Wachten met zwanger worden 2019

12-11-2018 20:06 199 berichten
GESLOTEN

Het nieuwe topic:
zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... ges/462178

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 13:24
42.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou leuk zijn als dit topic gaat lopen.

Tabel lijkt me handig, maar ik weet niet hoe je dat moet maken
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:41
99.91% gewijzigd
Nou Pinda, t wordt jij en ik :rofl: !
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik wil ook graag meeschrijven. :)

Sinds ik ongeveer 3 jaar geleden ben gaan samenwonen met mijn vriend, ben ik er veel mee bezig geweest. Al denk ik dat het in het begin voornamelijk kwam omdat ik me wat alleen voelde.. dat is natuurlijk nooit een goede basis voor een kind, haha! Maar het kwam voornamelijk omdat ik naar zijn land ben verhuisd, waardoor ik mijn familie en vrienden heb moeten achterlaten.

Rationeel gezien weet ik dat we nog even moeten wachten. Mijn vriend is bijna klaar met zijn deeltijd studie, is 3 jaar jonger dan ik en wil nu nog heel graag samen genieten en reizen. De afgelopen 2 jaar hebben veel in het teken gestaan van studeren en werken. Dus niet heel veel tijd om leuke dingen te doen samen.

Inmiddels kan hij ook wat meer in de toekomst kijken en zullen we, zoals het nu staat, in het voorjaar van 2020 gaan starten! Ik vind het al enorm fijn dat we het er nu over kunnen hebben samen, aangezien het eerst nogal een ver van zijn bed show was.

Het lijkt me fijn om er hier met jullie over te kunnen praten!
Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
12-11-2018 21:51
Nou Pinda, t wordt jij en ik :rofl: !
haha nou inmiddels al met drie!

wij wachten omdat we nog kort samen zijn, 1 jaar. In de zomer van 2020 willen we trouwen, daarvoor zal het sowieso wel niet gebeuren. Mijn vriend heeft als voornaamste reden dat we elkaar nog veel beter moeten leren kennen en hij heeft ook wel gelijk. We hebben op zich geen eisen als koophuis of bepaalde carriere stappen die eerst gedaan moeten worden. In mijn beroep is het altijd onhandig om een kind te krijgen, dus daar kan ik onmogelijk rekening mee houden. Dat moet je op een gegeven moment maar gewoon doen. Hij wil graag nog naar een baan die hij qua tijd meer zelf kan invullen zodat we de zorg eerlijk(er) kunnen verdelen. Dat zou ik ook fijn vinden want dan komt mijn carriere minder in het gedrang. Nu zou ik wel kunnen stoppen met werken zowat. Ik zou het leuk vinden voor hem als hij een stap verder in zijn ambitie is, gevoelsmatig lijkt hij het nodig te hebben daar nog een ontwikkeling in door te maken voor er ruimte is voor focus op andere dingen. Maar financieel gezien zijn er ook nu al geen bezwaren.

Mijn reden voor ongeduld is dat ik helaas enige hormonale euvels van mijn moeder heb geërfd dus er is een grote kans op moeilijke vruchtbaarheid. Om die reden wil en wil ik eigenlijk niet pas op mijn 34/35e beginnen met proberen. Mijn vriend snapt dit heel goed, maar schrok er ook wel van toen hij zich realiseerde dat ik als vrouw gewoonweg te maken heb met tijdsdruk wat vruchtbaarheid betreft. We zijn in zijn hoofd afentoe nog tien jaar jonger geloof ik. Ik ben 30 en hij 33. Hij twijfelt ook wel aan zijn geschiktheid voor het vaderschap nog, hij is bang dat hij de patronen van zijn vader gaat herhalen (niet zo'n fijne relatie daarmee). Hij wil het wel graag. Ik twijfel er niet aan dat wij samen de verantwoordelijkheid voor het ouderschap kunnen dragen. Wel moet ik sommige dingen nog leren van het 'in een langdurige relatie' zijn. Ik heb daar nooit op geoefend, dat heb ik bewaard tot ik degene had gevonden waarmee ik alles wilde. Wat dat betreft moet onze relatie nog een volgende fase in. Daar ben ik me wel bewust van. maar tegelijkertijd heb ik soms zo'n wild gevoel van: ik heb m eindelijk gevonden, heb geen zin meer om rustig aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh. Ik rammel ook al een tijdje!

Zijn al bijna 5 jaar in een relatie en wonen bijna twee jaar samen. Hij wilt graag eerst trouwen en we hopen binnenkort dan ook een locatie te vinden en eind 2019 te trouwen.

Ik voel mij er echt klaar voor (ben nu 30). Hij moet nog enigzins aan het idee wennen, maar begint overduidelijk ook al een beetje te rammelen! :hihi: Het liefst zou ik nu al beginnen, zijn moeder zou ook dolgraag al zien dat ik zwanger wordt. Maar ik weet dat ik nog even moet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dit topic. Hier nog iemand die flink rammelt sinds een jaar! Wij zijn 8 jaar samen en hebben al een tijd samen gewoond. We zijn nu opzoek naar een andere koopwoning als dat zover is en we zijn daar weer gesetteld dan willen we graag beginnen en hopelijk is het ons gegunt!

Tegen die tijd ben ik 26 en vriend 28. Vriend vind het nog een eng idee maar wilt het wel heel graag. En ik? Ik heb straks nog een rondje over de babykleding afdeling gelopen :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik rammel ook hè Fee, dus je mag mij altijd appen :)
Wel grappig als dit topic weer leven krijgt maar ik schrijf maar niet mee denk ik :P ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Féline: ik vind jou verhaal droevig om te lezen :-( .. als je al zes jaar aan het wachten bent en nu nog 2 jaar moet wachten om te proberen. Terwijl jullie al lang samen zijn, een mooie leeftijd hebben en verder goede omstandigheden lijken te hebben om eraan te beginnen. Weet je zeker dat je partner wel echt kinderen wil? Ik wil niets insinueren want ik ken hem niet natuurlijk maar ik ken iemand waarbij het zo liep en die partner bleef maar redenen vinden om het uit te stellen.. en dan weer een nieuwe reden (bv ook een trouw met een lange verloving). Hoop voor jou dat dit niet het geval zou zijn!
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:41
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven!
Reden om te wachten: we willen nog wat langer genieten van tijd met zijn tweeën (drieën als je ons verwende hondje meetelt en dat doe ik ;) ) voordat we aan het hoofdstuk kinderen gaan beginnen. Man en ik zijn nu zeven jaar samen, waarvan een jaar getrouwd en we hebben het vaker over kinderen gehad. Maar sinds een paar maanden lijken kinderen geen idee meer voor "ooit ergens ver weg" en hebben we besloten er voor te gaan in oktober 2019. Het zou in principe nu al kunnen. We hebben allebei een leuke baan met een vast contract, mooi koophuis en we hebben het nooit zo stabiel gehad als nu. Voorheen hadden we onze studies, een klein huurhuisje waar we de hoofdprijs voor betaalden, bijbanen en nooit tijd of geld voor leuke dingen samen. Nu is dat eindelijk wel het geval sinds een jaar en we willen er nog even van genieten dat we de vrijheid hebben om te doen wat we willen voordat kinderen in beeld komen.
Maar met vlagen heb ik geen geduld meer en wil ik nu nu NU kinderen. :-D
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
happy new topic! (al ben ik er nog niet helemaal uit of ik er happy mee ben of niet).

Net zoals Feline schrijf ik al een tijdje mee in de wachten topics (al heb ik niet altijd bij wachtenwachten meegeschreven maar ook bij de rammelaars). De kinderwens is er sinds we zijn gaan samenwonen (ik schat in 2012?). Maar de rammels gaan hard op en neer. Toen we gingen samenwonen studeerden we beide nog, de studie afronden was voor mij de minimale eis (naast werk en een groot genoeg huis). Vriend heeft altijd wel aangegeven een kinderwens te hebben maar voor de toekomst. Mijn ouders hebben laat kinderen gekregen (na 35), gevoelsmatig wil ik niet zo lang wachten.

Inmiddels ben ik alweer bijna 4 (5?) jaar afgestudeerd maar de afgelopen jaren waren een achtbaan. We hebben beide een mooie baan, zijn recent getrouwd en na een geweldig huurhuis hebben we sinds kort een koophuis. Tegelijkertijd zijn in deze jaren eerst mijn schoonbroer en ongeveer een jaar geleden mijn moeder overleden. Kortom een emotionele rollercoaster.

Inmiddels merk ik dat ik, en mijn vriend, er steeds meer aan toe zijn. Mijn rammels overheersen mijn gedachten regelmatig. (Het volgende heb ik ook al in het vorige topic genoemd). Ik vond het zo lastig toen mijn anticonceptie lastig te verkrijgen was bij de apotheek, waarvoor deed ik al die moeite? Tegelijkertijd wil ik dat mijn vriend er ook volledig aan toe is, en als ik zo aftast is dat bijna zo. Ik heb geen idee wanneer we beginnen, schat in dat dat in ieder geval nog 6-12 maanden zal duren maar geen 3-5 jaar meer en dat voelt al fijn. Ik en vriend zijn overigens 27.

@Pigwidgeon, wat fijn dat je een moment hebt om naar uit te kijken. Waarom hebben jullie uiteindelijk voor oktober 2019 gekozen?

@lucky, is het een lastige regio waar jullie een koopwoning zoeken?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@neweve We hebben al samen gewoond, koopwoning maar waren daar beide niet gelukkig het was het gewoon net niet. Huis te koop gezet met de gedachten het rustig te verkopen en op zoek te gaan naar een andere woning. Uit eindelijk huis binnen 2 dagen verkocht met overwaarde dus dat was wel de kans om het dan maar meteen goed te verkopen. Nu wonen we dus weer even thuis.

2 maanden geleden was de woning markt gekke huis hier, nu valt het mee met de woningen die te koop komen te staan en daar word dan ook de hoofdprijs voor betaald. We hebben aardig wat om te besteden maar toch willen we het wel graag verbouwen naar onze smaak en meteen perfect hebben. Vandaag weer een bod gedaan op een woning waar ik wel erg verliefd op ben dus weer even afwachten.

We hebben altijd een kinderwens gehad alleen net zoals jou heb ik veel last van mijn anticonceptie waarvan ik denk waarom voor even nog door zetten? Ik wil die troep liever nu al mijn lichaam uit naar ik wil wel graag zekerheid van een eigen woning. En vriend wilt wel graag maar vind het nog een eng idee. Wist tot 2 maanden terug ook niet dat mijn gevoel hierin zo erg was al. Totdat ik niet ongesteld werd en een test moest doen en toch eigenlijk wel ontzettend teleurgesteld was dat ik niet zwanger was. Huilend gezegd dat ik toch wel erge rammelende eierstokken heb en zo graag verder wil met onze toekomst.
Petal89 schreef:
12-11-2018 22:06
Hallo! Ik wil ook graag meeschrijven. :)

Sinds ik ongeveer 3 jaar geleden ben gaan samenwonen met mijn vriend, ben ik er veel mee bezig geweest. Al denk ik dat het in het begin voornamelijk kwam omdat ik me wat alleen voelde.. dat is natuurlijk nooit een goede basis voor een kind, haha! Maar het kwam voornamelijk omdat ik naar zijn land ben verhuisd, waardoor ik mijn familie en vrienden heb moeten achterlaten.

Wat een dappere beslissing! Moest je heel ver weg? Sprak je de taal al?

Rationeel gezien weet ik dat we nog even moeten wachten. Mijn vriend is bijna klaar met zijn deeltijd studie, is 3 jaar jonger dan ik en wil nu nog heel graag samen genieten en reizen. De afgelopen 2 jaar hebben veel in het teken gestaan van studeren en werken. Dus niet heel veel tijd om leuke dingen te doen samen.



Inmiddels kan hij ook wat meer in de toekomst kijken en zullen we, zoals het nu staat, in het voorjaar van 2020 gaan starten! Ik vind het al enorm fijn dat we het er nu over kunnen hebben samen, aangezien het eerst nogal een ver van zijn bed show was.

Ohh ja heel herkenbaar! Wij hebben ook lang moeten wachten op ruimere tijden. Daar nu al wel 2 jaar van kunnen genieten.

Het lijkt me fijn om er hier met jullie over te kunnen praten!
Groetjes!
Pinda-Kaas schreef:
12-11-2018 23:03
haha nou inmiddels al met drie!

wij wachten omdat we nog kort samen zijn, 1 jaar. In de zomer van 2020 willen we trouwen, daarvoor zal het sowieso wel niet gebeuren. Mijn vriend heeft als voornaamste reden dat we elkaar nog veel beter moeten leren kennen en hij heeft ook wel gelijk. We hebben op zich geen eisen als koophuis of bepaalde carriere stappen die eerst gedaan moeten worden. In mijn beroep is het altijd onhandig om een kind te krijgen, dus daar kan ik onmogelijk rekening mee houden. Dat moet je op een gegeven moment maar gewoon doen. Hij wil graag nog naar een baan die hij qua tijd meer zelf kan invullen zodat we de zorg eerlijk(er) kunnen verdelen. Dat zou ik ook fijn vinden want dan komt mijn carriere minder in het gedrang. Nu zou ik wel kunnen stoppen met werken zowat. Ik zou het leuk vinden voor hem als hij een stap verder in zijn ambitie is, gevoelsmatig lijkt hij het nodig te hebben daar nog een ontwikkeling in door te maken voor er ruimte is voor focus op andere dingen. Maar financieel gezien zijn er ook nu al geen bezwaren.

Ben nu wel heel benieuwd wat voor een jij doet Pinda! Carrière technisch zou voor mij over 6mnd perfect zijn. Maar ja dat huwelijk he ;-D .

Mijn reden voor ongeduld is dat ik helaas enige hormonale euvels van mijn moeder heb geërfd dus er is een grote kans op moeilijke vruchtbaarheid.

Wat shit! Hoe weet je dat? Welke euvels zijn het? POF?

Om die reden wil en wil ik eigenlijk niet pas op mijn 34/35e beginnen met proberen. Mijn vriend snapt dit heel goed, maar schrok er ook wel van toen hij zich realiseerde dat ik als vrouw gewoonweg te maken heb met tijdsdruk wat vruchtbaarheid betreft.

Dat zien mannen wel vaker anders he. Feliman had ook geen enkele twijfel totdat 1 van zijn beste vrienden tegen vruchtbaarheidsproblemen aan liep. Zwanger worden duurde 1.5 jaar en vervolgens volgde er een miskraam. Nu staat Feliman iets meer met zijn benen op de grond. Ook het feit dat voor een kind gaat betekent dat het er pas 1-2 jaar later echt IS: gemiddeld 6 maanden proberen, 9 maanden zwanger...

We zijn in zijn hoofd afentoe nog tien jaar jonger geloof ik. Ik ben 30 en hij 33. Hij twijfelt ook wel aan zijn geschiktheid voor het vaderschap nog, hij is bang dat hij de patronen van zijn vader gaat herhalen (niet zo'n fijne relatie daarmee). Hij wil het wel graag. Ik twijfel er niet aan dat wij samen de verantwoordelijkheid voor het ouderschap kunnen dragen. Wel moet ik sommige dingen nog leren van het 'in een langdurige relatie' zijn. Ik heb daar nooit op geoefend, dat heb ik bewaard tot ik degene had gevonden waarmee ik alles wilde. Wat dat betreft moet onze relatie nog een volgende fase in. Daar ben ik me wel bewust van. maar tegelijkertijd heb ik soms zo'n wild gevoel van: ik heb m eindelijk gevonden, heb geen zin meer om rustig aan te doen.
Wat houdt financieel geen bezwaren voor jullie allemaal in? Mijn vriend wil het liefst 10.000 op de bank alvorens er een baby komt. En dat het liefst na huwelijk en koophuis. In deze tijd lijkt me dat niet meer te doen. Dan zouden we nu minstens 50.000 moeten hebben.
MissBeany schreef:
12-11-2018 23:27
Ooooh. Ik rammel ook al een tijdje!

Zijn al bijna 5 jaar in een relatie en wonen bijna twee jaar samen. Hij wilt graag eerst trouwen en we hopen binnenkort dan ook een locatie te vinden en eind 2019 te trouwen.

Ik voel mij er echt klaar voor (ben nu 30). Hij moet nog enigzins aan het idee wennen, maar begint overduidelijk ook al een beetje te rammelen! :hihi: Het liefst zou ik nu al beginnen, zijn moeder zou ook dolgraag al zien dat ik zwanger wordt. Maar ik weet dat ik nog even moet wachten.
Eind 2019 is nog een jaartje! Dat kun je vast volhouden haha. Zou je zwanger willen trouwen?
lux- schreef:
12-11-2018 23:44
Ik rammel ook hè Fee, dus je mag mij altijd appen :)
Wel grappig als dit topic weer leven krijgt maar ik schrijf maar niet mee denk ik :P ;-D
<3
Pigwidgeon_ schreef:
14-11-2018 16:25
Ik wil ook graag meeschrijven!
Reden om te wachten: we willen nog wat langer genieten van tijd met zijn tweeën (drieën als je ons verwende hondje meetelt en dat doe ik ;) ) voordat we aan het hoofdstuk kinderen gaan beginnen. Man en ik zijn nu zeven jaar samen, waarvan een jaar getrouwd en we hebben het vaker over kinderen gehad. Maar sinds een paar maanden lijken kinderen geen idee meer voor "ooit ergens ver weg" en hebben we besloten er voor te gaan in oktober 2019. Het zou in principe nu al kunnen. We hebben allebei een leuke baan met een vast contract, mooi koophuis en we hebben het nooit zo stabiel gehad als nu. Voorheen hadden we onze studies, een klein huurhuisje waar we de hoofdprijs voor betaalden, bijbanen en nooit tijd of geld voor leuke dingen samen. Nu is dat eindelijk wel het geval sinds een jaar en we willen er nog even van genieten dat we de vrijheid hebben om te doen wat we willen voordat kinderen in beeld komen.
Maar met vlagen heb ik geen geduld meer en wil ik nu nu NU kinderen. :-D
Wat heerlijk dat je alles zo op orde hebt. Ik weet niet of ik dan echt nog zou kunnen wachten. Knap hoor!
Alle reacties Link kopieren
@AC, ik heb nu een pil waar ik tevreden over ben. Helaas is het een van de soorten die slecht verkrijgbaar is. De vorige zorgde voor een hormonale onbalans, waardoor ik om alles moest huilen. Ik heb nu nog voor 8 maanden, maar als het dan nog steeds lastig te krijgen is denk ik niet dat ik een andere pil ga proberen.

@Feline, waarom is eerst trouwen voor jullie belangrijk? / Als het echt om het papiertje gaat kan dat natuurlijk ook over 2 weken op het gemeentehuis. Lastig hè die checkboxen, wanneer. Is het genoeg en wanneer laat je dingen gaan? (En ik vind het nog lastiger op de momenten dat ik enorm rammel, dan wil ik het liefst alles opgeven en gelijk starten).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het enorm spannend om te verhuizen. Had me enorm voorbereid, maar had het sociale aspect nogal onderschat. Hoe moeilijk het was om familie en vrienden achter te laten en een heel nieuw sociaal netwerk op te bouwen. Het heeft echt wel even geduurd, maar nu voelt dit wel echt als mijn 2e thuis! Haha! Ik woon overigens in de UK. Dus qua taal viel het geluklig wel mee!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat we allemaal binnen de komende 1-2 jaar zullen beginnen (als alles goed gaat).

Zijn er dames hier die al van te voren stoppen met de anticonceptie?
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:41
98.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
17-11-2018 18:26
Ik ben niet gestopt, maar wel recentelijk overgestapt op een koperspiraal met dezelfde gedachte; Alvast een cyclus en regelmaat.
Dat was ook mijn intentie. Sinds ik aan de overkant van de plas woon was het al drama met mijn pil. Ik heb inmiddels 3 verschillende pillen gekregen, maar mijn hormonen gaan nog steeds alle kanten op. Ik wilde overstappen op een koperspiraal, maar dat was zo'n drama dat de dokter hem er na 3 uur weer heeft uitgehaald! Voor mij nooit weer! Inmiddels weer terug naar die ellendige pil..
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:41
98.88% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven