Zwanger worden na 2 of meerdere miskramen

06-12-2018 17:37 724 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Na 2 miskramen merk ik dat ik heel anders in het proces sta. Ik ben benieuwd of er meerderen zijn die in dit topic willen kletsen over het zwanger worden na herhaalde miskramen. Ik zag al wat topics voorbij komen, maar die zijn al wat ouder vaak.
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde NOD Bzh
Pavo07 28/34 2e 7 13 feb mk aug '18 en ma nov '18
xLau 27/27 1e 3 15 jan vmk aug '18, ma dec '18
Moosforhappiness1988 30/33 1e ma april '18 & nov '18
BlueWater81 38/39 1e 4 1 feb mk sept '17, bbz juli '18
IlseAnne 33/38 2e 7 ma juli '18 & okt '18
Noonootje 30/31 1e mk juli '17 & dec '18
Lacer 26/29 1e mk sept '18 & dec '18


Zwanger :cheer2:
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde PT UD Afsprkn Bzh
Koetjesenkalfjes 28/29 1e 4 24 dec 30-08-2019 14 feb termijnecho mk okt '18 & nov '18
Nioma 28/29 1e 6 31 dec 10-09-2019 15 feb termijnecho mk aug '18 & nov '18
Monkey123 29/33 2e 4 9 jan 19-09-2019 7 feb echo ma juni '16 & aug '16, mk sept '18
Kippetje_s 30/31 1e 26 25 jan 12 feb echo mola zwangerschap jan '18, mk okt '18 & dec '18
pavo07 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 09:11
81.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach Pavo, snap wel dat je hier behoefte aan hebt. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mijn verhaal:

In 2015 binnen 2 rondes zwanger zwanger geworden van dochter.

Inmiddels in augustus een spontane miskraam met 5/6 weken gehad. Daarna was ik na 3 rondes weer zwanger en we gingen vol goede moed naar de echo. Ik zou 8+ weken zijn, maar helaas keken we naar een leeg vruchtzakje. Alsof mijn lichaam het opeens doorhad begon ik 1 dag na de echo bloed te verliezen. Uiteindelijk heb ik alles verloren en sinds gisteren geen bloedverlies meer.

Van de verloskundige mogen we naar de gynaecoloog voor onderzoeken. Hier is het blijkbaar veranderd; na 2 miskramen kun je al onderzoeken laten doen. Wij kiezen ervoor om dit nog niet te doen. In de meeste gevallen is het gewoon pech en daarnaast hebben we al een gezonde dochter.

Nu dus wachten op een eisprong, ik hoop nog voor het eind van het jaar! ..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je dit topic hebt geopend.
Graag schrijf ik ook mee, we kennen elkaar al via een ander topic, en verwacht dat er meerdere zijn die die helaas ook hebben meegemaakt en willen mee schrijven.
Ik vind het bij jullie gewoon super positief dat jullie al een gezonde dochter hebben, dan weet je gewoon dat het mogelijk is! Hoop dat je eisprong snel op gang komt!

Wij zijn in feb 2018 gestart. In april de eerste echo, ook bijna leeg vruchtzakje en helaas nu weer een herhaling van hetzelfde beeld op de echo meegemaakt.
Vriend heeft al een kindje en we willen dolgraag samen een kindje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik wil je een hart onder de riem steken. Voor mij is het al een tijd geleden, heb in totaal 6 miskramen gehad maar heb nu wel 2 gezonde jongens van 13 en 9 jaar. De oorzaak is nooit gevonden maar ik denk nu zelf dat het aan mijn niet goed werkende schildklier heeft gelegen. Laat je niet gek maken en houd moed. xx
noppes
Alle reacties Link kopieren
Heee pavo
We kennen elkaar natuurlijk al maar ik vind het heel fijn om met andere mee te schrijven die dit hebben meegemaakt. Fijn als je die gevoelens tussen hoop en vrees samen kunt delen.
Jij kent mijn verhaal al maar ik zal het met de rest delen

Paar jaar terug 2x een missed abortion gehad. Kwamen er beide keren tijdens de 8 weken echo achter dat het was gestopt met groeien rond de 6 weken. Hierna heb ik een gezond kindje gekregen.
Nu sinds augustus weer bezig. Eerste ronde meteen zwanger. Bij 7 weken een goed echo met een kloppend hartje. Ik was zooo blij! 2 dagen later begon het bruine verlies. Dag daarna echo en niet goed. Dag later begon het helemaal op gang te komen.
Had zo gehoopt dat ik een nieuwe start kon maken en hopelijk meteen een gezonde zwangerschap. Helaas had dit niet zo mogen zijn.
Nu ben ik 4 dagen na ovulatie. Spannende tijd!
monkey123 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 20:18
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moos ik had je verhaal al een beetje gevolgd op het wachtbankje. Daar lees ik stiekem mee. Wat een verdriet en wat een ontzettende pech! Is de bloeding al op gang gekomen of nog niks?

Bedankt Max voor je positieve verhaal
! Ik houd mezelf er ook aan vast dat ik een gezonde zoon heb gekregen dus het wel zeker kan. Het heeft alleen wat flinke obstakels nodig om daar te komen.
Alle reacties Link kopieren
Hee lieve pavo, wij kennen elkaar uit het uitgerekend in april topic. Toen hebben wij en nog veel meer mensen (de helft van dat topic ofzo?!) een mk gekregen.

Ik was toen 6,5 week. Na de miskraam in augustus heb ik net in november weer een miskraam gehad, nu nog priller met zo’n 4,5 week.
Ook ik mocht van het ziekenhuis naar de herhaalde miskraam poli maar vriend en ik hebben ook besloten dat (nog) niet te doen omdat we hopen dat deze 2 bewezen miskramen pure pech waren. We hopen dus dat onze goede zwangerschap nog komt, zonder onderzoeken. Vruchtbaar zijn we wel, want de bevruchting lukt. Nu de innesteling en het plakken nog.

Op momenten voel ik me onzeker en gespannen omdat ik me afvraag of het ooit wel gaat lukken. Maar gelukkig ben ik over het algemeen heel positief en er eigenlijk heilig van overtuigd dat het wel goed komt.. maar ik lees graag positieve verhalen, kom maar op met de positieve zwangerschapstesten in dit topic :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie meeschrijven dames, al schrijven we natuurlijk liever in een uitgerekend in topic mee ;-) . Ik merk dat het me allemaal wat zwaarder valt dan dat ik vooraf had gedacht. Mocht ik nu weer zwanger worden, vraag ik me echt af hoe die eerste weken door te komen.. Dat zullen jullie vast ook hebben!

@Moos, ik las dat het nog steeds niet op gang komt. Bleh dat wachten is echt zo vervelend.

@Max, bedankt voor je positieve berichtje!

@Monkey, jaa we kennen elkaar idd al maar ik dacht dat het ook fijn zou zijn om te schrijven met een groepje die hetzelfde mee hebben gemaakt.Ook om elkaar hopelijk straks te kunnen steunen tijdens die eerste weken. Ik hoop heel erg dat je over een paar dagen weer een positieve test hebt!

@Nioma, verdrietig om te lezen dat het bij ook de tweede keer weer mis is gegaan. Ook al is het zo pril, je hebt toch even 'geproefd' van het zwanger zijn en bijbehorend toekomstbeeld. Fijn om te lezen dat je zo positief bent :-), in de meeste gevallen is het gewoon pech.. Driemaal is scheepsrecht toch!


Misschien idee om tabel te maken? Dat wordt dan morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ja die eerste weken gaan killing worden.. :( het is in die zin een soort trauma, een litteken. Maar de twee ervaringen die ik gehad heb, doen me ook realiseren dat dit iets is waar ik geen invloed op heb en dat het dus geen zin heeft me er druk over te maken als het weer zover is.

Maar ik denk dat dat makkelijker gezegd
is dan gedaan :facepalm:

Ik denk dat een tabel trouwens wel overzichtelijk is.. heb er zelf alleen nooit 1 gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Pavo pff ik vind die eerste weken echt een hel. Ik weet nog dat in toen bij m'n zoontje echt helemaal gek werd. Ik zou nog een paar dagen moeten wachten op een echo maaaar ik kon echt niet meer wachten toen. Ik was zo onzeker en angstig. Merk wel dat dit allemaal maar erger wordt.
Iedereen zegt probeer relaxed te blijven en het van je af te zetten maar dat gaat bij mij gewoon niet.
Zeker een goed idee om een groep te starten pavo. Heb vaak getwijfeld om bij een groepje aan te sluiten maar zij waren vaak al langer aan het schrijven. Dus dit is super fijn

Nioma ook zo vlot achter elkaar 2 miskramen. Echt shit! Kan niet anders zeggen. Ik hoop zo op positieve testen voor iedereen snel ennnn dikke plakkers

Tabel lijkt me een goed idee. Fijn om overzicht te houden :)

Wij hebben trouwens wel chrosmonen onderzoek laten doen. Daar was niks uit gekomen. Verder nog verschillende dingen laten prikken zoals vitamine, schildklier en dergelijke. Daar was ook verder niks uit gekomen. Na de eerste 2 miskramen ook baarmoeder onderzoek gehad omdat ze een afwijking zagen op de echo. Mijn baarmoeder is licht hartvormig. Dus helemaal niet heftig. Vonden zij geen reden voor de miskramen.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik had gisteren een eigen topic geopend (als zwanger worden langer duurt) maar weet niet of daar voldoende animo is. Mag ik hier aansluiten want ook ik ken het leed dat miskraam heet helaas.

Wat verdrietig van die miskramen zeg bij jullie. Het is allema zo'n heftig proces. Gelukkig heeft een aantal van jullie ook al mogen ervaren dat het goed kan gaan!

Wij zijn sinds oktober 2016 bezig voor ons eerste kindje.
In januari 2018 testte ik voor het eerst positief, maar het vruchtje was gestopt met zes weken en vier dagen. Na een hele lange nasleep ben ik met spoed gecuretteerd en het bleek om een mola-zwangerschap te gaan. In oktober 2018 testte ik weer positief, maar helaas begon een week later de bloeding en had ik een vroege miskraam.

Inmiddels heb ik weer een menstruatie achter de rug en is mijn nieuwe cyclus weer aan de gang. Ik voelde me in het begin van de cyclus best goed en vol vertrouwen. Ik vermoed dat mijn eitje ie geweest en voel me vanavond echt heel lamlendig. Verbaas me nog steeds hoeveel invloed mijn hormonen op mij hebben (zit niet in medisch traject).
Alle reacties Link kopieren
:cheer: haa meiden,

Helaas wil ik hier ook graag komen meeschrijven. Met een aantal heb ik al samen geschreven in een topic.

Mijn verhaal: in juni 2018 gestopt met de pil. Na een echte menstruatie zwanger. Een dag voor de eerste echo met 8 weken kreeg ik een spontane miskraam op 4-10. Na de miskraam direct weer zwanger. Wederom met een week of 6 een spontane miskraam.

VK en GYN houden het op hele dikke pech, dus voor ons nog geen onderzoeken. Mede omdat zwanger worden tot nu toe snel gaat.

Onze wens word alleen maar groter! We staan er vrij positief in. Onze omgeving weet van de situatie, dit geeft ons heel veel steun.

Een tabel is top Pavo!
Op naar héél véél baby’s in 2019. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dames dat jullie zo positief blijven! Dat vind ik echt super knap. Ik probeer er ook hoop in te houden. Maar merk wel dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zit door heel dit gebeuren. Misschien in combinatie met een drukke baan en een kind die slecht slaapt. Werkt allemaal niet mee. Hopelijk allemaal babies in 2019 :cheer:

Soo kippetje wat een lange periode zijn jullie al bezig zeg. Ik zou echt bijzonder gefrustreerd raken. Ben je eindelijk zwanger en dan een miskraam. Verschrikkelijk! Hopelijk snel een plakker voor jou

Koetjesenkalfjes. Wat fijn hé als je wel snel zwanger bent. Dat geeft je een beetje hoop. Ik heb hetzelfde. 4x in 1x zwanger. Nu 2 rondes licht positieve testen maar toch ongesteld geworden. Gek werd ik er van. Deze ronde m'n eisprong weer goed benut dus hopelijk weer raak.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Wat hebben we al een mooi groepje, maar wat verdrietig wat ieder van ons heeft meegemaakt.

Ik denk juist dat we elkaar hierdoor ook weer extra positiviteit kunnen brengen, wanneer het ondanks de verdrietige ma’s en mks straks weer wel gaat lukken!
Want ik heb daar alle vertrouwen in, het is een onzekere en tijd maar het gaat ons allemaal lukken!

Monkey, fijn dat er niks naar voren is gekomen uit de onderzoeken.
Hebben jullie toen bewust een paar maanden gekocht?
Wij gaan daar vrijdag verder over in gesprek.

Kippetje, misschien is dit topic wat meer passend omdat andere misschien wat meer in medische molen zitten? En voor jou wordt het gewoon tijd dat er een mooie knal test aan komt, die er opeens kan zijn!

Helaas zit ik nog steeds te wachten na 12 pillen cyotec wanneer het op gang gaat komen, maar komt echt minimaal bloed.
Volgende week vrijdag afspr bij gyn.
Dit weekend veel afleiding door de verhuizing.

Benieuwd waar jullie in je cyclus nu zitten?
Alle reacties Link kopieren
Heb even een tabel gekopieerd/geplakt :-D. Mocht je in de tabel willen, zet dan even je gegevens vet gedrukt.

@Kippetje, jullie zijn ook al een tijdje bezig.. Verdrietig dat het mis is gelopen. Fijn dat je cyclus wel weer snel op gang is gekomen. Gebruiken jullie ovulatietesten?

@Koetjesenkalfjes, welkom! Positief dat jullie ook zo snel zwanger worden idd. Hopelijk snel weer een knaltest!

@Monkey, herkenbaar wat je zegt over niet lekker in je vel. Ben het vertrouwen in mijn lichaam even kwijt. Komt wel weer goed! Heeft gewoon even tijd nodig. Beste remedie is een positieve test gok ik ;-) .

Wij hebben het inmiddels aan wat familieleden en vrienden verteld. Dat is toch wel heel fijn! Geen geheimzinnig gedoe enzo. Als we weer een positieve test mogen hebben, dan delen we het ook meteen met onze ouders. Weet jullie omgeving ervan?

Ik heb het gevoel dat mijn eisprong er al weer aan komt, maar dat zou wel heel snel zijn toch? 23 november begon mijn miskraam, 26 november brak het los. Afgelopen zaterdag (1 december), nog een flink stolsel verloren en sinds dinsdag geen bloedverlies meer. Ik begin morgen maar met ovulatietesten.
pavo07 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 12:23
11.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Moos, hoe gaat het bij jou? Succes met de verhuizing.. Wel afleiding inderdaad, maar misschien niet handig als het wel gaat beginnen?

Idd, ik hoop vooral op veel positiviteit hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee. Er zullen veel bekende aansluiten denk ik in dit topic.

Kort beschreven: halverwege juli gestopt met de pil. Meteen 1e ronde zwanger geraakt. Helaas met 4 weken en 5 dagen uitgelopen op een vroege miskraam. Zat hier in het april topic. Duurde even voor de cyclus weer op gang was, maar meteen erna weer zwanger. Met 5 weken en 6 dagen heel licht bloedverlies gehad. Met 6 weken en 2 dagen een echo gehad waarop een hartje al kloppend te zien was. Kleine week later weer wat bloedverlies gehad en die middag nog een echo. Ook toen weer een kloppend hartje gezien en al een kleine frummel. Met 8 weken en 4 dagen het intakegesprek gehad en wederom een positieve echo gehad.. echt al een kindje. 2 dagen later weer licht bloedverlies, maar dit keer er maar niks meer achter gezocht. Afgelopen maandag termijnecho.. zou 10 weken en 4 dagen moeten zijn, maar geen hartje meer te zien en blijven hangen op 8 weken en 5 dagen.
Komende maandag staat de curettage gepland.

Het zwanger worden is het probleem niet.. Het zwanger blijven helaas wel.
Alle reacties Link kopieren
@ iedereen: ja, laat 2019 maar ons jaar worden :cheer:

@ pavo: zou kunnen toch? Als je 26 november als 'start miskraam/nieuwe cyclus' rekent dan zit je nu op dag 12 van je nieuwe cyclus. Ik zou het gewoon proberen!! gebruik jij ovulatietesten?
Thanks voor het maken van het tabel, ik ga mezelf erin zetten :) bizar trouwens dat wij beiden op hetzelfde moment de miskramen hebben gehad, in aug en nov.

@xlau: wat heftig voor jou zeg.. Tjemig. Dikke knuffel!! En ja, dat heb ik ook vaak in mijn hoofd: ik ben in 6 maanden tijd 2x zwanger geraakt. Maar het is niet blijven plakken.. Dat is wel onzeker he? :(

Ik ben trouwens na mijn miskraam in november gestart met granaatappelsap omdat dit goed zou zijn voor de vorming van slijmvlies in mijn baarmoeder. Zo probeer ik zelf ook wat invloed uit te oefenen op het zo goed mogelijk kunnen innestelen van een bevrucht eitje. Doen jullie nog spannende dingen? Ik dronk ook altijd zo'n 2/3 koppen koffie per dag, ik denk dat ik ook ga proberen dit terug te brengen naar 1, max 2. Maar ik wil mijn leven er niet helemaal voor omgooien, ik geloof dat we er geen eindeloze invloed op kunnen uitoefenen en ik wil ook een beetje genieten van de dingen die me blij maken :)
Alle reacties Link kopieren
Oh Pavo ik zie dat jij ons erin moet zetten. Wil je dat voor mij doen?

Mijn gegevens: Nioma, 28/29, ronde 9, eerste kindje, nod 1 januari, miskramen in aug 18 en nov 18
Alle reacties Link kopieren
@Moos: Is er bij jullie een termijn afgesproken hoelang je mag afwachten? En zou je het heel erg vinden om een curettage te moeten ondergaan? Hoop heel erg voor jou dat het toch nog vanzelf afkomt.

@Pavo: Misschien goed om even een zwangerschapstest nog te doen om te kijken of het HCG hormoon weer normaal is. Anders slaan de ovulatietesten ook positief uit en kan dat verkeerde informatie geven.

Knap dat er vele kozen voor geen onderzoek te doen en er in geloven dat het allemaal wel goed komt. Hier heel erg veel twijfel over het onderzoek. Als we het willen moeten we 3 maanden wachten met zwanger worden.. Dat idee vind ik heel moeilijk. Mijn vriend wilt het wel graag en ik snap het ook wel. Mocht er wel iets aan de hand zijn en ik zou weer zwanger worden zonder dat we het weten.. dan ligt miskraam nummer 3 alweer om de hoek te wachten.

@kippetje: wat lijkt mij dat moeilijk om zo lang te moeten wachten tot die positieve test. En als het dan eindelijk zover is.. dat het dan ook nog eens mis gaat.
Hebben jullie bewust gekozen om niet het medisch traject in te gaan?


xLau, leeftijd 26 en vriend 27, 1e kindje, ronde 3, geen NOD datum, vmk met 4w5d augustus 2018, missed abortion december 2018 met 10w4d, hartje gestopt op 8w5d. Curettage 10-12
Alle reacties Link kopieren
Heftig xlau als je na drie echo's dan zin klap krijgt! Hoop dat de curettage je meevalt maandag en dat je daarna het een plekje kan geven.

Nioma is er een reden waarom je gestart bent met het sap? Lees vaak dat vrouwen ook teunisbloemolie of tarwekiemolie maar dat hoeft niet perse bevorderlijk te zijn. Ik zelf heb wel eens gedacht om dingen wel of niet te doen, maar ben daar ook weer mee gestopt. Ik denk dat als we genieten van het leven we ook beterder in ons vel zitten en dus een mooi nestje voor een kindje bieden. En met genieten bedoel ik niet iedere keer laveloos zijn van de alcohol, maar gewoon gezellig wat drinken met vrienden kan geen kwaad. En drie kopjes koffie denk ik ook niet. Maar iedereen moet dat zelf weten. Mijn filosofie heeft namelijk nog niet al te veel vruchten afgeworpen ;-)

Moos is er nog steeds niets op gang gekomen? Misschien gek, maar kijk toch ook eens voor acupunctuur. Er zijn drukpunten bij je enkels die in verband staan met je baarmoeder. Vorige keer had jij toch ook goede ervaringen met accupunctuur.

Hoop voor Jullie beiden dat je snel het lichamelijke deel mag afronden. Ik vond dat je toen echt pas het verlies een plekje kon geven. Dikke knuffel voor jullie!

Wij zijn overigens niet naar het zh gegaan. Lang verhaal kort....zh geloofde niet dat ik echt zwanger ben geweest omdat drie dagen na mijn positieve test ik nagenoeg negatief testte. Zij houden het op een vals positieve test. Ben hier best boos over geweest. Maar onze teller staat voor het ziekenhuis dus op 1 niet levensvatbare zwangerschap. In mei is het sein weer op groen gegaan, dus mocht ik in met 2019 nog steeds niet zwanger zijn dan mag ik op onderzoek. Ik zou wel willen weten of er door de curettage niks beschadigd is en hoe mijn baarmoederslijmvlies is. Maar geloof dat ik nog niet toe ben aan een echt medisch traject.

Voor de tabel: ik ben 30 en mijn vriend 31 start okt 16 Mola in januari 18 als gevolg daarvan curettage in maart 18 mk met 5 weken in oktober. Ik gok nu ronde 26 en nod 21 december.
Alle reacties Link kopieren
Eventjes vlug voor de tabel. Vanavond reageer ik op de rest.
leeftijd 29 vriend 33, ma 8 weken juni 16, ma 8 weken augustus 16, zwanger gezond kindje okt 16, mk 7 weken sept 18, 2e kindje, ronde 4, nod 16 dec
Alle reacties Link kopieren
Pavo, het zou zo kunnen dat je lichaam alweer een prachtig eitje aanmaakt! Ik had na mn ma op dag 18 mn eisprong.
Zou gewoon beginnen met testen.
Wat fijn deze tabel!

Kippetje, wat onwijs klote dat ze je test als vals positief zijn, wat een onzin.
Als je een baarmoeder check zou willen, doen!
Huisarts kan ook gewoon verwijzing afgeven en dat je eenmalig je baarmoeder laat checken.
Heb idd acupuctuur gedaan en daarna werd ik zwanger, maar helaas dus idd niet zoals gehoopt.
Hij vertelde al dat hij met kruiden mks kon opwekken.
Had hem mn postieve test gestuurd en zou ik nu voor opwekken moeten gaan, vind ik even lastig denk ik?

Nioma, ik ga deze ronde ook beginnen met de bekende pom!
Als we het misschien iets kunnen helpen, waarom niet?

Welkom lieve Lau, we kennen elkaar al van andere topics.
Hoe gaat het met jou? Kom je de dagen een beetje door? Ik vind het ook heftig dat het pas in zon laat statium mis ging.
We hebben volgende week vrij een afspraak bij gyn.

Hier heb ik zo nu en dan toch wat krampjes en wat rood bloed verlies en mini stoltjes, wie weet komt het vruchtzakje er alsnog vanzelf uit.

Voor de tabel:
Moos 30/33, ma april en ma in november 2018. Eerste kindje.

Weer niet zo goed hoe ik de rondes moet tellen?

Lees ook van alles over kinderaspirines, bij vrouwen de mas/mks hebben gehad. Een van jullie dat weleens gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
@Moos: Hier duren de dagen lang. Net wat zitten opruimen en doen, maar dan voelt mijn buik ineens weer zwaar en ga ik toch maar snel weer plat liggen. Ben zo bang dat als ik teveel doe/beweeg het allemaal op gang komt.
Bij mijn vroege miskraam van had ik ook alleen maar licht bloedverlies Moos. Eigenlijk ook bijna geen stolsels. Ik vond het op een lichte menstruatie lijken, alleen eerste dag wel flink buikkrampen. Hoop dat dit voor jou ook zo opgaat!

Bij mijn afspraak van de termijnecho begonnen ze voor de echo ook wat dingen uit te leggen over aspirine. Er is een studie die uitrekent of je in de risicogroep valt voor zwangerschapsvergiftiging en vroeggeboorte enz. Ik viel net in die risicogroep (reden zou zijn vanwege eerste kindje dacht ze, want verder is er niks bijzonders bij mij).

@Kippetje: wat onwijs rot van het ziekenhuis. Dan vraag je je soms toch af of ze überhaupt gestudeerd hebben voor hun vak. De communicatielessen hebben ze duidelijk overgeslagen daar.
Ik begrijp je angst wel betreffende mogelijke gevolgen van de curettage. Ik ben vooral bang voor vroeggeboorte straks bij een nieuwe zwangerschap. De kansen zijn niet zo groot.. Maar ja hoe groot is de kans dat je herhaaldelijk een miskraam hebt, blijkbaar vallen we toch onder de mensen met pech.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven