Ongevraagd buik aan raken

08-11-2018 08:27 53 berichten
Hebben andere zwangeren daar ook last van? Ik ben nu 20 weken zwanger en ik heb al een aantal keer gehad dat mensen ongevraagd aan mijn buik zitten onder het mom 'hoe gaat het met je buikje?' of in het ergste geval: 'nu mag ik aan je buik zitten hè!'
Ik vind dat echt vreselijk maar voor ik het doorheb is het al gebeurd.. Ik heb er nu steeds niks van gezegd, omdat ik erdoor overdonderd was, maar ik heb me voorgenomen om hierop te gaan reageren.. Alsof mijn buik publiekelijk bezit is o_o
Hebben anderen hier ook last van? Nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Geen last van, maar dan ook niet zwanger. Kan je niet gewoon een stapje achteruit doen en je eigen hand erop leggen? Soms zeggen bepaalde blikken ook genoeg ;)
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gehad en ik ben nu 35 weken zwanger van de tweede. Ik zou het ook zeker niet laten gebeuren, wat zijn dat voor een rare mensen?
Alle reacties Link kopieren
Af en toe had ik het ook, het blijft de komende maanden een publiekstrekker. Je kunt er iets van zeggen of de hand van je buik halen. Ik vond het ook erg vervelend. Terwijl als mensen het gewoon vroegen ik er niet eens zo'n moeite mee had. Maar dat ongevraagd in je persoonlijke sfeer komen is gewoon niet fijn.
Hallo?!
Had ik ook en reageerde er ook verbaasd op. Ik zou het bij diegene terug doen, ook even hand op de buik. Kan diegene ervaren hoe het is.
Ja, is me wel eens overkomen. Ik legde dan ook mijn hand op de buik van diegene. Dat was altijd heel duidelijk want de hand ging meteen weg.
Alle reacties Link kopieren
Wie doet dat dan? Collega's, familieleden, wildvreemden? De enige die het bij mij wel eens heeft gedaan is mijn moeder zonder vragen en dat vind ik al een beetje gek.
Alle reacties Link kopieren
"Zit je wel vaker ongevraagd aan andermans lijf? Ik zou daarmee oppassen."
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet doen maar raar genoeg kan ik het me voorstellen. Sommigen komen ook ineens aan je haar of plukken een stofje van je shirt. Vroegah vond ik kroeshaar ook enorm boeiend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Herkenbaar en super irritant. Volgende keer kan je een overdreven schrikreactie geven en iets zeggen van: ‘Oei ik schrik me een hoedje, ben er nog niet helemaal aangewend dat iemand opeens mijn buik aan raakt. Kan je je dat voorstellen, dat iemand opeens een hand op je buik legt?! Dan zou je vast ook best schrikken.’
Ik zette altijd een stap achteruit, maar was verder ook meestal te overdonderd om er iets van te zeggen.
Nee, niet gehad.
RogerPriddy schreef:
08-11-2018 08:44
Herkenbaar en super irritant. Volgende keer kan je een overdreven schrikreactie geven en iets zeggen van: ‘Oei ik schrik me een hoedje, ben er nog niet helemaal aangewend dat iemand opeens mijn buik aan raakt. Kan je je dat voorstellen, dat iemand opeens een hand op je buik legt?! Dan zou je vast ook best schrikken.’

Wat een idiote opmerking. Veel te omslachtig...en een enorm Elly en Rikkert niveau.
En ot....ik zou me er niet druk over kunnen maken tenzij het echt wildvreemden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vier kinderen, maar ik heb het nooit meegemaakt. Zal wel door mijn aangeboren natuurlijk overwicht komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 27 weken zwanger en herken het zeker, maar heb er geen last van. Ik ben trots op m'n buik, vind hem zelf super mooi en wil hem bij wijze van spreken aan de hele wereld laten zien. Maakt het verschil uit wie dit bij je doet? Cliënten van bepaald werk zou ik ook echt niet prettig vinden, maar ik werk momenteel met kinderen en vind het alleen maar lief als zij hun hand of hoofd op mijn buik leggen. Dat hun ouders dit soms zelfs ook doen (oké, alleen een hand gelukkig) had ik niet direct aan zien komen, maar vind ik wel grappig. Ik kan me voorstellen dat je het te veel in je comfortzone vindt komen en had eigenlijk ook gedacht dat ik er zo op zou reageren, lastig om dit uit te spreken. Ik vind de schrikreactie van Roger wel een goede!
Alle reacties Link kopieren
Maar nogmaals, wat voor een soort mensen doen dat dan bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook altijd een wonderlijk fenomeen, want lees er hier vaker over maar is mij tijdens 2 zwangerschappen echt nog nooit overkomen.

Wat voor soort mensen zijn dat dan en wat is je relatie met hen?
nootboek wijzigde dit bericht op 08-11-2018 09:13
14.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij voornamelijk vriendinnen en hun partners, m'n twee zwagers, kinderen op het werk, ouders van deze kinderen en onbekende mensen waarmee ik in de winkel of supermarkt aan de praat raak. Geen hele aaisessies, maar wel vaak even hand erop en dan een uitspraak als "mooi bescheiden buikje hoor".
Bij mij collega's en vrienden/kennissen die dan net wat verder weg staan dan m'n beste vrienden. Wildvreemden nog niet gehad gelukkig, die durf ik wel wat harder aan te pakken, maar juist omdat het goede bekenden zijn, vind ik het best lastig. Die shirts zijn overigens wel grappig, maar het zou niet nodig moeten zijn :-(
Envelop schreef:
08-11-2018 08:59
Maar nogmaals, wat voor een soort mensen doen dat dan bij jullie?
Bij mij waren het familieleden en vage kennissen van op het werk, maar ook wel eens wildvreemden in de supermarkt. Kinderen ook wel eens maar dat vond ik dan weer niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik vond dit heel vreemd, want ik kom niet echt knuffelig over. Maar op het moment dat er een buik zichtbaar is, lijkt het wel of dat die buik van iedereen is.

Gewoon heel duidelijk zijn, kijken doe je met de ogen en niet met de handen. Wil je de buik of kind voelen, dan gewoon eerst vragen. En ja, daar mag je als zwangere ook gewoon NEE op antwoorden.

Tegenwoordig kan je gewoon #meetoo zeggen, ongewenste aanraking. Zeker een buik. Hand op een schouder of arm, okay, maar zeker niet van de buik.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft het dan toch met uitrstraling te maken dat het bij de ene wel gebeurd en bij de ander niet. Ik zou er zeker wat van zeggen, ook als het bekenden zijn maar een stap achteruit zetten zou ook meer dan voldoende moeten zijn om het nog een keer te voorkomen als je dat niet fijn vindt.

Bij kinderen vind ik het wel anders, die doen het bij mij ook wel eens en dat vind ik prima. Tegen familieleden heb ik ook wel eens gezegd dat ze mogen voelen als ze dat willen.
Vergeetmenietje1980 schreef:
08-11-2018 08:33
Had ik ook en reageerde er ook verbaasd op. Ik zou het bij diegene terug doen, ook even hand op de buik. Kan diegene ervaren hoe het is.
Degenen die dat doen hebben daar vast geen problemen mee. Gewoon hand wegduwen, achteruitstappen of duidelijk nee zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven