyclus duurde wel 5 weken) en ik vond het heerlijk zonder progynova en utro. Ik was echt een totaal ander mens. Helaas wel ongesteld geworden maar we gaan de laatste cryo ook nog in een natuurlijke cyclus proberen. Gaat langer duren maar ik voel me zoveel fijner!
Alle reacties Link kopieren
Labgeek wat heerlijk in eigen cyclus. Dat heb ik behalve de verse TP ook elke keer gehad. Helemaal geen utro meer.

Heel veel succes in Gent hoop dat het je een goede TP oplevert.

@lauwie welcome back. Vind het wel raar wat zo'n arts je vermeld bij de evaluatie.. Waarom zetten ze de TP dan door als het geen zin had.. Hoop dat je nu meer geluk hebt deze poging.

@gpower heel veel sterkte. Hoop dat de klachten snel afnemen en je je weer goed voelt.

@Flipje ik was heel erg benieuwd hoe je deze zwangerschap dag voor dag door komt na alles wat je hebt meegemaakt. Gaat het goed of pieker je veel. Maak je je veel druk of kan je het los laten?

@zizo hoe voel jij je?

@smurf alles goed? Al ongesteld geworden?


Hier weinig spannends, heb vandaag veel krampjes en dat maakt me nerveus. Iemand herkenning of tips er mee om te gaan?
Fruity-Pebbles schreef:
03-10-2018 11:37
Zot, klopt hoor dat AMH alleen niks zegt. En ik weet uiteraard (gelukkig) ook niet waarom ene ziekenhuis wel wilt behandelen en andere niet.
Mijn FSH van toen weet ik helaas echt niet meer, ik schrok zo van uitslag AMH, dat ik dat niet meer heb meegekregen.
Bedoelde het niet aanvallend hoor, maar merkte indertijd dat er best wat mensen uit ‘het ivf wereldje’ zich blind staarden op AMH, terwijl het denk ik om een totaalplaatje gaat. Het fijne aan DD vond ik dat er een reeel gesprek was over kansen en ook wat er niet kon, maar de keuze bij ons lag in plaats van dat er voor ons werd bepaald dat we geen ivf in gingen. Ik heb door DD geen kind gekregen maar wel de kans en daarmee kon ik voor mezelf het hoofdstuk eigen eicellen uiteindelijk afsluiten. Ik ken mezelf, ik had altijd een ‘wat als’ gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees en schrijf en icsi ook weer mee! Na een pauze in deel 6 gaat morgen de eerste prik er weer in.

Ik ga stimuleren met Ovaleap. Kent iemand hier dit? Ik niet, maar hele fancy pen met etui die je makkelijk kunt afstellen. Ik moet sochtends 100 IE spuiten en savonds 75IE. Het is dus verdeeld in 2. Volgende week dinsdag alweer echo!

Spannend!!!

Hopelijk gaat het voor ons allemaal een heel vruchtbaar topic worden 🍀🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer bij!

wens sind april 2015
MM sinds oktober 2017
zot-83 schreef:
03-10-2018 20:41
Bedoelde het niet aanvallend hoor, maar merkte indertijd dat er best wat mensen uit ‘het ivf wereldje’ zich blind staarden op AMH, terwijl het denk ik om een totaalplaatje gaat. Het fijne aan DD vond ik dat er een reeel gesprek was over kansen en ook wat er niet kon, maar de keuze bij ons lag in plaats van dat er voor ons werd bepaald dat we geen ivf in gingen. Ik heb door DD geen kind gekregen maar wel de kans en daarmee kon ik voor mezelf het hoofdstuk eigen eicellen uiteindelijk afsluiten. Ik ken mezelf, ik had altijd een ‘wat als’ gehad.
Zo heb ik het ook echt niet opgevat :-)
Juist alle informatie en aanvullingen maakt dat mensen die het lezen of meeschrijven goede info krijgen/hebben.
Mijn fsh weet ik echt niet meer, kom ik ook niet meer achter, want wij hebben besloten dat we niet meer de molen ingaan, ook al willen we misschien later wel een 2e.
Fijn dat DD een realistisch gesprek heeft gevoerd met jullie en jullie op deze manier een goede keuze konden maken. Ik vind het echt heel stoer dat jullie nu bezig zijn voor de 2e in Spanje. Ik duim m’n duimen blauw! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic, jeetje! Wat vliegt de tijd toch he...
Nieuwe topic hoi dames al een tijdje niets geschreven maar wel altijd meegelezen alle dames sterkte wat een heftige periode zeg de afgelopen tijd zizo we kregen allebei een terugplaatsing en jij had positief getest ik wil je een knuffel geven wat heftig zeg hoe gaat het met je?

Dames met positieve testen gefeliciteerd dat geeft iedereen weer een een positieve kick echt geweldig👍🏻

Ik heb behandelong gehad in Düsseldorf icsi van de 7eicellen helaas toen 1bevrucht en die is de 5e dag teruggeplaatst helaas negatief wat viel dit zwaar!! Dan denk ik aan de dames die meerdere terugplaatsingen hebben gehad dit is heeel erg heftig!! Ik hoop dat iedereen mama mag worden zo vanzelfsprekend voor andere mensen en zo moeilijk voor ons!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven