Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:


Tot snel!


NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen zaterdag positief getest! Het wordt ons tweede kindje. :)

Net als bij onze eerste zwangerschap was het bij de eerste poging raak! We zijn ontzettend blij, maar ook is het weer heel erg spannend.

De eerste afspraak staat gepland op 12 december.

Het lijkt me ontzettend leuk om met dames die rond dezelfde datum uitgerekend zijn - de tweede helft van juli - te kunnen kletsen.

Graag tot snel!

Groetjes,

Antje
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik lees al een hele tijd mee op het forum maar heb nu ook een account aangemaakt.

Wij weten ook net dat we zwanger zijn van ons 2e kindje. Maandag een positieve CB test maar eigenlijk had ik vrijdag al een vermoeden aangezien ik misselijk werd in de broodjeszaak van al de geuren. :-D Ik ben (vermoedelijk) uitgerekend voor 24 juli.

Bij ons heeft het iets langer geduurd dan bij nr 1 maar aangezien het in ronde 5 prijs was, mogen we echt niet klagen...

Hoe oud is jullie eerste kindje? Ons zoontje is bijna 1,5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hola meiden, ik vind het ook leuk om met jullie mee te schrijven!
Wat leuk dat het jullie tweede kindje wordt. Gefeliciteerd!!
Beide vlot zwanger zeg :flirting:
Het wordt ons eerste kindje samen, vriend heeft al een dochter uit een vorig huwelijk.
Ik vind het heel spannend en voel mij met vlagen onzeker. In feb zwanger en tijdens de echo in april zagen we dat het helaas een leeg vruchtzakje was.
Afgelopen zaterdag, 4 dagen na nod positief getest. Dag na nod was die negatief en ik dacht dat het kwam door de griep, menstruatie bleef maar uit.
Vanochtend de clearblue gedaan, vond het spannend. Die gaf 2-3 weken aan.

Lijkt mij dus fijn om de bevestiging van symtomen te voelen Cas, zoals die misselijkheid. ik voel dus vrij weinig..
Gister wel hele dag boeren, oeps, en wel wat opgezette buik en af en toe licht gevoel in baarmoeder.

Antje, heb jij flink last van symtomen?

Kan iemand de tabel voor mij invullen?
Moos, 30/33, uitgerekend 18 juli.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Mag ik meeschrijven? :cheer2:
Ik heb op 11 September een miskraam gehad helaas. Op 10 Oktober heb ik weer een normale menstruatie gehad maar heb ik tijdens mijn menstruatie nog steeds positief getest.. O_O Ik heb daarna op 5 November weer getest en verwachtte ik eindelijk weer een witte test te zien. Bam, nog steeds een streepje. :|

Oftewel ik snapte er helemaal niks meer van en heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis. Zij vertelde me dat ik het even een weekje aan moest kijken aangezien het nog erg vroeg was. Prima, dus ik doe dat en ik testte om de dag en mijn testjes werden donkerder en donkerder. Aangezien ik een risico patient ben voor trombose moet ik perce aan medicatie beginnen zodra ik weer zwanger ben dus had ik mijn bevestiging nodig.

Afgelopen Maandag bij de huisarts geweest, die kon niks met zekerheid zeggen dus had ze me doorverwezen naar het ziekenhuis waar ik afgelopen Dinsdag een bloed test + echo kreeg. Een verschrikkelijke dag gehad want schijnbaar zag het er niet goed uit en konden ze me niet vertellen of het nou een nieuwe zwangerschap is, nog restweefsel van mijn vorige miskraam is of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. @( Mijn HCG waarde was 740.

Aangezien we het echt moeten weten ivm met medicatie mocht ik vandaag weer langskomen om een bloedtest te doen en kreeg ik weer een echo. Mijn HCG waarde is dik verdubbel naar 1800 en had de gynaecoloog het vruchtzakje gevonden! Alles komt overeen met ongeveer 5 weken. Volgens mijn berekening klopt dit dus! Ik heb dus goedkeuring gekregen om met de medicatie te gaan beginnen wat dus inhoud dat ik echt zwanger ben! :)

Aangezien ik een '''risico''' patient ben en al eerder een miskraam gehad heb willen ze me wat actiever volgen en mag ik volgende week weer terug voor een bloedtest en een echo.

In ieder geval, super lang verhaal en om het even kort te houden: ik ga lekker met jullie meeschrijven! ;) Hoe voelen jullie je dames?
Ik heb tot nu toe alleen last van eetbuien en krampjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal lacer, vooral die onduidelijkheid wat het nou precies was.
Maar wat fijn, een mooie nieuwe zwangerschap! En zo snel!
Verdrietig dat je ook een miskraam achter de rug hebt, maakt het je nu onzeker?
Hopelijk kan je al een beetje genieten!
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
15-11-2018 17:59
Wat een verhaal lacer, vooral die onduidelijkheid wat het nou precies was.
Maar wat fijn, een mooie nieuwe zwangerschap! En zo snel!
Verdrietig dat je ook een miskraam achter de rug hebt, maakt het je nu onzeker?
Hopelijk kan je al een beetje genieten!

1e poging meteen zwanger, helaas had het vruchtje geen hartslagje..
2e poging ging ook inderdaad erg vlot! Ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel gehoopt had, maar niet had verwacht.

Ik ben vrij onzeker en tot nu toe voel ik me nog niet echt zwanger (op de vreetbuien en krampen na dan)
Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook enorm veel last van zere borsten, misselijkheid (niet spugen) en vermoeidheid.

Misschien komt het nog.. :roll:

Hoe voel jij je? Jij hebt helaas ook een miskraam gehad. Je zult ook wel onzeker zijn of niet?
Alle reacties Link kopieren
cas_3 schreef:
15-11-2018 11:58
Hoe oud is jullie eerste kindje? Ons zoontje is bijna 1,5 jaar.
Ons zoontje is ook bijna 1,5 jaar! Wat toevallig!

@Moos ik heb al redelijk wat symptomen. Gevoelige borsten, af en toe misselijk, trekkend gevoel bij de banden en regelmatig erg moe. Dit is precies hetzelfde als bij mijn eerste kindje (helaas ;) ), dus erg herkenbaar.

@lacer Wat heftig zeg! En spannend! Bijzonder dat je zo snel al weer zwanger bent! Valt er volgende week al wat meer te zien denk je?
Alle reacties Link kopieren
Antje18 schreef:
15-11-2018 18:59
Ons zoontje is ook bijna 1,5 jaar! Wat toevallig!

@Moos ik heb al redelijk wat symptomen. Gevoelige borsten, af en toe misselijk, trekkend gevoel bij de banden en regelmatig erg moe. Dit is precies hetzelfde als bij mijn eerste kindje (helaas ;) ), dus erg herkenbaar.

@lacer Wat heftig zeg! En spannend! Bijzonder dat je zo snel al weer zwanger bent! Valt er volgende week al wat meer te zien denk je?

Geen idee, ik had ooit ergens gelezen dat aan het einde van week 5 het hartje begint te kloppen en soms al zichtbaar kan zijn op een echo. Ik pin me er niet teveel aan vast maar het zou fantastisch zijn aangezien ik de vorige keer helemaal geen hartje heb gezien!
Hi meiden gefeliciteerd allemaal! Ik heb 1,5 week geleden al getest (noujaaaa heel veel getest!) want het was best onwerkelijk om weer zwanger te zijn.

Bijna anderhalf jaar terug een missed abortion en daarna asherman waardoor ik vorig jaar een aantal x behandeld moest worden in het ziekenhuis.

In het voorjaar kregen we weer groen licht om te proberen en toen... Steeds maar niet zwanger.

Cliché of niet toen ik het na 6 maanden had losgelaten en weer supergoed in m'n vel zat, nu dus zwanger!

Mega onzeker want vorige x ook totaal geen tekenen gehad van miskraam dus ik zie erg op tegen de 1e echo. Bewust gepland als ik al 8,5week zwanger ben op 7 december. Dan is het maar gelijk zeker of het wat is...

Ik ben denk ik uitgerekend op 15/16 juli. Ben 30 jaar en mijn man 31. Het is onze 1e. Zowel man als ik zitten totaal niet op een roze wolk en doen eigenlijk net of er niets aan de hand is. Gelukkig gaan we ook toevallig een week op vakantie dus hopelijk is het zo 7 december!

Hoop middels dit forum toch 'blijer' te worden door jullie positiviteit! :-)
Alle reacties Link kopieren
Noonootje, yessss wat fijn is dat toch hè, om eindelijk weer die positieve test in handen te hebben.
Heftig wat jullie al hebben meegemaakt.
En herken wat je zegt, totaal niks door hebben en bij die eerste echo horen dat het niet goed zit. Zo verdrietig.

Hoop zo op een goede echo voor ons allemaal! Wat fijn dat je lekker met vakantie gaat, waar gaan jullie heen?
Hoe is het met jouw symptomen?

Lacer, voel mij ook nog niet echt zwanger, al begint het iets meer te komen. Bij veel vrouwen komt het ook wat meer rond 6 weken. Hopelijk mag je volgende week al iets zien!
Alle reacties Link kopieren
Goh heftig dat jullie allemaal al een miskraam hebben gehad. Hopelijk gaat het nu bij ons allemaal goed...

Ik heb nog niet zoveel symptomen. In de namiddag voel ik me een beetje misselijk maar op zich valt het nog goed mee.

Maandag ga ik bloed laten nemen bij de huisarts voor de definitieve bevestiging dat ik zwanger ben en nadien bel ik naar de gynaecoloog voor een afspraak. (Ik ben van België dus hier loopt het iets anders dan in NL)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Mag ik ook meeschrijven?

Wat een mooie en ook heftige verhalen zeg! In ieder geval van harte allemaal 😄

Ik heb zondag voor het eerst positief getest. Vrijdag was m’n NOD maar toen testte ik nog negatief. Mn ei was dan denk ik iets later dan verwacht. Ik ga nu uit van 19 juli als uitgerekende datum. Heb 7 december de eerste afspraak en echo bij de verloskundige.

Voor ons is het de tweede. Onze dochter is in april 2017 geboren, dus ruim 1,5 jaar nu. Mijn vorige zwangerschap ging niet zonder slag of stoot. Ik kreeg eerst een miskraam en vervolgens werd ik maar niet zwanger. Ik bleek pcos te hebben en ben na twee jaar zwanger geworden door hormonen te spuiten.

Ik was daarom nu wel een beetje huiverig voor hoe lang het nu zou duren. Gelukkig is mn cyclus weer zelf normaal geworden en ben ik na 3 normale cycli weer zwanger geworden!

Ik geloof het nog steeds niet helemaal, want merk er eigenlijk niks van. Alleen de zwangerschapstest liegt niet denk ik haha.

Vinden jullie de eerste weken tot de afspraak bij de verloskundige ook zo spannend?
Alle reacties Link kopieren
Cas, wil je de bloedtest voor de zekerheid of is dat wat meer gebruikelijk?

Hebben jullie ook de clearblue gedaan?

Welkom love! Gefeliciteerd met je zwangerschap meis.
Wat fijn dat het nu na drie rondes al raak was, heb je wel hormonen moeten gebruiken?

Wat komen die verdrietige miskramen toch veel voor, wens ons allemaal zo een gezonde zwangerschap.

Ik lees dat meerdere nog niet echt flinke symptomen hebben, stelt mij iets gerust. Hoor altijd dat vrouwen al hele pijnlijke borsten hebben, hoop er steeds mee wakker te worden.

Merk wel dat ik de afgelopen dagen vroeg in ochtend wakker word en dan voel ik licht iets in mn baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik schrijf eigenlijk al mee in het andere topic - eerste helft van juli. Volgens mij berekeningen ben ik ook 13 juli uitgerekend, maar het andere topic is erg vol en druk (15 personen) en ik kan dat niet allemaal volgen. Vinden jullie het goed als ik me bij jullie aansluit?

Mijn naam is Dame en ik ben 27 jaar, mijn partner is 30 jaar en we zijn zo'n 6,5 jaar samen. Dit wordt ons eerste kindje en het was sneller raak dan we hadden verwacht, maar we zijn er zo blij mee! 4 december hebben we de eerste echo en als dat goed is vertellen we het de familie de dag erna. De vrienden en de rest van de wereld willen we het pas vertellen na de 12 weken echo (denk en hoop dat deze net voor het einde van het jaar kan plaatsvinden). Ik heb niet zoveel klachten tot noch toe, wel last van vermoeidheid en mijn darmen, maar denk dat ik nog niet mag klagen.

Als jullie het goed vinden dat ik meeschrijf, ga ik zo even iedereen z'n post lezen en reageren!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dame, natuurlijk ben je welkom om hier mee te schrijven!
Spannend die eerste echo, ik ga hem zo maar eens inplannen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gebeurt het wel vaak dat je eerst een bloedtest doet alvorens je naar de gynaecoloog gaat. Ikzelf neem ook geen B12 op dus moet hier 3maandelijke een inspuiting voor krijgen. Ik laat dus regelmatig mijn bloed controleren of er geen tekorten zijn.

Wij hebben de clearblue gedaan met wekenindicator maar ik had vooraf al eentje van het kruidvat en de action gedaan. :-D

Moos, symptomen zijn heel verschillend per persoon dus probeer je daar niet te druk in te maken. De vorige keer heb ik nl. nooit pijnlijke borsten gehad.

Welkom Dame & Loves! Ik denk dat wij het met kerst gaan vertellen aan de familie en vrienden. Ik ben momenteel aan het denken om het adhv een kerstkaart te doen.

Als ik jullie zo hoor moet ik me echt inhouden om niet te bellen naar het ziekenhuis voor een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
@moos: dit keer gelukkig geen hormonen. M’n cyclus is na het stoppen met de pil en de borstvoeding vanzelf weer op gang gekomen. Scheelde een hoop tijd en stress!

Gefeliciteerd Dame!

@cas: Leuk idee om het met een kerstkaart te doen! Wij willen het de ouders ook met kerst vertellen. Waarschijnlijk door onze dochter met een shirt met leuke veelzeggende tekst. Pas in het nieuwe jaar de rest. Eerst maar eens de echo afwachten ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames! wat spannend allemaal ! Vandaag toch vaker last gehad van een ''opgeblazen'' gevoel. :) Bij mij weten een aantal collega's het al. (Zie teamleiders & baas). Dit heb ik met een reden gedaan ivm het vaker bezoeken van het ziekenhuis. Zo weten ze in ieder geval wat er rondspeelt. ;-)) Mijn (schoon)ouders, familie en vrienden weten het nog niet. Als alles goed gaat willen we ze het met kerst gaan vertellen, dan ben ik 11 weken. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven meiden? Ik heb net positief getest ( had niet het idee dat het zo zou zijn, wilde vooral een biertje kunnen drinken ;-) ). Wel heel spannend en zeker gewenst!

Het wordt onze tweede, dochter is bijna 14 maanden oud en, mocht het goed gaan, dan zullen ze 22 maanden schelen.

Op dit moment is de uitgerekende datum 20 juli, maar ik moet zeggen dat ik echt geen idee heb of dit echt zo is.. De vorige keer was ik er veel meer mee bezig, nu is het gewoon in 1x raak.

En nu ben ik gewoon aan het stuiteren, man net maar gebeld ( hij was net op weg naar de voetbal) en ik moet me echt inhouden om mijn moeder niet te bellen ;-) Maar, ik denk dat we nog even wachten tot de eerste echo ( de vorige keer direct verteld, nu hoeft dat nog niet zo van mij).
Gefeliciteerd nieuwe meiden!

@Moos ik ga naar egypte! :sun:

@love wat fijn dat je nu eigenlijk vanzelf ging!

@Chantilly wow echt vers van de pers zal maar zeggen. Je man net gebeld haha vind ik echt grappig!

Ik ben ook blij om te horen dat jullie niet zoveel kwaaltjes hebben. Ik voel eigenlijk niet zoveel. Ik dacht misschien omdat ik er zo nuchter in sta vanwege de omstandigheden.

Maar ik heb wel opgeblazen borsten + je ziet al echt aders. Verder ben ik wel wat moe s'avonds maar komt ook wel omdat ik flink aan het minderen ben met koffie.
Verder wel gek dingetje. Ik ben opeens elke ochtend om 6 uur 's morgens klaarwakker. Soort biologische klok heel raar! :lol:

Onze ouders weten het wel al allemaal. Komt ook omdat ik de week dat ik positief had getest eigenlijk weer een behandeling/controle in het ziekenhuis had. Dat wisten zij natuurlijk dus we moesten anders een rare smoes bedenken waarom we niet zouden zijn geweest. Wel gek om het zo vroeg te vertellen maar ook wel fijn als het straks weer mis zou gaan. Vorige keer wisten zij het ook al voor de 1e echo die niet goed was en dat vond ik wel echt prettig!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames! Leuk dat jullie meeschrijven! :)

@Loves Wat ontzettend fijn dat je zo snel zwanger bent geworden!

@Chantilly Wauw, echt net positief getest! Leuk dat je meeschrijft!

@Dame Gefeliciteerd! :) Had inderdaad al gezien dat het andere topic zo vol zat, dus vandaar dat ik deze heb aangemaakt.

Ik ben zo blij dat het weekend is! Drukke week gehad, en alles valt toch al iets zwaarder. Merk echt dat ik een stuk sneller moe ben. Hebben jullie daar ook al last van?
Alle reacties Link kopieren
@antje @noonootje: hier precies hetzelfde. Rond 9 uur beginnen de oogjes zwaarder te worden, probeer wel pas rond half 11 te slapen en als ik wakker word ben ik ook echt meteen klaarwakker. Normaal draaide ik me nog een keer om, vooral op vrije dagen :biggrin: wel handig want dan heb ik nog letterlijk de hele dag.

Ik weet dat bij mijn vorige zwangerschap ik al rond een uur of 17:00 a 18:00 helemaal op was en even minstens 2 uur bij moest tukken. Stiekem hoop ik dat dat wegblijft want ik vond het wel vervelend voor vriendje lief :A:

Daarnaast voelde ik gisteravond veel gerommel en trekken in mijn buik. Geen pijn, beetje lastig om het uit te leggen. Ik ga er gewoon vanuit dat het gewoon de baarmoeder is die aan het groeien is :roll:

Ik probeer in ieder geval mijn best te doen om hier van te genieten, ook al kijk ik bij iedere wc beurt meteen of er geen bloed in mijn onderbroek/wc papier zit :facepalm: bij mijn vorige zwangerschap wat een miskraam was had ik hier ook geen last van, dat wilt dus niks zeggen maar ik heb ontzettend veel last van witte afscheiding :-[
Alle reacties Link kopieren
Nanoontje, wat heerlijk Egypte! Geniet onwijs van de zon, want die schijnt daar nu volop volgens mij?

Lacer, hoe gaat het vandaag met het trekkende gevoel in je buik?
Precies wat je zegt, waarschijnlijk is je baarmoeder juist mooi plaats aan het maken!
Echt afscheiding is juist goed teken, wordt het mooi beschermd.

Chantilly, welkom!
Je moeder niet gebeld Haha? Hoe voel je je?

Ik denk elke ochtend, borsten, laat mij even graag die bevestiging geven dat ze pijn gaan doen maar dat is helaas nog niet. Probeer vertrouwen te hebben maar man wat is het soms lastig.
Afgelopen drie ochtenden ook vroeg wakker en val dan lastig in slaap.
Voel dan ook licht mn baarmoeder.

Fijn weekend meiden
Gaan jullie wat leuks doen?

Nanoontje, ben jij ook zon koffieleut?
Ik drink er nu 2 per dag, jij?

Ik check ook steeds het wc papier, echt man die onzekerheid wat een miskraam teweeg brengt. Wanneer ging het bij jou toen mis?

Antje, lekker bijkomen dit weekend jij!
Hier nog niet echt moe, zitten ook midden in de verhuizing en moet heel veel gedaan worden.
Alle reacties Link kopieren
@moos precies. Witte afscheiding is goed! :) trekkend gevoel en gerommel komt in vlagen, ene keer voel ik niks, ander keer wel wat. Gisteravond was het behoorlijk heftig. Stiekem genoot ik er wel van :biggrin:

Ik kreeg met 8,5 week mijn eerste echo. Toen was er een leeg vruchtzakje te zien. Volgende echo een week later zat er een vruchtje in zonder hartslag. Weer een week in onzekerheid gewacht maar ook toen weer een vruchtje zonder hartslag. Had het toen moeten opwekken met medicatie, ik was ondertussen 10,5 week maar het vruchtje was met 6 weken gestopt met groeien.

Volgende week als ik weer mijn echo krijg ben ik dus 6 weken. Gelukkig heb ik deze week alleen maar korte diensten op het werk, veel met vrienden en ouders gepland dus hopelijk vliegt de tijd snel om!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven