Wie ook uitgerekend rond augustus na 1 of meer miskramen?

11-12-2018 16:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Link naar het Topic:
zwanger/uitgerekend-rond-augustus-na-n- ... ges/433217

Yessss een week geleden een mooie positieve test in handen. Als alles goed mag gaan, zou ik half augustus zijn uitgerekend.
En daar komen direct de zenuwen om de hoek kijken... Want heb in mei en in september een MA gehad.

Zou het leuk vinden om in een 'uitgerekend in...' topic mee te schrijven. Maar na 2 miskramen ervaar ik deze zwangerschap toch heel anders. Hoop dat er meer zijn in hetzelfde schuitje en dat we elkaar kunnen steunen :couple:
Als er meerdere gegadigden zijn zal ik een topic aanmaken met openbaar wachtwoord en schema.
stippeltjesbehang wijzigde dit bericht op 12-12-2018 12:18
10.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang, wat een geweldige naam... :-)

Ik voel me net hetzelfde als jou. Vóór mijn zoon (een dreumes van 18 maand) een miskraam gehad en in augustus van dit jaar opnieuw.
Maandag een positieve test gehad, uitgerekend midden augustus.
Maar wat ben ik bang. Maandag een hele tijd naar de lijn op de zwangerschapstest zitten staren, en in plaats van blij te zijn alleen maar de gedachte: "Moet die lijn niet donkerder zijn? Ja hoor, het gaat weer mis."
Heel voorzichtig blij dus.

Heb jij al kindjes?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik duik dit topic zo weer uit maar je brengt me terug naar vorig jaar toen ik ook na een lange medische molen zwanger was vlak voor kerst. Onze dochter is half augustus geboren.

Een dikke knuffel & alle geluk. Dat het goed mag gaan! X
He Stippeltjesbehang en Marge, ik schrijf wel mee in een uitgerekend in augustus groep, maar herken een deel daar niet echt in.
We hebben een zoon van 2,5. Voor hem heb ik een MA gehad. Afgelopen januari zijn we onze dochter bij 24 weken zwangerschap verloren en deze zomer weer 2 MA. Ik ben nu zwanger, gisteren een vroege echo gehad en er zijn 2 vruchtzakjes te zien. Ik ben 7 augustus uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven!
Ik voel me ook niet echt thuis in een ander uitgerekend topic, omdat ik het nu toch ook echt anders ervaar. Maar ik word ook een beetje down van miskraam topics, omdat ik meer behoefte heb aan positiviteit dan aan veelal angst en zorgen (wat ik helemaal begrijp en wat er natuurlijk hier ook zal zijn, maar toch).

Ik heb in mei en september een miskraam gehad en nu vorige week weer een positieve test. Dus heel blij, maar ook wel stress helaas. Vooral nu de 6 weken dichterbij komt, dat ging het vorige keren steeds mis.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat we sowieso met een groepje kunnen schrijven! Al is 'fijn' natuurlijk relatief... Want liever was het verdriet iedereen bespaard gebleven. Maar fijn dat we allemaal weer zwanger zijn en nieuwe hoop mogen hebben!
Ik zal morgen een topic aanmaken. Er zullen er vast nog meer aansluiten. Ik zal dan een link plaatsen hier in de OP.

@JessMariano_1986 Bedankt voor je hart onder de riem! Dat soort positieve verhalen hebben we nodig.

@MargeSimpson ik heb twee bonuskinderen van mijn vriend en we zouden graag nog een kindje van ons samen willen.
Ha dames, allereerst gefeliciteerd! Ik schrijf graag mee. In mei een missed abortion en in november een miskraam. Nu dus meteen na miskraam weer zwanger! Het voelt anders dus durf wat vertrouwen te hebben maar die gedachten pfffff! En dat met die test herken ik ook; je wilt gewoon dat die donkerder is dan de controlestreep! Dames; dat we allemaal een mooie augustus tegemoet gaan! Hier ook half augustus uitgerekend trouwens.. hoop bekkenpijn; herkent iemand dat? En belachelijk glanzende nagels ook!
Hi dames, ik wil graag meeschrijven! Ik 'ken' een paar van jullie van het wachtbankje; ik ben geen meeschrijver maar wel een meelezer. Met name omdat we nog geen moeilijk traject hebben gehad (ik was snel zwanger), met alle ellende die sommige dames in dat topic hebben voelde dat niet zo gepast.
Afgelopen oktober heb ik een vroege miskraam gehad (<6 weken). Ik ben eigenlijk meteen weer zwanger geworden, maar weet daardoor niet goed wanneer ik ben uitgerekend; mijn laatste menstruatie was de miskraam en ik heb geen idee of mijn cyclus meteen is gestart of later. Voor nu ga ik uit van eind juli/begin augustus. Volgende week heb ik mijn eerste echo, dan weten we meer.

Ik zat eerder kortstondig in het 'uitgerekend in juni' topic, ik vond het toen zo hard om er weer uit te stappen (hoewel ik de steun van de forummers zeer waardeerde). Niet gezegd is dat het nu wel goed gaat, maar ik voel me denk ik daardoor meer thuis in dit topic dan de zorgeloze roze wolk topics.

Voor nu iig felicitaties met de zwangerschappen en mogen er maar vele blije berichten volgen!
@stippeltjesbehang wat fijn om te lezen dat je weer zwanger bent, ik duim voor een plakker!
Alifrin wat fijn om jou hier te zien! Ik zat met jou in het juni topic en heb vaak aan je moeten denken, fijn om hier samen te schrijven! Ik had begin november ook een miskraam, om en nabij 5,5 week en ook meteen daarna zwanger. Mijn cyclus leek 5 weken i.p.v. 4 dit keer.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Ook ik ben begin aug uitgerekend.
Ik lees al de hele tijd mee in het topic over August uitgerekend. Maar ik durfde het dus niet aan om daar te reageren. Uit angst volgende week slecht bericht te krijgen. Gek genoeg ben ik niet bang voor een miskraam.. ik ben bang dat er op de echo geen hartje is. In 2015 een ma gehad. In 2017 een prachtige zoon!
Ik hoop dus in 2019 een broertje of zusje voor hem. Ik moet van mijn man positief blijven en daar doe ik ook mijn best voor, maar ik ben stiekem toch een beetje bang.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Hoe gaan jullie om met de onzekerheid die je ineens enorm kan overvallen? Zodra ik een beetje buikpijn heb denk ik meteen ‘zie je wel; het gaat mis!’ Ik vind dat lastig merk ik.. ik vind dat het er mag zijn, maar vind het ook moeilijk het een halt toe te roepen.. hoe gaan jullie daar mee om?
Eerlijk, ik geef er aan toe. Toen ik maandag enorme buikpijn had is er een echo gemaakt.
Vanochtend bloedverlies. Gyn gebeld, wat hen betreft hoef ik niet langs te komen. Maar ik wil heel graag dat er even gekeken wordt. Mag nu (‘omdat u dat zo graag wil’) vanmiddag langskomen.

Op andere delen geef ik er overigens niet aan toe. Beetje trekkend gevoel etc, daar kan ik niks mee. En ik merkte dat ik tot zo’n beetje nu er niks mee kon omdat ik weet dat een echo dan geen zin heeft. Rond de 5,5 week kunnen ze evt iets zien, nog geen hartje en natuurlijk 0 garantie, maar toch.
Ah bah zot dat klinkt naar! Goed dat je dat dan gewoon doet! Ik heb gewoon met Mn onhandigheid nog een test gedaan vanochtend en weet niet goed of ie donkerder was omdat ik in een ander licht keek. Had ik gewoon nooit moeten doen. Ik voel me gewoon wel oke; heb wel wat klachten dus dat zou oke moeten zijn maar ineens doet mijn hoofd iets geks door die test. Voel me zooooo onhandig 😑
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een topic aangemaakt waar we een tabel in kunnen zetten. Alleen de tabel zelf ben ik nog mee aan het stoeien... Iemand daar handig mee?
Zullen we hier verder schrijven?
zwanger/uitgerekend-rond-augustus-na-n- ... ges/433217

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven