Zorgen laatste weken zwangerschap

18-11-2018 18:20 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer mama's die zich ook zoveel zorgen maken?
Onze kleine man word met een paar dagen gehaald met een keizersnede maar ik ben ontzettend bang dat hij vandaag of morgen ineens niet meer beweegt..
Moet op mijn lichaam vertrouwen maar kan er soms wakker van liggen.
Terwijl elke echo enzovoort de laatste tijd goed was.
Hormonen?

Herkenbaar?
Is het je eerste zwangerschap?
Je bent in de uitzonderlijke positie dat jij al weet wanneer je kindje geboren gaat worden. Dat is een heel onwerkelijk gevoel.,want normaal blijft het toch een beetje een "verrassing" Misschien dat je daardoor angst hebt dat het op het laatst toch nog mis kan gaan.
Vertrouw op jezelf, je kindje en en zh personeel. Het komt vast goed :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je je zoveel (toch onnodige) zorgen maakt! Is daar een reden voor?

Ik wist bij 2 zwangerschappen ook wanneer de geboorte zou plaatsvinden en ik koesterde die buik juist de laatste dagen. Ontspan en geniet.
Ik heb het beide zwangerschappen wel gehad. Met vlagen. (Kinderen zijn er niet vanzelf gekomen en meerdere miskramen gehad)
Niks werkt echt, wat ik deed was een paar keer per dag heel rustig liggen met m'n handen op m'n buik en dan strelen, tegen ze praten en elke dag was een stap dichterbij 'veiligheid'
Verder sprak ik mezelf streng toe, er was geen reden dat m'n kind het ineens 'niet meer zou doen' dus óf ik vertrouwde op m'n kind, m'n lijf en de natuur óf ik maakte mezelf helemaal gek met alle gevolgen van dien.

Zwanger zijn is iets moois maar ook eng, het is je erg kostbaar en gewenst. En omdat je er geen controle op hebt én je hormonen regelmatig een loopje met je kunnen nemen gebeuren er soms gekke dingen met je.

Bespreek het met je partner of vriendin, je moeder en de verloskundige. Hun zullen je vast weer met de voeten op de grond zetten en hebben ook wat lieve en bemoedigende woorden voor je.

Besef je wel dat de zorgen niet voorbij zijn als je bevallen bent, daarom ook mijn advies om het bespreekbaar te maken.

Succes met de laatste loodjes en de voorbereiding op de bevalling en kraamtijd! :hug:
Bij de eerste meer dan de tweede. Inderdaad, je kostbaarste “bezit”. Ik heb toen die laatste weken ook dagen gehad dat ik dacht oh nee, voel ik hem wel genoeg? Ging ik weer hoor richting de vk.
Probeer zo af en toe te relativeren en te ontspannen, het hoort erbij.
Hier twee natuurlijke (gek woord) bevallingen, lijkt me heel gek de datum te weten. Geniet van je buik en de trappeltjes en heel veel succes straks! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven