6 weken na bevalling ineens erg moe

17-10-2018 21:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Zes weken gelegen ben ik bevallen van een gezonde dochter.
Alles is super goed en vlot gegaan. Ook dochter doet het erg goed en is een gemakkelijk kind.

Nu ben ik sinds 1.5 week ontzettend moe. Zo moe dat ik af en toe niet in de auto stap omdat ik het niet vertrouw. Ook merk ik dat ik erg onredelijk ben maar mijn man toe. Ik vermoed door de vermoeidheid.

Vandaag heb ik na aandringen bij de huisarts mijn hb laten testen omdat deze tijdens de zwangerschap vrij laag was. Hier krijg ik de uitslag nog van.
Ik merk dat de huisarts het gooit op slaaptekort en het wennen aan de nieuwe situatie.
Zelf heb ik dit gevoel absoluut niet omdat ik lange nachten kan maken omdat dochter maar 1 keer wakker wordt voor een voeding en ik overdag ook nog ff ga liggen.

Zijn er moeders dit herkennen dat je na een aantal weken ineens erg moe bent??
Alle reacties Link kopieren
Zeur niet zo , er zijn ergere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Handsoopy schreef:
17-10-2018 21:29
Zeur niet zo , er zijn ergere dingen.
Ben je in het echt ook zo zuur of gebruik je het internet om je frustraties op anderen te botvieren? Doe eens normaal zeg.
Handsoopy schreef:
17-10-2018 21:29
Zeur niet zo , er zijn ergere dingen.
Wat een botte reactie zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, hoor! Bij mij bleek het een vitamine D-tekort te zijn :)
Zou je ook nog kunnen laten testen. Die huisarts kan toch niet ruiken wat de oorzaak is :facepalm:
Ik wil geen inspirerende quote, ik wil koekjes!
Het lijkt me niet raar dat je erg moe bent, vergeet niet, hoe goed het ook allemaal gaat, je hebt wel een zwangerschap + bevalling achter de rug. Er is een baby die continu zorg nodig heeft ( is het je eerste trouwens?) er is dus een gezinslid bij wat aandacht en tijd kost. En misschien heb je wel veel bezoek gehad wat de kleine kwam bewonderen? Je leven is veranderd, dat kost ook energie om er weer een routine in te krijgen.
Al met al is de baby tijd gewoon een vermoeiende periode.
Zolang je de ruimte hebt om toe te geven aan je vermoeidheid: lekker doen!
Enne.....nog gefeliciteerd met je dochter!
Ik werd erg moe na ongeveer drie maanden na de bevalling, dat bleek aan mijn schildklier te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook, nu moest ik tijdens de zwangerschap al extra vit d en ijzer slikken en ben dit na de bevalling ook blijven doen.
Ik had zelf het gevoel alsof de eerste adrenaline (weet niet hoe ik het beter kan omschrijven) van net na de bevalling was uitgewerkt ofzo.

Echt hondsmoe terwijl wij ook een hele makkelijk tevreden baby hebben (nu 9 weken oud)
Maar ik zocht er verder niets achter en ben dus ook niet bij de huisarts ofzo geweest, ging er vanuit dat het er gewoon bij hoorde.
Alle reacties Link kopieren
Zo gek is het natuurlijk niet. Zwanger zijn, bevallen, een nieuw leven: het kost bakken energie. Ik was rond deze tijd heel moe omdat ik weer mee ging doen aan het echte leven. Dat bleek toch wel een beetje pittig te zijn na de kraambubbel.

Floradix vond ik altijd fijn voor wat extra energie.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Het is heel normaal om moe te zijn, de eerste maanden na een bevalling.
Je lijf en je hormonen staan op hun kop.
Je gezinssituatie is veranderd.
Je rol in dat gezin is veranderd.
Je hebt een zwangerschap en bevalling achter de rug.

Dus zo zie je maar, zelfs al slaap je gemiddeld 8 uur per dag (lucky you), dan is er nog steeds genoeg reden om moe te zijn. De eerste tijd leef je op adrenaline (denk aan de rush bij verliefdheid, al ben je nu verliefd op je kindje). Daarna slaat de vermoeidheid toe.

De huisarts weet welke testen hij/zij moet uitvoeren als het geen laag hb is, en jij aangeeft voldoende te slapen maar alsnog bovengemiddeld vermoeid scoort (iedere verse moeder is moe, het gaat er om of je bovengemiddeld moe bent en er iets mee gedaan moet worden).

En een tip: als je veel kunt slapen, doe dat dan ook. Al doe je 3 powernapjes op een dag.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik ook. Via huisarts bloed laten prikken ivm ijzer. Bleek ik een tekort van te hebben, aan de pillen gezet. Die heb je ook uit de super. Slik je nog wel vitaminen? Tijdens de zwangerschap wordt dat vaak trouw geslikt en daarna worden ze zo aan de kant gegooid of vergeten, terwijl je lijf nog best het een en ander nodig heeft!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle snelle reacties!!

Zo te lezen ben ik dus niet de enige......
Dit stelt me weer gerust en helpt vooral dat ik er aan toe kan geven. Dat vind ik namelijk nogal lastig.
Voel me af en toe echt een zeur.
Ik heb het idee dat iedereen denk dat je weer de oude kan zijn. Helemaal met een gemakkelijke bevalling en een voorbeeldig kind.

Maar ik ga gewoon lekker mijn rust pakken en genieten natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Luister naar je eigen intuïtie! Dat heb ik zelf destijds veel te weinig gedaan. Want ja, natuurlijk was ik moe, bevalling, baby, maanden veel te weinig slaap, 32 uur per week werken, Ik deed toen ook nog een studie. ..allicht ben je dan moe. Toch was er meer aan de hand. Ik bleek de ziekte van Pheiffer te hebben. Tóch ben ik, enkele maanden na mijn herstel, weer opnieuw in die valkuil gestapt van te weinig luisteren naar je lichaam. Toen was een vitamine B12 tekort een hevige boosdoener. Daar krijg ik nu nog steeds, wellicht ook levenslang, injecties voor.
Punt is: natuurlijk is het begrijpelijk dat je moe bent, maar check eerst of alles lichamelijk in orde is.
Alle reacties Link kopieren
Was niet overdreven moe dacht ik want idd zwanger geweest, bevallen en had al kinderen. Dus was normaal dacht ik. Maar op basis van ook andere klachten ook schildklier waarden laten bepalen en mijn schildklier werkte niet goed meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven