Zwanger worden januari 2019

15-12-2018 23:26 1206 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd # kindjeGestartNODBijzonderheden
Bessie2017312eJanuari 2019?
Smartie88?1eJanuari 2019?
Echteliefde?1e
Muziekuiltje 29 2ejan/mrt 2019geen
Topegi281eJanuari 2019?
Smartie88301e Januari 201910 januari
Borisdeporis221e Januari 2019?
Mellala282e Januari 201913 januari
Kersenpitje87321e Januari 201926 januari
Echteliefde261e Januari 2019?
Sassefras341e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
Babydonthurtme272eJanuari 201924 januariBaarmoederafwijking
Bacon292e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
EvaDeWith363e Januari 201930 januari
LittleMissBooks311eJanuari 2019?
klein aapje ?1eJanuari 2019?
anoniem_335611 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:56
97.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Ik zou graag willen aanhaken in dit clubje.
Wij hebben een zoontje van net 2 (dec.) en de wens voor een 2de kindje.
Mijn man volgt naast zn werk, nog een studie en wil het liefst wachten tot maart. Dan behaald hij hopelijk z'n propedeuse, wat meer rust en zekerheid zou opleveren.
10 januari gaat mijn Mirena eruit. Hopelijk gaan we dan wel 'beginnen'.
Bij de 1e duurde het 8 rondes, vandaar.

Leuk om jullie verhalen en ervaringen te volgen! Spanend allemaal!

Geniet van de feestagen :-)
Alle reacties Link kopieren
Toch maar besloten om eerder te stoppen met de pil want wat maken die 2 weken dan nog uit volgens vriend. Dus nu maar gestopt en begonnen met foliumzuur😬
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zou ook graag mee willen schrijven/volgen in deze spannende tijden!
Ik ben bijna 30 en mijn vriend is 30.
In september is mijn spiraal er uit gegaan en sinds oktober de vitaminepillen voor aanstaande mama's aan het slikken. Genoeg foliumzuur inmiddels opgebouwd dus:) !

Ik heb rond de 15e mijn eisprong gehad (2e ronde!) en nu 2 dagen getest met beide een hele lichte streep (de early van de action!) Super spannend!
Ik weet dat het wat riskant is om vroeg te testen, maar ik hoop zo dat het goed gaat en we het nieuwe jaar met leuk nieuws mogen inknallen! :-D

Ik heb inderdaad ook een aanvullende verzekering genomen voor volgend jaar.
Je hebt vaak niet alleen kraampakket, maar bijv ook vergoeding voor cursussen (zwangerschapsyoga/ zwemmen etc) die je tijdens je zwangerschap kunt doen.
Heb alles uitgerekend en zeker als je fysio meerekent, was het voor mij voordeliger om een aanvullende verzekering te nemen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik heel actief mee kan schrijven, wij willen namelijk vanaf april/mei stoppen met anticonceptie. Maar begin januari gaat mijn mirena spiraal er wel uit, en dan wil ik ook starten met foliumzuur. Ik lees veel goede verhalen over gravitamon, hebben jullie nog aanraders?

Daarnaast twijfel ik nog erg over mijn zorgverzekering. Daar moet ik mij deze week nog even goed in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede verhalen gehoord over de foliumzuur van etos eigen merk. Zijn maar kleine tabletjes ipv grote capsules:)
Alle reacties Link kopieren
Ah ja dat is ook een stuk fijner innemen! Zal daar ook eens kijken!
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk bij de trekpleister geweest, daar met diverse merken (gravitamon, davitamon en eigen merk) in mijn handen gestaan en gekozen voor eigen merk haha. Scheelde de helft qua prijs. En heb dan meteen een complete multivitamine met foliumzuur en vitamine d toegevoegd. Dus met 1 pil per dag ben ik klaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik schrijf ook graag mee. Wel even een ander account aangemaakt vanwege herkenbaarheid.

M'n vriend is eindelijk overstag en we stoppen met anticonceptie! Al meer dan een jaar geleden gestopt met de pil en stoppen nu ook met condooms. Foliumzuur ook mee begonnen dus dus nu word het spannend :)
Alle reacties Link kopieren
Spannend!

Ik heb die van Davitamon mama met visolie! Zijn wel groot maar slikken makkelijk weg door vorm en omhulsel! (Ik los een paracetamol zelfs op haha) Zit ook alles in, lekker makkelijk 🙂
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook de foliumzuur tabletjes van de trekpleister. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik enorm misselijk geweest en hier ben ik nu wel een beetje bang voor. Ben benieuwd wanneer het 'raak' zal zijn. Ik merk wel dat ik er veel mee bezig ben en ineens lijkt iedereen om me heen ook zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Al best een flink groepje meiden zo, en ook een aantal echt begonnen dus :-) Spannend allemaal.
@summerlotte, 2 lichte testjes al toch, hoe is dat nu 2 dagen later?? Ben wel benieuwd!

Wat mommypanda zegt, is wel heel herkenbaar..als je eenmaal voor een (2de,3de) kindje wilt gaan, lijkt het om je heen wel een babyboom.

Zelf merk ik nog wel de twijfel (onzekerheid) als in..hier al een peuter, waar je je handen aan volhebt, hoe moet dat dan met een volgende zwangerschap/baby erbij??!! Toch is de wens groot en kijk ik er erg naar uit!

Succes allen ♡
Alle reacties Link kopieren
Bij ons inderdaad afgelopen maanden ook heel wat baby's geboren in de vriendengroep. We kregen steeds meer verlangen naar een eigen kindje.

Vanochtend zenuwachtig uit bed gestapt en 3 testen gedaan ( action, kruidvat 2v5 en early) en allemaal waren ze binnen 3 minuten positief!!!!!!!!!
Een beetje onwerkelijk nog, maar superblij!

Wel lastig met oud en nieuw, dat vieren we met grote vriendengroep en ik drink graag een wijntje. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik twijfel er overigens niet over om een druppel alcohol aan te raken, dat is uitgesloten!..meer hoe gaan we dat verbergen zonder dat ze wat door hebben haha.

Vinden jullie het overigens leuk om een gesloten facebook groep aan te maken?
Dat is wat meer geheim en kunnen we foto's in plaatsen etc!
Alle reacties Link kopieren
Aah wat leuk! Gefeliciteerd!!
Ik drink zelf eigenlijk bijna niet dus dat zal niet zo opvallen. Kan je niet de bob zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dankje!!🙂
Ik denk dat ik een fles leeg ga gieten en er wat anders in giet. Ben wel vaak bob, maar op vakantie of oud en nieuw drink ik vaak wel wat mee!
Meestal ben ik de enige die zoete wijn drinkt, dus dat is mazzeltje!
Het is nog wel pril dus vind het nog wel erg spannend nu!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!! Gefeliciteerd meid :-D Hoe voel je je?
De alcohol situatie met Oud en nieuw is lastig.
Meestal zijn smoesjes erg suf en iedereen zal juist vermoedens hebben (of ook uitspreken) wat het alleen maar lastiger maakt..

Ik heb destijds op een soort festivalachtig evenement stiekem zelf 0.0 bier gehaald (plastic bekers) en alles wat werd aangeboden bijv gewoon bier, sneaky aan mijn man gegeven. Optijd vertrokken en niemand had iets door.
Een week later bewust een feestje bij vrienden laten schieten, daar was geen mogelijkheid om iets te faken dus toen maar een 'griepje' geveinst en thuisgebleven. Lullig maar voor een goed doel.
Succes met je plannetje en geniet van het prille zwanger zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat leuk!

Een vriendin van mij deed dubbelfris in een wijnglas en daardoor had niemand het door dus misschien kun je dat doen😁

Ik wil gerust in een besloten fb groep:)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan natuurlijk ook!
Om het nog wat ingewikkelder te maken. We gaan nu weekendje weg met goeie vrienden. 🙈🙈
Hoop dat we het geheim kunnen houden tot ouders het weten!

Ik voel me prima, op verkoudheid na. Had sinds eisprong wel wat vollere borsten voor mn gevoel, lijk wel of ik meer moet plassen, maar verder nog weinig last! In eerste ronde vanalles gevoeld en mezelf compleet gek gemaakt (herkenbaar? ). Bij 2e ronde minder op alles gelet uit zelfbescherming.

Wil t liefst van daken schreeuwen dus dit forum is heel fijn nu :) Hopelijk voor jullie ook snel leuk nieuws!❤️
Ik schrijf graag mee! Wij willen graag openstaan voor een 2e.
Dochter is nu 11 maanden, maar voor haar bijna 4 jaar in de MMM gezeten.
Daarom willen we niet te lang wachten, wie weet duurt t weer lang :)

Hopelijk allemaal snel goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk een topic waarin ik ook mee kan schrijven! Ik heb al een geruime tijd een kinderwens, alleen stond er nog een verhuizing voor de deur en was mijn vriend er nog niet helemaal klaar voor. Volgende week zaterdag slik ik mijn laatste pil en dan gaat het echt beginnen. Sinds deze maand aan de foliumzuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook mee te mogen schrijven hier! Omdat ik al jarenlang geen eisprong heb, ga ik ovulatie inductie krijgen. Ik heb al wat onderzoeken achter de rug. 18 januari hoor ik als het goed is wat het plan is. Spannend hoor voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@ babydonthurtme, spannend! Houd ons op de hoogte :)

Ook Spannend Togepi, als je dan eenmaal begint hoop je dat het snel raak is! Probeer je niet gek te laten maken! :)

@Sassefras, heftig! Hopelijk gaat de ovulatie inductie werken!
Hi all,

Ik schrijf ook graag mee. Als eerst gefeliciteerd summerLotte!! Zoo tof.

Wij gaan voor mijn 2e kindje, vriend zijn 1e. Alleen weten we dat het niet makkelijk zal gaan. Heb nu pillen geslikt om mijn menstruatie op te wekken. Nu braaf aan het wachten en dan mogen we er voor gaan met hulp. (Clomid) Zal dus waarschijnlijk anders lopen dan de meeste hier maar vind het wel heel leuk om mee te lezen :)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Bacon!
Succes met de medicatie, hopelijk gaat het jullie helpen!

Voor diegene die voor n 2e gaan. Hoe hebben jullie die eerste weken ervaren bij de eerste, waarin alles nog zo nieuw en spannend is? En hoe/wanneer hebben jullie het jullie ouders verteld of zijn er al leuke ideeen?
Summerlotte29 schreef:
29-12-2018 00:04
Dankjewel Bacon!
Succes met de medicatie, hopelijk gaat het jullie helpen!

Voor diegene die voor n 2e gaan. Hoe hebben jullie die eerste weken ervaren bij de eerste, waarin alles nog zo nieuw en spannend is? En hoe/wanneer hebben jullie het jullie ouders verteld of zijn er al leuke ideeen?
Ik ben daar geen goed voorbeeld van. Ik was nog enorm jong en het zou eigenlijk niet moeten kunnen. Rollercoastertje maar wel de mooiste ooit. Ik kan dus niet wachten om het opnieuw te ervaren!

Mijn zus heeft het de 1e x verteld middels een sinterklaasgedicht bij 8 weken aan mn ouders en de tweede keer kwam mijn kleine nichtje met een roze en blauwe ballon aanlopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden! Wat zou het leuk zijn als het voor iedereen een vruchtbaar 2019 wordt!

Wij hebben destijds het grote nieuws gebracht bij de ouders en broers, toen ik +- 8 weken zwanger was.
Had voor de ouders (3setjes) een opa&oma kaart (Blond Amsterdam) gekocht en daarin een echo foto geplakt en een tikkie afgezaagde maar lieve tekst geschreven.
Voor onze moeders ook het 'mijn kleinkind' boek van Pauline Oud erbij gegeven.
Het was voor iedereen het eerste kleinkind dus een erg speciaal moment.

Eindelijk kun je het nieuws dan vertellen en wordt het weer iets 'echter' en kan erover gepraat worden.
Die eerste weken vond ik toen lastig want je hebt een geheim, het is nog onwerkelijk en spannend/pril, voelde me ook niet top.

Ben heel benieuwd wat jullie manier van onthullen zal zijn summerlotte.
Ik mijmer stiekem ook al over leuke manieren van vertellen bij een evt. 2.
Die ballonnen vind ik ook een leuk idee Bacon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven