Zwanger worden vanaf augustus - deel 2

25-11-2018 14:36 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder. :)

Bij deze een link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-vanaf-augustus/l ... start=1480

Tabel is gesloten!
Naam: Leeftijd: Ronde: NOD/UD: Bijzonderheden:
Gracey30 33/33 :cheer2: 03-05 Niek is geboren!
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 Dochter is geboren!
Mo_niekk 25/35 :cheer2: 24-07 Dochter is geboren!
Lotus85 33/40 :cheer2: 15-09 Dochter is geboren!
Monkey123 29/33 :cheer2: 23-09 Zoon is geboren!
Pavo07 28/33 :cheer2: 23-10 Dochter is geboren!
LBtwee 29/44 :cheer2: 26-12 1e kind
Luna-87 31/34 :cheer2: 18-12 dochter is geboren!
Tinkeltje33 34/37 :cheer2: 25-01 2e kind
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 19:30
45.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een plaatje moniek!! Van harte gefeliciteerd meid. Geniet ervan samen :heart: klinkt eigenlijk als een perfecte bevalling. En fijn dat het toch nog vanzelf kwam. Daar hoop ik hier ook op!
Alle reacties Link kopieren
Ze is 50 cm en woog 3412 gram! 🥰
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd Moniek met jullie prachtige meisje. Hele leuke namen ook. Hele fijne kraamtijd gewenst. Heel gemiddeld qua lengte en gewicht toch.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Moniek! Ik heb m’n dochter ook Mila willen noemen maar toch voor iets anders gekozen uiteindelijk :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Jaa wat leuk Moniek! Wat een mooie meid hebben jullie! Gefeliciteerd!! En wat een leuke naam zeg. Heel mooi

En fijn dat alles goed gegaan is. Het werd ook wel tijd of niet :-D

Ik zag al dat we inmiddels op pagina 49 zaten dus ik hoopte al op goed nieuws voor jou.

Geniet lekker van elkaar.. Heel erg veel geluk met Mila :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!! Lekker rustig hier, sommigen vast op vakantie of aan het genieten van de zwangerschap en hun kroost! Even een kleine update: 19wk zwanger en voel me nog steeds heel goed. Vreemden zien nog steeds niet aan me dat ik zwanger ben 😂 ik zelf wel hoor! Heb de kleine al vanaf de buitenkant gevoeld zelfs. Onze 20wk echo was helemaal tiptop in orde en we weten nog steeds het geslacht niet!

Hopelijk met jullie ook alles oké.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad rustig hier, hoe gaat het met iedereen? Moniek, ben je al een beetje gewend aan het moeder-zijn?

Lbtwee, wat fijn dat de 20 weken echo goed was. Willen jullie het geslacht niet weten, of konden ze het niet zien?

Hier gaat alles goed, hoewel ik het wel even zwaar heb. Mijn man is deze week 5 volle dagen en avonden van huis en komt alleen thuis om te slapen. De baby huilt erg veel, soms wel 4-6 uur per dag. In combinatie met een rondlopende peuter is dat erg zwaar. Peuterdochter is ook jaloers, omdat ze opeens veel minder aandacht krijgt nu ik alleen met ze ben. Gelukkig is peuter nu even uit logeren zodat ik even kan bijkomen tussen het huilen door.
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Wat super fijn lbtwee dat het zo goed met jou en de kleine gaat. En altijd een enorme opluchting dat de 20 weken echo goed was. Willen jullie bewust het geslacht niet weten? En dat buikje gaat tussen de 20 en 30 weken ineens heel hard groeien. Zo leuk.

Fiona klinkt erg pittig ! Poe dat je man zoveel van huis is en zoveel alleen moet doen. Respect voor jou. De tijden worden beter.

Hier alles goed. Morgen 34 weken! Dinsdag krijg ik weer een groeiecho. Ben benieuwd. Kamertje is nu echt zo goed als af. Nog wat kleine details maar de basis is af. Nog 1 weekje werken en dan verlof. Zoveel zin in. Lekker relaxen met mn oudste en voorbereiden opde baby.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Monkey, bijna met verlof! Wat vliegt de tijd zeg. Ik ben benieuwd naar de groeiecho, wordt de baby nog steeds zo groot geschat?

Lotus, wanneer ga jij met verlof?

Het is inderdaad pittig, zoveel alleen. Vooral de avondspits vind ik zwaar: peuter naar bed terwijl de baby ontroostbaar krijst huilt. Maar daar staat tegenover dat hij de komende week weer heel veel thuis is. Geen week is hetzelfde hier :)

Tinkeltje, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
LBtwee zo dat gaat lekker snel zeg! 19 weken alweer. Wat fijn dat jullie 20 weken echo goed was... heerlijk gevoel he... bewuste keus om niet te weten wat het wordt? Knap hoor... ik was veeeeel te nieuwsgierig hahaha. Je buikje komt vanzelf. Bij mij was het met 24 weken te zien.

Fiona dat klinkt idd heel pittig zeg. Wat vervelend dat de baby zoveel huilt. En zwaar ook met een peuter. Hopelijk kun je even tot rust komen nu ze logeren is.

Monkey morgen 34 weken, ik ook haha! Ben ook benieuwd hoe jullie groei echo is. Ik heb donderdag weer een echo en controle. Ik dacht dat jij trouwens tot 36 weken doorwerkte. Maar jij hoeft ook nog maar 1 weekje? Fijn dat het kamertje af is!

Bij ons op het werk is het zo rustig... Ik heb mijn vervanger al ingewerkt en ga halve dagen werken komende week. Vrijdag neem ik vrij. Dus ik hoef nog maar 4 halve dagen haha. Wel lekker want ik werk normaal gesproken 40 uur.
Het komt nu wel heel dichtbij he :-D ik vind het zo spannend! En jeetje wat duurden de weken lang sinds ik weet dat ik zwanger ben. Vooral de eerste 20 haha.

Ik heb in de bijlage een linkje met wat buik foto's. Mijn buik is nu ineens wel groot geworden in 2 weken tijd. http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/24826499 ben erg benieuwd hoeveel groter het nog wordt.
Alle reacties Link kopieren
Lotus: leuke foto’s! Heerlijk je verlof dat er aan komt. Mijn buik is nu ongeveer zoals jouw 25/27 weken foto.

Fiona: wat pittig zeg. Ook enig idee waar het aan ligt dat ze zo veel huilt?

Lbtwee: fijn dat de 20 weken echo goed was. Nu alleen nog afwachten ;)

Monkey: jij ook al bijna verlof. Lekker hoor. Gaat je dochter ook naar de opvang door de week?

Hier gaat het heel goed. Ben nu 15 weken. Helaas wel al veel pijn in mijn rug. Ik had gehoopt dit keer tot 36 weken te werken, maar dat zie ik niet gebeuren. Ik heb nu al veel eerder last. Ik ben nu wel weer begonnen met sporten, dus ik hoop dat dat een beetje helpt.
Alle reacties Link kopieren
Fiona jaa ben ook erg benieuwd naar de groeiecho. Tot nu toe lopen de metingen 2 weken voor. Maar ik weet ook niet goed of t überhaupt iets zegt. Bij de eerste hebben ze 3r ook nooit wat over gezegd. We zien t wel

Jaa klopt lotus. Ik kwam er alleen achter dat ik nog veel meer vakantie uren had dan ok dacht. Dus heb een weekje nog vakantie van te voren genomen. Vrijdag laatste werkdag.
En wat heerlijk dat jij deze week ook lekker een rustig weekje hebt en dan klaar bent. Heerlijk vooruitzicht
En wat een mooi buikje heb je zeg! Mooi subtiel. Als ik t met jou vergelijk lijkt het alsof ik een drieling draag 🤣

Jeetje tikkeltje al 15 weken joh! Willen jullie het geslacht weten? Shit zeg van je rug. Rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
@Lotus
@Monkey
Wat heerlijk zeg! Weekje werken en dan lekker verlof!! Lekker van genieten dames! Alles al klaar? Kleertjes allemaal al gewassen?? En Lotus je hebt een mooi buikje hoor! 😍

@tinkeltje lekker alweer 15 weken! Gaat snel zeg jeetje. Wat vervelend van je rug! Misschien een optie om nu al fysio te gaan doen? Misschien dat het iets helpt. Hoe gaat het verder met de misselijkheid??

@fiona Woow pittig hoor!! Baby die zoveel huilt. Is er een oorzaak? Veel last van krampjes misschien? Vervelend dat man nu zo veel van huis is en alles even op jou aankomt. Ook nog in combinatie met een jaloerse peuter! Slaapt baby nog steeds alleen maar op jou of inmiddels ook al in haar eigen bedje?

@lbtwee wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Altijd een opluchting hé 🤗

Hier gaat het goed! Hele tevreden baby, huilt nagenoeg alleen als ze darm krampjes heeft. Verder hoor je haar niet. Het is wel een spook hoor, want meeste baby’s slapen maar die van ons is altijd klaar wakker 😂.
Het enige “vervelende” is dat ze niet goed in haar wieg slaapt. Sommige nachten wilt ze alleen maar op ons liggen (voornamelijk mij) en zodra ze slaapt en ik haar in der wieg leg begint ze al weer te mokken/huilen. Best vervelend is dat want daardoor slaap je zelf ook minder goed natuurlijk. Daarbij is ze super verkouden van de airco in het ziekenhuis dus soms ademt ze ook heel erg benauwd. Heb al een extra handdoek onder haar matras gelegd zodat ze een klein beetje schuin ligt en we slapen al 3 nachten met een ui op de kamer. Dat lijkt ook wel wat te helpen gelukkig! Vriend heeft nog 2 weken vakantie dus we genieten lekker met z’n 3e 🥰

Het is heel vermoeiend maar jeetje wat een rijkdom z’n kleintje zeg! ♥️♥️♥️
Alle reacties Link kopieren
Moniek wat klink je verliefd heerlijk. Wat sneu dat ze verkouden is. En dat van in het begin alleen op je willen slapen is heel herkenbaar. Fiona wat pittig. Kun je verder nog hulp vragen? Wat fijn LBtwee, alles in orde. Monkey al fijn bijna met verlof. Alles op orde bijna? Tikkeltje alweer 15 weken. Heb je fijne begeleiding? Hier de laatste dag van de vakantie. Heerlijk genoten. Bij het drielandenpunt. Niek voor het eerst gezwommen. Vind hij geweldig. Het is zo'n makkelijk mannetje als ik zie hoe hij in het ritme mee gaat. En bij een derde is alles ook zoveel gemakkelijker
Alle reacties Link kopieren
Gracey, fijn dat het zo goed gaat. Je klinkt ook zo lekker relaxt. Denk ook wel dat het scheelt een 2e of 3e. Die moet toch echt mee in het ritme!

Mo_niekk, wat klink je gelukkig! Heel herkenbaar hoor. Het is zwaar maar ook zó mooi en bijzonder! Sneu dat ze verkouden is. Volgens mij zijn er maar weinig baby's die meteen goed slapen hoor, en zeker niet in eigen bedje! Dat komt echt wel!

Monkey & Lotus, aftellen tot verlof :cheer2:. Wat een bescheiden buik heb je Lotus! Mooi hoor. Mijn buik was zo al met week of 20 denk ik haha.

Fiona, fijn dat je man komende week weer meer thuis is. Kun jij ook een beetje bijkomen. Pittig dat baby zoveel huilt. Hopelijk wordt het na een maand of 3 beter.

LBtwee, fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was!

Tinkeltje, jeetje ook alweer 15 weken. Balen dat je al rugklachten hebt. Hopelijk helpt het sporten een beetje? Misschien ook fysio? Ik heb er wel baat bij. Desondanks vond ik mijn vorige zwangerschap een eitje vergeleken met deze. Heb veel meer klachten (ik denk ook doordat buik zoveel groter is).

Hier alweer de 29 weken voorbij! Ik hoef nog maar 4 weken (12 dagen :-D) te werken. Nog steeds aan het uitstellen met dingen regelen. Naam hebben we inmiddels wel maar geboortekaartje nog niet. Verder moeten we nog het e.e.a. aanschaffen en moet nog wat dingen op zolder gaan zoeken. Kamertje hoeven we weinig aan te doen, want 2e meisje.. Dochter is een poos terug al verhuisd naar haar nieuwe kamer. Ik wil nog wel wat leuke accessoires voor babykamer aanschaffen zodat het toch een beetje nieuw is. Al zal baby de eerste periode toch bij ons slapen :) .
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb jullie ernstig in de steek gelaten. Maar tussen het starten van mijn nieuwe baan, de zwangerschap en alle andere zaken van het leven had ik gewoon even niet meer zoveel tijd voor dit forum. Zo zijn we de afgelopen 5 weekenden boven aan het klussen geweest.

Fijn om te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat! Hier gaat het ook prima. Alweer 19 weken zwanger en we hebben de komende woensdag onze 20 weken echo. Toch wel een spannend momentje. Verder weten we dat we een meisje mogen verwachten! :cheer2:

We zijn druk bezig met het maken van het kamertje. Erg leuk om me bezig te zijn! Qua zwangerschap gaat het ook goed. Ik mag over mijn kwaaltjes niet klagen. Vervelendste is mijn lage bloeddruk, waardoor ik me met regelmaat niet zo lekker voel (duizelig/moe). Maar daar is weinig aan te doen.

Nog een paar weken werken en dan heerlijk twee weken vrij! Kan ik me nu al op verheugen.

Ik lees vaak dat sommige van jullie bijna met verlof gaan. Tot wanneer werken jullie? Ik heb er voor gekozen om tot 36 weken door te werken, omdat het me zo heerlijk lijkt om langer met ons meisje thuis te zijn.. en ik heb een zittend beroep en maar 10 min reistijd. Hoop dat dit gaat lukken!

@Moniek: wat een plaatje! Alsnog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lotus, heerlijk dat je bijna verlof hebt! De weken duren inderdaad lang, maar wacht maar tot je straks (eventueel) overtijd gaat. Ik heb echt de uren weggekeken, die laatste week duurde net zo lang als de rest van de zwangerschap voor mijn gevoel.

Tinkeltje, wat jammer dat je nu al zo'n last hebt van je rug. Wel fijn dat het zo goed gaat!

Moniek, je klinkt heel gelukkig! Het alleen op je willen slapen is heel herkenbaar (en slopend). Hopelijk verandert het snel. Onze baby is ook veel wakker. Volgens de boekjes zou ze nu maximaal 60 minuten wakker moeten zijn, maar soms is dat hier wel 4 uur. 's Nachts slaapt ze gelukkig in haar eigen bedje, maar overdag kunnen we haar maar moeilijk weg leggen. Ze slaapt dan in de draagdoek of op schoot. Het vele huilen komt denk ik door krampjes en oververmoeidheid. Gelukkig lijkt het de laatste dagen wat beter te gaan.

Gracey, wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat! Niek is alweer drie maanden toch? Wat vliegt de tijd. Hoe vinden de andere kinderen het, zijn ze al helemaal gewend? Peuter is hier nog wel regelmatig erg jaloers.

Pavo, ook bij jou schiet het al op! Hier ligt de babykamer ook vol met stof. Ik wilde het allemaal op tijd af en ingericht hebben, maar in de praktijk ligt de baby nog steeds bij ons op de kamer. Ik denk dat ik in die 7 weken misschien 3x in het kamertje ben geweest om iets te pakken.

Luna, wat leuk, een meisje! :cheer2: Wat vervelend dat je zo duizelig en moe bent. Ik had ook zo'n lage bloeddruk, maar bij mij kwam het ook door een vitamine- en ijzertekort. Hebben ze dat bij jou al getest?

Hier gaat het de laatste dagen dus iets beter. De baby huilt nog steeds af en toe, maar geen uren meer. Ze is vaak erg tevreden en kijkt heel veel om zich heen. En die lachjes, daar smelt je gewoon van! :love:
Alle reacties Link kopieren
Luna hoe was de 20 weken echo vandaag? Alles goed gegaan? En wat heerlijk om lekker met het kamertje en de voorbereidingen bezig te zijn. Heerlijk van genieten samen.

Moniek wat klink je trots en lekker aan het geni3ten van de kleine meid. Dat op je willen slapen herken ik wel van de eerste. Dan slaap je zelf idd een stuk minder en onrustig. Hopelijk voor jou dat ze t snel wel wat meer gaat doen.

Gracey wat fijn dat Niek zo'n tevreden en makkelijk mannetje is. Lekker van genieten.

Pavo lekker aftellen tot t verlof :hyper:

Fiona wat ontzettend fijn dat het bij jullie ook weer wat beter gaat. Die geluidjes zijn echt zo genieten.

Hier nog 2 dagen werken! Yess nu echt bijna zover. Gister groeiecho gehad. Allemaal iets boven gemiddeld. Loopt zoon 2 weken voor maar niks extreems. Dus helemaal goed gekeurd en nu afwachten.
Alle reacties Link kopieren
En Luna, hoe is de echo geweest? Wat lief een meisje, gefeliciteerd! Hopelijk was de echo goed en komt er nu wat 'rust' in jullie leven haha. Wat heb je het druk gehad de afgelopen tijd!! Neem je ook tijd voor jezelf :-)?

Monkey wat lekker, verlof!! Die groeiecho is ook niet helemaal 100% zeker toch?? Lekker genieten van je 'vrije' tijd :-).

Fiona wat fijn dat de baby wat minder huilt, scheelt toch weer onrust. Heerlijk zon lief klein mensje bij je!! Geniet er van!!!

Pavo schiet bij jullie ook al op he..!

Hoe gaat het verder met de groeiende buiken? Die van mij is inmiddels afgelopen weken ineens hard gegroeid haha. Vind het wel echt mooi!! Ben volgens mij verder niet echt aangekomen maar dat maakt me ook geen ene reet uit.
En wij weten idd dus nog steeds niet wat het gelacht is!! VInd ik zo leuk :-D!! dat maakt het allemaal extra spannend.

Ik nog 2 weken werken en dan 3 weken vakantie. En dan nog maar een week of 9 werken voor mn verlof! Ik kan met 33 weken al stoppen (nog wat vkantie ervoor geplakt). Is ook wel goed denk ik, heb echt wel een zware job.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en nog een vraagje aan jullie, waar hebben jullie je zwangerschapskleding gekocht? ik vind het allemaal zo degelijk eruit zien..... niet echt heel mooi ofzo..
heb al bij Wehkamp, zalando, prenatal en h&m gekeken... word er niet echt warm van haha
Alle reacties Link kopieren
Ik had zwangerschapskleding van de H&M, maar ik werd er ook niet heel blij van. Ik droeg vaak een zwarte legging (H&M) met een normale wijde jurk of trui eroverheen.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje wat vervelend dat je zo'n last hebt van je rug. In je onderrug? Ik heb sinds een week ook wat last van een irritant plekje in mijn rug. Het zit alleen rechts en dan net onder mijn schouderblad. Heel vervelend want ik kan alleen lekker zitten als ik onderuit gezakt hang. Welke sport doe je? Goed dat je wat doet. Ik kan mezelf er niet toe zetten haha.

Monkey wat heerlijk dat je ook een week eerder kon stoppen. Was het nog druk op je werk om eea over te dragen? Heb je een leuk afscheid gehad met collega's?

Moniek wat fijn dat het goed gaat met jullie meisje. Wel lastig dat ze soms alleen op jullie wil slapen. Lijkt me wel vermoeiend ja. Geef je borstvoeding? Is ze nog verkouden?

Gracey wat leuk dat Niek al heeft gezwommen op vakantie. Heerlijk even ertussen uit met je mannen.

Pavo ook al 29 weken, wat snel! En ook al bijna zwangerschapsverlof. Heerlijk. Trek je het nog goed op je werk of wordt het zwaarder? Nu dus geboortekaartje uitzoeken?

Luna wat leuk een meisje!!! Lekker shoppen! En een leuk vooruitzicht, de vakantie. Ik werkte tot 34,5 week.
Ik zou eigenlijk met 35 stoppen maar had een paar dagen eerder vrij genomen. 36 weken is ook lekker toch? Als je je goed voelt... why not :-)

Fiona fijn dat ze geen uren meer huilt... ook sneu voor zo'n kleintje hè? Ah, kan me voorstellen dat je smelt van haar lachje. Ik ben ook zo nieuwsgierig naar hoe onze dochter eruit ziet.

Lbtwee, leuk dat het nog een verassing is wat het wordt! En fijn dat je met 33 weken kan stoppen. Super dat je buikje al groeit! Het was idd even zoeken naar leuke kleding maar ik had wel wat leuke kleren besteld. Ik heb 2 spijkerbroeken van Noppies en 2 van de H&M en moet zeggen dat die van de H&M veeel fijner zaten (en scheelde ook nog eens super veel geld!). Verder had ik 2 jurkjes, een rok en een aantal topjes bij de wehkamp besteld. Ze hebben daar wel veel. Ik vond het aanbod bij H&M ook heel weinig. En in de stad vond ik het ook tegenvallen in de winkels.

Hier gaat alles goed. Ik heb verlof!! Heel gek idee. Ik had een leuk afscheid met mijn collega's. We hadden gebak en ik kreeg wat baby cadeautjes. Heel leuk. Gek ook dat ik zo lang weg ben. En als ik ze weer zie ben ik moeder. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de baby. Alles is af, alleen kleding nog wassen en de kamer opruimen (dat is nu 1 verzamelplek aan baby spullen geworden). Haha. Liggings echo afgelopen donderdag was ook prima. Ze was al een beetje ingedaald zei de VK. Verder zag alles er goed uit. Het wordt naar verwachting een gemiddelde baby. Geen groot of klein kindje zo ver ze dat nu kunnen schatten. Gisteren hebben we een nieuwe auto gekregen... mooie grotere auto. Ik had zelf een kleintje en die gaat er uit, maar daar paste de kinderwagen niet in hahaha.

O ja ik moest me wegen en daar zag ik al die tijd tegenop, maar ik ben tot nu toe 12 kilo aangekomen. Valt me nog mee! Ik had iets meer verwacht... al ben ik er natuurlijk nog niet haha
Alle reacties Link kopieren
Even snel tussendoor:

We krijgen weer een jongetje!
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje, wat leuk!! Gefeliciteerd. Bij mij zeiden heel veel mensen na de tweede oh dan moet je wel doorgaan voor een meisje en bij de derde oh jammer weer een jongen. Maar ik voel me zo'n rijk mens met 3 jongens. En met meisjes zou dat net zo goed geweest zijn. Maar ben heel blij met mijn jongens. Vind dat mensen daar zulke stomme opmerkingen over kunnen maken. Lotus geniet van je verlof! Wat fijn. En veel plezier nog met de laatste baby voorbereidingen. En wat leuk een nieuwe auto.
Alle reacties Link kopieren
Moniek lekker aan het genieten van Mila? Lbtwee schiet bij jou ook al op. En wat leuk dat jullie het geslacht nog niet weten. Wisten wij bij de oudste en middelste ook niet. Monkey ook lekker verlof! Geniet ervan. Ook 2e jongen op komst toch? Pavo wat leuk 2 meisjes. Nog wel wat klusjes te doen dus. Maar ook al aftellen naar je verlof. En inderdaad wel leuk nog wat nieuwe accessoires te kopen. Luna, wat fijn van de voorspoedige zwangerschap. En een meisje op komst. Best veel meisjes in dit topic. Fijn van je nieuwe baan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven