Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Puk en Sense, wij doen met jullie mee. Kregen helaas het nieuws pas toen we al in Gent waren voor de terugplaatsing. Alles was gestopt met delen en zag er afwijkend uit. Geen terugplaatsing dus. 19 december evaluatiegesprek, maar kans op afwijkingen aan beide kanten. Einde kinderwens lijkt daadwerkelijk in zicht. Ik weet het allemaal even niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lauwie wat ontzettend verdrietig
Alle reacties Link kopieren
Lauwie nee wat erg! Jullie ook al dit vreselijke nieuws! Ook hier heb ik geen woorden voor. Het roept bij mij dezelfde vragen op als bij Puk. Heel veel sterkte! :hug:
Lauwie, ongelooflijk, ook bij jullie :hug:
Ik heb er geen woorden voor...
Alle reacties Link kopieren
Oh nee oh nee oh nee Lauwie! Wat verschrikkelijk en wat onverwachts! De deling is vandaag dan pas gestopt neem ik aan? Wat een klap om er pas achter te komen nadat je daar helemaal naartoe bent gereden.
Heel veel knuffels.
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, wat erg voor jullie! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lauwie ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat een klap dat je al daar heen gereden bent en vervolgends te horen krijgt dat er geen terugplaatsing is. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Onee wat vreselijk voor jullie Lauwie! Zeker nadat je die lastige wachtdagen al door bent kan ik me voorstellen dat dit een megaklap is. Heel veel sterkte toegewenst en een virtuele knuffel...

Ik lees en leef hier vaak mee, maar heb zelf even niet zoveel te melden, had graag nog een terugplaatsing gehad voor einde jaar, maar mijn cyclus is eigenwijs, ik wacht nog steeds op de eerste echte menstruatie na de menstruatie van na de punctie. Na 1 dec niet ongesteld = geen mogelijkheid tot starten ivm kerstdagen en sluiting DD. Dus dat wordt volgend jaar. Jammer aan de ene kant, had het zo mooi gevonden om 2018 mogelijk nog zwanger af te sluiten. Aan de andere kant, die maand kan er ook nog wel bij en dan kan ik zo af en toe nog een wijntje drinken tijdens de feestdagen zonder dat het opvalt dat ik niets drink.

Ik merk dat de berichtjes hier me echt wat doen. Vind het allemaal zo vreselijk voor alle meiden die hier de laatste tijd zo vervelend nieuws krijgen en/of zo lang moeten wachten... Ik denk aan jullie allemaal. Hoop snel op wat beter nieuws voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Puk & Lauwie: echt - alleen maar scheldwoorden! Wat ontzettend lastig.
Puk: jij staat nog aan het begin van IVF, maar dit is verdrietig.

Lauwie: en dat je het pas in zo’n laat stadium hoorde - er vanuit gaande dat je minimaal een TP zou hebben. Ontzettend verdrietig...

Verder even geen woorden. Wellicht afscheid moeten nemen van zo’n droom is ontzettend lastig lijkt me.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Vind het zo erg voor jeLauwie. Moet je werken vandaag? Denk aan je!
-sense- wijzigde dit bericht op 03-12-2018 08:36
Reden: Ik vroeg hoe het ging maar dat is een domme vraag.
22.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Neeee Lauwie, wat een verschrikkelijk nieuws! Ik vind het zo erg voor jullie! Hier heb ik gewoon geen woorden voor. Het zag er zo mooi uit en dan zo'n klap. Ik snap dat je het allemaal even niet meer weet. Heel veel sterkte :hug: Ik denk aan je.

Smurf, jammer dat er dit jaar geen terugplaatsing meer is maar gelukkig dat je het positieve in kan zien. Hopelijk dat je 2019 gewoon heel mooi gaat beginnen.

Zot, dankjewel voor je informatie! Ben jij trouwen DHEA zelf gaan slikken of alleen op advies van DD? Dit werkt alleen bij vrouwen met een laag AMH toch? Ik weet niet wat mijn AMH is maar wel op zoek naar wat ik zelf kan doen om de eicelkwaliteit te verbeteren.
Ik hoop dat jullie die 1000 euro terug krijgen! Dat zou nog een meevaller zijn en goed van pas komen als alles goed blijft gaan :-D
Puk, Ik ben toen op advies van DD DHEA gaan slikken. Eerlijk gezegd kende ik het ervoor niet. Ik haalde het in een Duitse apotheek. Ik weet niet dat het vaak bij laag AMH werd gedaan, maar weet eerlijk gezegd niet of dat daarnaast ook kan helpen bij het verbeteren van eicelkwaliteit.

Geen 1000 euro meevaller voor ons. Het blijkt dat je geen ICSI-poging vergoed krijgt, maar een ICSI-poging zonder punctie, omdat die bij de donor is. Bij onze eerdere pogingen hebben ze (blijkbaar) dus teveel vergoed. Volgens de Zorgverzekeringswet mag er van behandelingen bij de donor niets vergoed worden. Vervolgens hebben ze daar wat slecht over gecommuniceerd, want we hebben hier al 2 keer eerder naar gevraagd (in april en november) voor we hem vorige week dan als klacht neergelegd hebben. We krijgen een bloemetje omdat het zo rot is gelopen.

Ik ga zo naar de huisarts. Mijn glucosewaarde loopt weer op en het Erasmus doet niks tot ik bij ze in behandeling ben, en dat is pas vanaf de eerste afspraak op 17 december. Ongelooflijk. Mijn huisarts moet mij nu doorverwijzen nar het Erasmus voor de internist en dan gaan ze pas weer iets doen. Als het goed is, is dan ook mijn HCG binnen. Mijn testen zijn zo mooi donker dat ik me daar (gelukkig) niet zo druk meer om maak. Na alle vroege mk's en F* had ik verwacht enorm in spanning te zitten. En natuurlijk vind ik het spannend - bij zowel T als F* heb ik tussen de 5 en 6 weken flink bloedverlies gehad - maar minder spannend dan ik dacht. En daar ben ik heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier een fijn gesprek gehad maar of het duidelijkheid heeft gegeven... Van de vijf eicellen is er 1 direct kapot gegaan, 1 kapot gegaan door de ICSI procedure en hadden de andere drie eicellen allemaal drie voorkernen. Dit horen er twee te zijn en komt normaal wel vaker voor als er twee zaadcellen bij een eicel binnen dringen. Bij ICSI is dit niet het geval en komt de extra voorkern dus van de eicel wat dus niet vaak voorkomt. Kortom, eigenlijk kunnen ze hier niks over zeggen en gaf ze aan dat zelfs de embryoloog hier de literatuur voor was ingedoken omdat hij dit nog nooit gezien had. Het kan gewoon toeval zijn en vooral het feit dat ik wel drie keer zwanger ben geweest is positief. Al baart het me wel zorgen dat dit alledrie de eicellen hetzelfde probleem hadden. Het enige wat nu te proberen is; andere medicatie en wellicht het korte protocol. Ben al druk aan het googlen en zie wel wat wetenschappelijke artikelen die hierover gaan. Nu maar even de tijd nemen om die te begrijpen :-D . Als iemand hier dus iets over weet, hoor ik het graag!

Zot, Jammer dat de verzekering zo onduidelijk is en dat die meevaller er dus niet in zit. En wat krom dat het zo omslachtig moet gaan met de hulp voor je glucosewaarde. Gelukkig dat het bezoekje naar je huisarts hopelijk ook een mooie HCG uitslag gaat geven. Klinkt namelijk echt heel positief dat je testen er zo goed uit zien!
Lauwie, ik denk je aan je :hug:

Puk, wat bijzonder. Ik heb er nog nooit van gehoord. Hopelijk kan iemand met meer kennis je helpen.
Mijn hcg was hoog, 1648, voorlopig ziet het er dus goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Puk, ik ben nog een leek op IVF gebied, maar wat is in jouw geval het voordeel van het korte protocol t.o.v. het lange protocol? Ik dacht begrepen te hebben dat ze het met het lange protocol beter kunnen sturen wanneer de punctie is, maar wist niet dat het invloed op de kwaliteit van je eitjes kon hebben. En hebben ze al aangegeven wat de andere medicatie gaat worden of weet je daar nog niets over? Gebruikte je nu Gonal-f?

De eicel die kapot is gegaan door de ICSI-procedure was dat een fout van het lab of is dat gewoon een risico van de procedure?

Ik hoop heel erg dat het toeval was en dat je volgende poging beter gaat, maar snap heel goed dat je nu zo veel mogelijk info gaat lezen.

Zot, fijn dat het er nog goed uitziet allemaal en vooral dat je er vertrouwen in hebt!

Hebben jullie nog advies qua supplementen die ik al kan gaan nemen ter voorbereiding op de IVF (naast foliumzuur). Uiteraard drinken (en roken) we niet.
hoi,

Lauwie wat een verschrikkelijk bericht, denk aan jullie.. :hug:

Ook Puk veel sterkte, apart verhaal maar op zich fijn om te horen dat ze uberhaut weten waar het misgegaan is (ik bedoel bij ons nooit een verklaring gekregen behalve 'het zal wel aan uw eicellen liggen mevrouw') en dat ze wel een plan hebben voor de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren
Fijn puk dat het een goed gesprek was. Hebben ze nu ook besproken hoe nu verder?? Hoop dat het gewoon pech was en dat je een nieuwe poging mag doen.
Hd84 ik gebruik naast foliumzuur ook tarwekiemolie capsules, geen idee of het helpt, maar baat het niet............. ook ga ik naar de accupentuur.
Lauwie, kom je de dag een beetje door?
Denk aan jullie dames
Lauwie wat ontzettend verdrietig. Ik heb er even geen woorden voor (behalve scheldwoorden zoals Baggal zei). Oh bah, wat een rotte uitslag van jullie derde poging. Zo zo zuur. Een hele dikke :hug:

Ik ben vanochtend gestart met de ovulatietesten. (Beetje symbolische datum weer, ik was tien jaar geleden op deze dag uitgerekend van mijn dochter.) Heb weer alarmen ingesteld op mijn telefoon, ik moet in de ochtend en avond testen van het ziekenhuis. Eens kijken of ik mijn eisprong weet te spotten deze maand...

Duufje vandaag het gesprek in DD meende ik. Ik ben heel benieuwd met welk plan ze komen en wanneer je eventueel zou kunnen starten.
Verder weet ik het nooit zo goed te verwoorden naar je maar weet dat ik aan je denk de komende weken en op de geboortedag van jullie lieve meisje.

Windmolen ik hoop dat je snel wat duidelijkheid en een plan krijgt van het endo centrum. Zo oneerlijk hoe lang jij moet wachten en wat voor medische shit er telkens tussendoor komt. Enorm balen dat je toch weer ongesteld bent geworden.
Ik snap de hoop ook al is de kans mogelijk klein. Zou zo prachtig zijn!

Zot wat goed dat de testen zo mooi oplopen en dat je er vertrouwen in hebt. Ik duim voor die beeb(s) in je buik!
Alle reacties Link kopieren
Even binnenvallen om te laten weten dat ik meelees, maar ik ben nogal druk de laatste tijd dus van reageren komt het vaak even niet.

Puk en Lauwie wat k*t. Ik heb beide (meermalen) aan de hand gehad helaas en het is gewoon heel erg waardeloos. Wat ook niet helpt is dat er in dit soort gevallen over het algemeen geen duidelijke verklaringen zijn en er waarschijnlijk geen antwoorden komen. Bij mij is na alle mislukte pogingen bijvoorbeeld nog steeds niet duidelijk of er nu wel of geen probleem is met de eicelkwaliteit. Waarschijnlijk wel, maar het kan ook gewoon steeds pech zijn... tja, daar kun je gewoon niet zoveel mee. Maar ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd dat eicelkwaliteit nu eenmaal niet echt te onderzoeken en/of behandelen is. Ik ga er zelf wel vanuit dat daar een probleem zit, want zoveel pech bestaat gewoon niet volgens mij. Alhoewel wij wel nogal grossieren in pech.


DHEA is bij gemeten in DD, was prima. Ik hoef het dus niet extra te slikken. Bijnierhormoon is dat toch? Ik laat het nogal snel weer van me afglijden als ik weet dat het goed is geloof ik ;-)

Stippel, gesprek (behandelplan) in DD is donderdag. Jullie horen later meer dus.

Zot, fijn dat je HCG zo lekker hoog is. Heb je vaker problemen met je glucose?
Alle reacties Link kopieren
HD84 je kunt idd supplementen slikken, echter baat het niet dan schaadt het niet, gaat niet voor alles op. Zo kan bijv tarwekiemolie ook je cyclus verslechteren. Kijk wel even of hetgeen waarvoor het werkt ook op jou van toepassing is.
Ik heb zelf mijn bloed laten checken op vit b12, d3, b6, foliumzuur, ijzer, hb en nog iets wat ik nu even vergeten ben. Bij mij was b12 en d3 te laag. Dat slik ik nu bij.
Ook slik ik "zwanger worden" pillen van rika, nadat ik de inhoud heb gecheckt. B6 mag nl niet te hoog worden. Dat zit in veel vitaminepillen. Die slik ik niet. Ook is mijn foliumzuur al hoog. Ik slik de 400 Mg die al standaard in pillen zit, maar dus niets extra. Van b12 heb ik smelttabletten. B12 is niet schadelijk in hoge dosering.
Duufje, je gesprek in DD is deze week toch? Ik denk regelmatig aan je.

Normaal heb ik geen problemen met glucose, maar in de zwangerschap van F* bleek met de intake de waarde al verhoogd en ben ik na een paar weken insuline gaan spuiten. Na haar geboorte was het weer normaal (dat hadden artsen niet gedacht, omdat het er al zo vroeg was). Omdat het vorige keer ook al zo vroeg verhoogd was ben ik met het testmateriaal al thuis gaan testen en je ziet in anderhalve week tijd het gewoon oplopen. Gisteren nog naar het Erasmus gemaild en als het goed is ligt mijn mail nu bij de internist. Te hoge waarden geven risico op afwijkingen en dan wil ik niet zo een paar weken rondlopen.

HD84, ik hoor van verschillende supplementen. Ik zelf slikte foliumzuur en een hoge dosering vitamine D. Verder dagelijks een paar druppeltjes - lekker zweverig - Bach bloesem Vrouwenmantel in een glas water.

Windmolen, puk, lauwie, ook jullie zijn in mijn gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend bedankt voor jullie lieve steun. <3 De korte info die de gynaecoloog ons kon vertellen was dat onze embryo’s na de bevruchting er meteen afwijkend uitzagen en dat ze maar tot 6-7-8 cellig zijn gedeeld, maar na dag 3 ook gestopt zijn. Ze zei nog iets over dat als het voor dag 4 fout gaat dat het dan óf een eicelprobleem óf een zaadcelprobleem is, maar ik kan me niet meer herinneren welke van de twee.

Heb gelukkig de afgelopen twee dagen niet hoeven werken. Moet morgen weer. En daar zie ik enorm tegenop. Vooral doordat ik voor m’n werk alleen maar tussen de zwangere en barende vrouwen loop. Ik hoop dat het werken gewoon soepel verloopt, want bij de kleinste tegenslag komt al het verdriet veel te makkelijk naar de oppervlakte.

@Zot: Jammer van dat geld. Was vast welkom geweest. En hoe stom is het dat het EMC nog niks doet nu. Fijn dat de testen mooi donker blijven!

@Puk: Jammer dat je nog steeds weinig duidelijkheid hebt gekregen voor je gevoel. Ik ben sowieso voor het korte protocol, maar dat is puur uit persoonlijke ervaring. Het lange protocol is ook wat wetenschappelijk achterhaalt, maar werkt ook voor het merendeel van de vrouwen wel. Mocht je nog hulp nodig hebben bij artikelen ontcijferen mag je me gerust een bericht sturen.

@MwStippel: Wat spannend dat je weer begonnen bent met ovulatietesten. Ben zo benieuwd hoe het deze cyclus voor je gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, voor zover ik weet geldt dat hoe vroeger in het bevruchtingsproces het mis loopt, hoe groter de kans is dat het een eicelprobleem is.
Maar dat is het ook net, meer dan die informatie krijg je meestal niet. Grote kans zegt wel wat natuurlijk, maar niet alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog niet gereageerd, maar Lauwie, ik vind het echt verschrikkelijk verdrietig voor jullie. Nadat alles zo goed leek te gaan deze ronde, en de arts er ook zoveel vertrouwen in had (zoals hij naar jullie toe heeft uitgesproken) en dan dit nieuws terwijl je al onderweg bent in afwachting van een terugplaatsing. Wat een enorme klap. Wat je schrijft over afwijkingen voor dag 4, voor die tijd is het sperma nog niet actief, dat gebeurt pas vanaf dag 4 ongeveer. Dus als het daarvoor mis gaat ligt het helaas bij de eicel. Oh bah, meid, ik vind het echt zo naar voor jullie :( :hug: .

Puk, drie voorkernen ken ik ook alleen maar van IVF. Wat bijzonder (maar niet leuk natuurlijk). Als ik eens tijd heb ga ik ook even kijken wat ik erover kan vinden. Ik hoop enorm voor jullie dat het idd gewoon pech was.

Hier nog geen nieuws, nog in afwachting van een telefoontje. En verder gewoon echt verdrietig om al het slechte nieuws hier de afgelopen tijd. Het lijstje met zwangeren is ook echt veel te kort aan het worden. Ik hoop zo dat er straks weer een positieve lijn gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie advies, ik ga me eens online verdiepen in de supplementen die jullie noemen. Ik heb van mezelf vitamine B12 tekort, dus daar krijg ik tweemaandelijks injecties voor zodat ik zeker weet dat dat op pijl is. Ik heb vandaag even ingelogd op de site van ons ziekenhuis en de afspraak voor de prikinstructie staat pas voor 4 januari en de eerste echo voor eind januari, dus iets later als verwacht, maar ik hoop dat 2019 een vruchtbaar jaar gaat worden voor ons allemaal met heel veel succesverhalen. Iets in mij wil nu stoppen met de pil en pas na mijn volgende menstruatie weer beginnen, omdat het toch nog even duurt allemaal en ik de inieminie kans dat het spontaan lukt graag wil benutten (uiteraard tegen beter weten in, we starten natuurlijk niet voor niets met IVF). Maar het ziekenhuis heeft dit vast niet voor niets bedacht.

Mevrouw stippel, succes met je ovulatie zoeken. Ik gebruikte altijd die super dure clearblue testen met smileys, want de rest vind ik super moeilijk af te lezen.

Lauwie, sterkte morgen op je werk. Ik snap dat je er tegenop ziet om nu tussen de zwangeren te gaan werken.

Windmolen, wanneer zou je telefoontje moeten komen?

Duufje, fijn dat je dhea goed was (ik moest wel even googlen wat het was).

Zot, goed dat je zelf hebt gemaild naar het ziekenhuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven