Drukkend/pijnlijk gevoel plasbuis na bevalling

11-12-2018 21:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vorige week maandag ben ik bevallen van een prachtige zoon, hij maakt het goed!

Echter heb ik sinds afgelopen donderdag een drukkend en pijnlijk gevoel bij mijn urinebuis/clitoris.
Ik kan mijn benen niet over elkaar doen en normaal zitten doet ook zeer.
Ik moet echt onderuit liggen wil ik een beetje kunnen zitten.
Als ik met mijn hand licht druk op mijn clitoris/blaas dan geeft dat een vervelend gevoel.
Eerst had ik geen pijn bij het plassen maar dit begint nu ook te komen.
De verloskundige heeft alles ook gecheckt beneden en het is geen schimmelinfectie.
Mijn urine heb ik laten testen en het is ook geen blaasontsteking.
Morgen breng ik mijn urine nogmaals wel ter controle.
Als daar niks uitkomt dan weet ik het ook niet meer... kunnen ze mij over een paar dagen opbergen denk ik..

Ik ben echt radeloos want ik slaap er ook slecht door en heb constant pijn.
Helaas kon ik op internet niets vinden.

Herkend iemand dit?

Groetjes!
Make each day count
Ben je toevallig naar voren toe uitgescheurd?

Ik raad je aan zeker even langs de huisarts te gaan! Ben je in het ziekenhuis bevallen? Dan kun je binnen 6 weken een controleafspraak plannen, dat hoort bij de nazorg. Zeker even doen!

Oh ja, ik heb begrepen dat je je plasbuis (of de spieren eromheen) kunt kneuzen, dus wie weet kun je daar nog even naar vragen bij de arts of verloskundige. Laat je in elk geval niet wegsturen met deze pijn!
Ja wel herkenbaar. Ik had lang geperst en mijn bekkenbodem heeft een flinke opdonder gehad. Dit gevoel kreeg ik vooral als ik mijn lichaam overbelast had (e veel lopen etc). Is uiteindelijk vanzelf veel minder geworden en na bekkenbodemtherapie weg gegaan.
En je kunt ook even je verloskundige hiervoor bellen, ook na de kraamweek.
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar. Alsof de hele handel eruit dreigt te vallen zeg maar. Bij mij is er een verzakking geconstateerd bij de nacontrole. Ik zou contact opnemen met de verloskundige/gyn om de nacontrole naar voren te halen, wat anderen ook al schrijven. Niet te lang mee blijven rondlopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je klachten niet, maar ik had andere klachten en had een blaasverzakking. De verloskundige kon dit niet controleren en ik werd naar de gyn gestuurd. Ik kwam er trouwens achter toen ik na een aantal weken van onderen ging voelen. Ik voelde een soort zachte bal in mijn schede. Met bekkenfysio is het beter geworden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
Ik was van plan thuis te bevallen maar de pijn werd te heftig dus zijn we met de verloskundige naar het ziekenhuis gegaan.
Daar aangekomen had ik volledige ontsluiting en kon ik gaan persen.
Ik ben natuurlijk bevallen, zonder pijnstilling.
Met een kwartier persen was hij er.
Mijn verloskundige heeft de bevalling ook gedaan.
Ik had wel een aantal hechtingen nodig maar niet direct rond mijn plasbuis.

Ik heb mijn dokter ook telefonisch gesproken en hij zei dus dat er niets uit de kweek van mijn urine was gekomen.
Morgenochtend dus nog een keer inleveren, dan ben ik 48 uur verder dan mijn eerste urine inlevering.
Hij heeft ook gesproken met mijn verloskundige en die is nog eens langsgeweest om te controleren of ik misschien een schimmelinfectie had.

Als hier weer niks uitkomt dan moeten ze verder gaan kijken.
De verloskundige kan hier verder ook niets mee vrees ik.
Maarja wat zou de volgende stap zijn..?
Make each day count
charmed1 schreef:
11-12-2018 22:00
Bedankt voor de reacties.
Ik was van plan thuis te bevallen maar de pijn werd te heftig dus zijn we met de verloskundige naar het ziekenhuis gegaan.
Daar aangekomen had ik volledige ontsluiting en kon ik gaan persen.
Ik ben natuurlijk bevallen, zonder pijnstilling.
Met een kwartier persen was hij er.
Mijn verloskundige heeft de bevalling ook gedaan.
Ik had wel een aantal hechtingen nodig maar niet direct rond mijn plasbuis.

Ik heb mijn dokter ook telefonisch gesproken en hij zei dus dat er niets uit de kweek van mijn urine was gekomen.
Morgenochtend dus nog een keer inleveren, dan ben ik 48 uur verder dan mijn eerste urine inlevering.
Hij heeft ook gesproken met mijn verloskundige en die is nog eens langsgeweest om te controleren of ik misschien een schimmelinfectie had.

Als hier weer niks uitkomt dan moeten ze verder gaan kijken.
De verloskundige kan hier verder ook niets mee vrees ik.
Maarja wat zou de volgende stap zijn..?
Ze hebben je ook inwendig gecontroleerd? Ik zou in ieder geval veel rust nemen (in bed of op de bank) en als het vanzelf niet weg gaat aandringen op verder onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je vk er wel over gesproken? Ik herken het van de vorige bevalling, toen had het idd met mn bekkenbodemspieren te maken in combi met hechtingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je hiervoor beter bij de gyn of vk kan zijn dan bij de ha.
Alle reacties Link kopieren
Je zou een doorverwijzing kunnen vragen naar de gyn. Bij mij kon de vk het ook niet vinden en de gyn wel.
De volgende stap lijkt mij de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verloskundige is hiervan op de hoogte maar herkend het probleem niet.
Hierdoor ga ik mij wat meer zorgen maken want het is dus niet iets wat vaak voorkomt.

Ik heb deze pijn ook niet gelijk vanaf de bevalling maar pas 3-4 dagen later is het op komen spelen.
Pijn zit niet in mijn vagina, echt puur bij de clitoris.
Had zo "gehoopt" op een blaasontsteking, dan had ik mijn eerste antibiotica pillen al geslikt..
Maarja eerst morgen dus maar weer urine inleveren en dan weer 24 uur wachten..:(
Make each day count
Ik had precies hetzelfde. Nou bleek het bij mij achteraf wel een schimmelinfectie te zijn. Maar tegen de tijd dat dat behandeld werd was het al ruim minder. Heeft wel 3 maanden geduurd, absoluut niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zoontje!!!

Ik denk dat je, naast het te laten onderzoeken, ook veel meer tijd en rust moet nemen. Een bevalling is echt een aanslag op je lichaam. Ook al voelde je je na de bevalling goed, het moet wel allemaal herstellen. Ik herken het wel maar ik dacht dat het ‘gewoon’ van het bevallen was dus heb er niet al teveel aandacht aan besteed. Het voelt inderdaad als een drukkend gevoel. Het trok bij mij na een tijdje weg. Ik had het allemaal flink onderschat. Juist omdat ik best snel hersteld was en beetje kon rond lopen. Maar als ik lang liep dan had ik zelfs na 3 maanden nog soms een ‘raar’ gevoel. Het komt echt goed. Maak jezelf niet gek, ga niet Google maar probeer te gaan liggen/slapen en eet goed. Zorg voor jezelf. Door het slaap gebrek ga je ook slechter voelen dan hoe het echt is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe het nu gaat? Vorige week ben ik zelf bevallen, en sinds vandaag ervaar ik soortgelijke klachten als jij beschrijft. Met name bij staan of opstaan een soort drukkend gevoel aan de voorkant van m'n vagina (plasbuis/clitoris).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven