Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:


[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Tvp
Aanwezig! Ik snap niks van tabellen enzo 🤭
Alle reacties Link kopieren
Het is een soort van gelukt om een tabel te maken :yes:
Wilde alleen graag nog een kolom toevoegen waarin we kunnen schrijven wanneer we een volgende echo hebben. Maar dat krijg ik dan weer niet voor elkaar. Iemand anders wel?

Wat betreft die onzekerheid. Vind het ook zo moeilijk. Heel herkenbaar... Jullie willen niet weten hoeveel testen ik al heb gedaan. Wil zo graag een mega knaltest. Maar hij knalt naar mijn zin nog niet genoeg. Weet dat het nergens op slaat omdat het vorige keren ondanks dikke vette knaltesten mis is gegaan. Maar zoek toch houvast op de één of andere manier.
Gisteren ben ik bij de gynaecoloog geweest. De afspraak stond al omdat we verder onderzoek wilden naar de miskramen. De gynaecoloog bood een echo aan, maar waarschuwde dat we er misschien alleen maar onzekerder van zouden worden omdat we eigenlijk nog niet echt iets zouden kunnen zien. We hebben er toen toch maar voor gepast.
Vorige keer een hele vroege echo gehad met 6 weken en toen was nog geen hartslag te zien. Heb toen zoveel stress gehad in die week. Dus liever niet meer als het niet nodig is. We hebben nu na de kerst een echo gepland. Dan moet er zeker wat te zien zijn. Het liefst een baby die even zwaait en zegt dat alles goed komt :whistle:

@Zot-83 Jeetje wat vervelend buikpijn en bloedverlies. Kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Laat je vanmiddag even weten hoe het is gegaan? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Toch even jullie mening gevraagd. Is dit een goede test voor 5+1? :sherlock:
Dit was na ca 15 minuten

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
Ik reageer nu even mobiel. Morgen heb ik wel wat tijd, zal dan de tabel eens proberen aan te passen. Proberen hè! :-D

Ivm onzekerheid: ik weet ook niet hoe het piekeren uit te schakelen. Vanmorgen had ik eventjes lichte krampen. Normaal bij een zwangerschap, dat weet ik uit de zwangerschap van mijn zoon. En toch denk ik de hele tijd dat er misschien iets fout loopt, en dat tot de krampjes gaan liggen. Ik wou dat ik er beter mee om kon, maar het is wat het is. Ik ben altijd een beetje jaloers op die zorgeloze zwangeren.

Stippeltjesbehang, dat vind ik een heel duidelijke streep hoor! :high5:

Ik heb nog een test liggen en ga hem morgen doen, in de hoop dat de lijn donkerder is dan maandag.

Zot83, hoe stel je het nu? Heb je al meer duidelijkheid? :hug:
Mooie streep toch stippel?

Marge ik verlang ook zoooo terug naar de tijd dat ik die zorgeloze zwangere was, maar man wat ben ik nu die panische die denkt dat het nooit meer goed komt, zo spannend allemaal! Maar alleen de tijd weet het..

Ik heb besloten niet meer te testen, dan maar geen foto van CB digital; jammer! Vanavond maar eens vragen wat man daar van vindt 🙃
Even snel, 2 kloppend hartjes, voor nu goed
Alle reacties Link kopieren
@Zot-83 Wat een ontzettend mooi en fijn nieuws!! :heart: :heart:

Jullie berichten stellen me wel gerust. Het is dus een prima test? Ik ga proberen ook niet meer te testen. Wordt er alleen maar onzeker van en het biedt helaas toch geen garantie.

Hebben jullie meegedaan met Moeders voor Moeders of zijn jullie dat van plan? Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik het wel gedaan. Vond het heel fijn om te doen. En een mooie gedachte dat er door mijn zwangerschap misschien toch een kinderwens is vervuld.
Toch zag ik het de tweede keer niet zitten. Vond het zo beladen om weer een intake te moeten doen en misschien weer moeten stopzetten als het mis zou gaan.
Maar bij deze zwangerschap twijfel ik toch om me wel weer aan te melden.
Ben daarom benieuwd of jullie (weer) meedoen.
Waaaauw zot wat bijzonder! 💕

Stippel ik heb de eerste keer niet meegedaan ivm verhuizing, tweede keer wilde ik een echo die nooit goed kwam afwachten en de laatste keer had ik bedacht het vanaf de echo te doen; helaas ging ook die mis. Nu doe ik hetzelfde; vanaf een goede echo. Dat doe ik, omdat ik doodsbenauwd ben voor die test; dat ie te laag uitslaat en ook omdat wij familie over de vloer hebben als oppas en we het niet eerder dan met kerst willen vertellen..
Alle reacties Link kopieren
Zot83: TWEE kloppende hartjes! Wauw! Daar moet je even van bekomen zeker? :-)

Ik denk dat ik pas enigzins gerust zal zijn na de eerste (goede) echo. Ook al staat er morgen een dikke vette streep op de test, dan nog zal ik twijfelen.

Moeders voor moeders: ik woon net over de grens (dat sluipt hier en daar wel in mijn taalgebruik, zullen jullie nog merken) en hier wordt dat niet gedaan.
Lijkt me een heel gedoe, maar ook wel een mooi gebaar.
Bij de eerste heb ik wel meegedaan met MvM, bij de tweede uiteindelijk niet (was ik wel van plan, maar kreeg enorm bloedverlies, spanning en mijn eerste miskraam kwam ik achter doordat de test bij MvM negatief was, dus er zit nogal wat lading op voor mij). Nu wilde ik meedoen, maar bij de geboorte van onze dochter in januari heb ik een bloedtransfusie gehad en ik mag nu niet meer doneren (ook geen bloed overigens).
Zot wat heftig zeg! Precies wat jij hebt meegemaakt is mijn angst. Ik vind het een prachtig iets, maar eerst mijn eigen gemoedsrust vinden na twee nare ervaringen.

Hier trouwens bij thuiskomst toch een duidelijk oplopende test godzijdank! Al is ie nog steeds niet zo donker als de teststreep, het zal wel; ik doe het ervoor en stop met testen. Die smerige smaak in mijn mond zegt (hopelijk) genoeg. Kom maar door met al die mooie gezonde baby’s van ons! 🙏🏻
Jaaaa ik ben er ook bij hoor, bedankt voor het maken van de tabel en het toevoegen Stippeltjesbehang. Ik zal morgen de tabel aanpassen op m'n werk, m'n thuis laptop heeft kuren.

Ik heb mij wel opgegeven voor MvM, maar we starten pas na de 1e echo. Dat idee kwam van mijn verloskundige, dan ligt er nog niet zo'n druk op tot die tijd. Ik was er bij de vorige zwangerschap niet zeker van (het gedoe/wat als iemand het ziet terwijl ik het nog niet verteld heb) maar toen ging het mis. Dat vond ik zo onverwacht heftig dat ik opeens nog meer empathie had voor de dames die hulp nodig hebben bij het zwanger worden. Dus toen ik meteen weer zwanger was dacht ik "pay it forward". Maar ik snap heel goed als dames het niet doen hoor, want het zal wel een gedoe worden met die flessen. Ik heb het nooit eerder gedaan dus geen ervaring mee, ik zie het wel :)

@Zot-83 jeetje 2 hartjes! Wat spannend!

@Stippeltjesbehang, mooie test hoor! Blijf je nog testen om te kijken of het oploopt (nog donkerder, of eerder resultaat)? Ik heb dat een week gedaan, toen vond ik het mooi (met een oploop) en het gaf wat gemoedsrust.

@koekkoek wij gaan het ook met kerst vertellen als het goed zit. Bij ons wel lastig, met alle carpaccio-voorbereidingen en tiramisu-wensen om een recht gezicht te houden..

Ik voel mij ook wel onzeker, kan niet wachten tot die eerste echo. Ik mocht al eerder, maar de VK gaf aan dat dat ook ongerustheid kan brengen als het hartje nog niet kan worden gevonden. In overleg met een vriendin (tevens arts en werkzaam bij een consultatiebureau) besloten te wachten tot 8 weken. Dat is (als het goed is) aankomende dinsdag.

Zijn er ook dames bij die al heel veel zwangerschapskwaaltjes hebben? Ik heb het zoooo koud de hele dag, en energie van een vaatdoek. Mijn man kwam net thuis en zei:"ik hou van je, maar je ziet er niet goed uit" :biggrin: Dat duurt al een paar dagen dus we hebben bedacht dat ik morgen voor de zekerheid even langs de huisarts ga. Misschien tekort van het één of het ander. Om een of andere reden heb ik het idee dat de kleine het prima naar zijn/haar zin heeft, maar ik het niet zo lekker trek. Ik ga morgen ook mijn werk maar inlichten, want ik ga een verdomd goede reden moeten presenteren om de kerstborrel te missen (die trek ik echt niet na een werkdag).... Niet helemaal leuk dus, maar tegelijkertijd geeft het gek genoeg ook steun (kwaaltjes, yeah, kijk hoe zwanger ik ben... :nut: )
Wat jij zegt alifirin heb ik ook; ik ben helemaal twisted op dit moment en zooooo blij als m’n nagels nog glanzen, maar vooral met de gekke kwaaltjes is het twisted; vieze smaak in mond, moe, misselijk; dat soort dingen! Gekke gewaarwording!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen nog eens getest. Er was een duidelijke streep te zien. Dat stelt me toch wel wat gerust. Net als de kwaaltjes: moe, hongerig en met vlagen wat misselijk. Leuk is dat niet maar ik ben blij dat het er is, het voelt voor mij toch wel als een bevestiging dat alles voorlopig nog goed zit.
Fijn Marge! Heb je een foto? Ik ben altijd benieuwd hoe testen er bij anderen uitzien 🙃

Hier ook blij met klachtjes en tegelijk bang als ze even weg zijn. Man wat zal het een gerusstelling zijn als we straks een goede echo zien!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!! Ik kom graag meeschrijven:)
Stippel en Koekkoek zijn al bekenden;)

Een kort iets over mezelf:
Gisteren positief getest!! Vandaag zou eigenlijk m’n menstruatie beginnen.
Eerder dit jaar 2x zwanger geweest, beide geëindigd in een miskraam. Tweede na een goede echo met koppend hartje. Dat kwam hard aan.
Toen duurde het lang voordat m’n cyclus weer op gang kwam. En dan nu weer zwanger. Had deze ronde eigenlijk al opgegeven, weinig kwalen. Maar dus toch raak!
Nog weinig kwaaltjes: last van obstipatie en dat is het eigenlijk wel. Vorige had ik al snel last van m’n borsten nu niks. Ik denk nu ik weet dat ik zwanger ben wel dingen te herkennen maar of dat echt zo is (sneller buiten adem, iets versterkte reuk).

Ik vind het super spannend allemaal en weet eigenlijk niet hoe ik de komende weken ga doorkomen🙈

Ik hoop dat we hier van ons af kunnen schrijven en ervaringen kunnne delen!
Alle reacties Link kopieren
Zot 83, wat fijn nieuws alvast voor jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Hoera, het is me gelukt de tabel aan te passen! :cheer: Er is nu ook een kolom "Echo." Aan de dames die niet weten hoe ze de tabel moeten invullen; ik wil gerust jullie gegevens erin zetten indien jullie dit wensen.
Oh, en ik heb bij het aanpassen van de tabel pas gezien dat er wachtersaugustus2018 staat. :-D

Koekoekk, neen, ik heb geen foto. Vanmorgen heb ik er echt niet aan gedacht een foto te nemen van de test. Het enige wat ik deed was naar dat lijntje staren.
Ik ben net thuis van het werk en ik heb de test nog eens bekeken, maar de lijn ziet er nu best vreemd uit. Een beetje vervaagd precies.

Welkom Nijn-tje!
Weinig symptomen wil nog niet zeggen dat je "minder zwanger" bent natuurlijk. Maar ik begrijp heel goed dat het je onzeker kan maken.
Die versterkte reuk begin ik ook te merken. Vanmiddag tijdens de lunch leek ik wel alle collega's hun eten door elkaar te ruiken. Bah.
Jaa nijntje! 👋🏻

Marge wat fijn dat je die hebt aangepast! Dat is hier inderdaad ook als die testen opdrogen dat ze vager worden, niet beter ook 😂

Zou je mij in de tabel willen zetten? 17 augustus uitgerekend, kindje van 2, 4e zwangerschap MA mei 2018 bij 9 weken opgewekt, miskraam november 2018 bij 5,5 week? Dank voor je aanbod daarin!
Leeftijd 29/35
Echo eerste week januari
Alle reacties Link kopieren
Alfirin, ik heb t ook zó kou!! Zelfs met een dekentje op de bank.. nu is het natuurlijk ook wel koud maar de termometer staat binnen op 21 graden!

Spannend dat je het collega’s gaat vertellen! Weet familie het al.

Een komen wel 2 lastige 2 weken aan. Met kerst ben ik nog geen 6 weken maar geen druppel drinken bij mijn familie gaat erg opvallen;) Dus denk dat we het gaan vertellen.

En nu heb ik zaterdag een verjaardag van een vriendin en dat wordt stappen en cocktails drinken. Met een smoes kan ik niet aankomen, te vaak gedaan dit jaar met die zwangerschappen en miskramen. Ik denk dat ik het gewoon vertel. Ze weet ook van m’n vorige zwangerschap en miskraam. Krijgt ze de primeur!

En trouwens, is glanzende nagels een duidelijke kwaal?! :)
Alle reacties Link kopieren
Ohja, en volgens mij moet ik wel echt vaker plassen. Merken jullie dat ook?
Nijntje terecht dst je het dan vertelt; doen wij ook. Ik ga me niet in alle bochten wringen, geen goed gevoel bij!

Glanzende nagels en haar kunnen inderdaad opvallen in zwangerschap, het gekke is dat ik altijd doffe nagels heb en sinds vorige week ineens glanzend alsof ik lak heb! Alsof ik nu gezonder ven ofzo 😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven