Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ff ego: ben zojuist gebeld. Ze hebben met de hele groep daar (inclusief radioloog) m'n mri-beelden nog een keer bekeken en er is heel duidelijk wel endometriose te zien. Ze zien een 3,6 cm grote haard bij m'n darm die in m'n darm is ingegroeid. Dat zal hetgeen zijn waar m'n klachten vandaan komen. Verder was er nog meer endometriose te zien tussen m'n blaas en m'n baarmoeder. Het Müllerweefsel wat de histologie gevonden heeft bij m'n darmonderzoek is volgens de arts een toevalsvondst. Müllerweefsel zou volgens haar geen klachten geven, geen bloedingen en geen pijn. Dus dan is de biopsie wsl toch niet helemaal goed gegaan en heeft ze het endometrioseweefsel gemist ofzo.

Er moet wel iets gebeuren, want de bloedingen kunnen voor een darmafsluiting zorgen. Er zijn twee opties. De eerste is natuurlijk een operatie. Maar gezien er darm bij betrokken is zijn de kansen op complicaties vrij hoog (ze noemde 10% kans op lekkage/infecties). En mogelijk zou er een grote snee nodig zijn als het niet met een kijkoperatie lukt. Ik moet rekenen op een week ziekenhuis en een maand herstel, en als er complicaties zijn zouden dat ook drie maanden kunnen worden. Andere optie zou downregulatie zijn, dus cyclus platleggen voor 3 maanden en aansluitend daarop IVF. Heb natuurlijk gevraagd wat de arts zelf zou adviseren en dat vond ze heel lastig. Maar ze had lichte voorkeur voor de downregulatie, vooral als de kinderwens het meest op de voorgrond staat. Ik denk ook dat op dit moment dat mijn voorkeur heeft. Het is het minst invasief. Opereren kan dan altijd nog. Plus dat we een grote reis aan het plannen zijn voor in maart (in het kader van proberen het beste ervan te maken en te genieten van alles wat we wél hebben en kunnen) en ik dan sowieso niet ongesteld wil zijn ;-). Maar ik ga er uiteraard nog goed over nadenken.

En nu bedenken of ik nog een klacht wil indienen tegen die doos van een radiologe die mij afscheepte met dat ik geen endometriose had en op mijn doorvragen antwoordde met 'bespreek het maar met je eigen gyn als je weer in een goed humeur bent' (6) Kan ik mooi m'n emoties ergens op afreageren ;-) .
windmolen wijzigde dit bericht op 05-12-2018 13:28
1.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraagje nog: heeft iemand hier ervaring met het platleggen van de cyclus met behulp van een GnRH-agonist (bijv. lucrin)? Hoe waren de bijwerkingen? Ik lees namelijk net een eng wiki-artikel dat zegt dat sommige bijwerkingen ook permanent kunnen zijn en dat het de eierstokfunctie kan verslechteren. Dat heb ik ook gevraagd aan de arts, omdat ik al niet zoveel follikels aanmaak, maar zij zei dat ik daar niet bang voor hoefde te zijn. Weet iemand hier meer van?
Alle reacties Link kopieren
@ Lauwie hoe was het op je werk? Trok je het een beetje?
@ stippel, spannend. Hoop op een mooie smiley en een goede terugplaatsing.
@ hd84 4 januari is al heel snel hoor, wachten en wachten hoort helaas bij het traject.
Dhea ik begrijp nog steeds niet zo goed wat het is.......
@windmolen, wat een bericht, wel fijn dat er duidelijkheid is, maar weer keuzes maken. Ik heb geen verstand van endo, maar wens je sterkte met de juiste keuzes maken en hopelijk helpt het
@hier, vandaag weer echo gehad voor de dikte van de baarmoederslijmvlies en het is op orde, heel blij mee. Volgende week woensdag de terugplaatsing als die goed ontdooid.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen met de informatie die je nu hebt, zou ik toch overwegen een klacht in te dienen tegen die heks. Helpt niets, maar kan wel opluchten ;-). En anders lekker hier spuien.
Wel fijn dat er nu echt goed naar gekeken is. En een lastige beslissing weer die je moet maken.
Ik heb wel ervaring met Lucrin, maar alleen gebruikt tijdens een poging (met kort protocol, dus begon al snel daarnaast ook te stimuleren), dus kortdurend. Toen had ik nergens last van, maar dat is denk ik ook niet te vergelijken met wanneer je het langer moet gebruiken.

Jokke, fijn dat het er goed uitziet. Ga duimen dat je cryo goed ontdooid.
Pff, Windmolen, dat is heftig. Die klacht zou ik ook overwegen.
Ten aanzien van platleggen; ik heb er zelf geen ervaring mee, wel bij 3 vriendinnen met endometriose gezien. 3 maanden Lucrin was dat meestal. Zij gaven aan er veel last van te hebben qua bijwerkingen (overgangsklachten). En in die 3 maanden (of een vaste beperkte periode erna)moesten dan de pogingen ook wel gebeuren, want anders moest er dacht ik weer een pauze ingelast worden en opnieuw beginnen. Ik heb van geen gehoord over bijwerkingen erna, ja, de prik moest uitwerken maar daarna was het wel weg. Voor 2 van de 3 was het een lange weg, bij eentje ging het toen vrij snel.
Wat fijn dat er zoveel experts naar gekeken hebben, klinkt als heel gedegen.

Jokke, klinkt goed, op naar goede ontdooiing en terugplaatsing!
Alle reacties Link kopieren
Windmolen: Wat een heftig nieuws. Dus toch endo! Ontzettend naar.
Ik geloof ook dat ik een klacht zou in dienen (wat ik er van vind is natuurlijk niet relevant), maar vooral voor het leer moment voor de radioloog). Dat gezegd hebbende: Ik ben jurist en ga soms nogal snel in de klaag modus.

Duufje: heel veel succes vandaag in DD.

Stippel: lopen de ovulatie testen op? Of werk je met de CB smileys?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, ik kom eventjes uit de meeleesstand omdat ik graag even wil reageren. Ik zit zelf in de wachtweken van ICSI2 (vanwege endometriose kan ik niet op de natuurlijke manier zwanger worden) en heb tot nu toe altijd veel steun gehaald uit jullie ervaringen, waarvoor ik jullie erg wil bedanken!

@Windmolen, ik heb de laatste berichten over je endometriose gelezen en heb zelf inmiddels redelijk wat ervaring met Lucrin (2x een 3 maands depot, 2 x een 1maands depot). Wel een saneringsoperatie gehad maar de endo zat bij mij in m'n blaas, eierstokken en nog steeds in m'n baarmoeder, en dus niet in m'n darmen. Het herstel van de OK vond ik best pittig evengoed maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, want bij mij heeft het wel geresulteerd in minder pijnklachten.

Lucrin is best heftig spul, maar niet iedereen reageert er hetzelfde op. Ik zou je adviseren om de mogelijkheden van zgn 'addback' te bespreken als de bijwerkingen te hevig worden. Lucrin werkt beter zonder, maar door wat oestrogenen aan je lichaam terug te geven kan dit veel bijwerkingen schelen. Bij mij werd dit pas na 4,5 maand lucrin voorgeschreven. Tussen alle terugplaatsingen en puncties word ik weer op Lucrin gezet om alles tot rust te brengen van binnen, maar dat gebeurt iedere keer zonder addback en vind ik veel lastiger om te verdragen. Oh en gebruik extra vitamine D tegen de botontkalking, een van de bijwerkingen van Lucrin als je het voor langere tijd gebruikt, maar better safe than sorry ook voor korte tijd vind ik.

Overigens is mijn amh ook aan de lage kant (0,9, ik ben 32), maar ik had ook endo op de eierstokken. Dit kunnen ze gewoon meten terwijl je aan de lucrin zit. De eitjes verdwijnen niet, maar alles komt gewoon even tot stilstand.

Lang bericht, maar Windmolen als je nog vragen hebt aarzel niet! Ik ben ook onder behandeling bij een endo expertisecentrum, misschien wel dezelfde? :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zou hier toch graag mee willen schrijven. Een tijdje geleden al een keer een bericht geplaatst, maar het was toen heel druk en ik merkte dat ik het lastig vond om met een bestaand topic mee te schrijven. Ik ga nu toch nog een poging wagen.

Ik lees echt ontzettend veel verdrietige berichten de laatste pagina's. Ik hoop dat het tij in dit topic snel keert.

Even kort over mezelf. Aan het proberen sinds december 2014. Na 8 maanden zwanger, maar ma. Na een jaar toch naar het ziekenhuis vanwege lange cycli, diagnose PCOS. Daarna ruim een jaar ovulatie inductie (eerst pillen, toen spuiten) zonder resultaat en vervolgens zwanger in IUI 2. Helaas een zwangerschap met extreem veel bloedverlies en bevallen met 19 weken. Inmiddels weer een jaar aan het proberen en via IUI nu bij IVF beland. Eerste tp mislukt, ik wacht nu op een cryo tp.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdrietig bericht Daisy, welkom om mee te schrijven. Ik schrijf ook nog niet mega lang mee, maar merk elke x hoe blij ik ben met mensen die mij begrijpen. Ik haal er veel steun en informatie uit
Alle reacties Link kopieren
Even tussendoor: Windmolen wat een narigheid. En dat Die Hexe onvriendelijk was is tot daar aan toe, maar die onzorgvuldigheid lijkt me aanleiding tot een klacht. Wat ' fijn' Portaluca, dat jij je ervaring kan delen met WM.

Ginger, had jij nu een tp gehad vorige week? Hoop van wel!

Ben benieuwd Duufje!!!

Lauwie, lijkt me heel erg moeilijk nu, je werk. Hoop dat je er enigszins een modus in kan vinden. Je hebt over iets van 1 week evaluatie in Gent toch?

Wat superheftig DaisyLiz, om je kindje zo laat te verliezen. Welkom hier in ieder geval.

Zot, zo fijn dat je een goed gevoel hebt en dat je HCG dat bevestigt! En nog steeds erg spannend hoeveel embryootjes zich daar aan het nestelen zijn.

HD84, ik slik ook die dure Rika-vitamines. Kost me 50 euro per maand maar als ik de site mag geloven ga ik superzwanger raken van een beetje extra niet synthetisch foliumzuur. En ik volg natuurlijk mijn favoriete n=1 geval Mw Stippel ;) (beetje hoop houden kan nooit kwaad)
Alle reacties Link kopieren
Jokke, fijn dat je bmsv dik genoeg is en er weer een terugplaatsing gepland staat. Hopelijk wordt dit de lucky one!

Duufje, ik was even kwijt dat je vandaag je gesprek in DD hebt. Veel succes! Ik ben benieuwd wat het precieze plan gaat worden!

DaisyLiz, wat een heftig traject heb jij achter de rug, met het verlies van jullie kindje met 19 weken... Weet je iets over waarom de zwangerschap zo is gelopen? Of is het 'gewoon pech'? En al met al zijn jullie ook al heel lang bezig, zeg... Hopelijk gaat IVF jullie verder helpen. Kan je de volgende menstruatie verder voor de cryo-TP of moet je dan nog een cyclus overslaan?

En verder, bedankt voor al jullie support, dames. Zo fijn om hier van me af te kunnen schrijven (ik blijf het zeggen, maar meen het ook echt!). Zot, bedankt voor het delen van je ervaringen van je 3 vriendinnen (ongelooflijk hoevaak deze stomme ziekte voorkomt en hoe weinig er nog steeds over bekend is...). Heel fijn natuurlijk om te lezen dat het bij alle 3 uiteindelijk gelukt is, ook al was het soms een lange weg. Bedoel je met pauze inlassen en opnieuw beginnen dat ze weer 3 maanden aan de lucrin moesten voordat ze verder konden?

Portulaca, superlief dat je voor mij je ervaring hebt gedeeld hier! Daar heb ik heel veel aan! Ik ga je zometeen even proberen een pbtje te schrijven, ik heb nog wat detail-vragen voor je :). Fijn dat je steun hebt aan onze ervaringen en je mag altijd meeschrijven als je behoefte hebt, hè!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het warme welkom dames! Het is jammer dat het nodig is, maar ik weet uit ervaring hoe fijn het is om contact te hebben met meiden bij wie het ook niet vanzelf gaat. Hoe langer het duurt, hoe meer meiden uiteindelijk zwanger raken (gelukkig maar), dus daarom denk ik dat dit topic fijn is.

Windmolen ze houden het inderdaad op pech... Ik ben met een week of 10 gaan bloeden en dat werd naarmate de zwangerschap vorderde steeds heftiger tot uiteindelijk een ziekenhuisopname en bloedtransfusies aan toe. Een lekkend bloedvat ofzo? Ze weten het niet zo goed... Ik hoop een volgende cyclus te mogen beginnen, het is even afwachten hoe het uitkomt met de feestdagen. En door mijn PCOS weet ik nooit hoelang een cyclus duurt.

Heftig dat er nu endometriose bij je is vastgesteld. Al kan ik me voorstellen dat je ergens ook wel opgelucht bent dat je het weet? Ik hoop dat je geen operatie nodig hebt. Mag ik vragen wat jouw symptonen waren? Soms spookt de vraag door mijn hoofd of ik ook geen endometriose heb. Al sinds ik ongesteld ben, héle heftige menstruaties waardoor ik me een paar dagen moest ziekmelden, veel pijn etcetera. Maarja, na 3 jaar medische molen (inclusief curretages, hysteroscopiën enzo) zou dat vanzelf een keer zichtbaar geweest moeten zijn? Of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ff snel: Portulaca, ik heb je geprobeerd te pb-en, maar de berichtjes blijven in m'n postvak uit hangen. Ik denk dus dat ze niet aankomen. Zou jij anders willen proberen mij iets te sturen? Dan kan ik daar mss weer op reageren. Anders stel ik m'n vragen toch via hier (in verkorte versie dan ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz, welkom hier, Wat een heftig traject heb je al achter de rug. Hoop dat je hier je ei een beetje kwijt kunt. Je zult zeker herkenning vinden, er zijn hier helaas veel meer heftige verhalen.

Allemaal dank voor de belangstelling.
We hadden gisteren onze eerste afspraak in DD met de behandelend arts. En dat was echt een verademing. Wat een fijne vrouw. We hebben uitgebreid gesproken, konden al onze vragen kwijt en zijn met elkaar tot een behandelplan gekomen waar wij ons in elk geval goed bij voelen. Ik word waarschijnlijk net voor de Kerst ongesteld, dus deze maand starten lukt niet meer (wegens de kerstsluiting van de kliniek). Maar we mogen de volgende cyclus beginnen, dus eind januari.
In het kort gaan we een combinatie gebruiken van Meriofert en Ovaleap (vergelijkbaar met Menopur en GonalF), van beide 225 eenheden per dag. Dus weer volop in de aanval op dat punt. Als remmer ga ik de neusspray (Synarela) gebruiken, omdat andere middelen volgens de arts in mijn geval te sterk remmen.
Mijn amh is wel echt behoorlijk laag (0,14 - is wel in overeenstemming met mijn leeftijd overigens) dus de opbrengst zal sowieso niet enorm worden, maar hopelijk op deze manier wel zo optimaal mogelijk.
En aangezien we nu toch al diep in de buidel gaan tasten, gaan we ook maar voor bijna alle extra opties ;-). PICSI voor de zaadcellen en een calciumbadje voor de eicellen (beide indien mogelijk uiteraard).
We hebben beide het gevoel dat we op deze manier echt alles uit de allerallerallerallerlaatste poging halen en dat we het dan ook op een goede manier kunnen afsluiten, mocht het resultaat 0 zijn.
Daisyliz, welkom hier. Ook al een heftig verhaal. Ik denk dat je hier veel herkenning gaat vinden en hoop dat je je thuis voelt.

Windmolen, ik weet het niet meer exact, maar er staat me bij dat na een tijd, als de Lucrin uitgewerkt was, de endometriose weer zo opspeelde dat ze eerst weer de boel plat moesten leggen. En dat kon dacht ik niet aansluitend (onbeperkt Lucrin spuiten zeg maar). Zelf heb ik bij 4 transfers Decapeptyl depot gespoten, volgens mij doet het ongeveer hetzelfde. Ik vond het nasty spul, werd er echt stuk chagrijnig van, maar goed, dat was eenmalig en zodra ik aan de progynova mocht werd het langzaam weer beter.

Duufje, dat klinkt als een fijn gesprek. Met mevr.dr.C.? Dat calciumbadje is wat ik eerder ook bedoelde voor (dacht ik) Puk (?). Zij noemde dat bij ons inderdaad ook als eventuele mogelijkheid als we een derde poging zouden doen. Synarela neusspray klinkt ook bekend. Ik hoop echt zó enorm dat deze laatste poging voor jullie succesvol gaat zijn... Het is jullie zo gegund.
Alle reacties Link kopieren
Mevr. dr. C. inderdaad. Fijne arts, lieve vrouw. Vond het contact met haar zo prettig dat we hebben besloten om ook de echo's in DD te gaan doen (wilden we in eerste instantie in ons eigen ziekenhuis doen, die daar ook aan mee wilden werken).
Alle reacties Link kopieren
Duufje wat fijn dat er zo'n goed plan ligt nu. Ik lees dat het je allerlaatste poging is. Ik kan me voorstellen dat dat héél spannend is en je er alles uit wilt halen. Het klinkt in ieder geval of je een heel kundige arts hebt!
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, wat vervelend dat het toch edometriose is. Wanneer moet/ga je beslissen of je voor de operatie of de downregulatie gaat? Weet je al of je een klacht gaat indienen?

Jokke, je hebt helemaal gelijk. Ik moet ook niet zo ongeduldig zijn. Ik weet dat het medische traject vooral veel wachten is en dat er vele hier nog veel langer wachten dan ik. Voor jou heel veel succes volgende week met de terugplaatsing, ik duim voor je dat de cryo goed ontdooid!

DaisyLiz, wat een verdrietig verhaal en wat ben je al lang bezig om jullie droom voor een kindje te verwezenlijken. Ik hoop dat je snel een cryo terugplaatsing hebt. Had je veel cryo’s uit je eerste IVF poging?

Sense, bedankt voor je tip, ook daar ga ik maar eens op googelen, hoewel ik 50 euro per maand wel aan de dure kant vind. Als het nu succes gegarandeerd was, had ik er natuurlijk wel het veelvoudige voor overgehad, maar mogelijk doen iets betaalbaardere supplementen ook een hoop.

Duufje, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in dusseldorf. Het lijkt me super spannend zo’n allerlaatste poging en ik snap dat je alles wil doen om de kans op succes te maximaliseren. Ik hoop dat 2019 jullie jaar gaat worden en dat deze allerlaatste poging gaat resulteren in een prachtig kindje.
Alle reacties Link kopieren
Duuf,
Zo onwijs goed om te lezen dat jullie bij een fijne arts terecht zijn gekomen. Klinkt als een mooi plan. Alles wordt uit de kast getrokken. Ik hoop echt zo dat al jullie geduld (en straks uitgaven) beloond wordt. Het is je zo van harte gegund. Ik duim voor een 2019 Duuf baby :heart:
Alle reacties Link kopieren
windmolen wat vervelend dat het toch endometriose is. Zelf heb ik daar geen ervaring mee dus kan je daar verder niet in adviseren. Wel lastig al die keuzes. Wel of niet opereren of eventueel aan de Lucrin.

Daisyliz wat heftig wat je allemaal al meegemaakt hebt. Hopelijk snel de terugplaatsting en dat alles goed mag gaan.

Duufje Fijn dat je een goed gesprek gehad hebt. Fijn dat ze er ook alles aan willen doen. Ik wist trouwens niet dat ze een remmer in de vorm van een neusspray hebben. Hopelijk word 2019 een goed jaar voor jullie.

Jokke fijn dat het bmsv dik genoeg is. Hopelijk een terugplaatsing,
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Duufje Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad! Denk dat we dezelfde hele fijne vrouwelijke arts hebben. Wij kregen ook de hele hap calciumbadje, PICSI etc. en voelt toch heel fijn al die kleine beetjes helpen toch voor je gevoel en wij deden ook alle echo's in DD. Synarela, ook goede ervaring mee, heb nog nooit zoveel eitejs gehad (in combi met Meriofert) Het kost een hele duit, maar ik zou nooit meer terug naar NL willen voor behandeling, puur omdat ze technisch zoveel meer kunnen! Spannend hoor!! Duim duim duim.

Windmolen, jeetje wat een bericht! Ik zou echt absoluut een klacht indienen, niet alleen dat ze het niet goed gezien heeft, maar ook haar belachelijke (gemene) reactie! Dat verdient 2 dikke klachten. Wel fijn dat je een mooie reis gaat maken, waar ga je naartoe?

Portulaca, succes met de laaange wachtweken!

-Sense- Wat lief dat je het vraagt, jij bent aan het wachten om te starten in Gent?

DaisyLiz Welkom! Jeetje wat een verhaal, ik hoop dat je hier wat steun kunt vinden!

Ik ben een beetje in de war. Ik heb een tijdje terug 2 blasto's teruggekregen en mocht gisteren officieel testen (15 dpo). Test was gisteravond negatief en bloed ook al 4 dagen een beetje op en af, niet heel veel maar toch. Was gisteren helemaal ten einde raad aangezien dit al embryo 7 en 8 zijn en er nog nooit een innesteling oid is geweest en we nog maar 1 blasto in de vriezer hebben in ICSI3. Nu deed ik vanmorgen nog 2 verschillende testen en zie nu wel op beide testen een tuurstreepje. Betekent dat, dat er toch iets aan het gebeuren is? Heb al naar DD gebeld en wordt strak teruggebeld.
Alle reacties Link kopieren
Duufje, wat fijn dat jullie een goed gesprek hadden in DD. En begrijpelijk dat jullie voor het volle programma willen gaan. Ik hoop zo ontzettend dat dit jullie wens gaat laten uitkomen. Maar mocht het toch niet zo zijn, dan hebben jullie echt alles gedaan wat jullie konden en hopelijk helpt dat dan idd bij de verwerking. Maar eerst gaan we hier met z'n allen jullie keihard aanmoedigen en duimen en goede gedachtes toesturen. Het is jullie zo van harte gegund.

DaisyLiz, hele heftige menstruaties waarbij je je ziek moet melden doet wel een alarmbelletje rinkelen bij mij. Heb je dit ooit besproken met een gyn? Ik vrees namelijk dat 3 jaar mallemolen niet automatisch betekent dat het wel een keer gezien zou moeten zijn. Bij mij was het ook onzichtbaar op alle inwendige echo's. En bij een hysteroscopie en curettage bekijken ze alleen de baarmoeder en daar hoeft niets mee aan de hand te zijn. 100% zeker kun je pas zijn na een kijkoperatie, waarbij ze je hele onderbuik bekijken. En soms kan het ook zichtbaar zijn op een MRI-scan, maar alleen de grotere haarden. Dus als je het echt zeker wilt weten zou je daarnaar kunnen vragen bij je gyn.
De klachten bij endometriose kunnen heel verschillend zijn. Mijn klachten hebben voornamelijk met m'n darmen te doen, want daar zit de meeste endometriose ook. Tijdens en vlak voor m'n menstruatie is naar de wc-gaan zo'n beetje een kleine bevalling. En verder heb ik heftige krampen en buikpijn. De ene keer alsof er met messen gestoken wordt in m'n buik, de andere keer alsof alles in brand staat daar. Verder heb ik behoorlijk wat pijnstillers nodig om de dag door te komen tijdens m'n menstruatie. Met instemming van m'n artsen ga ik dan over de maximale dagelijkse dosis ibuprofen heen.
Op de site van de endometriosestichting kun je meer lezen over typische endometrioseklachten: https://endometriose.nl/endometriose/klachten/. En zoals gezegd, als je endometriose vermoedt bij jezelf zou ik het zeker aankaarten bij je gyn. Dit alles gezegd hebbende, ik ken ook verhalen van vrouwen die veel menstruatiepijn hebben en geen endometriose hebben. Het hoeft dus niet zo te zijn. Ik hoop dat je wat aan m'n info hebt en sorry voor het lange verhaal ;). Als je meer wilt weten, vraag maar raak :).

Hier heb ik inmiddels mijn keuze gemaakt en we gaan het proberen met lucrin (oid, weet nog niet precies wat ik krijg). Ik heb gisteren nog eens de Europese richtlijn voor endometriose gelezen en daar zeggen ze dat er bewijs is dat een behandeling van 3-6 maanden met een GnRH-agonist voorafgaand aan IVF de kans op zwangerschap verhoogd. Voor een operatie voorafgaand aan IVF is dat bewijs er niet. Wat op zich niet wil zeggen dat dat niet ook helpt, er is gewoon nog te weinig data over. Maar gezien de operatie ook risico's met zich meebrengt, wil ik dat toch zo lang mogelijk uitstellen. Pijn heb ik op dit moment alleen tijdens de menstruatie, dus met lucrin ben ik daar ook vanaf. Dus ik denk dat mijn traject nu gaat zijn, 4 maanden lucrin en dan als we terug zijn van vakantie in april weer een IVF poging. Moet nog bellen met de arts en de verdere details bespreken.
En dan wil ik nog na gaan denken waar ik de IVF poging wil gaan doen, of we blijven in de kliniek waar ik nu ben, bij de arts die zei dat het 'allemaal niet zo erg was met de endo' en dat 'als ik een darmafsluiting of een gat in m'n darm zou krijgen ik het vanzelf wel zou merken'. Hmmm, ik tref het wel met artsen en rare opmerkingen eigenlijk... :facepalm: Maar verder was hij wel heel aardig, en hij leek ook echt wel kundig, alleen hij heeft m'n hele situatie dus wel verkeerd ingeschat. Ik denk dat we iig een afspraak gaan maken bij de kliniek die het endometriose-centrum aanraadt. Daar werkt een arts die een aantal jaar de leiding had over het endometriose-centrum, dus die zal hopelijk echt wel verstand van zaken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gingerspice, crosspost. Ik vroeg me al af hoe het met je ging. Wat ontzettend spannend. Ik denk dat een tuurstreepje wel betekent dat er iets gaande is, maar maak me wel een beetje zorgen. Op 16 dpo zou ik wel een iets donkerder streepje dan een tuurstreepje verwachten. Wat voor tests waren het? Wil je anders een foto posten zodat we mee kunnen kijken? Ik hoop van harte dat jij zo iemand bent waar hcg langzaam opbouwt of minder in de urine terecht komt. Mss zou je een bloedtest kunnen doen bij de huisarts? Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, meid, lijkt me heel zenuwslopend zo...
Alle reacties Link kopieren
Windmolen Ja, ben het met je eens hoor. Het zijn echt tuurstreepjes en lijkt me wel erg licht op 16dpo. Maar om heel eerlijk te zijn ben ik al echt blij dat mijn lichaam überhaupt reageert op een terugplaatsing ook als is het dan dit keer misschien niet raak, geeft me moed om toch maar weer door te gaan.

Ik kan volgens mij geen foto's plaatsen onder de 200 berichten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend spannend ginger, hoop zo dat het raak is.
Windmolen, wat zijn sommige artsen ook lomp in hun bewoording, maar het zegt idd niets over hun kundigheid. Succes met "weer" keuzes maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven