Uitgerekend eind mei begin juni 2019

12-10-2018 08:12 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
tiramisuusje33/383e24 meijongen :heart:
Appelstroop29/312e26 meimeisje :heart:
Slowjuicer29/251e30 mei :heart:
Latte_Macchiato201837/353e2 junimeisje :heart:
linda1012e5 junimeisje :heart:
Tippietop31/381e6 juni :heart:
HerfstZonnetje29/311e7 juni :heart:
Fiona201831/352e11 junimeisje :heart:
Feetje201832/312e13 junijongen :heart:
Door87, Globetrotter91, Maan12, Poppedotje, Winterland, wegens niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Maar jullie zijn uiteraard weer van harte welkom als jullie weer mee willen schrijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ben 37 :)

Op je vraag van het vorige topic: ben toch wel misselijk en direct buiten adem. Wanneer ik m'n jongste op de arm neem, voel ik precies ook wel al dat het vervelend voelt tegen m'n buik.
winterland wijzigde dit bericht op 04-01-2019 20:46
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het eigenlijk best goed. Heb gister en eergisteren wel moeten overgeven door misselijkheid die plotseling opkwam. Gister op het werk, maar gelukkig kon ik heel rustig naar de wc lopen zodat niemand iets merkte. Eergisteren op de fiets naar werk in de bosjes staan overgeven, best genant!
Aan het einde van de dag heb ik vaak een beetje last van rugpijn en een soort van menstruatiekrampen, maar verder voel ik me wel prima!
Vandaag heb ik de intake bij de verloskundige, ben heel benieuwd! Mijn termijnecho staat gepland op 12 november, maar ik wil vandaag wel even bespreken of dat vervroegd kan worden of dat anders een vroege echo een optie is.
Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook mee schrijven?
Ik ben uitgerekend op 13 juni als ik het goed geteld heb😅
Alle reacties Link kopieren
Welkom Feetje! :hello: Wat zijn de rest van je gegevens? Dan zet ik ze in de tabel.

Ik heb uit het vorige topic zo goed als mogelijk de gegevens gehaald voor de tabel, maar willen jullie deze nog even controleren en zo nodig aanvullen? Sorry als ik iemand vergeten ben.

Slowjuicer, vervelend dat je zo misselijk bent. Veel plezier alvast bij de intake, dan wordt het opeens heel echt vond ik :-)

Winterland, mijn dochter zit/springt ook veel op mijn buik en dat is nu echt een naar gevoel. Mijn onderbuik is ook helemaal opgezwollen, vooral als ik 's avonds in bed lig. Dat herken ik helemaal niet van de vorige keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32 en mijn vriend 31. Het is mijn tweede kindje en zijn eerste.
Jeuj wat een mooie tabel! Top, Fiona!

Hier nog steeds soms een beetje roze verlies. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Gelukkig is woensdag de echo al. Ik ben de dagen aan het aftellen.
Alle reacties Link kopieren
@Fiona top tabel! Hier is het een beetje rustig. Heb last van wat intolerantie's mbt voeding. Dit speelt af en toe op maar ik verwarde dit met een symptoom van zwangerschap. Nu even wat minde koolhydraten maar ik wil juist crackers eten tegen de weeïgheid. Kwark moet ik even niet aan denken :(
Hoi allemaal!

Had even niet gereageerd ivm vakantie en vervolgens wist ik mijn inloggegevens niet meer maar ben back.

Wat een mooie tabel Fiona! Las dat het even spannend was ivm bloedverlies maar gelukkig hoeft dat niets te betekenen. Heb je de echo nog vervroegd?

Oh Linda kan me voorstellen dat het spannend is. Hopelijk vliegen de dagen voorbij en heb je woensdag een mooie echo.

Wat vervelend de misselijkheid Slowjuicer. Hoort bij de intake dan geen echo?

Hier gaat het goed. Heb niet veel klachten behalve opgezette buik, gevoelige borsten en last van darmen. Vind het ondanks dat het mijn derde kind is toch weer heel erg spannend. Volgende week vrijdag de eerste echo. Duurt nog lang...
**
anoniem_6526572e676db wijzigde dit bericht op 26-11-2018 18:38
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fiona en Linda hoe gaat het met jullie? Las in het vorige topic dat jullie wat bloedverlies hadden, schrikken zeg!

Intakegesprek was erg prettig. Prettige verloskundige, lekker nuchter mens. Ben ik zelf ook wel, dus had wel een klik met haar.
Bij deze intake zit geen echo helaas, die staat dus voor over een maand gepland. Heb nog gevraagd of het eerder kon, maar dat was niet mogelijk. We gaan nog even nadenken over een vroege echo, maar de VK zei ook: je bent niet ongesteld en je hebt positief getest, dus je bent zwanger. Daar hoef je niet over te twijfelen. Is ook wel weer zo!

Verder hebben wij over 2 weken een counselinggesprek over de NIPT e.d. Hebben ook folders meegekregen om goed door te lezen. Dat zijn toch wel de minder leuke dingen! En verder krijg ik waarschijnlijk een geavanceerd onderzoek ivm een hartafwijking in de familie...
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Hier alles rustig. Misselijkheid komt steeds meer om de hoek kijken, maar dat is nog prima te doen zo. Wel (vr)eet ik af en toe als een beer, niet normaal zoveel kan ik weg krijgen. Andere kwaaltjes zijn er ook, voel me harstikke zwanger 😁.

Ik wil liever nog niet in de tabel. Rond week 11-12 heb ik de vlokkentest en aan de hand daarvan zetten we de zwangerschap door of breken we het af. Voelt dan niet okee om in zo’n tabel te staan. ☺️

Komende maandag ben ik 7 weken en over 2 weken hebben we de eerste echo! Spannend maar ook zin in.

Fijn weekend allemaal en geniet van het mooie weer!
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk prinsesconsuela, ik heb je eruit gehaald.

Voor de andere meiden: willen jullie je gegevens nog even aanvullen of hier noteren, dan zet ik ze in de tabel erbij.

Slowjuicer, fijn dat de intake een goed gevoel gaf. Het is toch wel belangrijk dat je een beetje een klik hebt. Nadenken over nipt/combinatietest is ook heftig inderdaad, maar wel belangrijk.

Latte_Macchiato2018, ik heb de echo niet vervroegd. We zijn nog steeds op vakantie en ik heb daarna geen bloedverlies meer gehad. Vandaag was ik voor het eerst echt misselijk, dus ik zie dat maar als een goed teken.

Linda, hoe gaat het nu met jou?
**
anoniem_6526572e676db wijzigde dit bericht op 26-11-2018 18:38
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met hoeveel weken hebben jullie de eerste afspraak gemaakt en wanneer kregen jullie de eerste echo?

Ik heb relatief weinig last, misselijkheid begint nu en mijn borsten zijn een maat gegroeid maar verwacht wel een zware zwangerschap, gezien de eerste.
Wat een spannende tijd prinsesconsuela. Hoe ben je er verder onder? En kun je het met mensen delen? Lijkt me erg pittig.

Klinkt zeker als goed teken Fiona!

Hier ook vh eerst NIPT test Otis. Ik las over met of zonder nevenbevindingen. Denk dat wij met doen ook ivm met mijn leeftijd. Weten jullie al wat jullie gaan doen?

En de andere meiden mbt Nipt?

Hier met ruim 7 weken eerste echo. Had liever eerder gehad maar kwam niet uit.
Heb jij eerste echo al staan Feetje?
Alle reacties Link kopieren
Hier dus pas de eerste echo met 11 weken. Wat hebben jullie allemaal vroeg de eerste echo, dat is hier helemaal niet gebruikelijk, tenzij je er zelf om vraagt en het ook zelf betaalt. Gek hoe dat kan verschillen binnen een land!
Wij gaan sowieso de NIPT doen met nevenbevindingen. Wisten we eigenlijk gelijk al, en ook wat we gaan doen wanneer het toch niet goed zit.
Wij gaan het morgen aan mijn moeder vertellen, erg spannend vind ik dat!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste echo nogniet gepland.
Ik word gedurende de zwangerschap in het ziekenhuis gevolgd i.p.v. een verloskundige. Ben deze week doorverwezen dus zou ergens volgende week wel een afspraak krijgen thuisgestuurd.
Ik heb naast een vriendin van mij nog niemand iets verteld. Wil eerst zeker weten dat het hartje klopt en de eerste 3 maanden door zijn.
Vertellen dat het niet goed is of dat ik een miskraam heb gehad vind ik lastiger dan mijn mond even houden.
Slowjuicer, apart ja die verschillen binnen hetzelfde land. Mijn VK noemt het een vitaliteitsecho en vervolgens rond 11/12 weken de termijnecho. Vind het zelf wel prettig zo’n vroege echo. Veel plezier met aan je moeder vertellen! En fijn dat jullie omtrent nipt weten wat jullie gaan doen. Denk dat wij er ook zo in staan maar moet nog met man goed overleggen.

Ok Feetje dat is dan een iets ander traject. Mag ik vragen wat de reden ervan is? Ik denk dat bij mij de bevalling net als de vorige twee medisch zullen zijn dus uiteindelijk gaat mijn huidige VK dan niet mee. Tenminste dat koos ik vorige twee x.

Wat vertellen betreft wil ik de eerste echo afwachten voor naaste familie en werk het liefst de termijnecho maar ben bang dat het al te zichtbaar is. Hoe is dat bij jullie? Kunnen jullie het nog goed verbergen?
Alle reacties Link kopieren
Heb bij mijn eerste een keizersnee gehad en ben zelf heel ziek geweest toen.
Daarnaast zijn mijn bekken zonder zwangerschap al niet heel goed door een val van het paard toen ik heel jong was. Dat word met een zwangerschap natuurlijk niet veel beter😅.
Moet sws in het ziekenhuis bevallen en gaat mijn voorkeur uit naar een keizersnee ivm mijn bekken.
Aangezien het toch daar eindigt, was het makkelijker om dan daar maar gelijk te starten. Ook met in het achterhoofd het verloop van de eerste zwangerschap.
**
anoniem_6526572e676db wijzigde dit bericht op 26-11-2018 18:39
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry, even een egopost, ik heb nogal een heftige ochtend gehad. Ik werd wakker en wilde uit bed stappen toen ik iets voelde knappen of draaien oid onderin mijn buik. Het voelde alsof mijn baarmoeder of darmen een halve slag om zijn as draaide. Ik kreeg vervolgens gigantische pijn in mijn buik en rug, moest veel overgeven en ben flauwgevallen van de pijn.

We hebben de HAP gebeld maar ze wilden geen advies geven omdat we nog op vakantie in het buitenland zijn. Ik ben doordrenkt van het zweet op de koude badkamervloer gaan liggen en na een uurtje trok de pijn iets weg. Ik heb nu nog erge spierpijn in mijn buik en rug en ben erg misselijk. Geen bloedverlies gelukkig.

Ik ben erg geschrokken, heb nog nooit zo'n heftige pijn gehad (op bevallen na) en ik ben ook nog nooit flauwgevallen. De afgelopen week was mijn onderbuik heel hard en opgezet, alsof er een bal onder zat en alsof ik al 12 weken zwanger was. Die bult is nu weg, mijn buik is nu weer normaal. Kan het zijn dat mijn darm heeft klemgezeten en is losgeschoten? Morgen bel ik de VK nog even maar gelukkig gaat het alweer een stuk beter. Ik ben blij dat we over een paar dagen weer in NL zijn, dan is de drempel toch een stuk lager om een arts te bellen.
Oh jee Fiona, jij hebt het echt niet makkelijk tot nu toe! Kun je geen advies vragen van een arts/ verloskundige op je vakantieadres?

@hier; geen bloedverlies of rozeverlies meer. Maar ben er in mijn hoofd nog wel veel mee bezig. Nog maar 3 nachtjes slapen gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Fiona dat is schrikken.
Is in het land waar je bent geen optie om je even na te laten kijken?
Wat heftig en schrikken Fiona! Goed dat je morgen de VK belt! Denk dat jouw idee van je darmen het zou kunnen zijn.

@Feetje: ah zo! hopelijk vallen de klachten deze zwangerschap voor je mee.
anoniem_63978716affd4 wijzigde dit bericht op 14-10-2018 19:07
Reden: .
2.39% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven