Uitgerekend augustus 2019

24-11-2018 16:27 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een fijn topic voor de zwangere onder ons uitgerekend augustus 2019.
Naam Leeftijd Uitgerekende datum leeftijd partner Hoeveelste zwangerschap Bijzonderheden
00suus00 30 2-8-19 35 2 PCOS/ clomid geslikt/geplande keizersnede
Haosi 31 5-8-19 1
val89 29 1-8–19 3 2 sterrenkindjes
ahij 33 1-8-19 38 2 PCOS/ 1 miskraam
zot83 35 7-8-19 40 6de zwangerschap,3de kindje Icsi+ECD/geplande keizersnede
00suus00 wijzigde dit bericht op 27-11-2018 09:49
Reden: Tabel
87.07% gewijzigd
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal een tabel aanmaken als jullie dat willen.

Ik heb zelf vrijdag een positieve test gedaan en zal door omstandigheden 10 december als een echo krijgen bij de gynaecoloog.

We hebben al een dochter van 13 maanden en de vorige keer vond ik het heel prettig om gezellig te kletsen hier op het forum.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een account aangemaakt. Normaal lees ik alleen mee, maar nu vind ik het ook fijn om mee te kunnen schrijven. Ik heb vandaag getest en blijk ook zwanger te zijn. Dit wordt ons eerste kindje en we zijn allebei 39, dus al wat ouder.

Ik heb eerst een test van de action gedaan en daarna nog een digitale van cb. Ik ben nu dus 2-3 weken zwanger volgens de cb test. Vorige week ook al een test gedaan van de action, maar die was toen nog negatief.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suus en Dauwtrapper, ik schrijf ook graag mee. Ik heb vrijdag positief getest. We hebben al een zoon van bijna 2,5. Er zit bewust wat meer tijd achter omdat ik bij de eerste een postpartum depressie (PPD) had. Ik heb heel lang geen behoefte gehad aan een tweede.

Suus, dat klinkt heftig van de echo. Wat is de reden of wil je dat liever niet kwijt?

Hebben jullie je al opgegeven voor moeders voor moeders? De vorige keer zaten wij midden in een verhuizing dus heb ik het maar niet gedaan.

Hebben jullie al zwangerschapsklachten/kenmerken? Mijn buik is wat onrustig en heb het idee dat hij ook al aan het uitzetten is. o_o ik had bij de eerste een megagrote buik en het schijnt bij de tweede sneller te gaan dus ben benieuwd hoe lang ik het verborgen kan houden
Alle reacties Link kopieren
Oh en gefeliciteerd beiden! :)
Hai mama’s,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ook ik heb afgelopen week twee keer dik positief getest en durf nu na een vals alarm van vorige maand ook te zeggen dat het nu echt raak is. En het lijkt mij leuk om
Mee te schrijven.

Voor ons zal het een spannende zwangerschap worden omdat we hiervoor twee keer te vroeg geboren zoontjes hebben verloren (17/20 wk). Ook wij hebben daarom 14 dec al onze eerste echo bij de gyneacoloog.

Sorry gelijk heftig verhaal maar dan is dat er ook maar uit. :-O$ Gelukkig staan we er wel positief in en hopen we dat het met extra maatregelen dit keer wel goed komt.

Wat betreft kwaaltjes, af en toe vlaag misselijkheid en last van m’n borsten. En natuurlijk moe :zzz: Haha!

Er zullen zich vast snel nog meer moeders aansluiten. Wat ik de vorige keer met een groep van 20-25 gedaan heb is een fb groep opgezet. Hier kan je berichten vast zetten en ook op elkaar reageren.. stuk overzichterlijker. Mocht er interesse zijn dan doe ik het graag. Heb daar een hele leuke groep aan over gehouden om vanalles mee te delen. Zo niet ook goed, blijven we lekker hier.

Liefs Val.
Alle reacties Link kopieren
Dauwtrapper79 gefeliciteerd! Ik ben fan van de zwangerschapstesten van de action, lekker goedkoop en duidelijk genoeg voor mij.

Fugu, wat een heftig verhaal, ik hoop dat je na deze zwangerschap minder klachten zult hebben.

De vroege echo is omdat zwanger worden niet vanzelf gaat bij mij. Ik heb pcos en heb daarom clomid geslikt. Daar reageer ik niet helaas op zoals normaal. Dus is niet helemaal zeker hoe ver ik ben. Dus dan maar een vroege echo.

Val89 ook zn heftig verhaal, ik duim voor je.De vorige keer had zijn we ook over gestapt naar Facebook, ook leuk met het plaatsen van foto’s en de mogelijkheid tot een besloten groep. Als er meer mensen willen, wil ik zeker mee.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige verhalen allemaal, ik duim voor jullie dat het allemaal goed komt. Ik heb op dit moment helemaal nog geen idee wat me te wachten staat. Net aangemeld bij de verloskundige en ze gaan me bellen, dus ik zie het wel.

Zelf heb ik geen duidelijke verschijnselen, alleen mijn borsten lijken iets groter. :-(
Alle reacties Link kopieren
dubbel
anoniem_379275 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 19:27
Reden: Dubbel
96.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het wordt al een leuk clubje zo :-]

Suus, wat fijn dat het dan is gelukt, heb begrepen dat het best lastig is met PCOS. Was het een moeizaam traject? Leuk toch een vroege echo? Bij mijn verloskundigenpraktijk doen ze het in principe pas met 10 weken, maar kan eventueel ook met 8. Mijn voorkeur gaat uit naar 10 want als de echo dan goed is dan is de kans nog maar heel klein dat het misgaat. De ppd was heftig, maar vergeleken met sommige verhalen hier op het forum had ik echt een milde vorm. Heb veel baat gehad bij therapie en heb nu ook een plan voor als nummer 2 er is. Ik heb er sinds kort ook alle vertrouwen in en zit zelfs nu op een roze wolk :love:

Dauwtrapper, spannend de eerste! Leuk he je aanmelden bij de verloskundige. Ik weet nog goed dat ze me belden bij de eerste en als eerste zeiden gefeliciteerd en toen dacht ik oh ja ik ben zwanger :D Niet blij met dat je borsten iets groter lijken of niet blij met weinig zwangerschapsklachten?

Val, poeh heftig zeg! Hebben ze de oorzaak toen kunnen achterhalen? Lijkt me ook heftig dat je een vrij lange onzekere periode hebt of valt dat mee? Fijn dat je een vroege echo krijgt.

Ik heb tijdens de vorige zwangerschap niet gewerkt omdat we toen in het buitenland woonden. Ben heel benieuwd hoe dat nu zal zijn. Zag eerder ook wel beren op de weg, maar heb nu besloten dat ik gewoon werk zolang het gaat en als het niet gaat dan maar niet. Ik wil ook wat langer verlof opnemen. Jullie hier al ideeën over?

Wanneer gaan jullie het mooie nieuws delen? Wij denk ik met kerst aan de familie en de rest na een goede echo.
fugu wijzigde dit bericht op 25-11-2018 20:11
Reden: typfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Als t me lukt zou ik ook hier graag met jullie meepraten:).Las al wat heftige verhalen hier..

Ik heb 20 nov positief getest en ik denk dat ik begin aug ben uitgerekend. Ik heb al een echo gehad bij de verloskundige, omdat ik absoluut geen idee had hoe ver ik zwanger was. Ben namelijk ivm PCOS zeer onregelmatig. Laatste ongesteldheid was 30 aug. Op de echo was nog niks te zien, behalve dat de baarmoeder zich aan t klaarmaken was, dus dat is op zich positief. Ze dacht rond de 4 weken.

Dit is ons derde kindje. En ondanks PCOS “spontaan” zwanger, net als de andere 2. Wat dat betreft erg geluk gehad. We hebben ook een miskraam gehad, zeer vroeg.

Hoe voelen jullie je? Ik vind t allemaal best spannend en hoop dat het goed blijft gaan.

Kwaaltjes waar ik last van heb:
Grotere borsten
Af en toe gevoelig
Vlagen misselijk
Snachts wakker
Levendige dromen
Zin in pittig oosters eten!

Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig duurde het net als de vorige keer niet zo lang. Ik had een cyclus clomid geslikt om een eisprong op te wekken. Maar dat leek niet te lukken. Dus kreeg ik medicijnen om mijn menstruatie op te wekken, ik heb zelfs nog een bloed test gehad om zeker te zijn dat ik niet zwanger was. Maar die medicijnen werkte ook niet, maar de test was wel positief. De medicijnen die ik heb gehad kunnen verder geen kwaad. Maar voor de zekerheid krijgen we een vroege echo.

Ik hoop na die echo ook gewoon door een verloskundige te kunnen worden begeleid tot ergens voor de bevalling, wat overigens een geplande keizersnede wordt. Mijn vorige bevalling heeft me geleerd dat mijn bekken te smal is voor een “normale” bevalling.

Ik heb afgelopen week een jaar contract getekend bij een bedrijf waar ik 1 januari start. Daar moet het dus echt de eerste maand “geheim” blijven. Dus met kerst vertellen we het waarschijnlijk aan de direct familie met een zwijgplicht. En dan 1 februari de rest van de wereld.

Ik weet nog niet wat ik met verlof ga doen. De vorige keer heb ik tot 36 weken gewerkt en ben met 38 weken bevallen.
00suus00 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 22:54
Reden: Toevoeging
21.72% gewijzigd
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Nu dus wakker 😅..

@suus, wat fijn dat je zo snel zwanger bent geraakt en niet heel ver de molen in moest.

En het zo lang moeten verbergen voor iedereen lijkt me zo lastig! Überhaupt al, maar ik weet niet hoe t bij jullie zit; bij mij kun je al heel duidelijk een buikje zien (normaal heel slank). Was bij de andere 2 ook zo. Dat ze aan mij met 8 weken al vroegen hoe land nog🙉

We denken het daarom al met Sinterklaas te vertellen aan familie en vriennden en vlak voor kerst aan werk en de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ahij, oei met 8 weken al vragen hoe lang nog... Fijn dat het bij jullie spontaan is gelukt! Zin in specifiek eten heb ik nu ook al, heel erg behoefte aan vlees. Was aan het begin van de eerste zwangerschap nog vegetariër, maar dat is nooit meer goedgekomen :$ heb je nog wel kunnen slapen of klaarwakker sinds drie uur?

Suus lastig dat je het minimaal tot 1 feb voor je moet houden? Had je de vorige keer veel last van kwaaltjes/snelgroeiende buik? Heb je uitzicht op een vast dienstverband? Lijkt me heftig dat je er tijdens de bevalling pas achter komt dat je bekken te smal is. Heb je uiteindelijk wel een goede bevalling gehad, neem aan dat je een spoedkeizersnede hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of ik deze keer ook last krijg van ochtendmisselijkheid. Vorige keer sliep ik er gewoon doorheen denk ik, sliep toen van 22 tot 9 elke dag :$ zoonlief was vanochtend om vijf uur wakker maar gelukkig nu nog nergens last van.

Ben trouwens ook heel benieuwd hoe het nu allemaal zal zijn met een ukkie die rondloopt. Hoe oud zijn jullie kindjes?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter loopt nog niet, ze is bijna 14 maanden en wel druk bezig met overal langs te schuiven, dus dat lopen komt wel.

Ik ben ontzettend misselijk vanochtend. De vorige keer zou het me wel gelukt zijn om het verborgen te houden. Met -5 weken ben ik toen over gestapt op positie kleding, ik ben blij met de losse truien trend deze winter, ik denk dat ik maar mee ga doen😉.

Ik heb voorals nog een jaar contract met zicht op meer. De vorige keer is mijn jaar contract niet verlengd tijdensmijn zwangerschap en een baan vinden na mijn verlof is niet zo goed bevallen.

Mijn vorige bevalling is inderdaad geëindigd met een spoedkeizersnede, ik was ook helemaal klaar met bevallen. Van de keizersnede heb ik geen last gehad, na 3 dagen toen de ruggeprik uitgezet was had ik al nergens last meer van en ik heb thuis vanaf het begin gewoon rond gelopen.

Vorige keer heb ik mee gedaan met moeder voor moeder, ik vond het toen veel gedoe. Nu denk ik niet dat ik mee doe, ik zag op de website dat ze niet ophalen rond kerst en oud en nieuw ivm een overschot. Daarnaast woont een van de collega’s van mijn nieuwe werkgever 2 straaten verder op, ik wil niet het risico lopen dat ze de flessen ziet.
00suus00 wijzigde dit bericht op 26-11-2018 08:47
Reden: Toevoeging
16.59% gewijzigd
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik schrijf graag mee:)
Gisteren een positieve test en volgens de berekening online ben ik op 5-08 uitgerekend. Ben 31 en voor mij is het mijn eerste kindje, vriend heeft al een kindje.

Lees hier nu al die verhalen van pcos etc en ben dan enorm dankbaar dat ik zwanger mag zijn. Hier is het namelijk snel gegaan.
Vriend wil wachten tot de 12 weken voorbij zijn met vertellen, ik heb er in principe geen problemen mee maar tegen mijn familie wil ik het wel eerder vertellen. Puur omdat ik hun maar een paar keer per jaar zie en toevallig is de volgende keer over een paar weken.
Kwaaltjes ... nog niets, voel me net zo als toen ik nog niet zwanger was. Een dezer dagen nog de VK bellen. Dat vind ik wel spannend.
Hoi allemaal, ik schrijf ook graag mee!

Vandaag voor het eerst echt positief getest en ik ben 7-8 uitgerekend.
Wij hebben een zoontje van 2,5 en afgelopen januari is onze dochter bij 24 weken geboren.

Deze zomer heb ik 2 vroege miskramen achter de rug dus ik vind het erg spannend.

Net als in de eerdere 2 zwangerschappen ben ik snel misselijk en heb ik de hele dag een gevoel dat ik vol zit.
anoniem_64b1ab9b19bdb wijzigde dit bericht op 09-12-2018 11:32
Reden: Herkenbare info
52.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die nieuwe zwangere, gefeliciteerd!!

Het is me gelukt om een tabel te maken, dus als je hieronder je info even samenvat zal ik je er bij zetten!
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Zot-83, 35, UD 7-8-19, partner 40, 6e zwangerschap, 3e kindje, bijzonderheden: icsi+ECD, geplande keizersnee
Alle reacties Link kopieren
Naam: Haoshi
Leeftijd: 31
UD 5-8-19
1e kindje
Bijzonderheden - geen

Bedankt voor de tabel!
Hier geen "behoefte" aan een facebook groep, blijf toch graag anoniem. Misschien dat ik hier later anders over denk maar verwacht het niet. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zet jullie vanavond in de tabel, dan kan ik het makkelijk op mijn laptop doen i.p.v. te pielen op mijn telefoon.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Hoi mama's,

Eerst even dit:
Mijn samenvatting: Val 89, leeftijd 29, UD 1 augustus, 3de kindje, bijzonderheden: twee sterrenkindjes.

Wat leuk dat al zo veel mama's zich aansluiten. Gefeliciteerd allemaal!

Ook veel heftige verhalen. Als ik iets heb geleerd in de afgelopen tijd is dat het echt niet allemaal vanzelfsprekend is dat je een kindje mag krijgen. Ik duim voor iedereen dat het goed komt.

Moeders voor moeders is natuurlijk super goed om mee te doen, toch twijfel ik. De vorige keer vond ik het heel veel gedoe, en inderdaad ze halen ze op op een dag dat ik werk dus iedereen kan het al zien en in onze situatie wil ik dat liever nog niet.

Vertellen doen we aan de directe familie en vrienden al super snel (zelfs al gedaan) dit omdat we het toch willen delen, ook als het mis gaat. Maar hier gaan we niet vanuit! Ik wil er positief in blijven staan.

@fugu Heel onzekere periode, maar tot week 12 is er toch niks aan te veranderen net als bij ieder ander. Dus dat wachten we maar rustig af. Hierna wordt er een Cerclage geplaatst (dit is een bandje die de baarmoedermond bij elkaar houd). Na de laatste keer denken ze namelijk dat het een zwakker baarmoedermond is, die simpel weg niet sterk genoeg is om de baby binnen te houden.

We kregen van de Gyneacoloog vandaag gelijk een lastige vraag om over na te denken. Eerst de nipt uitslag afwachten of gelijk met 12 weken de Cerclage plaatsen om het minst risico te lopen. Is hier misschien iemand met deze ervaring? Of anders al over de NIPT na gedacht? Of weet iemand of je een Spoed NIPT test kan laten doen?

Fijne dag allemaal!
Val
anoniem_6439af963dc69 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 21:41
Reden: Groep is vol
13.99% gewijzigd
Hi Val,
Wat een lastige vraag. Wat is de achterliggende gedachte? Je kunt toch allebei doen, of omdat de ingreep van cerclage pittig is? De nipt kan niet perse versneld worden dacht ik, maar gaat soms opeens heel snel. Wij gaan wel een nipt doen.

Tav facebookgroep: ik doe graag mee, maar als ik van deze groep lid wordt krijg ik denk ik wel wat vragen ;-). Ik doe geen studie en sta niet bekend als feestbeest ;-)
Je kunt ook een geheime groep maken, dan is hij niet zichtbaar. Is dat een idee? Dan doe ik graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vorige keer geen nipt gedaan( het was toen net mogelijk) ik viel volgens de berekeningen niet in de risico groep. Ik hen er nu ook geen behoefte aan.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven