Zwanger worden vanaf augustus - deel 2

25-11-2018 14:36 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder. :)

Bij deze een link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-vanaf-augustus/l ... start=1480

Tabel is gesloten!
Naam: Leeftijd: Ronde: NOD/UD: Bijzonderheden:
Gracey30 33/33 :cheer2: 03-05 Niek is geboren!
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 Dochter is geboren!
Mo_niekk 25/35 :cheer2: 24-07 Dochter is geboren!
Lotus85 33/40 :cheer2: 15-09 Dochter is geboren!
Monkey123 29/33 :cheer2: 23-09 Zoon is geboren!
Pavo07 28/33 :cheer2: 23-10 Dochter is geboren!
LBtwee 29/44 :cheer2: 26-12 1e kind
Luna-87 31/34 :cheer2: 18-12 dochter is geboren!
Tinkeltje33 34/37 :cheer2: 25-01 2e kind
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 19:30
45.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pavo!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Pavo gefeliciteerd!! Heel veel geluk gewenst met jullie meisje!!

Fiona jeetje 10-11 dagen ongesteld, best lang! Ik was uiteindelijk een dag of 4 zwaaaar ongesteld met stolsels, nog erger als direct na de bevalling. Vanaf het moment dat ik de pil weer nam was het ook meteen over. Dat doorslapen hebben we ook laten gaan. Ze komt wanneer ze dat wil. Nu krijgt ze rond 00.00 uur een fles en komt ze rond 04.30 uur weer. Dus ze komt al wat later. Het maakt ook niet veel uit hoor! Ik kom met alle liefde s'nachts een flesje geven:-)

Tinkeltje wat lekker dat de kamer al af is. Scheelt alweer een hoop! Maar je was zeker wel druk met de kamer van de oudste? Gaat het goed verder?

Moniek waarom huilt Mila zoveel? Heeft ze zo'n last van krampjes? Wat een lekker vooruitzicht dat je even weg gaat naar center parcs! Fijn dat je eerste werkdag zo goed was bevallen. Even wat anders idd dan een huilbaby.

Luna fijn dat alles goed met je gaat! Hoe was de 3D echo? Leuk om dan echt een gezichtje te zien hé? Ik vond dat zo bijzonder

Gracey irritant he dat je berichten weggaan. Ik heb dat nou ook al een paar keer gehad en dan geen zin meer om zo'n lap tekst te typen haha. Bij mij komt het doordat mijn scherm draait en dan alles weg is. Fijn dat Niek het zo goed doet en dat ie zo lekker kan eten haha. En sneu van je oudste, zul je net zien... Gaat het ene lekker en dan is het op je werk zo ontzettend druk en heb je zorgen om je andere kindje.

Hier gaat het allemaal goed. Khloë weegt inmiddels al 5 kilo. Ik had dat niet verwacht maar vond al wel dat ze bolle wangen en een aardig buikje had haha. Ze is overdag heel erg veel wakker. Vandaag eigenlijk al vanaf 08.00 uur. Ze kan maar niet slapen. Maakt niet uit of we haar in bed leggen of op de arm of in de box.. Ze is gewoon klaar wakker. Soms doet ze een klein dutje lijkt het wel, maar gaat de speen nog heen en weer. Heel apart. Ze huilt niet ofzo... s'nachts slaapt ze gelukkig heel erg goed. Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een echo van haar heupen omdat we wat mensen in de familie hebben met heupklachten maar gelukkig was er niks te zien.

Hoe is het met LBtwee?? Alles goed?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pavo! Fijn dat alles goed gegaan is.

Lotus: ah dat gaat lekker. Zolang ze snachts goed slaapt is het goed toch? Slaapkamer van zoon hebben we jaar geleden al gedaan. Voor de komst van de baby is er dus weinig te doen.

Hier gaat alles goed. We hebben het erg druk met andere dingen en gaan binnenkort nog een week op vakantie met z’n drieën.
Alle reacties Link kopieren
Pavo, hoe gaat het met je? Gaat alles goed met jullie meisje?

Wat lekker tinkeltje vakantie! Waar gaat de reis heen?

Ik heb vandaag mijn laatste werkdag gehad! Mijn collega's vonden het allemaal veel spannender dan ik haha 😂
Ben nu 33wk zwanger en heb nog steeds niet een hele grote buik, dat is wel fijn. Mag de komende weken lekker gaan groeien.! Ben wel al best veel aangekomen, ruim 10kg, maar toch is dat niet te zien... bijzonder wel. Wil er wel op blijven letten, vind het belangrijk om gezond te blijven en wat wat er niet aan komt hoeft er ook niet af haha.
Houd wel vocht vast in mijn bovenbenen, herkennen jullie dat?

We zijn er ook bijna uit met de namen, joepie!
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker LBtwee, heerlijk genieten van je verlof!

Ik had de laatste 2 weken gigantisch dikke voeten. Het was toen ook nog lekker weer dus ik liep alleen maar op slippers haha. Maar ik herkende mijn voeten ook niet meer :-)

Fijn toch een klein buikje? Heb je er ook niet zo'n last van. Ik had ook geen grote buik en idd, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Mijn buik was met 2 weken al weer aardig terug zoals het was. Er zit nog wel een spekje rondom mijn navel Maar dat trainen we wel weer weg. Mijn broekmaat is helaas wel 1 maatje groter. Heb wel flinke benen voor mijn doen.

Heb je nog een afscheid gekregen op je werk? Was het druk met overdragen van je werk? Lekker genieten meid!! Nog even en je hebt je kleintje in je armen! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen? Wat is het hier stil!

Hier gaat alles goed. Khloë is een ontzettend lief meisje. Ze doet het zo goed! Ze is inmiddels 59.5 cm en weegt nu 5720 gram. Ze kan haar hoofdje al goed omhoog houden als ze op haar buik ligt en kan al heel lief lachen. Echt zo schattig om ineens zo'n mooie glimlach te zien. Ik geniet volop van mijn verlof. Ik ga elke dag even wandelen met haar. Het is zo leuk. Ze slaapt ook goed. Meestal leggen we haar rond 20.00 uur op bed en halen we haar om 22.30 uur eruit voor een laatste fles en sinds 1.5 week ongeveer slaapt ze ook tot 05.30 uur of 06.30 uur. Ik ben echt zo verliefd op dat kleine meisje. Ik had dit van tevoren niet verwacht dat ik dit zo zou voelen. Ik zie er zelfs tegenop om te gaan werken bah. Het liefst zou ik fulltime thuis zitten. Ik ga ook informeren over ouderschapsverlof, want ik werk nu 40 uur maar wil wel 1 dag in de week vrij zijn. Mijn moeder en schoonmoeder passen op de maandagen op en ik wil dan woensdag vrij zijn. Ik vind 3 dagen kinderopvang genoeg voor Khloë. 4 is echt te veel. Gelukkig passen mijn ouders en schoonmoeder de eerste 2 werkweken in december op, daarna heb ik 2 weken kerstvakantie. Ze gaat 7 januari pas voor het eerst naar de opvang. Vind het wel sneu dat ze al zo klein naar de opvang gaat maar ze komt in een babyklasje, dus alle kindjes zijn 0 tot 1 jaar oud daar. Dat stelt me wel gerust... dat er meer kindjes zo klein al daar zijn. Hopelijk gaat ze het er leuk hebben. Het zit ook vlakbij ons huis.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad stil hier maar ik heb ook bijna geen tijd om te forummen de laatste tijd. Wat fijn dat je zo geniet van je kleine meisje Lotus! Kan je man/vriend niet een dag minder gaan werken zodat ze een dag minder naar de opvang hoeft?

Hier gaat het ook goed. Dochter is alweer ruim 5 maanden en 7,5 kilo. Ze heeft gisteren de tweede vaccinaties gehad en daar is ze erg ziek van, heel sneu. Ze is niet zo goed in 'baby zijn'. Mijn oudste lag rustig urenlang in de box, maar ik merk bij deze baby dat ze heel snel gefrustreerd is. Ze kan nog niet zo goed rollen waardoor ze uit boosheid gaat overstrekken en dan lukt het natuurlijk helemaal niet meer. Ik ben benieuwd of ze wat blijer wordt als ze zich wat meer kan bewegen.

Ik ben vorige maand voor mezelf begonnen en dat zorgt voor heel veel extra drukte. Ik werk thuis en mijn man en ik wisselen af met werken. De kinderen gaan dus niet naar de opvang, maar dat betekent ook dat echt elke minuut van de week gevuld is. We moeten echt heel bewust tijd voor elkaar vrijmaken om ook leuke dingen te blijven doen. Ik vind het nu nog lastig om alles in balans te houden, hopelijk wordt het de komende weken iets rustiger.

LBtwee en Luna, zijn jullie inmiddels met verlof?

Tinkeltje, hoe gaat het met jou? Krijg je nu goede begeleiding?

En hoe gaat het met alle andere baby's?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!
Sorry voor de radiostilte hier, ik vergeet steeds de laptop te pakken om te reageren. Wat fijn om te lezen dat jullie inmiddels lekker jullie gezin op orde hebben! Wat groeien baby's toch hard he haha. Snap best dat je er tegenop ziet om te gaan werken Lotus.. het klinkt echt alsof je op een heerlijke roze wolk zit! Het lijkt mij ook fijn om te zien dat er meer van zulke kleine baby's naar de opvang gaan.

Wow fiona heftig voor je zelf beginnen! Heerlijk dat je je eigen tijd in kunt delen en veel bij de kleine kunt zijn, maar idd, er wordt wel veel van je gevraagd zo...!

Hier gaat alles goed, ben al 2 weken met verlof (had nog wat vakantiedagen) en ben nu dus 35 weken zwanger. Een echt afscheid had ik niet op mijn werk, daar zijn we misschien allemaal een beetje te nuchter voor haha!
Voel me gelukkig nog op en top fit, de buik nog niet in de weg, en slaap prima! Kleine doet het supergoed, is lekker druk en beweeglijk in mijn buik. Ga dat gevoel zo missen! Ik ben dus met 34wk met verlof gegaan, dus heb straks maar 10 weken na de bevalling... ook dan is de baby echt nog heeeel klein, en zit er dus aan te denken om dan nog wat vakantie op te nemen... wat zouden jullie doen?

Rare vraag, maar zijn er misschien dames die het leuk vinden om een whatsapp groep te starten? Of komt het dan allemaal te dichtbij? Ook dat zou ik begrijpen!
Alle reacties Link kopieren
Lotus: wat ben je heerlijk verliefd! Dat was ook precies hoe ik het omschreef.

Fiona: klinkt als een onrustig meisje. Ze heeft natuurlijk ook niet een hele lekkere start gehad met de voeding. Mijn zoon was ook wel erg onrustig en nu nog steeds heel druk. Maar nu met 3 jaar vind ik het beter worden. Nu hij zich beter kan uitdrukken.

Lbtwee: wat lekker met verlof! Fijn dat het zo goed gaat! Ik ben ook veel te nuchter voor een afscheid, vind ik ook totaal niet nodig. Zoals het nu staat ga ik met 36 weken met verlof, maar ik neem de week er voor vrij. Ik ga weer aan het werk als zoon 3 maanden is. Als mijn verlof te kort is, neem ik zelf verlof op.

Het gaat hier redelijk. Ik heb geen behandeling meer. De behandeling die ze willen geven, wil ik nu niet en wordt ook afgeraden door de pop-poli. Om die reden kunnen (willen) ze mij geen andere behandeling bieden. Ik ben teleurgesteld, maar ik ben er ook wel klaar mee. Er ligt een preventieplan en daar ben ik wel mee bezig. Ik voel nu ook al vaak veel onrust en daardoor krijg ik al de kans om te oefenen. Dat gaat redelijk goed. Ik had het fijn gevonden als ik hulp gehad had daarbij. Ik heb nog wel af en toe afspraken met de pop-poli, maar dat is meer vinger aan de pols.

Ik vind een app-groep wel leuk. Maar ik denk dat dat voor mij op dit moment even te veel is. Ik ben ook al met een andere groep gestopt, omdat ik er heel onrustig van werd. Na de bevalling, als het beter gaat, is daar denk ik wel weer ruimte voor.
Alle reacties Link kopieren
Dames ik heb recent niet meer meegelezen maar wilde jullie deze niet onthouden...

Afbeelding


Ronde 10 is raak, hopelijk blijft ie zitten :flirting:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wauw Bam, gefeliciteerd! Ben je er dus toch weer voor gegaan? :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wow Bam wat gaaf!!! Gefeliciteerd!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste, Bam gefeliciteerd!!! Bleef toch wel aan je knagen dus haha. Super leuk!!

Ten tweede, ja! Een app groep lijkt mij heel leuk! Klets je toch even wat sneller met elkaar dan hier op het forum. Laat maar weten hoe je het wilt hebben Lbtwee!

@Tinkeltje al op vakantie geweest? Goed van je dat je al oefent met het preventie plan! Goede stap! Maar wel super jammer dat ze je geen behandeling willen bieden. Een beetje kinderachtig als je het mij vraagt.

@Lotus wat fijn dat Khloë het zo goed doet zeg!! Jeetje! Je zit nog heeeerlijk op de roze wolk dus! En ik Snap dat de opvang eng is. Maar ze zijn daar wel kleintjes gewend dus ze is niet alleen :D

@Fiona sneu dat ze zo min is geweest van de tweede vaccinatie. Had ze van de eerste ook last of dat niet? Dat gefrustreerde herken ik wel. Dat heeft Mila ook. Of als het haar allemaal niet snel genoeg gaat dan gaat ze gillen haha.

@lbtwee kan je een beetje genieten van je verlof? Wat super fijn dat je je goed voelt en dat de buik niet in de weg zit. Heerlijk! Ik mis het gerommel in mijn buik toch ook wel een beetje hoor!! Ik had eerst 2 weken vakantie, en toen begon mijn zwangerschaps verlof. Ik ben dus met 34 met verlof gegaan en had daarna nog 12 weken. Persoonlijk was ik blij dat ik weer aan het werk kon, maar dat was omdat Mila non stop huilde.

Hier gaat alles nu goed! Mila is nu 62,5 CM en 6040 gram! Paar weken geleden zijn we er achter gekomen dat ze koemelkallergie heeft en vandaar dus hele dagen aan het huilen was. Arme kindje had gewoon vet veel pijn! Nu heeft ze nieuwe voeding en is ze zo onwijs super vrolijk!! Echt een compleet ander kind. Bizar! Ze doet nu ook al haar slaapjes overdag in eigen bed. De wakker tijd voor haar leeftijd werkt bij haar heel goed en dan merk je ook dat ze moe is. In de slaapkamer hebben we voor elk slaapje een ritueel en je ziet gewoon dat ze zich ook over geeft omdat ze weet wat er gaat komen. Dus gaat lekker zonder mokken slapen. Begin van de maand zijn we een weekje naar center parcs gegaan en daar hebben we voor het eerst met haar gezwommen. Vond ze super leuk! En na het zwemmen helemaal in coma haha. Denk dat ik hier eerdaags ook lekker met haar ga zwemmen! ☺️
Alle reacties Link kopieren
@Fiona, we moeten idd even bekijken wat handig is. Ik verdien meer dus het is goedkoper als hij thuisblijft maar ik wil ook wel graag bij haar zijn. Op mijn werk hebben we betaald en onbetaald verlof. Ik moet nog even informeren wat handig is dat ik doe. Wat sneu dat je dochter ziek is van de inenting. Wanneer gaan baby's meestal rollen? Wel sneu dat ze zo gefrustreerd is. Hopelijk heeft ze het foefje snel onder de knie! Succes met je baan! Lijkt me pittig.

@LBtwee, super fijn dat je je zo goed voelt! Al lekker 2 weken met verlof. Laat de baby maar komen of niet :-) leuk dat je de baby zo goed voelt bewegen. Wat betreft je vraag... Ik zou zelf wel wat langer vrij nemen. Ik ben met 35 weken gestopt en ga als ze 12 weken is werken. Ik had me iets verrekend en neem dus nu een weekje vrij ;-) maar Khloë is morgen 10 weken en ik vind haar echt nog wel heel klein en ik ben er ook nog niet aan toe om te werken. Maar ik heb me natuurlijk ook helemaal ingesteld op 9 december beginnen dus misschien is mijn mening ook niet heel objectief ;-) . Ik denk als ik in jouw schoenen had gestaan, ik toch iets langer vrij zou nemen. Die keus heb je zo te lezen... en het is echt wel leuk met je kleintje samen! De weken vliegen voorbij.
Whatsapp groep lijkt me ook wel leuk! Merk dat het elke keer flink tikken is als ik hier weer kom haha.

@Tinkeltje fijn dat het redelijk goed gaat. Geniet je wel van je zwangerschap of is het lastig nu? Sterkte!

@Bam1984 gefeliciteerd! Wat leuk voor je! Al enig idee hoe ver je bent?

@Moniek Aaah wat zielig dat Mila een allergie had voor koemelk! Arme meid! En wat fijn dat het nu zo goed met haar gaat. Goed dat je erachter bent gekomen zeg.
Center parcs was dus geslaagd? Leuk! Wij gaan in december ook een weekendje naar center parcs. Hoe heb jij dat gedaan? Ik las dat ze maar een half uurtje in bad mogen? Had je een zwembandje waar ze in zat? Of heb je haar de hele tijd vast gehouden? En klopt het dat daar bedjes staan voor baby's? Ik las zo iets in een foldertje... of moet je dat echt van tevoren doorgeven of reserveren?
Alle reacties Link kopieren
Thnx! Ja ik kon het gevoel toch niet negeren.
Ik ben nu 3 weken + 6 dagen. Zou (aankomende) maandag eigenlijk ongesteld worden. Cb digital is nu net ook positief dus ik heb er alle vertrouwen in :)
bam_1984 wijzigde dit bericht op 24-11-2019 08:10
3.41% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
@Lotus als het goed is staan in alle cottages baby bedjes. Maar pin me er niet op vast. Op de website kan je die informatie wel vinden. Wij hadden zelf een camping bedje meegenomen. In het zwembad staan boxen waar je je baby evt in kan leggen.

Wij hadden een zwembandje van alie expres (met 2 weken binnen) https://s.click.aliexpress.com/e/2TJNBOeU7

Ik vond hem erg fijn! Maar half uur in bad als regel zou ik los laten hoor. Je merkt snel genoeg wanneer Khloë er klaar mee is. De ene keer was Mila er na 10 minuten klaar mee en de andere keer pas na 30 minuten. Je hebt ook speciaal baby zwemmen. Dat is vóór de reguliere openingstijd. Daardoor is het lekker rustig. Zo hebben wij de aller eerste keer Met Mila gezwommen! Dat moet je van te voren wel reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bam! Wat superleuk!! Verder geniet iedereen van de kleintjes en nog een paar dames van de zwangerschap. Wat vliegt de tijd. We kunnen ook op Facebook verder gaan. Maar whats app is ook een idee
Alle reacties Link kopieren
Fb vind ik ook prima,anders kan ik wel een whatsapp groep aanmaken, voor de gene die er in willen, dan kun je mij je 06 in een pb sturen 😊
Alle reacties Link kopieren
Facebook vind ik ook prima alleen doe ik niet zo veel mee.

Lbtwee, ik heb je mijn telefoonnummer gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn nr ook gestuurd. Ik kijk wel even hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
LBtwee ik PM je mijn 06
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat hier niet meer geschreven wordt maar wilde toch even laten weten dat het hier mis is gegaan. Na mn nod liepen de testen niet meer op en afgelopen vrijdag ben ik “ongesteld geworden” met 5w4d. Het was een normale menstruatie dus ik verwacht over 2 weken gewoon weer een eisprong te hebben, hopelijk zijn de geruchten waar dat je na een miskraam verhoogd vruchtbaar bent :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Och @Bam wat verdrietig nieuws!!

Hopelijk zijn idd de geruchten waar en ben je extra vruchtbaar! 😍
Alle reacties Link kopieren
He getver Bam, wat een vervelend nieuws😔 wat goed dat je er zo positief in staat! Knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Hé Bam wat een verdrietig berichtje. Ik ga duimen voor je dat het waar is en je weer snel zwanger bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven