Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sofie, wat ontzettend fijn dat ze alle 8 bevrucht waren en dat je een mooie emmy in je buik hebt! Spannend nog even tot morgen. Ohh ik hoop dat er een aantal mooie de diepvries in kunnen! Maar nog meer dat deze teruggeplaatste gewoon een lekker plekje aan het vinden is. Snap je hoop maar ook je angst voor de teleurstelling. Succes met het wachten.

Redcurls, een knuffel voor jou tijdens deze slopende dagen. Ik hoop dat je gevoel niet juist is en dat je verrast wordt. Woensdag wil je gaan testen toch? Protocol is verder overal anders. Bij ons ziekenhuis moet je na een verse terugplaatsing een rustmaand hebben dus dat zou betekenen dat je niet gelijk door kan met je cryo. Na de verse terugplaatsing was er ook een gesprek om het cryo protocol te bespreken. Ik heb dus alle terugplaatsingen zonder hormonen gehad met echo op dag 10 en follikel volgen tot deze minimaal 17,5 mm is. Dan Ovitrelle spuiten en 6 dagen later de terugplaatsing. Maar het kan dus zijn dat het bij jou beter is om wel met medicatie de terugplaatsing te doen..

Lauwie, ik heb nu 150 Gonal F (afgebroken IVF), 225 Gonal F (ICSI 1) en 225 Menopur (ICSI 2) gehad. Nu in Dusseldorf gaan ze naar 225 Meriofert in de avond en 175 Ovaleap in de ochtend. Vind het zelf wel een forse verhoging maar ik ga maar gewoon eens vertrouwen op de kennis van de arts :-D . Hij gaf al wel aan dat het kan zijn dat we moeten verlagen en daarnaast neem ik aan dat er met mijn AMH ook echt niet meer dan 20 klaar liggen dus zal vast goed komen. Alleen een beetje bang dat het wat doet met de eicelkwaliteit.. Verder heb ik geen idee hoe ze het gaan doen met artsen maar de echo's doe ik in Nederland dus het zal allemaal wel goed komen. Ik red me normaal gezien wel in het Duits alleen praat ik normaal nooit over baarmoeders, follikels en zaad :-D . Maar daar maak ik me vooralsnog niet zo druk om; met een mix van Duits, Engels en Nederlands gaat dat wel lukken.
Ik hoop dat je inderdaad minder lang hoeft te stimuleren met 300. Bij mij was het de vorige keer ook 16 dagen stimuleren met het korte protocol dus wellicht dat inderdaad die verhoging gelijk wat meer gaat doen. Zou voor je financiën toch wel wat fijner zijn! Spannend dat het aftellen begonnen is.

Vienna, hoop dat je inderdaad snel weer verder kan!

Stipje, poeeeh das ook een boel geld zeg! Maar snap helemaal dat je dat er voor over hebt. Wat fijn inderdaad dat je eventjes kan genieten zonder stress en dat inderdaad alles duidelijk is. Geeft zoveel rust. Ook zo fijn om te lezen dat je je zo goed voelt! Hoop echt voor jullie dat het gaat lukken! Mocht ik in september de volgende ICSI hebben dan zitten we wel enigszins gelijk denk ik. Ze hoeven verder geen extra onderzoeken te doen. Veel is in Nederland al gedaan en ze hebben in februari alle bloedtesten gedaan die in Nederland nog niet gedaan waren. Naast een ietwat verlaagd AMH waren daar geen gekke dingen uit gekomen. Ja ben ook wel benieuwd, hij kon echt niks zeggen. Vanaf 1 september kan je dat volgens mij wel online vinden dus dan ga ik wel even zoeken. Wel jammer dat we die arts namelijk niet hebben voor de behandeling. Nu wordt de poging wel in DD hoogst waarschijnlijk maar je weet maar nooit hoe het gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
@ stipjepipje: wat fijn dat je er nu zo anders tegenaan kunt kijken! Ik duim super hard mee!

Heb met het stel niet naar de details gevraagd, ik denk niets anders dan anders. Weet iig dat ze (nog) niet de mm in zijn gegaan, wilden het spontaan. Ik had dat niet zo lang volgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Heb 3/4 weken posts terug gelezen. Maar ik ben weer bij. Hihi

stipjestip ik heb nk cellen onderzoek gedaan. Waarde was iets verhoogd. Maar niet heel veel. Heb toen toch gekozen voor het intra lipid infuus. Ben erg benieuwd of inmiddels bekend is of het resultaat geeft. Weet iemand dat? Of gaan ze nog lang doortesten?

Baggal: ik heb gisteren de aller aller laatste terugplaatsing gehad. Een 4CC. We wachten af. Gebruik weer de prednisolon in natuurlijke cyclus.
We besluiten waarschijnlijk om hierna te stoppen. Het is op. (Mentaal) We kunnen ons er wel bij neerleggen als de kinderwens niet wordt vervult. Met zijn tweeën blijven inclusief een gezellige beestenboel is voor ons ook goed.

Maar voor nu laatste keer pupo, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Dazzle ik duim, duim, duim, duim zo voor jou!!! Alle geluk jouw kant uit :redrose:
Zo eens even goed bijlezen :hyper:

Stipje, je enthousiasme werkt aanstekelijk! Fijn dat je er zo positief in staat vergeleken met 4 maanden terug. Het is natuurlijk ook een heel proces waar je dan door heen gaat en fijn dat je er zo uit komt. Vind het samen 'rocken' juist wel mooi, je doet dit immers ook samen als een team!

Vienna, ik hou ook altijd zo van de succes verhalen. Laatst nog een stel die ik viavia een beetje ken. Denk zeker 4 + jaren bezig en nu 4 maanden zwanger na verse tp in IVF3. Zo fijn!

Redcurls, ik kan je wel vertellen hoe het bij ons gaat maar denk dat ieder ziekenhuis anders is. Hier tot nu toe altijd kunstmatige cyclus bij cryo terugplaatsingen. Op eerste dag van je menstruatie contact opnemen om te checken of er plek is. Dan dag 3 beginnen met progynova, dat een tijd slikken dan voor controle echo en als die ok is weekje later de tp. Je kan dan dus met 1 echo 'klaar' zijn. Maar zou even bellen (en bij mijn zkh is hele gedetailleerde info online te vinden)

Lauwie, wat fijn dat je alweer op de helft van de pil zit! Maar wat een hoge kosten, daar schrik ik echt van. Hoop dat je toch een deel vergoed krijgt. Ieder lijf is natuurlijk anders maar ik moest 3 weken spuiten met 150 gonal-f en deze poging anderhalve week met 225. Dus dat maakte wel echt verschil.

Jokke, nog een dikke knuffel. Fijn dat je je die 80% van de tijd goed voelt, en maar gewoon tijdens die 20% overgeven aan het verdriet. Het is ook niet niks. Lief dat je voor me duimt :hug:

HD, had nog niet op jouw gereageerd. Sorry meid. Wat verdrietig dat je ongesteld bent geworden. Mag je utro gaan gebruiken de volgende keer van de arts? En tuurlijk is het fijn dat je nog cryo's hebt, maar je hoopt toch iedere keer dat ze niet nodig gaan zijn. Nog een dikke knuffel.. :hug:

Puk, hoe was de afspraak (vandaag toch?) mag je de ovitrelle zetten? Kom je nog even bij mij op het bankje. Goed te lezen dat je het gesprek in DD fijn was. Zou mij trouwens echt niet lukken in het Duits! Maar eerst nog even duimen voor je emmy zometeen. Wie weet is dit allemaal niet nodig (laten we het hopen!) en die hoop groeit inderdaad als de wachtweken weer bezig zijn. Bedacht me net nog dat 'gewone' zwangeren dan nog niks door hebben en kunnen hebben. Ik ben me er iedere dag bewust van dat er een embryo in mijn buikje zit dat hopelijk als een malle aan het door delen is en een lekker warm plekje zoekt zo meteen

Even over acupunctuur (weet niet meer wie het vroeg): Er gaan heel veel tips rond om zwanger te worden. Bij mijn succesvolle poging van dochter heb ik acupunctuur gedaan, voeten warm gehouden, granaatappelsap gedronken, mindfulness. Je kan het zo gek niet bedenken of ik deed het :facepalm: Bij 2 van de 3 tp's ook gedaan en die zijn niet gelukt. Dus ik twijfel. Hoewel ik me wel altijd prima heb gevoeld bij de acupunctuur.. dus vooral doen wat goed voelt!
Ik herken het gevoel van alles eraan willen doen om tot die positieve test te komen maar ik ga het deze keer (proberen) los te laten. Ik 'zit' de wachtweken nu uit en doe verder niks anders dan anders (behalve niet in bad en even geen alcohol.. dus toch niet helemaal waar 😋) en doe heeeeel hard mijn best om weg te blijven bij dokter Google. Zo moeilijk soms...

ps. lees nu pas bericht van dazzle zo spannend! Ik duim heel hard voor je :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Dazzle wat spannend! Duimen draaien.

Ik heb gebeld maar niks wijzer als het mislukt is wordt ik maandag gebeld door verpleegkundige en die geeft verdere instructies hoe verder.

Ik heb gisteren toch getest, weet het, te vroeg maar vond echt moeilijk. Zo wit als wat.
Alle reacties Link kopieren
Dazzle, ohh wat duim ik hard voor je! Klinkt wel alsof je je goed voelt. Al zal het misschien toch wel heel wat doen mocht het nu niet lukken. Spannend voor nu in ieder geval. Wanneer mag/ga je testen?

Sofie, ja afspraak was inderdaad gisteren! En zoals verwacht zag het er goed uit en heb ik gelijk de Ovitrelle mogen zetten. Had zelfs twee follikels, zag de echoscopiste niet zo heel vaak (natuurlijk). Maar zondag dus de terugplaatsing hopelijk van de laatste emmy van deze poging. Ja, is toch apart he, die ervaring wanneer ze een embryo terug geplaatst hebben. Zin in zondag dus :) . En voor jou draaien de duimen door!

Redcurls, vervelend dat ze ook geen info kunnen geven. Het is toch altijd wel fijn dat je je een beetje in kunt stellen op gelijk verder of een wachtmaand. Maar ik zou verwachten dat ze dan een wachtmaand hebben als ze dan pas contact met je hebben en uitleg geven. En bagger dat je een witte test had :| . Ik hoop dat je over twee dagen toch een ander beed krijgt. Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Dazzle, wat ontzettend super spannend. Mijn duimen draaien keihard voor je.

Jokke, wat goed om van je te lezen. Je klinkt sterk.

Ik ben niet bij verder, heb een korte vakantie gehad en ben er even tussenuit geweest.
Las wel ergens iets over schildklierwaarden. Die doen er echt heel erg toe bij het zwanger worden (en blijven vooral).
Dus als je het gevoel hebt dat daar niet voldoende naar wordt gekeken of de arts er niet voldoende kritisch op is, echt aan de bel trekken en op je strepen staan. Ik heb de ziekte van Graves en mijn schildklierwaarden worden dus goed in de gaten gehouden, maar ik mocht het vruchtbaarheidstraject ook alleen in op voorwaarde dat mijn waarden minimaal 2 jaar stabiel waren. Even om aan te geven dat dat er echt toe doet.

Voor degenen die er iets aan hebben of het graag willen weten; aangezien ik geregeld iets lees over de kosten van een behandeling in het buitenland. En zelfs ergens heb gelezen (volgens mij niet in dit topic) dat je er met € 3000 wel bent, even een kleine reality check...
Bij benadering mijn kosten voor een (niet vergoedde) ICSI poging in Dusseldorf:
Medicatie € 2000
ICSI Poging € 2750 (incl narcose punctie)
Extra behandelingen (Picsi, eicelactivatie, embryoscoop) € 1200
Overige kosten (afspraken, bloedonderzoek ed) € 750
Excl reiskosten kwamen wij wel in de buurt van de € 7.000,- .
Ik vond het te overzien, maar wel een fiks bedrag.

Succes allemaal! Ik reageer niet meer zo vaak, maar leef nog steeds met jullie mee.
Alle reacties Link kopieren
Even gauw een vraagje tussendoor; echo's worden wel in het weekend gedaan, maar hoe zit dat met puncties en terugplaatsingen. Plannen ze dat altijd zo dat het niet in het weekend valt?
Alle reacties Link kopieren
Beetje afhankelijk van het ziekenhuis Stipje.
In Dusseldorf doen ze niets op zondag (wel op zaterdag). In Nederland heb ik ook op zondag wel eens een punctie of tp gehad. Ook wel eens op een feestdag (2de paasdag geloof ik).
Alle reacties Link kopieren
Amc doet terugplaatsing ook in het weekend denk puncties ook
Alle reacties Link kopieren
Ik begin even met jou Dazzle: wat fijn dat je een TP hebt gehad en dat jullie cryo dus goed ontdooid is. Ik hoop enorm hard, zeker na de zwangerschap de vorige keer dat je dit keer een plakker hebt. En ik snap ook dat dit je allerlaatste poging is en je verder geen behandelingen meer wil/kan doen. Je leven staat als het ware toch al die jaren 'on hold' en in het teken van zwanger worden/bijven/etc. Ik duim - duim - duim!!

Puk: Wat jammer dat jouw oude vertrouwde arts weggaat uit DD!

En verder las ik jouw bedragen Duuf en die sluiten toch wel aan bij de Londonse prive clinic. Wij waren voor de eerste behandeling incl. embryoscope, embryo glue, scratch, bloedonderzoeken waaronder AMH + schildklier, 3D saline scan, sperma analyse, consultant, etc. £9000 kwijt. Tel daar nog eens £1700 bij op voor medicatie. Mijn cryo TP's waren £1800 per keer (incl. scratch en embryo glue) dus uiteindelijk waren we meer dan £14600 kwijt aan kosten bij de kliniek en met de medicatie zit je al gauw op £17000. Ik denk dat mensen zich vaak verkijken op de bijkomende kosten. In eerste instantie leek ICSI zelf maar £6000 te kosten, maar je bent er daarmee nog niet... En elk consultant met de arts kost weer £250, elke bloedtest wordt betaald. Kortom, IVF is een dure ''hobby''. En natuurlijk als het lukt is het elke cent waard (en als het niet lukt heb je misschien ergens de rust dat je alles op alles hebt gezet), maar toch.... Ik vind het ergesn nog steeds bijzonder dat mensen gewoon tussen de lakens een kind kunnen verwekken en zelf kunnen bepalen hoeveel kinderen ze "nemen".
Stip: volgens mij heb ik hiermee jouw vraag beantwoord - ik heb nooit behandeling in Nederland gehad voor IVF. Ik betaal ook al jaren geen zorgverzekering meer daar. Anders was ik er, als het gekund had, met liefde voor ingevolgen ;-)

Lauwie: Hoop dat je laatste diensten soepel verlopen en dat je je in alle rust kan voorbereiden op Spanje. September is het al bijna. Heb je ook bedacht dat je er een beetje een vakantie van maakt?

Sofie:
Heel veel succes op de wahctbank en wat een mooie bevruchtingen zeg! Ik dacht dat meestal de helft afviel, maar dit is gewoon super!

Redcurls: Wat anderen ook al schreven: het is nogal afhankelijk van je kliniek. Na mijn vmk in Juli 2016 moest ik minimaal 1 maand overslaan en ook weer een normale cyclus hebben. Die TP daarna was dus in Oktober 2016.

Vienna: Dat soort verhalen zijn wel een opsteker inderdaad! Uit IVF1-topic is er ook iemand die spontaan zwanger is geraakt en ook nog iemand anders. De kans is nooit 0 natuurlijk, al zijn het wel uitzonderingen op de regel.


Windmolen:
Als je nog meeleest: ik ben benieuwd hoe het met je gaat en of je helemaal hersteld bent van de BBZ.

Hier vlieg ik vanavond naar A'dam. Ik ben tegen alle verwachtingen nog op kantoor en ze hebben mij gevraagd nog even te blijven ''hangen'' de komende maanden. De uren zijn wel minder intenstief dus daar ben ik heel erg blij mee. Ik werk liever 35-40 per week voor minder inkomsten dan 60+ (waar er ook veel uren bijzaten waarin ik moest wachten op stukken / input van derden). Zin om mijn familie te zien. Mijn man komt vrijdag met de auto met onze dochter en maandag rijden we dan weer terug naar de UK.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dazzle, wat ontzettend spannend, deze laatste poging. Ik ga keihard voor je duimen, meid!

Sofie, jij al iets gehoord over cryo's? Ik hoop dat er een mooi aantal in de vriezer is gegaan vandaag!

Puk, ik hoop dat deze laatste cryo nu toch echt eens lekker blijft plakken en je niet over hoeft te stappen naar een Duitse arts. Mocht je je toch alvast willen inlezen in het Duits, kan ik deze site aanbevelen: https://www.wunschkinder.net. Veel info, afkomstig van een arts in het vak en ook een forum voor vrouwen met een langdurige kinderwens: https://www.wunschkinder.net/forum/list/1/kinderwunsch (daar reageert de arts ook op vragen, heel fijn).

Duufje, fijn dat je (als ik het goed onthouden heb) gaat kijken bij een ander pleegzorgbureau. Ik hoop dat jullie daar snel terecht kunnen en jullie daar wel meteen op waarde worden geschat, want dat jullie een superfijn thuis zullen creëren voor een kind die dat heel hard nodig heeft staat voor mij vast.

Verder nog een dikke knuffel voor HD en Redcurls. Hoeveel dagen na de punctie ben je nu, Redcurls? Kan het nog te vroeg getest zijn?

Lief dat enkele dames naar me vroegen. Ik heb vandaag het gesprek gehad met m'n nieuwe arts en dat was eigenlijk heel fijn. Had het gevoel dat ze echt goed inging op mijn persoonlijke situatie, open staat voor mijn eigen ideeën en ook heel veel ervaring meeneemt vanuit haar vorige baan. En ze kon haar eigen ideeën goed en helder uitleggen. Ik had het gevoel dat we in onze manier van denken en praten op één lijn zitten, dus dat is heel fijn.
Concreet ga ik wsl morgen nog een keer lucrin zetten (als m'n bloedwaardes zo zijn als verwacht) en dan ga ik over 10 dagen beginnen met stimuleren, zodat m'n man weer terug is van z'n dienstreis tegen de tijd dat ik de punctie heb. Oh ja en ik mag van haar hoger stimuleren dan bij m'n vorige arts :lol:. Ze zegt dat het wel kan zijn dat het niet meer eitjes oplevert, maar ze wilde het toch proberen (ik ook!). Nu ga ik 450 IE menopur spuiten, waarvan de ene helft 's ochtends en de andere helft 's avonds. Op de echo waren er zo'n 7 antrale follikels te zien en mogelijk nog wat kleintjes, maar die zullen wsl niet meedoen. Joehoe, we zijn weer bijna in actie! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Duufje wat een bedragen jeetje schrik ervan.

Windmolen wat spannend voor jullie zeg en heel fijn dat je arts en jij op 1 lijn zitten. Ik heb afgelopen donderdag een week geleden de punctie gehad en de zondag erna drie daagse embryo terug geplaatst gekregen en afgelopen Zondag getest, denk wel te vroeg maar blijft ongesteldheid signalen krijgen. Morgen nog maar eens testen.
Alle reacties Link kopieren
en ook vandaag wit....
Alle reacties Link kopieren
Redcurls: :hug:. Als ik het goed heb ben je nu 13 dpo, dan zou je toch iets van een streepje moeten kunnen zien op een test. Bah, wat jammer... Hebben jullie eigenlijk nog cryo's van deze ronde?
Alle reacties Link kopieren
Baggal, wat fijn dat je even naar NL kunt. Welkom en een hele fijne tijd gewenst!

Redcurls, verdorie, wat jammer.

Windmolen, wat fijn dat er weer actie in de taxi is. En dat je een goed gevoel hebt bij de arts. Jij bent een van degenen waarom ik hier nog steeds blijf hangen. Ik ga keihard voor je duimen.
Alle reacties Link kopieren
windmolen schreef:
21-08-2019 07:07
Redcurls: :hug:. Als ik het goed heb ben je nu 13 dpo, dan zou je toch iets van een streepje moeten kunnen zien op een test. Bah, wat jammer... Hebben jullie eigenlijk nog cryo's van deze ronde?
We hebben er nog vier dus dat komt gelukkig goed ben alleen bang dat de volgende terugplaatsing met onze a.s. vakantie in de knoop gaat raken. Dus buiten deze teleurstelling ook wel de teleurstelling dat nog lang wachten wordt weer.
Alle reacties Link kopieren
Redcurls, wat een teleurstelling :hug: Super jammer.
Wanneer zou dan evt een cryo tp worden na jullie vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Redcurls dit wou ik niet lezen, was zo hard aan het duimen. Ik hoop dat de terugplaatsing gaat lukken rond de vakantie
Alle reacties Link kopieren
Thanks lieve meiden ok nou brainfart komtie. Dat ik vanochtend teste om see uur sochtends dacht ik een beetje het streepje van je bent zwanger te zien. Maar goed als je licht op bepaalde manier erop schijnt dan zie je hem ook, helaas dacht ik. Nu pak ik hem net en ik weet hijs niet geldig en indroog streepje. Maar ik zie een licht streepje. Hijs niet heel roze maar je ziet hem wel zonder te turen. Ik weet het nu niet meer. De test van zondag is ingedroogd en ik zie daar niet zoiets. Heb nooit gehad dat ik later dan een indroog streepje heb. Hebben jullie dit wel?
Alle reacties Link kopieren
Redcurls wat vreemd! Je mocht vandaag testen toch..? Heb je niet nog een test liggen die je kunt doen? Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar op deze dag zou je toch al een wat donkerder streepje moeten zien, of dat niet? Daar weten de andere dames vast meer van..

Moos nog bedankt voor alle info over NK onderzoek / dna fragmentatie. Ik heb besloten dat ik toch maar ‘gewoon’ op de gezondheid van mijn vriend moet vertrouwen en ervanuit moet gaan dat zijn zaad gewoon goed is…. Als deze eerste 1 of 2 plaatsingen geen succes zijn, kunnen we alsnog snel alles laten testen.. Ga ik nu alvast informeren hoe lang de wachttijd daar voor zou zijn zodat we dan snel kunnen schakelen. (we moeten ‘snel’ omdat onze donor 37 is en elke maand in principe de vruchtbaarheid en dus kansen af nemen, statistisch gezien van 18% naar 12%).

Puk32, oh das maf zeg, dan lopen we gelijk op. Waat super spannend! Ik las in de notities van de artsen dat de verwachte punctie 26 september gaat zijn, dan dus 29 sept terugplaatsing bij mij. Ik verwacht obv mijn research dat de punctie eerder gaat zijn. We zullen zien.
Spannend dat je dan weer een andere arts krijgt. Even afwachten hoe die is. Wanneer ga je die ontmoeten?

Vienna, oh ik dacht heel even dat ze met een IVF na vier jaar proberen uiteindelijk zwanger waren geworden maar begrijp nu dat het natuurlijk is gegaan. Ja volgens de artsen heb zelfs ik met mijn niet bestaande/rijpende eitjes een kans van 3% in een heel leven de kans om zwanger te worden. Dus gewoon met losse handjes blijven proberen 😉

Dazzle, ik was eigenlijk ook nog niet echt bekend met het NK cellen onderzoek. Wanneer heb jij die laten doen? En in welke fase van de zwangerschap / cyclus moet/kun je die laten doen?
Stel ik krijg een miskraam, zou ik best wel (meteen) willen weten/onderzoeken of dat er iets mee te maken zou kunnen hebben. En zo’n infuus zou daar dan bij kunnen helpen? Waar heb jij dat toen laten doen (het onderzoek, en het infuus), en wat hield het precies in? Wat namen ze af / gaven ze je?
En spannend, weer pupo! Wanneer mag je testen? Wel verdrietig om te lezen dat jullie hierna definitief stoppen. Ik snap wat je zegt over beestenboel, onze katten zijn ook echt onze baby’s, en we zijn dol op reizen dus dat zou ook een rijk leven zijn. en andermans kinderen vind ik eigenlijk nooit zo veel aan, slechts af en toe is er een kindje dat echt mijn hart steelt (meestal zijn die lief, niet aandachttrekkerig en gewoon lekker normaal opgevoed 😉), en andermans kinderen lenen af en toe kan ook leuk zijn om wel al het zoet en niet het zuur te hebben. Dat houd ik mezelf ook gewoon voor, want ook met een donor-ei is het niet gezegd dat het bij ons gaat lukken, en ik wil dan niet dat mijn leven instort. Maar vooralsnog duim ik echt echt echt voor jullie!!!

Sofie, ja we proberen er heel positief in te staan, maar ook realistisch, niets is gegarandeerd. Zo behoeden we ons van een ondergang als het mislukt, maar laten we ons niet meenemen door de spanning en onzekerheid. Is de theorie dan he 😉
Bijzonder dat jij zwanger bent geworden tijdens de acupunctuur, maar ook gewoon miskramen hebt gehad. Overweeg je om het dan alsnog weer te gaan proberen mocht het nu eerst niet lukken?

Duufje & Baggal, jeminee wat een geld, en dat voor een poging zo dicht bij huis die (voor duufje althans, zogenaamd vergoed wordt… Bah wat zonde he. Maar inderdaad, je wilt alles geprobeerd hebben, ik had exact hetzelfde gedaan! OF doe ik nu eigenlijk… 😊

Windmolen, joepie je mag weer beginnen!! Jeetje bizar dat die 3 maanden ‘alweer’ zijn omgevlogen. Dat is wel gek hoor in dit traject, aan het begin van de wachtperiode denk je ‘dit duurt een eeuwigheid’, en als je dan eenmaal bezig mag/bent/een startdatum hebt lijkt die wachttijd weer zo snel omgevlogen… Je klinkt super positief!! Wanneer verwacht je ongeveer de punctie etc te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Stipje nee zondag aanstaande pas
Alle reacties Link kopieren
Redcurls, ik heb wel die ervaring, bij mij waren de lichte streepjes op 14DPO uiteindelijk 2x een vroege miskraam. Maar dat zegt niet zoveel over hoe het bij jou zal gaan. Het is meer de vraag hoe de testen eventueel een beetje gaan oplopen. Of dat het hier weer stopt. Ik zou in ieder geval denken dat er wel iets gaande is/was. Wat ik altijd een fijne gedachte vond: er gebeurt in ieder geval IETS... Ik hoop dat het iets moois toch mag worden voor je.

Dazzle, ik kan alleen maar hopen dat het zo mag zijn voor jullie . Weet dat heel veel mensen voor je duimen (alle oud gedienden in de Facebookgroep van Zwanger geworden IVF/ICSI). Wij gunnen het je zo !

Sofie, hoe zit je op het bankje intussen? Is het nog te doen? Veel leuke dingen doen en zoveel mogelijk afleiding in die wachtdagen maar :hug:

Windmolen goed om weer van je te lezen! Super dat je weer in de running bent. Klinkt goed, zo'n betrokken arts. In ieder geval iemand waardoor je je gehoord voelt en je je op je gemak voelt. Super fijn. Ik duim voor je!

Baggal, gezellig een tripje naar NL en tijd met je familie. Uiteindelijk is tijd met je dierbaren het mooiste wat er is he. Geniet ervan :heart:

Duuf :bye:
Alle reacties Link kopieren
Redcurls schreef:
21-08-2019 17:23
Thanks lieve meiden ok nou brainfart komtie. Dat ik vanochtend teste om see uur sochtends dacht ik een beetje het streepje van je bent zwanger te zien. Maar goed als je licht op bepaalde manier erop schijnt dan zie je hem ook, helaas dacht ik. Nu pak ik hem net en ik weet hijs niet geldig en indroog streepje. Maar ik zie een licht streepje. Hijs niet heel roze maar je ziet hem wel zonder te turen. Ik weet het nu niet meer. De test van zondag is ingedroogd en ik zie daar niet zoiets. Heb nooit gehad dat ik later dan een indroog streepje heb. Hebben jullie dit wel?
Welke test heb je gebruikt? Hoop zo dat het een late innesteling was en he streepje oploopt. Als je wil dat we even meekijken,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven