Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yara, mijn curretage was al ingepland omdat de miskraam niet vanzelf op gang leek te komen. De nacht daarvoor kwam de miskraam toch op gang. Ik verloor zoveel bloed (was niet op te vangen met kraamverband, er stroomden echt plassen uit) dat ik een aantal keer flauw viel 's ochtends en de curretage is daarom nog een paar uur naar voren geschoven. Gelukkig is mijn verhaal ook niet standaard, maar ik vond de miskraam ontzettend heftig. Ook qua pijn, was echt vergelijkbaar met een bevalling. Na de curretage heb ik nauwelijks meer gebloed. Vond het echt een opluchting. Die twee weken afwachten daarvoor trok ik nauwelijks.
Ik heb hier echt wel een tijd van bij moeten komen (niet lichamelijk overigens, in dat opzicht was ik na de curretage weer prima in orde)

Ik hoop dat je er snel klaar mee bent.
Alle reacties Link kopieren
Oh, meiden, wat een heftige verhalen allemaal van jullie miskramen :( . Word er helemaal verdrietig van dat jullie dat allemaal moeten doorstaan, terwijl het al zo moeilijk is om überhaupt zwanger te worden. Hele dikke knuffel voor jullie :hug:.

Zot, kan me je keuze goed voorstellen om het zo te doen zoals het bij jullie zoontje gewerkt heeft. Al het andere is nog experimenteel en is niet bewezen. Dit heeft zich tenminste bij jullie al bewezen dat het werkt. Succes met alles. Kan me voorstellen dat het stressig is als het allemaal zo op het laatste moment geregeld moet worden.

Sense, ik ben benieuwd naar je verhaal!

Yaradreamz, even antwoord op je vragen: toen ik overgestapt ben van kliniek stelde mijn nieuwe arts voor om eerst een paar rondes met hormonen te doen en zelf proberen. Dit omdat ICSI tot nu toe ook niet gewerkt heeft en er eigenlijk geen echte reden is dat het bij mij niet ook gewoon 'zo' zou moeten kunnen werken, ondanks de endo. De hormonen zijn idd bedoelt om meer eitjes te kweken en op die manier meer kansen te creëren. En mogelijk ook betere kwaliteit, maar daar heeft hij op zich niets over gezegd. We zouden dat nu nog tenminste één ronde doen totdat de resultaten van de onderzoeken er zijn. Ik gok dat het daarna zal uitlopen op een operatie en dan toch weer IVF/ICSI. Heel veel sterkte verder voor jou, ik hoop dat het bloedverlies nu snel minder wordt, het klinkt zo naar :hug:.

Jokke, fijn dat er duidelijkheid is over je borst. Hopelijk geneest het verder snel en heb je er geen last meer van. Succes met de progynova!

Ahh, Smurf, snap je teleurstelling wel hoor... Maar 6 uit 12 is op zich geen hele slechte score. Mijn vorige kliniek hanteerde altijd de 50% vuistregel. 50% van de eicellen laten zich bevruchten, 50% groeien uit tot blasto's, en 50% daarvan leiden tot een zwangerschap. Is natuurlijk heel ruw geschat, en zegt niet zoveel over individuele gevallen. Maar het geeft wel aan dat 6 uit 12 niet slecht is. En dat er ook goede hoop is dat daaruit een zwangerschap kan ontstaan. Voor nu zitten je eicelletjes mooi veilig ingevroren. Neem je rust en hopelijk herstel je goed!

Hier vanochtend een echo op cyclusdag 11. Eigenlijk een beetje aan de vroege kant voor mijn doen, maar er was dan ook echt nog niets gaande... Eén wat groter blaasje van 2cm, niet passend bij de hoogte van m'n baarmoederslijmvlies (die was nog erg dun), dus wsl is dat nog steeds een cyste... En dan een aantal echt kleine eitjes. Dus even de vraag wat dat gaat worden. Ook vond deze arts (weer een andere dan mijn vaste arts) de cyste verontrustend, dus ik hou er maar rekening mee dat deze ronde afgeblazen gaat worden. Word vanmiddag gebeld als de uitslag van het bloedonderzoek er is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve en opbeurende woorden. Jullie hebben gelijk, het is inderdaad zo slecht nog niet! windmolen, ik kende de 50% regel niet, is wel een goede! Hopelijk is hij op mij van toepassing. Gelukkig zie ik het vandaag allemaal weer wat positiever in, gister was echt even een grote dikke OFF day. Kennen jullie dat? Dat je weken zo intensief bezig bent met het traject, prikken, echo’s punctie? Ik viel gisteren echt even in een zwart gat omdat ineens allemaal klaar was en ik er niks meer aan kan doen.

yara, duuf, zizo wat zijn jullie toch sterke vrouwen. Ik bewonder jullie veerkracht door zo’n ellendige gebeurtenis als een miskraam echt onwijs! @yara ik hoop dat het snel wat beter met je gaat.

zot klinkt als een goeie keuze zo, spannend hoor, het gaat weer beginnen voor jullie! Ik wens je alle goeds komende tijd.

jokke klinkt heftig, even schrikken zeker! Voelt het al wat beter?

windmolen vervelend zeg, ik hoop dat je door mag maar kans is denk ik wel realistisch dat je moet stoppen, meestal zijn ze wel voorzichtig erin. Zat hij er vorige x nog niet?
Alle reacties Link kopieren
Smurf, kan ik me helemaal voorstellen dat je in een zwart gat valt. En zeker omdat je nu geen terugplaatsing krijgt en je dus echt even niets hebt. Ik had tot nu toe ook nog geen verse terugplaatsing (in mijn oude kliniek deden ze alleen FETs), maar ze lieten wel meteen de embryo's doorgroeien tot 5 dagen, dus ik had nog wel even die spanning erna. Fijn dat je je vandaag gelukkig weer iets positiever voelt. Oh ja, houd er rekening mee dat je vrij snel na je punctie ongesteld kan worden als je met decapeptyl de eisprong hebt opgewekt. Ik werd zelf op dag 4 na de punctie alweer ongesteld. Dat is blijkbaar helemaal normaal. Later werd er ook voor gewaarschuwd in onze kliniek, de eerste keer schrok ik er ook best van ;).

Hier de hele middag zitten wachten op een telefoontje, uiteindelijk net voor sluitingstijd zelf maar gebeld. Zijn ze me gewoon vergeten... En dat terwijl er een hoop moet gebeuren ;). Het was blijkbaar toch geen cyste, maar een eitje, m'n bloedwaardes waren erg goed, en ik mag morgen ovitrelle zetten. Op dag 12, da's een unicum. En natuurlijk had ik helemaal nog geen recept voor ovitrelle in huis (had met dit scenario geen rekening gehouden), dus nu moest ik nog snel even met de apotheek regelen dat ik het alsnog krijg morgen, zolang ik het geld eerst voorschiet. Maar goed dat ik zelf nog even gebeld heb met de kliniek dus... Wel raar, met een hogere dosis hormonen nu maar één ei, terwijl ik er eerder twee had. Wel blij dat-ie een normaal formaat heeft dit keer. Ik ben heel benieuwd of ik dan deze keer geen cyste eraan over houd.
Alle reacties Link kopieren
Yara: echt wat verdrietig dat het niet goed is gegaan :hug: . Ik hoop dat de nasleep niet te heftig is.

Ik lees dat er weer veel wordt ondernomen. Probeer het nog wel te volgen, maar reageren is even minder. Heb het gevoel dat ik op het moment mijn hoofd net boven water hou met werken en thuis. Het traject en al het confronterend nieuws heeft me behoorlijk uitgeput. Jammer ook weer wat kilo’s aangekomen (en het afvallen ging net zo goed...)
Binnenkort weer eens een gesprek met de medisch psycholoog. Misschien helpt dat te bepalen waar we goed aan doen

Wil iedereen echt heel veel geluk wensen! Vind het steeds moeilijker te begrijpen waarom het op dit vlak zo oneerlijk verdeeld is....
Alle reacties Link kopieren
windmolen oh zo snel al!! Tegen mij zeiden ze dar ik rekening moest houden met 7-10 dagen. Uit nieuwsgierigheid, weet jij waarom dat is? Ik snap nog niet heel goed wat de decapeptyl nu anders heeft gedaan... onderdrukt dit juist je eisprong ipv opwekken?

Ik had ook veel liever gehad dat ze meteen tot 5 dagen waren gegroeid, maar goed niks aan te doen.

Wat fijn dat je toch goed nieuws hebt en dat het geen cyste is! 🤗 veel plezier dit weekend haha.

vienna wat lief dat je hier toch even wat schrijft ondanks dat je het zo moeilijk hebt! Die dagen zitten er helaas ook tussen. Hopelijk doet het je goed om met iemand te praten, lucht het je hart en kun je het weer wat positiever inzien. Als er iets is wat je hier wilt delen kan dat ook altijd!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer, ik ga proberen weer wat actiever mee te schrijven!

Ik had je nog een pb gestuurd mevrouw Stippel, maar ik geloof dat deze niet is aangekomen? Staat in Postvak uit bij mij (ik had nog nooit een pb gestuurd, dus misschien is dit altijd zo??) Ik ben in ieder geval ook met de dure vitapillen begonnen. En ik hoop echt, echt, dat een van je supercryootjes blijft zitten. Volgens mij heb je jouw kansen enorm verhoogd in ieder geval!

Hoe was het bij jou in Gent Lauwie? Had je ook een pb gestuurd, volgens mij zonder dat het gelukt is.

Smurf, wat spannend ook allemaal bij jou zeg, en weer een heel ander beleid, met die tweedaagse cryo’s. Dus jij krijgt over een paar weken een 1e tp uit deze poging? Ik hoop dat ze zich allemaal mooi gaan ontwikkelen!

Windmolen, ik ben het even kwijt: op welke onderzoeksresultaten wachten jullie nu, terwijl jullie het met IUI proberen? Zie het stukje dat je aan Yaradreamz schrijft. En jij hebt nu dan toch net een IUI gehad?

Doces, ik duim voor je dat je cryo goed ontdooit. Wat betreft een ander ziekenhuis: je zou ook op consultatiegesprek kunnen gaan bij een ander (buitenlands?) ziekenhuis. Zo’n eerste gesprek verplicht je tot niets, en je kan dan in ieder geval eens horen wat zij anders zouden doen. Maar laten we hopen dat dit niet nodig is!

Bijna DD Duufje! Ben heel benieuwd wat er uit het gesprek gaat komen!

Hoe gaat het nu met je vader Baggal?

(Waarschuwing: onderstaande is echt the ultimate ego-post, hierna ga ik weer gewoon mee in het ‘gesprek’ hoor. Hoop iig dat anderen ook wat aan mijn Gent-ervaring hebben)

Wij zijn dus twee weken geleden in Gent begonnen. Hoewel ik niet ontevreden was in het OLVG (waar we de eerste twee pogingen hebben gedaan) ben ik er echt helemaal ondersteboven van hoe lief ze zijn in Gent. Het is natuurlijk best nogal wat geregel en gebel en gedoe, een behandeling in het buitenland (ik snap nu pas een klein beetje wat jij doormaakt Zot, heel veel bewondering voor jou!) en iedere keer weer hebben ze alle geduld aan de telefoon, en zeggen ze dingen als ‘u moet zich niet druk maken he’ . We zijn er nu twee keer geweest en bij beide afspraken begonnen zo’n drie kwartier te laat. Op zich een beetje vervelend, maar dat komt ook omdat ze tijdens die afspraken dus ook alle tijd nemen, rustig dingen even uitzoeken, even zelf bloed prikken als de bloedafname al gesloten is. Ik vind het echt een verademing. Maar goed, daar worden we op zich nog niet zwanger van natuurlijk ☺.

Wat betreft de nieuwe behandeling: onze (jonge, lieve, beetje nerdy) dokter vindt dat we eigenlijk nog niet genoeg kansen hebben gehad om van een slechte eicelkwaliteit te spreken (1e IVF: 1 goede bevruchting uit 11, 2e ICSI: 3 bevruchtingen (met maar 1 tp) uit 6 rijpe eicellen). Daarom gaan we de hormonen flink ophogen, zodat ik meer eicellen produceer en dus meer kans heb op bevruchting. Ik ga nu van 150 Gonal F naar 300 Menopur. Dat laatste durfde ze aan omdat mijn AMH aan de laag gemiddelde kant is. Verder hoef ik geen Deca te spuiten als remmer maar wel als eisprongopwekker (als ik het goed onthouden heb), en ik ga pas een aantal dagen nadat ik met de Menopur begonnen ben starten met een remmer (waarvan ik de naam even kwijt ben, had er nog nooit van gehoord). Ook krijg ik volgende week een scratch.
Wat betreft mijn man is er nogmaals naar zijn zaadkwaliteit gekeken en daaruit bleek dat zijn morfologie 0% is. Dat betekent dat er geen zaadcellen bijzaten met een normale vorm. Normaal is die morfologie 4 tot 12 % (er zijn dus altijd meer zaadcellen die een afwijkende vorm hebben dan een normale vorm). Zijn zaadcellen zijn dus niet optimaal gevormd om in een eicel door te dringen (als ik het allemaal goed begreep), dit is nog een reden waarom we echt ICSI nodig hebben en geen IVF. Dit was allemaal nieuwe informatie voor ons, tot nu toe leek alles goed te zijn bij hem.

Alles bij elkaar probeer ik gewoon vertrouwen te hebben en ben ik in ieder geval blij dat er iets anders wordt geprobeerd dan het Nederlandse protocol. Wat ik wel heel spannend vind is dat er met 5 daagse embryo’s wordt gewerkt, ik vraag me af of die van ons dat überhaupt gaan halen. Volgende week scratch dus, en de week erop startecho. Voor het einde van dit jaar hebben we de derde poging er dan (hopelijk inclusief cryo’s) erop zitten.
Dat klinkt als een fijne ervaring Sense! Fijn ook dat ze een andere aanpak hebben en er zit logica in. Heel veel succes! 300 Menopur is een flinke ophoging en volgens mij in NL de max, maar in DD spoot ik beide keren 450.
Niet dat dat voor mij heel veel deed ;-), maar ja. Dat vind ik ook altijd zo lastig, ook met onze keuze voor protocol de afgelopen weken. Je weet nooit waar je goed aan doet en behalve medicatie zijn er nog zoveel andere variabelen waar je geen invloed op hebt.

Nog een weekje pil en dan starten wij ook weer echt. .
Alle reacties Link kopieren
Sense: Dat klinkt als een fijn gesprek en het is ook prettig wanneer een andere arts opnieuw naar jullie situatie kijkt en met nieuwe inzichten komt. De scratch heb ik destijds als ok ervaren - vergelijkbaar met een uitstrijkje En hopelijk halen de embryos straks de blastocyst stage. Er wordt ook wel eens gezegd, en in hoeverre dat zo is weet ik niet, dat als ze de 5 dagen niet halen, dat ze het dan ook in de baarmoeder niet gered zouden hebben.

Globe: Hoe is het met jou?

Vienna: Dikke knuffel! Het is ook niet iets dat je moet willen begrijpen - het is een feit dat het niet eerlijk verdeeld is wat dat betreft. Sommige mensen worden zwanger wanneer ze dat helemaal niet willen, sommige mensen worden amper zwanger wanneer ze dat juist heel graag willen. En dat is rot, maar je doet er helaas niets aan. Je kan alleen maar hopen dat het geluk een keer aan jullie kant staat en je wel zwanger wordt of op een andere manier invulling kan geven aan je kinderwens. Dikke knuffel.

Yara: Hoe is het met jou meis? En ja, ik herken het gevoel goed. Ook omdat je na meerdere miskramen gewoon geen vertrouwen durft te hebben dat het ooit nog goed komt en omdat na de euforie van de positieve test, en in jouw geval zelfs hartactiviteit, je weer moet schakelen naar de nieuwe realiteit. En dat is heel zwaar...

Windmolen: Jeetje - wat slordig! En dat geldt helemaal als er ook nog gewoon van alles moet gebeuren en jij medicatie afhankelijk bent! Maar goed, dat gezegd hebbende, je eitje staat nu klaar en ik hoop dat je dit weekend goed weet te benutten.

Smurf: 50% is niet slecht hoor! Ik snap wel dat je je een beetje verloren voelt: je hebt alles gedaan en nu ligt het allemaal in de vriezer en is er even geen terugplaatsing. Maar het is alleen maar goed als je lichaam tot rust komt en jij de perfecte omgeving kan creëren voor de embryo straks.

Zizo: Jemig: jouw miskraam heeft wel een hele lange nasleep. Ik vind dat je bijzonder veel voor je kiezen hebt gehad met de pogingen so far: de torsie, nu dit - echt heel rot.

Duuf: De 25e is ook in aantocht en wil je heel veel succes wensen met het gesprek. Door de week heb ik niet altijd tijd om te reageren (ik lees meestal wel mee), maar weet dat ik volgende week in gedachten bij je ben. Ik hoop vooral dat het een gesprek wordt waar je echt mee uit de voeten kan en je mag van de arts ook verwachten dat hij eerlijk is in zijn voorspellingen of het al dan niet zinvol is om nog een poging te wagen. En je mag van DD verwachten dat ze die expertise in huis hebben en daar transparant over zijn.

Hier: mijn vader is inmiddels op eigen verzoek naar huis gegaan met de ambulance. Hij heeft sonde voeding en het vermoeden is dat hij zijn voeding aspireert (hij heeft vroeger kanker gehad op zijn stembanden) en krijgt zijn vocht toevoer via een PEG. Hij moet volgende week weer naar het ziekenhuis voor een onderzoek om te kijken of de longontsteking inderdaad veroorzaakt is door het aspireren van voeding. Als dit zo is dan heeft hij een keuze: of met een sonde leven (en dus nooit meer kunnen eten op de reguliere manier) of een tracheostoma laten zetten (daarbij wordt het strottenhoofd operatief verwijderd) maar dan is hij zijn stem kwijt. Een vooruitzicht waar hij niet blij van wordt. Dus we gaan over twee weken naar Nederland om hem een hart onder de riem te steken. Ik merk wel dat zijn twee klein dochters hem vreugde schenken - en dat is mooi om te zien.
Verder hebben we geen lekkage meer gehad, maar vraag ik mij wel af wat de oorzaak is geweest. Geeft een onprettig gevoel.
Verder heb ik mij aangemeld als vrijwilliger voor Fertility Network UK omdat ik het belangrijk vind dat de CCG's in Engeland en Noord Ierland zich meer bewust worden van de implicaties van fertility problemen. Het heeft zo'n impact op alles dat je doet: je kan je zo geïsoleerd en eenzaam voelen, het heeft invloed op je relatie (indien van toepassing), je seksleven, je gevoelens van wanhoop en pijn. En onder de NHS krijgen de meeste mensen thans maar een of zelfs geen poging(en) meer vergoed (in Engeland is het postcode afhankelijk of je wel of niet in aanmerkingen komt voor een behandeling). En daar moet naar mijn idee echt wat aan gebeuren. En ook denk ik dat het goed is wanneer er meer support groepen opgericht kunnen worden waar mensen met elkaar kunnen praten over hoop, wanhoop en vrees.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
En Zot: Jij vast heel veel succes voor volgende week - dan is het weer actie en de taxi en ik hoop zo dat er een broertje/zusje voor T en F* komt...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post...

Zojuist gebeld door het laboratorium dat de ontdooiing van onze laatste cryo van ICSI2 is mislukt... Ik had er al een slecht voorgevoel over en dat is dus werkelijkheid geworden. Ik stop vandaag met alle hormonen (Progynova & Utrogestan) en we gaan een gesprek met mijn gynaecoloog aanvragen om te bespreken hoe nu verder. Ik merk dat ik heel vlak / mat reageer, het komt niet echt bij me binnen. Mijn muurtje om me achter te verstoppen wordt steeds hoger, heb ik het idee...

Mocht iemand bezig gaan met de tabel, mag diegene mij verplaatsen naar 'Wachten op start' en mijn informatie aanpassen naar 'leverziekte en slechte zaadkwaliteit; ICSI1 (3x tp) mislukt, ICSI2 (2x tp) mislukt'.
Alle reacties Link kopieren
Och lieve Doces, dat meen je niet!!!! Wat erg voor jullie!!! :hug:

Ik zal zo de laptop opstarten en de tabel bijwerken. En dan ook bijlezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Doces :-(
Alle reacties Link kopieren
Och Doces, wat een teleurstelling. Ik schrok ook wel een klein beetje toen ik las dat het om een embryo van 2 cellen ging. Aan de andere kant kan ik me ook wel iets voorstellen bij zo n beleid, dat echt iedere kans een kans is, en je leest zo nu en dan ook weleens dat het wel goed gaat. Hebben jullie er al verder over nagedacht, over een seconde opinion?

Baggal , jij gaat met al je lievigheid, intelligentie en consciëntieusheid echt een aanwinst zijn voor die stichting! En ik hoop heel erg dat je vader niet tussen die 2 kwaden hoeft te gaan kiezen, wat een rotsituatie!

Volgens mij gaan we straks bijna gelijk op Zot!

Zizo, ik hoop echt dat je niet nog een keer geopereerd hoeft te worden. Dus na de volgende menstruatie heb je daar zekerheid over, toch?
-sense- wijzigde dit bericht op 22-10-2018 08:44
9.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat stom zeg Doces. Succes met bedenken wat je verder gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Doces, och nee, wat een rotbericht :(. Al die progynova voor niets :(. En alle hoop die je mss toch nog had in één keer weer weg. Ondanks dat je je er op in had gesteld dat dit kon gebeuren, is dit toch een enorme teleurstelling lijkt me. Veel sterkte. Ook met wat straks op je afkomt qua hoe nu verder. Dikke knuffel!

Baggal, sterkte met je vader, klinkt heftig allemaal. En hartstikke goed van je dat je vrijwilliger wordt bij Fertility Network UK! Wat Sense ook al schrijft, ik denk dat ze een hele goede gaan hebben aan jou :).

Sense, klinkt goed jullie gesprek in Gent! Fijn dat de dosis hormonen omhoog gaat (lijkt me een heel goed plan) en dat er een duidelijk plan klaarligt. Het klinkt allemaal heel redelijk, ook bijv. dat ICSI nodig is bij jullie. Heet de remmer toevallig orgalutran? Ik heb volgens mij ongeveer hetzelfde protocol gekregen, ook met decapeptyl om de eisprong op te wekken. Oh, en wat betreft dag 5 embryo's, dat zal zeker heel spannend zijn, maar ik heb wel ooit een artikel gelezen over het doorgroeien tot dag 5. Ook in de gevallen waar er maar weinig bevruchte eicellen in het begin waren (zeg 3 of minder) waren er in bijna alle gevallen één of meerdere embryo's die dag 5 haalden. Mss stelt je dat een beetje gerust.
Oh en antwoord op je vragen: ik krijg volgende week een darmonderzoek, omdat er waarschijnlijk endometriose doorgegroeid is in m'n darmwand. De vraag is nu hoe 'erg' de situatie is en of er een operatie nodig is. Mogelijk krijg ik ook nog een mri scan. We doen op dit moment trouwens geen IUI, maar gewoon zelf proberen met hormoonstimulatie.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwstippel: Wat naar dat je menstruatie zo pijnlijk was. Heeft hij ook langer geduurd dan normaal? Ik zou ook neigen naar een natuurlijke cyclus, maar is nergens op gebaseerd. Wat tof dat je zoveel goede rijpe eicellen had! Vind het heel bijzonder hoe dat nu ineens zo anders gaat bij je, uiteraard alleen maar blij voor je.

Globe: Wat vervelend dat je de icsi moest staken! Heb je wel nog wat hoop voor de iui? Wel fijn dat het je geen poging heeft gekost.

Smurf: Woow, wat veel eicellen! Snap dat je teleurgesteld bent, maar hoop dat je nu kan voelen dat 6 potentiële blasto’s echt een mooi resultaat is. En meer dan gemiddeld dacht ik!

Doces: Hoe k*t… echt geen woorden voor.

Zot: Dank voor de tip! We hebben maar een mapje aangemaakt met alle bonnetjes.. Ik vind het heel stoer hoe jullie het allemaal doen!

Yara: Wat naar dat je zoveel bloed verloren bent.. Heb je vandaag een afspraak gehad om te checken of alles schoon is?

Sense: Dank voor je Gent-ervaring. Ik heb er echt wat aan gehad en stelde me gerust. Wat fijn dat je je zo goed geholpen voelt daar.

Baggal: Wat heftig van jouw vader. Wanneer krijgt hij de uitslag? En moet hij dus een beslissing nemen?

Wij zijn vanochtend voor het eerst in Gent geweest en ik deel de ervaring van Sense. Wat een lief en vriendelijke mensen. Mijn vermoeden van PCOS werd bevestigd. Wat ze in Nl altijd ontkrachtte, werd nu meteen bevestigd. Ook bleek m’n testosteron wat te hoog te zijn, ook nog nooit wat over gehoord in Nl, maar zou passen bij het PCOS-beeld. Zaadanalyse was veel beter dan het ooit is geweest, dus ben heel blij dat m’n man zo is afgevallen, want dat zal vast geholpen hebben. Ineens werd er gezegd dat een spontane zwangerschap niet onmogelijk is, maar dat we nog wel een ICSI-indicatie hebben. En dat we gelijk konden beginnen.. Dus ga vanavond beginnen met microgynon 50, op 7 november terug voor de start echo. En dan een kort schema met decapeptyl en menopur 225. De gynaecoloog zei dat ze geen reden zag waarom het niet zou moeten lukken, maar dat het lange schema wellicht teveel onderdrukt voor mijn lijf. Dus… kom maar weer op met die hormonen! En dan hopelijk voor de kerst nog goed nieuws… (Beetje hoop houden toch?)
Alle reacties Link kopieren
Doces, potverdepotver... wat een klotenieuws weer voor je. Hoe gaat het nu met je?

Lauwie en Sense, wat fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij Gent. Alleen dat is al een hoop waard. Heel veel succes de komende poging.

Baggal, heel veel sterkte met je vader. Wat een moeilijke keuze en een lastige vooruitzichten voor hem, heel verdrietig.
En ik sluit me aan bij Sense; je bent een aanwinst voor het Fertility Network. Ik vind het heel bewonderenswaardig dat je je hier zo voor in blijft zetten.

Hier komt 'de' DD-afspraak inmiddels rap dichterbij. Ik laat het maar op me afkomen, ben er ook niet nerveus voor ofzo. Hoop heel erg op een open en eerlijk gesprek en dan zien we daarna verder. Ben wel erg benieuwd wat ze gaan voorstellen, aangezien ik in NL natuurlijk ook al een achterlijk hoge dosering kreeg, moet het wel gewoon een totaal ander behandelplan worden. Want met een hoge dosering ben ik niet geholpen. De verhalen over Gent en hun behandelvoorstellen sterken mij in dit opzicht wel in het gevoel dat ik met DD voor de juiste kliniek heb gekozen. Maar we gaan het zien.
Doces, wat een sh*t bericht! Veel sterkte weer.

Lauwie, als je over de drempel voor belastingaftrek komt, vergeet dan niet je kilometers op te voeren. Alle afspraken dokter, tandarts, fysio etc.

Sense, spannend weer. Ik hoop zo dat het gaat lukken. En bijna gelijk op, spannend.

Hier vandaag de laatste pil. We hebben natuurlijk geen idee hoe het bij de donor loopt. We krijgen op een gegeven moment bericht wanneer de donor voor de 1e controle is geweest en de ervaring is inmiddels dat de punctie dan 7-8 dagen daarna is. Op basis daarvan hebben we dan een grof idee. We zijn nu bezig met dingen voorbereiden. Spanning neemt wel weer toe merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat een spannende berichten allemaal. Vind het heel fijn om mee te lezen, maar voel ook echt het verdriet dat er zoveel dames zijn, waarbij het niet zomaar lukt.
Ik heb vrijdag de echo, weet niet precies hoe het eruit ziet met een cryo terugplaatsing, dus hoelang het duurt na de eerste echo. Moet nu 2 x daags een pil slikken.
Heeft iemand tips, ik wordt na de terugplaatsing te vroeg ongesteld, soms wel 5 dagen eerder dan de test dag. Heeft iemand hier ervaring mee wat kan werken. Ik denk dat zo'n embryo bij mij te weinig kans krijgt om goed in te nestelen.
Merk dat de spanning hier weer wat toeneemt
Jokke, gebruik je ook iets van utrogestan/progesteron?
Alle reacties Link kopieren
Succes donderdag Duuf, denk aan je!

Doces wat erg! Het zit je niet mee meid. Kan me voorstellen dat je lamgeslagen bent :hug:

Zot denk aan jou! Hoop zo op een mooi resultaat...

Windmolen ook voor jou lees ik nog mee. Jij moet ook zoveel geduld hebben...
Alle reacties Link kopieren
Oh Windmolen, ik ben al zo 'wasted' wat betreft zwanger worden dat ik serieus dacht dat hormoonstimulatie en IUI hetzelfde waren.

Ik heb even een redelijk urgente vraag: hoort een scratching bij een poging? Mijn verzekering (Zilveren Kruis) is namelijk ontzettend sloom met toestemming geven voor behandeling in Gent. Bij loket buitenland in Gent deden ze alsof het allemaal zo ongeveer automatisch zou gaan, maar ZilverenKruis zegt dat zij nog een formulier moeten opsturen/loket buitenland zegt dat ze dat al hebben gedaan enzovoorts. Kan morgenochtend pas verder bellen hierover.

Argh. Anyway, ik ga er nu maar vanuit dat het goed komt, maar stel nu dat dit niet zo is: ik heb donderdag die scratching al, stel nu dat dit bij de poging hoort, dan heb ik nogal een probleem...Dus weet iemand of de scratching (a 125 euro die we dan gewoon zelf betalen) een losse behandeling is of onderdeel van het ICSI-pakket?

(ja, beetje dom allemaal, maar we hadden eigenlijk niet verwacht dat we al zo snel konden starten na intake, en we hadden ook een beetje de valse hoop dat we zo toestemming zouden krijgen...)

Sorry, mega-chaotisch verhaal, ik raak altijd mega-gestressed van dit soort bureaucratisch gezever...
Sense, zoals ik het ken hangt dat ook een beetje af van manier van declaratie door het ziekenhuis. Tegelijkertijd zeggen ze vaak dat behandelingen die in nederland niet worden vergoed niet voor vergoeding in aanmerking komen (denk aan embryoscoop/time lapse). Volgens mijn zou dat ook voor scratchend gelden (want nog niet algemeen geaccepteerd toch?).
Heb je bij zilveren kruis contact met de buitenland desk of algemene klantenservice? Het nummer lijkt inmiddels een beetje verborgen op de website, maar is +31 71 364 04 50 (voor hef geval je het nog niet had). Mijn ervaring is dat daar gespecialiseerde mensen zitten die veel beter weten waar het over gaat.
Succes, ik kan me je stress voorstellen!

Toevoeging: wat bijzonder dat ze zo sloom zijn met toestemming, hier is dat meestal binnen een paar dagen geregeld.
Ps. Moet je medicatie ook via Apotheekzorg afnemen? Hier is dat bij de toestemming voorwaarde voor vergoeding medicatie. Let er dan even op dat er soms wat tijd overheen gaat voor zijn leveren.
Alle reacties Link kopieren
Superveel dank Zot, hier heb ik echt wat aan! Aan dat nummer ook, veel slimmer om ze direct te bellen, die algemene klantenservice ging ook steeds bij hen info vragen (terwijl ik in de wacht stond).
Heb het bij de intake wel gevraagd ja, over vergoeden scratch. Ze zei dat ze over het algemeen alle losse dingen als 'consult' schreef (dus het express een beetje vaag laat voor de verzekering).
Vind het ook geen probleem om deze zelf te betalen, maar het wordt wel een probleem wanneer deze onderdeel is van De Behandeling, wanneer ik daar geen toestemming voor krijg. Zeker omdat ik weleens gelezen heb dat, wanneer je eenmaal een behandeling niet vergoed hebt gekregen, je geen enkele behandeling meer vergoed krijgt (wil me voor volgend jaar gaan verzekeren voor poging 4 en 5).

En ook erg fijn van je medicatie-reminder, ze hebben wel wat gezegd over dat ik die in Nl of in België kon ophalen, en daar was iets mee, maar wat precies dat ga ik morgen uitgebreid navragen.

Echt bedankt hoor, ik zie weer wat meer bomen door het bos verschijnen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven