Zwanger worden vanaf augustus - deel 2

25-11-2018 14:36 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder. :)

Bij deze een link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-vanaf-augustus/l ... start=1480

Tabel is gesloten!
Naam: Leeftijd: Ronde: NOD/UD: Bijzonderheden:
Gracey30 33/33 :cheer2: 03-05 Niek is geboren!
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 Dochter is geboren!
Mo_niekk 25/35 :cheer2: 24-07 Dochter is geboren!
Lotus85 33/40 :cheer2: 15-09 Dochter is geboren!
Monkey123 29/33 :cheer2: 23-09 Zoon is geboren!
Pavo07 28/33 :cheer2: 23-10 Dochter is geboren!
LBtwee 29/44 :cheer2: 26-12 1e kind
Luna-87 31/34 :cheer2: 18-12 dochter is geboren!
Tinkeltje33 34/37 :cheer2: 25-01 2e kind
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 19:30
45.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie er naar vragen.

We hebben een heel leuk en goed gesprek gehad in het ziekenhuis.

Bij mij hebben ze een inwendige echo gemaakt. Ziet er allemaal top uit. Had nu een eitje van 16mm, dus morgen eisprong waarschijnlijk. Mooi dik baarmoederslijmvlies. Bij mij lijkt alles prima.

Vriend moet volgende week zijn zaad weer inleveren voor onderzoek. Ze wil eerst kijken of we toch in aanmerking komen voor IUI. Dat horen we tijdens onze volgende afspraak op 14december. Ze gaan nu zijn zaad zo bewerken alsof ze het voor IUI zouden gebruiken en kijken of er dan genoeg goede zaadjes overblijven. Zo niet, dan gaan we door naar ICSI. Ze gaf wel aan dat dit zeker een mogelijkheid is waar we rekening mee moeten houden.

Al met al kwamen we met een positief gevoel uit het ziekenhuis. Nu dus 14 dagen afwachten en dan weten we waar we aan toe zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn Luna dat er duidelijkheid is!! En dat ze echt wat voor jullie kunnen betekenen. Heel fijn ook lijkt me om te weten dat het bij jou allemaal oké is!!
Xx
Alle reacties Link kopieren
Monkey, hebben jullie de eisprong goed kunnen benutten? Gelukkig is het december, dan gaan de weken altijd net iets sneller.

Leentje, duidelijke testen hoor. Of je voorbij je NOD bent is niet zo goed te zeggen, dat is voor iedereen anders. Sommige vrouwen hebben vier dagen voor de NOD al een knaltest, anderen pas een week later. Je zal het wel merken bij de eerste echo ;-)

Lbtwee, wat ontzettend jammer! Ik had het zo voor je gehoopt. Hopelijk heb je lekker geslapen en ziet het er vandaag iets rooskleuriger uit :hug:

Tinkeltje, het klinkt als een heftige week met de psych. Heb je al eerder met iemand erover gepraat of is dit voor het eerst? Hopelijk brengt het je wat rust :hug:

Luna, wat fijn dat bij jou alles goed lijkt te zijn en dat alles direct in werking is gezet. Het zou toch fijn zijn als jullie toch in aanmerking komen voor IUI toch? Dat zijn toch weer een aantal extra kansen.
Alle reacties Link kopieren
@luna-87 mag ik vragen wat het verschil is tussen IUI en ICSI? hoor deze termen wel vaker voorbij komen maar weet niet wat het nou precies inhoudt.

@lbtwee hoe gaat het met je? hoop dat je met een iets ''leger'' hoofd bent opgestaan vandaag.
Alle reacties Link kopieren
@pavo goed dat je het gezegd hebt en ze het nu meldt bij de echoscopyste. Misschien had ze het niet zo bedoeld maar kan ze er idd op letten.. zo'n opmerking kan voor een ander idd heel pijnlijk zijn

@Monkey, idd fijn om wat afleiding te hebben anders ben je zo gefocust op je eisprong. Maarja... logisch dat we er mee bezig zijn, stel dat je het mist dan kun je misschien weer een ronde wachten... :(

@Leentje haha meteen 4 testen? Kon je het niet geloven? Super hoor!!

@LBtwee, jeetje veel stress voor jou.. Ben je al aan het solliciteren of heb je zo de balen van je werk dat per direct wil stoppen?

Spannend Luna87! Ik heb vandaag nav jouw bericht er over Ge-googled. (Hmm dat woord ziet er getypt een beetje gek uit haha). Is zo'n IUI behandeling nou ook pijnlijk? Of krijg je dan een roesje? Fijn dat je met een goed gevoel het ziekenhuis uit kwam.

Ik voel me prima... maar voel helemaal niks ofzo in mijn buik. Vandaag alleen een beetje een drukkend gevoel onderin mijn buik dus ik zal wel weer ongesteld worden :( ik las bij een aantal van jullie dat ze het al konden voelen maar ik voel helemaal niks :( ik wacht wel af of ik ongesteld word. Als ik nu ga testen zit ik mezelf gek te maken. Dan krijg ik misschien een shit gevoel en dan als kers op de taart daarna ook nog ongesteld. Da's dubbel shit haha.
Alle reacties Link kopieren
@lotus ja ik moest echt even bevestiging hebben haha. ook al wist ik het stiekem wel maar het blijft spannend. nadat vandaag de digitale van cb het ook deed ben ik wel klaar met het testen haha.
hoop voor jou ook dat je 1 deze dagen een mooie positieve test heb. dat je nog niks voel wilt helemaal niks zeggen hoor. toen ik zwanger was van de eerste had ik dat ook niet zo. ik duim voor je! zou wel super leuk zijn om gelijk op te lopen :)

mijn kinderen weten het al. de jongste was weer eens boven op mijn slaapkamer wezen neuzen en kwam ineens met de test naar beneden gelopen en riep heel hard mamaaa wat is dit?? mijn zoontje was sneller dus die stond er al bij en riep ooohhh volgens mij krijgt mama een kindje! (geen idee hoe hij wist dat het een test was) nou vervolgens komt de oudste naar beneden gerend en die roept neeee is het echt waar?? mama echt komt er echt nog 1 bij?? zijn HUN (broertje en zusje) nog niet genoeg??!! mijn man en ik lagen echt helemaal dubbel XD
de jongste is helemaal in de wolken en gaat er vanuit dat zij de naam mag bepalen want dat mocht ze bij de hond immers ook.

verliep allemaal heel soepel dus :-[
Alle reacties Link kopieren
Luna fijn dat er duidelijkheid is. Nu kunnen jullie snel aan de slag. Helemaal super dat het er bij jou allemaal goed uit zag. Dan is er vast snel een plakker!

Wat leuk zeg leentje dat enthousiasme bij de kinderen. Lijkt me heel leuk zo met ze te delen.

ik heb m'n eisprong goed benut. Elke 2 dagen seks. Gister of vandaag de eisprong. Nu weer wachten op het resultaat
Alle reacties Link kopieren
Super spannend lotus. Ik duim voor je mee! Knap als je kan wachten met testen. Nog geen menstruatie te bekennen?
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje kun je de tabel updaten? Of kunnen wij dat ook zelf?
Alle reacties Link kopieren
Luna: fijn dag jullie er een goed gevoel bij hebben. Het klinkt ook alsof er gelijk doorgepakt wordt, dat lijkt me ook heel fijn.

Lotus: spannend hoor, ik hoop voor je dat het raak is.

Leentje: dat ging lekker met je kinderen. Hoe oud zijn je kinderen?

Monkey: ik heb wel het idee dat je er wat rustiger onder bent, klopt dat? Ik kan alleen zelf de tabel updaten. Moet ik iets aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso voor iedereen, als ik iets moet aanpassen in de tabel, gewoon aangeven hoor. :)
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe wel wat rustiger. Maar wordt wel weer erger als we richting nod gaan denk ik. Telkens bij de teleurstelling dan zakt m'n moed me in m'n schoenen en daarna kan ik wel weer vooruit denken. Nu nog vrij rustig. Ik voel dat er van alles aan de hand is in m'n buik dus denk de eisprong vandaag. Veel afscheiding en gevoelige baarmoeder met de seks.

Uhmm ik dacht eventjes leentje als zwanger aangeven en lbtwee d'r nod aanpassen? Haha voor mij zelf niks hoor. Ik zie alleen graag dat m'n nod steeds dichter naar boven komt in de tabel. Iets psychisch denk ik :facepalm: :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Lbtwee: wat is jouw nieuwe NOD?

Monkey: ik kan je onderaan zetten. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hahaha dankjewel tinkeltje! Zet me over 2 weken maar bij de zwangere ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk als de andere kinderen zo leuk reageren! Heerlijk!

Om antwoord te geven op wat vragen. IUI is niet meer of minder dan dat mijn vriend een potje inlevert, zij de zaadjes bewerken (alleen de goede eruit) en ze deze met een spuit met een lang slangetje terug plaatsen bij mij. Verder helemaal niet pijnlijk of iets.

ICSI is een stuk ingewikkelder. Dat houdt in dat ze mij hormonen laten spuiten waardoor ik in die maand ergens tussen de 10 en 15eitjes aanmaak, die halen ze er dan met een punctie uit (pijnlijk!). Vervolgens levert vriend zijn potje in en pakken ze de goede zaadjes eruit. Een goed zaadje spuiten ze dan in het eitje en dan komt er een embryo. Bij een goede embryo plaatsen ze deze bij mij terug. En als er dan meerdere goede embryo's gemaakt zijn vriezen ze de rest in.

Even heel zwart wit uitgelegd. Voorkeur gaat natuurlijk uit naar IUI, maar wij gaan eigenlijk al uit van een ICSI traject. En ook dat kunnen wij samen aan!

Het gevoel dat het goed komt overheerst op het moment erg sterk. Da's fijn :heart:
Alle reacties Link kopieren
Haha even paar daagjes niet gereageerd, sorry sorry!

@Pavo wat goed dat je het gezegd heb! Misschien bedoelde ze het idd niet zo, maar kan ze er nu rekening mee houden. Wat balen dat je nog niet helemaal schoon bent. Hopelijk gebeurt dat snel! Wanneer heb je weer een nieuwe echo?

@Luna wat fijn dat je gesprek goed is gegaan!! Lijkt me al een hele opluchting. Heel spannend wat er allemaal gaat gebeuren, maar fijn dat jij je er zo goed bij voelt samen met je vriend! Hoe is hij eronder? Lijkt me ook best heftig voor hem!!

@Monkey, lekker de kansen benut!! Ik ga weer duimen voor je!

@Tinkeltje, wat lekker dat je nu gesprekken hebt met de psycholoog. Of Naja lekker, hopelijk gaat het je helpen. Lijkt me niet fijn, om me zo vaak down te voelen en niks wat je eraan kunt doen. Hopelijk gaat het straks wat beter met je! :hug: Voel je al iets mbt NOD?

@Lbtwee, jammer dat je ongesteld bent geworden! Volgende ronde beter 😁 Al wat bijgekomen van je donkere wolk haha? Wat is de reden dat je zo klaar bent met je werk?

@Fiona, wat heerlijk beide testen goed terug gekregen! Maar kon jij meteen kiezen voor NIPT? Ik dacht altijd eerst combinatietest en dan bij geen super uitslag de nipt. Maar goed ik heb woensdag pas m’n intake bij de verloskundige dus dan leer ik alles pas haha :hyper:

@Lotus ik ga duimen dat je niet ongesteld word !!!

@Leentje, jeetje wat heerlijk hoe je kids reageren! Van de oudste snap ik het ook wel, die was geloof ik puber leeftijd dus die zal wel denken daar gaat m’n rust haha! Ben ook benieuwd hoe oud je kinderen zijn. Ik dacht oudste iets van 14?

Hier nog steeds niks nieuws te melden. Heb nog steeds wat pijn in m’n buik, dat is niet afgenomen en wacht nu op dinsdag tot ik m’n echo heb. Wil even dat ze heel goed kijken of m’n baarmoeder verder goed schoon is want m’n gevoel zegt dat het nog niet helemaal goed zit. Woensdag de intake bij de VK dus dan even mijn waslijst aan vragen stellen haha.

Gaan jullie nog sinterklaas vieren en zo ja, wanneer?

Wij gaan vanmiddag naar mijn schoonzus & zwager waar m’n schoonouders en andere zwager ook heen komen. Neefje en nichtje zitten nu al helemaal in de stress en spanning haha! :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Aah wat een leuke reactie van je kinderen Leentje. Dat krijg je straks natuurlijk, dat ze in je spullen gaan neuzen. Daar heb ik met mijn dochter van 2 nog geen last van gelukkig.

Luna, je klinkt heerlijk positief. Fijn dat jullie samen zo'n goed team zijn.

Lotus, spannend! Ben je zeker van je NOD?

Moniek, tegenwoordig mag je kiezen tussen de combinatietest en de NIPT. Maar je moet het zelf betalen (€175) als je niet in de risicogroep valt dus je kan er uiteraard ook voor kiezen om geen test te doen.

Wij vieren Sinterklaas op de 5e. Dochter zit al elke dag vol spanning het Sinterklaasjournaal te kijken, dus ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.
Alle reacties Link kopieren
Moniek: duurt wel lang voor je klachten weg zijn. Hoop dat ze je een beetje kunne geruststellen bij de volgende echo.

Wij vieren vandaag sinterklaas. Gewoon met z’n drieën. Vorig jaar was met mijn ouders, maar na afgelopen jaar wilde ik het met ons eigen gezin vieren. Ik ben er ook wel weer een beetje klaar mee. :$ en heb al weer wat kerst spul in huis staan.
Alle reacties Link kopieren
@Fiona Ah oké! Thanks wist ik niet

@Tinkeltje, haha ik heb zojuist de kerstboom opgezet!! Daar kijk ik altijd het hele jaar naar uit. Morgen het huis verder versieren, daar heb ik nu geen tijd meer voor.🙊🙊
Alle reacties Link kopieren
@Leentje haha wat zijn jouw kinderen nieuwsgierig! Geweldige reactie haha. En dat je jongste zei dat zij de naam van de baby mag kiezen omdat het bij de hond ook mocht hahaha. Logisch! :-)

@Luna87, ja IUI klinkt ook wat minder heftig dus snap dat je daar op hoopt, maar met het andere traject ook rekening houdt. Ik krijg wel een beetje de kriebels als ik lees hoe ze dat laatste doen.. brrrr. Maar idd, jullie zijn samen een sterk team! Is ook wel bijzonder denk ik dat jij en je vriend samen zo iets starten en wat je samen nu mee maakt.

@Monkey hopelijk deze ronde goed nieuws voor jou!!

Ik ben nog niet ongesteld. De app berekent een gemiddelde van de afgelopen maanden en dat is morgen. Ben benieuwd. Ik voel nu wel wat helemaal onderin mijn buik. Ik mag het geen kramp noemen, zo erg is het niet. Heb de afgelopen maanden ook bijna niets gevoeld toen ik ongesteld werd, dus ben bang dat ik deze ronde ook geen geluk heb. Mijn borsten voelen hetzelfde en zien er hetzelfde uit. Ik voel me eigenlijk in die 28 a 30 dagen elke dag wel hetzelfde.

Ik wacht nog wel met testen.. anders maak ik mezelf helemaal gek. Ik moet toch wachten dus dan maar een paar dagen later bericht haha. Normaal ben ik ook vet nieuwsgierig dus ik verbaas mezelf hier mee haha.
Alle reacties Link kopieren
ja leuk he die reacties haha
@tinkeltje mijn kinderen zijn 13, bijna 9 en 5.

@lotus wanneer wil je je eerste test gaan doen? misschien komt het omdat we gelijk op lopen maar vind het echt spannend!

@Mo_niekk inderdaad ja mijn oudste is al aardig aan het puberen dus die was even lichtelijk in shock maar ze vind het wel leuk. mag ik vragen wat er bij jou aan de hand is? denk dat ik dat allemaal nog niet mee heb gekregen. las nu net je berichtje dat de vk moet gaan kijken of je baarmoeder schoon is. niks ernstigs hoop ik?

@luna ja nu weet ik weer hoe dat allemaal in z'n werk gaat. jeetje klinkt wel heel heftig hoor! hebben jullie dan al eerder onderzoeken gehad? ik zie dat het je 5e ronde is ik dacht altijd dat ze dat pas na een jaar proberen doen. vind het wel heel knap van je dat je zo positief bent! en super fijn dat je er ook z'n goed gevoel over hebt!

ik merk zelf dat er echt van alles in me lijf gebeurt. mijn banden zijn al enorm aan het rekken wat zich uit in zeurende pijn bij me liezen. ook spelen nu mijn bekken klachten alweer op. pijn in onderrug, linker heup, linker bil en been. bij me jongste begon dat ook met een aantal weken al. en wist ook wel dat het bij een volgende zwangerschap weer vroeg zou beginnen maar dat het eigenlijk zoveel pijnklachten zou geven had ik niet verwacht. morgen maar weer gelijk een afspraak maken met de fysio.

ook wij hebben vandaag sinterklaas gevierd bij me schoonouders. woensdag zelf ook nog een keer. zij weten nu ook dat ik zwanger ben en hoefde nog net geen eerste hulp te verlenen. reactie van schoonmoeder: was het per ongeluk? uuhm nee hier hebben we zelf voor gekozen. ja als jullie het graag willen dan maar gefeliciteerd. fijn dat ze zo enthousiast is. maar goed ik ben ook niet zo enthousiast over haar :puh:
Alle reacties Link kopieren
@Leentje, ik heb al vanaf het moment van de innesteling onwijze pijn in mijn baarmoeder. Inmiddels dus al 4,5 week. Dit uitte zich in pijnaanvallen waarvan ik helemaal dubbel gevouwen zat, moest spugen en zat te rillen van de kou. Zo erg als het begin heb ik ze gelukkig niet meer. Nu heb ik gewoon elke dag een aantal keer hele zurende vervelende pijn. Die me belemmert in m’n dagelijkse dingen. Voornamelijk als ik iets heb gedaan. (Boodschappen doen, was opvouwen etc) Of wat meer heb gelopen. Met 4 weken heb ik een echo gehad om te kijken of het geen gedraaide eierstok was en dat was niet het geval. Met 6 weken weer een echo gehad om te kijken of het een BBZ was. Dat was ook niet zo maar ze vonden toen een afwijking in mijn baarmoeder. Kon misschien een 2de vruchtje zijn wat het niet gered heb dit was alleen niet zeker. Kon ook een slijmprop of bloed zijn. Vorige week maandag op dinsdag nacht heb ik dus dat ene vruchtje verloren. Na de echo bleek het gezonde vruchtje er nog te zijn. Naja dat had je natuurlijk al meegekregen.

Al met al, heb ik dus nog steeds erge pijn in mijn buik en iets in me zegt me dat het nog niet goed zit. Daarom wil ik dat ze even heel goed kijken of mijn baarmoeder verder (buiten het gezonde vruchtje om) helemaal schoon is.

Zoooo heel verhaal haha!

Maar, jij en je schoonmoeder klikken dus niet zo heel goed? Lijkt me vet klote .. :-[
Alle reacties Link kopieren
Leentje: had je heel erg last bam bekkenklachten vorige keer? Ik ben blij dat ik dat niet had, lijkt me echt hel. Maar snel fysio bellen inderdaad.

Ik had vanmorgen bij het douchen een drup bloed. Dat zou overeen kunnen komen met een innesteling, dat zou wel kloppen met de tijd. Maar mijn menstruatie is nogal van de rel afgelopem maanden, dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Ik wacht dus nog maar even af.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke Sinterklaas gehad! Volgens mij heeft de meerderheid dat dit weekend gevierd. Ik heb zaterdag mijn kerstboom opgezet :-$ Nu er nog geen kinderen zijn kan ik dat nog maken vind ik! :hyper: Word ik altijd zo super happy van!

@ Leentje, wat vervelend dat je nu al zulke bekkenklachten hebt. Duurt dat dan ook de rest van de zwangerschap?

@ Tinkeltje, zou wel heel leuk zijn als het van een innesteling is! Weet je al wanneer je wilt testen?

@ Moniek, wat super vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt. Ik zou inderdaad ook nog een onderzoek willen om te zien of alles goed is. Sterkte!

@ Lotus, nog steeds niet ongesteld? Al getest?

Om nog even te reageren. Leentje, wij wisten dat er een grote kans zou zijn dat het ons natuurlijk niet zou lukken ivm verleden vriend. Vandaar dat wij vroeg aan de bel hebben getrokken. En maar goed ook, want natuurlijk is de kans gewoon heel erg klein. Al zei de dokter wel dat we dit weekend nog maar even goed gebruik moesten maken van mijn eisprong :A: Dus dat hebben we maar gedaan! Deze week een aantal dagen onthouding ivm zaadonderzoek. Vind ik altijd heel vervelend :uh?:

En Lotus, ja het is inderdaad ook wel heel speciaal om dit samen zo in te gaan.. gelukkig kunnen wij er heel goed over praten en zijn we alle twee nog heel erg positief. We zwijmelen regelmatig eventjes weg om na te denken over namen of iets in de opvoeding.. :heart: Al kan ik mij wel voorstellen als het traject heel erg lang gaat duren of telkens tegenvalt dat het moeilijker gaat worden. We zijn nu voornamelijk blij dat er iets gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik vrijdag of zaterdag testen, tenzij ik het idee heb dat ik ongesteld word. Dan vind ik het onzinnig om te testen.

Ik voel me wel anders dan afgelopen keren. Ik ben minder somber en boos, dus heb het idee dat mijn PMS minder heftig is. En mijn tieten doen zeer. @(
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 03-12-2018 10:24
0.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven