Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
tvp

ik lees en hoop nog steeds mee dames!
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Hee lieve meiden. Ook ik kom weer meeschrijven in dit topic. Zo fijn om hier m'n verhaal kwijt te kunnen en steun te krijgen van lotgenoten. Hoewel ik ontzettend hoop dat we deze keer wat meer doorstroom krijgen naar het vervolg topic en wat minder naar nieuws.

Alaynee, staat bij jou al een nieuwe behandeling gepland? Hoe gaan jullie verder?

Smurf, Ovaleap ken ik niet, maar klinkt wel goed. Altijd leuk als die stomme spuiten tenminste een beetje fancy eruit zien, toch? ;-) Heel veel succes met stimuleren! Hopelijk wordt deze ronde jullie succesronde!

Labgeek, jeetje, laatste terugplaatsing alweer... Eerlijk gezegd had ik al lang verwacht dat je (blijvend) zwanger zou zijn... Ik hoop heel erg dat de laatste embryo het gouden embryo blijkt te zijn. En anders dat Gent jullie succes gaat brengen. Goed dat je daar alvast een afspraak hebt staan.

Vienna, geen ervaring met Leiderdorp hier, sorry. Maar wou even schrijven dat ik heel goed snap dat je toch weer verder zou willen. Soms heb je even een lange pauze nodig om afstand te nemen en rustig te bekijken hoe je verder wil. En als dan de wens toch weer opkomt zetten om verder te gaan, dan ben je er mss toch nog niet klaar mee. Je hebt iig nog 2 verzekerde pogingen. Maar lijkt me idd lastig te beslissen waar je verder wilt gaan ivm financiën. Zijn er geen verzekeringen die meer kosten overnemen vanuit het buitenland? Of maakt dat niet zoveel uit? Mss kun je één ronde proberen in NL en als dat helemaal niet bevalt kun je altijd de volgende ronde weer in België doen. Veel wijsheid!

Lauwie, welkom terug. Oh poeh, dat is wel een heftige opmerking van je arts. En ben het niet helemaal met hem eens hoor. Ik lees af en toe toch verhalen van terugplaatsing van 3-4 cellen op dag 3 (of zelfs een keer op dag 4!) die wel succesvol afliepen, dus er is altijd toch een kans. Maar het lijkt me wel een goede beslissing om daar weg te gaan. Ik hoop dat ze in Gent meer voor jullie kunnen betekenen, iig hebben ze daar de nieuwste technieken en mogelijk betere protocollen. En wat goed dat jullie allebei zoveel zijn afgevallen! Een betere leefstijl schijnt ook wel echt bij te kunnen dragen, dus ik hoop dat dat gaat helpen!

G-Power, ik hoop dat de overstimulatie binnen grenzen blijft.... Goed rustig aan blijven doen en veel drinken! Hopelijk voel je je snel beter! Iig is het voor een heel goed doel!!

Jokke, wat een rotopmerking van je werk zeg! (6) Zelfde als een borstvergroting? Zijn ze nou helemaal? En wat Zizo al schreef, je hoort hier gewoon ziek voor geschreven te worden ipv dat je vakantieuren moet gebruiken. Maar lijkt me heel naar als je werk daar niet vanzelf in mee gaat...

Baggal, eens met de rest, superlief hoe jij hier nog altijd ons aanmoedigd en zo uitgebreid meeleeft en meeschrijft. Heel fijn! Boulu, geldt voor jou ook! Al snap ik dat je momenteel wsl even wat minder er aan toe komt ;).

Duufje, ja, het is ontzettend k*t hoeveel invloed het heeft, niet alleen op jezelf, maar ook op je omgeving. Dat anderen zich schuldig voelen naar jou toe, of gewoon verdrietig zijn voor/met jou. Het is enerzijds begrijpelijk en ergens natuurlijk ook heel fijn dat ze zo meeleven, maar ik snap helemaal dat je je er ook weer extra schuldig om gaat voelen. Heb geen advies voor je, maar leef erg met je mee. Ik denk dat als ik ooit in therapie ga voor m'n kinderwens, dit de reden zal zijn. Niet zozeer hoe ik er voor mezelf mee om moet gaan dat ik mss nooit een kindje zal hebben, maar meer hoe ik omga met het schuldgevoel naar m'n man toe, en naar m'n schoonouders en m'n ouders toe. Want ik weet wel dat ik er ook niets aan kan doen en dat ik me niet schuldig zou moeten voelen, maar om dat ook om te zetten is een heel ander verhaal. Knuffel!!

MevrouwStippel, woehoe!!! Alle vier cryo's!!! Wat goed! En ze zijn dus op dag 5 ingevroren? Blasto's dus? Da's echt een topscore! Heel erg gegund! Dat geeft goede moed! Ik duim voor je! Hou je het nog uit op het wachtbankje?

Gingerspice, hier nog even spuit nummer 11 over AMH. Ik had op m'n 31e een AMH van 1,8. Ook niet superhoog dus. M'n arts destijds gaf aan dat het idd aan de lagere kant was, maar nog niet zorgwekkend. Alleen zou ze aanraden niet nog jarenlang te wachten met IVF. In het centrum waar we nu zijn is het nog eens getest, toen was ik 33. Toen was 1,7, dus gelukkig geen grote daling. De arts van nu vond het een hele prima waarde en gaf juist aan dat we daarmee nog wel ff vooruit kunnen. Dus nog los van wat anderen al schrijven, dat de waarde kan fluctueren van meting tot meting en lab tot lab, is de interpretatie ook niet zo duidelijk. Ik denk dat je met een waarde van 2 nog prima zit, hoor! En spannend dat jullie nu het ingevroren zaad gaan gebruiken. Kan me wel voorstellen dat dat een positief verschil kan maken, als dat van goede kwaliteit is, itt tot nu. Succes!!

Zot, spannend dat bij jullie de planning ook weer van start is gegaan. Ik hoop zo dat deze (wsl laatste?) poging jullie een broertje of een zusje gaat opleveren.

Zo, en dan nu nog even mijn update. Gesprek vandaag bij het endometriosecentrum was fijn, ik kreeg heel veel tijd om alles te bespreken. Voorlopige conclusie: ik moet een colonoscopie ondergaan om te kijken wat de status is van m'n darmen. Aan de hand daarvan (en eventueel nog een mri-scan) wordt besloten of een operatie nodig is of niet. Wbt de kinderwensbehandelingen gaat ze nog met een collega bespreken hoe we het beste verder kunnen gaan. Daarover word ik dinsdag teruggebeld. Dan gaat het erom of we niet toch beter meteen verder kunnen gaan met IVF, of dat we alles even stil moeten leggen tot de uitslag van het vervolgonderzoek, of dat we gewoon door kunnen zoals we bezig waren. Vind het heel fijn dat ik straks hopelijk wat meer weet over wat er gaande is in m'n darmen, want op de echo was natuurlijk weer helemaal niets te zien.
Vienna, wat wil je weten over Leiderdorp? Ik neem aan dat je het over het MCK hebt?
Ook van mij een meeleefpost!

Lauwie, de embryo waar mijn dochter uit is ontstaan was ook 4 cellig op dag 3 en tegen mij hebben ze nooit iets gezegd over dat het niet voldoende was.
Alle reacties Link kopieren
TVP

Huidige status: volop aan de Progynova ter voorbereiding op tp #6... Dinsdag echo om het bms te meten.

Voor de tabel: nog één cryo over van ICSI2 en ik ben gisteren 30 geworden :there: Mijn man is inmiddels 32.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen wat fijn dat je gesprek bij het endometriosecentrum goed was. Hopelijk komt er snel een oplossing voor je klachten.

Doces fijn dat je ook weer verder gaat. Succes! En ik zal de tabel dit wknd aanpassen.

Druk hier, reageer dit wknd verder.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve reacties. Ik heb de link van freya doorgestuurd naar mijn werk. Ze hadden er nog nooit van gehoord en komen erop terug.
Ik sta nog niet in de tabel, schrijf miss wat te kort mee daarvoor.
Anders ;-)
Wens sinds mijn hele vroege kinderjaren :-). Actief bezig met deze wens sinds aug 2016.
6 iui's
2 ivf's waarvan nu 2 embryo's in de vriezer.
Leeftijd beide 37
Geen oorzaak gevonden, nog nooit een positieve test in handen gehad.
(Weet niet hoe ik met vet lettertype moet schrijven via mijn telefoon)
Alle reacties Link kopieren
@ Fruity-Pebbles: Bedoel idd MCK. Ben vooral benieuwd naar ervaringen met de artsen en verpleegkundigen. En of ze daar behandelingen op maat geven of ook vooral protocollen volgen zoals in mijn NLse ziekenhuis.
Maar ook de vraag in hoeverre je zelf stem hebt in de behandelingen. Of er wachttijden zijn.Of alle behandelingen op 1 plek zijn (bv. echo’s, bloedafname, punctie en terugplaatsing).
Dat soort dingen.
Maar vooral ook of mensen een goed gevoel bij dit centrum hebben (en misschien ook succes?).
Alle reacties Link kopieren
Duuf: Ik weet vrij zeker dat jij in Deel 1 al meeschreef hoor. Jij meldde je toen je net met ICSI 2 bezig was dus dat moet ergens in Maart 2016 geweest zijn. Deel 1 eindigde met mijn bezoek aan het ziekenhuis in Calais. Gek, hoe dat soort dingen je nog bij blijven...
Hoop dat standje overleven je op dit moment redelijk afgaat. De duidelijkheid over hoe verder te handelen komt aan het eind van de maand hopelijk. Heb je ondertussen al iets meer duidelijkheid over een mogelijke zwangerschap van je zusje? Zoals altijd een dikke knuffel van mijn kant.

Windmolen: Hopelijk heb jij binnenkort ook wat duidelijkheid vwb je darmen. Bloed bij je ontlasting lijkt mij meer dan vervelend en dan nog mogelijk de endometriose. En voor wat betreft meeschrijven: ik merk dat ik maar lastig afscheid van jullie kan nemen. Ik zou zo graag zien dat iedere IVF-warrior hier straks een positieve uitkomst heeft in de zin van een doorgaande zwangerschap en levend en gezond kind. Maar ik weet ook dat de realiteit hard kan zijn en de spanning tussen trajecten gewoon heel moeilijk. Er is enerzijds de wens en anderzijds de twijfel of het ooit gaat lukken en dat maakt het lastig/pijnlijk en ook oneerlijk.

Vienna: Ik kan me goed voorstellen dat je soms twijfelt over stoppen/doorgaan. Je wordt zo meegezogen door trajecten en je leven staat toch als het ware on hold. Lastig - lastig - lastig. Uiteindelijk kunnen alleen jij en je man de beslissing nemen wel of niet verder te gaan zolang je er maar achter staat.

Wat lief Mahi & Zizo: hebben gister een fijne dag gehad en zaterdag een feestje annex housewarming. Ik voel me dan wel heel schuldig/ongemakkelijk, omdat ik het jullie ook zo gun.

Yara: krampjes kan ook her stretchen van je uterus zijn. Ik had die destijds met een week of 5 en was als de dood voor een volgende miskraam. Maar bleek dus normaal te zijn. Kan je geen advies geven hoe je er mee om moet gaan. Je moet, hoe vervelend het ook is, de tijd gewoon afwachten. Snap je angst volkomen. Zwanger zijn na de MMM is enorm spannend, zwanger zijn na de MMM en na een MK is doodeng.

Lauwie: samen 20 en 8 KG afvallen is super goed!! Petje af. Benieuwd wat Gent voor jullie kan betekenen.

Zot: Jij begint ook weer aan een nieuw Spaans avontuur. Hoe is het met je? En dan vooral: hoe voel je je?

Labgeek: Ja - dat klinkt als veel TP’s en je had zelfs een late MK. Kennelijk kunnen jullie wel mooie embryos maken en ben je tot 3 keer toe heel dichtbij geweest. Duim voor dit embryo! En ergens misschien toch een aangenaam idee dat de afspraak in Gent al redelijk snel zijn als blijkt dat het nodig is (al hoop ik natuurlijk van niet).

G-power: Fijn dat de zwangerschap bevestigd is! Maar wat irritant van het vocht! Drinken - drinken - drinken!!

Gingerspice: Ik vroeg me laatst al af hoe het je verging. Welkom terug en hopelijk wordt dit een succesvol topic voor jou!!

MwStippel: Kom je de wachtweken een beetje door? Wat een aangenaam idee dat je 4 blasto’s in de vriezer hebt!

Doces: Hoop dat je een Fijne verjaardag had! Nog Gefeliciteerd!

Jokke: Iedereen mag meeschrijven in de tabel - wees welkom hier!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Jokke, natuurlijk mag je in de tabel! Ik had je al in de bovenste tabel gezet, maar niet in grote omdat ik daarvoor nog niet alle gegevens had. Nu wel, dus ik zet je er dit wknd in, of iemand anders als een ander eerder is. :)
Alle reacties Link kopieren
:shame:
Vienna25 schreef:
04-10-2018 21:55
@ Fruity-Pebbles: Bedoel idd MCK. Ben vooral benieuwd naar ervaringen met de artsen en verpleegkundigen. En of ze daar behandelingen op maat geven of ook vooral protocollen volgen zoals in mijn NLse ziekenhuis.
Maar ook de vraag in hoeverre je zelf stem hebt in de behandelingen. Of er wachttijden zijn.Of alle behandelingen op 1 plek zijn (bv. echo’s, bloedafname, punctie en terugplaatsing).
Dat soort dingen.
Maar vooral ook of mensen een goed gevoel bij dit centrum hebben (en misschien ook succes?).
Ik ben 2 jaar bij MCK behandeld, 1 keer IVF, 1 keer escape iui (zwanger maar miskraam), 1 keer ICSI en 3 keer IUI in natuurlijk cyclus (waarvan 2 keer eisprong gemist)
Je hebt 1 arts, zij of hij (er werkt een handjevol mannen) is je aanspreekpunt. De protocollen zijn volgens Nederlandse richtlijnen, maar ze proberen hier maatwerk in te leveren. Eerste keer spuiten was Deca en Gonal-F 225. Tweede keer spuiten Deca en een variant op Menopur (vergeet elke keer de naam) 350. Na een mislukte behandeling maak je een afspraak bij je eigen arts om te evalueren. Echo’s heb je elke keer een andere, de zogeheten ‘arts van de dag’. Voordeel is dat alle artsen puncties uitvoeren, je hebt op een gegeven moment dus elke arts wel een keer gehad/gezien.
Alles gebeurd bij het MCK zelf, van eerste afspraak tot voortgangsechos tot terugplaatsing. Ook eerste echo’s mocht je zwanger raken.
Iedereen is heel lief en aardig, tranen tijdens gesprekken of behandelingen kijken ze niet van op. Ik geloof dat er overal tissues staan in de kamers. Althans, ik kreeg vaak een tissue uitgereikt. Bloedafname en bloedonderzoek doen ze ook bij MCK, ze hebben een eigen lab.

Je arts gaat echt een gesprek met je aan. Ik heb na 2e keer spuiten gevraagd waarom niet terug naar gonal-F. Daar had ik meer eitjes van, mijn arts keek in dossier en kon goed uitleggen waarom zij dat niet aanraadde, maar gaf ook aan als ik dat zou willen ik terug mocht naar gonal-F. Net als gebruik Crinone of Utro. Ook daar mocht ik zelf in kiezen. Hoeveelheid hormonen spuiten is landelijk op een maximum bepaald.
Medicatie haal je op in de apotheek van het ziekenhuis (zit aan de overkant, 2 minuten lopen).

Pff geloof dat ik alles heb gehad ;-)
Ik kan de naam van mijn lieve arts doorgeven, dat mag helaas niet openbaar op het forum.
Ik heb trouwens 1 keer gesprek gehad met een arts die ik totaal niet mag, we hadden echt geen klik zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ook ik lees en leef nog steeds met jullie mee. Hopelijk brengt dit topic alleen maar positief nieuws, het is jullie allemaal zo gegund!

Vienna25 schreef:
04-10-2018 21:55
@ Fruity-Pebbles: Bedoel idd MCK. Ben vooral benieuwd naar ervaringen met de artsen en verpleegkundigen. En of ze daar behandelingen op maat geven of ook vooral protocollen volgen zoals in mijn NLse ziekenhuis.
Maar ook de vraag in hoeverre je zelf stem hebt in de behandelingen. Of er wachttijden zijn.Of alle behandelingen op 1 plek zijn (bv. echo’s, bloedafname, punctie en terugplaatsing).
Dat soort dingen.
Maar vooral ook of mensen een goed gevoel bij dit centrum hebben (en misschien ook succes?).
Ik ben zeer tevreden over MCK, vooral inderdaad een heel goed gevoel gekregen. Ik heb 2 ivf behandelingen nodig gehad om blijvend zwanger te worden, tijdens mijn bbz en na mijn infectie ben ik in korte tijd vaak in het MCK geweest. Mijn ervaring is dat iedereen (mijn eigen behandelend arts, de overige artsen en verpleegkundigen) erg met ons meeleefde. Ze namen de tijd voor ons en door de infectie na de tweede punctie heb ik een aantal keer contact gehad met de spoedlijn, ik ben telkens snel geholpen en het is mede dankzij hun snelle handelen gelukkig allemaal goed gekomen.

Alle behandelingen zijn op 1 plek, wat ik ook erg fijn vond is dat je in principe geen zwangere vrouwen of kinderen tegen zult komen omdat het echt op een aparte locatie zit. Het voelde ook helemaal niet aan als een ziekenhuis oid. De medicijnen haal je op in de apotheek van het ziekenhuis tegenover de kliniek. Er was vorig jaar tot een paar maanden terug in elk geval geen wachtlijst, ook tijdens de weekenden, zomer- en kerstperiode vinden de behandelingen plaats.

Een verse terugplaatsing krijg je op dag 3, cryo’s worden ingevroren als het blasto’s zijn op dag 5 of ze laten ze nog 1 dag doorgroeien, als het embryo op dag 6 dan een blasto is geworden, wordt het alsnog ingevroren. Je krijgt dus op dag 6 een mail met hoeveel embryo’s zijn ingevroren. Ik vond het eerst nogal eng dat ze alleen blasto’s invriezen maar deze cryo’s hebben de beste kansen. Ik ben nu 35 weken zwanger van een cryo blasto.

Ik zou als ik jou was eens een afspraak maken, wij konden snel terecht en ik zou je vragen omtrent de protocollen gewoon daar stellen. Ben je moeilijk te stimuleren? Ik kreeg gonal f maar ik meen dat ze dit maximaal tot 250 eh geven (volgens mij Nederlands protocol inderdaad).

Laat het maar weten als je nog meer vragen hebt! Heel veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, je slaat echt de spijker op z'n kop. Ik ben volgens mij psychisch behoorlijk stabiel en kan prima met tegenslagen omgaan. Ik weet ook zeker dat ik mijn weg wel ga vinden, ongeacht of onze kinderwens wel of niet vervuld wordt. Maar het 'schuldgevoel' omdat anderen zo verdrietig zijn om onze situatie vind ik wel heel moeilijk. Aan de andere kant is het natuurlijk alleen maar heel fijn en hartverwarmend dat er zoveel mensen zo ontzettend met ons meeleven en we niet alleen staan in ons verdriet.

Baggal, je hebt gelijk denk ik ja, geloof inderdaad dat ik al in het eerste topic ben aangesloten. Veel gebeurd sindsdien.
Was vertederd door de foto van je jarige meisje. Zo fijn dat jullie dit mee mogen maken. En wat een plaatje is het, ze is erg goed gelukt.
En bedankt aan je man voor zijn olifanten-opmerking. Hij blijft in mijn hoofd hangen en het helpt me.

Wij hebben gisteren de informatie-avond over pleegzorg gehad. Was een intense, maar hele fijne avond. Was klein opgezet en naast een professional was er ook een ervaren pleegouder aan het woord. Heel verhelderend. Ik ben er niet door afgeschrokken en mijn man, die hier toch wat terughoudender in was, is er nu ook wel van overtuigd dat wij dit wel kunnen.
Voor mij dus een bevestiging, voor mijn man een overtuiging. Dat er ooit een pleegkind komt, is voor ons nu wel duidelijk. Wanneer we dit allemaal verder in gang gaan zetten hangt heel erg af van onze afspraak in DD over een paar weken.

Ik hoef overigens niet meer in de tabel. Mijn eigen statistieken stemmen me niet echt vrolijk, dus ik kijk er liever niet naar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook hier verder mee! Succes lieve meiden :redrose:

Duuf ik vind het ook écht bij jou passen pleegzorg, super mooi om te gaan doen :heart:
Baggal nog van harte met je meisje. Bijzonder zo'n 1ste verjaardag. Heel fijn feestje gewenst dit weekend.

Duufje wat fijn dat de pleegzorg avond zo goed bevallen is. Het wanneer wordt wel duidelijk met de tijd, stap voor stap. Ik hoop dat jullie een eerlijk en goed onderbouwd advies krijgen in DD.

G-Power toch overstimulatie dus. Het is inderdaad voor een goed doel. Heel fijn dat je nu weer zwanger bent. Hopelijk knap je snel op. Wanneer krijg je weer een controle?

Labgeek spannend hoor. Ik ga weer voor je duimen. En Doces voor jou ook. Ik hoop enorm met je mee.

Windmolen fijn een voortvarende aanpak in het centrum. Ik duim dat het meevalt in je darmen. Lijkt me ook een heel naar onderzoek. Zo bagger wat jij allemaal voor je kiezen krijgt.

Yara die verlengde wachtbank lijkt me killing. Je kan alleen maar hopen dat het goed zit en afwachten. Lijkt me slopend, zeker voor diegenen die al een miskraam/miskramen hebben meegemaakt.

Blauwe rok hoe hou jij het uit op de wachtbank? Spannend dat afwachten. En die utro die allemaal nepkwaaltjes veroorzaakt grrr...

Zizo zo lief dat jij de tabel wil bijwerken. Bedankt.
Leeftijd ik 38/man 41
Wens sinds 2014 en in de mmm sinds januari 2017
Wil je nog toevoegen bij ICSI 1: 1 verse terugplaatsing, geen cryo's
ICSI 3: 1 verse terugplaatsing + 4 cryo's
Ohh ja, ik mag van het ziekenhuis op 14-10 testen, dat ga ik dus ook doen (als ik me zo lang kan bedwingen dan).

Dank voor jullie lieve reacties op mijn cryo's. Ze zijn op dag 5 ingevroren, is standaard in mijn ziekenhuis. Dus ik ga er vanuit dat het blasto's zijn.
Ik word nu al gek van de wachtweken en dan zit ik nog in de eerste week. Zooo spannend. Maar het is toch een heel ander gevoel wanneer je een aantal cryo's hebt. Geeft een stukje gemoedsrust.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwStippel schreef:
05-10-2018 11:33

Dank voor jullie lieve reacties op mijn cryo's. Ze zijn op dag 5 ingevroren, is standaard in mijn ziekenhuis. Dus ik ga er vanuit dat het blasto's zijn.
Ik word nu al gek van de wachtweken en dan zit ik nog in de eerste week. Zooo spannend. Maar het is toch een heel ander gevoel wanneer je een aantal cryo's hebt. Geeft een stukje gemoedsrust.
Ik dacht sowieso al "wauw": ik ben heel erg makkelijk te stimuleren en ik had bij ICSI1 vijf cryo's en bij ICSI2 drie.

Maar nu lees ik dat ze bij jou zelfs dag 5 zijn! WAUW!

Hier vriezen ze namelijk op dag 4 al in, en ik betwijfel ook hoeveel van mijn cryo's dag 5 zouden halen...

Wat een super score Stippel!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoi allemaal!

Graag zou ik ook hier willen meeschrijven :)
Schrijf al mee in een andere topic (in je uppie) maar meer input ed mbt de behandeling is fijn!

Mijn cv ;)
Alleenstaande van 35, vanaf mei 2016 in het traject bij Geertgen kliniek. Inmiddels 8 maal iui gehad (ook een hsg tussendoor en donorwissel)
Nu zit ik sinds een week of 2 in het icsi traject na een paar maanden pauze.
Ik spuit nu Triptofem en sinds een aantal dagen Ovaleap.
1e uitgangsecho zit erop en voor nu zijn er 24 follikels...afw88 wat er gaat groeien....
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbels en Rucio: wat ontzettend fijn om jullie uitgebreide reacties te lezen. Bedankt voor deze moeite. Het is echt goed te lezen dat jullie er beiden positief over zijn en ze ook openstaan voor eigen input.
Ik ben wel heel goed te stimuleren. Vorige keer waren er 7 rijpe eicellen zonder heel veel hormonen, waarvan 6 uiteindelijk bevrucht.
Denk dat ik dan toch daar een afspraak ga maken om te bespreken wat mogelijk is.

Sorry dat ik verder niet op iedereen persoonlijk reageer. Afgelopen week was een roller-coaster aan emoties. Ben er erg moe van. Daarbij hebben we ook een heel goed gesprek bij Pleegzorg gehad. Dat zien we ook zeker als iets dat bij ons past. Vraag is alleen is of nu al het juiste moment is.

Ik wil iedereen heel veel geluk en kracht toe wensen met alle stappen. Hoop echt dat ieders moeite uiteindelijk wordt beloond :rose:
Globe welkom hier. Spannend om te stimuleren. Ik hoop dat er voldoende gaat groeien. Een vriendin van mij heeft een succesvol traject bij Geertgen gehad. Ze was daar erg tevreden over.

Vienna als jij toch toch nog een poging wilt overwegen zou ik zeker het gesprek aangaan. Het traject is zwaar en onzeker. Maar ik denk dat je stapje per stapje moet bekijken of je doorgaat. En sommigen hebben het nodig om het even te laten bezinken en erover na te denken. Anderen gaan liever gelijk door met de volgende stap.

Los van het uiteindelijke resultaat ben ik heel blij dat ik mijn laatste betaalde poging benut heb. Dat komt natuurlijk ook omdat ik in ICSI 2 geen terugplaatsing/cryo's had. Dat is zo'n zure afsluiter. Nu heb ik het gevoel dat ik een reële kans maak.

Wachtweek 2 is vandaag begonnen. Ik heb toch al maar extra testen in huis gehaald. De pregnyl is al meer dan 10 dagen geleden dus die is al uit mijn lichaam. Pfff zo spannend. Het lukt niet zo goed om afleiding te zoeken. Ik ben er enorm mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
@mevrouw stippel, ik herken het heel erg dat ik er al de hele tweede week helemaal gek van werd. maar ik zou (als je het uithoudt) nog een paar dagen wachten. je maakt je zelf anders de komende dagen helemaal gek als je een heel licht testje oid krijg. Succes met de zwaarste loodjes, hoop dat je toch iets vind om je af te leiden.

@windmolen: jij ook veel succes deze ronde, ik ben het met je eens dat we nu wat meer succesen moeten hebben om gewoon even te voelen dat het zo ook kan na de afgelopen zomer :-( zou leuk zijn als we nu een vruchtbare periode hebben. fijn dat je ook weer meeschrijft, we gaan hopen op veel geluk nu :rose:


@gpower, mevrouw stippel en blauwe rok, hoop dat jullie bij de successen horen, en ikzelf dan hopelijk ook

jokke: ik vind het ook vreemd van je werk, vind het persoonlijk niet te vergelijken met een borstverggroting en daarnaast heb je zeker ook rechten.

Ik ben er zelf niet zo open over eigenlijk en heb dan ook mazzel gehad dat ik bijvoorbeeld een dag vrij ben in de week waar ik ook weleens een afspraak inplan. Ik weet namelijk nog niet of ze vrouwen nog kansen geven wanneer ze weten dat je toch zwanger wordt?

@Vienna:helaas heb ik er geen ervaring mee, kan je dus ook geen tips geven.

@baggal, ik sta er denk ik wat onzekerder in als de vorige keer, heb wel af en toe een vleugje misselijkheid en merk dat ik (NU AL?????) veel snoep? is dat normaal joh. hahahah. Als het zoet is, is het goed?

@Globe. welko meid. schrijf maar lekker van je af :-) denk dat je veel steun hebt aan alle meiden hier.

@smurf: hoe gaat het prikken, wanneer krijg je een echo voor het aantal enzo?
heb je een kort of een lang traject? ik duim zo met je mee.

@ginger: ook voor jou hoop ik op een goed en vruchtbaar topic! succes meis.

Hier weinig meegemaakt eigenlijk. heb helaas de harbour run moeten overslaan.
die zou ik vanmorgen lopen. 10 km met geloof ik 25 obstakels. De dokters hadden aangegeven dat als het alleen rennen was geweest op het niveau dat je aankan, je het wel had Mogen doen maar op het moment dat je je grenzen overgaat, riskeer je een hoop. Was wel even slikken dat het niet kon, maar ik weet wel waarvoor ik het doe.
Hier ook een tvp -- ik lees altijd nog zo veel mogelijk mee.

Ik denk aan jullie lieve dames, jullie zijn toppers! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijdje niet gereageerd, want ik wilde (voor zover mogelijk) op iedereen reageren omdat ik het waardeer dat andere dames dat ook doen.

Daar gaat ie: (en excuses voor de iedereen die ik vergeet)

Allereerst: Een nieuw topic (nr7) en dan lezen dat er dames al in de eerste meeschreven. Dat is natuurlijk gewoon oneerlijk! Ik hoop dat in ieder geval die dames (en zoveel mogelijk anderen) doorstromen naar het vervolg topic.

G-power: Wat naar van de OHSS, hopeljik blijft het binnen de perken en ben je er snel weer vanaf. Het lijkt me inderdaad lastig om als je je zo slecht voelt echt door te hebben dat je zwanger bent.

Duuf: Wat fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt die zo met je meeleven. En wat naar dat jullie er ook met zijn allen zoveel mee zitten.

Welkom Lauwie, op naar betere kansen. En wat lijkt het me vreselijk zwaar om in de verloskamers te werken als je in dit traject zit. Ik doe het je niet na.

Labgeek: Groot gelijk dat je terug plaatst in natuurlijke cyclus nu dat mogelijk is. Lijkt me inderdaad heel veel fijner. Hopelijk dit keer een redelijk vlotte cyclus. (of is het niet onregelmatig?)

Yaradreams: Lastig hè, dat alle krampjes, gevoelens en pijntjes verschillende dingen kunnen betekenen. Ik blijf voor je duimen. Zijn de verlengde wachtweken net zo lastig als de eerste wachtweken?

Smurf112 en Globe, sterkte met stimuleren en Hoera voor fancy spuiten. Spuiten ze ook een beetje lekker?

Alaynee: Wat naar dat het niet gelukt is. Hebben jullie nog een nieuwe poging in de planning staan?

Windmolen. Fijn dat het een goed gesprek was, maar ik hoop nog meer dat ze snel vinden wat en hoe en er ook nog eens wat aan kunnen doen.

En Stippel, ik wacht vreselijk ongeduldig met je mee. Ik ben dus ook echt vreselijk slecht in de wachtweken, hoewel ik me vandaag realiseerde dat de eerste voorbij is (ik mag van mezelf op zondag testen, toch wat rustiger dan maandag). Dus ik gok maar zo dat we tegelijkertijd duidelijkheid hebben. Jij heel veel sterkte met de tweede week. Het enige nieuws, de week gaat vanzelf voorbij, daar hoef je verder niks voor te doen :P.

Ik ben me helemaal suf aan het googelen. Het helpt ook niet dat mijn lijf echt vreselijk zwanger aanvoelt. Net als bij de vorige terugplaatsing heb ik het idee dat ik het embryo kan 'voelen'. Maar bij dat embryo had ik op dag vijf na terugplaatsing het idee dat het mis ging en kreeg ik ook daarna geen 'contact' meer. (oké, dit klinkt echt gruwelijk zweverig, gelukkig kennen jullie mij niet in het echt, anders zou ik dit niet durven neerschrijven). Dit embryo blijft dus in ieder geval al langer zitten dan de vorige (ervan uitgaande dat ik mijn bizarre gevoel kan geloven). En ook mijn lijf doet vrolijk mee met doen alsof het zwanger is. Ik ben in de ochtend bij vlagen misselijk. Sinds afgelopen vrijdag is mijn onderbuik opgezet en ik heb al sinds woensdag krampjes etc in mijn onderbuik. Al met al zal ik heel verbaasd zijn als ik niet zwanger ben. Maar ik ben tegelijkertijd bang dat ik er helemaal naast zit en het me inbeeld, zeker omdat de klachten helemaal niet zo vroeg horen te komen volgens mij. En dat het nu goed zit betekent natuurlijk ook niet dat het goed blijft gaan. Al met al ga ik dus heel onrustig de tweede wachtweek in. Maar aangezien een mens niet anders kan dan wachten doe ik dat maar.
Blauwe rok. Zo herkenbaar van dat suf googelen.

In wachtweek 1 voelde ik van alles, lage rugpijn, steekjes, heel gevoelige borsten/tepels, pukkels, zeurende buikpijn, licht in mijn hoofd.
Maar ik denk dat dat nog van de punctie was en van de pregnyl/utrogestan. Inmiddels is mijn lijf wel gewend aan de utro en is de pregnyl uit mijn lijf.
En nu voel ik eigenlijk niets meer. Maakt me ook weer ongerust maar ja het is sowieso toch een grote mindfuck. Als ik nu moet gokken op wat ik voel en de afname aan gevoelige borsten denk ik dat ik niet zwanger ben.

En nu het testmoment langzaam dichterbij komt weet ik niet of ik wel eerder zal testen. Ik durf niet goed want ben zo bang voor een omo witte test.

Windmolen ik ben benieuwd naar het advies van de artsen morgen. Heb je een belafspraak?
Zizo dank voor het aanpassen van de tabel.
Heb je al enig zicht op je menstruatie? Ik hoop zo dat alles schoon is en je weer door kan als je je daar klaar voor voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven