Ronde 11 (zonder mm)

22-10-2018 21:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even uit nieuwsgierigheid. Zijn hier meer leden die inmiddels in ronde 11 zitten?
Misschien leuk om samen te schrijven in dit topic?

Hier dus inmiddels ronde 11 en ik begin nu toch echt wat ongeduldig (en onzeker) te raken. Het zal voor ons het tweede kindje worden. Bij onze oudste was ik na 8 maanden zwanger.
Hoi, ik zit momenteel in ronde 10 en heb as donderdag NOD. Inmiddels al getest maar helemaal wit. Ik stel mij dan ook alvast in op mijn menstruatie. Mochten wij deze week in ronde 11 belanden ga ik een afspraak maken bij de huisarts. Hebben jullie daar al aan gedacht om vervolg stappen te zetten?
Frustrerend is het he als het nog niet wil lukken. Ik vind het vooral vervelend als ik zwangerschaps aankondigen krijg uit mijn nabije omgeving waarvan ik had gehoopt eerder te zijn. Maar we blijven positief!
Alle reacties Link kopieren
Cactus11 schreef:
23-10-2018 07:35
Hoi, ik zit momenteel in ronde 10 en heb as donderdag NOD. Inmiddels al getest maar helemaal wit. Ik stel mij dan ook alvast in op mijn menstruatie. Mochten wij deze week in ronde 11 belanden ga ik een afspraak maken bij de huisarts. Hebben jullie daar al aan gedacht om vervolg stappen te zetten?
Frustrerend is het he als het nog niet wil lukken. Ik vind het vooral vervelend als ik zwangerschaps aankondigen krijg uit mijn nabije omgeving waarvan ik had gehoopt eerder te zijn. Maar we blijven positief!
Ik heb wel nagedacht over een bezoek aan de huisarts, maar het voelt meteen een beetje als ‘falen’. Wel ben ik alvast begonnen met temperaturen.

Wat je aangeeft over de aankondigingen herken ik helemaal! Iedereen om ons heen heeft inmiddels al een tweede of is zwanger van de tweede. Het lijkt net of lukt het hen allemaal zonder moeite. Uiteraard slaat die gedachte nergens op omdat je niet weet hoelang zij bezig zijn geweest, maar het komt vaak wel even binnen!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik dan toch de huisarts gebeld en dinsdagochtend kunnen we terecht.

Ik ben even benieuwd naar of er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten.
Wat kan ik verwachten tijdens een eerste bezoek?
Temperaturen en ovulatietesten gebruiken we nu sinds 2 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik zit inmiddels ook in ronde 10. Herkenbaar dat het steeds pijnlijker wordt als anderen in je omgeving (eerder) zwanger zijn. Ik vind het met name confronterend omdat bij mij elke ronde de angst groeit dat het bij ons moeizaam zal gaan i.p.v. dat je bij de grote groep hoort waar het wel "gewoon" gebeurd binnen een paar maanden.

Ik ben na ronde 8 al eens bij de huisarts geweest, omdat ik d.m.v. ovulatietesten en 2 maanden temperaturen erachter ben gekomen dat mijn luteale fase slechts 8 dagen is i p.v. 10-14. De huisarts nam mij gelukkig serieus en mijn man mocht toen al een zaadtest laten doen (uitslag goed). Ook heb ik een inwendige echo gehad. Dat zag er goed uit, maar er is verder helemaal niet gekeken naar mijn cyclus.

Kortgeleden ben ik daarom terug gegaan naar de huisarts voor een echte verwijzing naar fertiliteit. Die kreeg ik zonder probleem. Helaas was de wachttijd 2,5 maand dus kan eind februari pas terecht.

I.v.m. wachttijden is het zeker geen slecht idee om bij ronde 11 al eens naar de huisarts te gaan!

@MTBS86 ik denk dat het verschilt per huisarts. Ik ben samen met mijn man gegaan en de huisarts heeft mijn verhaal/zorgen aangehoord. Ze heeft verder niet naar mijn testen/temperatuur gekeken. Omdat de huisarts mijn cyclus ook vind afwijken en we het al een tijdje proberen heeft ze meteen doorverwezen.
Alle reacties Link kopieren
@antigua_2017 oh wat goed dat je dat destijds zelf al hebt ontdekt. En dat je meteen serieus genomen werd door de huisarts. Dat geeft mij ook een beetje hoop.
Vorige maand gaf de ovulatietest een positieve uitslag op dag 17. Morgen zou ik weer op dag 17 van de cyclus zitten (en inmiddels ronde 13) dus ben benieuwd. Morgenochtend naar de huisarts en ik ben écht heel benieuwd wat hij zal zeggen en hoe nu verder.
Wel schrik ik een beetje van de wachttijd. Meende laatst ook al ergens iets te lezen over een lange wachtlijst.
Alle reacties Link kopieren
@MTBS86, hoe is het gegaan bij de huisarts? Wachttijd verschilt denk ik heel erg per ziekenhuis. Ik wilde zelf liever direct naar de fertiliteitsafdeling ipv gynaecoloog in een kleiner ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
antigua_2017 schreef:
09-01-2019 22:21
@MTBS86, hoe is het gegaan bij de huisarts? Wachttijd verschilt denk ik heel erg per ziekenhuis. Ik wilde zelf liever direct naar de fertiliteitsafdeling ipv gynaecoloog in een kleiner ziekenhuis.
Achteraf viel het me écht 100% mee bij de huisarts en snap ik niet waar ik me zo druk over heb gemaakt. We hebben na een kort gesprek eigenlijk meteen een verwijsbrief gekregen en dus vandaag maar meteen een afspraak gemaakt. In principe konden we volgende week donderdag al terecht 😳, maar helaas kunnen we op zon korte termijn geen vrij krijgen op het werk ivm drukte en om nou meteen ons verhaal te doen ging mij ook iets te ver.
De afspraak staat nu voor 28 januari. Heb meteen gevraagd wat we kunnen verwachten. We krijgen een vragenlijst toegestuurd die we moeten invullen en retourneren. Tijdens de afspraak zal deze doorgenomen worden en verder zal er een echo gemaakt worden. Het laatste zie ik overigens wel erg tegenop. Mensen hier die daar ervaring mee hebben?
Spannend allemaal hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven