Zwanger worden vanaf augustus - deel 2

25-11-2018 14:36 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder. :)

Bij deze een link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-vanaf-augustus/l ... start=1480

Tabel is gesloten!
Naam: Leeftijd: Ronde: NOD/UD: Bijzonderheden:
Gracey30 33/33 :cheer2: 03-05 Niek is geboren!
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 Dochter is geboren!
Mo_niekk 25/35 :cheer2: 24-07 Dochter is geboren!
Lotus85 33/40 :cheer2: 15-09 Dochter is geboren!
Monkey123 29/33 :cheer2: 23-09 Zoon is geboren!
Pavo07 28/33 :cheer2: 23-10 Dochter is geboren!
LBtwee 29/44 :cheer2: 26-12 1e kind
Luna-87 31/34 :cheer2: 18-12 dochter is geboren!
Tinkeltje33 34/37 :cheer2: 25-01 2e kind
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 19:30
45.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fiona je klinkt heerlijk verliefd. En soms is het ook wel pittig zo te lezen. Lastig dat je peuter wat jaloers is. Mijn jongens zijn zo gek op hun kleine broertje. Alleen het gehuil wat maar soms is kunnen ze slecht tegen
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames. Hier een rotdag. We gingen zwemmen met de schoonfamilie. Erg onprettig commodes, waardoor ik Niek even gauw optilde toen ik wat moest pakken. Want anders rollen ze zo van die commodes. Klapt hij met zijn hoofd keihard tegen de deur. Ik had zijn hoofdje niet goed tegen gehouden. Kreeg hij daarna ook een blauwe plek. Hij moest na het stoten gelukkig wel hard huilen. Het ging best hard. Mee naar de EHBO van het zwembad geweest. Die hebben er boter op gesmeerd. Plek is nu weg. Hij was verder gewoon fit en vrolijk. Dus ik hoop maar dat het mee valt. Maar man wat voelde ik me rot. En ik ga het vannacht nog wel een paar keer checken. En dan mijn vader. Die is halfjaar geleden geopereerd aan zijn hart. Ingrijpende operatie. Kreeg daarna longonsteking. Allemaal goed hersteld. Nu geopereerd voor een nieuwe heup. Maar hij heeft zuurstofgebrek gehad en kan zijn armen en handen nauwelijks meer bewegen na de operatie. Hij is naar afdeling neurologie verhuisd en ze proberen nu de oorzaak van zuurstofgebrek te achterhalen. Hij zal nog wel tijd moeten revalideren is de verwachting. Tot zover 😉
Alle reacties Link kopieren
Ai Gracey dat is inderdaad schrikken geweest met Niek. Gelukkig niks ernstigs moet je maar denken.... je deed het niet expres. Al snap ik je schuldgevoel naar hem toe. Aaah... wie weet hebben onze moeders ons vroeger ook wel per ongeluk ergens tegen aan laten knallen wat we niet weten ;-) heeft hij wel goed geslapen?

Jeetje wat schrikken van je vader trouwens! Hoe lang verwachten ze dat hij moet revalideren? Sterkte ermee!

Tinkeltje, gefeliciteerd, wat leuk, een zoon!
Alle reacties Link kopieren
Lbtwee schreef:
10-08-2019 08:52
Oh, en nog een vraagje aan jullie, waar hebben jullie je zwangerschapskleding gekocht? ik vind het allemaal zo degelijk eruit zien..... niet echt heel mooi ofzo..
heb al bij Wehkamp, zalando, prenatal en h&m gekeken... word er niet echt warm van haha
https://www.noppies.com/nl-nl/positiekl ... B_alles_50


LBtwee zit hier trouwens niks leuks voor je bij? Sale bij Noppies. Geen idee wat jouw stijl is maar ik zie nette kleding maar ook casual
Alle reacties Link kopieren
btwee lastig die zwangerschapskleding. Vond en vind ik ook. Ik heb zelf mn jeans bij h en m gekocht. Die zitten super en een prima prijs. Wel wat degelijk idd. Je zou ook eens op asos kunnen kijken. Daar staat mega veel zwangerschapskleding op en ook wat hipper. Heb daar wel leuke jurken gescoord.

En idd die groeiecho is niet helemaal zeker
Ben gewoon zo ontzettend nieuwsgierig naar de kleine man.

Aaah gracey wat kan je je dan schuldig voelen he. Zo vervelend dat zo'n ongelukje gebeurd. Maar je kan er niks aan doen. Ik heb ook ooit zoiets gehad met de eerste. Man man man wat voelde ik me rot.
En wat super schrikken van je vader zeg. Jeetje. Hopelijk trekt t allemaal bij en valt de schade mee

Lotus wat ontzettend lief dat je collega's zoveel moeite hebben gedaan voor je afscheid
Super
Nu lekker genieten van je verlof
Hier ook nu verlof. Heeeerlijk. Nu de wasjes draaien en t huis poetsen haha en dan wachten. Kan niet wachten! Al lijkt t ook nog zover weg.

Moniek hoe gaat t met jullie? Lekker aan t genieten? Hoe gaan de nachten?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Gracey, wat schrikken. En wat heftig ook van je vader. Sterkte!

Lotus en Monkey, geniet van jullie verlof!

Hier wat vervelende dagen gehad. Gister bij het consultatiebureau bleek dat ze bijna niet gegroeid is, lang niet genoeg in elk geval. Na veel twijfelen heb ik dus besloten om te stoppen met de borstvoeding. Ze huilt ook de hele dag, ik denk van de honger. Ook heeft ze waarschijnlijk koemelkallergie. Ik hoop dat de rust straks een beetje terugkeert als we overgestapt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje fiona dat is niet fijn. Het zal vast veel rust brengen als jullie over zijn gestapt naar flesvoeding. Maar toch een dingetje om over te stappen he. Dat herken ik!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het wel een dingetje hoor. Ergens twijfel ik ook nog, maar ze groeit gewoon niet goed. Ze is al twee lijntjes gezakt. Met veel moeite zal er misschien nog wel iets aan gedaan kunnen worden maar de voedingen zijn nu al zo'n strijd, ik wil weer rust in huis en een blije baby.
Alle reacties Link kopieren
Wat lastig Fiona. Hoe ging de borstvoeding bij je oudste? Hoop dat het rust geeft met de fles. Hier geef ik weer borstvoeding. Mijn oudste beide een jaar gegeven. Dat gaat me altijd gemakkelijk af, bevallen daarentegen minder. Maar belangrijkste is dat je een tevreden kindje hebt. Hoop dat het met fles beter gaat. En je hebt je al keihard voor ingezet hè! Mijn vader zal aantal maanden aan het revalideren zijn, maar hij heeft in een week tijd veel progressie gemaakt. Dat stemt positief!! Niek is gelukkig weer zijn vrolijke zelf. Met mijn oudsten is dat ook weleens gebeurd, maar toch schrik je ervan dat een ongeluk in zo'n klein hoekje zit.
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudste heb ik maar 10 dagen borstvoeding gegeven. Ze wilde bijna nonstop aan de borst, een voeding duurde ruim een uur en dan sliep ze een kwartiertje. Na een ruime week kon ik alleen nog maar huilen door het slaapgebrek.

Gisteravond wilde ze weer niet aan de borst, ze was echt aan het krijsen en overstrekken. We hebben een flesje gemaakt en die ging er prima in en ze werd er rustig van. Mocht mijn productie goed blijven, dan blijf ik het misschien nog combineren. Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen van de pijnlijke borsten :-(

Gracey, wat fijn dat het iets beter gaat met je vader. En met Niek ook. Een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje, die kleintjes zijn zo kwetsbaar, maar gelukkig kunnen ze vaak wel wat hebben.
Alle reacties Link kopieren
Fiona, balen van de bv. Als je twijfelt of je wel wilt stoppen kun je ook een lactatiedeskundige inschakelen?

Fijn dat je vader al progressie maakt Gracey. Schrikken met Niek! Je niet schuldig voelen hoor, dat overkomt iedere ouder wel een keer.

Tinkeltje, leuk een jongen erbij! Hoe voel je je verder?

Lekker dat je verlof hebt Lotus. Leuk zo'n afscheid van je collega's.

Lbtwee, ik heb voornamelijk kleding van de H&M. Idd niet heel leuk maarja ik vind de meeste kleding echt te duur voor die korte periode.

Luna, wat leuk een meisje! Herkenbaar die lage bloeddruk, vooral voor jezelf vervelend idd. Bij mij gaat het nu een stuk beter (en hij is weer wat hoger). Ik ga al met 33 weken met verlof omdat ik een tijdelijk contract heb. Anders had ik ook met 34 weken met verlof gemoeten want werk sinds deze week halve dagen ivm rug/buik klachten.
Alle reacties Link kopieren
Pavo wat vervelend van je rug/buik klachten. Ga je na je verlof wel weer op die plek werken? Ja weet dat het kan gebeuren, een ongelukje, met de jongens ook gebeurd. Voel me er nu gelukkig niet meer schuldig over. Wel moedig dat je er toch weer aan begonnen bent. Met de borstvoeding Fiona. Oh en dat kan zo'n pijn doen die volle borsten hè. Verschrikkelijk. Wat Pavo zegt is misschien ook nog een overweging, een lactatiekundige mee laten kijken. Maar belangrijkste is gewoon dat je je er zelf goed bij voelt! En je meisje tevreden is.
Alle reacties Link kopieren
Oh moet over 3.5 week weer werken. Zo geen zin in....
Alle reacties Link kopieren
Hefig Gracey, zowel van je vader als van Niek. Dikke knuffel! Werken komt straks dvast wel goed als je er bent.. hoop ik althans!! Ga je minder uur werken?

Wat een lastige struggels met de borstvoeding.. ik heb ook echt de intentie om dat te gaan doen, hoop dat het lukt.

pavo vervelend van je klachten, goed dat je minder bent gaan werken..

Fiona wat lastig, dat ze niet goed groeit. Verdrietig ook lijkt me! Je wilt toch het beste voor je kleintje..

Dank jullie wel voor de kledingtips. Inmiddels wel eea gevonden maar idd, ik vind het duur en er is redelijk weinig 'leuke' keus.

Wij zijn btw gisteren voor het eerst bij de gastouder op kennismaking geweest. Wat een gedoe zeg allemaal haha, qua uren enzo.

Nog 1 wk werken en dan 3wk vakantie! EIndelijk de babykamer op orde maken, zo veel zin in! En dan na mijn vakantie aftellen, hoef dan nog maar 8wk te werken! Kijk nu al zo uit naar het verlof haha
Alle reacties Link kopieren
Sorry sorry sorry! Lees wel mee maar écht serieus als je een kind heb kom je aan de helft niet meer toe 😂.

@Gracey ach kan gebeuren. Sneu voor Niek maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Gelukkig begon die meteen te huilen!! Wat vervelend van je vader! Maar fijn dat het de afgelopen dagen al beter gaat. Ik hoop op een voorspoedig herstel.

@fiona jammer dat je moet stoppen met borstvoeding! Maar ook sneu als de kleine de hele dag huilt van de honger. Is het omdat je weinig productie hebt of omdat het gewoon een strijd is om haar aan te leggen? Anders zou je misschien als optie nog je melk kolven en het dan via de fles aan haar geven?

@lbtwee ik had de meeste kleding van de H&M. Gewoon casual. Vond het zonde om vet dure dingen te kopen voor die paar maanden dus vond het allemaal wel prima. Liep altijd in broek met shirtje en op het laatst met die warme dagen lekker maxi jurken aan die ik voor de zwangerschap al had. Rekken lekker mee :) Hoe ging het bij de gastouder? Een goed gevoel bij?

@Tinkeltje, een zoon! Leuk! Gefeliciteerd 😁 hoe voel je je verder???

@Pavo dus al bijna met verlof! Aftellen geblazen!! Lekker hoor. Ben je er aan toe??

@Lotus en @Monkey hoe gaat het met jullie??? Is bijna zo ver !!! Spannend hoor 😁


De nachten gaan hier wel redelijk. Sinds maandag slaapt ze op haar eigen kamer in haar ledikantje ipv bij ons. Vriend begint maandag weer met werken en meteen met vroege dienst dus die heeft z’n slaap wel nodig. Mila is alleen super druk met haar armen en kan heel slecht inslapen, alleen boven op ons. En nu doen we haar savonds inbakeren en dan nog even beneden knuffelen en daarna boven naar bed en dat werkt heel goed tegen haar onrust. Ze wordt er echt kalm van. Gister avond van 6 tot 11 heeft ze alleen maar lopen krijsen van de darm krampjes. Super sneu. Uiteindelijk kreeg ik haar kalm toen ze op mijn borst lag. Zo maar gaan slapen met haar want durfde me niet te bewegen. Kind was eindelijk stil en hartstikke moe! Vandaag is ze ook erg hangerig en pieperig. Misschien zit ze even niet zo lekker in der vel. Ze is ook heel warm ( geen koorts gelukkig) dus misschien een virusje te pakken. Verder is het een heel tevreden meisje! ♥️
Alle reacties Link kopieren
Jee LBtwee dat klinkt wel kort! Ik moest even naar boven scrollen voor je uitgerekende datum, want ik heb het gevoel dat jouw zwangerschap 10x sneller gaat als bij mij whaha! Leuk vooruitzicht.. lekker bezig zijn met het kamertje. Heb je al een idee wat je gaat doen met de kamer?

Gracey nog maar 3.5 week, wat vliegt de tijd zeg. Heb je nog herfstvakantie?

Monkey, geef je trouwens borstvoeding of flesvoeding? Zou dat nog wat uitmaken met krampjes? Ik ben van plan fles voeding te gaan geven. Snap dat het voor jouw vriend ook wat rustiger slaapt als Mila op haar eigen kamer ligt. Wel fijn dat het helpt dat ze rustiger wordt als ze zo vast ligt met haar armpjes. Was ze ook al druk in je buik?


Hier gaat het goed. Ik heb af en toe een hele grote harde bult in mijn zij.. dat zal vast een voetje zijn ofzo. Als ik er opdruk dan floept het snel weg haha. Gisteren een trip trap kinderstoel gekregen van mijn ouders. We hebben het net opgezet en wat staat dat leuk... Heb er zin in!

Ik heb sinds vorige week wel meer het gevoel dat er met mijn lijf al wat gebeurt. Ik heb soms een soort spierpijn/trekkend gevoel precies tussen mijn benen. Heel vaag, nog nooit eerder gevoeld. En ik krijgt en toe een vreemd gevoel in mijn onderbuik. Aan de onderkant van mijn buik. Ook heb ik wat last van mijn bovenrug. Lijkt eerder spierpijn en het gekke is dat ik het krijg zodra ik rechtop zit. Zolang ik loop of lig heb ik nergens last van. Vanavond vier ik mijn verjaardag dus hopelijk krijg ik niet teveel last.

Ik krijg nog de hele tijd van mensen te horen dat mijn buik zo klein is. Iedereen is verbaasd als ik zeg dat ik nog 4.5 week moet. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel wat klein vind. Ik vraag maandag aan de VK of alles nog goed is. Tot 2 weken geleden nog wel in ieder geval. Maar als bijna iedereen het zegt begin ik toch wat onzeker te worden.
anoniem_378549 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 11:39
10.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Lotus niet onzeker worden hoor!!! Als de kleine niet goed zou groeien dan had je het écht al wel gehoord !! Mensen zeiden het ook veel tegen mij, maar toen ik met verlof ging kreeg mijn buik nog een groei spurt. Iedere buik is anders!! Wat spannend dat je al van alles voelt. Ik dacht bij alles “is dit het begin” gaat het nu gebeuren? Haha.

Ik geef trouwens flesvoeding. We zijn sinds afgelopen woensdag begonnen met speciale voeding voor darmkrampjes en moeilijke ontlasting. Ze krijgt ook al vanuit de dokter voorgeschreven lactulose stroop omdat ze moeilijk poept maar dat helpt ook niet echt. Ze krijgt voor haar flesje infacol, daardoor kan ze wel goed scheetjes laten.

Geen idee of het verschil maakt met borstvoeding. Ik weet wel dat de meeste baby’s hier last van hebben omdat hun darmen nog niet “rijp” genoeg zijn. Met 3 maanden zou het minder moeten worden ...
Alle reacties Link kopieren
Lotus maak je je niet druk om je buikje!! Zoals Moniek zegt, als er iets mis was, had je dat allang gehoord. Iedereen draagt verschillend en het zegt ook niks over de lengte of gezondheid van je kleintje (voor zover ik weet!). Ik zou er juist lekker van genieten dat die toeter nog niet mega in de weg zit 😉.
En ja voor mijn gevoel gaat het ook kneitersnel, maar ik stop dan ook bijna 7 weken voor m'n ud. Ga het ook niet meer schuiven nu, heb te zwaar werk om tot 34w door te gaan. Maar als ik zo ivm m'n vakantie aftel, gaat het idd wel snel ja!!
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet onzeker worden hoor Lotus, de verloskundig controleert echt wel hoe hoog je baarmoeder is. Iedereen vond mijn buikje bescheiden en de baby werd op 3200 gram geschat. Maar daar kwam toch echt een kind van bijna 9 pond uit!

Moniek, wat naar van die krampjes. Mijn dochter heeft er ook heel veel last van. Misschien zit ze ook in een sprongetje? De eerste is volgens mij ongeveer 5 weken na de uitgerekende datum. Daar zijn ze vaak ook erg huilerig door. Ik heb de Oei Ik Groei app waarin alles over de sprongetjes wordt uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
@fiona ja zon gevoel heb ik ook. Aankomende dinsdag was ik 5 weken geleden uitgerekend. Ik heb het boek daarvan en daar staat ook in dat de sprong vanaf 4,5 week na UD kan beginnen. Dus dat zou dan wel kloppen. Vandaag is ze trouwens al een stuk rustiger hoor. Dus zou zo maar eens heel goed kunnen dat ze der sprongetje had. We gaan het zien de komende dagen haha!
Alle reacties Link kopieren
Moniek: heb jij ook belangstelling voor een stapel mouwloze rompertjes? Overslag, maat 50/56, gewoon wit. Ik kan er niks meer mee, je mag ze zo van me hebben.
Alle reacties Link kopieren
@Tinkeltje heel lief, dankjewel. Maar ik heb écht zat rompers haha! Misschien kan je er iemand anders blij mee maken??
Alle reacties Link kopieren
Moniek en kun je merken dat de lactulose stroop al wat helpt? Vervelend voor d'r. Ik wist niet dat de meeste baby's er last van hadden. En ik maar denken dat ik met die Dr Brown flesjes dan een goede koop had gedaan tegen krampjes haha. Dat maakt dus waarschijnlijk helemaal niets uit.

Fiona haha wat apart dat ze een bescheiden gewicht hadden geschat en er dan toch nog een 9 ponder uit kwam. Flinke verassing dus haha

Jullie hadden dus ook een bescheiden buikje. Ik zie idd om mij heen vrouwen lopen met een mega toeter. Probeer me er idd maar niet te druk om te maken. Ze beweegt verder goed en ik ben erg lang (1.81 m) dus dat zal er ook vast mee te maken hebben.

Verlof is trouwens heerlijk. Ik zie het nog steeds een beetje als vakantie haha. (Nu nog wel, straks vast niet meer). Ik heb al 4 seizoenen van een serie gekeken in 1 week :-D ik lees tussendoor ook dat ik alvast een ziekenhuistas zou moeten inpakken voor mij en de baby maar ik ben zo ontzettend lui :-$ . Ik lig maar wat op de bank te hangen en te Netflixen. :-) deze week moet ik mezelf maar eens een schop onder mijn kont geven. Mijn moeder komt vrijdag meehelpen met schoonmaken want ik heb nog niet bepaald de neiging om uit mezelf eens lekker te poetsen. De kleertjes heb ik wel allemaal gewassen. Wat een super schattig gezicht al die kleine kleertjes aan het wasrek! :love:
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk Lotus. Je bent al met verlof. Geniet ervan. Ik zou me echt niet druk maken om je buik. Iedereen vindt wat van je buikje. De mijne was best flink, maar in zwangerschap nog geen 3 kilo aangekomen. Dus stelt ook niks voor. En geniet lekker van je rust. Fijn dat je moeder komt helpen. Lbtwee fijn dat je eerder met verlof gaat. Moniek een sprongetje zou goed kunnen. Niek heeft er nu ook duidelijk een. Hopelijk worden de krampjes minder. Fiona hoe gaat het nu bij jou? Ik vind jullie zwangerschappen ook snel gaan!!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,

Lotus ik zou me ook zeker geen zorgen maken om je buikje hoor. Zegt helemaal niks over je kindje. Ik was bij de eerst3 zwangerschap ook zo onzeker over iedereen die wat te zeggen heeft over je buik. Ik had juist een grote buik en nu weer. Krijg al vanaf de 30 weken de vraag of ik bijna uitgerekend ben. Maar ach iedereen moet wat te zeggen hebben
Heerlijk juist dat je lekker lui bent. Lekker van genieten. Ik ben juist wat onrustig omdat ik alles schoon wil hebben. Heel irritant. Maar neem ook mn rust. Heerlijk eventjes niks moeten.

Moniek volgens mij is 6 weken ook wel het top van de darmkrampjes. Daarna wordt het wee4 beter. Enorm lastig vond ik dat wantje kunt ze zo moeilijk troosten.

Lbtwee al heerlijk aan het aftellen naar je verlof. Heeel fijn!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven