Opnieuw zwanger na 2 miskramen, ontzettend onzeker

01-12-2018 16:54 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag voor de 3e keer een positief zwangerschaptest. Natuurlijk ontzettend blij maar wat ben ik bang! In november 2017 en augustus 2018 een missed abortion doorgemaakt. Ik had al het gevoel zwanger te zijn door krampen/steekjes en had een vol gevoel.. afgelopen woensdag en donderdag had ik dit ook nog maar sinds gisteren is alles weer normaal. Alleen pijnlijke borsten (moet ik er wel opdrukken) en voor de rest voel ik eigenlijk niks. Nu ben ik ook nog maar 4 weken en 4 dagen maar het maakt me zo onzeker na de eerdere miskramen. Ik mag wel voor een eerdere echo op 7 weken. Iemand nog tips? Of geruststellingen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde meegemaakt als jij, en zit er helaas nu nog middenin. Het enige wat ik besef is dat het zo’n bijzonder maar ook lastig proces is, het zwanger worden en je kan er zo weinig invloed op uit oefenen. Ik zou het ook spannend vinden om ook weer zwanger te worden. Voor nu eerst gefeliciteerd! Het is niet gek dat je nog niet veel voelt, dus probeer dat was los te laten. Je kan ook met 6 weken al naar een echo bureau, maar weet niet of je dat zou willen? Dat had ik dit keer gedaan, ik had het gevoel dat het niet goed zat, daarom die keuze gemaakt. Laat je weten hoe het de komende tijd met je gaat? Hopelijk horen we mooie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het ook, helaas.

Met 7 weken een mk gehad en nu 4 maanden verder en nog (steeds) niet zwanger. Tenminste, nog niet. Ik zit 4 dagen voor nod dus ben mega zenuwachtig. Ik tuur me suf naar testen.. Maar nog steeds omowit.

Ik kan je niet geruststellen, sorry.
Ik vind het ook spannend om weer zwanger te worden. Je wil absoluut niet meer meemaken wat je hiervoor hebt doorgemaakt.

Hopelijk gaat alles goed en kun je er ergens toch van genieten.

Het is alleen jammer dat wij door zo'n verleden nooit meer blanco in een zwangerschap stappen en er altijd dubbele gevoelens bij hebben. Het genieten is ons afgenomen. Helaas.. Maar hopelijk hebben we allemaal binnenkort geluk :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Heel herkenbaar. Ik heb een bbz gehad en 2 miskramen in april en juli.
Nu donderdag positief getest.
Ik mag 6 dec al voor de echo.
Ik voel ook nog niks, behalve idd als ik op mijn borsten duw.
Ik maak mezelf ook behoorlijk gek, dus geen tips....het is even afzien.
Kwam je er vorige keer bij een echo achter?
Alle reacties Link kopieren
@moosforhappines88 Ik weet niet of ik een eerdere echo zal willen. De vorige keer was het misgegaan op 7 weken en zal wel graag een hartje willen horen, bij 7 weken moet je het hartje kunnen horen. Wat heftig dat je er nu middenin zit, hopelijk ben je gauw weer zwanger!

@juf88 Het is idd zo dat het zorgeloze en het genieten van ons afgepakt is.. altijd zit je met de vraag: gaat het nu wel goed? Ik heb onderzoeken laten doen en dit was allemaal goed. Wat spannend zo voor je NOD.. Ik hoop voor je dat het raak is! 🤞

@yinthe24 Oh wow wat spannend! En wat fijn dat je vroeg voor een echo mag. Ja je maakt jezelf echt helemaal gek. Bij mij is bij beide keren bij de eerste echo ontdekt.. dat is ook Het nare.. dat mijn lichaam niks aangaf.. daarom ben ik nu ook zo bang.. Ik kan alleen niks anders doen dan afwachten en hopen! Ik hoop dat we beide binnenkort goed nieuws hebben!🤞
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de eerste twee keer een MA. De eerste keer echo bij 8wkn, toen in de onzekerheid omdat werd gedacht dat ik me misschien had verrekend en er nog geen hartje te zien kon zijn. Maar het zat dus fout. Tweede keer om die reden de echo laat gepland, pas met 10wkn. Helaas weer slecht nieuws.

Eerste keer gingen we er totaal blanco (en naïef) in, tweede keer dachten we nog dat we gewoon één keer pech hadden gehad.

Bij de derde zwangerschap waren we dan ook vooral gespannen en ambivalent tot aan de eerste echo, en daarna tot aan de 12wkn.. toen ik de baby eenmaal ging voelen, werd dat gevoel al snel minder sterk. Als de zwangerschap zich dan bormaal ontwikkelt, kan je er ook van gaan genieten.

Nu heb ik een gezonde dochter en beval binnenkort van mijn tweede kind.

Zwanger zijn zal niet meer zorgeloos voor je zijn. Maar ik kan je wel zeggen dat 12wkn stressen omdat er mogelijk weer slecht nieuws komt heel erg zonde is van je energie. Dus probeer daarnaast ook iets anders te voelen, hoopvol te zijn. Vroege echos maken je volgens mij onzekerder, maar dat voel je zelf het beste aan.

Heel veel sterkte voor de komende weken, ze duren lang.. :hug:
Alle reacties Link kopieren
-Dudette- schreef:
01-12-2018 19:41
Hier ook de eerste twee keer een MA. De eerste keer echo bij 8wkn, toen in de onzekerheid omdat werd gedacht dat ik me misschien had verrekend en er nog geen hartje te zien kon zijn. Maar het zat dus fout. Tweede keer om die reden de echo laat gepland, pas met 10wkn. Helaas weer slecht nieuws.

Eerste keer gingen we er totaal blanco (en naïef) in, tweede keer dachten we nog dat we gewoon één keer pech hadden gehad.

Bij de derde zwangerschap waren we dan ook vooral gespannen en ambivalent tot aan de eerste echo, en daarna tot aan de 12wkn.. toen ik de baby eenmaal ging voelen, werd dat gevoel al snel minder sterk. Als de zwangerschap zich dan bormaal ontwikkelt, kan je er ook van gaan genieten.

Nu heb ik een gezonde dochter en beval binnenkort van mijn tweede kind.

Zwanger zijn zal niet meer zorgeloos voor je zijn. Maar ik kan je wel zeggen dat 12wkn stressen omdat er mogelijk weer slecht nieuws komt heel erg zonde is van je energie. Dus probeer daarnaast ook iets anders te voelen, hoopvol te zijn. Vroege echos maken je volgens mij onzekerder, maar dat voel je zelf het beste aan.

Heel veel sterkte voor de komende weken, ze duren lang.. :hug:
Dit soort berichten geven wel hoop!
Ik denk dat vroege echo’s super persoonlijk zijn, ik het het vorige week wel gedaan want voelde dat het niet goed zat. Wederom een leeg vruchtzakje. TO hopelijk is het bij jou drie keer scheepsrecht!
Alle reacties Link kopieren
Yinthe24 schreef:
01-12-2018 18:31
Hoi,
Heel herkenbaar. Ik heb een bbz gehad en 2 miskramen in april en juli.
Nu donderdag positief getest.
Ik mag 6 dec al voor de echo.
Ik voel ook nog niks, behalve idd als ik op mijn borsten duw.
Ik maak mezelf ook behoorlijk gek, dus geen tips....het is even afzien.
Kwam je er vorige keer bij een echo achter?
Hopelijk ook voor jou dit keer een hele mooie zwangerschap! Laat je even weten hoe je echo was? Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
@Dudette Bedankt voor je bericht. Het is ook zo dat stressen niks oplost.. Ik ga hoop proberen te houden! Een keer moet het toch goed gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hier een vroege miskraam en enkele maanden later een missed abortion. Daarna 14 maanden lang niks noppes nada maar nu 37 weken zwanger en alles gaat goed met het kindje. :-)
Het kan dus zeker na een paar miskramen.

Voor nu voorzichtig gefeliciteerd en probeer veel afleiding te hebben om de eerste weken door te komen...
Alle reacties Link kopieren
De enige tip die ik heb: staar je niet blind op zwangerschapsklachten. Hier 3 zwangerschappen (1 dochter/1 MA na een goede eerste echo, maar helaas slechte termijnecho/nu 26 weken zwanger)..

En waar de 1ste en 2e zwangerschap dezelfde klachten hadden (hoewel afzwakking van klachten bij MA bij een week of 8), had ik deze zwangerschap nagenoeg geen klachten...

Ik had gehoopt dat de onzekerheid voorbij zou zijn als ik eenmaal dat miskraamtermijn of 12 weken termijn voorbij was, maar helaas was dat bij mij niet het geval... Het is echt doorbijten en uitzitten...

Gefeliciteerd met je zwangerschap in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je gevoel echt heel goed! 3 maanden geleden heb ik met 4 weken een miskraam gehad. Nu ben ik weer 7,5 week zwanger. Zelf ben ik ook nog steeds bang, maar probeer het los te laten. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar elke keer bang zijn om naar het toilet te gaan geeft ook alleen maar stress. Ook al is het moeilijk probeer het los te laten en te genieten! Als het weer zou gebeuren heb je er toch geen invloed op. En ik denk altijd het is wat het is dan. Het had zo moeten zijn. Nu ben je zwanger probeer ervan te genieten! Hou ons op de hoogte!! Xx
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook. Twee keer een miskraam (wel is waar vroeg) na ICSI. Ik durfde niet meer echt te genieten. Wat achteraf jammer was, want mijn derde zwangerschap bleek succesvol.
Je kan er geen invloed op hebben: als het mis gaat is er niets dat je has kunnen doen.
Symptomen komen en gaan helaas. En dat zegt niets over je zwangerschap.
Blijf doorademen en probeer afleiding te zoeken, meis.

Hoop dat het goed blijft gaan!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Het doet me goed. Ik houdt jullie op de hoogte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
HOe is t hier nu?

Ik maak me zo druk joh. Heb elke keer toch zeurderige buikpijn en had gisteren inimini roze sliertje (oké ik moest echt turen om het te zien).
Ben zo bang. En wordt echt moe van mezelf en ben op van de spanning. Ook totaal niet goed. Heb wel wat kwaaltjes.
Aftellen naar de echo....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk helemaal geen zeurderige buikpijn.. daarom ben ik ook zo bang dat het weer foute boel is.. pfff probeer mijn gedachten wel ergens anders op te zetten maar dat gaat gewoon niet..:(
Alle reacties Link kopieren
Yinthe, hoe gaat het vandaag met je?
Is het rozeverlies gestopt?
Bijna je echo, hoop op mooi nieuws!

Lisette, je hoeft geen zeurderige buikpijn te hebben. Sommige symtomen zeggen zo weinig of niks.
Wanneer is je eerste echo?

Ik hoop dat jullie mij na jullie verdrietige gebeurtenissen ook nieuwe hoop kunnen geven.

Net als de verhalen van deedee, yellow of baggal. Dat geeft mij hoop en vertrouwen. De gynaecoloog zei vandaag tegen mij: laat je niet uit het veld slaan, ga door en geef niet op.
Er zijn vrouwen die helaas nog meer miskramen moeten ondergaan tot ze een gezond kindje krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988, woensdag 19 december eerste echo.. duurt nog eventjes.. kon ik de tijd maar voor uit zetten! Net even de verloskundige gebeld en zij vertelde ook wel dat niet iedereen last heeft van buikpijn.. zolang ik maar geen bloedverlies heb.. maar dat is nu juist het probleem, ik heb nooit last gehad van bloedverlies, het is namelijk 2x bij de eerst echo ontdekt.. raar lichaam heb ik toch.. de komende twee weken maar duimen, duimen en duimen

Yinthe, jij hebt mag overmorgen voor een echo toch? Spannend! Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik heb geen bloed er. Vandaag voel ik me ook rustiger. Drukke dag ook werk gehad en dan merk ik er soort niks van.
Dus dat ene mini drupje roze.... geen idee.

Ik tel af naar do, alhoewel ben dan 5.2... wat zal je zien?

Zo dat duurt lang nog joh de 19de!

Ja, klinkt hard miss moos maar miskramen betekent er gebeurd iets. Ik heb ergens gedachte het zal toch n keer goed moeten gaan. Als je na 4 jaar echt nooit zwanger bent geweest, dan is het minder hoopvol ofzo. Maar geen idee of jij dat ook zo beleefd?

Bedankt voor t delen van opbeurende verhalen. Ik heb weer wat hoop voor de kleine frummel in me.
Alle reacties Link kopieren
Succes dames met wachten!

Hier een vroege echo gehad bij 6 weken, buiten een propje was er weinig te zien, behalve dan dat er een frummel zat met een hartslag!
Alle reacties Link kopieren
Nou dan ben ik al heel heppiee deedee!
Zolang dr maar niks in Mn eileider zit....
Alle reacties Link kopieren
Nee idd! Ze kunnen gelijk zien of het op de goede plek zit..

Ik kon daarna nog steeds niet per se blij zijn, MA's zonder bloedverlies zijn echt killing voor je vertrouwen...

Maar hou er bij je eerste echo, zeker bij 5+2 wel rekening mee dat er misschien nog geen hartje klopt, want dat begint ergens tussen de 5 en 6 weken.. Helemaal als je misschien toch minder ver bent dan je zelf dacht..
Ook de meting is met een korrel zout, hier dacht ze 5,5 week in eerste instantie, omdat elke mm die afwijkt soms een hele week scheelt.. Achteraf gezien was ik toen namelijk wel 6 weken (wat ik zelf ook had gedacht/uitgerekend), maar ik had toch zorgen door die meting...
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, nou ik ben al tevreden met iets in baarmoeder. En ga er vanuit komende week weer terug!
Alle reacties Link kopieren
Zoo,nou na een slapeloze nacht.. een gekke ochtend.
Na best even zoeken zagen ze iets oplichten in baarmoeder, soort rondje. Gezien termijn prima, maar arts hield het in het midden, kan 2 kanten op. Heel raar, ze dacht dat ik al 7 weken zou zijn. Ben nog maar 5!

Er zit iets in mijn baarmoeder in elk geval, dat is een gerustelling
En een corpus lutheum cyste op mijn eierstok. Dat was niks om me zorgen over te maken. Maar doe ik wel.
Nu heb ik vanaf zulke buikpijn gehad en had gister avond druppel bloed. Zware paniek en opeens dacht, ik heb volgens mij gewoon weer een kei van n blaasontsteking. Dus huisarts langs en ja hoor! Dus nu een kuur gehad. Hopelijk verklaart dat de stekende pijntjes.
Volgende week do weer terug voor echo. Dan zou er wel meer te zien moeten zijn, maar pas over 2 weken n hartje.

En Hoeist het met de anderen?
Alle reacties Link kopieren
Yinthe, wat fijn dat het op zijn plek zit!
Termijn lijkt een mooi vruchtzakje met 5 weken goed te kloppen. Snap niet zo goed waarom ze zeggen dat het twee kanten op kan gaan?
Bij mij zagen ze dat het 5 weken was maar telling moest 6 weken zijn. Dan snap ik dat het twee kanten op kan gaan.
Ik hoop ook dat je snel kunt genieten.

Hier net de derde dosis cyotec ingebracht maar gebeurd weinig, balen!

Lisette, hoe gaat het met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven