Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Lieve Duufje, ik denk aan je :hug:
Ginger, je maakt geen HCG aan zonder innesteling, dus je bent kort zwanger geweest. Ik ben dit 3 keer gehad, en vond het altijd wel een fijn idee dat er in ieder geval ‘iets’ gebeurde. Al heb je er uiteindelijk niks aan.

Hier vanochtend bloedverlies. Ziekenhuis gebeld, omdat ik zo graag wil mag ik vanmiddag komen (van hen hoefde het niet). Ben heel benieuwd of het nog goed gaat met allebei. De volgende reguliere echo is maandag.
Het is inderdaad een dubbele transfer geweest, net als al mijn vorige transfers op eentje na (dit was de 5e dubbele transfer) en er is altijd geen of eentje blijven zitten. We wisten dat dit kon gebeuren, maar met onze geschiedenis nooit echt gedacht.
We vinden het wel heftig, ook omdat de zwangerschap zoveel risicovoller wordt. Onbezorgd was hij toch al niet met ons verleden, maar er zitten natuurlijk serieuze risico’s aan. En een tweeling lijkt me - met name de eerste jaren - heel heftig, helemaal met een peuter die hier nog rondloopt.
Neemt niet weg dat we heel blij zijn en (natuurlijk) hopen dat allebei goed gaan, en vooral dat er gezonde, levende kindjes zijn aan het eind van de rit. Het is niet vanzelfsprekend.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, heel erg bedankt voor de lieve woorden allemaal.
Lilly, een beetje extra bedankt voor je kaartje, ontzettend attent en lief.
Ik ben aan het werk en dat gaat eigenlijk boven verwachting goed. Blij met de afleiding. Man en ik hebben geregeld contact en hij redt zich ook goed (maak me over hem altijd meer zorgen dan over mezelf... dus dat helpt in elk geval).

DaisyLiz ons dochtertje is inderdaad vlak na de bevalling overleden. Ze had een onverwacht slechte start, moest lang gereanimeerd worden na haar geboorte. Ze is nog wel even in leven gehouden in de hoop dat haar hersenfunctie zich nog enigszins zou herstellen, maar dat gebeurde niet. Ze is op 12-12-2016 geboren en 15-12-2016 overleden.

Ginger, zo dubbel voor je. Aan de ene kant ben je verder gekomen dan ooit en is dat ergens misschien wel een goed teken, maar je schiet er niets mee op :hug:

Yara, fijn dat de punctie goed is gegaan. Succes met het vervolg

Jokke, goed nieuws voor jou dus, mooi. Alvast succes met wachten.

Zot, bloedverlies is eng. Hoop op goed nieuws straks.
Ik durf het risico van een meerlingenzwangerschap niet aan, we hebben er nu ook bewust weer voor gekozen om maar 1 embryo terug te laten plaatsen (mocht het uberhaupt zover komen).
Alle reacties Link kopieren
Duuf, ik denk veel aan jullie deze dagen. Brok in mijn keel. :redrose:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Update: 10 cellige embryo teruggeplaatst. Met kerst testten
Duufje een dikke knuffel voor jou en Duufman. Ik denk aan jullie en ik heb 1 mooie dure kaars die alleen bij speciale momenten gebrand wordt. Vanavond en komende dagen is dat speciaal voor jullie en jullie dochter :hug:

Zot, ik hoop dat het bloedverlies niks ernstigs is. *Fingers crossed*
Alle reacties Link kopieren
Duufje heel veel sterkte vandaag :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jokke spannend! Ik hoop op een héél mooie kerst voor jou!

Zot wat rot dat bloedverlies. Ik duim voor een goede echo!
Hoi iedereen,

@ lauwie, hoe gaat het nu bij jou? weer aan het werk ? Lijkt me echt zo moeilijk de hele dag tussen die zwangeren en babies in…de 19de evaluatiegesprek toch? dit is vast een zware tijd, kan me ook voorstellen dat je je misschien even ziek meld… in ieder geval :hug: .

@Mevrouw stippel, ben ook benieuwd, nu dus de terugplaatsing gehad?

@Yara, wow 15 eitjes, dat is wel geweldig! ok 4 bevruchte overhouden is niet veel maar goed (ik zou best een hoop overhebben voor 4..). Misschien is de kwaliteit nu beter. spannende dagen, ik duim voor jullie.

@Jokke, wat fijn een terugplaatsing. Snap wel dat je geen zin hebt te moeten testen tijdens kerst. Ik zelf zou het eerder doen. Maar goed je kan ook nog een paar dagen wachten, daar wordt die test alleen maar donkerder van…en dan heb je nog een hoopvolle kerst.

@zot en zizo, welke dosering vitamine D slikken jullie erbij dan nog? ik had gelezen dat extra vitamine d 1 van de weininge dingen zijn die geassocieerd zijn met betere IVF uitkomst, dus die slik ik extra. Maar wat is hoog? Nu slik ik de pillen van RIKA (vitamine D3 12,5 mcg) en extra vitamine D3 (25 mcg, 1000 IU, 500% ADH). Ook heb ik (bloos bloos ben een beetje een nerd) laatst een DNA test gedaan waarbij gekeken werd naar allerlei metabole dingen en 1 van de dingen die daar uit kwam was dat ik -op basis van mijn DNA- waarschijnlijk moeite heb met vitamine D opname uit voedsel…dus denk wel dat ik extra nodig heb. Misschien moet ik de huisarts eens vragen om bloed te prikken.

@Windmolen, echt zo rot dat het toch endometriose is, en dat die stomme trut je zo op het verkeerde been gezet heeft. Dan komt dit verhaal veel harder binnen. Vind ook echt dat ze dit te horen moet krijgen, die arrogante artsen mogen ook af en toe teruggefloten worden zou echt een klacht indienen. Maar goed, ontzettend naar ook zo’n grote operatie misschien in het verschiet. Snap dat je nu kiest voor cyclus platleggen en eerst door met de IVF, zou ik ook doen.

@Baggal, klinkt alsof je wel wat vrije tijd verdiend hebt. Heel veel sterkte met je vader de komende tijd. Wordt vast zwaar voor hem maar ook voor jou. Zo'n beslissing nemen is 1 ding maar dan de consequenties echt ervaren is we iets anders lijkt me.

@Duufje, heftig hoor jouw verhaal. Ook tranen van in mijn ogen, prachtig hoe zo’n kind er dan tegen aan kijkt. Het klinkt wel alsof jullie er heel goed mee omgaan maar ja, daar heb je ook niet zo veel aan.
Ik steek straks een kaarsje aan voor jullie. :rose:
Verder, fijn dat er een plan ligt nu van DD en dat er niet ingehouden wordt met de medicatie (;-) ) ik bedoel een dubbele dosis dat is eigenlijk waarvoor we naar het buitenland gaan toch? en al de andere opties natuurlijk. Hoop enorm voor jullie dat dit zijn vruchten gaat afwerpen.

@ Gingerspice, ontzettend jammer dat het nu toch duidelijk is dat het mis gegaan is. Ik zou aannemen dat er inderdaad in innesteling geweest is (want anders geen HCG) maar ja dat het wel snel misgegaan is. Dit is eigenlijk 1 van de reden waarom ik graag vroeg test, ik denk dat altijd als ik een positieve test heb die later weer afneemt dan weet ik in ieder geval dat ‘iets’ gelukt moet zijn en dat geeft mij dan weer meer hoop voor de toekomst. Maar goed hoeveel dat dan eigenlijk betekend is mij niet duidelijk. Ik heb wel eens gelezen dat de embryo’s van 1 batch waaruit al eerder een zwangerschap ontstaan is meer kans geven op een volgende zwangerschap…dus misschien is je laatste eskimootje wel een hele goeie.. ik hoop het heel erg voor je.

Graag zou ik het lijstje vitmines van dd zien, dan ga ik er nu al mee beginnen. Of in ieder geval vergelijken met wat ik nu al neem.

@zot! om maar even te eindigen met het positiefste verhaal hier van de afgelopen tijd…2 vruchtzakjes dat is mega spannend zeg! ik hoop zooo voor jullie dat dit goed blijft gaan en dat je straks 2 mooie babytjes hebt…

Hier geen nieuws, afwachten tot intake dd en gent, wel nu bij UMC (dus 4de poging vergoed) en wat andere regeldingen gedaan.
Even mobiel aan mamamaria, ik slikte foliumzuur met 10mcg vit D en apart nog vit D van (uit mijn hoofd) 25mcg, 35 dus in totaal.

Jokke, wat fijn, fingers crossed!

Gingerspice, hier hetzelfde als mamamaria, ik test ‘graag’ vroeg zodat ik weet of er iets is gebeurt.

Voor nu zag bij ons alles er goed uit, zelfs 2 hartjes gezien ❤️❤️. Ik vind het nog spannend, 6 weken nu en net weer gehoord dat het bij mijn beste vriendin weer is misgegaan, rond de 7 weken.
Alle reacties Link kopieren
Zot, wat fijn! 2 hartjes! Weer een stapje verder.
Kan me heel goed voorstellen dat het voorlopig spannend blijft, zeker na het nieuws van je vriendin. Ik blijf duimen.
Alle reacties Link kopieren
Zot wat mooi 2 hartjes. Met 6 weken best pril. Blijf voor je duimen.

Duuf jij en duufman zijn steeds in mijn gedachten. Wat mooi he die uitspraken van kinderen? Ik geniet ook zo van die in mijn klas. Maar wat zal het weer een rare tijd voor jullie zijn. Sterkte.

Baggsl jij en je familie ook heel veel sterkte!

Ik heb bij tijd en wijlen meegelezen hier. Bijhouden lukt me vaak niet. Reageren ook niet.

Kort voor wie t interesseert gaat het hier heel goed. Wel erg moe s avonds en slecht slapen. Maar zo happy en dankbaar ik gun jullie dat allemaal na al die ellende. Heel veel liefs zeker in deze donkere dagen vol familie en kinderfeesten.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Duufje,
Even laten weten dat ik aan jou en Duufman denk. Twee jaar geleden is jullie leven voor altijd op z'n kop gezet.
Ik hoop dat jullie deze dag goed doorkomen.
:hug: :redrose:


Ik ben totaal niet bijgelezen. Geb het druk met werk, borrels en feestjes. Ik kom weer terug als het rustiger is.
Duufje, vandaag brandt de tweede kaars voor jullie B
Alle reacties Link kopieren
Lieve Duuf,

Jullie mooie, lieve B. Zo
ontzettend gewenst en geliefd, zo kort bij jullie geweest en weer los moeten laten. Ik denk vaak aan je, maar vandaag nog even extra.

:hug: :heart: :redrose:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ps. Ik zit nog op kantoor, dus reageer even uitgebreid op anderen op een later moment.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel voor Duuf 👼🏻
Alle reacties Link kopieren
duufveel sterkte in deze dagen. Een dikke knuffel voor jullie.

zotwat fijn 2 hartjes! Wel spannend zeker zo na het verdrietige verhaal van je vriendin.

gingerspice ondanks dat je zelf een beetje positief bent dat er een zeer waarschijnlijk een innesteling is geweest. wat vervelend en verdrietig dat het toch mis is gegaan. Had zo voor je geduimd dat het anders zou zijn. Een dikke knuffel

baggal voor jou en je familie veel sterkte de komende tijd

jokke goed nieuws succes met de wachtweken. Met kerst testen lijkt me best dubbel.

Hier alles goed. Zwaar misselijk en probeer iedere keer maar kleine beetjes te eten. Daardoor lees ik hier wel mee maar kom ik niet altijd aan schrijven toe. Maar heb het er allemaal voor over. Heb volgende week vrijdag een echo
Alle reacties Link kopieren
Wonder: succes vast met de echo! Ik tel met je af naar volgende week.

Duuf: je blijft veel in mijn gedachten deze dagen en dat zal morgen niet anders zijn. Ik hoop dat je vandaag een beetje door bent gekomen. Blijft toch B's geboorte dag en de dag waarop zij jullie voor altijd haar liefhebbende papa en mama heeft gemaakt.

Ginger: Wat verdrietig dat het toch net mis is gegaan. Jij bent ook echt al een tijdje bezig en had graag een ander resultaat gezien. Zoals Duuf zegt: fijn dat je verder bent dat ooit daarvoor, maar onder de streep ben je weer terug bij af en dat doet pijn.

Zizo: geniet van de borrels en de gezelligheid de komende tijd. In maart ga je toch weer van start dacht ik?

Jokke: PUPO! Ik hoop dat jouw ultieme kerstcadeau reeds bij je zit, meis! Sterkte in de ellendige wachtweken.

MamaMaria: Wat goed dat je vast bent overgestapt naar de nieuwe zorgverzekeraar en zo ook de 4de poging vergoed krijgt. Ik kan je overigens wel het lijstje vitamines geven dat ik van Dr A. moest slikken als je wil? Laat maar even weten.

Windmolen: sorry - ik was erg druk op kantoor en kon niet uitgebreid reageren. Je vroeg over mijn klachten. Ik heb 1 keer een klacht ingediend tegen het ziekenhuis in Calais en een andere keer informeel geklaagd bij Dr A. over het feit dat hij zijn dossier niet op orde had.
Bij het ziekenhuis in Calais ging het erom dat de vrouw bij de eerste hulp allerlei onnodig grievende opmerkingen maakte over het leeftijdsverschil tussen mijn man en mij. En ik versta Frans voldoende om haar te begrijpen. Nu heb ik er geen moeite mee wanneer iemand denkt dat mijn man mijn vader is (we hebben een leeftijdsverschil van meer dan 20 jaar wat ronduit bizar is voor de meeste mensen), maar onnodig gemene opmerkingen vond ik niet ok - te meer nu ik in een hulpbehoevende toestand verkeerde en het als zorgverlener niet haar taak was om iets over mijn relatie te zeggen. Denken staat vrij, er iets van zeggen is iets anders en al helemaal wanneer iemand in de veronderstelling is dat de patiënt 'het toch niet begrijpt'.
Bij Dr. A. hebben we het onderling via een mail wisseling opgelost. Ik was toen geïrriteerd omdat hij zijn dossier echt niet op orde had en amper de voorgeschiedenis kende. Dat kan gebeuren, maar wanneer je betaalt voor behandelingen is de verwachting ook gewoon hoger.
Vwb "de heks" die jij had tijdens de scan geldt dat ik het behoorlijk onaardig vind wat ze tegen je zei. Natuurlijk maak jij je zorgen over wel of geen endo in je lichaam en dan is het ook normaal als je doorvraagt. Verder vraag ik mij af of een redelijk handelend vakgenoot had kunnen (lees: moeten) zien wat zij niet heeft gezien. Als het antwoord daarop ja is (en dat is voor jou moeilijk vast te stellen) dan vind ik haar gedrag klacht-waardig. Aan jou of je er ook daadwerkelijk wat mee wil.

Hier: net terug van werk en de klus is klaar. Heb hard gewerkt de afgelopen 12 dagen en verwacht niet meer dat er nog een klus komt voor de kerst. Client tevreden, opdrachtgever tevreden en mijn man weer blij dat ik ook de weekenden thuis ben, want hij stond er de afgelopen dagen alleen voor.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@baggal nu maar lekker genieten van de vrije dagen en dan je vader ondersteunen rondom de operatie. Ben je bij hem dan die dagen?

@wonder lastig he die misselijkheid... Helaas gaf mijn mk nog een week nadat het gebeurd was nog misselijkheid door toen was het helemaal dubbel..

@zot ik vind het wel gaaf hoor een tweeling. Bij ons zit een drieling in de familie en dat is alleen het eerste jaar zwaar geweest. Daarna hadden ze zoveel aan elkaar! Hoop op een goede zwangerschap meis.

@mamamaria: ik ga waarschijnlijk ook over qua verzekering maar wacht deze poging af. In ieder geval tot ik weet hoeveel bevruchte eicellen ik heb en wat hopelijk de verse tp doet.

@jokke hoe gaat het in je wachtweken?? Nog een paar uur en dan weet ik of ik er bij kom.

@hier vandaag een rotdag of anders verwoord: een ziekenhuisdag. Moet rond 10 uur bloedprikken dan anderhalf uur wachten in zkh op uitslag (overstimulatie?) en dan hopelijk horen hoe het zit met de bevruchting(en)
En dan geen idee hoe laat tp is. Als mijn bloedwaardes ok zijn. Hopelijk niet te laat want dit is zeker al een paar uur ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Succes Yaradreamz! Hopelijk kan de terugpolaatsing doorgaan. Bij mij werd dat ook pas het laatste moment besloten. Zo spannend!

Ik heb mezelf in de tabel gezet, hopelijk vinden jullie dat ok!
daisyliz wijzigde dit bericht op 14-12-2018 12:52
16.67% gewijzigd
Spannend Yara! Erasmus toch? Het duurt daar allemaal zo lang altijd. Het is echt geen uitzondering dat ik er 1,5 tot 2 uur zit. Ik neem tegenwoordig maar een Ereader ofzo mee, maar wat wordt je gaar van al dat wachten he.

Hier even dipje, ben behoorlijk ziek, beetje benauwd en volledig dichte neus. 2 nachten slecht geslapen en nul energie. Gelukkig vandaag geen werk, dus ik ben een beetje in huis aan het rommelen en netflixen. Wil me graag weer wat beter voelen :-). Nog een paar dagen en dan heerlijk een weekje bijkomen in Spanje bij mijn ouders, zie er zo naar uit.

Baggal, fijn dat je nu klaar bent! Ben ook benieuwd of je naar NL komt rondom de operatie van je vader. Het lijkt me echt heel moeilijk voor hem en jullie, ik hoop dat het hem inder geval weer oplevert dat hij kan eten.
En rondom oudere mannen, schoonzus is getrouwd met een 30 jaar oudere man dus ik ben hier wel wat gewend ;-)

Duufje, je bent deze dagen (nog) meer in mijn gedachten.
Alle reacties Link kopieren
daisy tuurlijk mag dat!, iedereen is welkom!

zot ja ik heb een boek gekocht hier bij de ako in emc. Ben er sinds 10 uur. Lekker even naar Spanje.! Qua temperatuur nog altijd beter als hier nu. Ik heb zelf ook een griepje gehad deze week.

Gelukkig heb ik het goede nieuws dat ik een verse tp krijg. Ik krijg van de week een brief thuis met de hoeveelheid die cryo worden. Dus wacht sowieso met overstappen verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Moest weer even bij lezen.
Hoop ontwikkelingen.

Duufje: heel veel kracht deze dagen :rose:

Zot: wat mooi twee hartjes. Ik duim echt super hard mee dat het allemaal goed blijft gaan, is je zo gegund.

Alle anderen: succes met alle stappen!

Ik had nog even een vraag: Hoe gaan jullie het doen met de zorgverzekering volgend jaar?
Ik was aan het kijken om over te stappen, want we willen toch wel weer verder in België. Zou mooi zijn als dan meer vergoed wordt.
Maar als je overstapt, moet je dan weer opnieuw toestemming vragen voor de behandelingen?
Weet iemand dit toevallig?
En wie heeft een verzekeraar/pakket waarbij alle behandelingen in het buitenland volledig vergoed worden (inclusief evt. cryo terugplaatsingen)?
Vienna, volgens mij moet je opnieuw toestemming vragen, tenminste als je een nieuwe behandeling bent gestart. Ten aanzien van buitenland zul je dan moeten kijken denk ik verzekeraars die een contract hebben met dat ziekenhuis. Vaak krijg je namelijk qua kosten het kostenniveau in NL vergoed (voor ICSI is dat zo’n 2300 euro). Wanneer de kosten ergens anders hoger zijn, betaal je de rest zelf. Ook behandelingen die in NL niet gedaan worden, krijg je over het algemeen niet vergoed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven