Zwanger worden januari 2019

15-12-2018 23:26 1206 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd # kindjeGestartNODBijzonderheden
Bessie2017312eJanuari 2019?
Smartie88?1eJanuari 2019?
Echteliefde?1e
Muziekuiltje 29 2ejan/mrt 2019geen
Topegi281eJanuari 2019?
Smartie88301e Januari 201910 januari
Borisdeporis221e Januari 2019?
Mellala282e Januari 201913 januari
Kersenpitje87321e Januari 201926 januari
Echteliefde261e Januari 2019?
Sassefras341e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
Babydonthurtme272eJanuari 201924 januariBaarmoederafwijking
Bacon292e Januari 2019?Clomid (ovulatieinductie)
EvaDeWith363e Januari 201930 januari
LittleMissBooks311eJanuari 2019?
klein aapje ?1eJanuari 2019?
anoniem_335611 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 23:56
97.17% gewijzigd
Zullen we een tabel maken?

Ik vond het de eerste weken ook enorm spannend, omdat ik al zo lang bezig was geweest en al eerder een miskraam had gehad met 10 weken.
Ik heb het na de goede termijnecho verteld, gewoon face 2 face verteld.
Superblij was iedereen natuurlijk.

Lekkere cake bakken met muisjes erop is ook leuk idee :)
De tabel zal Bessie moeten doen dan toch? Ik ben daar een noob in haha!

Hier de menstruatie vandaag gestart dus maandag aan de clomid. Ben enorm benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo benieuwd wanneer mijn menstruatie start. Stiekem hoop ik dat het allemaal erg snel gaat haha.

Hoelang duurde het bij jullie voordat de menstruatie weer op gang was?
Alle reacties Link kopieren
Een fb groep lijkt mij ook wel fijn! Of iets van een tabel inderdaad.

Ik heb mijn zorgverzekering ook iets aangepast, hij is nu wat uitgebreider. Maar of je dat er helemaal uithaalt vraag ik me eigenlijk wel af, maar ik speel het graag op safe :-)

Bij mij viel het al meteen op dat ik geen wijn wilde drinken en mijn rode vlees niet op heb gegeten... Denk dat een aantal mensen in mijn omgeving daarom al wel hun vermoedens hebben. Ik heb ook al een aantal mensen ingelicht dat we ermee bezig zijn, want ik zou het echt niet verborgen kunnen houden haha
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er alweer meer meiden meeschrijven!

Haha, hoe moet dat, zo'n tabel? Zeker wel handig, maar geen idee hoe dat werkt. Misschien kan iemand die wel weet hoe het moet een nieuw onderwerp aanmaken met een account speciaal daarvoor? Zodat iedereen de tabel kan aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu op weekendje weg, wil daarna wel even Facebookgroep aanmaken! Dat is op de computer wat makkelijker 🙂
Alle reacties Link kopieren
Mijn facebookaccount een jaar geleden, weggedaan.
Tabel om het overzichtelijk te houden lijkt me wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik lees nog mee, maar momenteel drukke dagen dus niet zo veel tijd.
Positieve ovulatie test gehad. Dus in bed onze tijd ook anders besteed als wanneer ik mijn menstruatie heb. Dan neem ik op drukkere momenten in bed even de tijd.

Wat een leuk idee van de ballonnen. Goeie tip.

Wij vertelde het ook met ogv 8 weken. Na eerste echo. Mijn ouders kregen een overal voor op hun boerderij (zodat onze dochter er in kan ravotten), zijn ouders een klusbon en gereedschapskistje om mee te klussen aan de babykamer.
Broers en zussen (neeefjes en nichtjes) een spelletje wat ze als onze dochter wat groter is samen kunnen spelen.

Bij mij kwam de menstruatie vrij vlot. Hopelijk bij jullie ook. Toch altijd spannend.

De eerste weken vond ik ook erg spannend of alles wel goed zou blijven gaan. Nu weet 1 vriendin dat we weer bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuke ideeen!
We hebben besloten om termijnecho af te wachten om het de ouders te gaan vertellen. Hopelijk houden we dat vol. 🙈
Yongpeople schreef:
29-12-2018 23:26

Hoelang duurde het bij jullie voordat de menstruatie weer op gang was?
Nadat mijn (mirena) spiraal eruit was had ik na 21 dagen weeral menstruatie, daarna na 30-31 dagen steeds!
Alle reacties Link kopieren
Roodborstjes19, wat spannend. eindelijk beginnen, ik wilde ook al super graag maar vriend toen nog niet. Was al wel gestopt met de pil.
Condooms was niks, dus hij zei.. is het perongelijk raak dan is het welkom. Maar we deden aan voor het zingen de kerk uit. Heel slecht maar omdat we wisten dat als het zo was, het ook welkom was vond ik dat prima.

Babydonthurteme, vier jaar. Jeetje ik vond 2 jaar al lang. Wat super dat je voor een tweede gaat. Hopelijk is het jullie deze keer sneller gegund! :hug:

Sassefras, hopelijk snel meer duidelijkheid. Succes!

Bacen, eerste keer dat je clomid gaat gebruiken? Ook spannend zeg. Heel veel succes.

Dames, ik duim dat we allemaal snel goed nieuws hebben!!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons weet eigenlijk iedereen dat we gingen stoppen met de pil. Ik was zo blij aangezien ik al 3 jaar wacht op dit moment 😂
Alle reacties Link kopieren
Een fb groep of tabel lijkt mij ook leuk. Yongpeople, ik ben in september al gestopt met de pil omdat ik wilde dat mijn menstruatie weer normaal was als we wilden beginnen. Na 4 weken was ik voor het eerst 'normaal' ongesteld en sindsdien ook gelijk regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
Wat een grote groep al hier! Even een paar drukke kerstdagen gehad, dus ik moest flink bijlezen. Een tabel maakt het wel overzichtelijk. Ik gebruik nauwelijks Facebook dus dat is voor mij niet handig.

@mutsje06, leuk dat jullie ook voor een derde gaan! Ik denk op dit moment vooral na over 1) hoe moe ben ik dan wel niet :yawnee: en 2) hoe moet dat dan praktisch gezien qua auto en autostoeltjes enzo :facepalm: . Maar verder zijn wij allebei zo vreselijk verliefd op onze twee kleine mannetjes dat we nog heel graag een derde willen!

@summerlotte29, :cheer2: wauw dat is vlot, gefeliciteerd! Wat een mooie start van het nieuwe jaar. En dan is het een zomerbaby, was mijn eerste ook, zo heerlijk.

Voor de meiden die het met medische hulp moeten gaan doen, heel veel succes! Een vriendinnetje van mij gaat ook binnenkort de MMM in en ik hoop eigenlijk dat zij eerder zwanger is (van haar eerste) dan ik (van de derde). Hoewel ik ook bijna niet kan wachten en ik weet dat ze het ons ook gunt.

Iedereen een goede jaarwisseling!
Life is a journey to be experienced, not a problem to be solved - Winnie the Pooh
Blaadje31 schreef:
30-12-2018 08:13
Roodborstjes19, wat spannend. eindelijk beginnen, ik wilde ook al super graag maar vriend toen nog niet. Was al wel gestopt met de pil.
Condooms was niks, dus hij zei.. is het perongelijk raak dan is het welkom. Maar we deden aan voor het zingen de kerk uit. Heel slecht maar omdat we wisten dat als het zo was, het ook welkom was vond ik dat prima.

Babydonthurteme, vier jaar. Jeetje ik vond 2 jaar al lang. Wat super dat je voor een tweede gaat. Hopelijk is het jullie deze keer sneller gegund! :hug:

Sassefras, hopelijk snel meer duidelijkheid. Succes!

Bacen, eerste keer dat je clomid gaat gebruiken? Ook spannend zeg. Heel veel succes.

Dames, ik duim dat we allemaal snel goed nieuws hebben!!
2 jaar vind ik ook lang hoor!! Pffft ik hoop gewoon voor ons allemaal dat het in 2019 raak is ;)
Ook voor de meiden die in de MMM zwanger hopen te worden. Ik werd uiteindelijk wel spontaan zwanger na een operatie aan mijn baarmoeder, om septum te verwijderen. Na die operatie was ik in ronde 1 zwanger.
Dus ik ben zo benieuwd of ik nu lang moet wachten, of niet... Ik probeer er open in te staan, wil er niet al te veel mee bezig want voelde me die periode dat ik niet zwanger werd altijd ongelukkig met elke menstruatie... Vast voor meiden herkenbaar.

Zijn er ook meiden die het dubbel vinden, ook opzien tegen de zwangerschap? Ik vond mijn zwangerschap onwijs pittig, bleek cervixinsufficientie te hebben en werd met 28w met ontsluiting opgenomen... Bedrust moeten houden en uiteindelijk bleef mijn dochter zitten tot 40 weken, wonder boven wonder! Ik ben dit keer wel erg bang voor weer een verkorte baarmoederhals. Ze gaan het in de gaten houden en als deze weer verkort, plaatsen ze een cerclage (bandje om de baarmoederhals..)
Had ook veel harde buiken, waarschijnlijk vanwege de baarmoederafwijking waar ik aan geopereerd werd. Klaagzang he, haha.
Maar zwanger worden en blijven is voor mij echt geen relaxte/vanzelfsprekende toestand :) Uiteindelijk is dat voor niemand zo, een kleintje is zo een wonder he!!

Leuk al die meeschrijvers. Ik vind zowel fb als viva goed, vind een tabel altijd erg overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het ook wel spannend, sowieso het zwanger worden maar ook de zwangerschap en bevalling.
Mijn moeder heeft 9 miskramen gehad voordat het wél bleef zitten. Dus ik ben mij er ook erg van bewust dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Ik doe mee met een onderzoek voor mensen met een kinderwens die in het centrum van Rotterdam wonen (generation R next) en daar heb ik een eerste inwendig onderzoek al gehad. De echoscopist was erg tevreden over mijn baarmoeder haha! De lengte en ligging was erg gemiddeld en ook het aantal follikels was heel goed. Hij verwachtte niet dat het een jaar zou duren om zwanger te raken, hoewel ik wel zei dat ik maar 50% lever haha. Dus dat geeft wel goede hoop.
Lostit schreef:
30-12-2018 14:43
Ja ik vind het ook wel spannend, sowieso het zwanger worden maar ook de zwangerschap en bevalling.
Mijn moeder heeft 9 miskramen gehad voordat het wél bleef zitten. Dus ik ben mij er ook erg van bewust dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Ik doe mee met een onderzoek voor mensen met een kinderwens die in het centrum van Rotterdam wonen (generation R next) en daar heb ik een eerste inwendig onderzoek al gehad. De echoscopist was erg tevreden over mijn baarmoeder haha! De lengte en ligging was erg gemiddeld en ook het aantal follikels was heel goed. Hij verwachtte niet dat het een jaar zou duren om zwanger te raken, hoewel ik wel zei dat ik maar 50% lever haha. Dus dat geeft wel goede hoop.
Goeiedag zeg, 9 miskramen. Wat sommige vrouwen niet door moeten maken voor een baby. Heftig!
Wat leuk dat je meedoet aan dat onderzoek. Op die manier kun je andere vrouwen helpen in de toekomst.
Ik heb toevallig ook meegedaan aan wetenschappelijk onderzoek, een studie die werd gedaan naar vrouwen met een hartvormige baarmoeder, om te zien of het zin had om het septum te verwijderen om miskramen/vroeggeboorte te voorkomen en de kans op zwangerschap te vergroten.
Bij mij had dit dus wel degelijk zin, want werd gelijk zwanger na in 4 jaar tijd slechts één zwschap (mk geworden) te hebben gehad.
Hopelijk kunnen andere vrouwen sneller geopereerd worden.

Goed dat alles er goed uit zag bij je. Een goede gezonde baarmoeder is zo belangrijk. En gelukkig geen PCOS.
Heel fijn. Hopelijk ben je snel zwanger, spannend. Maar je wilt dus pas maart/april beginnen? Is dat met een reden dat je nog even wacht?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zulke heftige verhalen zetten je altijd weer even aan het denken. Niets is vanzelfsprekend.

Ik werd zwanger in ronde 8. Al tijden geen anticonceptie meer gebruikt alleen via ovulatie test kwam ik erachter dat m'n ovulatie pas vrij laat was..qua timing dus steeds net verkeerd gezeten denk ik. Ovu.testen van clearblue wol ik weer gaan gebruiken.
Zwangerschap was voor mij prima te doen. Al zie ik wel een beetje op tegen zwanger zijn straks..het kan heel anders zijn dan de vorige keer en daarbij is er nu een kindje die ook je aandacht en energie vraagt.
Hoe hebben de mama's van 2 kindjes dat ervaren die nu voor een 3de gaan?
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
30-12-2018 14:43
Ja ik vind het ook wel spannend, sowieso het zwanger worden maar ook de zwangerschap en bevalling.
Mijn moeder heeft 9 miskramen gehad voordat het wél bleef zitten. Dus ik ben mij er ook erg van bewust dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Ik doe mee met een onderzoek voor mensen met een kinderwens die in het centrum van Rotterdam wonen (generation R next) en daar heb ik een eerste inwendig onderzoek al gehad. De echoscopist was erg tevreden over mijn baarmoeder haha! De lengte en ligging was erg gemiddeld en ook het aantal follikels was heel goed. Hij verwachtte niet dat het een jaar zou duren om zwanger te raken, hoewel ik wel zei dat ik maar 50% lever haha. Dus dat geeft wel goede hoop.

Kan me voorstellen dat je dat bezorgd maakt! Echter heeft mijn moeder ook jaren moeite gehad incl. 9 miskramen en doodgeboren kindje. Mijn zussen hebben beide ook vlot kindje gekregen en wij nu ook 2e ronde raak (als t goed blijft gaan natuurlijk!). Het hoeft dus niets te zeggen!

Ik merk overigens de laatste 3 dagen dat ik maagpijn heb, soort irritatie ofzo die je ook kan hebben bij een buikgriep. Zodra ik wat eet word het minder! Maar proberen steeds wat te eten denk ik 🙈
Alle reacties Link kopieren
@babydonthurtme,
Ja dat is een hele heftige periode geweest voor ze. En bij het tweede kind (ik ben dat) was het in 1x raak en ook voldragen. Gek is dat he.
Wat fijn dat die operatie direct succesvol is gebleken! En het voelt toch altijd goed om ergens aan bij te dragen, qua onderzoek. Ben je ook van plan om mee te doen aan moeders voor moeders?

Wij gaan later pas echt van start omdat we nog een verre vakantie hebben staan. We gaan naar Japan en ik heb erg zitten dubben en twijfel nog steeds wel, maar ik wil gewoon nog even zorgeloos volop genieten van alle sushi haha. Ben dus wel al met foliumzuur begonnen omdat we nu, na al die jaren zonder condooms, ineens aan de condooms gaan beginnen. En als ik onverwacht toch zwanger raak dan wil ik dat gewoon goed gedaan hebben. Dus het plan is om geen voorbehoedsmiddelen mee te nemen op vakantie.

@muziekuiltje,
Spannend! Ben benieuwd hoe het je dit keer vergaat!

@summerlotte29
Nee klopt ook zeker dat het bij mij heeeeel anders kan gaan. En dat hoop ik ook!
Zou de maagpijn te maken hebben met de zwangerschap? Kan natuurlijk ook iets anders zijn, ik zou denk ik bij alles denken dat het met de zwangerschap te maken heeft haha! Maar ik begreep wel van een vriendin dat ze, om misselijkheid te voorkomen, heel vaak kleine beetjes at.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf heel graag mee. Wij gaan ook voor ons eerste kindje. Sinds eind september met pil gestopt maar menstruatie is nog erg onregelmatig dus ik ben benieuwd hoe dat in 2019 gaat.
Alle reacties Link kopieren
@Babydonthurtme

Ik snap je dubbele gevoel helemaal. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik met 28 weken bevallen. Extreme misselijkheid, baarmoederhals was ook te kort en ik had de gehele zwangerschap al last van harde buiken. Uiteindelijk heeft mijn placenta voor een deel los gelaten wat de bevalling toen in gang heeft gezet. Ons kind heeft meerdere keren in zijn eerste levensjaar in kritieke toestand in het ziekenhuis gelegen door vanalles wat er bij kwam kijken. Gelukkig is hij nu een gezonde jongen.


Nu we bezig zijn voor hopelijk nog een kindje denk je daar wel aan terug. Ik hou in mijn gedachten dat er bij een volgende extra op me gelet wordt tijdens de zwangerschap. Ik zal alles nu ook eerder herkennen dus ik vertrouw ook wat meer op mezelf.


Spannende tijd voor iedereen, heel veel succes allemaal! Een tabel lijkt me leuk en handig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
@summerlotte29 van harte gefeliciteerd wat een gewelidg nieuws nog in 2018!

Hier gaan we het nog even medisch goed bekijken
het wordt een derde keizersnede en mijn man wil weten of er verhoogde risico's zijn.
De artsen hebben toen gezegd dat het wel mocht maar hij wil graag dat ik het ga checken.
ook mijn chronische rugpijn moet ik gaan bespreken met de arts. als ik gewoon alleen lang moet herstellen is het prima. als ik er waarschijnlijk nog slechter uit ga komen wordt het antwoord nee.
hij zegt ik wil geen 3 kinderen en een vrouw in een rolstoel.
dan liever 2 kinderen en een vrouw die redleijk goed kan.

begrijpelijk maar doe al die feestdagen etc gaat het nog wel even duren ben ik bang tot dat ik antwoorden heb.
MommyPanda schreef:
31-12-2018 00:00
@Babydonthurtme

Ik snap je dubbele gevoel helemaal. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik met 28 weken bevallen. Extreme misselijkheid, baarmoederhals was ook te kort en ik had de gehele zwangerschap al last van harde buiken. Uiteindelijk heeft mijn placenta voor een deel los gelaten wat de bevalling toen in gang heeft gezet. Ons kind heeft meerdere keren in zijn eerste levensjaar in kritieke toestand in het ziekenhuis gelegen door vanalles wat er bij kwam kijken. Gelukkig is hij nu een gezonde jongen.


Nu we bezig zijn voor hopelijk nog een kindje denk je daar wel aan terug. Ik hou in mijn gedachten dat er bij een volgende extra op me gelet wordt tijdens de zwangerschap. Ik zal alles nu ook eerder herkennen dus ik vertrouw ook wat meer op mezelf.


Spannende tijd voor iedereen, heel veel succes allemaal! Een tabel lijkt me leuk en handig inderdaad.
Joh wat heftig... Ik kan me zo goed voorstellen dat je het nu ook spannend vind.... Wat fijn dat alles nu goed gaat met je zoon, maar wat een heftige tijd heb je gehad..... Lijkt me onwijs zwaar!! Hopelijk gaat alles nu gewoon goed bij ons. Die vreselijke harde buiken en voorweeen vond ik heel zwaar. Zo vaak om weetikhoelaat snachts onder de douche gaan staan als ik er weer eens wakker van werd. Echt heel vaak naar t zkh en weer aan de monitor in de volste verwachting dat t begonnen was, maar dan zakte t toch weer af. De bevalling ging dan wel weer lekker snel, in 3u was ze er!
Maar ik zie vooral tegen die harde buiken en de angst die daar bij hoort op... Liefst zou ik een preventieve cerclage willen maar dat doen ze niet gauw...

Voor de meiden die aan hormonen beginnen, hopelijk gaat t goed! Hebben jullie veel last van bijwerkingen? Mijn schoonzus van mijn broer zit aan de pillen en voelt zich zooo beroerd... Heel sneu.
Op t moment drie meiden in mijn nabije kring van familie en vrienden in de mmm. Vind dat wel heel lastig, ik gun t hen zo.. Durf niet te zeggen dat wij ook voor de 2e gaan, zou t best lullig vinden om nu te moeten vertellen dat ik zwanger was. Maargoed eerst maar eens zien, wie weet duurt t weer heel lang. Ik hou overal rekening mee.

Heftig bsbm dat je zoveel rugpijn hebt en nog niet zeker weet of een derde een optie is..... Hopelijk kun je er toch voor gaan.

Vanavond heb ik ff tijd, zal is proberen of ik een tabel kan maken?

Allemaal nog de beste wensen voor t nieuwe jaar, ik gun jullie allemaal een gezonde zwangerschap/baby in 2019...
Ohhh helemaal gemist summerlotte van harte gefeliciteerd! Wat gaaf al zo snel! Geniet!! Hopelijk voel je je nog goed!
Alle reacties Link kopieren
Babydonthurtme schreef:
01-01-2019 12:29
Ohhh helemaal gemist summerlotte van harte gefeliciteerd! Wat gaaf al zo snel! Geniet!! Hopelijk voel je je nog goed!
Haha het zijn ook drukke dagen hè! Dankjewel! Voel me goed, wel emotioneel! Vind het zo bijzonder!
Merk wel de vermoeidheid maar er gebeurt ook hoop in je lichaam!


We zijn nu onderweg naar mijn ouders. Heb n fles wijn en bier met kaartje met tekst over t nieuwe jaar en of ze nog even tot september willen wachten zodat ik mee kan proosten op het nieuwe jaar 😁.
Ben benieuwd naar hun reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven