Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-


Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pergamon,

Ik weet niet of ik ‘voldoe’ (vier jaar bezig, een kleine 2 jaar in ziekenhuizen, maar alles gaat zo tergend traag dat ik nu pas van Clomid naar een alternatief ga). In ieder geval wil ik je veel sterkte wensen en hoop ik dat je een fijn groepje in dit topic krijgt, want het kan gewoon zwaar zijn.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
In het zwanger worden met ivf/icsi topic zitten veel dames die ook al jaren bezig zijn. Voel je welkom daar mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
11-11-2018 13:38
Hoi Pergamon,

Ik weet niet of ik ‘voldoe’ (vier jaar bezig, een kleine 2 jaar in ziekenhuizen, maar alles gaat zo tergend traag dat ik nu pas van Clomid naar een alternatief ga). In ieder geval wil ik je veel sterkte wensen en hoop ik dat je een fijn groepje in dit topic krijgt, want het kan gewoon zwaar zijn.
Hier gaat het ook tergend traag, ik vind het wel fijn om eens niet te horen dat iemand na 2 maanden proberen naar het ziekenhuis gaat en binnen een jaar al IUI heeft :)

Ik ga nu zelf ook over van Clomid naar een alternatief.
pergamon wijzigde dit bericht op 11-11-2018 13:51
4.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zot-83 schreef:
11-11-2018 13:47
In het zwanger worden met ivf/icsi topic zitten veel dames die ook al jaren bezig zijn. Voel je welkom daar mee te schrijven.
Dank je wel! Wij hebben zelf geen IVF/ICSI, omdat we nog in een ander traject zitten.
Pergamon schreef:
11-11-2018 13:50
Dank je wel! Wij hebben zelf geen IVF/ICSI, omdat we nog in een ander traject zitten.
Mijn verkeerde aanname, sorry.
Dan kan ik me wel voorstellen dat je behoefte hebt aan mensen die al wat langer bezig zijn. Ik hoop dat je die hier vindt en heel veel sterkte in jullie traject!
Alle reacties Link kopieren
zot-83 schreef:
11-11-2018 13:56
Mijn verkeerde aanname, sorry.
Dan kan ik me wel voorstellen dat je behoefte hebt aan mensen die al wat langer bezig zijn. Ik hoop dat je die hier vindt en heel veel sterkte in jullie traject!
Geen excuses nodig! Het is een hele logische gedachte.
Ik weet niet of ik aan de eisen voldoe voor dit groepje
Zit nu in de zesde ronde ovulatie inductie. Vier rondes clomid en nu de tweede ronde gonal f en ovitrelle
Binnenkort staat er voor mij een hsg op de planning

Ik snap het volledig als je vind dat wij voor dit groepje nog maar kort in de molen zitten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Artic, we hebben eerder in een vergelijkbaar topic geschreven, maar daar ben ik gestopt omdat daar de meerderheid nog vrij kort bezig was.

“Eisen” voor dit topic klinkt trouwens wat zwaar. Ik vind het fijn als er mensen die die op een vergelijkbaar punt staan.

Wij zijn juli 2017 gestart mrt onderzoeken, maar door omstandigheden pas in maart 2018 gestart met medicatie Ik heb zelf 7 rondes OI gehad, krijg binnenkort een HSG en afhankelijk daarvan ga ik verder met OI maar dan middels spuiten (ik ga uit van ovitrelle en gonal F)
pergamon wijzigde dit bericht op 11-11-2018 21:30
0.18% gewijzigd
@pergamon jij gebruikt dan clomid op dit moment?
Wij moeten in principe totaal twaalf rondes ovulatie inductie doen tenzij er iets bijzonders uit de hsg komt
Alle reacties Link kopieren
Nu niet meer, ik moest na 7 rondes stoppen en mijn evaluatie afspraak stond pas daarna. Ik zit nu 1 cyclus op mijn natuurlijke cyclus, dan HSG, dan starten met 1 ronde clomid (ivm handig) en dan verder met de nieuwe medicatie (mits er niks uit de HSG komt)
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
11-11-2018 13:49
Hier gaat het ook tergend traag, ik vind het wel fijn om eens niet te horen dat iemand na 2 maanden proberen naar het ziekenhuis gaat en binnen een jaar al IUI heeft :)

Ik ga nu zelf ook over van Clomid naar een alternatief.
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik hoopte dat dit groepje voor mij ook wat meer aan zou sluiten. Nu ik weet dat jij ook geen IVF doet, voel ik al meer op mijn plek. :-)

Iets meer info: ik ben 35 (man is 34) en we zijn sinds zomer 2014 bezig. Eind 2015 en begin 2016 ben ik spontaan zwanger geraakt, maar dat is beide keren in een missed abortion +Cytotec-drama geëindigd. Daarna is het niet meer gelukt. Zowel voor de MA's als voor het uitblijven van een nieuwe zwangerschap is geen reden gevonden. Wel is mijn cyclus het laatste jaar steeds onregelmatiger geworden, met luteale fases van ongeveer 7 dagen. Begin 2018 zijn we van ziekenhuis gewisseld omdat het eerste me een te hoog 'tja wat doe je eraan he'-gehalte had. Ons huidige ziekenhuis is beter (alleen jammer dat 'onze' arts nu met zwangerschapsverlof is; kunnen ze dat verbieden?). Clomid doet bij mij niet wat het moet doen, zowel 50 als 100 mg. Naar 150 wil ik niet omdat ik zoveel last heb van de bijwerkingen: labiel voelen, gewichtstoename, haaruitval. Vandaag ga ik beginnen met Letrozol. Is een van jullie daar bekend mee?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34, man is 41. We hebben dus niet zo heel veel tijd meer, iets wat ik zelf erg lastig vindt. We zijn maart/april 2016 begonnen en in juli 2017 gestart met onderzoeken. Tussendoor heb ik zelf in een vrij pittige medische situatie gezeten, waardoor we pas in maart 2018 hebben kunnen beginnen met clomid. Dat sloeg goed aan en ik ben zelfs teruggezet naar 25 mg. Helaas zonder resultaat. Ik had verwacht nu met IUI te starten (omdat dat 'de' vervolgstap leek te zijn), maar de gyn heeft uitgelegd dat er voor ons nu nog geen meerwaarde in zit omdat de kwaliteit van mijn man goed is en mijn cyclus ook met clomid te onregelmatig. IUI biedt daarom geen extra kansen. Daarom verder met Ovulatie Inductie, maar dan middels spuiten. De gyn ziet bij ons geen reden waarom het niet kan lukken en gooit het vooralsnog op onregelmatige cyclus. Wel krijg ik een HSG, om toch e.e.a. uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, leeftijd vind ik ook wel een lastig iets. Ik probeer er niet te veel over na te denken omdat mijn eicelvoorraad oké is volgens de mensen die er iets vanaf horen te weten. :-) En in mijn familie zijn best wat vrouwen op hun 40e zwanger geworden, daar houd ik ook maar aan vast.

Begrijp ik goed dat je wel een eisprong krijgt van Clomid, maar dat je cyclus er niet regelmatig van wordt? Betekent dat dat je nooit weet wanneer je eisprong komt? Vind je het vervelend om te moeten spuiten en krijg je daar instructies voor?

Ik had ook gedacht dat er wel IUI zou gaan komen, omdat ik had gelezen dat dat bij onverklaard uitblijven van zwangerschap wordt ingezet. Maar hier ook een man met goed zaad, dus nee. Ergens vind ik dat jammer (van de IUI, niet van het zaad), omdat het 'zelf proberen' na vier jaar wat beladen raakt. Nou ja, nu iets minder, maar daarvoor zijn we op aanraden van de gyn wel een paar keer naar een therapeut geweest. Het doet toch wel wat met je, dat timen en moeten. :-$


PS: was jij niet een van mijn mede-buzzkills in het topic van de dame die archeloog wilde worden? :-D
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
hahaha ja dat topic van de archeoloog! Jij zit ook in die / een vergelijkbare sector toch? Leuk!

*poef*

Ik heb met Clomid een eisprong (met 50 mg zelf 4 eitjes... OEPS), maar geen regelmatige cyclus, dus nog steeds in de weer met testen etc. Dat maakt het ook lastig om op het juiste moment te seksen.
pergamon wijzigde dit bericht op 11-11-2018 17:33
37.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-poef-

-poef-

Vier eitjes, jemig! Hielden ze dat gedurende de cyclus in de gaten? Bij mijn ziekenhuis krijg ik rond dag 25-30 een echo om de groei van het bms te checken en dan prikken ze progesteron. De kans op meerlingen achten ze bij Clomid te klein om het aantal eicellen tussentijds te controleren, maar ik hoor dat het bij elk ziekenhuis weer anders gaat?
botanietje wijzigde dit bericht op 11-11-2018 19:33
35.96% gewijzigd
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
*poef*

De eerste ronde Clomid hebben ze gecontroleerd om te zien of het aansloeg. In ronde 2 ben ik extra gecontroleerd (omdat ik was teruggezet naar 25mg en ze wouden niet weer 4 eitjes). Vanaf toen ben ik zonder controle verder gegaan, maar er is nu al aangekondigd dat ik straks bij de nieuwe medicatie meer onder controle zal staan. Vind ik eigenlijk wel prettig, met die ovulatietesten vind ik het altijd een gefriemel.

Ik PM je even!
pergamon wijzigde dit bericht op 11-11-2018 21:32
16.93% gewijzigd
Hier is mijn leeftijd niet zo'n punt nog ik ben 27. Vriend is wel al wat ouder. Hij is 36
Bij mijn vriend is het zaad ook goed gelukkig

Ik heb vier rondes 50mg clomid gebruikt waarvan bij twee een follikelmeting is gedaan
Elke keer netjes een eitje
Omdat ik zulke vreselijke hoofdpijn kreeg van de clomid mocht ik nu al overstappen op gonal f en ovitrelle
Eerste ronde gonal f had ik in elk geval dikker baarmoederslijmvlies dan net clomid en een eitje
Nu in de tweede ronde gonal f op dag tien een eitje van 10mm en baarmoederslijm was nog aan de dunne kant. Nu morgen weer terug op meting

Van de gonal f heb ik geen bijwerkingen dat is echt heel fijn. Maar ik moet nu dus wel elke ronde 2 tot 4 keer gemiddeld naar het ziekenhuis

Ik heb nu twee vriendinnen die zwanger zijn. Dat geeft het voor mij mentaal toch zwaarder gemaakt merk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het altijd rot vinden om te lezen dat er zoveel vrouwen in een vergelijkbare situatie zitten. Ik herken je gevoel. Hier eind 2014 begonnen, augustus 2015 zwanger en miskraam, start traject januari 2016, van clomid, naar spuiten naar iui en in mei 2017 zwanger, helaas bevallen met 20 weken en zoontje overleden, na een half jaar verplichte rust weer begonnen met iui en inmiddels is net de eerste ivf mislukt. Het is gewoon een slopend traject. Veel sterkte en succes allemaal... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het verschil eigenlijk dat je met gonal f wel naar het ziekenhuis gaat en met clomid niet?

Hoe ervaar jij het prikken? Ik zie er door omstandigheden onwijs tegenop.

Hier is zo wat iedereen zwanger, sommige selfs al van een tweede en anderen van een relatie die is gestart nadat wij zijn gestart met zwanger worden. Raar en soms inderdaad erg lastig.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
11-11-2018 21:33
Ik blijf het altijd rot vinden om te lezen dat er zoveel vrouwen in een vergelijkbare situatie zitten. Ik herken je gevoel. Hier eind 2014 begonnen, augustus 2015 zwanger en miskraam, start traject januari 2016, van clomid, naar spuiten naar iui en in mei 2017 zwanger, helaas bevallen met 20 weken en zoontje overleden, na een half jaar verplichte rust weer begonnen met iui en inmiddels is net de eerste ivf mislukt. Het is gewoon een slopend traject. Veel sterkte en succes allemaal... :hug:
Jeetje wat heb jij al veel voor je kiezen gehad in dit traject! :hug:
Bij de gonal f injecties moet ik doorspuiten tot mij ei groot genoeg is en dan spuit ik een keer ovitrelle om de eisprong daadwerkelijk te stimuleren
Om dat te bepalen heb om standaard een follikelmeting op dag 10 en dan nog een of twee keer daarna.
Daarbovenop heb ik aan het begin van mij cyclus een echo om te controleren of mijn baarmoederslijm goed afbreekt

Bij clomid was de dosering goed. Daar is toen een ronde controle voor geweest. Tien mijn cyclus ondanks de clomid weer langer werd wilde ze het weer in de gaten houden (daarna overgestapt)

Het prikken zelf heb ik helemaal geen moeite mee. Doet geen pijn en ik vind het niet eng ofzo
Het is alleen niet altijd even handig met afspraken enzo
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
11-11-2018 21:33
Ik blijf het altijd rot vinden om te lezen dat er zoveel vrouwen in een vergelijkbare situatie zitten. Ik herken je gevoel. Hier eind 2014 begonnen, augustus 2015 zwanger en miskraam, start traject januari 2016, van clomid, naar spuiten naar iui en in mei 2017 zwanger, helaas bevallen met 20 weken en zoontje overleden, na een half jaar verplichte rust weer begonnen met iui en inmiddels is net de eerste ivf mislukt. Het is gewoon een slopend traject. Veel sterkte en succes allemaal... :hug:
Wat heftig en verdrietig Daisyliz! Jij ook heel veel sterkte. Hopelijk is het uiteindelijk allemaal ergens goed voor. :hug:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
11-11-2018 21:24

Ik heb nu twee vriendinnen die zwanger zijn. Dat geeft het voor mij mentaal toch zwaarder gemaakt merk ik
Herkenbaar hoor. Het blijft lastig. Bij veel vriendinnen zijn complete gezinnen geboren in de jaren dat wij bezig zijn, en in de familie ook. Zwangeren al. Net als Pergamon zegt: ook stellen die nog niet eens samen waren toen wij al probeerden. Hoe graag ik ze ook mag, hoeveel ik iedereen ook gun, dat moment van ‘Botanietje, ik moet je iets vertellen’ doet elke keer pijn. De een is er beter/subtieler in dan de ander, dat wel.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik gun het mijn vriendinnen ook zeker. Ik wens het niemand toe dat je zo lang moet wachten op een kindje
Maar ja ik wil het echt heel graag, dus dan maar via deze weg

Dit is voor mij de eerste keer geweest dat er mensen zo dicht bij mij zwanger zijn geraakt. Dat is harder aangekomen dan verwacht.
Ik probeer voor mijzelf nu toch een manier te vinden om mij oké te voelen. Want dit kan zomaar vaker voor gaan komen ben ik bang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven