Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Wat jammer Globe. Gelukkig wel een escape IUI. Ik ga wel heel hard voor je duimen.

Ik ben gebeld door het ziekenhuis. Nu een cyclus rust, vind ik zelf helemaal prima. Even in balans komen en die hormonen uit mijn lijf krijgen.

Qua cryo terugplaatsing... Ik mag kiezen, in natuurlijke cyclus, dat is nog in onderzoeksverband. Dan word ik of ingeloot in de groep die thuis de eisprong monitort met ovulatie testen of de groep die op echo controle komt en pregnyl prikt om de eisprong op te wekken.

Of kunstmatige cyclus met progynova en utrogestan.

Stof tot nadenken dus. Ik neig naar natuurlijke cyclus. Iemand die haar ervaringen wil delen of advies heeft?

Oh ja, nog gehoord dat alle 16 eicellen rijp waren en geïnjecteerd zijn met een zaadcel. Daar bleef deze keer gelukkig ongeveer een/derde van over.
Alle reacties Link kopieren
Even snel; er zijn 12 eicellen gevonden! In vergelijking met de 2x3 uit de vorige pogingne ben ik voor nu mega blij!
Alle reacties Link kopieren
Wow Smurff! Fijn.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwStippel schreef:
15-10-2018 14:35


Stof tot nadenken dus. Ik neig naar natuurlijke cyclus. Iemand die haar ervaringen wil delen of advies heeft?
Het hangt er een beetje vanaf of jij een constante cyclus hebt. Als dat inderdaad zo is, dan is er niets op tegen om een FET te hebben in je natuurlijke cyclus. Vanaf dag 9 gerekend van de 1e dag van je menstruatie kun je beginnen met ovulatie testen en ik zou je willen adviseren om clear blue te begrijpen met de smiley indicator. Ik kreeg tussendoor nog echo's, maar dat is per kliniek verschillend.
Op het moment dat je ovulatie is, kun je eventueel ook nog je LH laten prikken (is niet altijd nodig) ter bevestiging. En 5 dagen later heb je dan de embryo transfer.

Als je geen constante cyclus hebt en de artsen vinden het daarom lastiger om het moment van ovulatie te bepalen geldt dat je wellicht beter voor een medicated FET kunt gaan. Qua slagingskans maakt het helemaal NIETS uit overigens of de FET in de natuurlijke cyclus of medicated cyclus heeft plaatsgevonden.

Smurff: Wat fijn zeg! Prachtige score!

Laurie: Heel veel succes in Gent. Benieuwd wat je er van vindt en of de aanpak ook echt anders is. Ik vond het een heel groot verschil tussen de NHS en privaat, maar misschien kan ik die vergelijking niet trekken tussen NL en DD en/of Gent.

Globe: Wat jammer zeg! Maar met 2 follikels kan ik me voorstellen dat je geen punctie wilde doen. Ik hoop dat de escape IUI zijn vruchten afwerpt.

Verder is het babyloss awareness week in Engeland vandaag dus even een extra knuffel voor Weija, Zot, Duufje en Flip. :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Smurf wat een mooie opbrengst. Hoe voel je je qua pijn? Nu duimen voor prachtige embryo's.

Mijn cyclus is regelmatig. Denk dat ik voor de natuurlijke cyclus ga. Heb al zoveel hormonen toe gediend dit jaar. Als het even kan graag zonder. Ik krijg de ovulatietesten van het ziekenhuis omdat het een onderzoek is.
Alle reacties Link kopieren
@Yara: wat intens verdrietig... :cry: Heel veel sterkte... :redrose: :hug:

@MevrStippel: een cyclus rust is misschien niet verkeerd, voor je lijf en voor je hoofd. Fijn dat je zo'n regelmatige cyclus hebt waardoor een terugplaatsing in natuurlijke cyclus mogelijk is. Dat scheelt inderdaad weer een hoop hormonen...

@Smurf112: Wauw, wat een mooie opbrengst!! :hug: :thumbsup:

@Baggal: oh nee, wat een ellende met die lekkages... Hopelijk valt het mee! En veel sterkte met je vader!

@Windmolen: ik duim voor je en hoop ontzettend dat het je nu eens gegund is... :bigkiss:

@Globe83: sterkte met afwachten de komende twee weken. Hopelijk kom je binnenkort met mooi nieuws! :heart:

Hier: vanochtend weer een echo gehad. Sinds vrijdag is het baarmoederslijmvlies niet of nauwelijks meer gegroeid helaas... Waar die groeispurt (bijna verdubbeling) van vorige week dan door is gekomen: geen idee. Hij blijft nu hangen op ongeveer 6 mm. Maar de letterlijke woorden van de arts waren: ''Dikker dan dit wordt het niet, dus we doen het er maar mee''. Ik heb een heel lieve arts hoor, maar dit was wel een beetje een domper.

Ik heb ook nog gevraagd of er geen andere mogelijkheden waren om het baarmoederslijmvlies dikker te krijgen (bijv. met pleisters, zoals hier getipt werd) maar hij gaf aan dat ik nu al een behoorlijk hoge dosering hormonen krijg en dat oraal innemen altijd meer effect heeft dan via de huid met een pleister. Ik vroeg ook of er niet meer vrouwen waren die hiermee te maken hadden, maar de arts gaf aan dat hij het weinig zag op deze manier.

Bovendien is de laatste cryo van ICSI2 geen topper ('cryo met slecht aspect') en was hij maar tweecellig bij het invriezen. Dus we moeten ook nog maar eens zien dat 'ie goed ontdooid wordt... Al met al stemt me dat niet echt hoopvol om heel eerlijk te zijn. De terugplaatsing is wel gepland voor aanstaande maandag. Morgen start ik met de Utrogestan en zondagmiddag word ik gebeld door het laboratorium of het ontdooien goed is gegaan.

Mocht deze terugplaatsing niet lukken, moet ik me ernstig gaan beraden wat ik met de laatste (vergoede) poging wil doen. In mijn huidige ziekenhuis blijven? Of misschien toch in het buitenland gaan kijken? Toen ik al die tijd geleden aan dit traject begon had ik stiekem gehoopt nooit op dit punt aan te komen... En voilà, daar zijn we dan toch... :-[
Alle reacties Link kopieren
Super mooie score smurf
Alle reacties Link kopieren
Jammer Doces, dat is dan toch weer een tegenvaller. Zeker na vrijdag, toen het ineens zo goed leek te gaan.
Kan me wel voorstellen (zeker gezien de kwaliteit van de cryo) dat je de hoop een beetje laat varen inmiddels. Ik ga extra hard duimen dat het ontdooien goed gaat en er toch een terugplaatsing komt.

Stippel, ik zou me denk ik ook beter voelen bij tp in de natuurlijke cyclus. Indien haalbaar uiteraard.
Ik vraag me sowieso de laatste tijd wel eens af of er in de toekomst niet een moment gaat komen dat ik moet 'betalen' voor het feit dat ik mijn lijf jarenlang heb volgepompt met hormonen. Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is en ik vraag me wel eens af wat ik mijn gezondheid aandoe.
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, succes met afwachten deze week. Kan me wel voorstellen dat je zenuwachtig bent. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voorbij. Ben heel benieuwd hoe Gent voor jullie gaat zijn. En ja, ik ben nu eerst nog een ronde met clomid en FSH aan het doen, gewoon om meer eitjes te kweken en dan meer kans te hebben. Zonder IVF of IUI, dus gewoon ouderwets zelf proberen ;). Heb er niet veel hoop op hoor. Maar liever dan niets doen. Het verdere plan wordt gemaakt als de uitslag van het onderzoek er is.

Globe, wat jammer dat er maar zo weinig eitjes zijn gaan groeien. Wat voor dosis heb je gespoten? Gaat die omhoog de volgende ronde? Mag je meteen door of moet je een cyclus overslaan hierna? Hoop uiteraard dat het met IUI alsnog gaat lukken!

MevrouwStippel, ik heb altijd begrepen dat de kansen qua cryo terugplaatsing gelijk zijn voor natuurlijk of met hormonen (wat Baggal ook schrijft). Dus ik zou kiezen voor hetgeen je het prettigste vindt. Ik zou het alleen zelf niet fijn vinden om alleen met ovulatietesten te moeten bepalen wanneer m'n eisprong is, want die testjes werkten bij niet zo goed. Als jij daar wel goede ervaringen mee hebt, dan is dat natuurlijk geen probleem.

Smurf: :yes: 12 eicellen!! Wat goed! Hoor je vandaag wat over de bevruchtingen? Ze gingen nu toch bevroren zaad gebruiken van je partner? Of verwissel ik nu iets? Hoe dan ook, ik hoop op veel mooie embryootjes!

Doces, meh, dat is toch weer een tegenvaller... Aan de andere kant zou 6mm genoeg moeten zijn. Ik hoop het voor je. En ik hoop ook van harte dat de cryo toch goed ontdooit en dan een groeispurtje maakt. Ik gun jou ook zo een keer goed nieuws! Wat betreft de pleisters had ik dat anders begrepen. Ik heb ergens gelezen dat als je het oraal binnen neemt, je juist nooit helemaal zeker bent hoeveel er uiteindelijk op de juiste plek terecht komt (weet eigenlijk helemaal niet waar dat is... je bloed ofzo? :-$ ) omdat er een deel in de lever afgebroken wordt en dat verschilt van persoon tot persoon. Terwijl het door de huid direct wordt opgenomen en niet via de lever gaat. Maar goed, ik ben ook geen arts natuurlijk. Ik ga iig voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
doces wat jammer dat het heeft doorgezet! Maar 6mm is opzich oke toch? Ik zat volgens mij vaak rond de 7. Ik snap helemaal wat je bedoelt mbt switchen. Wij hadden na 2 pogingen echt het idee dat er iets moest veranderen. Weet niet of je tevreden bent met je huidige zkh? Een 2nd opinion kan nooit kwaad...

mevrouwstippel als je een regelmatige cyclus hebt lijkt het me inderdaad fijner om het zo te doen. Ik ben ook geen voorstander van hormonen. Bij mij is cyclus alleen rond de 40 dagen en moeilijk peil op te trekken.

hier ben ik na de euforie van gister weer iets minder blij. Ik werd gebeld dat van de 12 eicellen er maar 8 goed genoeg waren. Er zijn er nu 6 gaan delen, deze zijn als 2-cellig ingevroren en worden zodra ik een cryo tp inplan ontdooid om verder te groeien tot blasto’s. Daar verwacht ik ook nog wel wat afvallers....

Al met al blijf ik me verbazen over de afvalrace. 22 follikels/12 eicellen/8 rijp en 6 potentiele blasto’s.

Ik wil niet klagen want ik ben blij met iedere kans, maar het is wel een ontzettende teleurstelling in mijn lichaam... :cry:
MevrouwStippel schreef:
16-10-2018 09:02
Smurf wat een mooie opbrengst. Hoe voel je je qua pijn? Nu duimen voor prachtige embryo's.

Mijn cyclus is regelmatig. Denk dat ik voor de natuurlijke cyclus ga. Heb al zoveel hormonen toe gediend dit jaar. Als het even kan graag zonder. Ik krijg de ovulatietesten van het ziekenhuis omdat het een onderzoek is.
Ik heb vorig jaar IUI in natuurlijke cyclus gehad, alleen ovitrelle om eisprong op te wekken, omdat ik met ovulatietesten nog nooit een LH-piek had gevonden.
Tijdens de voortgangsecho’s kwamen we erachter dat mijn eisprong al op dag 8 was en als m’n eitje ‘pas’ 14 mm was.
Ik was blij met de voortgangsecho’s, omdat het anders nooit gelukt was. Bij de 3e gemiste eisprong hebben we uiteraard (weer) zelf seks gehad en bleek ik zwanger op natuurlijke wijze. Ik ben dus voorstander van in eigen cyclus, maar middels echo’s de voortgang te zien. Maar dat is geheel gebaseerd op mijn eigen ervaring ;-D
Alle reacties Link kopieren
Even een zijsprongetje:
iemand ervaring met hotels nabij het Fertiliteitscentrum DD? Wij hebben volgende week nogal vroeg de afspraak en willen een hotel boeken omdat we anders veul te vroeg weg moeten. Maar ik vind het nogal een zoektocht en vind alleen nogal prijzige in de buurt (€250 voor een nachtje vind ik wat te gortig, dan liever om 05:30 vertrekken...) Dus als iemand er 1 weet, hoor ik dat graag.

Smurf, op zich is 6 van de 12 best heel netjes volgens mij. Maar snap heel goed dat je op meer had gehoopt. Lijkt me enorm spannend als ze als 2-cellig worden ingevoren. Hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat je heel veel mooie embryootjes overhoudt.
Alle reacties Link kopieren
@duuf: wij pakken meestal een hotel want vanaf rotterdam is het vaak geen doen als je smorgens een afspraak hebt. Er zijn vaak beurzen in Dusseldorf waardoor het duur kan zijn. Ik vond Radisson en Holiday inn super maar kan duur zijn als het druk is. Betaalbare optie is Hotel Diana. Niet heel luxe of ruim en een tikkie gehorig maar prima bedden en als je er alleen slaapt prima. Wat ook wel fijn is, is dat ze de sleutel in een kastje kunnen doen die je met een code kunt openen, dan maakt het niet uit als je pas rond 9/10u aankomt.

Edit! Wij betaalden rond de 60 euro maar zie nu prijzen x 3 😳. Idd niet te doen zeg!

Spannend he, eigenlijk weten we pas of de poging zin heeft gehad als de terugplaatsing gepland is. Ik hoop ook dat het dan mooie embryo’s worden!!
windmolen schreef:
16-10-2018 11:01


Globe, wat jammer dat er maar zo weinig eitjes zijn gaan groeien. Wat voor dosis heb je gespoten? Gaat die omhoog de volgende ronde? Mag je meteen door of moet je een cyclus overslaan hierna? Hoop uiteraard dat het met IUI alsnog gaat lukken!

Ik had een lang schema, spoot 150 en dat is omhooggegaan naar 187.5. Omdat ik altijd al veel follikels had waren we van deze afloop niet uitgegaan. Mocht deze ronde niet lukken dan zal ik in ronde moeten overslaan, nieuw donormateriaal bestellen en een nieuw behandelplan opstellen met sowieso een hogere dosis.

Moet nog even wennen aan deze groep en probeer daar waar ik kan mee te lezen en te begrijpen wat er staat ;)
Alle reacties Link kopieren
Dank je Smurf.
Voor een volgende keer onthou ik ze. Google heeft uitgewezen dat er inderdaad een beurs is in de tijd dat wij daar moeten zijn. Dat zal de hoge kamerprijzen wel verklaren.
Is niet anders. Het is voor ons op zich wel te doen met de auto (minder dan 2 uur), maar we moeten er om 09:00 zijn dus zitten ook met de spits. Dan maar vroeg op.
Alle reacties Link kopieren
Even een update.
Vandaag onderzoeken voor mijn borst gehad. (Mammografie en echo). Het was een ontstoken cyste. Deze is leeg gezogen, vloeistof wat eruit kwam wordt nog onderzocht, maar we is het niets ernstigs.
Vanavond begin ik ook met de progynova, 26 okt eerste echo.
Duufje, wat een prijzen! Wij reden meestal op en neer voor losse afspraken (regio Rotterdam) en voor de daadwerkelijke poging huurden we een huisje bij Venlo.
Nog een tip als je zelf gaan betalen: medische kosten en reis- en verblijfkosten voor een medische behandeling zijn aftrekposten. Alle kilometers, parkeerbonnetjes, medicatie, behandelingen kun je opvoeren. Het is nogal een administratie, maar levert ons wel wat op.

Doces, dat is een onverwachte! Snap dag je er niet zoveel vertrouwend in hebt, maar, wie weet.

Windmolen, succes weer.
Alle reacties Link kopieren
Thanx allen voor jullie reacties. Ik heb er veel steun aan, alhoewel ik me nog niet zo goed voel.

@doces, ik hoop dat het allemaal lukt met ondooien en dat je met een goede cryo onboard de wachtweken in kan gaan. Ow dit stemt toch wat minder de reactie van de arts. ik hoop toch dat het goed gaat met ontdooien meis. Waar loop je nu in het ziekenhuis?

@blauwe rok, wat apart dat je dat zo goed voelt allemaal, ik voel helemaal niks van de aanwezigheid van de terugplaatsingen, zelf niet van de twee miskramen, wel allebei heel erg misselijk en pijnlijke borsten.

@baggal, waarschijnlijk herken jij het zelf ook doordat jouw pad ook niet over rozen is gegaan. Maar ik voelde al 4 dagen voordat het misging al dat er iets niet goed zat. Twee dagen voor de miskraam probeerde ze me nog te overtuigen door het kloppende hartje te laten zien dat het wel goed zat. ALleen het bloeden werd steeds flinker toen… ik heb het vruchtzakje ook gezien met verliezen. Dan voel je je wel ontzettend leeg weer.
Sterkte met je vader, hoop dat het niet al te ernstig is. Ik snap trouwens wel dat je met 40+ uur alles wel zat, ben als je ook nog je huis erbij hebt en waarschijnlijk een hoop onverwachte dingen. Success daarmee meis.


@duufje, heerlijk er toch even uit met het Oktoberfest? Was je echt naar Duitsland naar het oktoberfest? en succes met keuzes maken.

@smurf: het is misschien maar beter ook met al dat vocht dat je geen verse tp krijgt. Overstimulatie is echt pittig en kan verergerd worden door een eventuele zwangerschap. En fijn zoveel eicellen. Wat een goed resultaat. Ow na verder lezen helaas toch wat minder. Ik hoop dat ze het allemaal goed doen meis. Duim voor je.

@lauwie, heel veel success in Gent, hoop dat het je gaat brengen wat je wilt.

@jokke ik moet heel vaak een maand overslaan, bij Erasmus hebben ze minder plekken voor ICSI. Vol is naar de volgende maand.

@globe heel veel succes op het wachtbankje.

@mevrouw stippel. Mijn terugplaatsingen zijn allemaal in natuurlijke cyclus geweest. Zonder utro( alleen bij verse tp had ik utro) Ik vind het persoonlijk wel fijn. Heb alleen pregnyl moeten zetten om zeker te weten dat het eitje die dag sprong , zodat de terugplaatsing ook echt een paar dagen later kon worden gedaan.

Hier: voel me nog steeds niet helemaal lekker in mijn vel. Donderdag op vrijdag is het vruchtzakje eruit gekomen en ik ben eigenlijk tot nu toe best heftig aan het bloeden. Had ik de vorige keer niet. Maandag weer een echo gehad en ik ben nog niet schoon. Alleen denk ik dat ik vandaag heel erg veel verloren heb, dus hoop dat dit genoeg was. Anders moeten we maandag wat gaan regelen voor curettage. Vandaag heb ik tijdens mijn werk gewoon zoveel bloed verloren dat ik om het half uur een nieuw maandverband kon pakken. Ik ben heel blij dat ik morgen vrij ben, want ik ben gewoon doodmoe van alles. Vandaag is ook de eerste dag dat mijn misselijkheid weg is, denk dat mijn lichaam eindelijk beseft dat het fout was. Ik ben de zwangerschapsmoeheid ook best zat. Dus van mij mag de HCG uit mijn lijf.

Ik merk wel dat ik steun put aan jullie berichtjes en doordat ik het even van mij af kan schrijven, hoop ik dat ik het sneller verwerkt. Omdat mijn lichaam er nu nog steeds mee bezig is om de miskraam eruit te gooien willen ze dat ik een cyclus oversla voordat we weer gaan prikken.
anoniem_361622 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 22:04
1.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@windmolen, ik vergeet jou, bijna.
Hoe zit dat dan met het meer eitjes opwekken? verwachten ze dan dat je eitjes van betere kwaliteit zijn als jullie het zelf proberen? is dat voor een maandje of voor langere periode?
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk heftig yara.
Fijn dat we hier allemaal mogen schrijven, je verhaal kwijt kunnen en steun van elkaar krijgen. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Yara wat naar! Ik herken het hevige bloeden. Ik heb kraamverband gekocht en gebruikt, omdat ik het met maandverband niet redde. Het spoor eruit, alles eronder qua kleding en op de vloer. Gelukkig was dit thuis.
Hopelijk komt het er nu nog vanzelf uit. Heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
@Zizo, hoe lang duurde het ernstige bloeden bij jou voordat je curettage kreeg. Hoe lullig ook vind het toch fijn dat ik dit ook even kwijt kan. En werd het weer erger na de curettage?

@zot heb jij ook bij erasmus gelopen of een ander zkh in de omgeving?

@jokke thanx meid
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, wat is weer veel heftige gebeurd! Morgen kom ik reageren en vertellen over Gent waar we inmiddels gestart zijn. Voor nu knuffel aan iedereen die het nodig heeft.
Yara, wat onwijs shit zeg. Hoop dat je nu schoon bent. Wordt het bloeden al minder? Hier voor fertiliteit nooit in NL in behandeling geweest omdat ze er geen heil in zagen. Zijn toen in UMCU en Reinier de Graaf geweest en beiden wilden niks doen, dus vandaar naar Dusseldorf en uiteindelijk Alicante. Tijdens de zwangerschappen wel beide keren in Erasmus gelopen.

Wij hebben net weer de eerste 30% betaald. Het voelt onwerkelijk dat we over een paar weken weer die kant op gaan, ook omdat we pas boeken als we datum van de punctie bekend is. Dat betekent datum horen en volgende dag vliegen. We proberen zoveel mogelijk dingen voor te bereiden maar zal toch even stressen worden.

Qua protocol hebben we besloten geen decapeptyl depot te doen en dus gelijk 3x2mg progynova en geen clexane of prednison te gebruiken. We gaan dan ‘terug’ naar het protocol waar zoon uit is gekomen, beetje het idee dat dat uiteindelijk is waar een gezond levend kind uit is gekomen. Je weet toch niet waar je goed aan doet.
Alle reacties Link kopieren
Yaradreamz schreef:
16-10-2018 22:41
@Zizo, hoe lang duurde het ernstige bloeden bij jou voordat je curettage kreeg. Hoe lullig ook vind het toch fijn dat ik dit ook even kwijt kan. En werd het weer erger na de curettage?
Helaas heeft het bij mij bijna een maand geduurd, omdat bij mij het vruchtje niet vanzelf kwam. Ik heb eerst twee keer een pillenkuur gehad enbtien pas curettage. Na de curettage twee dagen hevig gebloed, daarna net als bij menstruatie. Ik ben echt opgeknapt van de curettage. Al is bij mij heel veel misgegaan en ben ik nu nog steeds niet schoon. Mijn verhaal is echt een uitzondering. Ik weet dat ik erg uitkeek naar de curettage, hoe crux ook, omdat het bloeden niet te doen was.
Ik heb er toen een apart topic over geopend. Dat kun je vast vinden als je op mijn profiel klikt. Het heet "wachten op miskraam". Daar staan ook ervaringen van anderen. Al is jouw situatie wel anders. Bij mij was het een missed abortion.

Ik weet hoe k**** je je nu voelt. Heel veel sterkte! :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven