Wanneer zwangerschapsbuik bij jullie?

17-10-2018 22:18 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben erg benieuwd wanneer bij jullie de zwangerschapsbuik zichtbaar werd :-D?

Ik ben zelf nu 11+6 weken zwanger en er is nog helemaal niets te zien, ook geen bollere onderbuik ofzo.
Ik ben slank, klein gebouwd en sportte voorheen 3-4x per week. Ik ben benieuwd wanneer het bij mij zichtbaar zal worden 😁
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste rond 18 weken ofzo. Bij de tweede vanaf 12 weken. Ben nu 13 weken en met strakke kleding kan ik het niet meer verbergen.
Broekband dermate ongemakkelijk dan ik voor een zwangerschapsexemplaar ging +/- 10 weken

Van heelll beschaafd buikje naar 'ploep' een echte buik: 17 weken
Van buik naar 'ach meisje, die laatste loodjes zijn zwaar he': 6,5 maand
Van 6,4 tot 9 maanden gestaag door van groot naar gigantisch.

Tweede kind dezelfde tijdlijn maar dan alles vier weken vroeger en op het eind een 'McMansion voor de baby'. :P
Alle reacties Link kopieren
na 6 maanden paste ik nog gewoon in mijn spijkerbroeken. en vlak voor bevalling zagen mensen vaak nog niet dat ik zwanger was. Okay, ik heb altijd wel ruimvallende kleding aan. Bij strakke kleding en naakt zag je het wel.

Ik was ook maar 1 of 2 kilo zwaarder aan het einde van de zwangerschap. Ik hield geen vocht was, en het kind at mij op ;-) Gewoon minder eten tijdens de zwangerschap, en die kilootjes kwijt waren een mooie bonus.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
17-10-2018 22:23
Bij de eerste rond 18 weken ofzo. Bij de tweede vanaf 12 weken. Ben nu 13 weken en met strakke kleding kan ik het niet meer verbergen.
Oh dat is laat zeg, die 18 weken! Vind zo jammer dat je nóg niks kan zien. Dacht altijd dat bij smallere dames je het eerder zou zien 😋
Alle reacties Link kopieren
Met 4,5 maand begon het te glooien en wat te knellen met broeken, Nog steeds niets spectaculairs tot maand zeven. Dat was echt voor mijn gevoel van de een op de andere dag ‘plop’ en ineens zo’n voetbal in je buik.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-10-2018 22:24
na 6 maanden paste ik nog gewoon in mijn spijkerbroeken. en vlak voor bevalling zagen mensen vaak nog niet dat ik zwanger was. Okay, ik heb altijd wel ruimvallende kleding aan. Bij strakke kleding en naakt zag je het wel.

Ik was ook maar 1 of 2 kilo zwaarder aan het einde van de zwangerschap. Ik hield geen vocht was, en het kind at mij op ;-) Gewoon minder eten tijdens de zwangerschap, en die kilootjes kwijt waren een mooie bonus.
Wauw na 6 maanden pas! Ene kant fijn maar kan me voorstellen dat je juist je buik wel wil "showen".
Alle reacties Link kopieren
Met een week of 12 geloof ik. Met 16 weken zag je het echt. Met 30 weken zeiden ze: dat gaat echt niet lang meer duren hoor meis! :whip:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-10-2018 22:24
na 6 maanden paste ik nog gewoon in mijn spijkerbroeken. en vlak voor bevalling zagen mensen vaak nog niet dat ik zwanger was. Okay, ik heb altijd wel ruimvallende kleding aan. Bij strakke kleding en naakt zag je het wel.

Ik was ook maar 1 of 2 kilo zwaarder aan het einde van de zwangerschap. Ik hield geen vocht was, en het kind at mij op ;-) Gewoon minder eten tijdens de zwangerschap, en die kilootjes kwijt waren een mooie bonus.
Maar dat is toch ook niet goed als je ineens minder gaat eten?

Ik ben nu 19 weken zwanger van de eerste en begin nu een beetje een buikje te krijgen
Anoniempje- schreef:
17-10-2018 22:24
Oh dat is laat zeg, die 18 weken! Vind zo jammer dat je nóg niks kan zien. Dacht altijd dat bij smallere dames je het eerder zou zien 😋
Ach het is net als met de baby voelen: nu kun je niet wachten, straks vervloek je het. Geloof me, tegen de tijd dat je iedere nacht beurs wakker geschopt wordt ben je er spuugzat van. :-D
lux- schreef:
17-10-2018 22:28
Met een week of 12 geloof ik. Met 16 weken zag je het echt. Met 30 weken zeiden ze: dat gaat echt niet lang meer duren hoor meis! :whip:
Ja leuk he, als ze je zien worstelen en troostend denken te zijn dat het hooguit nog een paar weekjes is... Toen moest ik nog bijna 4 maanden. O_o
Bij eerste ging bij week of 12 mijn boek broek niet meer dicht. Nu vanaf week 9 al.
Alle reacties Link kopieren
Week of 16. Daarna ontploft.
RegretteRien schreef:
17-10-2018 22:23

Van heelll beschaafd buikje naar 'ploep' een echte buik: 17 weken
Van buik naar 'ach meisje, die laatste loodjes zijn zwaar he': 6,5 maand
Van 6,4 tot 9 maanden gestaag door van groot naar gigantisch.

Tweede kind dezelfde tijdlijn maar dan alles vier weken vroeger en op het eind een 'McMansion voor de baby'. :P
Ow hier nu nummer 2 onderweg en buik is ook echt al flink groter als bij nummer 1.
Alle reacties Link kopieren
Met 16 weken was nagenoeg niets te zien behalve iets boller (zo'n volle buik na veel eten).

Ik was 20 weken toen viel mensen die me niet kenden nog niets op.

Ergens daartussen is hij begonnen te groeien.

Ik sportte ook heel veel.
I wanna live my life with the volume full!
RegretteRien schreef:
17-10-2018 22:31
Ach het is net als met de baby voelen: nu kun je niet wachten, straks vervloek je het. Geloof me, tegen de tijd dat je iedere nacht beurs wakker geschopt wordt ben je er spuugzat van. :-D
Haha ook deze herkenning.
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
17-10-2018 22:31
Ach het is net als met de baby voelen: nu kun je niet wachten, straks vervloek je het. Geloof me, tegen de tijd dat je iedere nacht beurs wakker geschopt wordt ben je er spuugzat van. :-D
Hahahaha dus dat. Soms stonden de tranen in m’n ogen.

Nu nog trouwens :whistle:

It’s a hard knock life, dat moederschap.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Nu met bijna 11 weken zie je al duidelijk een bolling. Bij de eerste was dat bij een week of 18 pas
1-Aapje schreef:
17-10-2018 22:35
Haha ook deze herkenning.
Bij de tweede werd mijn man met 17 weken al wakker geschopt (mijn buik tegen zijn rug) Wel eerlijk, qua gedeelde smart.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje- schreef:
17-10-2018 22:24
Oh dat is laat zeg, die 18 weken! Vind zo jammer dat je nóg niks kan zien. Dacht altijd dat bij smallere dames je het eerder zou zien 😋
Bij de eerste had ik echt een strakke buik, sportte toen erg veel dus ik denk dat de buikspieren het ook wel een beetje tegenhielden. Nu geen sixpack meer te bekennen 👀
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
17-10-2018 22:32
Ja leuk he, als ze je zien worstelen en troostend denken te zijn dat het hooguit nog een paar weekjes is... Toen moest ik nog bijna 4 maanden. O_o
Er is maar 1 juiste reactie: :hamer:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Haha snap best dat je na een tijdje het weer moe bent.
Maar nu vind ik het jammer dat je nog niks ziet eigenlijk. Dacht dat bij slanke bouw je het sneller zou zien. Maar denk dat ik niet die lucky person ben haha.
Kan ook niet wachten tot het getrap! Maar kan me voorstellen dat het niet fijn is als je 's nachts wakker geschopt wordt en dit dan ook nog pijn doet 😅
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
17-10-2018 22:41
Bij de eerste had ik echt een strakke buik, sportte toen erg veel dus ik denk dat de buikspieren het ook wel een beetje tegenhielden. Nu geen sixpack meer te bekennen 👀
Nouu.. sixpack heb ik nog nooit gehad haha
Alle reacties Link kopieren
Rond de 17/18 weken begon er echt een bolletje te komen, maar nog makkelijk te verbergen. Nu 24 weken en het is steeds duidelijker te zien, maar ik draag dan ook veel aansluitende kleding. Ik draag echt een klein bolletje naar voren :flirting:
Dit is mijn eerste overigens en ben ook slank.

Mijn borsten daarentegen zijn helaas een beetje uitgegroeid tot Kate upton in your face exemplaren.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste pas rond 25 weken.. bij de tweede wel wat sneller.. hoewel ik ging bijna met verlof en toen viel het sommige patiënten pas op dat ik zwanger was (toen was ik al 34 weken zwanger).. maar ik dacht altijd maar zo; wat er niet aankomt hoeft er ook niet af.
2 dagen na de bevalling kon ik al mijn oude kleding weer aan en zag je geen buik meer; en geloof me dat is ook heel wat waard ipv een heel snel groeiende buik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven